abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:11:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_129716400
Twee jonge vrouwen uit Utrecht zijn bij de Haarrijnseplas belaagd door een groep jongeren. Daarbij werd de 21-jarige Michelle zo hard geslagen dat ze buiten bewustzijn raakte en door omstanders uit het water werd gered, meldt het AD/Utrechts Nieuwsblad. De politie heeft nog geen verdachten aangehouden.

Het volgende moment word ik wakker met een dikke lip, een pijnlijke neus en losse tanden
Slachtoffer Michelle
Michelle was met haar zusje Chantal vrijdagmiddag even naar de Haarrijnse Plas gegaan om een koele duik te nemen. 'Onze oma is pas overleden en we wilden ons even ontspannen. Ik was al een paar keer bij het strandje geweest, maar de sfeer staat mij er niet zo aan. Het was de bedoeling dat we maar even zouden blijven.'

De twee jonge vrouwen kozen er volgens Michelle bewust voor om in de buurt van de gezinnen te gaan liggen en niet op de plek waar groepen jongeren zich verzamelen. 'Die wilden we juist niet opzoeken.'

Op een gegeven moment kreeg Michelle een bal hard tegen haar rug aangeschopt. Of dat nu per ongeluk ging of niet, Michelle vroeg of de groep jongens verderop wilden gaan voetballen en niet tussen de zonnebadende gasten. 'Ik kreeg meteen een grote mond. Van 'is dit land alleen van jou'. Het ging om een groep Marokkaanse jongens.'

Omdat ze wil dat de strandwachten ingrijpen, loopt ze in de richting van de verzorgingspost. Als ze zich omkeert, ziet ze dat haar zusje is omsingeld door de groep en dat er geduwd en getrokken wordt. 'Ik ben ertussen gesprongen om mijn zusje te helpen. Wat allemaal geroepen is weet ik niet meer. Het volgende moment word ik wakker met een dikke lip, een pijnlijke neus en losse tanden. Ik ben door omstanders gelukkig uit het water gehaald en zij hebben me eerste hulp verleend.'

Dinsdag heeft Michelle een afspraak bij de politie om de aangifte uitgebreid op te nemen. Ze zette haar verhaal op Facebook in de hoop dat getuigen zich bij de politie melden. 'Het waren geen jongens uit de buurt.'

De politie heeft volgens woordvoerder Ellen de Heer ook een oproep geplaatst op Twitter. 'Wij zijn bij het incident geweest en de verhalen over wat er is gebeurd, lopen nogal uiteen. Er zijn ook verklaringen dat de vrouwen met schelden en duwen zijn begonnen. We hopen dat er misschien mensen zijn die zich als getuige melden.' Michelle hoopt daar ook op. 'Want dit mag echt niet meer gebeuren. Het is niet zo dat wij dit uitgelokt hebben.' Voor de jonge Utrechtse en haar zus, was het in elk geval het laatste bezoek aan de Haarrijnse Plas. 'Ik ga er nooit meer heen. Ik durf sinds het gebeuren bijna niet meer de straat op.'

De veiligheid rond de Haarrijnseplas is al een tijd in het geding. Behalve dat meisjes en vrouwen klagen over intimiderend gedrag door jongeren, worden er ook veel diefstallen gepleegd. Op warme dagen zet de politie soms extra agenten in om permanent toezicht te houden. Afgelopen vrijdag was dat overigens niet het geval.

PVV-leider Geert Wilders heeft op Twitter zijn misnoegen geuit over het voorval. 'Er is maar één taal die het Marokkaans straattuig aanspreekt: oppakken, vastzetten en uitzetten', schrijft hij.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-jongens.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:12:11 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_129716472
Vrouwen die denken dat zij rechten hebben :')
Hier staat niets.
pi_129716564
Moet je ook maar niet op hun territorium komen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129716578
Zoek dan ruzie niet op.

Als je ruzie zoekt, dan krijg je... ruzie.
pi_129716580
Pauper strandje trouwens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129716619
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:17 schreef _Water_ het volgende:
Zoek dan ruzie niet op.

De groep voetballers zocht duidelijk ruzie.
pi_129716642
quote:
Zoek dan ruzie niet op.

Inderdaad, je moet niet tussen een groep apen springen en verwachten er heelhuids uit te komen.

En het gaat er soms best wild aan toe:

pi_129716681
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De groep voetballers zocht duidelijk ruzie.
Dat was in reactie op wat de dames het eerst deed. Verder weet ik niet allemaal, ik stond er trouwens niet bij, maar zo staat het in het artikel. Weer vreemd geschreven.
pi_129716732
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:20 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Dat was in reactie op wat de dames het eerst deed. Verder weet ik niet allemaal, ik stond er trouwens niet bij, maar zo staat het in het artikel. Weer vreemd geschreven.
Als je maar genoeg op straat oplet weet je dat veel groepen riftuig altijd op zoek zijn naar problemen. Dat begint met geklier en eindigt met grote monden over je moeder en je familie, inclusief allerlei ziektes.
pi_129716747
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:13 schreef Prospos het volgende:
Vrouwen die denken dat zij rechten hebben :')
Kijk, een moslim!
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:22:37 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_129716750
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:20 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Nee, jij schrijft duidelijk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129716758
quote:
Zoek dan ruzie niet op.

Wat probeer je te zeggen dan? Dat het hun eigen schuld was? Al waren die twee meisjes zeikerig. Beetje met een groep, twee meisjes in elkaar slaan..
pi_129716797
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:22 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee, jij schrijft duidelijk.

ik schrijf helemaal niet als journalist. Dan was het duidelijk, ja. :{w
  Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:26:26 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_129716859
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:24 schreef _Water_ het volgende:

[..]

ik schrijf helemaal niet als journalist. Dan was het duidelijk, ja. :{w
Misschien hebben ze verbaal geweld gebruikt. Hetgeen ook mogelijk is, staat in het bericht, heb je nog niet het recht om iemands tanden uit de mond te slaan.

Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:27:04 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_129716879
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:25 schreef Friek_ het volgende:
Je lokt het ook wel uit als je vlakbij voetballende jongens gaat liggen.
Ze gingen bij gezinnen liggen. Ze zochten juist een veilige plek.

pi_129716910
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Misschien hebben ze verbaal geweld gebruikt. Hetgeen ook mogelijk is, staat in het bericht, heb je nog niet het recht om iemands tanden uit de mond te slaan.

Verbaal geweld moet je ook niet doen, want dat is best uitdaging.
pi_129716913
quote:
Oh? Dus als je als meisje bij een groep Marokkanen in de buurt bent dan lok je het uit om lens geslagen te worden?
pi_129716957
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oh? Dus als je als meisje bij een groep Marokkanen in de buurt bent dan lok je het uit om lens geslagen te worden?
Als schaars geklede meisjes wel ja.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129717012
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kunnen die jochies niet handelen. Ze denken dat nederlandse vrouwen hoeren zijn omdat hun eigen vrouwen verstopt lopen onder lappen.
Vroeger had je dat in Nederland ook nog. Toen gaven ze vrouwen die in korte rokjes over straat liepen, ook de schuld dat ze verkracht werden. Ze leven nog in de middeleeuwen, joh.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_129717017
:( Godverdomme het isniet de schuld van die arme Marokkaanse jongens!
Dat wijf vroeg er om een beetje de bal vangen met haar rug Racisten dat jullie zijn :D!!!
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:31:16 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_129717022
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:28 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Verbaal geweld moet je ook niet doen, want dat is best uitdaging.
'Godverdomme ga ergens ander voetballen.'

Vervolgens staan ze met z'n twintigen om je heen en lig je met een gekneusde neus, gehavend gezicht met de tanden los bewusteloos op de grond.

Tuurlijk. Heel normaal.

pi_129717034
Dit gaat niet over ras of religie, het gaat over geweld en een mogelijk misdrijf. Waarom die dan weer bijbetrokken worden, gaat mij te boven? :?
  Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:31:42 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_129717040
quote:
De twee jonge vrouwen kozen er volgens Michelle bewust voor om in de buurt van de gezinnen te gaan liggen en niet op de plek waar groepen jongeren zich verzamelen. 'Die wilden we juist niet opzoeken.'

Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 15:32:29 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_129717069
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:31 schreef _Water_ het volgende:
Dit gaat niet over ras of religie, het gaat over geweld en een mogelijk misdrijf. Waarom die dan weer bijbetrokken worden, gaat mij te boven? :?
Mij niet.

pi_129717080
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

'Godverdomme ga ergens ander voetballen.'

Vervolgens staan ze met z'n twintigen om je heen en lig je met een gekneusde neus, gehavend gezicht met de tanden los bewusteloos op de grond.

Tuurlijk. Heel normaal.

Ik gok dat ze wel ietsje meer en grover hebben gezegd dan dat. Meestal gaat het zo.
pi_129717098
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:31 schreef _Water_ het volgende:
Toon ons eens de post waarin ras(?) of religie erbij wordt gehaald?
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 15:33:44 #28
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')