Je hebt altijd uitzonderingen. Niet elke absoluut heerser was meteen ook een monsterlijke despootquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef peleetje het volgende:
[..]
Als het aankomt op macht, geld, dan zijn wel allemaal duister en niet te vertrouwen.
Nouja het begin ervan. Het zit in de mens nu eenmaal. En als kind weet je niet wat mag/niet mag. Dus heb je pesters. Dat leer je af doordat je wordt gecorrigeerd door je ouders. En als je ouder wordt snap je dat het niet hoort en doe je het ook niet meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar is wel het begin ervan. Als mensen de kans zouden krijgen meer te doen, zou de meerderheid die kans nog aangrijpen ook. Dat is wat de mens zo duister maakt.
Civilisatie is maar een hele dunne schil.
Klopt, opvoeding en omstandigheden zijn naar mijn idee een zeer belangrijke factor hierin. Echter zal niet iedereen evenveel bijdraaien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja het begin ervan. Het zit in de mens nu eenmaal. En als kind weet je niet wat mag/niet mag. Dus heb je pesters. Dat leer je af doordat je wordt gecorrigeerd door je ouders. En als je ouder wordt snap je dat het niet hoort en doe je het ook niet meer.
Natuurlijk zijn er altijd rotte appels.
Maar ook niet-pesters worden gehaatte personen uiteindelijk. Het is maar net hoe je opgevoed wordt / omstandigheden etc.
Welke doelen zijn dat? En hoe zal daaraan gewerkt worden dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef Catnip het volgende:
Hai people,
Ik heb serieus niks, niks maar dan ook echt helemaal niks te doen.
Ben nu op "stoel" (zo moem je overdag verblijf op de acute) en dat 2 keer per week. Om aan wat doelen te werken, allemaal leuk en aardig.. Maar ik kan mezelf niet goed vermaken.
Vanmiddag sport, en thats it.
Soms worden er hier echt vreemde gevallen opgenomen, en oh wat kan ik daar ongelofelijk slecht tegen.. Ik weet dat ze niets aan kunnen doen dat ze zo zijn, maar soms is het onwijs lastig om ermee om te gaan. En ik ben tenslotte ook maar vreemd voor de "buitenwereld"
Vandaag komen mijn ouders, broertje en zusje ook weer thuis.
Misschien is het een idee om te leren jezelf te vermaken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef Catnip het volgende:
Hai people,
Ik heb serieus niks, niks maar dan ook echt helemaal niks te doen.
Ben nu op "stoel" (zo moem je overdag verblijf op de acute) en dat 2 keer per week. Om aan wat doelen te werken, allemaal leuk en aardig.. Maar ik kan mezelf niet goed vermaken.
Vanmiddag sport, en thats it.
Soms worden er hier echt vreemde gevallen opgenomen, en oh wat kan ik daar ongelofelijk slecht tegen.. Ik weet dat ze niets aan kunnen doen dat ze zo zijn, maar soms is het onwijs lastig om ermee om te gaan. En ik ben tenslotte ook maar vreemd voor de "buitenwereld"
Vandaag komen mijn ouders, broertje en zusje ook weer thuis.
Waar ben je eigenlijk allemaal geweest? Ik bedoel, ik ben door de bergdorpjes geweest op de grens van polen & slowakije en dat was voor mij het dichts bijzijnde waar de mensen toch behoorlijk anders zijn, leven en reageren ivg met de Westerse landen. Ik bedoel, dicht in de buurt heb je ook nog eens Auschwitz zitten. Of je kunt naar Bosnie voor al die wreedheden. Terwijl ik het in Spanje weer slechter vond ivg met hier.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef peleetje het volgende:
[..]
Als je de wreedheid van mensen echt wilt leren kennen moet je juist naar Afrika/Uganda gaan!
Maar goed... mensen zijn mensen. Waar ze ook leven en ongeacht onze culturele verschillen. Ik heb best veel reizen gemaakt en eigenlijk zijn mensen overal hetzelfde.
Je bent altijd welkom, centjes verdienen en de filantroop uithangen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Nope! Ik was te leuk voor haar.
[..]
Das de bedoeling.Ik wil een soort retraite oprichten.
Dit dus!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt altijd uitzonderingen. Niet elke absoluut heerser was meteen ook een monsterlijke despoot
Nice!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom, centjes verdienen en de filantroop uithangen.
Ik zie het meer als een glijdende schaalquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit dus!!Ik zie het liever andersom, de duistere absolute heerser was een uitzondering.
Hoe zat je opvoeding eigenlijk in elkaar?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, opvoeding en omstandigheden zijn naar mijn idee een zeer belangrijke factor hierin. Echter zal niet iedereen evenveel bijdraaien.
Ik denk niet dat alle kinderen weten wat wel en wat niet mag, maar dat gaat een beetje off-topic zo
Oeh, daar vraag je wat op de vroege middag!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe zat je opvoeding eigenlijk in elkaar?
Ik ben bij +- 6 pleeggezinnen geweest, geen broertjes of zussen, geen ma, en ben in groep 5 wezen verhuizen van dorp naar stad. Nooit echt ergens vaste bodem gehad en bij de pleeggezinnen was ik altijd het broertje wat er niet echt bij hoorde. Sociaal gezien was ik enorm onbeholpen en verlegen en trok ik mijn bek nooit open. Ik durfde niks en moest alles zelf maar uitzoeken.
Die verandering kwam toen ik van VW6 naar Londen ging verhuizen om daar in mijn eentje verder te leven. Poef, daar werd je snel volwassen.
Ik heb lang door Afrika getoerd en een poosje in Zuid-Afrika gewoont.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar ben je eigenlijk allemaal geweest? Ik bedoel, ik ben door de bergdorpjes geweest op de grens van polen & slowakije en dat was voor mij het dichts bijzijnde waar de mensen toch behoorlijk anders zijn, leven en reageren ivg met de Westerse landen. Ik bedoel, dicht in de buurt heb je ook nog eens Auschwitz zitten. Of je kunt naar Bosnie voor al die wreedheden. Terwijl ik het in Spanje weer slechter vond ivg met hier.
Ben het hier niet mee eens. De problemen verschillen mijn inziens juist enorm, de emoties rondom deze problemen en de doelen van een bepaald persoon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:08 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik heb lang door Afrika getoerd en een poosje in Zuid-Afrika gewoont.
En natuurlijk leven mensen daar anders en heb je culturele verschillen. Maar in essentie zijn we allemaal hetzelfde. Mensen zijn gewoon mensen met dezeflde problemen, dromen en we willen allemaal gewoon gelukkig zijn en lol maken in het leven.
En dat is juist zo mooi. We denken altijd dat we allemaal heel erg van elkaar verchillen en we proberen iedereen in hokjes te plaatsen. Maar als je echt goed kijkt zie je dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.
Hoe verschillen de probemen, dromen en doelen dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben het hier niet mee eens. De problemen verschillen mijn inziens juist enorm, de emoties rondom deze problemen en de doelen van een bepaald persoon.
Krijg nou wel weer vieze ranzige gedachtes van vroeger over cultuur, hofstede, etc. Wat een onzin was dat op de universiteit.
Ja wat moet ik er op zeggen. Ik wil het confronteren maar weet niet hoequote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Beste Sinterklaas.
Je loopt weg voor je emoties. Dit, echt, dit is 99.9% garantie dat je later in je leven kei en kei-hard in een burn-out gaat vallen, in combi evt. met een depressie etc.
Een vorm van de kick opzoeken. Zelfde als alcohol, gokken, drugs, etc. Je 'verliest' jezelf door te dreigen en agressief te worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap soms helemaal geen reet van mensen. Echt helemaal niks. Ik snap niet dat mensen bewust anderen pijn willen doen. Ik snap niet dat mensen echt, echt(!) knettergek zich kunnen gedragen. En dan niet flauw of als gijntje. Nee, echt gek. Dreigen met de dood, dat soort dingen. Dan ben je mijn inziens niet alleen gestoord, dan ben je echt psychiatrisch ziek naar mijn mening en verdien je gewoon een straight jacket.
Ach depressief ben je al snel volgens het boekje. Soms heb je een label nodig om verder te kunnen gaan. Met name bij RIAGG moeten ze eerst een reden hebben je te behandelen en een plan. Ik kreeg en diagnose waar geen touw aan vast te knopen was. Kenmerken van dit, kenmerken van dat en toen later ineens een dysthyme stoornis. Is al jaren terug terug trouwens.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:55 schreef Vogeltje88 het volgende:
Verder zal ik verzekeringtechnisch waarschijnlijk wel aangemerkt worden als depressief, maar dat speelt niet helemaal meer, alhoewel ik nog steeds zekere kenmerken heb.
EMDR is heftig, maar voor mij werkte het niet bijzonder omdat ik geen speciaal extreme momenten heb waar ik naar toe kan/wil. Ik heb wel wat momenten geprobeert maar het was niet echt iets voor mij. Ik denk dat EMDR bijzonder goed kan werken als je een traumatische ervaring hebt en daar naar terug durft te gaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen 10 uur EMDR yo! Eindelijk echt een BUT nacht gehad, nauwelijks geslapen, wel slaap pil gepakt maar hart rikketikte me like crazy :- (
Hoop niet dat ik m'n eigen graf dig
[ afbeelding ]
Ik vind veel mensen ook enorm irritant. Dat is ook de reden waarom ik weinig energie meer steek in sociale contacten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overlast van een dame, overlast van mensen, overlast van raar vriendje van een ex. Ik ben de mensheid in zijn geheel soms zo spuugzat. Ik pak liever een knapzak als die dikke douwe dabbert en ga met een hondje een beetje de wereld rond tot ik ergens ter aarde stort.
Ik snap soms helemaal geen reet van mensen. Echt helemaal niks. Ik snap niet dat mensen bewust anderen pijn willen doen. Ik snap niet dat mensen echt, echt(!) knettergek zich kunnen gedragen. En dan niet flauw of als gijntje. Nee, echt gek. Dreigen met de dood, dat soort dingen. Dan ben je mijn inziens niet alleen gestoord, dan ben je echt psychiatrisch ziek naar mijn mening en verdien je gewoon een straight jacket.
Ik snap niet dat mensen over de ruggen van anderen zich op willen werken, iemand uit een sociale kring willen drukken etc. Ik snap het niet. Ik krijg echt soms enorme haat gevoelens voor dat soort mensen om ze psychisch eens echt een poepie te laten ruiken omdat ze vaak met de zwakkere in deze samenleving lopen te fucken. Of in sommige gevallen zie ik zelfs hele families die afstand nemen van iemand.
En dan heb je nog een hele rij aan bepaald gedrag wat 'mag' in verband met het geloof. Maw, iemand is getrouwd, maar 1 blijkt na verloop van tijd ongeneeslijk ziek te zijn. Ze hebben een kind. Ze hebben laaiend ruzie, en ze gaan uit elkaar, en nu valt de familie van de 1 de ex lastig met allerlei verhalen dat ze het kind weghalen, dat die persoon uitgekotst zal worden door de samenleving, hij moet oppassen als hij over straat loopt. Hij zich beter van kant kan maken ...
Ik snap dat soort doorgewinterde haat echt niet. Ik vind de mensheid ook maar een verschrikkelijk ding. Niet dat ik er niet in kan functioneren, zeker wel, jaren lang ook prima gedaan. Maar ik heb er moreel gewoon veel issues mee. Misschien moet ik maar wat centjes sparen en ergens een safari beginnen in Kenya of Uganda ofzo.
Reacties zoals het leven is nu eenmaal zo kan ik niks mee.
Ik had vroeger in m'n oude woonplaats 1 straat en als ik daar doorheen fietste en naar boven keek, kree gik echt zo'n gevoel van "volgens mij zit nu iemand van bovenaf te kijken hoe we het doen en eventueel beinvloed hij zkaen"quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:27 schreef Gewas het volgende:
Op dat soort momenten lijkt dit leven een soort video game te zijn.
Dat idee heb ik ook vaak gehad. Ik heb ook weleens gedacht dat ons heelal in een glazen box zit, en er dan 5 mensen in een kamer alles besturen. Deze mensen wonen zelf ook op een planeet, en ook deze planeet staat in een glazen box, enz.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik had vroeger in m'n oude woonplaats 1 straat en als ik daar doorheen fietste en naar boven keek, kree gik echt zo'n gevoel van "volgens mij zit nu iemand van bovenaf te kijken hoe we het doen en eventueel beinvloed hij zkaen"
En dan niet als een god ofzo. Maar meer dat wij zelf een poppenhuis zijn waarmee gespeeld wordt
Dan moet je er wel mee oppassen jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:35 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook vaak gehad. Ik heb ook weleens gedacht dat ons heelal in een glazen box zit, en er dan 5 mensen in een kamer alles besturen. Deze mensen wonen zelf ook op een planeet, en ook deze planeet staat in een glazen box, enz.
Maar het idee dat dit leven nep is is bij mij altijd een teken dat ik het contact met de realiteit begin te verliezen. Daarom mag ik hier eigenlijk echt niet aan denken.
Of met hun stoornissen. Wat in ieder geval belangrijk is is dat het ernstige gevolgen kan hebben als het niet onder controle wordt gehouden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heel veel van dat duistere is ook onkunde van mensen die zich niet beter kunnen uiten. Ivm met hun sociale ervaring.
Ik moet altijd mijn eigen gedachten onder controle houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet je er wel mee oppassen ja
Ik kom niet verder dan eerder genoemde gedachte en dat het opzich wel grappig zou zijn. Maar ook al zou het zo zijn en oo kal is het allemaal nep. We zullen er niet achterkomen zolang we leven en wss ook niet als we dood zijn. Dus erover nadenken heeft weinig zin als er toch geen acties op ondernomen gaan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat makkelijker dan gedacht. Wel nog steeds momenten dat ik paranoide ben, maar goed.
Overgens ben ik het wel een beetje eens met Maanvis en dat het zou kunnen dat mensen elkaar onbedoeld dieper in de put helpen hier.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, zo te zien wordt er door meer mensen (of moet ik Fokkers zeggen? Daar schijnt ook nog onderscheid tussen gemaakt te worden) meegelezen. Zo anoniem ben ik niet meer hier. Bovendien heb ik geen zin om als vermaak gezien te worden, zo voelt het nu wel een beetje.
Ik ga maar eens wat beter opletten denk ik...
-Kan-! Maar gebeurt dat ook? Dat is de vraagquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:56 schreef peleetje het volgende:
[..]
Overgens ben ik het wel een beetje eens met Maanvis en dat het zou kunnen dat mensen elkaar onbedoeld dieper in de put helpen hier.
Er zitten toch fokkers die nu wat negatief in het leven staan en als diegene daarover in discussie gaat met andere fokkers die ook niet echt postiief gestemd zijn kan dat best voor een neerwaarste spiraal zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |