Waarom percentage lagerquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:31 schreef Tyron het volgende:
Hij heeft wel zo zijn punt dat de percentage homo's in voetbal lager ligt dan bij de rest, maar er zullen er vast meer rondlopen dan René zelf denkt.
Als je kijkt hoe al die voetballers over het gras rollen en janken bij iedere aanraking maar elkaar vervolgens wel droogneuken bij een doelpunt denk ik eerder dat het percentage wat hoger ligt dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:31 schreef Tyron het volgende:
Hij heeft wel zo zijn punt dat de percentage homo's in voetbal lager ligt dan bij de rest, maar er zullen er vast meer rondlopen dan René zelf denkt.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:36 schreef Furdinand het volgende:
Er zit een homo bij mij in de klas en die doet aan voetbal en rugby. Slaat dus nergens op zo'n uitspraak.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:
. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's.
Als we denken dat elke beroepsgroep evenveel homo's heeft, wil jij dat dan even gaan vertellen in de gemiddelde kapsalon?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom percentage lager
Ze durven er niet voor uit te komen. Daarom lijkt het laag.
Binnen alle sporten ligt het percentage homo's relatief laag, het zijn verwijfde mannetjes, die kunnen helemaal niet sporten. Om dezelfde reden ligt het percentage lesbo's hoog, die manwijven kunnen nog best een aardige prestatie neerzetten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:31 schreef Tyron het volgende:
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Binnen alle sporten ligt het percentage homo's relatief laag, het zijn verwijfde mannetjes, die kunnen helemaal niet sporten. Om dezelfde reden ligt het percentage lesbo's hoog, die manwijven kunnen nog best een aardige prestatie neerzetten.
Je hebt de uitzending niet gezien merk ikquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom percentage lager
Heeft ie niet gezegd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef Homdeck het volgende:
Het idee dat alle homo's verwijfd zijn en als kapper gaan werken. Die man is echt wereldvreemd.
Voetbal is dan juist een sport voor homo's. Lekker douchen met elkaar huilen als er een grasvlek op hun shirt zit etc. Zij doen alleen alsof ze zogenaamd "metroseksueel" zijn.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:31 schreef Tyron het volgende:
Bij een profclub?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:36 schreef Furdinand het volgende:
Er zit een homo bij mij in de klas en die doet aan voetbal en rugby. Slaat dus nergens op zo'n uitspraak.
Wat een kortzichtigheid zeg!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:
Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml
Waar heb je het over ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Als we denken dat elke beroepsgroep evenveel homo's heeft, wil jij dat dan even gaan vertellen in de gemiddelde kapsalon?
Klopt. Alleen kunnen luisteren. Mijn TV is kapot. Heb er nog een klaagbaak topic voor gepend. Er mankeert niks aan m'n oren. Dus vertel eens...wat heb ik gemist ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:42 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Je hebt de uitzending niet gezien merk ik
Bron voor deze kort-door-de-bocht conclusie?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom percentage lager
Wat is het verschil tussen een homo die prof is of een amateurvoetballende homo ?quote:
Lesbiennes zijn idd ook homo.quote:
Dat dat lager is dan het landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar heb je het over ?
Er zullen meer kappers homo zijn net zoals er meer balletdansers homo zijn dan in het voetballen. Maar wat heeft dat met het percentage homo's in het voetbal te maken ?
Ik vind het kort door de bocht dat degenen hier die zeggen dat van der Gijp gelijk heeft met geen enkel argument komen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron voor deze kort-door-de-bocht conclusie?
Niet zo veel dan, want je weet hoe de mannen eruit zien. Rene gaf gewoon zijn mening op basis van ervaringen (40 jaar in het voetbal, slechts 1 homo ontmoet) opgeleukt met zijn Gayp-er-iaanse humor). Niet zoveel aan de hand zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kunnen luisteren. Mijn TV is kapot. Heb er nog een klaagbaak topic voor gepend. Er mankeert niks aan m'n oren. Dus vertel eens...wat heb ik gemist ?
1 op de 10 is toch wel heel veelquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind het kort door de bocht dat degenen hier die zeggen dat van der Gijp gelijk heeft met geen enkel argument komen.
Als er in 40 jaar profvoetbal in Nederland maar twee homo's uit de kast zijn gekomen lijkt het me sterk dat dat de verhoudingen van de werkelijkheid goed weergeeft. Als er in de maatschappij gemiddeld 1 op de 10 homo is. Zal de voetballerij dan de uitzondering zijn ?
2 homo's. Waarvan er één zanger is en weet dat het zijn imago eerder goed doet dan slecht.
Dus omdat het gekscherend is bedoeld, in de overtreffende trap, hetgeen goed kan, mag er niet over worden gediscussieerd ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:48 schreef theunderdog het volgende:
Al die mensen die hier serieus over gaan doen.![]()
Voetbal International is een voetbal/amusument programma. Deze uitspraken meent van de Gijp niet, het is alleen gewoon dollen.
Vooral die uitspraak over de namen van voetballers, dat homo,s niet de juiste namen hebben.![]()
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef Adames het volgende:
Rare uitspraak ja. Met duizenden profvoetballers moeten er meer tussen zitten dan 1 of 2.
Het één sluit het ander niet uit. Er zijn percentagegewijs ook meer blanke travestieten dan negroide. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen negers zijn die in een jurk een wasje draaien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:49 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat dat lager is dan het landelijk gemiddelde.
Dat was zo'n beetje de kern van Reneetjes betoog. Voor profvoetballer, begin je op je 6e om als je geluk en kwaliteit hebt op je 18e door te breken als betaald voetballer. Homo's krijgen in de tussentijd andere interesses en haken om die reden eerder (dan het profniveau) af.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een homo die prof is of een amateurvoetballende homo ?
Zie je wel bij meer idolen dat ze zulke rare dingen doen. Beckham en Bieber zouden ook uitgelachen worden als ze niet belachelijk populair zouden zijn.quote:
Ik ben fan van hem al heel lang. Maar ik kon hier moeilijk om lachen. Het is makkelijk om een minderheid belachelijk te maken. Hij heeft er trouwens steeds meer een handje van de laatste tijd. Deed ie altijd al, maar hij is aan het doorslaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Niet zo veel dan, want je weet hoe de mannen eruit zien. Rene gaf gewoon zijn mening op basis van ervaringen (40 jaar in het voetbal, slechts 1 homo ontmoet) opgeleukt met zijn Gayp-er-iaanse humor). Niet zoveel aan de hand zou ik zeggen.
Ik zeg ook niet dat er geen homo's in het voetbal zitten, denk dat het er gewoon niet heel veel zijn. Om er vanuit te gaan dat het een gemiddeld aantal mensen in de voetballerij homo is, moet je ook denken dat maar een gemiddeld aantal in alle andere sectoren homo isquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar heb je het over ?
Er zullen meer kappers homo zijn net zoals er meer balletdansers homo zijn dan in het voetballen. Maar wat heeft dat met het percentage homo's in het voetbal te maken ?
Jawel, alleen het is nogal dom om te zeggen dat deze uitspraken van Gijp dom zijn. Aangezien hij het erom doet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus omdat het gekscherend is bedoeld, in de overtreffende trap, hetgeen goed kan, mag er niet over worden gediscussieerd ?
Maken we er één op de 16 van. Kun je over een selectie spreken.quote:
quote:
en door de gemiddelde homo aversie in de voetbalwereld haken ze ook eerder af. dan is het een beetje raar om te stellen dat acties als die van vrijdag niet nodig zijn, omdat er geen homo's voorkomen in het voetbal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:55 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dat was zo'n beetje de kern van Reneetjes betoog. Voor profvoetballer, begin je op je 6e om als je geluk en kwaliteit hebt op je 18e door te breken als betaald voetballer. Homo's krijgen in de tussentijd andere interesses en haken om die reden eerder (dan het profniveau) af.
Je kunt ook op een potje schijten ipv op een toilet. Alleen het potje is te klein voor sommige mensen. Van het toilet kan iedereen gebruik maken.quote:
leuk voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, alleen het is nogal dom om te zeggen dat deze uitspraken van Gijp dom zijn. Aangezien hij het erom doet.
Het is de bedoeling van het programma om over voetbal te praten en de kijkers daarvan te plezieren.
Maar het is natuurlijk ridicuul om te stellen dat het er hooguit maar 1 of 2 zijn in de profvoetballerij. Want dat is namelijk wat Gijp beweerde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:56 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen homo's in het voetbal zitten, denk dat het er gewoon niet heel veel zijn. Om er vanuit te gaan dat het een gemiddeld aantal mensen in de voetballerij homo is, moet je ook denken dat maar een gemiddeld aantal in alle andere sectoren homo is
lijkt me gewoon veel, als je niet de meisjes meetelt die wat experimenteren in hun studententijd en zichzelf als bi zien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]heerlijk die onwetendheid
1 op de 10 mensen in Nederland is echt wel homo-lesbisch of biseksueel hoor.
Ik heb 40 jaar gevoetbald. In het eerste, op een lager niveau en in de zaal. Ben 2 homo's tegengekomen. Het uit de kast komen in een machocultuur is niet iedereen gegeven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:55 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dat was zo'n beetje de kern van Reneetjes betoog. Voor profvoetballer, begin je op je 6e om als je geluk en kwaliteit hebt op je 18e door te breken als betaald voetballer. Homo's krijgen in de tussentijd andere interesses en haken om die reden eerder (dan het profniveau) af.
quote:'We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren.'
Als jij als acteur zegt dat je homo bent zegt de collega : 'Ach meid dat wist ik toch allang.'quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:56 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen homo's in het voetbal zitten, denk dat het er gewoon niet heel veel zijn. Om er vanuit te gaan dat het een gemiddeld aantal mensen in de voetballerij homo is, moet je ook denken dat maar een gemiddeld aantal in alle andere sectoren homo is
Ja het hele programma is veredelde mannen-cafe-praat en ik vind dat wel vermakelijk. Maar het is wel zo dat het geen cafe is maar op de buis en nog goed bekeken ook. In die zin heb je wel een punt, maar tegelijkertijd is dat ook juist de charme van Rene, schijt aan politiek correcte uitspraken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben fan van hem al heel lang. Maar ik kon hier moeilijk om lachen. Het is makkelijk om een minderheid belachelijk te maken. Hij heeft er trouwens steeds meer een handje van de laatste tijd. Deed ie altijd al, maar hij is aan het doorslaan.
In Nederland? Denk het wel. Wereldwijd, iets meer, maar zeker geen grote percentages.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk ridicuul om te stellen dat het er hooguit maar 1 of 2 zijn in de profvoetballerij. Want dat is namelijk wat Gijp beweerde.
Ik heb de kop van het artikel genomen.quote:
Maar hij vond zichzelf oh zo grappig.quote:
Tuurlijk. Ik kan er vaak om lachen. Maar hij weet dat veel mensen dat doen. Zie ook het VI topic. Maar wat ik al zei, hij gaat steeds verder. Je kunt natuurlijk lachen om zijn Sneijder en van Peperstraten grappen. Maar hij beledigt ze wel. Dat deed ie gisteren bij een groot deel van de maatschappij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:02 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ja het hele programma is veredelde mannen-cafe-praat en ik vind dat wel vermakelijk. Maar het is wel zo dat het geen cafe is maar op de buis en nog goed bekeken ook. In die zin heb je wel een punt, maar tegelijkertijd is dat ook juist de charme van Rene, schijt aan politiek correcte uitspraken.
En dat is dan een vrijbrief voor elke keer dit gedrag?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:43 schreef Mars_Rotterdam het volgende:
En je weet toch dat Gijp vaak overdrijft. Storm in een glas water dit.
Zat jij in een macho-team Tong, daar kan ik me dan weer helemaal niets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb 40 jaar gevoetbald. In het eerste, op een lager niveau en in de zaal. Ben 2 homo's tegengekomen. Het uit de kast komen in een machocultuur is niet iedereen gegeven.
Lijkt me dus niet zijn homoseksualiteit die hem tot zelfmoord dreef, maar de valse beschuldiging van aanranding. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:04 schreef tong80 het volgende:
Justinus Soni ("Justin") Fashanu (Hackney, 19 februari 1961 – Shoreditch, 2 mei 1998) was een Brits profvoetballer.
Hij was de zoon van een in Engeland wonende Nigeriaanse advocaat. Na de scheiding van zijn ouders werden hij en zijn jongere broer John, die later eveneens een Brits prof-voetballer zou worden, in een 'Barnardo Home' geplaatst. Toen Justin zes jaar oud was werd hij met zijn jongere broer geadopteerd door Alf en Betty Jackson uit Attleborough, Norfolk, waar de broers hun jeugd doorbrachten.
Fashanu maakte in 1979 op achttienjarige leeftijd zijn professionele debuut voor Norwich City. In 1980 won hij de 'BBC Goal of the Season-award' voor een spectactulair doelpunt tegen Liverpool.
Hij was de eerste zwarte speler in Groot-Brittannië die een miljoen pond ging verdienen toen hij in 1981 tekende bij Nottingham Forest. Geruchten over zijn bezoeken aan gay-nachtclubs en gay-bars brachten hem in conflict met de trainer, Brian Clough, die hem "a bloody poof!" (="een vuile flikker!") noemde. Een knieblessure had eveneens invloed op zijn carrière. Desondanks speelde hij bij diverse clubs, zoals Manchester City en Newcastle United.
Tijdens een interview in 1990 kwam hij er publiekelijk voor uit dat hij homoseksueel was. Hiermee was hij de eerste profvoetballer in de Britse historie die voor zijn homoseksualiteit uitkwam. Veel van zijn vroegere collega's vielen over hem heen. Ook zijn broer sprak zijn afkeer uit.
Als gevolg van de controverse die zijn ontboezeming veroorzaakte, verliet hij Nottingham Forest. Hij speelde vervolgens bij een aantal Engelse league clubs. Ook speelde hij in Schotland. Als gevolg van antihomo-spreekkoren verliet hij in 1994 het profvoetbal.
In de herfst van 1995 speelde hij voor een korte periode bij het Amerikaanse Atalanta Ruckus. Hierna zette hij definitief een einde achter zijn carrière als voetballer. Hij werd trainer van Mary Mania Club, eveneens in de V.S.
Op 25 maart 1998 deed een zeventienjarige jongen aangifte bij de politie. Fashanu zou hem seksueel misbruikt hebben na hem dronken te hebben gevoerd. Op 3 april van dat jaar werd Fashanu ondervraagd, maar niet gearresteerd. Hij verklaarde dat hij door de jongeman werd gechanteerd en keerde terug naar Engeland.
Toen het nieuws van het vermeende misbruik bekend werd, schreef de pers dat in Amerika een arrestatiebevel tegen Fashanu was uitgevaardigd. Op 2 mei 1998 pleegde Fashanu, na een bezoek aan gay-sauna Chariots Roman Spa, zelfmoord door zich op te hangen in een garage. Hij liet een zelfmoordbriefje achter waarin hij ontkende de jongen te hebben aangerand.
In september 1998 werd bekend dat de Amerikaanse politie het onderzoek reeds had gestaakt wegens gebrek aan bewijs; er was nimmer sprake geweest van een arrestatiebevel.
Wat is er mis mee om een paar jaar te discussieren om de homo's recht te doen ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef rechtsom het volgende:
[..]
In Nederland? Denk het wel. Wereldwijd, iets meer, maar zeker geen grote percentages.
Probleem hiermee is dat het alleen een hypothese is en niet gebaseerd op feiten. Ik kan het dus gewoon goed hebben of helemaal fout. zonder mensen die uit de kast komen of een gedegen onderzoek kunnen we er jaren over blijven discussiëren.
Niets. Maar het is wel handig om meer feiten te weten zodat ik mijn mening tzt kan bijstellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om een paar jaar te discussieren om de homo's recht te doen ?
Apartheid werd ook niet in een jaar afgeschaft.
Ik vond hem totaal niet grappig. Ideeën uit het jaar nul. Inderdaad, deze keer was Hans veel beter.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar hij vond zichzelf oh zo grappig.
Nee in doorsnee-elftallen die niet de doorsnee-verhoudingen van de maatschappij weergaven. Ik heb vaak een vermoeden gehad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:09 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Zat jij in een macho-team Tong, daar kan ik me dan weer helemaal niets bij voorstellen.
Ik heb het hele artikel gecopyeerd. Het ging van kwaad tot erger na zijn coming out.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:09 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Lijkt me dus niet zijn homoseksualiteit die hem tot zelfmoord dreef, maar de valse beschuldiging van aanranding. Maar dat terzijde.
Daar zijn we nu mee begonnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:11 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Niets. Maar het is wel handig om meer feiten te weten zodat ik mijn mening tzt kan bijstellen.
Touchéquote:
Is belachelijk uiteraard, maar hij heeft er de voetballerij niet door verlaten. Dat kwam pas na de beschuldiging.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb het hele artikel gecopyeerd. Het ging van kwaad tot erger na zijn coming out.
Wat vind je hier dan van ? :
'Geruchten over zijn bezoeken aan gay-nachtclubs en gay-bars brachten hem in conflict met de trainer, Brian Clough, die hem "a bloody poof!" (="een vuile flikker!") noemde. Een knieblessure had eveneens invloed op zijn carrière. Desondanks speelde hij bij diverse clubs, zoals Manchester City en Newcastle United.
Tijdens een interview in 1990 kwam hij er publiekelijk voor uit dat hij homoseksueel was. Hiermee was hij de eerste profvoetballer in de Britse historie die voor zijn homoseksualiteit uitkwam. Veel van zijn vroegere collega's vielen over hem heen. Ook zijn broer sprak zijn afkeer uit.
Als gevolg van de controverse die zijn ontboezeming veroorzaakte, verliet hij Nottingham Forest.'
Lijkt mij zéér onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef rechtsom het volgende:
[..]
In Nederland? Denk het wel. Wereldwijd, iets meer, maar zeker geen grote percentages.
Probleem hiermee is dat het alleen een hypothese is en niet gebaseerd op feiten. Ik kan het dus gewoon goed hebben of helemaal fout. zonder mensen die uit de kast komen of een gedegen onderzoek kunnen we er jaren over blijven discussiëren.
Maar de reactie is toch typisch. Zelfs van zijn broer die ook profvoetballer was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is belachelijk uiteraard, maar hij heeft er de voetballerij niet door verlaten. Dat kwam pas na de beschuldiging.
Waarom zijn er dan wel homosexuele scheidsrechters zoals Ignace van Swieten Frans Derks en Blankensteijn. Dat zijn individualisten. Hoeven zich in de kleedkamer niet te bekommeren om hun collega's.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Een dermate groot verschil lijkt me niet realistisch. Zelfs als je gelooft in het stereotype beeld van homo's en dat de voetballerij geen wereld is voor homo's.
Dat heb ik met John de Wolf en Vinnie Jones.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:19 schreef Euribob het volgende:
Raar, van der Gijp kwam op mij altijd over als een kasthomo.
Zou het overcompensatie zijn?
Klopt helemaal, maar wat ik bedoel te zeggen is: zelfs ná zijn ontboezeming vond hij nog clubs en bleef hij in de voetballerij. De bedrijfstak is dus niet door en door anti-homo. Idioten/hersenloze tokkies heb je overal, hoeveel indycar racers zouden uit de kast komen bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar de reactie is toch typisch. Zelfs van zijn broer die ook profvoetballer was.
Kijk nou toch.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat heb ik met John de Wolf en Vinnie Jones.
Voor een deel heeft Gijp een punt dat als er in de maatschappij gemiddeld 1 op de 10 homo is dat dit niet hoeft te zijn binnen een bepaald deel van die maatschappij. Het is immers een gemiddelde. Dus in de ene subgroup komt het meer voor en in een ander weinig waardoor je gemiddeld op een bepaald aantal uitkomt. Gijp denkt dat voetbal een subgroup is waar het minder dan gemiddeld in voorkomt. Dat zou best kunnen alleen de argumentatie was daarna vrij matig. Zeker die van de namen. Maar het kan best zo zijn dat als iemand er op zijn 14e achter komt dat hij homo is diegene stopt met voetballen. Het is niet geaccepteerd en misschien wil diegene wel niet wekelijks er mee geconfronteerd worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind het kort door de bocht dat degenen hier die zeggen dat van der Gijp gelijk heeft met geen enkel argument komen.
Als er in 40 jaar profvoetbal in Nederland maar twee homo's uit de kast zijn gekomen lijkt het me sterk dat dat de verhoudingen van de werkelijkheid goed weergeeft. Als er in de maatschappij gemiddeld 1 op de 10 homo is. Zal de voetballerij dan de uitzondering zijn ?
2 homo's. Waarvan er één zanger is en weet dat het zijn imago eerder goed doet dan slecht.
Hij vluchtte naar Amerika. Daar was destijds het voetballen even populair als frisbeeénquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:23 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar wat ik bedoel te zeggen is: zelfs ná zijn ontboezeming vond hij nog clubs en bleef hij in de voetballerij. De bedrijfstak is dus niet door en door anti-homo. Idioten/hersenloze tokkies heb je overal, hoeveel indycar racers zouden uit de kast komen bijvoorbeeld?
Vooral het stuk over de namen, ging nergens over.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:30 schreef Rickario het volgende:
Gijp sloeg de plank even totaal mis daar. Jammer
Weinig denk ik. Macho en gruwelijk populair.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:23 schreef DonRaja het volgende:
hoeveel indycar racers zouden uit de kast komen bijvoorbeeld?
Ik kijk.quote:
Wat grapjes ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maar hé, het is een halve cabaret show dus men moet niet te moeilijk doen. Sommige stukjes kwamen er wat bot uit en waren helemaal niet zo ongeëmancipeerd. Juist doordat men zich er zo druk over maakt leg je er meer druk op. Johan had gelijk toen hij zei dat er een kaliber Ronaldo uit de kast moet komen, dat helpt pas. Dat de KNVB een positieve houding aanneemt valt te prijzen, maar als je er niet wat grapjes over mag maken is het blijkbaar allemaal nog niet zo geaccepteerd.
Moet je tegen Regilio Tuur in z'n gezicht zeggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik als hetero vind het schandalig dat er in de modewereld niemand openlijk hetero is
Dit had ook over de gay pride kunnen gaan.quote:„Je bent 14 en homo en dan krijg je zo'n stempel opgeplakt. Het is makkelijk scoren”, zegt de woordvoerster. „Het is jammer dat ze dit onderwerp wederom in het belachelijke trekken.”
Ik denk net het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach v/d Grijp probeert de boel weer op te stoken, zoals hij wel vaker doet. Maar die acties van de KNVB vind ik dan ook weer te overdreven. Als of er een homo uit de kast gaat komen om dat Louis van Gaal op een van die boten staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |