abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129617069

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
pi_129617240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het per leeftijdsgroep gaat, maar de meeste mensen bij ons vallen of in de groep 45-54 of in de 55-65 groep, ook de deeltijdwerkers. En zoals ik al zei mogen ze ze bij ons al 15 jaar geen vaste contracten meer geven, ook niet voor zaterdagwerkers (die hebben we hier dus inmiddels ook niet meer), en we hebben maar 1 deeltijdwerker die in een groep valt die lager ligt dan 45.

Overigens vallen de zaterdagwerkers sowieso niet in de groep deeltijdwerkers, zaterdagwerkers zijn een aparte categorie. Er zijn 3 categorieën, in de eerste groep de vtw en dtw, in de 2e de zaterdagwerkers en in de 3e de voorbereiders met een contract dat nog langer loopt dan 6 maanden na de peildatum.
Bij ons op de vestiging zijn er geen mensen meer die in groep 2 of groep 3 vallen.
Overigens werd er ook gezegd dat het op veel kantoren zo was dat het vooral deeltijdwerkers waren die eruit moesten, dat ze eigenlijk van de fulltimers af wilden maar dat het er uiteindelijk vaak op neerkwam dat er dan wel 10 deeltijdwerkers o.i.d weg moesten en maar 1 fulltimer.
Dat is dan een hoogst vreemde gang van zaken. In eerste instantie wilde PostNL uiteraard vooral van de vtw's af, maar ze zijn toen teruggefloten door het UWV omdat je geen onderscheid mag maken qua contractomvang.

Uiteraard mag je wel discrimineren naar functie, maar je mag geen onderscheid maken tussen een fulltime postbode, een deeltijdpostbode of een zaterdagwerker. Die doen namelijk alle drie precies hetzelfde werk, en dat een zaterdagwerker een andere CAO heeft maakt niets uit.

Onderscheid maken tussen postbodes, voorbereiders en bezorgers mag uiteraard wel, want die doen verschillend werk.

Overigens heeft PostNL plannen om de hele functie van zaterdagwerker op te heffen (inclusief de CAO), en dan van de zaterdagwerkers gewoon deeltijdwerkers in schaal 2 te maken. Je wordt dan wel zodanig ingepast dat je uurloon er niet op achteruit gaat. Dit las ik op de site van de vakbond.

Over die rugnummers wordt trouwens erg geheimzinnig gedaan. De laatste keer dat we nieuwe diensten kregen kreeg ik een brief met de mededeling dat ik obv mijn rugnummer voor mijn volledige contractomvang geplaatst was. Maar welk rugnummer ik nou had zeiden ze er niet bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_129617661
Echt he....bellen ze van t schoonmaakbedrijf ja we komen maandag tussen 10 en 1..... Ja fijn maar ik ben van half 12 tot 1 bij pedicure, die afspraak staat al 7 weken. Ja mevrouw ik kan geen betere tijd doorgeven :( mijn agressie loopt nu flink op. Ik heb tegen hem gezegd dat ik wel andere manieren ga proberen om het op te lossen.....geloof alleen niet dat het helpt als ik vanavond de storingsdienst bel.....grrrrrr
pi_129617706
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:11 schreef gridjuh het volgende:
Echt he....bellen ze van t schoonmaakbedrijf ja we komen maandag tussen 10 en 1..... Ja fijn maar ik ben van half 12 tot 1 bij pedicure, die afspraak staat al 7 weken. Ja mevrouw ik kan geen betere tijd doorgeven :( mijn agressie loopt nu flink op. Ik heb tegen hem gezegd dat ik wel andere manieren ga proberen om het op te lossen.....geloof alleen niet dat het helpt als ik vanavond de storingsdienst bel.....grrrrrr
is dat niet heel duur een storingsdienst? om langs te komen
pi_129617927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:12 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

is dat niet heel duur een storingsdienst? om langs te komen
Is het niet heel vervelend om een weekend zonder douche te zitten en gisteren ook niet kunnen douchen....en al een tijdje stilstaand stinkwater in de douche hebben staan.....het interesseert me nu echt geen rest meer, ik betaal ook servicekosten bij de woningbouw.....en we zouden vandaag terug gebeld worden en dat heb ik wéér zelf moeten doen dus
pi_129618102
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Is het niet heel vervelend om een weekend zonder douche te zitten en gisteren ook niet kunnen douchen....en al een tijdje stilstaand stinkwater in de douche hebben staan.....het interesseert me nu echt geen rest meer, ik betaal ook servicekosten bij de woningbouw.....en we zouden vandaag terug gebeld worden en dat heb ik wéér zelf moeten doen dus
dat begrijp ik ben het helemaal met je eens maar om een duur bedrijf te gaan aan laten rukken,
terwijl de wb in gebreke is.
pi_129618282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat begrijp ik ben het helemaal met je eens maar om een duur bedrijf te gaan aan laten rukken,
terwijl de wb in gebreke is.
Nee het schoonmaakbedrijf van de woningbouw laat mij gewoon een weekend wachten omdat het zogenaamd druk is, en deze x geloof ik daar niets van.....maar nu gaan we zelf wel kloten want het stinkt gewoon te erg. Dus vader en schoonvader zijn gebeld om te helpen.

Als ik vanavond bel krijg ik waarschijnlijk het zelfde schoonmaakbedrijf.

Maar gisteren was het warm en heb ik alleen met washandje kunnen schoonmaken, vandaag was t warmer en ben erg bezweet, weer met washandje en dan zaterdags en zondags ook maar zo doen. Bah ik voel me nu al vies....

Maar het is ook frustratie van hun zouden bellen en dat gebeurt niet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:39:02 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129618610
pff, warm vandaag. Blij dat ik geen wijkje weg hoefde te brengen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129618722
#Deezertje

wederom geen TW jij?
ook geen enkele reactie ontvangen per mail/tel/post oid.
pi_129619007
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef ophaling10 het volgende:
#Deezertje

wederom geen TW jij?
ook geen enkele reactie ontvangen per mail/tel/post oid.
Nee, Sandd niet gezien vandaag. Kom ze normaal altijd wel tegen met lopen. Zullen het wel te warm vinden...
In de zomer dubbelnummers van TW, maar heb nu twee maanden niks gehad dus lijkt niet te kloppen :P
pi_129619262
Hoe zit dat nou eigenlijk met die normtijden? Ik kan ze wel halen behalve op dinsdag en zaterdag door die hah. Ik ben dinsdag voor het eerst begonnen en toen deed ik er 4 uur over ipv van de norm van 2:15 uur. Morgen haal ik die 2:15 zeer waarschijnlijk ook niet vanwege die hah. Krijg je dat uitbetaald of hoe zit dat?
pi_129619580
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, Sandd niet gezien vandaag. Kom ze normaal altijd wel tegen met lopen. Zullen het wel te warm vinden...
In de zomer dubbelnummers van TW, maar heb nu twee maanden niks gehad dus lijkt niet te kloppen :P
dat is bij mij hetzelfde half juni voor het laatst

toch iets gevonden:
http://www.klacht.nl/bezorging-nature/
pi_129619628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die normtijden? Ik kan ze wel halen behalve op dinsdag en zaterdag door die hah. Ik ben dinsdag voor het eerst begonnen en toen deed ik er 4 uur over ipv van de norm van 2:15 uur. Morgen haal ik die 2:15 zeer waarschijnlijk ook niet vanwege die hah. Krijg je dat uitbetaald of hoe zit dat?
normaal gezien leg je de 1e maand wel steeds een beetje tijd toe op de lopen(ervaring opdoen)
daarom is het ook beter te beginnen in de zomer,doordat er dan minder is,en je het onder de knie kan krijgen.
ze gaan niet even 2uur zo erbij doen als je nieuw bent.(dit is gewoon een investering in jezelf)
pi_129620030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

normaal gezien leg je de 1e maand wel steeds een beetje tijd toe op de lopen(ervaring opdoen)
daarom is het ook beter te beginnen in de zomer,doordat er dan minder is,en je het onder de knie kan krijgen.
ze gaan niet even 2uur zo erbij doen als je nieuw bent.(dit is gewoon een investering in jezelf)
Al die andere dagen ben ik eerder klaar dan de norm mij voorschrijft behalve tijdens de hah dagen. Lijkt me ook onmogelijk om überhaupt die te halen omdat dat simpelweg niet mogelijkis mijns insiens. Ik heb ook 4jaar dagbladen rondgebracht dus soortgelijke ervaring heb ik hierin. En zij weten dat je als beginner normaliter langzamer bent dus lijkt het me juist wel logisch als die meeruren worden uitbetaald, maar dat is mijn mening:P.
pi_129622459
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Bij ons betalen ze je uitloop in de eerste maand nog wel uit. Aangezien we hier nu veel aanmeldingen krijgen voor nieuwe postbezorgers is het bij ons momenteel wel zo dat als je na die eerste maand nog steeds uitloop doorgeeft, dat ze dan meteen zeggen dat ze je contract niet gaan verlengen, zelfs niet als je zegt dat je die uitloop dan wel gewoon voor eigen rekening neemt.
pi_129622626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is dan een hoogst vreemde gang van zaken. In eerste instantie wilde PostNL uiteraard vooral van de vtw's af, maar ze zijn toen teruggefloten door het UWV omdat je geen onderscheid mag maken qua contractomvang.

Uiteraard mag je wel discrimineren naar functie, maar je mag geen onderscheid maken tussen een fulltime postbode, een deeltijdpostbode of een zaterdagwerker. Die doen namelijk alle drie precies hetzelfde werk, en dat een zaterdagwerker een andere CAO heeft maakt niets uit.

Onderscheid maken tussen postbodes, voorbereiders en bezorgers mag uiteraard wel, want die doen verschillend werk.

Overigens heeft PostNL plannen om de hele functie van zaterdagwerker op te heffen (inclusief de CAO), en dan van de zaterdagwerkers gewoon deeltijdwerkers in schaal 2 te maken. Je wordt dan wel zodanig ingepast dat je uurloon er niet op achteruit gaat. Dit las ik op de site van de vakbond.

Over die rugnummers wordt trouwens erg geheimzinnig gedaan. De laatste keer dat we nieuwe diensten kregen kreeg ik een brief met de mededeling dat ik obv mijn rugnummer voor mijn volledige contractomvang geplaatst was. Maar welk rugnummer ik nou had zeiden ze er niet bij.
Tja, ik neem aan dat ze nu wel gekeken hebben naar hoe ze dat volgens uwv moeten verdelen in categorieën, dus ik ga er vanuit dat het op deze manier wel mag.
Die rugnummers zijn nu toch niet zo interessant meer? Ik geloof dat mensen nu zelf wel weten, als ze om zich heen kijken, wie er een grote kans heeft om eruit te vliegen en wie er zeker nog wel veilig zijn, voor nu dan. Goed, bij ons is het wel een beetje zo dat mensen ook wel al denken "als we er dit jaar niet uitvliegen is het volgend jaar wel". Want dat werd meteen al meegedeeld, een ontslagronde mag maar 1 keer per jaar, maar volgend jaar komt er ongetwijfeld een nieuwe ontslagronde omdat ze fulltimers sowieso niet aan de uren kunnen krijgen. We hebben namelijk meer fulltimers dan vrije wijken, de deeltijdwerkers hebben al vrijwel nooit meer uitvoering, dus ook al vliegen die er vrijwel allemaal uit, daarmee komen de fulltimers nog steeds niet aan de uren.
pi_129622679
Dagbladen bezorgen kun je niet vergelijken met postbezorgen. Dat laatste is een stuk zwaarder en is voor veel mensen toch wel iets wat ze in het begin eerst onder de knie moeten krijgen.

Daarnaast kun je na een week werken nog niet zoveel zeggen over hoe lang je in het algemeen op een woensdag of vrijdag erover doet. Deze weken is het vaak erg rustig vanwege de zomer, dus op de daldagen stelt het dan oha niet veel voor.

Dinsdag was door de H&M weer heel druk, dus dan is het voor iedereen en zeker voor nieuwelingen een stuk zwaarder en is uitloop te verwachten.

Werk eerst maar eens een aantal weken in, dan kun je wat stellerige conclusies trekken. :7
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_129622742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Tja, ik neem aan dat ze nu wel gekeken hebben naar hoe ze dat volgens uwv moeten verdelen in categorieën, dus ik ga er vanuit dat het op deze manier wel mag.
Die rugnummers zijn nu toch niet zo interessant meer? Ik geloof dat mensen nu zelf wel weten, als ze om zich heen kijken, wie er een grote kans heeft om eruit te vliegen en wie er zeker nog wel veilig zijn, voor nu dan. Goed, bij ons is het wel een beetje zo dat mensen ook wel al denken "als we er dit jaar niet uitvliegen is het volgend jaar wel". Want dat werd meteen al meegedeeld, een ontslagronde mag maar 1 keer per jaar, maar volgend jaar komt er ongetwijfeld een nieuwe ontslagronde omdat ze fulltimers sowieso niet aan de uren kunnen krijgen. We hebben namelijk meer fulltimers dan vrije wijken, de deeltijdwerkers hebben al vrijwel nooit meer uitvoering, dus ook al vliegen die er vrijwel allemaal uit, daarmee komen de fulltimers nog steeds niet aan de uren.
Leuk, zo'n zwaard van damocles die elk jaar weer boven je hoofd hangt. 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Ikwilookevenwatzeggen op 02-08-2013 19:12:10 (Elkaar jaar klinkt wat vreemd.. ) ]
pi_129623055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:58 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Leuk, zo'n zwaard van damocles die elkaar jaar weer boven je hoofd hangt. 8)7
Klopt ja. Wat ook nog wel weer "apart"was bij die bespreking, er werd gezegd dat, nadat je te horen hebt gekregen dat je weg moet, je nog 1 maand moet blijven werken, waar ze vervolgens dus aan toevoegden "we verwachten wel van die mensen dat ze gewoon gemotiveerd hun werk blijven doen gedurende die maand".
Juist ja, ik snap best dat mensen dan nog gewoon hun werk moeten doen, maar gemotiveerd, het lijkt me niet dat dat erin zit.
pi_129623236
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Klopt ja. Wat ook nog wel weer "apart"was bij die bespreking, er werd gezegd dat, nadat je te horen hebt gekregen dat je weg moet, je nog 1 maand moet blijven werken, waar ze vervolgens dus aan toevoegden "we verwachten wel van die mensen dat ze gewoon gemotiveerd hun werk blijven doen gedurende die maand".
Juist ja, ik snap best dat mensen dan nog gewoon hun werk moeten doen, maar gemotiveerd, het lijkt me niet dat dat erin zit.
Nee inderdaad... Zeker als je 20 of 30 jaar voor dit bedrijf hebt gewerkt. Veel van deze mensen hebben amper een andere werkgever gekend.
pi_129628028
@ ophaling

Krijg net post binnen via Sandd (21.15u) ook al mogen ze maar tot 18u bezorgen....
tja, hitte en zelf werktijd indelen he.
Mogen wij toch echt niet flikken bij 'de post' :p
pi_129628186
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:21 schreef Deezertje het volgende:
@ ophaling

Krijg net post binnen via Sandd (21.15u) ook al mogen ze maar tot 18u bezorgen....
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:21 schreef Deezertje het volgende:
@ ophaling

ja absurdious,maar geen magazine?
die sandd zelf ook een bericht gestuurd,kijken wat daar weer uit komt,
vind het niet normaal.
2e grootste postbedrijf ja die slogan moet worden 2e slechtste :)
pi_129628445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

[..]

vind het niet normaal.
Nee, alleen reclame van de garage en een goed doel. Kan me voorstellen dat de bezorger het te heet vond vanmiddag (was ook absurd benauwd), maar wij mogen ook niet zomaar bezorgen wanneer ons het best uitkomt of het een dag opschuiven... Maar aangezien Sandd ook blauwe brieven brengt en bankafschriften zal er vast ook wel iemand tussenzitten die denkt dat wij (PostNL) nu nog zo laat bezorgen... ben benieuwd morgen :P
pi_129629136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

[..]

vind het niet normaal.
vroeger toen ik nog voor selektmail werkte mocht het tot 21.00 uur
pi_129629197
Heb daarnet mijn kranten "depot" baas gesproken....die moest zijn ei kwijt.....
Nu zit ik ermee....en ik ben beetje van slag....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')