abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 4 augustus 2013 @ 11:48:14 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129674478

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.

Umar schrijft verrast te zijn door de reacties waarin ze soms met de dood werd bedreigd. "Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven", aldus de 43-jarige schrijfster. De column over de ramadan verscheen op 19 juli.

De tweets verbaasden Umar ook om de 'misplaatste afkeer voor Nederland en Nederlandse waarden en normen en de verheerlijking van alles wat Turks is'.

Columns:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmgs!bw9qged2qTJQ/

quote:
Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!

Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.

Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
2e:

quote:
Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II

Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.

De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.

Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carrière tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.

In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik wam er net in na een waarschuwing. Pagina 1 viel nog mee. pagina 2 al enorm veel persoonlijk gejank naar elkaar. En pagina 3 was helemaal over de top.

Kolere wat een kleuters hier. En ja, inclusief die klonen. Had hier nog willen reageren over deze vrouw en haar dramaqueen gedrag, maar bepaalde users zijn hier sneller met hun persoonlijk gejank dan dat ik kan lezen of iets gemod moet worden. Van mij mag er een nieuwe geopend worden. Ik verwacht dat deze users net iets meer volwassenheid tonen dan tot nu toe is gedaan door sommigen. Wie de schoen past trekke hem aan.

[ Bericht 60% gewijzigd door paddy op 04-08-2013 12:00:23 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_129674512
Ze wist dat dit zou gebeuren, en dan nog janken ook. :')

Edit: Umar bedoel ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_129674537
Had ik net een hele post zitten uittikken krijg ik een bericht van ja je kunt je post niet weer wijzigen. Alles kwijt :'( .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129674553
Goedkope publiciteit weer...
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129674687
Wat wil TS bediscussiëren eigenlijk?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675012
-edit- zullen we het nu eens over het onderwerp hebben?

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 04-08-2013 12:27:55 ]
There are only 151 Pokémon.
pi_129675083
Oke, hier mijn mening over dit geheel.

De dame heeft het over schrikken wanneer ze uitgescholden gaat worden, maar wat doet ze zelf dan?
quote:
Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had
Alsof elke moslim zo is?
quote:
Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken.
quote:
De godsdienstgekkies in Turkije
En dan praten over beschaafdheid?

Van mij mag elke persoon die haar met de dood bedreigt opgepakt worden, maar ze heeft nog geen fractie recht van spreken wanneer ze uitgescholden gaat worden, of desnoods haar familie gekleineerd gaat worden. Ze doet dit namelijk zelf via publiek. Een hele groep denigreren. Je wil een discussie? Dat komt dan niet zo over in de column.

Het is natuurlijk achterlijk om gelovigen (die blijkbaar in mohammed nog meer zien dan hun vader) te treiteren met hun (vader der gelovigen) en dan niet zelf enorm gedenigreerd worden. Daar van schrikken.

En ja, het moet allemaal gewoon kunnen, maar ga niet lopen neuzelen wanneer ze jouzelf dan op GELIJKE voet afbranden.

Een bedreiging zou van mij trouwens meteen aangepakt moeten worden. Haal dat tuig maar van straat. Maar de twitteraars die haar op gelijke voet denigreren heb ik alle begrip voor. Je kan niet alleen maar stront roepen, zonder stront te ontvangen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129675106
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Wat wil TS bediscussiëren eigenlijk?
Zullen we eens iets inhoudelijk plaatsen dan? Ik zal een poging doen.

Ik werd zojuist uitgemaakt voor 'Pim Fortuyn' toen ik constateerde dat jongeren van Turkse komaf in dit land vaak weinig binden met dit land hebben. Zij hebben meer binden met het land van hun (groot)ouders, waar zij vaak ten hoogste één keer per jaar komen. Vele van hen hebben zelfs de droom om te verkassen naar Turkije en ik wil daar dan nog bij opmerken dat zij vaak een verkleurd beeld hebbend daarbij (gelet op de aantallen van zij die daadwerkelijk daar heen zijn verhuisd en weer terug zijn gekeerd lijk ik redelijk gelijk te hebben).

Dus blijkbaar voelen zij zich hier niet echt thuis en hebben zij weinig binding met dit land. Ik persoonlijk vind dat jammer.

Aan de andere kant moet je dan kijken naar de oorzaak daarvan en naar mijn mening heeft het vooral te maken met een gebrek aan een soort Nederlandse identiteit die mensen met elkaar verbind zoals je dat wel hebt in de USA. Daar hebben mensen een soort collectieve nationale trots en voelt iedereen zich Amerikaan, omdanks de soms zeer grote culturele verschillen.

In Nederland is de samenleving echter is een vergaande staat van ontbinding. Er is geen duidelijk normen en waarden systeem dat door de meeste mensen gedeeld wordt, er is geen enkele nationale trots (m.u.v. voetbal) en er is ook nog de redelijk gesloten, kleinburgerlijke en ja zelfs verharde en individualistische Nederlandse volksaard. Tel daar (ik beperk mij in het kader van dit topic tot) de 'moeilijke' volksaard van Turken, met hun zeer grote zelfbewustheid en hun angst hun 'eigenheid' te verliezen en je hebt een situatie waar je een gesegregeerde samenleving krijgt met parallelle gemeenschappen. Persoonlijk denk ik niet dat dit een goede samenleving is en ik zou dan ook graag zien dat er in de toekomst wel een soort gedeelde nationale identiteit komt met een gedeeld minimum stelsel aan normen en waarden en een soort verbondenheid met de staat (iets wat ook bij de 'inheemse' bevolking sterk ontbreekt), waarmee ik dus doel op een nationaal gevoel.

Wat dit dan te doen heeft met Pim Fortuyn weet ik niet. In zijn boek De Verweesde Samenleving staat een goede uiteenzetting van hoe de Nederlandse samenleving is verworden tot zoals het vandaag de dag is, want enkele decennia terug waren wij nog gewoon een land met normen en waarden, een nationale identiteit en alles erop en eraan. Verder staat er ook hier en daar nog wat onzinnigheid in over een clash of civilisations maar dat doet weinig af aan de scherpe visie die deze man wel degelijk heeft. Het idee van een gedeeld minimum stelsel aannormen en waarden en het aanwakkeren van een nationaal gevoel om verschillende groepen te verbroederen kwam ik dan weer tegen in het boek van de conservatieve denker Thierry Baudet, De Aanval op de Natiestaat.

Bovenstaande had ik al eerder uitgewerkt in een mooiere post zoals ik al zij...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129675260
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:14 schreef paddy het volgende:
Oke, hier mijn mening over dit geheel.

De dame heeft het over schrikken wanneer ze uitgescholden gaat worden, maar wat doet ze zelf dan?

[..]

Alsof elke moslim zo is?

[..]

[..]

En dan praten over beschaafdheid?

Van mij mag elke persoon die haar met de dood bedreigt opgepakt worden, maar ze heeft nog geen fractie recht van spreken wanneer ze uitgescholden gaat worden, of desnoods haar familie gekleineerd gaat worden. Ze doet dit namelijk zelf via publiek. Een hele groep denigreren. Je wil een discussie? Dat komt dan niet zo over in de column.

Het is natuurlijk achterlijk om gelovigen (die blijkbaar in mohammed nog meer zien dan hun vader) te treiteren met hun (vader der gelovigen) en dan niet zelf enorm gedenigreerd worden. Daar van schrikken.

En ja, het moet allemaal gewoon kunnen, maar ga niet lopen neuzelen wanneer ze jouzelf dan op GELIJKE voet afbranden.

Een bedreiging zou van mij trouwens meteen aangepakt moeten worden. Haal
dat tuig maar van straat. Maar de twitteraars die haar op gelijke voet denigreren heb ik alle begrip voor. Je kan niet alleen maar stront roepen, zonder stront te ontvangen.
Dit dus.

Het is alsof je op straat iemand uit begint te schelden en vervolgens verbaast bent dat die persoon boos wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129675315
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Dit dus.

Het is alsof je op straat iemand uit begint te schelden en vervolgens verbaast bent dat die persoon boos wordt.
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de reactie, het dreigen. Geweld moet gewoon afgewezen worden, ongeacht wat je van de inhoud vindt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:26:13 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129675368
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de reactie, het dreigen. Geweld moet gewoon afgewezen worden, ongeacht wat je van de inhoud vindt.
en dat is nou net het probleem bij die moslims, geweld zit er al 1000de jaren in
There is only one religion
pi_129675380
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nogal wiedes.

Maar ik praat geweld of er mee dreigen dan ook niet goed.

Het verbaast mij gewoon dat bepaalde lieden menen alles te moeten zeggen en vervolgens geschokt reageren als dat niet wordt gewaardeerd.
pi_129675410
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:26 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

en dat is nou net het probleem bij die moslims, geweld zit er al 1000de jaren in
Gast, als jij in ons wonderschone landje de verkeerde beledigt, krijg je ook gewoon een paar flinke tikken van een of andere Hollander.
pi_129675445
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
Nogal wiedes.

Maar ik praat geweld of er mee dreigen dan ook niet goed.

Het verbaast mij gewoon dat bepaalde lieden menen alles te moeten zeggen en vervolgens geschokt reageren als dat niet wordt gewaardeerd.
Maar er zullen altijd meningen zijn die niet gewaardeert worden, of dan nu inhoudelijk is, of de toonzetting. Maar ik word zo moe van al die mensen die het maar gaan hebben over de inhoud, terwijl dat helemaal niet een probleem is. Het probleem is geweld, en daar moeten we het over hebben. Maar je ziet allemaal personen zoals op joop.nl het over de inhoud gaan hebben, terwijl dat helemaal niet ter discussie zou moeten staan. Een mening kan je negeren, geweld niet.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:29:32 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129675449
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, als jij in ons wonderschone landje de verkeerde beledigt, krijg je ook gewoon een paar flinke tikken van een of andere Hollander.
Als ik christenen beledig gebeurt er helemaal niets!
pi_129675453
ik heb het interview gezien op geenstijl

Dit wijffie komt bij mij over als een vreselijke aandachtshoer......lijkt Wilders wel.
Ajax is mijn leven!
pi_129675471
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:29 schreef fantasyboy het volgende:
ik heb het interview gezien op geenstijl

Dit wijffie komt bij mij over als een vreselijke aandachtshoer......lijkt Wilders wel.
En nog één, het geweld is geen probleem, dat ze een aandachtshoer is wel.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:31:08 #18
241662 Jian
Well, well, well
pi_129675486
Ik had de columns al gelezen en heb zojuist de uitzending van Knevel & Van den Brink gezien. Ze zoekt de confrontatie maar dat ontkent ze dan ook niet, sterker ze geeft aan dat ze van mening is dat die wat haar betreft om moverende redenen moet worden aangegaan. Of dat zo niet gedoseerd, confronterend moet laat ik in het midden, maar verder ben ik het daar wel mee eens. Het benoemen van de groep die haar bedreigt, een groep "kinderen/jongeren" geboren en getogen in Nederland, vaak helemaal niet levend als echte moslims, met een misplaatst verbondenheidsgevoel met het land van herkomst van hun grootouders vind ik een goed argument. Het is die groep die voor de meeste van dit en gerelateerde problemen zorgt.
Kort samengevat vind ik in het onderhavige geval niet zo veel mis met de stellingen van "onze" Ebru
pi_129675503
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Misschien is beiden wel een probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675514
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:29 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Als ik christenen beledig gebeurt er helemaal niets!
Nederlandse jongeren (want ouderen gewoon sowieso niet snel lopen kloppen) zijn over het algemeen niet gelovig. Het zal hen dus een worst wezen of jij Jezus beledigt.

Maak je een opmerking die hem wel raakt, dan kun je ervan uitgaan dat je een stoot op je smoel krijgt.
pi_129675516
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien is beiden wel een probleem.
Waarom zou het feit dat ze een aandachtshoer zou zijn een probleem moeten zijn. Negeren is heel eenvoudig.
pi_129675550
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:26 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dit vind ik dus net zo'n vreemde opmerking als zeggen dat elke christen, of elke westerling de oorzaak van de meeste oorlogen is. Persoonlijk hou ik het topic liever ontopic trouwens. mijn definitie is daarvan. Doodsbedreigingen zijn te ahterlijk voor woorden en zouden aangepakt moeten worden.

Maar denigreren als reactie op denigreren heb ik wel degelijk begrip voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:33:57 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129675555
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlandse jongeren (want ouderen gewoon sowieso niet snel lopen kloppen) zijn over het algemeen niet gelovig. Het zal hen dus een worst wezen of jij Jezus beledigt.

Maak je een opmerking die hem wel raakt, dan kun je ervan uitgaan dat je een stoot op je smoel krijgt.
dat is een aanname en veronderstelling
pi_129675578
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

dat is een aanname en veronderstelling
Nee, dat is meer dan tien jaar ervaring in het Nederlandse uitgaansleven.
pi_129675583
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waar zie jij de users zeggen dat geweld geen probleem is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')