abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:26:39 #51
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129730770
quote:
9s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:10 schreef Jian het volgende:

[..]

En op 1 januari 2014 komen er nog veel meer van dit soort parels voor de samenleving, ik kan niet wachten *O*
hier nog een :) we hebben zat polen hier wonen dus dan kan nog wel eens een leuk feestje gaan worden ....

hoop dat ze dan eerst even die polen gaan lastig vallen...
dan is het zo weer rustig
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:28:24 #52
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129730831
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat kan toch bijna niet, die gebruiken die dingen constant.
wilde net zegge welke dame laat haar telefoon nog los dan
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129734701
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pas werden tijdens een of ander festival ook werkelijk honderden telefoons gestolen. Omdat die mensen ook dachten om met eigen volk onder elkaar te zijn was niemand echt op zijn hoede. Bleek dat er Roma tussen liepen. Het nadeel van Roma is dat ze qua uiterlijk minder goed te herkennen zijn dan anderen op grote afstand.
Roma zijn toch juist nog beter te herkennen? Een gemiddelde Roma lijkt nog minder op een Nederlander dan een gemiddelde etnische Roemeen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_129746153
quote:
Cel voor Roemeense zakkenrollers

De politierechter in Amsterdam heeft drie leden van een bende Roemeense zakkenrollers veroordeeld tot gevangenisstraffen van vijf en zes weken.

Twee mannen kregen vijf weken opgelegd, een derde zes weken. Ze waren afgelopen weekend gearresteerd toen ze werden betrapt tijdens de Gay Pride. Vandaag staan zes Roemenen voor de politierechter.

In totaal werden 43 Roemenen en 2 Polen aangehouden, allen voor zakkenrollerij. Volgens de politie gaat het om een goed georganiseerde bende. Bezoekers werden beroofd van hun smartphone of portemonnee.

De politie wil snel overleg met de Roemeense autoriteiten over het probleem van de rondtrekkende bendes, die steeds vaker toeslaan bij evenementen met veel publiek of op de uitgaanspleinen in Amsterdam.

Volgens de politietop is overleg nodig omdat de bendes steeds meer slachtoffers maken. ''En het aantal gearresteerde zakkenrollers is vermoedelijk maar een deel van de groep Roemenen, omdat wij alleen iemand kunnen arresteren als we die op heterdaad betrappen", zegt Jan Pronker van de politie Amsterdam
pi_129746556
Het zou natuurlijk ook wel meehelpen als bezoekers van zo'n evenement wat beter op hun spullen letten. Dus niet je handtas achterop je rug dragen, niet je knip/telefoon in je losse achterzak, of je spullen in het zicht op je tafeltje leggen.
Dit zijn dingen die ik vroeger allemaal op de lagere school heb geleerd, is iedereen dit al afgeleerd?
pi_129746641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:57 schreef Rorsach het volgende:
Het zou natuurlijk ook wel meehelpen als bezoekers van zo'n evenement wat beter op hun spullen letten. Dus niet je handtas achterop je rug dragen, niet je knip/telefoon in je losse achterzak, of je spullen in het zicht op je tafeltje leggen.
Dit zijn dingen die ik vroeger allemaal op de lagere school heb geleerd, is iedereen dit al afgeleerd?
Kan ook zo'n afleiding zijn dat er 1 tegen je aanbotst en de tweede je tas leeghaalt.
pi_129746693
Komt er uberhaupt wat goeds uit het Oostblok?
pi_129746876
pi_129746947
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:39 schreef Specularium het volgende:
Volgens de politietop is overleg nodig omdat de bendes steeds meer slachtoffers maken. ''En het aantal gearresteerde zakkenrollers is vermoedelijk maar een deel van de groep Roemenen, omdat wij alleen iemand kunnen arresteren als we die op heterdaad betrappen", zegt Jan Pronker van de politie Amsterdam
Hoezo op heterdaad zet wat loktelefoons in met een extra gps positie bepaling erin gebouwd. Net zoals men met fietsen dit doet en dus ook de helers/ verzamelplaatsen kan aanpakken.
pi_129747057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:10 schreef Rorsach het volgende:
[ afbeelding ]

Vrij verkeer van goederen dus toestaan maar de mensen maar even daar laten :)
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:20:19 #61
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129747106
Volgend jaar zijn het arme drommels die onderdak en uitkering nodig hebben. Staan er weer zat op de dam voor algemeen pardon.

Het is vervelend dit riedeltje, maar zo zijn de resultaten ook. ;(
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129747240
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vrij verkeer van goederen dus toestaan maar de mensen maar even daar laten :)
Mijn vader komt uit Wit-Rusland.
pi_129747375
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja er zijn al Linksmenschen die willen dat illegaal verblijvende criminelen in Nederland mogen blijven.
Straks heb je legale criminelen :{ ;(
Zelden zo'n domme reactie gelezen :') _O-
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_129747592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:25 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Mijn vader komt uit Wit-Rusland.
Leuk voor hem.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:56:53 #65
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129748167
Amsterdam is eenmaal een stad waar je heel goed moet opletten. Niet voor niets is daar het zakkenrollen flink toegenomen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:19:36 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129753029
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:57 schreef Rorsach het volgende:
Toen ik op de lagere school zat hadden we nog geen EU of Multikul, en hoefde je helemaal niet op je spullen te letten. Als je je fiets in de speeltuin liet staan of je moeder haar portomonnee bij de kassa van de EDAH liet liggen, kwamen de mensen uit het dorp hem gewoon thuis brengen.

We moeten de zaken niet gaan omdraaien, dat de eigenaren van goederen er vanuit moeten gaan dat wanneer ze deze goederen niet permanent angstvallig bewaken, het hun eigen schuld is dat ze gestolen worden.
The End Times are wild
pi_129753198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen ik op de lagere school zat hadden we nog geen EU of Multikul, en hoefde je helemaal niet op je spullen te letten. Als je je fiets in de speeltuin liet staan of je moeder haar portomonnee bij de kassa van de EDAH liet liggen, kwamen de mensen uit het dorp hem gewoon thuis brengen.

We moeten de zaken niet gaan omdraaien, dat de eigenaren van goederen er vanuit moeten gaan dat wanneer ze deze goederen niet permanent angstvallig bewaken, het hun eigen schuld is dat ze gestolen worden.
Het is in ieder geval behoorlijk naief om het niet te doen, de tijden zijn nu eenmaal veranderd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_129753231
quote:

[..]

Je zegt het goed, een dorp. Het gaat hier alleen om Amsterdam. Je auto laten draaien, achterdeur open laten staan en je spullen vergeten kan overigens in sommige dorpen nog steeds.
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:48:29 #69
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129753964
quote:

[..]

Gold hier in de grote stad ook.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:41:11 #70
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_129757688
Dit is natuurlijk een prijs die je gaat betalen voor de vergaande EU integratie. Mijn voorstel is dit soort niets aan de maatschappij toevoegend tuig eerst een straf te geven en een duidelijke waarschuwing dat het de volgende keer einde oefening is. Bij een tweede keer een soortgelijk delict plegen is het linea recta de grens over, enkele reis.
pi_129758866
quote:

[..]
Niemand beweert dat het je eigen schuld is als je bestolen wordt, maar met een paar simpele manieren is een groot deel van de diefstal te voorkomen.
pi_129759260
Pas op

Zakkenroemenen
pi_129759541
Gister reageerde ik in een vergelijkbaar topic, te lui om min of meer hetzelfde te zeggen dus 1:1 gekopiëerd:

Zeer terechte klacht. Er zijn ook bendes die de Nederlandse festivals afgaan. Heb in mijn directe omgeving al vier bekenden die dit jaar op een van de grotere festivals van ons land zijn bestolen. Zelf een keer op Lowlands een graaiert in de tent betrapt, maar door de pure verwarring van de situatie helaas niet adequaat kunnen reageren. Tuig van de richel.

Maarja, een iets meer intellectuele benadering: zij kunnen hier vrij gemakkelijk smartphone's stelen die een Oost-Europees maandsalaris zijn. Het welvaartsverschil is te groot.

De kans dat ze worden betrapt is al klein. Worden ze toch betrapt, dan komen ze er doorgaans vanaf met een boete ter waarde van één smartphone (die overigens vaak gewoon niet betaald kan worden), en staan ze enkele uren later weer op straat.

Open grenzen zijn prima, maar hou het dan binnen een blok van gebieden waar de welvaart ongeveer gelijk is. Zodra de minder welvarende landen een vergelijkbaar niveau hebben behaald mogen ze er bij. Want Europees nivelleren is toch het hele idee van de EU? Nu is het te verleidelijk voor gespuis uit de minder welvarende delen om rijkdom uit de welvarende gebieden te gappen. Of je dat nu letterlijk doet of door je ruim onder de markt te prijzen als arbeider.

De laatste jaren is er overigens ook een toename van Oost-Europese woningovervallers en -inbrekers die met name de grensregio's teisteren. Voordat de technische recherche is gearriveerd zitten de daders alweer halverwege Duitsland.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:51:57 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129759900
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:55 schreef Caland het volgende:
Laatst ook al op een festival. Ook Roemenen.

De aids van het oostblok. Stinkzigeuners.
Om heel eerlijk te zijn zijn het eigenlijk niet roemenen maar roma/roms, dat zijn 2 verschillende groepen, roemenen kotsen de roms zelf ook uit, roms leven vaak inderdaad als zigeneurs en 'van' zowel kinderprostitutie en dieverij. Niet enkel in roemenië maar ook veel omliggende landen, hongarije en polen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:12:02 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129760503
Voor de oorlog waren de Zigeuners ook al een groot probleem in Nederland. Toen stonden ze er om bekend dat ze kinderen stalen om later te gebruiken om te bedelen. Wat dat betreft is het stelen van auto's, portomonnee's en fietsen nog kinderspel. Dat zal in januari 2014 wel veranderen...
The End Times are wild
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:15:14 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129760579
Tja dat de 2e wereldoorlog begon omdat hitler het zat was met dat soort types is ook weggelaten uit de historie boeken, daar gaat het enkel om de joden terwijl de joden maar een groep waren van een hele lijst aan ongewensten (of dat met recht was terzijde).
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_129801068
VVD wil stedenverbod voor zakkenrollers

De burgemeester van Amsterdam moet afspraken maken met andere Europese steden over een internationaal stedenverbod voor zakkenrollers die na hun straf actief blijven. Ook moet hij notoire zakkenrollers uit de binnenstad kunnen weren door het opleggen van gebiedsverboden. Dat vindt de VVD in de hoofdstad.

Voor de tweede politieke partij in Amsterdam is de maat vol nadat vooral Roemeense zakkenrollers massaal toesloegen tijdens de Gay Pride. 'We willen dat de burgemeester zakkenrollerij officieel een hogere prioriteit geeft', liet fractievoorzitter Robert Flos woensdag weten. De VVD wil dat de Amsterdamse recherche extra capaciteit krijgt voor 'een harde aanpak van de terreur van Roemeense roversbendes'.

Tijdens de jaarlijkse Gay Pride afgelopen week greep de politie 46 zakkenrollers in de kraag. Daarvan hadden 43 de Roemeense nationaliteit. Tijdens snelrechtzittingen voor de rechtbank in Amsterdam werden zeven Roemenen veroordeeld, tot celstraffen van 4 tot 10 weken.

Volgens de VVD is zakkenrollerij de laatste jaren schrikbarend toegenomen in Amsterdam. In 2012 was er sprake van een stijging van 36 procent. De Roemenen zijn bij deze vorm van criminaliteit oververtegenwoordigd.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zakkenrollers.dhtml

Goed idee, of niet?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129801210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
VVD wil stedenverbod voor zakkenrollers

De burgemeester van Amsterdam moet afspraken maken met andere Europese steden over een internationaal stedenverbod voor zakkenrollers die na hun straf actief blijven. Ook moet hij notoire zakkenrollers uit de binnenstad kunnen weren door het opleggen van gebiedsverboden. Dat vindt de VVD in de hoofdstad.

Voor de tweede politieke partij in Amsterdam is de maat vol nadat vooral Roemeense zakkenrollers massaal toesloegen tijdens de Gay Pride. 'We willen dat de burgemeester zakkenrollerij officieel een hogere prioriteit geeft', liet fractievoorzitter Robert Flos woensdag weten. De VVD wil dat de Amsterdamse recherche extra capaciteit krijgt voor 'een harde aanpak van de terreur van Roemeense roversbendes'.

Tijdens de jaarlijkse Gay Pride afgelopen week greep de politie 46 zakkenrollers in de kraag. Daarvan hadden 43 de Roemeense nationaliteit. Tijdens snelrechtzittingen voor de rechtbank in Amsterdam werden zeven Roemenen veroordeeld, tot celstraffen van 4 tot 10 weken.

Volgens de VVD is zakkenrollerij de laatste jaren schrikbarend toegenomen in Amsterdam. In 2012 was er sprake van een stijging van 36 procent. De Roemenen zijn bij deze vorm van criminaliteit oververtegenwoordigd.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zakkenrollers.dhtml

Goed idee, of niet?
Zeker een goed idee. Ik kan eigenlijk geen redenen verzinnen om hier tegen te zijn. Voor sommige criminelen kun je dit niet toepassen omdat ze dan bijvoorbeeld geen toegang meer hebben tot hun sociale omgeving, dat is bij dit rondtrekkende tuig echter niet aan de orde.
pi_129801289
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:19 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zeker een goed idee. Ik kan eigenlijk geen redenen verzinnen om hier tegen te zijn. Voor sommige criminelen kun je dit niet toepassen omdat ze dan bijvoorbeeld geen toegang meer hebben tot hun sociale omgeving, dat is bij dit rondtrekkende tuig echter niet aan de orde.
Vind ik ook. Zeker als je weet dat ze speciaal uit Roemenie komen voor speciale evenementen zoals de gay-pride is de kans dat je hiermee criminelen kan weren groot.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')