quote:ANP: In Bloemendaal is een oudere jongere aangetroffen in een zogenaamd tickethuisje. Hij was waarschijnlijk door de hitte bevangen en volledig uitgedroogd. Toen de hulpdiensten hem wilden afvoeren viel hij in stof uit een en werd weggevoerd door een oostenwindje.
Volgens de woordvoerder van de Bloemendaalse Ouderejongerepolitie komt het steeds vaker voor dat mensen hun grootouders achter laten in de auto of op een vrijwilligersplek, de temperatuur kan daar snel oplopen en ze worden dan door de hitte bevangen.
De (klein) kinderen zaten intussen op het strand
Wat doe je daar nog?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:00 schreef minilot het volgende:
Inmiddels helemaal alleen op kantoor. Zonder airco, mét kabouterventilatortje. Ik schat rond de dertig graden binnen.
Werken! Tot zeven uur vanavond. Is best te doen hoor, ik vind het wel wat hebben, zo voor een keertje. Ik heb er toffe muziek bij op staan, blote voeten erbij, veel water - het voelt in elk geval wel als heel erg zomer.quote:
Tof! Myraela - hou ons op de hoogte van je keukenavonturen!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
4 dagen in de week, wilde er een beetje aan wennen. En in september ook 4 dagen maar dan nog 1 dag school ook.
Dankjewel, Piet Paulusma.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Münchengladbach zit al op 35 en Düsseldorf op 34,6
Sjit, en mijn dekmantel was net terug van de stomerijquote:
Het was in een bocht die hij waarschijnlijk te snel heeft genomen; macht over het stuur kwijt geraakt en de weg afgereden. Niet zo handig in de bergen huh.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:18 schreef Bluezz het volgende:
Gadver Isa dat was flink schrikken
Wel gewond, maar niet ernstig? Reed ie te hard of zo?
Brrr! Nou ja, toch nog goed afgelopen dan!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was in een bocht die hij waarschijnlijk te snel heeft genomen; macht over het stuur kwijt geraakt en de weg afgereden. Niet zo handig in de bergen huh.
Om nog maar te zwijgen over crematies.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben zó blij dat het geen stijl ende diep ravijn wasIk bedoel, het is véél te heet voor een begrafenis.
Ik denk dat het zo is gegaanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:39 schreef Isabeau het volgende:
Piet, ik snap wat je bedoelt met dat je wel kan janken als er prachtige bomen worden omgezaagd![]()
Hoe gaat het in jouw eigen crematorium nu?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over crematies.
Begin te wennen aan de temperatuur. Heel licht briesje. Schat het hier binnen nu in op 33 graden. Veel thee en water drinken en ik hou het dan nog wel even vol.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe gaat het in jouw eigen crematorium nu?
Lievquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef Bluezz het volgende:
waaaaah, ik ging de watermeterstand opnemen, dat zit in ons kleine voortuinlapje met een dikke zware klep erop, daaronder schuimblokken en daar weer onder een plank.... haal ik de plank weg schieten er wel 10 kleine kikkertjes/padjes alle kanten op!!!
Ik gilde![]()
Kikkertjes zijn ook zo mooi groenquote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:50 schreef minilot het volgende:
Lief ja, want...
..maar toch altijd schrikken zoiets.
Niet eens gelikt?quote:
Neem een plak cake voor haar meequote:
quote:
Klinkt akelig, Myraela! Stinkt er ook niets?quote:Kampeervakantie zet lichaamsklok terug
Mensen die een tijdje gaan kamperen, verzetten daarmee hun lichaamsklok. Dat blijkt uit een nieuw wetenschappelijk onderzoek.
Als mensen een week in de natuur verblijven en de zonsopkomst en zonsondergang in de buitenlucht beleven, worden ze vanzelf vroeger wakker dan normaal en krijgen ze 's avonds eerder slaap.
Vooral bij nachtmensen is dit effect op hun lichaamsklok zeer sterk.
Dat schrijven onderzoekers van de Universiteit van Colorado Boulder in het wetenschappelijk tijdschrift Current Biology.
De wetenschappers kwamen tot hun conclusie doormiddel van een kleine studie waarbij ze eerst het slaap-waakritme van acht individuen in kaart brachten in hun normale omgeving bij kunstlicht.
Natuur
Vervolgens lieten ze deze proefpersonen een week lang kamperen in de natuur. Tijdens dit verblijf mochten de deelnemers geen zaklampen of andere apparatuur met verlichting gebruiken.
Na het kamperen bleken de tijdstippen waarop de proefpersonen in slaap vielen en ontwaakten gemiddeld 2 uur vroeger dan daarvoor. De meeste deelnemers sliepen rond middernacht in en werden om ongeveer 8.00 uur weer wakker.
Lichaamsklok
Volgens de wetenschappers suggereert de studie dat verschillen in slaap- en waakritmes vooral worden veroorzaakt door kunstlicht.
"In de geconstrueerde omgeving van onze moderne wereld is er veel ruimte voor verschillen tussen individuen", verklaart hoofdonderzoeker Kenneth Wright op de nieuwssite van Boulder University. "Sommige mensen zijn ochtendmensen, anderen gaan juist heel laat naar bed."
"Maar we hebben ontdekt dat de natuurlijke cyclus van zonlicht een sterk signaal uitzendt waardoor deze verschillen tussen avondmensen en ochtendmensen sterk afnemen."
"Wanneer verschillende mensen zich alleen nog blootstellen aan natuurlijk zonlicht lopen hun lichaamsklokken binnen een week ongeveer gelijk", aldus Wright.
Ik ruik niets, het is wel in een hoekje van de keuken. Maar niet in de buurt van de prullenbak, die overigens ook helemaal goed afgesloten is en waar geen vleesresten in gaan. Ik laat mijn vriend wel kijken, ik durf niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:56 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt akelig, Myraela! Stinkt er ook niets?
Spannend!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ruik niets, het is wel in een hoekje van de keuken. Maar niet in de buurt van de prullenbak, die overigens ook helemaal goed afgesloten is en waar geen vleesresten in gaan. Ik laat mijn vriend wel kijken, ik durf niet.
En? Wat he je gezegd?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:25 schreef Isabeau het volgende:
net telefoon of ik zondag overdag wil werken
Er zijn duistere machten aan het werk, ik zeg het je!
Dat doen niet alleen winkelmanagers helaasquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:49 schreef minilot het volgende:
Poeeeeeeeeeh, wat maken sommige winkelmanagers toch een creative puinhoop van het pc'tje dat ze alleen voor administratie en voorraadbeheer horen te gebruiken.
Fijn tot ver in de avond virussen en malware verwijderen.![]()
Hoor ik daar wat eigen frustratie?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat doen niet alleen winkelmanagers helaas
Nee, uiteraard!quote:
Ouders vallen ook in die categorie hahaquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:56 schreef PdeHoog het volgende:
Dat doen niet alleen winkelmanagers helaas
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:56 schreef Isabeau het volgende:
Shit, Ross houdt niet van kamperen
[..]
Wel weer nieuwe dingen gezien, enorme ketels waarin de kreeften werden gekookt. Alles is zo groot en super gemakkelijk in gebruik. Zo enorme ketel, en dan zit er gewoon een kraan in de onderkant, kun je alles gewoon eruit gieten. Een vergiet eronder en je kan enorme hoeveelheden rijst koken en afgieten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Spannend!![]()
Hoe was je tweede werkdag?!
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:32 schreef Isabeau het volgende:
Allemaal geweldige nieuwe indrukken Myraela!
Als iemand iets weet over wat er aan de hand is op station amersfoort, kan die dat hier even plaatsen? Amersfoort ontvangt momenteel geen treinen en mijn trei staat stil op station 't Hardede machinist weet verder ook niets.
http://www.ns.nl/storingen/index.formquote:Amersfoort
Vrijdag 2 Augustus 19:27
Oorzaak
Rond Amersfoort rijden geen treinen door diverse oorzaken.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:30 uur verholpen.
Reisadvies
Daar doelde ik niet opquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ouders vallen ook in die categorie haha
bij het strand staat iemand met een fluitje. op zijn signaal moet iedereen gelijktijdig omdraaien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:08 schreef minilot het volgende:
Als ik hoor hoe bomvol alle stranden waren vandaag vraag ik me af hoeveel millimeter ruimte onze Fft om haar badhanddoek heen had..
[..]
Hoor ik daar wat eigen frustratie?
Amen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben zó blij dat het geen stijl ende diep ravijn wasIk bedoel, het is véél te heet voor een begrafenis.
Ja, ik vind het bedenkelijk......quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
"Hallo centrale, zijn de storingen al over?"
"Zijn de storingen al wat? Over"
"Zijn de storingen al over?"
"Zijn de storingen al wát? Over"
"Wel godverdoemme, na iedere zin over zeggen, ook als de zin einfigt op over"
"Eindigt op wat? Over"
"Flikker nou eens op met die onzin. Oh, godverdoemme, er steekt plotseling een kind over"
"Wat heeft het kind gestoken? Over"
Wat mooi!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel weer nieuwe dingen gezien, enorme ketels waarin de kreeften werden gekookt. Alles is zo groot en super gemakkelijk in gebruik. Zo enorme ketel, en dan zit er gewoon een kraan in de onderkant, kun je alles gewoon eruit gieten. Een vergiet eronder en je kan enorme hoeveelheden rijst koken en afgieten.
[ afbeelding ]
Zoals die rechter ketel. Die bak die je kan kieperen hebben ze ook, daar hadden ze vanochtend enorme hoeveelheden spekjes in gebakken.
Eigenlijk hebben ze alles wat op het plaatje staat, maar meer en groter. En niet de oven, want er staan grote ovens.
En een stoomoven, alles is super snel klaar. En die enorme staafmixers, echt wouw.
En dan is dit nog de noodkeuken, waar ze normaal alleen de voorbereidingen doen.Over 2 weken een splinternieuwe keuken.
Anyhow, ik kijk mijn ogen nog wel uit. Maar aan de andere kant het gevoel dat het meisje waar ik mee moet werken een beetje moe is van het feit dat ik nog niets kan/weet. Maar hopelijk weet ik het allemaal snel genoeg.
ik heb ook eigenlijk nergens last van qua temp. Gewoon je bezigheden aanpassen en je niet zo druk maken en je ook niet gek laten maken door de temperatuur politie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:44 schreef AnneX het volgende:
Bah...treinproblemen bij Isa en Memo.
Naar airco durf ik niet eens te vragen...![]()
Vanmorgen ging best in de keuken.
Buiten was minder.
De buurvrouw bezweert dat zij nergens last van heeft
Flesjes water?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef Isabeau het volgende:
Dat is vroeg onder de wol krak!
Inmiddels in een trein richting Leiden, planning is nu 11 uur inrotterdam. Slechts twee uur later dan plan A. Heb wel een flesje koud water van de NS ontvangen! Hulde. En de communicatie lrijgt een 10 met een griffel. Medewerkerjers van prorail hadden iets verkeerd vervangen waardoor eea elektronisch in de soep liep rond Amersfoort, aldus de machinist.
Hee, ik maakte een grapje over dat topic waar ik naar linktequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:14 schreef Isabeau het volgende:
Het was gratisch piet! En ik ben een hollander dus gratis is goed. Heb ook nog een bidon met kraanwater heur, maar dat is lauw.
Thuis gaat dat wel, maar als ik de hele dag buiten ben trek ik het erg slecht. Was hier ook 35+.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
ik heb ook eigenlijk nergens last van qua temp. Gewoon je bezigheden aanpassen en je niet zo druk maken en je ook niet gek laten maken door de temperatuur politie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |