quote:ANP: In Bloemendaal is een oudere jongere aangetroffen in een zogenaamd tickethuisje. Hij was waarschijnlijk door de hitte bevangen en volledig uitgedroogd. Toen de hulpdiensten hem wilden afvoeren viel hij in stof uit een en werd weggevoerd door een oostenwindje.
Volgens de woordvoerder van de Bloemendaalse Ouderejongerepolitie komt het steeds vaker voor dat mensen hun grootouders achter laten in de auto of op een vrijwilligersplek, de temperatuur kan daar snel oplopen en ze worden dan door de hitte bevangen.
De (klein) kinderen zaten intussen op het strand
Wat doe je daar nog?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:00 schreef minilot het volgende:
Inmiddels helemaal alleen op kantoor. Zonder airco, mét kabouterventilatortje. Ik schat rond de dertig graden binnen.
Werken! Tot zeven uur vanavond. Is best te doen hoor, ik vind het wel wat hebben, zo voor een keertje. Ik heb er toffe muziek bij op staan, blote voeten erbij, veel water - het voelt in elk geval wel als heel erg zomer.quote:
Tof! Myraela - hou ons op de hoogte van je keukenavonturen!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
4 dagen in de week, wilde er een beetje aan wennen. En in september ook 4 dagen maar dan nog 1 dag school ook.
Dankjewel, Piet Paulusma.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Münchengladbach zit al op 35 en Düsseldorf op 34,6
Sjit, en mijn dekmantel was net terug van de stomerijquote:
Het was in een bocht die hij waarschijnlijk te snel heeft genomen; macht over het stuur kwijt geraakt en de weg afgereden. Niet zo handig in de bergen huh.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:18 schreef Bluezz het volgende:
Gadver Isa dat was flink schrikken
Wel gewond, maar niet ernstig? Reed ie te hard of zo?
Brrr! Nou ja, toch nog goed afgelopen dan!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was in een bocht die hij waarschijnlijk te snel heeft genomen; macht over het stuur kwijt geraakt en de weg afgereden. Niet zo handig in de bergen huh.
Om nog maar te zwijgen over crematies.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben zó blij dat het geen stijl ende diep ravijn wasIk bedoel, het is véél te heet voor een begrafenis.
Ik denk dat het zo is gegaanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:39 schreef Isabeau het volgende:
Piet, ik snap wat je bedoelt met dat je wel kan janken als er prachtige bomen worden omgezaagd![]()
Hoe gaat het in jouw eigen crematorium nu?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over crematies.
Begin te wennen aan de temperatuur. Heel licht briesje. Schat het hier binnen nu in op 33 graden. Veel thee en water drinken en ik hou het dan nog wel even vol.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe gaat het in jouw eigen crematorium nu?
Lievquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef Bluezz het volgende:
waaaaah, ik ging de watermeterstand opnemen, dat zit in ons kleine voortuinlapje met een dikke zware klep erop, daaronder schuimblokken en daar weer onder een plank.... haal ik de plank weg schieten er wel 10 kleine kikkertjes/padjes alle kanten op!!!
Ik gilde![]()
Kikkertjes zijn ook zo mooi groenquote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:50 schreef minilot het volgende:
Lief ja, want...
..maar toch altijd schrikken zoiets.
Niet eens gelikt?quote:
Neem een plak cake voor haar meequote:
quote:
Klinkt akelig, Myraela! Stinkt er ook niets?quote:Kampeervakantie zet lichaamsklok terug
Mensen die een tijdje gaan kamperen, verzetten daarmee hun lichaamsklok. Dat blijkt uit een nieuw wetenschappelijk onderzoek.
Als mensen een week in de natuur verblijven en de zonsopkomst en zonsondergang in de buitenlucht beleven, worden ze vanzelf vroeger wakker dan normaal en krijgen ze 's avonds eerder slaap.
Vooral bij nachtmensen is dit effect op hun lichaamsklok zeer sterk.
Dat schrijven onderzoekers van de Universiteit van Colorado Boulder in het wetenschappelijk tijdschrift Current Biology.
De wetenschappers kwamen tot hun conclusie doormiddel van een kleine studie waarbij ze eerst het slaap-waakritme van acht individuen in kaart brachten in hun normale omgeving bij kunstlicht.
Natuur
Vervolgens lieten ze deze proefpersonen een week lang kamperen in de natuur. Tijdens dit verblijf mochten de deelnemers geen zaklampen of andere apparatuur met verlichting gebruiken.
Na het kamperen bleken de tijdstippen waarop de proefpersonen in slaap vielen en ontwaakten gemiddeld 2 uur vroeger dan daarvoor. De meeste deelnemers sliepen rond middernacht in en werden om ongeveer 8.00 uur weer wakker.
Lichaamsklok
Volgens de wetenschappers suggereert de studie dat verschillen in slaap- en waakritmes vooral worden veroorzaakt door kunstlicht.
"In de geconstrueerde omgeving van onze moderne wereld is er veel ruimte voor verschillen tussen individuen", verklaart hoofdonderzoeker Kenneth Wright op de nieuwssite van Boulder University. "Sommige mensen zijn ochtendmensen, anderen gaan juist heel laat naar bed."
"Maar we hebben ontdekt dat de natuurlijke cyclus van zonlicht een sterk signaal uitzendt waardoor deze verschillen tussen avondmensen en ochtendmensen sterk afnemen."
"Wanneer verschillende mensen zich alleen nog blootstellen aan natuurlijk zonlicht lopen hun lichaamsklokken binnen een week ongeveer gelijk", aldus Wright.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |