abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129770626
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_129770980
Spelletje zijn hier ook nog niet aan de orde. Ze vindt het lastig om zich erop te concentreren, waardoor een spelletje dus 1 minuut leuk is.

Misschien moeten we toch maar gewoon een fiets doen (want daarvan weet ik zeker dat ze die wel leuk vindt) en dan kleine rondjes in de tuin fietsen en in het weekend in de wijk.
pi_129771022
Cadeau was hier ook een uitdaging, Liene wordt over 1,5 week 2 jaar en natuuuuurlijk hebben we al een overload aan (meiden)speelgoed in huis.
Lien is ook echt een poppenmoedertje en is veel in de weer met de poppen, doet dan rollenspellen, dekentje erover, wandelen etc. Ook speelt ze veel met de legopoppetjes.. dus uiteindelijk hier de keuze gevallen op een poppenhuis :) Een hele toffe gevonden van Hema. Helemaal blij mee.
Van opa en oma krijgt ze een poppenbedje en poppenkinderstoeltje.
En van Pake en Beppe heeft ze haar cadeau al gehad, het allertofste cadeau ever:
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_129771112
Oh wauw die is tof ja!

Bedankt voor alle tips :) Als er nog meer tips zijn dan hoor ik ze ook graag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129771117
Zo doen wij het ook met de fiets hoor Sola. Onze tuin is maar 40m2 maar fietsen lukt best aardig. En dan in de weekenden/andere vrije dagen fietsen we rondjes door de buurt.

Edit: BJ die is echt vet!
pi_129771615
Onze tuin is op zich best groot, maar het 'fietsbare' gedeelte dan weer niet. Lars mag soms op de fiets mee naar de brievenbus ofzo, of ik ga met hem en Femke naar het park, en dan mag ie daar rondjes fietsen tot ie het beu is (of ik). Alleen op straat is (nog) geen optie.
pi_129771721
Ik zie net deze weer naar boven komen: Het speelgoedtopic Misschien kan je daar nog een ideetje opdoen?
pi_129773028
Ik ga daar wat ideetjes opdoen :Y
pi_129774384
Lastig sola! Ik wilde idd de billibo nog eens ophalen. Die vond ze wel interessant volgens mij?
En het met kleine dingen uitbreiden van haar imitatie speelgoed ? Pizza, schoonmaaksetje, poppenkleren, dekentje voor de pop, poppenbedje van ikea? Echt flesje, slabje, poppendraagdoek?

Ik roep nog wel ff op Facebook met wat ideetjes.... Vanuit mijn opleiding dan....
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:42:02 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129774578
Niet lullig bedoeld, maar heeft ze niet gewoon teveel?
Ik weet niet hoeveel van haar speelgoed ze tot haar beschikking heeft, maar misschien is het een idee om dingen in bakken te doen, en bijvoorbeeld 2 van de 3 bakken weg te zetten, en dan na een weekje of 2 weken de bak die in gebruik is om te ruilen met een van de opgeborgen bakken, zodat ze telkens weer "nieuw" heeft en nieuw ontdekt?

Soneal anticipeert iig behoorlijk snel op een nieuwe situatie.
We hebben het huis van opa en oma gekocht, en tot voor kort stond de opa Toya (Toyota) daar altijd in de garage, maar nu dus niet meer, nu de zooi voor het grofvuil eruit is kan onze Saab er waarschijnlijk wel instaan.

Vanavond was ik even naar de Gamma verf kopen en omdat ik (een beetje...) meer dan ¤ 50,= uitgegeven had mocht ik een autootje uitzoeken.
Soneal helemaal blij, vanavond toen hij naar bed was vroeg ik waarom het doosje van het autootje nog niet weggegooid was, zegt N; die mag niet weg, die gebruikt hij als garage :D

En dan te bedenken dat onze auto nog helemaal niet bij het nieuwe huis in de garage heeft gestaan, maar Soneal went dus kennelijk heel snel aan het "auto in de garage" principe :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_129781079
Leandra, dat dachten wij dus ook een tijdje geleden. Te veel en te onoverzichtelijk. We hebben dus al het speelgoed uitgezocht en het speelgoed waar ze niets mee deed of 'te groot' voor is weggeborgen. Nu hebben we beneden op haar tafeltje duploziekenhuis staan, onder de trap pop en poppenspullen en nog een kast met boekjes, knutselspullen en 1 bak los speelgoed als een xylofoon enz.
1e verdieping staat het keukentje met keukenspullen en op haar kamer nog een bak ander los speelgoed. We hebben het dus goed verdeeld en we merken dat ze nu met de duplo gaat spelen. Sowieso speelt ze makkelijker in een goed opgeruimde woonkamer.

Eigenlijk moeten we gewoon weer een voor een het speelgoed introduceren en haar dan laten zien wat je ermee kan spelen.

Wat grappig van Soneal dat hij dat hij dat principe zo snel begrijpt :D En het ook zelf toepast met het doosje.

Lamb, ik heb je op FB geantwoord :Y
pi_129781132
Dat vind ik echt als heel veel klinken :D

Wij hebben 1 la met speelgoed, Bram heeft 4 speeltjes in de box en verder is er geen speelgoed in het huis. In de la zit wat duplo, petshopdieren, barbies, mandje boodschappen... Daar houdt het eigenlijk wel op.

Ze hebben momenteel wel allebei een ipad, maar daar mogen ze niet altijd op spelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129781198
Wat jij in die la hebt zitten hebben wij dus niet beneden. Het enige wat Amy ziet is duplo op het tafeltje of pop, poppenbedje en poppenwagen onder de trap.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:48:35 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129781206
Soneal heeft wel meer dan 1 lade met speelgoed, maar alleen in de woonkamer.
In feite zijn het 2 manden met los speelgoed, een bak Duplo en een aantal vrachtwagens en een trekker.
Verder nog wat boekjes.

En eerlijk gezegd zou ik al moeten ruimen want ik vind het teveel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129781327
Maar Mex heeft nog nooit een garage gezien en gebruikt die doosjes ook als garage? Is dat ook niet iets wat ze gewoon op tv zien en bij het speelgoed?

Wat een zorgen heb je Sola, denk je echt dat ze autistisch is?
Wat je benoemt over het spelen kan volgens mij gewoon bij een kindje horen hoor. Veel kinderen spelen niet alleen en imiteren is ook spel. Daar zou ik dan speelgoed van kopen, stofzuigertjes,dweiltjes.
is koekjes bakken enzo niks voor haar? Cupcake-apparaat?

BeesieJen, wat een gaaf huisje zeg!
pi_129781520
Het echte alleen kunnen vermaken kwam bij Jen echt pas later... Leyla kan zich ook niet zelf vermaken, maar die heeft grote zus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129781609
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Solagratia op 07-08-2013 09:22:34 ]
pi_129781760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef Solagratia het volgende:
SPOILER
SPOILER
Wat zegt bv de gastouder en het cb hierover?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_129781883
Voor zover interesse: Zuiderlingen, meld u :)
pi_129781954
SPOILER
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:45:16 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129782140
Ik denk dat het goed is dat je hulp inschakeld sola, vroegtijdige begeleiding werkt vaak het meest. Ook al lijkt er uiteindelijk niets aan de hand, dan nog kun je goede handvatten krijgen om hiermee om te gaan :*
pi_129782211
Kan me heel goed voorstellen dat je denkt dat er iets is hoor, wilde net niet beweren dat je spoken zag hoor!
Goed dat jullie er achter aan gaan.
Dat van de gastouder klinkt idd niet goed..
pi_129782382
Wow wat ontzettend heftig Sola. Sommige stukken die je schrijft raken me echt heel erg. Omdat ik mobiel zit kan ik niet in een spoiler reageren dus ik zal niets quoten.
Vanuit eerdere opleidingen vind ik dit ook heel interessant om te volgen (goed bedoeld uiteraard). Mocht mij iets te binnen schieten qua tips of ervaring dan laat ik het je weten.
Voor nu vind ik het heel goed dat je aan de bel hebt getrokken. Alles bij elkaar gezien snap ik je zorgen.
Sterkte meis :* het lijkt me heel moeilijk.
pi_129782509
SPOILER
Maaaar, ze is goed bezig met zindelijkheid ineens :) En ze is ontzettend inventief en grappig. Ze is heel slim en heel erg behulpzaam. Echt een lief meisje O+
pi_129782566
En tips, ideeën, ervaringen of aandachtspunten zijn altijd welkom. Want ik probeer het maar een beetje uit te vogelen hier thuis, maar ik weet het soms ook niet echt.
pi_129807878
Moeilijk hoor Sola.
Ik zou denken aan picto's maken om voor haar duidelijk maken wat er die dag gedaan wordt, wanneer en met wie. Zodat ze ervaart dat er op bepaalde dagen dezelfde mensen en kinderen zijn. Wellicht vind je dit al tever doorschieten na autisme aanpak.
pi_129811566
Stapje terug kan al een week of maandkalender zijn? Voor O heb ik nu een maandkalender hangen want ze was rond haar verjaardag in de war door veel feestjes en jarigen. Zo had ze overzicht...
Ik teken bv bloemetjes voor de dagen dat ze naar de opvang ga.. En caravannetjes voor de dagen dat we op vakantie gaan met een autootje erbij op de eerste en laatste dag.
Sowieso voor veel peuters fijn denk ik?

( heb een leuke gevonden gratis te downloaden als iemand wil kan ik t linkje opzoeken?)
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:43:21 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129811981
sola, klinkt heftig idd!
ik herken sommige dingen van Eli (klassiek autisme), maar zeker niet alles.
Ik xal even vanuit zijn perspectief dingen benoemen, dan kan je jouw situatie daaraan toetsen.
Hij blijft wel goed aan tafel zitten, al moeten de etenswaren gescheiden zijn en elkaar niet aanraken.
Introductie van vast voedsel was geen probleem. Hij heeft wel een fase gehad waarbij hij sommige soorten eten weigerde, waarschijnlijk door het andere mondgevoel.
Hij kan zich heel goed concentreren, bijvoorbeeld op puzzels.
Gebrek aan fantasie en oogcontact herken ik wel.
Hij heeft ook wel fases waarin hij redelijk geobsedeerd is door een onderwerp. Nu is het treinen, maar toen hij kleiner was heeft hij een tijd bijvoorbeeld alleen met puzzels gespeeld.
Hij begint nu pas te praten tijdens zijn spel.
Ala hij ergens is, kan hij zich best snel aan de nieuwe omgeving aanpassen. Maar dat is ook gegroeid met de jaren.
We hebben tijdens de diagnostiek geleerd (toen was hij ruim 3) dat hij sterk visueel is ingesteld. Hij is niet talig, maar als je er plaatjes bij zet, pakt hij het goed op.
Hij was pas zindelijk met 3 jaar 10 maanden.

Als je verder vragen hebt, mijn pm staat open. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:33:39 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129830739
Wie de julianatoren voor thomas de trein overwoog. Ik zou het heroverwegen.

Al 10km voor het park in de file, mega klein en super druk. Overal heeeel lang in de rij, te weinig stoelen bij de eetgelegenheden waar je ook ruim een half uur in de rij staat. Als klapper duurt de thomas show 15 minuten.
Ik ben blij dat ik kortingsbonnen had want in de vakantie echt de 20 euro al vanaf twee jaar niet waard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129831176
Ik vond de Julianatoren vorig jaar ook vreselijk in de zomervakantie. Véél te klein, volledig volgepropt met attracties. Ik werd er acuut claustrofobisch van. Het is wat mijn betreft alleen de moeite waard op een rustige dag buiten de weekends en vakanties én als je een kortingsbon hebt.

Sola, wat knap dat jullie een traject zijn ingegaan met jullie dochter. Voor zover ik het lees hebben jullie goed gehandeld, ik haal er zeker ook autistische dingen uit. Maar jonge kinderen zijn ook heel grillig. Wij kregen op school een kind binnen met dergelijke kenmerken en die bloeide op school helemaal op. Maar wat ik al zei, ik vind het heel goed dat jullie het zien, erkennen en haar zo goed mogelijk willen begeleiden. Succes met het hele traject!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:30:56 #31
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_129832887
Wij gaan morgen met Lientje naar dierenpark Wissel in Epe. Lientje is behalve de kinderboerderij nog niet naar een pretpark oid geweest dus ik ben heel benieuwd hoe ze het zal ervaren. Ze is nu sinds kort zover dat ze haar middagslaap kan overslaan als dat een dagje handig is, dus dat is wel fijn op zo'n dag. Het lijkt me een redelijk kleinschalig park, mooi voor een eerste dagje uit leek mij.

@Sola, wat een verhaal.... wat goed dat je ermee bezig bent, het lijkt me helemaal niet makkelijk om zoiets te zien bij je eigen kind en niet weten wat er exact aan scheelt.
pi_129833810
Sola, misschien is dit leuk:

Een zitzak die gevuld wordt met alle knuffels van je kind.

http://www.babyandkidspla(...)/boon-otto-opbergzak

Of een krijt-/tekenbord?

http://www.babyandkidspla(...)t-en-tekenbord-tafel

Onze bijna-3-jarige krijgt trouwens een fietsje. :)

O+

BJ, dat huisje is echt GE-WEL-DIG. Wij waren op vakantie op een Landalpark en daar stond 'het huis van Bollo de beer', ook zo'n klein huisje helemaal ingericht. E vond het fantastisch. Het is hier geen optie ivm verhuizing en mijn man vindt het nogal een sta in de weg, maar volgend jaar ga ik al vanaf januari het idee inweken...

[ Bericht 23% gewijzigd door Cantare op 08-08-2013 16:04:48 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:07:52 #33
259886 pessie
pi_129836176
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:33 schreef laziness het volgende:
Wie de julianatoren voor thomas de trein overwoog. Ik zou het heroverwegen.

Al 10km voor het park in de file, mega klein en super druk. Overal heeeel lang in de rij, te weinig stoelen bij de eetgelegenheden waar je ook ruim een half uur in de rij staat. Als klapper duurt de thomas show 15 minuten.
Ik ben blij dat ik kortingsbonnen had want in de vakantie echt de 20 euro al vanaf twee jaar niet waard.
Bedankt voor de recensie. Ik ga wel wat anders met em doen
pi_129844379
Ik ben begonnen met een maandkalender, maar dat is nog te onoverzichtelijk merk ik. Dus ik wil een weekkalender gaan maken en misschien ook wel een dagkalender. Alleen vraag ik me dan af of ik nog wel spontaan boodschappen kan doen. Denk het wel, want dat vind Amy geen probleem.

die knuffelopbergzakloungedibg is tof Cantare! Die ga ik onthouden.

Davina, het eten zelf is hier nog niet echt een probleem. Wat je schrijft herken ik wel van mijn broertje met eten. Alhoewel ze eigenlijk altijd maar een ding eet van haar bord. Of haar groente of haar vlees of haar aardappels, dat idee. Maar ze eet wel weer spaghetti. Ik vind het fijn om de voorbeelden van Eli te lezen, dankjewel.

we hebben nu alles klaar staan voor haar verjaardag morgen. We vieren het zondag samen met mijn verjaardag, dan staat ze niet heel de dag zo in de picture. En we houden het rustig.

jammer dat Thomas de trein zo tegen viel Lazi. Hij had er veel zin toch?
pi_129845091
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Lamb29 het volgende:
Stapje terug kan al een week of maandkalender zijn? Voor O heb ik nu een maandkalender hangen want ze was rond haar verjaardag in de war door veel feestjes en jarigen. Zo had ze overzicht...
Ik teken bv bloemetjes voor de dagen dat ze naar de opvang ga.. En caravannetjes voor de dagen dat we op vakantie gaan met een autootje erbij op de eerste en laatste dag.
Sowieso voor veel peuters fijn denk ik?

( heb een leuke gevonden gratis te downloaden als iemand wil kan ik t linkje opzoeken?)
Wij hebben een week magneet bord voor gewoon zeg maar (en voor ons ook handig haha)

Heb je voor mij die link?
pi_129845803
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wij hebben een week magneet bord voor gewoon zeg maar (en voor ons ook handig haha)

Heb je voor mij die link?
http://hellocuteness.com/freebies/2013-calendars/

Dit is um... Vrolijk maar toch overzichtelijk omdat er geen gedoe door de vakjes heen loopt
Ietsjes naar beneden scrollen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129846091
Cantare die fiets heeft onze peuter ook. Hij is echt tof hè! Niet zo'n typisch roze/paars schreeuwerig ding, ik heb een beetje een aversie tegen dat soort fietsjes. :@

Wij hebben op vakantie drie "dagen", ochtenden of middagen, in toverland doorgebracht. Onze peuter vond het fantastisch en ze mocht in erg veel attracties. We hebben echt genoten. O+ Nu laatste nachtje in ons vakantiehuisje slapen en dan morgen op naar huis. Ik kan niet wachten, want ik heb altijd heimwee. :X
pi_129847769
Heerlijk Nikki.. Binnenkort gaan wij naar een vakantiepark naast de efteling O+
We hebben een proefabo ... Nu al zin in

En dat fietsje is idd erg leuk! Wij hebben er 1 van marktplaats gehaald en het was idd erg moeilijk om geen roze/paarse schreeuwlelijkerd te vinden... Ook niet helemaal gelukt want hij is dat toch deels ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129850810
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cantare die fiets heeft onze peuter ook. Hij is echt tof hè! Niet zo'n typisch roze/paars schreeuwerig ding, ik heb een beetje een aversie tegen dat soort fietsjes. :@
Precies de reden dat ik deze gekozen heb. ;) Welke maat heeft jouw dochter? Deze is 12 inch. We hebben wel even getwijfeld omdat ze daar niet heel lang op zal kunnen, maar aangezien het niet echt een motorisch wonder is, durfden we ook niet groter. Nja, gelukkig kan de jongste er over 2 jaar ook op. Dat is ook wel een van de redenen dat we nieuw hebben gekocht i.p.v. tweedehands.
pi_129850918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:28 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben begonnen met een maandkalender, maar dat is nog te onoverzichtelijk merk ik. Dus ik wil een weekkalender gaan maken en misschien ook wel een dagkalender. Alleen vraag ik me dan af of ik nog wel spontaan boodschappen kan doen. Denk het wel, want dat vind Amy geen probleem.

die knuffelopbergzakloungedibg is tof Cantare! Die ga ik onthouden.

Davina, het eten zelf is hier nog niet echt een probleem. Wat je schrijft herken ik wel van mijn broertje met eten. Alhoewel ze eigenlijk altijd maar een ding eet van haar bord. Of haar groente of haar vlees of haar aardappels, dat idee. Maar ze eet wel weer spaghetti. Ik vind het fijn om de voorbeelden van Eli te lezen, dankjewel.

we hebben nu alles klaar staan voor haar verjaardag morgen. We vieren het zondag samen met mijn verjaardag, dan staat ze niet heel de dag zo in de picture. En we houden het rustig.

jammer dat Thomas de trein zo tegen viel Lazi. Hij had er veel zin toch?
Fijne verjaardag!

Die knuffelzitzak kopen we voor de verjaardag van de jongste, samen met een ballenbaanachtig ding waar ze echt mee kan spelen. Vind 'm ook erg tof.

Een maandkalender zou mijn peuter denk ik echt niet kunnen overzien. Een week vind ik al vrij lang. Wij hebben (nog) geen kalender voor haar maar als ik met haar praat, loop ik hooguit 1 of 2 dagen vooruit op de feiten. Vindt ze overigens wel erg prettig, ze weet graag wat er gaat gebeuren.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:13:57 #41
244125 laziness
pi_129868885
Mijn peuter is zo'n echt jongetje.
Hij sleept de hele dag met auto's en treinen. Hij verzamelt de stoplichten en seinen uit zijn knopjespuzzels en stelt deze op tegen de muur zodat de auto's en treinen er langs kunnen rijden en moeten stoppen.
Hij leert alle merken van zijn auto's uit zijn hoofd. Hij heeft het 15x in een uur over hoe de brandweermannen als het alarm gaat langs de paal naar beneden glijden. Hij struikelt over zijn woorden om dat steeds maar weer te vertellen. 'Mama, mama' en dan komt er weer een verhaal over de brandweer.
Ik had een infoboek over de brandweer uit de bieb gehaald en het wordt elke avond van voor naar achter en terug bekeken en het elke avond voorlezen er van komt mijn neus al uit :P
Om maar niet te spreken over hoe vaak we brandweerman Sam kijken en ik die stomme Norbert niet uit kan staan.
Pokke joch zit ook in de app van brandweerman Sam -O-

Maar hij is zo leuk, mijn kind *O* *O*

Zijn favoriete bezigheid in de speeltuin is trouwens, hoe kan het ook anders 'brandweermannen'

vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:13:44 #42
259886 pessie
pi_129875817
Lazi wat heerlijk om eens gelezen over O. En brandweerman Sam is herkenbaar :') . Ik heb gescoord bij mn zoon: bij marks land Spencer voor 3 euro een brandweerman Sam shirt voor em besteld.
pi_129875835
Ik weet niet eens wie of wat brandweerman Sam is :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_129875897
Echt een jongen die O.
Ik heb dus echt een meid die nu met baby opkomst en baby op de opvang heel veel met d'r pop rondloopt, die ze wiegt en een fles geeft. Heel lief knuffelt en over het koppetje aait.
En ze hello kitty gevonden. Ze wil alleen nog maar een hello kitty slaapshirt aan. Want daar staat een poes O+ op
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:31:26 #45
244125 laziness
pi_129876397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet eens wie of wat brandweerman Sam is :D
Houden zo :P

Heeft Dot geen voorkeuren voor het één of ander?

Wat lief fr. Hopelijk is ze straks net zo lief voor de baby ;)
pi_129876446
Hier is het toto voor en toto na.
Ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb het zandkasteel of brandweer Sam.
Ik hoop ook dat ze straks lief voor de baby is, ik verwacht wel wat jaloezie bij Ean.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 09-08-2013 20:39:37 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:35:48 #47
244125 laziness
pi_129876582
De toto fase hadden wij ook maar is weer over. Heb nog een toto knuffel werkeloos in de hoek liggen.

Sam is beter te trekken dan die stomme zaza en koos trouwens inderdaad
pi_129876709
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:35 schreef laziness het volgende:
De toto fase hadden wij ook maar is weer over. Heb nog een toto knuffel werkeloos in de hoek liggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:35 schreef laziness het volgende:

Ik vrees dat het hier nog wel even blijft. In de winter kijkt ze bij de opvang ook het zandkasteel
Ik droom er gewoon over he dag toto dag sassa dag koning koos.
Vriend was gisteren verontwaardigd dat er een hele uitzending over het suikerfeest was. Het is toch een NL programma zei hij
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:40:23 #49
244125 laziness
pi_129876816
De Nederlandse samenleving is multicultureel hoor :D
pi_129876933
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:40 schreef laziness het volgende:
De Nederlandse samenleving is multicultureel hoor :D
Dat weet ik wel. en ik verwacht dat het veel gekeken wordt op peuterspeelzalen in achterstandswijken. Maar vriend is niks gewend.
pi_129877077
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:51 schreef Cantare het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik deze gekozen heb. ;) Welke maat heeft jouw dochter? Deze is 12 inch. We hebben wel even getwijfeld omdat ze daar niet heel lang op zal kunnen, maar aangezien het niet echt een motorisch wonder is, durfden we ook niet groter. Nja, gelukkig kan de jongste er over 2 jaar ook op. Dat is ook wel een van de redenen dat we nieuw hebben gekocht i.p.v. tweedehands.
Wij hebben ook de 12 inch. De onze is ook een brokkenpiloot, ze struikelt al over haar eigen benen. ;)
We hebben inmiddels wel de zijwieltjes een standje hoger gezet zodat het nu een "wiebelfiets" is. Er is nog voldoende steun om niet om te vallen, maar het geeft haar ook de mogelijkheid om te oefenen met evenwicht houden. Misschien een goede tip voor de toekomst.
pi_129877685
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Houden zo :P

Heeft Dot geen voorkeuren voor het één of ander?
Zandkasteel, dip en dap (ook eeenig), bumba, hopla, auto's, dikkie dik.
Dat was t wel zo'n beetje ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_129877998
Haha heerlijk Lazi...

Mijn dame is een beetje van alles..
Ze wil ballet danseres worden maar ik moet ook regelmatig 'stoere' muziek op zetten omdat ze wil breakdancen.... Ze is dol op alles wat met het ziekenhuis te maken heeft (met haar verjaardag ook het duplo zh gekregen) en hoe ontzettend vaak ik al wel niet tegen de grond gewerkt ben omdat ik ineens ziek zwak en misselijk was ... om daarna lief verzorgt te worden (incl ferme mep met het knie-mep-ding :') )
Maar ze is sinds een paar weken ook helemaal dol op de brandweer en bouwmachines.. Kraanwagens en graafmachines worden uitgebreid bestudeerd...
"Mama ik wil AAALLLESS worden!"
Om daarna een hele riedel op te noemen... Bouwvakker, tandarts, brandweerman, dokter, danseres & kassa (Ja het apparaat zelf want die bliept zo leuk) .... Vandaag wilde ze politieagente te paard worden....

Op tv vindt ze veel leuk eigenlijk... geen echte fan-dingen momenteel..
'smiddags tijdens ff uitrusten kijkt ze meestal umizoomi's, Diego, Loui of Olive de struisvogel (Die laatste is echt tof :D )
En als ze smorgens in bed mag kijken zetten we meestal de telekids app aan.. Daar staan veel filmpjes in en scrollt ze zelf doorheen wat ze wil... Momenteel veel 'echte' dingen zoals efteling tv of "lachen met Jack" Das een geanimeerde aap die blooperfilmpjes laat zien.. Die vindt ze razend tof en ze roept ook regelmatig Yoki Yoki! wat die aap ook roept...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129878047
Quote ipv edit :@
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:10:09 #55
244125 laziness
pi_129880596
Oeh die app kende ik niet! Meteen binnen gehaald, merci!

Mijn 2 jarige heeft vanavond bambino loco voor 3-5 jaar zitten doen. Ik heb met verbazing zitten kijken. Schaduwen herkennen en dezelfde figuren in verschillende houdingen en toch het verschil zien. Echt knap.
pi_129881129
Knap! Mijne kan ze wel maar vindt t niet zo leuk...
Met dec eens gewone loco proberen...

Fijne van die app is het YouTube idee zonder op verkeerde plekken te kunnen komen.... Kunnen wij nog even onze ogen sluiten ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129891599
Knap van O hoor Lazi! Anne vindt het ook heel leuk. Ook wel een goede om nieuwe boekjes daarvan te vragen voor haar verjaardag.

Wat leuk dat O zo met beroepen bezig is Lamb. Volgens mij heeft Anne nog geen benul van beroepen.

Anne kijkt op TV heel graag naar Nick Jr. Favorieten zijn Peppa, Umizoomi, Diego en Dora.
pi_129953662
Ik had hier al eens verteld over Lars zijn regenfobie he? Het lijkt wel steeds erger te worden... :(

Meneer wil nu eigenlijk gewoon niet meer naar buiten. Als hij een windvlaag voelt begint ie al te piepen, want immers 'als het waait, komen er wolken, en komt er regen en dan ben ik bang'. Ik wilde vanmiddag even met hem op z'n fietsje naar het park, gewoon, gezellig, samen met z'n beste vriendje van het kinderdagverblijf en zijn mama. Hij heeft continu gegild... "wil niet buiten mama!' En ik liep maar door... voelde me de slechtste moeder ever, maar dacht echt dat we maar even door moesten zetten en dat het wel beter zou worden. Dat duurde vreselijk lang, tot bijna halverwege de terugweg.

Ik weet echt niet meer wat we hier nu aan moeten doen. Parapluutje helpt ook niet echt. Heb ik afgelopen woensdag geprobeerd toen het een beetje miezerde en ik hen op moest halen bij het kdv. Hij liep heel netjes geconcentreerd met z'n stoere plu de deur uit naar het hek, maar toen hij eenmaal buiten het hek was realiseerde hij zich dat hij het toch wel Heel Eng vond, en begon hij te rennen richting de auto. Na 3 meter lag hij languit op de (natte) grond, met twee geschaafde knieën, vieze handen en een scheve plu... en uiteraard een sirene waar de politie jaloers op zou zijn...
Dat soort gebeurtenissen helpen natuurlijk ook niet echt om regen leuker te gaan vinden :(

Zolang we binnen zijn is er niets aan de hand. Hij is net ook gewoon rustig gaan slapen terwijl er intussen regen op het dak tikte. Het is dus echt het buiten nat worden... En ook echt buiten, want binnen douchen vindt-ie ook geen enkel probleem, integendeel, da's één groot feest!

Vriendin van me raadde me aan een afspraak bij de huisarts te maken hierover, maar wat kan die daar nou aan doen?
pi_129954570
Oei lastig shandaly. Ik zou het niet weten helaas.

Hier terug van vakantie. De komende dagen de verjaardag van mijn peuter voorbereiden.
Helaas nog meer afzeggingen voor zijn feestje en sommige teleurstellend maar we maken er toch wat moois van. Hij is er erg mee bezig dud ik ben benieuwd hoe hij het vind.
Vrijdag gaan we naar de efteling (dan is hij jarig) en zaterdag dan zijn feestje.
pi_129954932
Wat sneu As... Blijft er nog wel een leuk feestje over qua aantal? Lastig, jarig zijn in de vakantietijd...
pi_129955367
Ja op zich wel hoor. Opa's en oma's en zijn oom en tante. En een paar vriendjes/vriendinnetjes.
Hopelijk wat buurkinderen. Hebben een balonnenartiest geregeld. Had dit ook niet verwacht.
En als men nou op vakantie zou zijn....maar blijkbaar vind ik dat je, je best doet om naar een kinderverjaardag te gaan en denkt mijn vrienden/familie kring daar anders over.
Ik ga verhoudingen wel in een ander daglicht zien.
Yaro gaat er overigens niets van merken, daar gaan we voor zorgen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:00:19 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_129955651
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:24 schreef Shandaly het volgende:

Vriendin van me raadde me aan een afspraak bij de huisarts te maken hierover, maar wat kan die daar nou aan doen?
Ik denk dat de huisarts een doorverwijzing kan geven, of ,misschien zelf tips kan geven hoe dit aan te pakken.

En als je hem met mooi weer buiten zet met regenjas en muts op en hem "begiet" met een gieter , zou hij dan ook in paniek springen?
Rayen 2½ jaar!
pi_129955775
Ik ben bang dat het daar zelfs mee begonnen is TJ...
Mooi weer, kdv, spelen met een tuinslang, en heel onverwacht besproeid. Maar zeker weten doe ik het niet, was er immers ook niet bij.

We moeten morgen voor Femke naar het CB. Zal het daar ook eens op tafel leggen...
pi_129955885
Shan, ik denk dat de huisarts inderdaad een goede stap kan zijn. Misschien heeft hij tips en misschien verwijst hij je door. Ik zou het proberen want hij heeft er echt last van en het lijkt een obsessie te worden...sterkte iig.

As, ik voel me aangesproken. Maar ik kan me niet in tweeën delen helaas.
  zondag 11 augustus 2013 @ 22:07:11 #65
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_129956006
Ohw sorry Shandaly, tsjee da's ook wat, dat als het dat is, het zoiets kan ontketenen.

Ja ik dacht ik noem maar wat op (als leek) om spelenderwijs het te doorbreken, het was maar een brainwave
:*
Rayen 2½ jaar!
pi_129956826
Lastig shandaly.... O was een tijd ook bang voor regen... Maar alleen als ze binnen was (ws t geluid op t raam) maar dat is nu over aan t gaan. Ik ben benieuwd wat t cb zegt
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129959338
He verdorie As, dat is niet leuk! Maar Yaro zal er idd weinig van merken, als ze maar lekker kunnen spelen, gezellig is en taart en wat kadootjes.

Op Nena's verjaardag was het ook erg rustig, van veel gezinnen kwam er eentje dan even een kadootje droppen, taartje eten en weer weg. Echt zo'n verplicht nummertje.
Mijn broer heeft niet eens gebeld, terwijl hij nog zat te mopperen op onze andere broer die niks van zich liet horen op de eerste verjaardag van zijn tweeling. Een neef van mijn vriend die er normaal ook altijd is belde ook niet ff af of voor een felicitatie.

Ik denk niet eens dat het met de zomermaand te maken heeft, de interesse word gewoon minder, er komen steeds meer neefjes en nichtjes bij en de verhoudingen worden anders.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een aantal kinderverjaardagen heb overgeslagen afgelopen jaar, maar heb me voorgenomen vanaf nu wel weer te gaan.

Wat vervelend Shandaly!! En hoe gaat het als hij een regenpak aanheeft?
Mex is helemaal niet bang, maar toen hij met zijn paraplu liep vond hij het ook eng die onverwachtse rukken van de wind. Die kleintjes denken vast dat ze dan wegvliegen.
En misschien boekjes lezen over regen? Dora heeft ook een aflevering over wolken en regen zag ik van de week.
pi_129967076
Em als je het er met hem over heb shandaly over die gebeurtenis toen. Eerst even navragen bij het kdv misschien.

Dat denk ik ook troeta dat het gewoon een verandering is. Maar wel teleurstellend omdat ik dus juist bij de andere kinderverjaardagen wel ga. Ik heb van een aantal gehoord "kunneb we dan en dan komen" maar voor zijn duidelijkheid wil ik niet 5x een moment hebben dat we het vieren.
pi_129986276
Nou, dat vind ik ook zo irritant ja. Ik vier die kinderverjaardagen al 2x, zaterdag vriends familie, zondags mijn familie en dan willen mijn oma en tante enzo allemaal een andere keer komen.
Die komen woensdag dus, nou ik haal niks lekkers en ze drinken maar gewone thee...blijf bezig zo!

Als je een keertje niet kan vind ik echt niet erg, maar het is elke keer. Als ik zeg dat ze ook in de ochtend kan komen voor de drukte begint wil ze ook niet.
Nou gaat Mex woensdag met mijn schoonmoeder mee en weet ik zeker dat ze gaan mekkeren daarover, maar ik ga hem niet thuishouden voor hun. Is wel voor Nena's verjaardag dat ze komen hoor.
pi_129992808
Oh dat is ook irritant ja. En dat het elke keer iets is ook.
Maar ja ik heb me geprobeerd er bij neer te leggen. Zo alvast eea schuiven in huis want ze voorspellen regen voor zaterdag dus kunnen we niet de tuin in -O-
pi_129993811
Dat is ook niet leuk as en troeta ook al aan het schuiven met mensen -O-
pi_129994623
Vanmiddag bij he CB geweest, maar geen gelegenheid gehad om Lars' regenfobie aan te kaarten.
(hadden een afspraak bij de arts waar ik dus echt niets mee kan he... ze spreekt Lars aan alsof ie niet kan praten, en mij alsof ik hooguit 15 ben ofzo. Ik heb dan ook geen enkel vertrouwen in haar woorden, en heb gewoon het verplichte riedeltje met Femke afgewerkt (ja, goed gegroeid, ze eet/drinkt/slaapt/poept/plast goed, geen vragen, nee, prikjes erin en klaar!). Ik zal het komende donderdag op het vragenuurtje maar eens aankaarten dan. En als de wvk dan vindt dat het met de CB-arts besproken moet worden, dan wil ik perse een afspraak met de andere :)
pi_130007068
Jammer shandaly dat je je zo voelt bij de arts.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:07:59 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130052401
Beetje gekke vraag misschien, gaat over ondergoed :P Sta op het punt om de rompers weg te doen. Heb al wat boxertjes liggen, nog geen hemdjes. omdat ik ze niet zoveel zie! Het valt me op dat je bijvoorbeeld bij H&M en Zeeman wel boxertjes kunt kopen maar nauwelijks hemden. Is een hemd dragen niet gebruikelijk ofzo? Ik vind het zo kaal om ventje enkel een boxer, en dan meteen een broek en een shirt aan te trekken.
pi_130053925
Ik ben net in de Zeeman geweest en zag voornamelijk jongenshemdjes liggen juist.
En uiteraard ben ik op zoek naar de meisjesvariant.

Ik ben voor het eerst met mijn meisje echt aan het winkelen O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:14:42 #76
244125 laziness
pi_130054341
De zeeman heeft ze wel maar het is soms zoeken naar hemden zonder spiderman etc.
Ze hebben er echt wel heel veel hier!

En onze kinder h&m heeft ook best wat kleurtjes hemden. Online hebben ze niks inderdaad.

Verder heeft de hema ze wel ook. Maar ik mis bij iets als lindex ook de matching hemden er bij. Enkel boxershorts dus dan koop ik er maar saai wit bij.

Ik heb nog van marks&spencer online brandweerman sam en thomas de trein hemden en boxershorts. Kind helemaal gelukkig en ik kijk er niet tegen aan :+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:16:03 #77
259886 pessie
pi_130056315
Ik had hemden bij de AH maar er waren geen onderbroekjes meer bij. Matching hemd+broek zie ik sowieso zelden. Vind ik jammer.

As, op Nathan's verjaardag heeft niemand van mijn familie gebeld :') . Denk dat ik mijn broer ook maar niet meer bel als 1 van zijn 4-tal jarig is. Kennelijk interesseert het ze niet. (Ik bel namelijk echt altijd).
pi_130057469
Ik zit er niet (meer) mee hoor. Ben gelukkig met mijn kinderen en onze naaste familie komt gelukkig wel. Verder veels te druk om me er mee bezig te houden.
En ik heb ook zoiets, ze krijgen op school enzo toch vriendjes, kunnen we gezellig kinderpartijtjes houden!

dat is ook niet leuk pessie!
Jammer van de regen As!

Wij zijn bezig met zindelijkheidstraining, dus matching hemdjes en onderbroeken zijn een beetje nutteloos nu:D
Ene dag gaat het heel goed, de andere dag helemaal niet.

Het praten van Mex is trouwens met sprongen voor uit gegaan..en ik had nog geen afspraak gemaakt voor logopedie. Zal ik nou nog gaan of niet?
pi_130057893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:07 schreef Aventura het volgende:
Beetje gekke vraag misschien, gaat over ondergoed :P Sta op het punt om de rompers weg te doen. Heb al wat boxertjes liggen, nog geen hemdjes. omdat ik ze niet zoveel zie! Het valt me op dat je bijvoorbeeld bij H&M en Zeeman wel boxertjes kunt kopen maar nauwelijks hemden. Is een hemd dragen niet gebruikelijk ofzo? Ik vind het zo kaal om ventje enkel een boxer, en dan meteen een broek en een shirt aan te trekken.
Ik lees hier alvast mee omdat ik een bijna peuter heb :) (nog 12 dagen)

Wat me hier op viel bij de zeeman baar mijn zoektocht naar ondergoed, was dat ze bij de plaatselijke zeeman wel onderbroekjes hadden (wel heel erg zoeken naar de juiste maat) en nauwelijks hemden. Bij de zeeman twee dorpen verderop hadden ze dan juist wel weer veel hemden. Dus misschien loont het bij een andere zeeman te kijken (bij de tweede zeeman lag alles ook netjes gesorteerd op maat op stapeltjes en bij de eerste was het een grote grabbelbak, helpt ook niet mee)
Sommige was matchend andere niet..
Ze hadden trouwens ook wel wat setjes maat dat schiet niet op als kind boven en onder niet de zelfde maat heeft ;)

Tot zover.. Binnenkort kom ik me nog wel officieel melden :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:05:11 #80
244125 laziness
pi_130058060
Troeta ik zou wel gaan. Beter een keer teveel kijken dan te weinig
pi_130058656
Hier inderdaad bij de zeeman wel. Wibra slaag ik nooit. Hema valt groot vind ik.

Das een goede insteek troeta. En idd kinderfeestjes. Heb er nu al zin in!
Ik zou nog wel de afspraak maken denk ik.
Maar fijn dat hij vooruit gaat.

Pessie dat is ook echt niet leuk. Zou daar dan zo klaar mee zijn.
pi_130060687
ja, lekker speurtochten houden en spijkerpoepen!

ja, dat is wel zo, laat ik het haar wel beoordelen of hij nou goed of slecht praat.
Het dubbele Cars is er trouwens uit, hij zegt nu netjes cars-step en cars-ei.
Verbeteren heeft dus best wel zin! We hebben het best wel streng gedaan hoor.
pi_130075268
Fijn hoor Troeta dat het helpt.

Hier had yaro vandaag weer eens iets geniaals.We waren onderweg naar Lineushof. En Yaro vraagt aan mij hoe de speeltuin in de dierentuin heet. Dus ik benoem dat we niet naar de dierentuin gaan. Zegt hij "het is maar een vraag mama".
Bijdehandje. En ik moet niet invullen maar luisteren :P
pi_130076494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:20 schreef Troeta het volgende:
ja, lekker speurtochten houden en spijkerpoepen!

ja, dat is wel zo, laat ik het haar wel beoordelen of hij nou goed of slecht praat.
Het dubbele Cars is er trouwens uit, hij zegt nu netjes cars-step en cars-ei.
Verbeteren heeft dus best wel zin! We hebben het best wel streng gedaan hoor.
die bron die ik gaf over dat verbeteren ging over de lange termijn he ;) de conclusie was dat het uiteindelijk niks uitmaakt. niet dat het korte termijn al dan niet iets uitmaakt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130078350
Geloof niet dat ik dat gelezen heb simmu! Maar het staat op al die baby/kindersites enzo.
Ik heb hem ook niet onzeker gemaakt denk ik, want hij kan Cars gewoon wel zeggen, maar het hoeft niet dubbel.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:24:45 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130078687
We hebben een grappenmaker....
Omdat we nu in het nieuwe huis bezig zijn, en daar nog niet koken (want geen pannen uitgepakt, en zo wel dan zijn ze waarschijnlijk niet geschikt voor keramisch), moeten we het doen met wat uit de oven kan komen.

Ik had dus bij mijn zoveelste tripje naar Ikea even een zak gehaktballetjes meegenomen, zitten we aan tafel, Soneal heeft zijn gehakballetjes al op, en N heeft er nog een stuk of 5 op zijn bord liggen...
Soneal gebruikt zijn vork als aanwijsstokje om de gehaktballetjes op N z'n bord te tellen:
"zeven, acht, negen, tien..." en zijn vork gaat weer terug... met een gehakballetje eraan :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130091021
Oh God, het is echt een kind van mij....
Ik zet de mayonaise in het winkelmandje op wieltjes, Soneal pakt hem op, zegt "mij werk" en zet hem in de andere hoek neer :') :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130091159
Soneal knap van je hoor. En ordenen daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Ean gisteren nadat ze 's middags niet wilde gaan slapen en ik haar om 16:30 chagrijnig uit bed gehaald heb. Ze is wel gaan slapen uiteindelijk. Wilde ze haar eigen broek niet aan.
Loop naar de kast trekt de deur open. Pakkuh mooi is.
En komt terug met een shortramabroekje van hello kitty _O- al zeggend wel mooi. Mooi poes.
pi_130091612
Als ik verder nergens heen zou hoeven zou ik dat broekje lekker aan laten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130091669
FR, wacht maar dat wordt vast nog veel erger als ze wat ouder is. :D
Ik had een heel toffe broek bij H&M uitgekozen afgelopen dinsdag, vindt ze 'm niet mooi en wil hem gewoon ook niet eens passen. Ze heeft ook zelf 2 truien, een vest en een broek uitgezocht. Wel met mijn goedkeuring overigens, want anders hadden er alleen maar hello Kitty/paarden truien in het mandje gelegen. :r
Maar pfoeh dat wordt nog wat als ze weer wat ouder is. :X

Gisteren zijn wij naar de efteling geweest en om een uur of 5 viel L. in slaap in de wagen. We zouden alleen nog even het sprookjesbos in gaan want we hadden "doodkapje" nog niet gezien. Nu heeft de peuter dus besloten dat we nog maar een keer terug moeten, want behalve doodkapje hebben we ook hans en grietje en lange jan gemist. Maar no way natuurlijk dat we dit jaar nog een keer gaan. We wachten wel tot volgend jaar, het is voor ons dik 1,5 uur rijden dus ik vind het wel even prima.
Volgende week willen we ook nog naar Koningin Julianatoren, dus dan heeft ze wel weer even genoeg pretparken gezien. :) en anders wij wel :')
pi_130091862
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef Troeta het volgende:
Geloof niet dat ik dat gelezen heb simmu! Maar het staat op al die baby/kindersites enzo.
Ik heb hem ook niet onzeker gemaakt denk ik, want hij kan Cars gewoon wel zeggen, maar het hoeft niet dubbel.
kern van dat onderzoek was dat het linksom of rechtsom uiteindelijk niks uitmaakt voor de taalontwikkeling of je verbetert of niet. dus onzeker maken is evenmin aan de orde ;)

ik verbeter ook hoor. dat zit er domweg bij mij in :s) maar het is niet nodig ;) die link naar dat onderzoek staat in de vorige geloof ik, ik zal ff zoeken, want het is wel leuk leesmateriaal. moment

edit: http://www.staff.uni-olde(...)uage_Acquisition.pdf
pi_130091913
Ik liet mijn oudste bij H&M altijd kiezen uit de dingen die ik uitgekozen had, dat werkte bij hem heel goed, want inspraak.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130091927
We moesten nog weg dus helaas hij moest uit.
Nu heeft ze sowieso een heel eigen wil m.b.t. kleding en schoenen. ik hoor elke dag wel niet mooi. Met soms zelfs snikken erbij.
pi_130091935
Sofie wil ook echt inspraak in haar kleding. Ik krijg dr ook niet meer alles aangedaan. Gisteren zei ze dat ze met me wilde winkelen voor nieuwe kleren. Dus dat gaan we straks maar doen. (en naar de kermis in de stad) Gewoon saampjes met z'n tweeën O+
*poef* nu is het weg
pi_130092016
ravi laat zich liefst door selene aankleden *)
laatst kwammie beneden in een snoezig schots rokje. die had selene voor de vakantie aangehad en toen van de andere kindjes commentaar gehad dat schotse rokjes voor jongetjes zijn. tsja.
pi_130092640
Eva begint dat nu een beetje te hebben. Maar vindt vooral dat ze geen kleren aan hoeft momenteel.
Dus dan is ze lief aan het spelen en ik even in de keuken bezig, kom ik in de kamer terug, loopt ze alleen nog maar in dr romper :D druif
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:37:20 #97
259886 pessie
pi_130093677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:49 schreef simmu het volgende:
ravi laat zich liefst door selene aankleden *)
laatst kwammie beneden in een snoezig schots rokje. die had selene voor de vakantie aangehad en toen van de andere kindjes commentaar gehad dat schotse rokjes voor jongetjes zijn. tsja.
:D

Nathan wil ook meer inspraak in z'n kleding keuze. Vandaag heeft ie z'n Thomas polo aan.

FR, Hello kitty :P . Ben benieuwd hoe mijn meisje wat dat betreft wordt, Nathan is volgens mij nog best makkelijk hierin.
pi_130093763
Danic dat heeft onze L. ook. Het liefst doet ze als ze thuiskomt gelijk haar broek uit. Dat doet haar vader namelijk ook, dus ze heeft het van geen vreemde, alleen trekt papa in ieder geval nog een joggingbroek aan. :)

Qua kleding krijg ik ook niet meer alles aan. Soms zegt ze: "dit past niet bij elkaar mama." en dan trekt ze het écht niet aan.

Wat schattig die Ravi in een schots rokje! O+
pi_130093774
Leuk hoor de hello kitty. Waarom willen de meeste meiden dit?
Oke wij hebben 3 katten en daar is ze wel dol op. Maar d'r slaap knuffel is een pooh maar pooh kleertjes hoeven niet van d'r :?

En we zijn 1 slofje van d'r kwijt geen idee waar die gebleven is. Dus nu heb ik heel fout hello kitty sloffen gekocht. Ik heb nog wat meer besteld. Mag ze zelf kiezen welke dat ze wil hebben.
pi_130095490
Ik koop ook heel soms iets van hello kitty, maar dan moet het echt iets zijn wat ik er niet tokkie uit vindt zien, want anders doe ik het echt niet. As a matter of a fact heeft ze vandaag een rode hello kitty trui aan. Maar die is dus gewoon rood en dan met zilveren kraaltjes in de vorm van het hoofd van hello kitty erop. De gewone gekleurde hello kitty kan ik niet handelen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')