abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 4 augustus 2013 @ 11:48:14 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129674478

Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.

Umar schrijft verrast te zijn door de reacties waarin ze soms met de dood werd bedreigd. "Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven", aldus de 43-jarige schrijfster. De column over de ramadan verscheen op 19 juli.

De tweets verbaasden Umar ook om de 'misplaatste afkeer voor Nederland en Nederlandse waarden en normen en de verheerlijking van alles wat Turks is'.

Columns:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZmgs!bw9qged2qTJQ/

quote:
Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!

Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.

Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
2e:

quote:
Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II

Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.

De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.

Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carrière tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.

In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik wam er net in na een waarschuwing. Pagina 1 viel nog mee. pagina 2 al enorm veel persoonlijk gejank naar elkaar. En pagina 3 was helemaal over de top.

Kolere wat een kleuters hier. En ja, inclusief die klonen. Had hier nog willen reageren over deze vrouw en haar dramaqueen gedrag, maar bepaalde users zijn hier sneller met hun persoonlijk gejank dan dat ik kan lezen of iets gemod moet worden. Van mij mag er een nieuwe geopend worden. Ik verwacht dat deze users net iets meer volwassenheid tonen dan tot nu toe is gedaan door sommigen. Wie de schoen past trekke hem aan.

[ Bericht 60% gewijzigd door paddy op 04-08-2013 12:00:23 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_129674512
Ze wist dat dit zou gebeuren, en dan nog janken ook. :')

Edit: Umar bedoel ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_129674537
Had ik net een hele post zitten uittikken krijg ik een bericht van ja je kunt je post niet weer wijzigen. Alles kwijt :'( .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129674553
Goedkope publiciteit weer...
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129674687
Wat wil TS bediscussiëren eigenlijk?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675012
-edit- zullen we het nu eens over het onderwerp hebben?

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 04-08-2013 12:27:55 ]
There are only 151 Pokémon.
pi_129675083
Oke, hier mijn mening over dit geheel.

De dame heeft het over schrikken wanneer ze uitgescholden gaat worden, maar wat doet ze zelf dan?
quote:
Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had
Alsof elke moslim zo is?
quote:
Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken.
quote:
De godsdienstgekkies in Turkije
En dan praten over beschaafdheid?

Van mij mag elke persoon die haar met de dood bedreigt opgepakt worden, maar ze heeft nog geen fractie recht van spreken wanneer ze uitgescholden gaat worden, of desnoods haar familie gekleineerd gaat worden. Ze doet dit namelijk zelf via publiek. Een hele groep denigreren. Je wil een discussie? Dat komt dan niet zo over in de column.

Het is natuurlijk achterlijk om gelovigen (die blijkbaar in mohammed nog meer zien dan hun vader) te treiteren met hun (vader der gelovigen) en dan niet zelf enorm gedenigreerd worden. Daar van schrikken.

En ja, het moet allemaal gewoon kunnen, maar ga niet lopen neuzelen wanneer ze jouzelf dan op GELIJKE voet afbranden.

Een bedreiging zou van mij trouwens meteen aangepakt moeten worden. Haal dat tuig maar van straat. Maar de twitteraars die haar op gelijke voet denigreren heb ik alle begrip voor. Je kan niet alleen maar stront roepen, zonder stront te ontvangen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129675106
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Wat wil TS bediscussiëren eigenlijk?
Zullen we eens iets inhoudelijk plaatsen dan? Ik zal een poging doen.

Ik werd zojuist uitgemaakt voor 'Pim Fortuyn' toen ik constateerde dat jongeren van Turkse komaf in dit land vaak weinig binden met dit land hebben. Zij hebben meer binden met het land van hun (groot)ouders, waar zij vaak ten hoogste één keer per jaar komen. Vele van hen hebben zelfs de droom om te verkassen naar Turkije en ik wil daar dan nog bij opmerken dat zij vaak een verkleurd beeld hebbend daarbij (gelet op de aantallen van zij die daadwerkelijk daar heen zijn verhuisd en weer terug zijn gekeerd lijk ik redelijk gelijk te hebben).

Dus blijkbaar voelen zij zich hier niet echt thuis en hebben zij weinig binding met dit land. Ik persoonlijk vind dat jammer.

Aan de andere kant moet je dan kijken naar de oorzaak daarvan en naar mijn mening heeft het vooral te maken met een gebrek aan een soort Nederlandse identiteit die mensen met elkaar verbind zoals je dat wel hebt in de USA. Daar hebben mensen een soort collectieve nationale trots en voelt iedereen zich Amerikaan, omdanks de soms zeer grote culturele verschillen.

In Nederland is de samenleving echter is een vergaande staat van ontbinding. Er is geen duidelijk normen en waarden systeem dat door de meeste mensen gedeeld wordt, er is geen enkele nationale trots (m.u.v. voetbal) en er is ook nog de redelijk gesloten, kleinburgerlijke en ja zelfs verharde en individualistische Nederlandse volksaard. Tel daar (ik beperk mij in het kader van dit topic tot) de 'moeilijke' volksaard van Turken, met hun zeer grote zelfbewustheid en hun angst hun 'eigenheid' te verliezen en je hebt een situatie waar je een gesegregeerde samenleving krijgt met parallelle gemeenschappen. Persoonlijk denk ik niet dat dit een goede samenleving is en ik zou dan ook graag zien dat er in de toekomst wel een soort gedeelde nationale identiteit komt met een gedeeld minimum stelsel aan normen en waarden en een soort verbondenheid met de staat (iets wat ook bij de 'inheemse' bevolking sterk ontbreekt), waarmee ik dus doel op een nationaal gevoel.

Wat dit dan te doen heeft met Pim Fortuyn weet ik niet. In zijn boek De Verweesde Samenleving staat een goede uiteenzetting van hoe de Nederlandse samenleving is verworden tot zoals het vandaag de dag is, want enkele decennia terug waren wij nog gewoon een land met normen en waarden, een nationale identiteit en alles erop en eraan. Verder staat er ook hier en daar nog wat onzinnigheid in over een clash of civilisations maar dat doet weinig af aan de scherpe visie die deze man wel degelijk heeft. Het idee van een gedeeld minimum stelsel aannormen en waarden en het aanwakkeren van een nationaal gevoel om verschillende groepen te verbroederen kwam ik dan weer tegen in het boek van de conservatieve denker Thierry Baudet, De Aanval op de Natiestaat.

Bovenstaande had ik al eerder uitgewerkt in een mooiere post zoals ik al zij...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_129675260
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:14 schreef paddy het volgende:
Oke, hier mijn mening over dit geheel.

De dame heeft het over schrikken wanneer ze uitgescholden gaat worden, maar wat doet ze zelf dan?

[..]

Alsof elke moslim zo is?

[..]

[..]

En dan praten over beschaafdheid?

Van mij mag elke persoon die haar met de dood bedreigt opgepakt worden, maar ze heeft nog geen fractie recht van spreken wanneer ze uitgescholden gaat worden, of desnoods haar familie gekleineerd gaat worden. Ze doet dit namelijk zelf via publiek. Een hele groep denigreren. Je wil een discussie? Dat komt dan niet zo over in de column.

Het is natuurlijk achterlijk om gelovigen (die blijkbaar in mohammed nog meer zien dan hun vader) te treiteren met hun (vader der gelovigen) en dan niet zelf enorm gedenigreerd worden. Daar van schrikken.

En ja, het moet allemaal gewoon kunnen, maar ga niet lopen neuzelen wanneer ze jouzelf dan op GELIJKE voet afbranden.

Een bedreiging zou van mij trouwens meteen aangepakt moeten worden. Haal
dat tuig maar van straat. Maar de twitteraars die haar op gelijke voet denigreren heb ik alle begrip voor. Je kan niet alleen maar stront roepen, zonder stront te ontvangen.
Dit dus.

Het is alsof je op straat iemand uit begint te schelden en vervolgens verbaast bent dat die persoon boos wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129675315
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Dit dus.

Het is alsof je op straat iemand uit begint te schelden en vervolgens verbaast bent dat die persoon boos wordt.
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de reactie, het dreigen. Geweld moet gewoon afgewezen worden, ongeacht wat je van de inhoud vindt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:26:13 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129675368
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de reactie, het dreigen. Geweld moet gewoon afgewezen worden, ongeacht wat je van de inhoud vindt.
en dat is nou net het probleem bij die moslims, geweld zit er al 1000de jaren in
There is only one religion
pi_129675380
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nogal wiedes.

Maar ik praat geweld of er mee dreigen dan ook niet goed.

Het verbaast mij gewoon dat bepaalde lieden menen alles te moeten zeggen en vervolgens geschokt reageren als dat niet wordt gewaardeerd.
pi_129675410
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:26 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

en dat is nou net het probleem bij die moslims, geweld zit er al 1000de jaren in
Gast, als jij in ons wonderschone landje de verkeerde beledigt, krijg je ook gewoon een paar flinke tikken van een of andere Hollander.
pi_129675445
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
Nogal wiedes.

Maar ik praat geweld of er mee dreigen dan ook niet goed.

Het verbaast mij gewoon dat bepaalde lieden menen alles te moeten zeggen en vervolgens geschokt reageren als dat niet wordt gewaardeerd.
Maar er zullen altijd meningen zijn die niet gewaardeert worden, of dan nu inhoudelijk is, of de toonzetting. Maar ik word zo moe van al die mensen die het maar gaan hebben over de inhoud, terwijl dat helemaal niet een probleem is. Het probleem is geweld, en daar moeten we het over hebben. Maar je ziet allemaal personen zoals op joop.nl het over de inhoud gaan hebben, terwijl dat helemaal niet ter discussie zou moeten staan. Een mening kan je negeren, geweld niet.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:29:32 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129675449
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, als jij in ons wonderschone landje de verkeerde beledigt, krijg je ook gewoon een paar flinke tikken van een of andere Hollander.
Als ik christenen beledig gebeurt er helemaal niets!
pi_129675453
ik heb het interview gezien op geenstijl

Dit wijffie komt bij mij over als een vreselijke aandachtshoer......lijkt Wilders wel.
Ajax is mijn leven!
pi_129675471
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:29 schreef fantasyboy het volgende:
ik heb het interview gezien op geenstijl

Dit wijffie komt bij mij over als een vreselijke aandachtshoer......lijkt Wilders wel.
En nog één, het geweld is geen probleem, dat ze een aandachtshoer is wel.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:31:08 #18
241662 Jian
Well, well, well
pi_129675486
Ik had de columns al gelezen en heb zojuist de uitzending van Knevel & Van den Brink gezien. Ze zoekt de confrontatie maar dat ontkent ze dan ook niet, sterker ze geeft aan dat ze van mening is dat die wat haar betreft om moverende redenen moet worden aangegaan. Of dat zo niet gedoseerd, confronterend moet laat ik in het midden, maar verder ben ik het daar wel mee eens. Het benoemen van de groep die haar bedreigt, een groep "kinderen/jongeren" geboren en getogen in Nederland, vaak helemaal niet levend als echte moslims, met een misplaatst verbondenheidsgevoel met het land van herkomst van hun grootouders vind ik een goed argument. Het is die groep die voor de meeste van dit en gerelateerde problemen zorgt.
Kort samengevat vind ik in het onderhavige geval niet zo veel mis met de stellingen van "onze" Ebru
pi_129675503
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Misschien is beiden wel een probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675514
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:29 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Als ik christenen beledig gebeurt er helemaal niets!
Nederlandse jongeren (want ouderen gewoon sowieso niet snel lopen kloppen) zijn over het algemeen niet gelovig. Het zal hen dus een worst wezen of jij Jezus beledigt.

Maak je een opmerking die hem wel raakt, dan kun je ervan uitgaan dat je een stoot op je smoel krijgt.
pi_129675516
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien is beiden wel een probleem.
Waarom zou het feit dat ze een aandachtshoer zou zijn een probleem moeten zijn. Negeren is heel eenvoudig.
pi_129675550
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:26 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dit vind ik dus net zo'n vreemde opmerking als zeggen dat elke christen, of elke westerling de oorzaak van de meeste oorlogen is. Persoonlijk hou ik het topic liever ontopic trouwens. mijn definitie is daarvan. Doodsbedreigingen zijn te ahterlijk voor woorden en zouden aangepakt moeten worden.

Maar denigreren als reactie op denigreren heb ik wel degelijk begrip voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:33:57 #23
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129675555
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlandse jongeren (want ouderen gewoon sowieso niet snel lopen kloppen) zijn over het algemeen niet gelovig. Het zal hen dus een worst wezen of jij Jezus beledigt.

Maak je een opmerking die hem wel raakt, dan kun je ervan uitgaan dat je een stoot op je smoel krijgt.
dat is een aanname en veronderstelling
pi_129675578
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Nee, dat is meer dan tien jaar ervaring in het Nederlandse uitgaansleven.
pi_129675583
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waar zie jij de users zeggen dat geweld geen probleem is?
pi_129675588
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waarom zou het feit dat ze een aandachtshoer zou zijn een probleem moeten zijn. Negeren is heel eenvoudig.
Aandachtshoeren kunnen een storende factor zijn - temeer er mensen zijn (met name aan autochtone zijde) die nogal gevoelig zijn voor dit soort storende factoren en hun argumentatie die vaak gebaseerd is op het ondermijnen van 'het samenleven'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675597
Ik denk dat deze huppelkut er weinig van snapt.

Turken in Nederland zijn vrijwel aangepast. Het probleem zit hem dat zij altijd gediscrimineerd worden, gediscrimineerd voelen . Waarom zouden ze dan voor Nederland moeten zijn?

Turken en Marokkanen zijn een soort gedrag gaan vertonen tegen de maatschappij in nederland omdat ze niet erg geaccepteerd worden, door hun gedrag wordt het alleen maar erger. Mevrouwtje ebru schijnt dit niet zo goed te snappen.
Ajax is mijn leven!
pi_129675643
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aandachtshoeren kunnen een storende factor zijn - temeer er mensen zijn (met name aan autochtone zijde) die nogal gevoelig zijn voor dit soort storende factoren en hun argumentatie die vaak gebaseerd is op het ondermijnen van 'het samenleven'.
Ik vind jou een storende factor, maar dan is dreigen nog steeds not done. Nogmaals, we moeten in dit soort situaties gewoon als complete samenleving zeggen, je dreigt niet met en je gebruikt geen geweld. Maar al die afleiding door het over de inhoud of de persoon te gaan hebben daarmee speel je alleen maar de dreigers in de kaart en werk je mee aan het in stand houden van dreigen en geweld.
pi_129675644
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:33 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Hier op FOK! denken sommigen ook dat christenen erbij halen als spiegel ook maar enig effect heeft. De meesten die je de spiegel wil laten voelen zijn niet-gelovig en denken net zo over het christelijk geloof als over de Islam dus komt niet aan.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:38:50 #30
241662 Jian
Well, well, well
pi_129675668
Volgens mij wil elke columnist aandacht voor zijn/haar column, allemaal aandachtshoeren dus. Wat een gelul, ze is een columnist, die vergroten zaken uit en confronteren. Zo gaat dat in de vrije westerse wereld. Kan je daar niet mee leven, c.q. op de juiste manier mee omgaan of op reageren, flikker dan op naar een land waar je ongestraft mensen naar hartenlust kunt bedreigen als ze jouw normen en denkbeelden niet delen.
pi_129675673
De meesten hier hebben nog niet van de kruistochten van de christenen gehoord die miljoenen levens in het verleden gekost heeft......
Ajax is mijn leven!
pi_129675680
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind jou een storende factor, maar dan is dreigen nog steeds not done. Nogmaals, we moeten in dit soort situaties gewoon als complete samenleving zeggen, je dreigt niet met en je gebruikt geen geweld. Maar al die afleiding door het over de inhoud of de persoon te gaan hebben daarmee speel je alleen maar de dreigers in de kaart en werk je mee aan het in stand houden van dreigen en geweld.
Niemad hier (ik heb de reactie tenminste nog niet gezien) keurt het bedreigen goed
pi_129675687
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:39 schreef fantasyboy het volgende:
De meesten hier hebben nog niet van de kruistochten van de christenen gehoord die miljoenen levens in het verleden gekost heeft......
Wat is deze?
Trek een boek open of zo.
pi_129675713
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:39 schreef fantasyboy het volgende:
Nog even en ik gooi dit topic naar F&L hoor -O-
pi_129675727
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:37 schreef truthortruth het volgende:
Ik publiceer geen columns noch ben ik in de media een gevolgd persoontje. Ergo je argumentatie raakt kant noch wal. Verder stel jij een vraag en ik beantwoord hem gewoon. Over dreigementen en het feit dat deze not done zijn is al herhaaldelijk gesproken. Dat jij wenst te fantaseren dat mensen alhier bedreigingen goedkeuren moet je zelf weten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675741
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Niemad hier (ik heb de reactie tenminste nog niet gezien) keurt het bedreigen goed
Je snapt het nog steeds niet, lees mijn reactie nu nog een keer. Je kan honderd keer typen dat je bedreigen niet goed keurt, maar als je die opmerking vervolgens compleet overstemd door het over inhoud en de persoon te gaan hebben pikken mensen daaruit wat ze willen horen.
pi_129675758
quote:
9s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Nog even en ik gooi dit topic naar F&L hoor -O-
Volgens mij weet jij net zo goed als ik dat dit soort discussies op Fok vrijwel altijd in tranen zullen eindigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675769
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet, lees mijn reactie nu nog een keer. Je kan honderd keer typen dat je bedreigen niet goed keurt, maar als je die opmerking vervolgens compleet overstemd door het over inhoud en de persoon te gaan hebben pikken mensen daaruit wat ze willen horen.
Oh, dus nu mogen we het niet meer over de persoon of inhoud hebben, louter omdat ze bedreigd wordt. Nou wordt ie mooi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675777
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik publiceer geen columns noch ben ik in de media een gevolgd persoontje. Ergo je argumentatie raakt kant noch wal. Verder stel jij een vraag en ik beantwoord hem gewoon. Over dreigementen en het feit dat deze not done zijn is al herhaaldelijk gesproken. Dat jij wenst te fantaseren dat mensen alhier bedreigingen goedkeuren moet je zelf weten.
Ook jij snapt het niet, het enige wat je wilt is je mening ventileren over de inhoud en de persoon, het feit dat ze bedreigd wordt is ondergeschikt daaraan, en je bent daardoor dus onderdeel van het probleem.
pi_129675788
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, dus nu mogen we het niet meer over de persoon of inhoud hebben, louter omdat ze bedreigd wordt. Nou wordt ie mooi.
Op het moment dat ze zonder gevaar haar mening kan uiten mag dat prima.
pi_129675808
quote:

[..]

Ik vrees dat jij het niet snapt. Je kunt heel goed dreigementen en geweld afkeuren en tegelijkertijd beseffen dat er in het leven iets bestaat als actie-reactie.
pi_129675816
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ok dan, welke van de dingen die zij stelt zijn dan zo vervelend?
Wat de inhoud betreft dan, niet haar nare piepstem.
pi_129675821
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Op het moment dat ze zonder gevaar haar mening kan uiten mag dat prima.
Is dat een wet die door jou is opgesteld ofzo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675826
quote:

[..]

Nog maar een keer. Ik lees nergens. dat users achter die bedreigingen staan. Ik lees wel dat users die het denigreren van de persoon (wat de persoon blijkbaar zelf ook doet) wel begrijpen. En dat doe ik ook.

Nog een keer voor het geval er overheen gelzen gaat worden. Niemand van de users keurt bedreigingen goed. Denigreren of bedreigingen vind ik persoonlijk ook nogal een verschil.

Van mij mogen bedreigingen in Nederland (moet helemaal eenvoudig zijn wanneer het zwart op wit staat) echt hard aangepakt worden.
pi_129675836
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij het niet snapt. Je kunt heel goed dreigementen en geweld afkeuren en tegelijkertijd beseffen dat er in het leven iets bestaat als actie-reactie.
En als maatschappij hebben we de verantwoording om de kaders voor die reactie te definieren.
pi_129675849
Alsof deze mevrouw niet wist dat heel die column van haar een rel zou opleveren....

Ze heeft bewust deze column zo geschreven om er zelf het meeste aandacht van te krijgen.

Ze doet nu heel GESPEELD verbaasd. In heel dat interview kwam ze al als een persoon over die heel de dag volgens mij aandacht zoekt. JULLIE kennen die tiepes toch wel??????????????
Ajax is mijn leven!
pi_129675863
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat een wet die door jou is opgesteld ofzo?
Nee, dat is geen wet. Dat is wat je wil bereiken, als jij zelf van de vrijheid van meningsuiting wil genieten dan zal je dat kader moeten hanteren.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:47:35 #48
241662 Jian
Well, well, well
pi_129675865
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:35 schreef fantasyboy het volgende:
Ik denk dat deze huppelkut er weinig van snapt.

Turken in Nederland zijn vrijwel aangepast. Het probleem zit hem dat zij altijd gediscrimineerd worden, gediscrimineerd voelen . Waarom zouden ze dan voor Nederland moeten zijn?

Turken en Marokkanen zijn een soort gedrag gaan vertonen tegen de maatschappij in nederland omdat ze niet erg geaccepteerd worden, door hun gedrag wordt het alleen maar erger. Mevrouwtje ebru schijnt dit niet zo goed te snappen.
Hou toch op met dat Calimero-geklep over discriminatie, we hebben Turkse en Marokkaanse kamerleden, burgemeesters, advocaten, politici, gemeenteraadsleden en wat al niet te meer. Die discriminatiekaart is makkelijke en snel gespeeld en zo achterhaald.
pi_129675887
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En als maatschappij hebben we de verantwoording om de kaders voor die reactie te definieren.
Die kaders zijn helder: dreigen of geweld gebruiken is strafbaar.

Maar het is een tikkeltje naïef te denken dat je alles kunt zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal boos worden.
pi_129675899
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Nog maar een keer. Ik lees nergens. dat users achter die bedreigingen staan. Ik lees wel dat users die het denigreren van de persoon (wat de persoon blijkbaar zelf ook doet) wel begrijpen. En dat doe ik ook.

Nog een keer voor het geval er overheen gelzen gaat worden. Niemand van de users keurt bedreigingen goed. Denigreren of bedreigingen vind ik persoonlijk ook nogal een verschil.

Van mij mogen bedreigingen in Nederland (moet helemaal eenvoudig zijn wanneer het zwart op wit staat) echt hard aangepakt worden.
Ik kan mezelf blijven herhalen, maar zolang je de boodschap dat bedreigen niet mag laat overstemmen door het over de persoon en inhoud te blijven hebben zal er niets veranderen.
pi_129675900
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De denigrerende visie over alles wat maar met Turkse moslims te maken heeft. Iemand voor gek verklaren omdat hij of zij om 4 uur wilt opstaan om te bidden. Moslima's die hoofddoeken dragen. Een moskee dat tot gebed oproept - haar visie is er een van intolerantie, van onkunde, van niet om kunnen gaan met andersdenkenden, dat terwijl ze meent juist de intolerantie van die Turkse moslims aan te kaarten. De hypocrisie spat er dus vanaf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675913
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:47 schreef Jian het volgende:

[..]

Hou toch op met dat Calimero-geklep over discriminatie, we hebben Turkse en Marokkaanse kamerleden, burgemeesters, advocaten, politici, gemeenteraadsleden en wat al niet te meer. Die discriminatiekaart is makkelijke en snel gespeeld en zo achterhaald.
Ik discrimeer turken en marokkanen sneller dan wat dan ook...

Ik word gestoord van hun hulpeloze gedrag....

Hun gedrag moet ergens vandaan komen, ik denk dat deze mensen zich gediscrimineerd voelen en ze voelen zelf dat heel de maatschappij tegen ze is.
Ajax is mijn leven!
pi_129675923
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, dat is geen wet. Dat is wat je wil bereiken, als jij zelf van de vrijheid van meningsuiting wil genieten dan zal je dat kader moeten hanteren.
Dat heeft volstrekt niets te maken met wat jij zegt. Als iemand anders wordt bedreigd, dan is dat naar - maar dat maakt niet dat ik dan minder gebruik zou moeten maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129675980
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Die kaders zijn helder: dreigen of geweld gebruiken is strafbaar.

Maar het is een tikkeltje naïef te denken dat je alles kunt zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal boos worden.
Het is een tikkeltje naief te denken dat je alles maar via de wet en de politie kan regelen. Dus heeft iedereen als taak om geweld af te keuren, daar begint het mee. Niet met de inhoud of de persoon, want daar zal altijd discussie over blijven.
pi_129676006
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Dat heeft volstrekt niets te maken met wat jij zegt. Als iemand anders wordt bedreigd, dan is dat naar - maar dat maakt niet dat ik dan minder gebruik zou moeten maken van mijn recht op vrijheid van meningsuiting.
Precies, dat is wat ik zeg. Jij vindt het afkeuren van de inhoud van haar mening belangrijker dan dat ze bedreigd wordt.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:54:13 #56
241662 Jian
Well, well, well
pi_129676018
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:49 schreef fantasyboy het volgende:

[..]

Ik discrimeer turken en marokkanen sneller dan wat dan ook...

Ik word gestoord van hun hulpeloze gedrag....

Hun gedrag moet ergens vandaan komen, ik denk dat deze mensen zich gediscrimineerd voelen en ze voelen zelf dat heel de maatschappij tegen ze is.
Ik zie vooral een grote groep jongeren (niet allemaal) die bezig is met criminaliteit en andere narigheid en voor wie discriminatie een makkelijk argument is om hun klote gedrag te verklaren. Diezelfde groep die zich zgn. (waarschijnlijk geloven ze het zelf) zo verbonden voelt met hun "roots" dat ze als een kudde hyena's aanvallen op een columnist die iets heeft geschreven dat ze waarschijnlijk niet eens helemaal goed begrijpen. Aanpassen of oprotten!
pi_129676036
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is een tikkeltje naief te denken dat je alles maar via de wet en de politie kan regelen. Dus heeft iedereen als taak om geweld af te keuren, daar begint het mee. Niet met de inhoud of de persoon, want daar zal altijd discussie over blijven.
Zo werkt de wereld niet. Je moet wat vaker de deur uitgaan, vrees ik.
pi_129676058
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:54 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zie vooral een grote groep jongeren (niet allemaal) die bezig is met criminaliteit en andere narigheid en voor wie discriminatie een makkelijk argument is om hun klote gedrag te verklaren. Diezelfde groep die zich zgn. (waarschijnlijk geloven ze het zelf) zo verbonden voelt met hun "roots" dat ze als een kudde hyena's aanvallen op een columnist die iets heeft geschreven dat ze waarschijnlijk niet eens helemaal goed begrijpend. Aanpassen of oprotten!
Doe toch eens effe rustig man.
pi_129676082
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
Zo werkt de wereld niet. Je moet wat vaker de deur uitgaan, vrees ik.
Ah ja, we gaan alweer op de persoon spelen :'), je hebt geen idee op wie je reageert maar je maakt je eigen niveau alweer duidelijk.

Niets mis met idealisme en een mooie wereld nastreven.
pi_129676083
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Precies, dat is wat ik zeg. Jij vindt het afkeuren van de inhoud van haar mening belangrijker dan dat ze bedreigd wordt.
Ik vind dat de discussie over de inhoud niet moet wegkwijnen louter vanwege het feit dat iemand bedreigd wordt. Er is een volledige overeenstemming over het feit dat bedreigingen niet kunnen. Dus daar valt per definitie niet over te discussiëren alhier.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:57:39 #61
241662 Jian
Well, well, well
pi_129676110
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe toch eens effe rustig man.
Ik lig heel relaxed op de bank hoor Koos, genietend van mijn koffie, maak je geen zorgen. Bestrijd het met argumenten als je wilt of negeer het.
pi_129676120
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zij is met deze regels aan het denigreren
quote:
Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had
quote:
Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken.
quote:
Die goddienstgekkies in Turkije
Dat zijn stuk voor stuk denigrerende en generaliserende opmerkingen. Allemaal prima, maar dan moet ze niet schrikken (en dat deed ze ook om het woord kankerhoer) wanneer mensen die Mohammed als geloofsvader zien hier op gaan reageren op PRECIES dezelfde wijze. Ik heb daar wel begrip voor.

Ik heb GEEN begrip voor de bedreigingen. Staan zwart op wit, dus zouden van mij idd uit hun huizen gehaald mogen worden en bestraft worden.

Maar er waren nog meer reacties als die bedreigingen...veel meer... die haar misschien op dezelfde wijze denigreerde. Ook wanneer ze voor hoer uitgescholden zou worden begrijp ik dat. Helaas dat ze zich tot schelden verlaagden, maar haar tot het bot (en haar familie erbij want ze beledigde ook de vader van de gelovige moslim) toe beledigen heb ik wel degelijk begrip voor. Die aandacht vroeg ze gewoon.
pi_129676122
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:54 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zie vooral een grote groep jongeren (niet allemaal) die bezig is met criminaliteit en andere narigheid en voor wie discriminatie een makkelijk argument is om hun klote gedrag te verklaren. Diezelfde groep die zich zgn. (waarschijnlijk geloven ze het zelf) zo verbonden voelt met hun "roots" dat ze als een kudde hyena's aanvallen op een columnist die iets heeft geschreven dat ze waarschijnlijk niet eens helemaal goed begrijpen. Aanpassen of oprotten!
Ik zie hier erg veel veronderstellingen. En het is hun recht om middels normale bewoordingen zich als een kudde hyena's tot mevrouw Umar te begeven. Ongeacht wat hun dagelijkse bezigheden of roots zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676123
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind dat de discussie over de inhoud niet moet wegkwijnen louter vanwege het feit dat iemand bedreigd wordt. Er is een volledige overeenstemming over het feit dat bedreigingen niet kunnen. Dus daar valt per definitie niet over te discussiëren alhier.
Zolang er geweld is, is dat prioriteit nummer één. Anders kom je nooit tot een zuivere discussie met open meningen.
pi_129676149
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Zolang er geweld is, is dat prioriteit nummer één. Anders kom je nooit tot een zuivere discussie met open meningen.
Dan heb jij een probleem, want ik ga lekker verder met de inhoud.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676187
IK GA DIE AANDACHTSHOER NIET 1 WOORD AANDACHT MEER GEVEN...

Dit is wat ze wilde een FUKKING TOPIC OP FOK!

DOEI!
Ajax is mijn leven!
pi_129676196
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah ja, we gaan alweer op de persoon spelen :'), je hebt geen idee op wie je reageert maar je maakt je eigen niveau alweer duidelijk.

Niets mis met idealisme en een mooie wereld nastreven.
Oké, wereldburger.

Het streven naar geweldloosheid en een samenleving waarin je iemand zonder consequenties kunt beledigen, is prachtig. Echter ook een tikkeltje onrealistisch.

De een wordt boos als je zijn god beledigt en de ander raakt over de zeik als je hem homo noemt.

Dat houd je nou eenmaal. Als alle moslims het atheïsme hebben omarmd, worden ze boos om iets anders. Net als veel Nederlanders.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:01:57 #68
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_129676211
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:00 schreef fantasyboy het volgende:
IK GA DIE AANDACHTSHOER NIET 1 WOORD AANDACHT MEER GEVEN...

Dit is wat ze wilde een FUKKING TOPIC OP FOK!

DOEI!
topic had allang dichtgegooid moeten worden, nu is het een moraalridders topic geworden
pi_129676219
-edit- niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 04-08-2013 13:02:59 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676233
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb jij een probleem, want ik ga lekker verder met de inhoud.
:')
En het mooie is, dat het dan ook eens een keer jouw probleem kan worden.
pi_129676241
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké, wereldburger.

Het streven naar geweldloosheid en een samenleving waarin je iemand zonder consequenties kunt beledigen, is prachtig. Echter ook een tikkeltje onrealistisch.

De een wordt boos als je zijn god beledigt en de ander raakt over de zeik als je hem homo noemt.

Dat houd je nou eenmaal. Als alle moslims het atheïsme hebben omarmd, worden ze boos om iets anders. Net als veel Nederlanders.
Dat jij je er bij neerlegt zegt meer iets over jezelf.
pi_129676252
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

:')
En het mooie is, dat het dan ook eens een keer jouw probleem kan worden.
Dan mag ik hopen dat de inhoud van mijn boodschap niet (dankzij figuren zoals jij) volledig ondergesneeuwd wordt door wat puberale bedreigingen op twitter.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:04:53 #73
241662 Jian
Well, well, well
pi_129676295
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie hier erg veel veronderstellingen. En het is hun recht om middels normale bewoordingen zich als een kudde hyena's tot mevrouw Umar te begeven. Ongeacht wat hun dagelijkse bezigheden of roots zijn.
Mijn eerste opmerking had betrekking op de graag en vaak te onpas gespeelde discriminatiekaart, mijn 2e, waar jij op reageert op die gekkies die zo vreselijk tekeer gaan en een columnist bedreigen, wellicht was ik daarin onduidelijk. Degenen die zich middels argumenten, teleurgesteld, boos, geërgerd of geamuseerd op mevrouw Umar hebben gestort hebben wat mij betreft mijn goedkeuring hoor, daar zijn we het niet oneens denk ik.
pi_129676310
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat jij je er bij neerlegt zegt meer iets over jezelf.
Nou, neerleggen niet zo.

Nogmaals, dreigen met geweld kan niet, maar ik zou me ook niet zomaar laten beledigen. Of keer jij vrolijk de andere wang als je wordt uitgescholden?
pi_129676316
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan mag ik hopen dat de inhoud van mijn boodschap niet (dankzij figuren zoals jij) volledig ondergesneeuwd wordt door wat puberale bedreigingen op twitter.
Je snapt ook hopelijk wel dat die bedreigingen niet het probleem zijn, maar de uitvoering ervan wel. En dan hoop ik voor jou, dat ze niet uitgevoerd worden.
pi_129676330
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Nee, het is alsof iemand raar staat te doen op straat, jij er iets van zegt en ook nog een grote bek kunt krijgen achteraf.
pi_129676350
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:04 schreef Jian het volgende:

[..]

Mijn eerste opmerking had betrekking op de graag en vaak te onpas gespeelde discriminatiekaart, mijn 2e, waar jij op reageert op die gekkies die zo vreselijk tekeer gaan en een columnist bedreigen, wellicht was ik daarin onduidelijk. Degenen die zich middels argumenten, teleurgesteld, boos, geërgerd of geamuseerd op mevrouw Umar hebben gestort hebben wat mij betreft mijn goedkeuring hoor, daar zijn we het niet oneens denk ik.
Dat is prima. Desalniettemin bevestig je wel weer het standpunt van de eerste groep door meteen te schreeuwen dat ze maar weer naar hun eigen land (of land waar ze wel zulke bedreigingen kunnen uiten) moeten oprotten. Tja, waarom? Waarom niet hier berechten zoals elke willekeurige Nederlander?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676354
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt ook hopelijk wel dat die bedreigingen niet het probleem zijn, maar de uitvoering ervan wel. En dan hoop ik voor jou, dat ze niet uitgevoerd worden.
Ik vind die bedreigingen wel een probleem. Het kan zorgen voor angst. Bedreigingen die zwart op wit staan zouden al helemaal snel aangepakt kunnen worden
pi_129676379
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:58 schreef paddy het volgende:

Dat zijn stuk voor stuk denigrerende en generaliserende opmerkingen.
Prima, maar hoe denk jij over het onderliggende maatschappelijke probleem wat zij aan de kaart probeert te brengen.
pi_129676386
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is prima. Desalniettemin bevestig je wel weer het standpunt van de eerste groep door meteen te schreeuwen dat ze maar weer naar hun eigen land (of land waar ze wel zulke bedreigingen kunnen uiten) moeten oprotten. Tja, waarom? Waarom niet hier berechten zoals elke willekeurige Nederlander?
Die is al weggehaald hier, maar snap het punt wat je wil maken.
pi_129676393
quote:
9s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, het is alsof iemand raar staat te doen op straat, jij er iets van zegt en ook nog een grote bek kunt krijgen achteraf.
Als iemand op straat maf doet zonder dat hij iemand ermee tot last is en jij gaat hem uit lopen schelden, dan begrijp ik best dat hij over de zeik raakt.
pi_129676394
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als ze uitgevoerd worden dan heb ik inderdaad een probleem. En dan hoop ik dat mijn boodschap niet vergeten wordt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676412
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, neerleggen niet zo.

Nogmaals, dreigen met geweld kan niet, maar ik zou me ook niet zomaar laten beledigen. Of keer jij vrolijk de andere wang als je wordt uitgescholden?
Als iemand mijn mening of persoon beledigt heb ik daar heel weinig moeite mee, pfff, zit al een tijdje op fok.
pi_129676444
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Prima, maar hoe denk jij over het onderliggende maatschappelijke probleem wat zij aan de kaart probeert te brengen.
Daar heb ik mijn mening al zo vaak over gegeven in dit topic.Lees die dan

Via de rechter kan je best veel gedaan krijgen trouwens. Morgens om vier uur lawaai maken tot een bepaalde hoogte decibels (hebben ze zelfs apparatuur voor) mag gewoon niet. Is best te stoppen.
pi_129676455
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
Als ze uitgevoerd worden dan heb ik inderdaad een probleem. En dan hoop ik dat mijn boodschap niet vergeten wordt.
Dus kan je liever meewerken aan het feit dat ze niet uitgevoerd worden of dat er zelfs mee gedreigd wordt.
pi_129676465
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als iemand mijn mening of persoon beledigt heb ik daar heel weinig moeite mee, pfff, zit al een tijdje op fok.
Lovenswaardig. Helaas laat niet iedereen zich zomaar beledigen.
pi_129676473
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dus kan je liever meewerken aan het feit dat ze niet uitgevoerd worden of dat er zelfs mee gedreigd wordt.
Nee, zoals ik al zei: de boodschap is voor mij belangrijker. Het is namelijk vanzelfsprekend dat bedreigingen niet kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:13:20 #88
241662 Jian
Well, well, well
pi_129676498
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net als jij weet ik dat, dat niet zomaar kan, maar dit is mijn confronterend tegenargument aan het adres van dat soort fanatieke gekkies in de zin van "Als het hier allemaal niet deugt en je kunt zo niet leven met de geldende normen en waarden, zo sterk zelfs dat je de mening van een columnist denkt te moeten tegenspreken door haar te bedreigen met de dood" wat doe je hier dan nog? Rot op naar een plek waar het je wel bevalt!
pi_129676512
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zij kaart echter niets aan. Hooguit haar eigen intolerantie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676542
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lovenswaardig. Helaas laat niet iedereen zich zomaar beledigen.
Dat kan, maar daar kunnen we wel naar streven (en dan hebben we de cirkel weer rond).
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, zoals ik al zei: de boodschap is voor mij belangrijker. Het is namelijk vanzelfsprekend dat bedreigingen niet kunnen.
Als het vanzelfsprekend was, dan zouden er niet zijn. Helaas is voor jou dus de inhoud van de mening van een willekeurig iemand belangrijker dan de afkeuring van geweld. Waarmee je dus geweld in stand houdt.
pi_129676583
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:13 schreef Jian het volgende:

Net als jij weet ik dat, dat niet zomaar kan, maar dit is mijn confronterend tegenargument aan het adres van dat soort fanatieke gekkies in de zin van "Als het hier allemaal niet deugt en je kunt zo niet leven met de geldende normen en waarden, zo sterk zelfs dat je de mening van een columnist denkt te moeten tegenspreken door haar te bedreigen met de dood" wat doe je hier dan nog? Rot op naar een plek waar het je wel bevalt!
En, zoals ik al zei, ondersteun je daarmee hun visie/opinie/argument dat zij een andere behandeling krijgen dan andere Nederlanders. Dat zal je namelijk niet (of zeker niet zo snel) roepen indien het een Nederlander van autochtone origine zou zijn geweest. Afgezien daarvan is het geen tegenargument. Het beste argument is: Je bent de wet aan het overtreden. Als jij je niet aan de wet wenst te houden, gooien wij je in de cel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676611
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:
Als het vanzelfsprekend was, dan zouden er niet zijn. Helaas is voor jou dus de inhoud van de mening van een willekeurig iemand belangrijker dan de afkeuring van geweld. Waarmee je dus geweld in stand houdt.
Helaas voor jou, niet voor mij. Ik laat mijn mening niet gijzelen door wetsovertreders. Jij daarentegen wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676691
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
Helaas voor jou, niet voor mij. Ik laat mijn mening niet gijzelen door wetsovertreders. Jij daarentegen wel.
Dit is helemaal niet ter sprake. Ik wil alleen geen geweld en jij vindt dat niet belangrijk genoeg (waarschijnlijk totdat het jezelf overkomt).
pi_129676730
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is helemaal niet ter sprake. Ik wil alleen geen geweld en jij vindt dat niet belangrijk genoeg (waarschijnlijk totdat het jezelf overkomt).
Precies. Jij wilt geen geweld en geen discussie over de inhoud. Ik wil geen geweld, maar wens daarnaast tevens een discussie over de inhoud. Daarom gaan wij er niet uitkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676734
Umar moet gewoon ophouden met zulke butthurt stukjes te schrijven. Prima als je niks met Turken, Turkije of de Islam te maken wilt hebben maar hou je bek dan gewoon en ga lekker over iets anders schrijven ipv constant sneren te maken naar Turken of moslims.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:24:33 #96
241662 Jian
Well, well, well
pi_129676740
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En, zoals ik al zei, ondersteun je daarmee hun visie/opinie/argument dat zij een andere behandeling krijgen dan andere Nederlanders. Dat zal je namelijk niet (of zeker niet zo snel) roepen indien het een Nederlander van autochtone origine zou zijn geweest. Afgezien daarvan is het geen tegenargument. Het beste argument is: Je bent de wet aan het overtreden. Als jij je niet aan de wet wenst te houden, gooien wij je in de cel.
En dat is dus niet waar, ik hoor wel eens roomblanke kaaskoppen steen en been klagen over dit land, waar volgens hun niets goed is en dat met allerhande, in mijn optiek, manke argumenten ... en geloof het of niet, ik heb er tientallen getrakteerd op donder op dan, je ben vrij om te gaan, ga naar een plek op de wereld die jou beter bevalt. Deze samenleving past zich niet aan, aan jou, echt niet. Chapeau voor degenen die dat doen of gedaan hebben. Jij hebt het over straffen, ik heb het over een welgemeend, goed advies.
pi_129676768
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat kan, maar daar kunnen we wel naar streven (en dan hebben we de cirkel weer rond).

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

truthortruth.. lees het dikgedrukte onderstreepte eens? Hij keurt die bedreigingen niet goed.
pi_129676775
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
Precies. Jij wilt geen geweld en geen discussie over de inhoud. Ik wil geen geweld, maar wens daarnaast tevens een discussie over de inhoud. Daarom gaan wij er niet uitkomen.
Ik wil prima een discussie over een inhoud maar dan wel zonder geweld. Dat jij nu zo'n stoere vent bent die niet bang is voor geweld, maar ik heb liever dat mensen die misschien wel wat banger aangelegd zijn ook hun mening kunnen ventileren.
pi_129676799
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:24 schreef Jian het volgende:

[..]

En dat is dus niet waar, ik hoor wel eens roomblanke kaaskoppen steen en been klagen over dit land, waar volgens hun niets goed is en dat met allerhande, in mijn optiek, manke argumenten ... en geloof het of niet, ik heb er tientallen getrakteerd op donder op dan, je ben vrij om te gaan, ga naar een plek op de wereld die jou beter bevalt. Deze samenleving past zich niet aan, aan jou, echt niet. Chapeau voor degenen die dat doen of gedaan hebben. Jij hebt het over straffen, ik heb het over een welgemeend, goed advies.
Ongeacht, het is niet bevorderlijk voor de toon van de discussie. Jij weet net zo goed als ik dat een dergelijke toonzetting een discussie al compleet onmogelijk maakt. Je geeft hen juist hun zin, want dat is wat zij willen - de discussie naar de afgrond sturen door bijvoorbeeld louter dreigementen te plaatsen. Ik zie meer iets in normbevestiging - je wilt je niet aan de wet houden - bam de cel in. Simpel en effectief - geen discussie over discriminatie, of wat dan ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129676828
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Nou, ik klaag ook wel eens over de negatieve veranderingen in Nederland. Erg makkelijk om dan te zeggen....Zoek je maar een ander land. Ik zie die negatieve dingen gewoon liever veranderd dan te gaan verhuizen. Ik zie bedreigingen die notabene zwart op wit staan ook liever bestraft worden. Gaat niet gebeuren. Moet ik mijn biezen dan ook maar pakken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')