Nee maar als je trainer zegt dat hij voorstander is, maar de rest van de boze wereld niet. Dan zou ik me ook niet geroepen voelen om er open vooruit te komen. Want dat is wel wat ze bij de KNVB nu doen, dat selecte groepje op die boot heeft er geen problemen mee. Maar de o zo boze voetbalwereld die niet op die boot staat hebben er wel blijkbaar problemen mee.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:07 schreef karton2 het volgende:
Ik denk net het tegenovergestelde.
Als je weet dat jouw trainer homoseksualiteit geen probleem vindt en je zit zelf niet lekker in je vel omdat je niet kan zijn wie je bent is het erg laagdrempelig is om er met de trainer over te praten.
quote:René van der Gijp begrijpt commotie homo-uitspraken niet
René van der Gijp begrijpt helemaal niks van de commotie die is ontstaan na zijn uitspraken in Voetbal International.
"Ik word nu op Twitter weggezet als homohater en dat zegt me helemaal niks. Als er iemand altijd zegt dat iedereen moet doen wat hij wil, ben ik het wel."
Van der Gijp snapt niet waarom er altijd gekeken wordt naar het landelijk gemiddelde als het op homo's aankomt.
Klik hier!
"Ik heb er in al die jaren dat ik actief ben geweest in de voetbalwereld niet één ontmoet. We proberen iets te maken wat er gewoon niet is", vertelt hij.
Van der Gijp staat nog steeds achter zijn uitspraak dat er nauwelijks homoseksuelen zijn in de voetballerij. "Wat willen ze dan van mij horen? Dat het wemelt van de homo's? Dat is gewoon niet zo", benadrukt de oud-voetballer.
Geen issue
Volgens hem is er ook absoluut geen antipathie tegen homo's. "Er is iets met dat voetbal, dat ze homo's niet zouden accepteren. Maar het is helemaal geen issue. De voetbalwereld is juist heel tolerant."
De tv-persoonlijkheid heeft op zich geen moeite met de KNVB en de oud-spelers die afgelopen zaterdag meevoeren met de Canal Parade. "Maar al gaan ze met tien boten meedoen, alsof het probleem dan is opgelost?"
Hij overdrijft weer. Niemand zegt dat het er van wemelt. Er wordt gesuggereerd dat ze er zijn. Dat ontkent ie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Prima uitspraak, hij word bijna gedwongen om te zeggen dat er wel heel veel zijn bijvoorbeeld door een KNVB....
Als hij ze niet gezien heeft dan kan hij toch inderdaad moeilijk zeggen dat hij ze wel heeft gezien?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij overdrijft weer. Niemand zegt dat het er van wemelt. Er wordt gesuggereerd dat ze er zijn. Dat ontkent ie.
Hij ontkent dat ze bestaan. Hij zag ze niet omdat ze niet uit de kast komen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:06 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Als hij ze niet gezien heeft dan kan hij toch inderdaad moeilijk zeggen dat hij ze wel heeft gezien?
Gijp komt vrij vaak ongenuanceerd uit de hoek. Een speler als Manolev (of Manolefje in Gijps woorden) is afgemaakt alsof hij bij wijze van spreken nog niet mee zou kunnen komen bij de F-jes van fc bal op het dak. Maar dat compleet afzagen van één speler (die daar overigens ook best naar van is geworden) daar haalt men de schouders over op.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Het kan dan wel goedkope humor zijn van Gijp, zoals we van hem gewend zijn. Ik vind niet dat je het daarom maar moet weglachen.
Het zijn weldegelijk uitspraken die de homo-emancipatie in het voetbal, maar ook in het algemeen, geen goed doen. Want vooroordelen en stereotype-bevestigend.
Naar mijn mening is de opwinding dus terecht, zeker omdat Gijp het nog serieus leek te menen ook.
Dus dan is iedereen gelijk maar terrorist? Vreemde manier om het zo te bekijken. Kom op NL is zo tolerant als de pest, over 20 jaar staan we hier waarschijnlijk nog pedofielen toe. Als er echt een voetballer homo had geweest dan had deze dat allang geuit moeten hebben. Als je het in 1 land wel kan doen dan is het wel in Nederland. Maar dat is nog steeds niet gebeurt vandaag de dag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij ontkent dat ze bestaan. Hij zag ze niet omdat ze niet uit de kast komen.
Terroristen zie je ook niet totdat ze toeslaan.
Of je neemt het risico dat hij je direct buiten de selectie zetquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:07 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik denk net het tegenovergestelde.
Als je weet dat jouw trainer homoseksualiteit geen probleem vindt en je zit zelf niet lekker in je vel omdat je niet kan zijn wie je bent is het erg laagdrempelig is om er met de trainer over te praten.
Hij zegt dat hij ze niet heeft gezien. Ik moet je heel eerlijk zeggen, ik ken ze ook niet. En ik heb toch aardig wat jaren bij een BVO gespeeld en ken dus aardig wat gasten die het net niet gehaald hebben en daardoor geen enkele bekendheid hebben gekregen en dus inmiddels best gewoon openlijk homoseksueel kunnen zijn zonder vrees voor reacties uit de voetbalwereld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:05 schreef tong80 het volgende:
Hij overdrijft weer. Niemand zegt dat het er van wemelt. Er wordt gesuggereerd dat ze er zijn. Dat ontkent ie.
Die heb ik gemist. Dat vind ik een dommere opmerking dan die van Gijp eerlijk gezegd en ook kwalijker.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Bijvoorbeeld een studio voetbal zondag ook de opmerking van Jack van Gelder "Het zou mooi zijn als Christiano Ronaldo uit de kast zou komen: WTF is dat voor zieke gedachte....
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dus dan is iedereen gelijk maar terrorist?
Dus ze moeten fysiek of mentaal worden geholpen ? Al dan niet gedwongen ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Feit is dat homoseksualiteit een afwijking is
Er word nu gesuggereerd dat ze het ontkennen... waar komt die aanname vandaan? Als ik aan jou de vraag zou stellen hier op FOK!: tong80 ben jij homo? En je antwoord Nee. Dan kan ik 2 conclusies trekken:quote:
Ja maar die heeft eerst twee weken niet kunnen zitten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zelfs die doelman van FC Den Haag kan weer normaal over straat hoor.
Wat is er niet normaal aan? Het is iets natuurlijks dus ik ik weet niet met welke norm jij het wil vergelijken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:26 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tja als je tegenwoordig een afwijkende mening hebt dan buitelen de moraalridders en belangenverenigingen over elkaar heen om er schande van te spreken. Feit is dat homoseksualiteit een afwijking is, en ik vind niet dat dat in schoolboeken en door de massamedia als iets normaals neergezet moet worden. Prima dat die mensen er zijn, en ze moeten gewoon hun gang kunnen gaan, maar we zijn nu door aan het slaan als samenleving.
Waarom zou ik er voor uitkomen ? Dat beweer ik toch niet ? Dat is ieders vrije keuze. Maar van der Gijp ontkent dat ze bestaan. Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Er word nu gesuggereerd dat ze het ontkennen... waar komt die aanname vandaan? Als ik aan jou de vraag zou stellen hier op FOK!: tong80 ben jij homo? En je antwoord Nee. Dan kan ik 2 conclusies trekken:
1. Nee tong80 is geen homo.
of
2. tong80 is harstikke homo maar durft hier niet op het homo-hatend FOK! ervoor uit te komen.
KNVB kiest dus duidelijk voor optie 2.
Nee hij zegt dat hij er geen is tegen gekomenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom zou ik er voor uitkomen ? Dat beweer ik toch niet ? Dat is ieders vrije keuze. Maar van der Gijp ontkent dat ze bestaan. Dat is wat anders.
Nee?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus ze moeten fysiek of mentaal worden geholpen ? Al dan niet gedwongen ?
Hij is ze niet tegengekomen in zijn vrij beperkte voetbalcarriere, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:43 schreef tong80 het volgende:
Maar van der Gijp ontkent dat ze bestaan. Dat is wat anders.
Via deze redenatie kun je pedofilie ook goedpraten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:43 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wat is er niet normaal aan? Het is iets natuurlijks dus ik ik weet niet met welke norm jij het wil vergelijken.
Ok ik begrijp het al. Het is bij jou slechts een (enge) mening. Geeft niets, maar zet het niet neer als een feit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Via deze redenatie kun je pedofilie ook goedpraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |