abonnement Unibet Coolblue
pi_131423560
Als jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?

Ik word er echt helemaal gek van, twee van die draden waar je vast zit. De koptelefoondraad komt vaak tussen m'n linkerhand of op de snaren en blijft overal achter haken.

Misschien maar eens een draadloze koptelefoon kopen. 15 jaar terug heb ik zo'n ding gehad, maar die was echt bagger. Als er een zacht/stil stukje in de muziek zat, zette hij zichzelf automatisch harder, omdat dat ding dacht dat ie geen ontvangst had. Met als gevolg dat als er wel weer muziek kwam dat de eerste seconde keihard was. Iemand ervaring met goede draadloze koptelefoons?

Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n versterker (spider IV 15) vind ik trouwens wel vrij bagger, vooral op clean is het heel anders. Heel dof en alle dynamiek is weg.
  zondag 22 september 2013 @ 00:33:13 #127
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_131430335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:19 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Zeker, toffe fotos!
Thanks! Jij ook, Dribbel_ :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_131434003
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef OngeschiktX het volgende:
Als jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?

Ik word er echt helemaal gek van, twee van die draden waar je vast zit. De koptelefoondraad komt vaak tussen m'n linkerhand of op de snaren en blijft overal achter haken.

Misschien maar eens een draadloze koptelefoon kopen. 15 jaar terug heb ik zo'n ding gehad, maar die was echt bagger. Als er een zacht/stil stukje in de muziek zat, zette hij zichzelf automatisch harder, omdat dat ding dacht dat ie geen ontvangst had. Met als gevolg dat als er wel weer muziek kwam dat de eerste seconde keihard was. Iemand ervaring met goede draadloze koptelefoons?

Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n versterker (spider IV 15) vind ik trouwens wel vrij bagger, vooral op clean is het heel anders. Heel dof en alle dynamiek is weg.
De draad gewoon over je rug laten lopen, of met een haarclipje ergens vastzetten zodat hij niet gaat bungelen.

Draadloze koptelefoons heb ik dan weer geen verstand van :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_131434008
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:48 schreef Marnixos het volgende:
Hoi,

Ik wil een mengpaneel kopen voor mijn band maar weet niet wat voor ik hebben moet. Ik wil zang, gitaar, bas en (elek.) drumstel apart opnemen. Ik heb al een Line6 audiointerface.
Moet ik gewoon een analoge mixer kopen, in de line ingang van de audio interface pluggen en gaan met die banaan? Of kan dat niet?

Marnixos
Wat voor audiointerface is dat?
Als die een input heeft kan je alles wel via een mixer verzamalen en daar in sturen, alleen kan je dan geen losse tracks opnemen en bewerken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_131445561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef OngeschiktX het volgende:
Als jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?

Ik word er echt helemaal gek van, twee van die draden waar je vast zit. De koptelefoondraad komt vaak tussen m'n linkerhand of op de snaren en blijft overal achter haken.

Misschien maar eens een draadloze koptelefoon kopen. 15 jaar terug heb ik zo'n ding gehad, maar die was echt bagger. Als er een zacht/stil stukje in de muziek zat, zette hij zichzelf automatisch harder, omdat dat ding dacht dat ie geen ontvangst had. Met als gevolg dat als er wel weer muziek kwam dat de eerste seconde keihard was. Iemand ervaring met goede draadloze koptelefoons?

Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n versterker (spider IV 15) vind ik trouwens wel vrij bagger, vooral op clean is het heel anders. Heel dof en alle dynamiek is weg.
Hmmm, ben ook geen fan van met koptelefoon spelen... Heb het ook eens met een draadloze geprobeerd, maar let dan op de latency. Bij mij had het geluid teveel vertraging waar ik me nog al aan ergerde. Was een oud bluetooth ding, dus denk dat dat tegenwoordig sowieso een stuk beter is...

Of je koopt een Yamaha THR10 :P Zijn echt huiskamer bakjes die ook op laag volume prima klinken :) Speel er zonder problemen rond middernacht op in een gehorige flat.
  zondag 22 september 2013 @ 17:03:21 #131
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_131446955
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef OngeschiktX het volgende:
jullie thuis spelen, hebben jullie dan een koptelefoon op?

Ik word er echt helemaal gek van, twee van die draden waar je vast zit. De koptelefoondraad komt vaak tussen m'n linkerhand of op de snaren en blijft overal achter haken.

Misschien maar eens een draadloze koptelefoon kopen. 15 jaar terug heb ik zo'n ding gehad, maar die was echt bagger. Als er een zacht/stil stukje in de muziek zat, zette hij zichzelf automatisch harder, omdat dat ding dacht dat ie geen ontvangst had. Met als gevolg dat als er wel weer muziek kwam dat de eerste seconde keihard was. Iemand ervaring met goede draadloze koptelefoons?

Het geluid via de koptelefoonuitgang van m'n verster
Je kunt de koptelefoon natuurlijk gewoon bij de kabel van de gitaar houden natuurlijk met een paar stiekjes ofzo.

Ik zelf gebruik altijd mijn pc en laat de draad van koptelefoon altijd bij de 17-19e fret onder de nek door naar het punt waar die strap vast zit en daar dan met een clipje aan de strap vast. Zolang je niet te raar doet is er niks aan de hand.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_131448502
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2013 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Sommige mensen... vragen ze een offerte aan, band, DJ, geluidsman en licht en geluid. Volledig avondvullend programma inclusief alle apparatuur. "Ja we hebben 120,- budget"

:')
:')
pi_131451630
Zal m'n kabel een langs de gitaar kabel laten lopen, kijken of dat beter werkt.

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:26 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hmmm, ben ook geen fan van met koptelefoon spelen... Heb het ook eens met een draadloze geprobeerd, maar let dan op de latency. Bij mij had het geluid teveel vertraging waar ik me nog al aan ergerde. Was een oud bluetooth ding, dus denk dat dat tegenwoordig sowieso een stuk beter is...

Of je koopt een Yamaha THR10 :P Zijn echt huiskamer bakjes die ook op laag volume prima klinken :) Speel er zonder problemen rond middernacht op in een gehorige flat.
Mijn versterker kan ik op zich ook redelijk knijpen, alleen op een gegeven moment overstemt het geluid van de snaren die versterker te veel. Vooral met wat gain erop vind ik het dan irritant, dan zet ik hem net zo lief uit.

Aan de vertraging had met draadloos had ik eigenlijk nog niet eens gedacht, dat moet je natuurlijk niet hebben. Ik had vroeger zo'n FM-zender, voordat bluetooth bestond. Daar heb ik alleen muziek meegeluisterd, dus geen idee wat de vertraging was.
  zondag 22 september 2013 @ 21:19:12 #134
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_131457917
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:54 schreef OngeschiktX het volgende:
Zal m'n kabel een langs de gitaar kabel laten lopen, kijken of dat beter werkt.

[..]

Mijn versterker kan ik op zich ook redelijk knijpen, alleen op een gegeven moment overstemt het geluid van de snaren die versterker te veel. Vooral met wat gain erop vind ik het dan irritant, dan zet ik hem net zo lief uit.

Aan de vertraging had met draadloos had ik eigenlijk nog niet eens gedacht, dat moet je natuurlijk niet hebben. Ik had vroeger zo'n FM-zender, voordat bluetooth bestond. Daar heb ik alleen muziek meegeluisterd, dus geen idee wat de vertraging was.
Zo'n koptelefoon vind ik ook voor geen meter klinken. Maar dat kan ook aan m'n philipsding van 15 euro liggen :D
  zondag 22 september 2013 @ 21:20:24 #135
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131458000
Ligt er een beetje aan wat je gebruikt. De output van een versterker is altijd kut omdat je dan je speaker simulatie mist. Heb je goeie software met die simulatie dan is het gewoon chill :)
  maandag 23 september 2013 @ 13:12:08 #136
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_131475732
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 08:45 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Wat voor audiointerface is dat?
Als die een input heeft kan je alles wel via een mixer verzamalen en daar in sturen, alleen kan je dan geen losse tracks opnemen en bewerken.
Heeft 3 inputs, het is de Line6 Toneport KB37
katten zijn lief
  woensdag 25 september 2013 @ 11:17:53 #137
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_131545596
Ik zit te kijken voor een humbucker gitaar, en twijfel nu tussen Epiphone Firebird of een Squier Jaguar...
katten zijn lief
pi_131549040
Vintage tvp
In The Presence Of Enemies!
pi_131566829
wie kan mij helpen, ik zou graag willen weten welke toonladders er worden gespeeld in deze solo:

5:50 - 8:00
  donderdag 26 september 2013 @ 22:25:50 #140
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131602089
Om mijn collectie en verscheidenheid aan sounds wat uit te breiden ben ik momenteel aan het rondkijken voor een telecaster.

Qua looks vind ik wit met een zwarte binding echt te gek en een rosewood neck maakt het voor mij dan helemaal af.

Maar ik vind het lastig verschillende types in deze uitvoering te vinden.

FenderŪ Squier Classic Vibe TelecasterŪ Custom is qua looks (op de witte headstock na) helemaal goed. Maar is natuurlijk een Squier in de wat lagere prijsklasse dus misschien niet helemaal super.

Zijn er nog andere opties zonder dat je gelijk naar de 2000,- vliegt?

pi_131602443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Om mijn collectie en verscheidenheid aan sounds wat uit te breiden ben ik momenteel aan het rondkijken voor een telecaster.

Qua looks vind ik wit met een zwarte binding echt te gek en een rosewood neck maakt het voor mij dan helemaal af.

Maar ik vind het lastig verschillende types in deze uitvoering te vinden.

FenderŪ Squier Classic Vibe TelecasterŪ Custom is qua looks (op de witte headstock na) helemaal goed. Maar is natuurlijk een Squier in de wat lagere prijsklasse dus misschien niet helemaal super.

Zijn er nog andere opties zonder dat je gelijk naar de 2000,- vliegt?

[ afbeelding ]
Jazeker!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf donderdag 26 september 2013 @ 23:19:40 #142
159915 -Menn0-
MNO
pi_131604907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:05 schreef Ibanez het volgende:
Vintage tvp
:D :D
,,/
  donderdag 26 september 2013 @ 23:51:47 #143
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_131606327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Om mijn collectie en verscheidenheid aan sounds wat uit te breiden ben ik momenteel aan het rondkijken voor een telecaster.

Qua looks vind ik wit met een zwarte binding echt te gek en een rosewood neck maakt het voor mij dan helemaal af.

Maar ik vind het lastig verschillende types in deze uitvoering te vinden.

FenderŪ Squier Classic Vibe TelecasterŪ Custom is qua looks (op de witte headstock na) helemaal goed. Maar is natuurlijk een Squier in de wat lagere prijsklasse dus misschien niet helemaal super.

Zijn er nog andere opties zonder dat je gelijk naar de 2000,- vliegt?

[ afbeelding ]
De Classic Vibe reeks is top! Zeker vergelijkbaar met Mexicaanse Fenders. Ik heb zelf een Classic Vibe Jazz Bass en die is in alle opzichten top. Ik zou hem eens uit gaan proberen als ik jou was!
pi_131610805
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:01:27 #145
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131611355
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:51 schreef Belabor het volgende:

[..]

De Classic Vibe reeks is top! Zeker vergelijkbaar met Mexicaanse Fenders. Ik heb zelf een Classic Vibe Jazz Bass en die is in alle opzichten top. Ik zou hem eens uit gaan proberen als ik jou was!
Dat lees ik net ook ja, ik ga binnenkort eens testen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:44:10 #146
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_131618647
Bleh, kom je zo'n toffe gitaren tegen. Zit er geen vaste brug op ;(.

Ben beetje voor een nieuwe gitaar aan het kijken als vervanging van mijn ibanez rg870QMZ hvv. Speelt nog wel tof, maar de zwevende brug is echt een afknapper voor me.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:08:45 #147
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131619319
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:44 schreef stefanhaan het volgende:
ibanez rg870QMZ hvv
Prijsklasse?
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:10:43 #148
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_131619367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Prijsklasse?
voor die gitaar, of voor hoeveel ik er een wil kopen?
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:33:03 #149
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_131620077
Voor hoeveel je er 1 wilt kopen :P
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:51:12 #150
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_131620503
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:44 schreef stefanhaan het volgende:
Bleh, kom je zo'n toffe gitaren tegen. Zit er geen vaste brug op ;(.

Ben beetje voor een nieuwe gitaar aan het kijken als vervanging van mijn ibanez rg870QMZ hvv. Speelt nog wel tof, maar de zwevende brug is echt een afknapper voor me.
Kan die brug niet afgeblokt worden dan? Dan ben je er vanaf, heb ik ook gedaan. Best wel fijn.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteelē
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')