abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129786604
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je springt wat van de hak op de tak nu.
Dat kan, mijn punt is dat meer huishoudens niet zorgen voor meer bestedingsruimte.
pi_129786631
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef sig000 het volgende:
Wanneer er veel woningen in een wijk te koop staan, tijdje leeg staan en dan verhuurd worden, daar gaat zo'n wijk niet op vooruit.
Daarom gaat men in krimpgebieden ook nog wel eens wat slopen. Maar die zijn er niet zoveel in NL. Niet heel NL is een detroit. _O-
pi_129786716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom gaat men in krimpgebieden ook nog wel eens wat slopen. Maar die zijn er niet zoveel in NL. Niet heel NL is een detroit. _O-
Detroit is wel een extreem voorbeeld maar van Almere ga je ook niet blij worden.
pi_129786860
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Detroit is wel een extreem voorbeeld maar van Almere ga je ook niet blij worden.
Neem dan Lelystad als voorbeeld. Almere groeit de komende decennia nog wel.
pi_129786896
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:01 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het aantal pensionados zal blijven groeien
Het aantal jonge gezinnen zal afnemen

Het aantal flexibele arbeidscontracten zal toenemen

Het gemiddeld netto besteedbaar inkomen per persoon zal afnemen
De schuld in percentage tot gemiddeld inkomen neemt dus toe
Twee zaken:
-1- ik neem aan dat je gepensioneerden bedoelt met pensionados en geen pensionados,
-2- "Het gemiddeld netto besteedbaar inkomen per persoon zal afnemen
De schuld in percentage tot gemiddeld inkomen neemt dus toe" ik zie dit zeker op termijn nog niet zo zeker gebeuren gezien de cultuuromslag t.a.v. lenen en sparen en de afgenomen kredietmogelijkheden.
pi_129787050
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neem dan Lelystad als voorbeeld. Almere groeit de komende decennia nog wel.
Dronten, Lelystad, hetzelfde gaat ook gebeuren met Almere.
pi_129787067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sloop leid in veel gevallen tot betere leefbaarheid doordat er minder eenheden voor terugkomen en er meer groen en andere voorzieningen in de wijken komen.
Verder is de situatie in Detroit veelal zo erg door het niet slopen. Leegstaande gebouwen trekken veel verkeerd volk aan wat een neerwaartse spiraal betekent voor de rest van de omgeving. In de USA is er uberhaubt veel minder planning van de omgeving dan in de EU en al helemaal in vergelijking met Nederland.
pi_129787795
quote:
3s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:41 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dronten, Lelystad, hetzelfde gaat ook gebeuren met Almere.
Kan je dat ook wat uitgebreider beargumenteren? Immers het gaat in tegen de huidige demografische verwachtingen.
pi_129787860
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dat ook wat uitgebreider beargumenteren? Immers het gaat in tegen de huidige demografische verwachtingen.
Zijn die demografische verwachtingen van je almachtig of zo?
pi_129787935
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

In ieder geval een stuk beter onderbouwd met cijfers als je duim in een pot jam stoppen en dan maar wat zeggen. ;)
pi_129788016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In ieder geval een stuk beter onderbouwd met cijfers als je duim in een pot jam stoppen en dan maar wat zeggen. ;)
Ik zie zijn onderbouwing nergens staan en waar het precies heengaat met de prijs van een huis zal de tijd leren. :)
pi_129788117
quote:
3s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik zie zijn onderbouwing nergens staan en waar het precies heengaat met de prijs van een huis zal de tijd leren. :)
Ik dacht dat het hier bij de reageerders wel algemeen bekend was dat het cbs en cpb redelijk wat demografische verwachtingen gepubliceerd hebben. Volgens mij heeft er zelfs een tijdje in de op het kaartje met krimpgebieden gestaan. Dus ga eens wat aan je algemene kennis doen ipv aan je duim te zuigen.
pi_129788201
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef sig000 het volgende:

[..]

Neuh, maar wel een onderbouwde richting. Als jij dan plots zaken gaat voorspellen die op dat vlak geen enkele logica hebben verwacht ik wel een goede onderbouwing.
pi_129788230
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het hier bij de reageerders wel algemeen bekend was dat het cbs en cpb redelijk wat demografische verwachtingen gepubliceerd hebben. Volgens mij heeft er zelfs een tijdje in de op het kaartje met krimpgebieden gestaan. Dus ga eens wat aan je algemene kennis doen ipv aan je duim te zuigen.
Sorry hoor dat ik niet in het straatje meelul, ben alweer weg.
pi_129788246
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En juist een gemeente als Almere is een plek waar nu nog redelijk wat gebouwd wordt, die dus groeien. Het is gewoon een slecht voorbeeld. Ook in vergelijking met Detroit, waar de verre buitenwijken (wat Almere eigenlijk gewoon is van Amsterdam) het best goed doen.
pi_129788256
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een andere mening is niks mis mee maar als die sterk afwijkt van wat algemeen bekend is zou een goede onderbouwing geen gek idee zijn ;).
pi_129788270
Voor Almere is vooral belangrijk of de ontsluiting naar Amsterdam verbeterd wordt, ik verwacht dat wel doorgaat en dat zou toch zeker een gunstige ontwikkeling moeten geven aan de verkoopbaarheid van de huizen in Amsterdam.

Lelystad heeft bijzonder weinig te bieden, zeer achterhaalde woningbouw waardoor enorme achterstands wijken zijn en dat zal verslechteren en dat drukt op de hele stad. Voor Dronten zie ik in dat opzicht meer kansen, groot dorp, tegen de Veluwe aan maar niet te ver van Amsterdam.
pi_129788334
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, maar wel een onderbouwde richting. Als jij dan plots zaken gaat voorspellen die op dat vlak geen enkele logica hebben verwacht ik wel een goede onderbouwing.
En jij kunt voorspellen dat er steeds meer mensen een huis gaan kopen?

Er komen meer huishoudens: Ja
Moeten die ergens wonen: ja
Kunnen die huis kopen: nee
pi_129788370
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:19 schreef Sparqq het volgende:
Voor Almere is vooral belangrijk of de ontsluiting naar Amsterdam verbeterd wordt, ik verwacht dat wel doorgaat en dat zou toch zeker een gunstige ontwikkeling moeten geven aan de verkoopbaarheid van de huizen in Amsterdam.

Lelystad heeft bijzonder weinig te bieden, zeer achterhaalde woningbouw waardoor enorme achterstands wijken zijn en dat zal verslechteren en dat drukt op de hele stad. Voor Dronten zie ik in dat opzicht meer kansen, groot dorp, tegen de Veluwe aan maar niet te ver van Amsterdam.
Dit lijkt me al een veel helderder conclusie.
pi_129788402
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je mag best wel lullen maar als je wat uit je duim zit te zuigen moet je er ook tegen kunnen dat je daar kritiek op krijgt. Als je daarom hier al uit een discussie weg zou gaan is het wel erg kleinzerig gedrag. Zeker voor iemand die al minsten 11 jaar op fok komt. _O-
pi_129788449
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En juist een gemeente als Almere is een plek waar nu nog redelijk wat gebouwd wordt, die dus groeien. Het is gewoon een slecht voorbeeld. Ook in vergelijking met Detroit, waar de verre buitenwijken (wat Almere eigenlijk gewoon is van Amsterdam) het best goed doen.
Er zijn zeker leuke plekken in Almere maar het grootste deel is gewoon treurig en ja ik kom er redelijk vaak.
pi_129788507
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:25 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er zijn zeker leuke plekken in Almere maar het grootste deel is gewoon treurig en ja ik kom er redelijk vaak.
Dat wil nog niet zeggen dat het een nieuw Detroit gaat worden... De uitgangspositie is vooralsnog gewoon nog veel te goed voor.
pi_129788509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je mag best wel lullen maar als je wat uit je duim zit te zuigen moet je er ook tegen kunnen dat je daar kritiek op krijgt. Als je daarom hier al uit een discussie weg zou gaan is het wel erg kleinzerig gedrag. Zeker voor iemand die al minsten 11 jaar op fok komt. _O-
Je speelt wel graag op de persoon lijkt het.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:30:41 #74
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129788604
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De kans dat de gemeente opdrachtgever of eigenaar is van zo'n complex is niet zo gek groot.
soms wel van een gemeentehuis of een wijkgebouw
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129788628
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:21 schreef sig000 het volgende:

[..]

En jij kunt voorspellen dat er steeds meer mensen een huis gaan kopen?

Er komen meer huishoudens: Ja
Moeten die ergens wonen: ja
Kunnen die huis kopen: nee
Betekent dit dat op termijn minder huizen verkocht gaan worden? M.i. zorgt dit alleen, op het moment dat alles gestabiliseerd is op een nieuw evenwicht, voor een lager verkoopwaarde en een hoger huurwaarde. Lees huizen gaan gekocht worden als belegging i.p.v. voor bewoninge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')