quote:
Jonge, enige verschil is dat je wat meer zou moeten sjouwen. Oh, en meer bier drinken.quote:Op maandag 16 september 2013 20:57 schreef Witchfynder het volgende:
Zeker weten! En die Ebut was onmisbaar.
Nóg meer bier?! Maar nu had ik meer tijd over om handtekeningen te zetten. shotjes te doen met fans en op de foto te gaan. Dus eigenlijk moeten zij jou dankbaar zijnquote:Op maandag 16 september 2013 21:57 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jonge, enige verschil is dat je wat meer zou moeten sjouwen. Oh, en meer bier drinken.
Niks van gemerktquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nóg meer bier?! Maar nu had ik meer tijd over om handtekeningen te zetten. shotjes te doen met fans en op de foto te gaan. Dus eigenlijk moeten zij jou dankbaar zijn.
Ik vraag mij dan af hoe zo'n bedrijf aan 40 dollar voor een dergelijk programma komt.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:40 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier toevallig al ervaring met Riffstation?
http://www.riffstation.com
Zeker, toffe fotos!quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:41 schreef Witchfynder het volgende:
Vage gigs kunnen ook heel vette foto's opleveren!.
http://www.flickr.com/pho(...)7635691039406http://
http://www.flickr.com/photos/65989606@N06/sets/72157635581184245/
Dit meen je?quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Sommige mensen... vragen ze een offerte aan, band, DJ, geluidsman en licht en geluid. Volledig avondvullend programma inclusief alle apparatuur. "Ja we hebben 120,- budget"
Kunnen ze toch net een... euhm... speakertje huren voor heel de avond?quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Sommige mensen... vragen ze een offerte aan, band, DJ, geluidsman en licht en geluid. Volledig avondvullend programma inclusief alle apparatuur. "Ja we hebben 120,- budget"
Als ze mij 120 euro bieden kom ik gerust hun avond vullen hoorquote:Op zaterdag 21 september 2013 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Onderhandelingsstrategiequote:Op zaterdag 21 september 2013 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik het ze voorstellenquote:Op zaterdag 21 september 2013 14:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als ze mij 120 euro bieden kom ik gerust hun avond vullen hoor
De draad gewoon over je rug laten lopen, of met een haarclipje ergens vastzetten zodat hij niet gaat bungelen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef OngeschiktX het volgende:
Als jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?
Ik word er echt helemaal gek van, twee van die draden waar je vast zit. De koptelefoondraad komt vaak tussen m'n linkerhand of op de snaren en blijft overal achter haken.
Misschien maar eens een draadloze koptelefoon kopen. 15 jaar terug heb ik zo'n ding gehad, maar die was echt bagger. Als er een zacht/stil stukje in de muziek zat, zette hij zichzelf automatisch harder, omdat dat ding dacht dat ie geen ontvangst had. Met als gevolg dat als er wel weer muziek kwam dat de eerste seconde keihard was. Iemand ervaring met goede draadloze koptelefoons?
Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n versterker (spider IV 15) vind ik trouwens wel vrij bagger, vooral op clean is het heel anders. Heel dof en alle dynamiek is weg.
Wat voor audiointerface is dat?quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:48 schreef Marnixos het volgende:
Hoi,
Ik wil een mengpaneel kopen voor mijn band maar weet niet wat voor ik hebben moet. Ik wil zang, gitaar, bas en (elek.) drumstel apart opnemen. Ik heb al een Line6 audiointerface.
Moet ik gewoon een analoge mixer kopen, in de line ingang van de audio interface pluggen en gaan met die banaan? Of kan dat niet?
Marnixos
Hmmm, ben ook geen fan van met koptelefoon spelen... Heb het ook eens met een draadloze geprobeerd, maar let dan op de latency. Bij mij had het geluid teveel vertraging waar ik me nog al aan ergerde. Was een oud bluetooth ding, dus denk dat dat tegenwoordig sowieso een stuk beter is...quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef OngeschiktX het volgende:
Als jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?
Ik word er echt helemaal gek van, twee van die draden waar je vast zit. De koptelefoondraad komt vaak tussen m'n linkerhand of op de snaren en blijft overal achter haken.
Misschien maar eens een draadloze koptelefoon kopen. 15 jaar terug heb ik zo'n ding gehad, maar die was echt bagger. Als er een zacht/stil stukje in de muziek zat, zette hij zichzelf automatisch harder, omdat dat ding dacht dat ie geen ontvangst had. Met als gevolg dat als er wel weer muziek kwam dat de eerste seconde keihard was. Iemand ervaring met goede draadloze koptelefoons?
Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n versterker (spider IV 15) vind ik trouwens wel vrij bagger, vooral op clean is het heel anders. Heel dof en alle dynamiek is weg.
Je kunt de koptelefoon natuurlijk gewoon bij de kabel van de gitaar houden natuurlijk met een paar stiekjes ofzo.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef OngeschiktX het volgende:
jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?
Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n verster
quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Mijn versterker kan ik op zich ook redelijk knijpen, alleen op een gegeven moment overstemt het geluid van de snaren die versterker te veel. Vooral met wat gain erop vind ik het dan irritant, dan zet ik hem net zo lief uit.quote:Op zondag 22 september 2013 16:26 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hmmm, ben ook geen fan van met koptelefoon spelen... Heb het ook eens met een draadloze geprobeerd, maar let dan op de latency. Bij mij had het geluid teveel vertraging waar ik me nog al aan ergerde. Was een oud bluetooth ding, dus denk dat dat tegenwoordig sowieso een stuk beter is...
Of je koopt een Yamaha THR10Zijn echt huiskamer bakjes die ook op laag volume prima klinken
Speel er zonder problemen rond middernacht op in een gehorige flat.
Zo'n koptelefoon vind ik ook voor geen meter klinken. Maar dat kan ook aan m'n philipsding van 15 euro liggenquote:Op zondag 22 september 2013 18:54 schreef OngeschiktX het volgende:
Zal m'n kabel een langs de gitaar kabel laten lopen, kijken of dat beter werkt.
[..]
Mijn versterker kan ik op zich ook redelijk knijpen, alleen op een gegeven moment overstemt het geluid van de snaren die versterker te veel. Vooral met wat gain erop vind ik het dan irritant, dan zet ik hem net zo lief uit.
Aan de vertraging had met draadloos had ik eigenlijk nog niet eens gedacht, dat moet je natuurlijk niet hebben. Ik had vroeger zo'n FM-zender, voordat bluetooth bestond. Daar heb ik alleen muziek meegeluisterd, dus geen idee wat de vertraging was.
Heeft 3 inputs, het is de Line6 Toneport KB37quote:Op zondag 22 september 2013 08:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat voor audiointerface is dat?
Als die een input heeft kan je alles wel via een mixer verzamalen en daar in sturen, alleen kan je dan geen losse tracks opnemen en bewerken.
Jazeker!quote:Op donderdag 26 september 2013 22:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Om mijn collectie en verscheidenheid aan sounds wat uit te breiden ben ik momenteel aan het rondkijken voor een telecaster.
Qua looks vind ik wit met een zwarte binding echt te gek en een rosewood neck maakt het voor mij dan helemaal af.
Maar ik vind het lastig verschillende types in deze uitvoering te vinden.
Fender® Squier Classic Vibe Telecaster® Custom is qua looks (op de witte headstock na) helemaal goed. Maar is natuurlijk een Squier in de wat lagere prijsklasse dus misschien niet helemaal super.
Zijn er nog andere opties zonder dat je gelijk naar de 2000,- vliegt?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
De Classic Vibe reeks is top! Zeker vergelijkbaar met Mexicaanse Fenders. Ik heb zelf een Classic Vibe Jazz Bass en die is in alle opzichten top. Ik zou hem eens uit gaan proberen als ik jou was!quote:Op donderdag 26 september 2013 22:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Om mijn collectie en verscheidenheid aan sounds wat uit te breiden ben ik momenteel aan het rondkijken voor een telecaster.
Qua looks vind ik wit met een zwarte binding echt te gek en een rosewood neck maakt het voor mij dan helemaal af.
Maar ik vind het lastig verschillende types in deze uitvoering te vinden.
Fender® Squier Classic Vibe Telecaster® Custom is qua looks (op de witte headstock na) helemaal goed. Maar is natuurlijk een Squier in de wat lagere prijsklasse dus misschien niet helemaal super.
Zijn er nog andere opties zonder dat je gelijk naar de 2000,- vliegt?
[ afbeelding ]
Dat lees ik net ook ja, ik ga binnenkort eens testen.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:51 schreef Belabor het volgende:
[..]
De Classic Vibe reeks is top! Zeker vergelijkbaar met Mexicaanse Fenders. Ik heb zelf een Classic Vibe Jazz Bass en die is in alle opzichten top. Ik zou hem eens uit gaan proberen als ik jou was!
voor die gitaar, of voor hoeveel ik er een wil kopen?quote:
Kan die brug niet afgeblokt worden dan? Dan ben je er vanaf, heb ik ook gedaan. Best wel fijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:44 schreef stefanhaan het volgende:
Bleh, kom je zo'n toffe gitaren tegen. Zit er geen vaste brug op.
Ben beetje voor een nieuwe gitaar aan het kijken als vervanging van mijn ibanez rg870QMZ hvv. Speelt nog wel tof, maar de zwevende brug is echt een afknapper voor me.
En ook weer een superstrat model ?quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:51 schreef stefanhaan het volgende:
dacht al
Als het goed is kan ik voor mijn huidige nog wel ongeveer 500 - 550 krijgen. Dus budget tot 750 euro ongeveer voor een nieuwe
Ja dat model speelt sowieso wel fijn, ik had ook een toffe qua specs gevonden van DBZ. Alleen die zijn zover als ik heb kunnen vinden in Nederland niet te krijgenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En ook weer een superstrat model ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ja dat model speelt sowieso wel fijn, ik had ook een toffe qua specs gevonden van DBZ. Alleen die zijn zover als ik heb kunnen vinden in Nederland niet te krijgen
Jezus dat is me nog eens een lelijke gitaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is de oprichter van Dean Guitarsquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:43 schreef stefanhaan het volgende:
DBZ Bird of Prey FM 3
http://www.dbzguitars.com(...)sthash.qNnHE4wt.dpbs
Echt zonde dat die hier niet te krijgen is![]()
Denk dat het dan of weer een superstrat gaat worden of iets van een Jackson.
Gelukkig is dat persoonlijk, zo vind ik ook een hoop modellen lelijkquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jezus dat is me nog eens een lelijke gitaar.
Homoooooquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:46 schreef stefanhaan het volgende:
Ik vind Telecaster modellen bijvoorbeeld echt afgrijselijk gewoonEn ik heb er 1 ook nog
!!!.
Hij was zo goedkoop toen dat ik het niet kon afslaanquote:
Ik weet. Het is dat ik toen geen geld genoeg had...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hij was zo goedkoop toen dat ik het niet kon afslaan
Ach wees maar blij, de potmeters die erin zaten en de electronica was gewoon slecht. Kraakte allemaal aan alle kanten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik weet. Het is dat ik toen geen geld genoeg had...
Alsof ik het niet meteen zou upgradenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:51 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ach wees maar blij, de potmeters die erin zaten en de electronica was gewoon slecht. Kraakte allemaal aan alle kanten.
Ruige gitaar.. Vooral die kleur.quote:verkoop Ibanez
Bas je te weinig..quote:Op maandag 30 september 2013 20:19 schreef Aresdreams het volgende:
nondeju, even de bas aangeraakt voor een paar minuten en bijna een blaar op mijn wijsvinger![]()
Als ik geld over heb ga ik nog eens een TightMetal scoren.quote:Op maandag 30 september 2013 19:46 schreef Godshand het volgende:
Deze pedaal gehaald om makkelijk mee te nemen tijdens jams enzo:
[ afbeelding ]
Gekocht bij Rockpalace alleen Rockpalace laat heel suf een foto zien van het US Dream effect van Joyo, onder het kopje Pocket Metal distortion
Ding klinkt lekker, geeft een lekkere vrij zuivere gain
Pic?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als ik geld over heb ga ik nog eens een TightMetal scoren.
Nieuwe hardware hoeft niet altijd, alleen als jij dat nodig achtquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:06 schreef Belabor het volgende:
Iemand al eens gehoord van Condor Corporation Ltd? Maakte blijkbaar in de jaren 70 kopieën van Gibsons en Fenders in de Tombo fabriek, maar dan met kleine twists. Ik ben sinds vandaag dus eigenaar van één van deze gitaren. Het is een telecaster kopie met messing hardware. Volgens mij is de brug al eens vervangen (er staat namelijk ESP op) en heeft iemand al eens een poging gedaan de gitaar een nieuw kleurtje te geven, maar verder lijkt hij origineel.
Hier mijn dropbox folder met foto's. Iemand die me hier mee kan helpen? Ik wil er in ieder geval zwaardere snaren op gaan zetten zodat ik hem eenvoudiger naar D of C kan stemmen, maar waarschijnlijk heeft ie daarvoor eerst wel een set-up en misschien wat nieuwe hardware nodig.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar beter is luisteren. Voorbeelden:
A (pentatonische) majeurquote:Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef fender97 het volgende:
wie kan mij helpen, ik zou graag willen weten welke toonladders er worden gespeeld in deze solo:
5:50 - 8:00
Line 6 heeft een prima service dus dat kan ongetwijfeld wel gefixt wordenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:02 schreef stefanhaan het volgende:
usb connector van mijn PODHD500 is overleden, r.i.pZit zo'n goedkope usb connector in waarbij de pinnetjes gewoon bloot zitten, ipv dat er zo'n plastic ding omheen zit zodat ze niet kunnen ombuigen.
Kan em niet meer aansluiten nu, dan zeurt hij alleen maar dat er een power surge op de usb poort is.
zit geen garantie meer opquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Line 6 heeft een prima service dus dat kan ongetwijfeld wel gefixt worden
Of je stuurt hem naar mij, electronica fiksen is mijn werkquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:10 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
zit geen garantie meer opdus heb alvast een offerte aangevraagd bij een electronica zaak. Als dat heel duur uitvalt ga ik even contact opnemen met de klantenservice
Nicequote:
= F# pentatonische mineur. Dezelfde noten dan, de akkoorden maken uit in welke toonsoort het staatquote:
Ik heb niet heel lang geluisterd, maar volgens mij is de resolutie op A en niet op F#.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
= F# pentatonische mineur. Dezelfde noten dan, de akkoorden maken uit in welke toonsoort het staat
Vetquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Break E|-------------------------------------------------------------| B|-------------------------------------------------------------| G|------------12-16-14-12-14-12-11h12p11---11------------------| D|----------14---------------------------14--14-12-14-12-10----| A|--------14------------------------------------------------14-| E|---12-15-----------------------------------------------------| E|-------------------------------------------------------------| B|------------13-17-15-13-15-13-12h13p12---12------------------| G|----------14---------------------------14--14-12-14-12-11----| x2 D|--------14------------------------------------------------14-| A|---12-15-----------------------------------------------------| E|-------------------------------------------------------------| |
Klinkt als langzaam beginnen en steeds sneller opbouwen totdat je het achter elkaar kan spelen, daarna met de track meespelen, krijg je het vanzelf wel een keer voor elkaar.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:54 schreef Schuifpui het volgende:
Kan iemand het ritme van Animals van Muse uit leggen:
Vanaf 1:20. Het is 5/4 dus sowieso al lastig, maar in dit loopje van 1/8 noten komt op een gegeven moment de hammer-on/pull-off en dan ben ik het ritme kwijt. Iemand die het kan uitschrijven met de tellen van de maat erbij? Of vertellen welke noten 1/8 zijn en welke anders.
[ code verwijderd ]
Fucking frusterend dit stukje.![]()
Maar ik weet niet hoe het moet spelen, ook langzaam niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:51 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Klinkt als langzaam beginnen en steeds sneller opbouwen totdat je het achter elkaar kan spelen, daarna met de track meespelen, krijg je het vanzelf wel een keer voor elkaar.
zo erg verdiep ik me er dan weer niet in, ik speel t gewoonquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar ik weet niet hoe het moet spelen, ook langzaam niet.
Het tempo is niet zo'n probleem, alleen snap ik niet hoe het stukje in elkaar zit.![]()
Is die hammer-on/pull-off een triplet? En alles daarna weer 8e noten. Ik dacht eerst dat dat het was, maar het klinkt dan anders als ik het speel.
Allemaal achtsten. Behoudens de hammer on is een 16de. Die begint op de eerste tel van de volgende maat. Daarna gewoon weer achtsten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar ik weet niet hoe het moet spelen, ook langzaam niet.
Het tempo is niet zo'n probleem, alleen snap ik niet hoe het stukje in elkaar zit.![]()
Is die hammer-on/pull-off een triplet? En alles daarna weer 8e noten. Ik dacht eerst dat dat het was, maar het klinkt dan anders als ik het speel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |