Nou inderdaadquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:23 schreef DeLuna het volgende:
Ja fijn Grueter, dat jij ermee kan leven.
Zou wel leuk zijn, ploeggenootje van mij is 2e van NL op de 200 vlinder.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:25 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zou je niet gewoon op elke discipline je snelste zwemmer(s) met een maximum van 2 afvaardigen... kost dat nou echt zoveel extra geld? Vaak zijn het toch dezelfde zwemmers die je dan stuurt vanwege de overlap...
Is het dan een NK met maar een paar deelnemers?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn, ploeggenootje van mij is 2e van NL op de 200 vlinder.Die overigens amper NK haalt vanwege de limieten.
Dat is dan toch belachelijk... welke malloot verzint er dan van zulke limietenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het dan een NK met maar een paar deelnemers?
7 deelneemsters op de 200 vlinder geloof ik? Waarvan 1 senioren, 1 senioren "1" en 5 jeugdzwemmers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het dan een NK met maar een paar deelnemers?
6 heren op de 50 rug.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is dan toch belachelijk... welke malloot verzint er dan van zulke limieten
Thijsje - vorig jaar was ze 15, dus nu is ze 16 - van Valkengoedquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:29 schreef roos85 het volgende:
Hoe zou de commentator van Eurosport reageren op de vraag van Boris?
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Thijsje - vorig jaar was ze 15, dus nu is ze 16 - van Valkengoed
Ze kan nu ook nog 15 zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Thijsje - vorig jaar was ze 15, dus nu is ze 16 - van Valkengoed
Gestrest zijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:36 schreef DeLuna het volgende:
Wtf heeft die Henique in de series gedaan dan
Wat zei hijquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:44 schreef borisz het volgende:
Nou daar was het antwoord van Van Valkengoed. Beetje een nietszeggend antwoord.
Dat je duidelijke afspraken moet hebben over de limieten en dat die gehanteerd moeten worden en dat daarmee de selectieprocedure prima is.quote:
Die Congolees in de serie met Morozov of Adrian ofzo zeker? Volgens mij stond hij op de 100 vrij ook al in de laatste serie, toen hij richting startblokken liep en ik op het scorebord keek dacht ik al dat er iets niet helemaal zou kloppenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:19 schreef DeeBee het volgende:
Haha, hoe komt die gozer in baan 8 in deze serie?!
Wut dat heb ik helemaal gemistquote:
Ja echt erg die. 1500m ook al 9e ofzo.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wut dat heb ik helemaal gemist
Denk je dat Verschuren een kuttoernooi heeft...
Eh.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:13 schreef boomaap het volgende:
ranomi heeft totaal geen conditie, 100 vlinder teveel voor haar.
Je moet niet denken dat ze alles kan, was al uitgeput na de 100m vrij in de estafette
Dit.quote:
Veel plezier hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit.
100 vlinder zou ze misschien best kunnen proberen, maar ik zou eerst eens kijken hoe de 50 vlinder bevalt enzo, het kan altijd nog
Ondertussen bekruipt me het gevoel dat juist vandaag de metro problemen gaat krijgen, dus ik ga maar alvast richting Palau Sant Jordi
twitter:WeberNatasja twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:15:23Iefke van Belkum en Hakhverdian stoppen als waterpolo-international. Laatstgenoemde neemt helemaal afscheid van de sport. #wkbcn reageer retweet
Van Belkum is toch nog helemaal nog niet zo oud?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:02 schreef wimderon het volgende:
twitter:WeberNatasja twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:15:23Iefke van Belkum en Hakhverdian stoppen als waterpolo-international. Laatstgenoemde neemt helemaal afscheid van de sport. #wkbcn reageer retweet
Van de nationale omroep stichting.quote:Waterpoloster Iefke van Belkum zet per direct een punt achter haar interlandcarrière. De 27-jarige Leidse kan zich niet vinden in het beleid van de KNZB. Dat heeft ze laten weten direct nadat Oranje zevende was geworden op het WK.
Van Belkum vindt dat de zwembond te weinig geld steekt in het opleiden van talenten en dus niet het ideale klimaat creëert voor het behalen van successen. "Ik wil altijd winnen en mijn gevoel is dat de kans hierop klein is. Dan kan ik er beter een punt achter zetten", aldus Van Belkum tegenover de NOS.
Van Belkum is één van de sterspeelsters van het Nederlandse team. Ze veroverde met Oranje in 2008 olympisch goud en in 2010 EK-brons. In 2009 werd ze verkozen tot beste speelster van Europa.
Biurakn Hakhverdian (27) liet eveneens weten te stoppen bij Oranje. Ook zij was lid van de gouden ploeg van Peking.
Hoe laat is die finale?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zometeen hoop ik dat Campbell geen goud wint.
Ik ook, met name omdat dat zou betekenen dat er geen Nederlandse wint.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat, en ik heb ook wel wat met Sjostrom.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook, met name omdat dat zou betekenen dat er geen Nederlandse wint.
Fijn inderdaadquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:59 schreef wimderon het volgende:
Leuk, deze reportage nog een keer herhalen.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:13 schreef boomaap het volgende:
ranomi heeft totaal geen conditie, 100 vlinder teveel voor haar.
Je moet niet denken dat ze alles kan, was al uitgeput na de 100m vrij in de estafette
Hij vergeleek het met zijn eigen conditie.quote:
Ranomi 53.42.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd is vast geen tijd onder 53?
Valt toch wel tegen, ondanks de toptijd van Campbell.quote:
Ik hoopte eigenlijk dat ze sub 53 zou gaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:08 schreef heywoodu het volgende:
Matige tijd, maar uiteindelijk was ze met haar olympische gouden tijd nog steeds 3e geworden...
ik niet!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Inderdaad. Maar pieken op de Spelen is ook niet iedereen gegeven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Kromo heeft echt geluk gehad dat Cambell dit jaar en niet vorig jaar piekte.
VDH deed het 2 keerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar pieken op de Spelen is ook niet iedereen gegeven.
Campbell won wel goud op de estafette toch? Daarna is er blijkbaar iets misgegaan..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Kromo heeft echt geluk gehad dat Cambell dit jaar en niet vorig jaar piekte.
Ziek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Campbell won wel goud op de estafette toch? Daarna is er blijkbaar iets misgegaan..
Dat mag zo zijn maar Sjostrom heeft nog geen olympische medailles. Kromo deed het dan wel op het juiste moment.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:10 schreef Marcoss het volgende:
De tijd die Sjöström hier neerzette, heeft Kromo zelf ook nog niet zo vaak gezwommen, volgens mij. Dan is plek 3 sowieso maximaal haalbare, al was de achterstand wel heel erg groot.
Dat ontken ik toch ook niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat mag zo zijn maar Sjostrom heeft nog geen olympische medailles. Kromo deed het dan wel op het juiste moment.
In 2008 zwom VDH een PR. Zonder die pakken had ie misschien ook in Peking een medaille.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:12 schreef Evertjan het volgende:
[..]
VDH deed het 2 keeren in 2008 was hij ook nog in topvorm
53.06quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:20 schreef Pedroso het volgende:
Wat was ook alweer de tijd van Kromo op de OS ?
53,00 geloof ik.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:20 schreef Pedroso het volgende:
Halve finale 53.05 terwijl ze toen niet vol leek te gaan in het laatste deel en 53.00 in de finale. PR is 52.75.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:20 schreef Pedroso het volgende:
Zo, flink gat dus met Campbell. Ook als Kromo 100% in vorm is dan gaat het heel moeilijk worden om Campbell te verslaan. Zal van Campbell afhangen.quote:
Bizar inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:25 schreef De_Fietser het volgende:
Poe, die Franklin moet nu alweer zwemmen.
Ik ben wel onder de indruk van haar prestaties dit toernooi.quote:
Franklinquote:
Dat zonder meer. Dat ze het ervoor over heeft om zo'n vol programma te zwemmen valt wel te prijzen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:27 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Ik ben wel onder de indruk van haar prestaties dit toernooi.
quote:
quote:
Laat duidelijk zijn, voor haar als zwemster heb ik enorm respect jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:38 schreef Leatherface het volgende:
Je kunt zeiken wat je wilt op Franklin, maar ze doet het maar wel allemaal. Ze steekt er veel arbeid in en verzaakt zelden.
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_potje_van___.htmlquote:Zwembod pareert kritiek op beleid
BARCELONA -
De zwembond KNZB kan zich niet vinden in de kritiek van international Iefke van Belkum op het beleid. De speelster stelt zich niet meer beschikbaar voor Oranje omdat ze vindt dat de bond niet genoeg aandacht besteedt aan de talentontwikkeling.
"Iefke ziet het verkeerd”, aldus Kees van Hardeveld, binnen de KNZB verantwoordelijk voor het waterpolo. "Als KNZB streven we er altijd naar om de kwaliteit van de jeugdopleiding te verbeteren. We staan open voor kritiek, maar het is zeker niet zo dat we er een potje van maken.”
Donkere bril
Van Hardeveld betreurt het besluit van Van Belkum om te stoppen. "Het is doodzonde. Ze is nog veel te jong en te goed. Ik had ook liever gehad dat ze in discussie was gegaan over het beleid. Maar dat is nooit gebeurd. Ze ziet de wereld nu iets te veel door een donkere bril. Hopelijk komt ze nog op haar besluit terug.”
Blauwtje bij d'r gelopen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:36 schreef boomaap het volgende:
ze kon net wel janken. Bij de prijs uitreiking. prachtig
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_potje_van___.html
maar als persoon niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laat duidelijk zijn, voor haar als zwemster heb ik enorm respect ja
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]. KNZB is een ballenorganisatie. Klaar.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]. KNZB is een ballenorganisatie. Klaar.
Ik vind haar fucking irritant overkomen.quote:
ik vind het wel een vrolijke verschijning.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind haar fucking irritant overkomen.
Dat vindt ik niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:46 schreef boomaap het volgende:
ik vindt Franklin fantastisch. daarom ook jammer dat ze geen 3de werd
Ik snap wel dat mensen zich storen aan dat uitbundige en het fake plastic smile vinden. Maar ik heb haar nog niet op onsympathieke uitspraken kunnen ontdekken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind haar fucking irritant overkomen.
De oude Schoeman, de oude Ervin en de oude Bovell welteverstaanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schoeman, Ervin en Bovell in de finale
Mooie finalequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:50 schreef Leatherface het volgende:
Drie individuele olympische kampioenen en een olympisch estafettekampioen in de finale 50 m. Toe maar.
Hoeveel kinderen hebben ze?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De oude Schoeman, de oude Ervin en de oude Bovell welteverstaan
4 50m kampioenen toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:50 schreef Leatherface het volgende:
Drie individuele olympische kampioenen en een olympisch estafettekampioen in de finale 50 m. Toe maar.
Ah ja. Cielo ook natuurlijk. 4 individuele olympisch kampioenen dus (waarvan Adrian dan wel op de 100 maar goed) en Schoeman als gouden estafettewinnaar van Athene.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
4 50m kampioenen toch?
Ervin, Schoeman, Cielo en Manaudou
Oh wacht, Schoeman won toen niet op de 50Dat vergeet ik altijd.
Mja, ik vroeg me af of je Adrian niet ook meetelde daarnaast.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ah ja. Cielo ook natuurlijk. 4 individuele olympisch kampioenen dus (waarvan Adrian dan wel op de 100 maar goed) en Schoeman als gouden estafettewinnaar van Athene.
Tja, voorspelbaar inderdaadquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met zo'n ontlading zijn de kansen wel wat geslonken.
Zal erom hangen idd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:21 schreef De_Fietser het volgende:
25.8 is genoeg, 26.11 niet denk ik.
Wat is dezequote:
wat was zn split?quote:
1.41 nog iets.quote:
wtfquote:
excuses, 1.43.16.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
oh, 1:43. Nog snel, maar dat kan wel.
Ik volg het zwemmen nog niet zo lang, maar waren er voorheen speciale badpakken dan?quote:De Australische is al het gehele seizoen de snelste en maakte haar favorietenrol meer dan waar met een tijd van 52,34. Sneller is er nooit gezwommen in een gewoon badpak.
Biedermann zwom in 2009 1:42.81, als startzwemmer dan nog, zonder startvoordeel dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:03 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
excuses, 1.43.16.
snelste split ooit.
Yep, van speciaal materiaal en ik geloof van die kleine haaienvinnetjes. Maar giyfquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:16 schreef Thomas-sama het volgende:
Van NOS:
[..]
Ik volg het zwemmen nog niet zo lang, maar waren er voorheen speciale badpakken dan?
Hoe groot is dat voordeel ongeveer?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Biedermann zwom in 2009 1:42.81, als startzwemmer dan nog, zonder startvoordeel dus.
In totaal ongeveer 0,7 seconde.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:02 schreef Aguero het volgende:
[..]
Hoe groot is dat voordeel ongeveer?
Niet de zwaarderen maar de sterkeren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:25 schreef boomaap het volgende:
mensen die wat zwaarder waren hadden daar veel voordeel van.
Verzuren op korte afstanden werd iets uitgesteld toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Niet de zwaarderen maar de sterkeren.
Je ligt stabieler in het water doordat dat pak stevig om je lichaam zit. Daardoor kun je kracht beter omzetten in snelheid. De spierenbundels hadden daar veel voordeel van, zoals die ene Fransman Alain Bernard
Ik zou 0,5 zeggen bij snelle starters, 0,7 bij slow starters. Maar in dit geval 0,5, want Sun was niet heel snel weg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:02 schreef Aguero het volgende:
[..]
Hoe groot is dat voordeel ongeveer?
Niet alleen de pure tijd die je pakt. Je bent ook al in een voorwaartse beweging als je start, terwijl dat bij een reguliere start niet is toegestaan voor het startsignaal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou 0,5 zeggen bij snelle starters, 0,7 bij slow starters. Maar in dit geval 0,5, want Sun was niet heel snel weg.
Ja als je op 0,0x start mee eens, als je op 0,2 start moet je 0,5s rekenen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niet alleen de pure tijd die je pakt. Je bent ook al in een voorwaartse beweging als je start, terwijl dat bij een reguliere start niet is toegestaan voor het startsignaal.
Nee, dat zeg ik dus. Het is niet alleen het pure tijdsvoordeel in reactietijd, je kunt je ook iets effectiever starten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja als je op 0,0x start mee eens, als je op 0,2 start moet je 0,5s rekenen.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:08 schreef heywoodu het volgende:
Matige tijd, maar uiteindelijk was ze met haar olympische gouden tijd nog steeds 3e geworden...
dat is geen eerstequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:08 schreef heywoodu het volgende:
Oh echt waar?quote:
en datquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:25 schreef poker4lifee het volgende:
Franklin moet dus 3x zwemmen deze avond? pffoh, of 2
en ranomi werd nog bijna ingehaaldquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:25 schreef poker4lifee het volgende:
Franklin moet dus 3x zwemmen deze avond? pffoh, of 2
Ja so what? wat wil je nou?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:18 schreef boomaap het volgende:
[..]
en dat
[..]
en ranomi werd nog bijna ingehaald
Ja die had puur geluk dat het niet de 120m vrije slag was...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:18 schreef boomaap het volgende:
[..]
en dat
[..]
en ranomi werd nog bijna ingehaald
Trollen waarschijnlijk.quote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:52 schreef heywoodu het volgende:
Hey Lieke Klaasen is topscorer geworden van het WK
Oezbekistan
Op welke afstand zwemt ze?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:52 schreef heywoodu het volgende:
Hey Lieke Klaasen is topscorer geworden van het WK
Oezbekistan
Die vervolgens weer net zo hard afgleed. In die NOS documentaire over VDH uit 2008 ('De mannen van de 100 meter' of iets van die strekking) kon je ook wel uit Bernard's woorden opmaken dat hij besefte dat ie een unieke kans door die pakken kreeg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Niet de zwaarderen maar de sterkeren.
Je ligt stabieler in het water doordat dat pak stevig om je lichaam zit. Daardoor kun je kracht beter omzetten in snelheid. De spierenbundels hadden daar veel voordeel van, zoals die ene Fransman Alain Bernard
Sullivan vond het daarna leuker om in tv-programma's te verschijnen dan in het zwembad te liggen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:13 schreef Leatherface het volgende:
Nu we het over Alain Bernard hebben. Eamon Sullivan heeft zijn hoge niveau van 2008 daarna ook nauwelijks echt kunnen doortrekken. En dat is iemand waarvan je gezien zijn ranke lichaamsbouw verwacht dat ie het ook zonder superpak kan.
De nummers 1 en 2 van de 100 vrij in Beijing hadden echt hun piek in dat jaar.
Absoluut, maar het zit ontzettend dicht bij elkaar allemaal.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:21 schreef Slobeend het volgende:
Heeft Lijesen kans op een finale plek?
Gelukkig mocht hij wel doorzwemmen. Zou zonde zijn als hij voor niets over was gekomenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:24 schreef heywoodu het volgende:
0.27 voor de Nigeriaan, das wat te snel
Doet qua zwemmen niks onder voor de échte top lijkt het inderdaad, maar die start was bizar matig.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:30 schreef TheArt het volgende:
Lijesen als 6e door dus. Heel degelijk, ondanks die belachelijke start.
Zonder die gare start zwemt ie gewoon 24.5...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:28 schreef TheArt het volgende:
Echt joh, die starts van LijesenHij ligt daar al een kilometer bij achter om vervolgens dat binnen no-time dicht te zwemmen
Benieuwd of dit dezelfde Nigeriaan was die eerder ook al zo'n iets te snelle start hadquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Gelukkig mocht hij wel doorzwemmen. Zou zonde zijn als hij voor niets over was gekomen.
Ik durf zelfs verder te gaan. Misschien is hij qua pure zwemmen wel de beste van het hele veld.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:31 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Doet qua zwemmen niks onder voor de échte top lijkt het inderdaad, maar die start was bizar matig.
Maar hij start altijd matig begrijp ik?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik durf zelfs verder te gaan. Misschien is hij qua pure zwemmen wel de beste van het hele veld.
Starten en keren + onderwatertechniek is dramatisch. En het was nóg veel erger dan dit, kan je nagaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar hij start altijd matig begrijp ik?
Misschien is open water zwemmen dan wel wat voor hem eigenlijk!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Starten en keren + onderwatertechniek is dramatisch. En het was nóg veel erger dan dit, kan je nagaan.
Sterker nog, ik weet wel zeker dat je dat redtquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:35 schreef DeeBee het volgende:
49.72 op de 50 meter schoolslag, dat moet mij ook nog wel lukken denk.
Nystrand is volgens mij al een tijdje gestopt en Targett zwemt volgens mij nog steeds in de estafette?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:34 schreef Leatherface het volgende:
Grappig om dat veld te zien van de 100 meter finale in Peking. Bernard en Sullivan zijn in geen velden of wegen meer te bekennen. VDH is gestopt. Lezak was toen ook al wat ouder en zal wel gestopt zijn. Lyndon Ferns hoor ik ook niks meer van, die kende ik vooral als estafetttekampioen in Athene. Waar is Nystrand gebleven? En Matt TargettHerinner me alleen de naam.
Van dat veld is alleen Cielo nu nog een topper. En oh ja, de wereldkampioenen Magnini en Hayden haalden niet eens de finale.
Zonder twijfel jaquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:43 schreef TheArt het volgende:
30,07 in de series
Dat WR gaat er dus ook aan vanavond of morgenavond.
Nu al.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:43 schreef TheArt het volgende:
30,07 in de series
Dat WR gaat er dus ook aan vanavond of morgenavond.
De vlaggen lagen niet klaar, je zag ze in paniek zoekenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:48 schreef DeeBee het volgende:
Weer die kut vlag.En haha, weer een WR, serieus, die 'progressie' in het zwemmen slaat echt nergens op...
Ik denk dat Meilutyte ook nog wel flink wat over heeft, gaat mooi wordenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:55 schreef TheArt het volgende:
Efimova had haar oorbellen nog in vanochtend en had niet ingezwommen
Neem aan dat hij dat voor de finale bewaart ja.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Kans dat Sun hier het WR aan gaat vallen lijkt me miniem he? Heb nl meer zin om een siësta te gaan houden dan om nog 3 series hiervan te kijken
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:55 schreef TheArt het volgende:
Efimova had haar oorbellen nog in vanochtend en had niet ingezwommen
Efimova is schijnbaar flink aan het kicken dit toernooi ja. Maar het is geen nieuwe regel ofzo, het is gewoon nog steeds niet toegestaan. Alleen het gebruik van onderwater videobeelden is in een vage stemming verworpen door de FINA.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Zouden die schoolslagzwemsters niet gewoon dankzij die nieuwe regels met beentechnieken ineens zo snel gaan
Link in de OP?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:21 schreef andre77 het volgende:
Waar kun je ergens het tijdschema voor vanavond vinden?
Dit was meer de grens van maximaal 15 meter op de rug zwemmenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:30 schreef wimderon het volgende:
Ik vraag me af hoe snel Lochte zou kunnen zonder de 15 meter-grens![]()
Daar staat geen tijdschema in (met exacte tijden per afstand) zoals ik in dit topic wel een paar keer gezien heb. Maar goed, de volgorde klopt wel en daarmee kun je het ongeveer uitrekenen.quote:
http://www.omegatiming.co(...)FFFFFFFFFFFFFF&day=7quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:42 schreef andre77 het volgende:
[..]
Daar staat geen tijdschema in (met exacte tijden per afstand) zoals ik in dit topic wel een paar keer gezien heb. Maar goed, de volgorde klopt wel en daarmee kun je het ongeveer uitrekenen.
Iets met "great minds" enzoquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:43 schreef borisz het volgende:
De livetiming heeft exacte tijden --> http://www.omegatiming.co(...)FFFFFFFFFFFFFF&day=7
Moet je wel de startlijsten aanklikken. Al staan die nog niet online voor de middagsessie
Tis wat hequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:48 schreef DeeBee het volgende:
Weer die kut vlag.En haha, weer een WR, serieus, die 'progressie' in het zwemmen slaat echt nergens op...
ik vraag me toch af wat de tijden over 50 jaar zijn, kan me niet voorstellen dat ze de 50m dan nog 2 seconden sneller zwemmen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:19 schreef DeLuna het volgende:
Ja tuurlijk is het deels persoonlijk. Dat hou je toch wel. Maar kom op, in vergelijking met de jaren 80 is het echt compleet veranderd allemaal en vind ik de progressie helemaal niet zo gek en zijn het helemaal geen marginal gains. Ik denk overigens dat je her en der zelfs last hebt van het placebo effect.
Nee denk het ook niet, maar ik denk ook dat er een grens is ergens. Dat je over 50 jaar blij mag zijn als je een WR breekt met 0,01. Maar ik denk dat er bij de vrouwen nog meer rek zit dan bij de mannenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:21 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
ik vraag me toch af wat de tijden over 50 jaar zijn, kan me niet voorstellen dat ze de 50m dan nog 2 seconden sneller zwemmen.
Denk je dat grote zwemlanden actief op zoek gaan naar fysieke afwijkingen bij mensen (die ze een voordeel geven bij het zwemmen) om nog sneller te gaan zwemmen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee denk het ook niet, maar ik denk ook dat er een grens is ergens. Dat je over 50 jaar blij mag zijn als je een WR breekt met 0,01. Maar ik denk dat er bij de vrouwen nog meer rek zit dan bij de mannen
Zoals de Phelps armen die 8cm langer zijn dan zijn lichaamslengte? Ik zie China er wel voor aan, doen ze nu al geloof ikquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:27 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Denk je dat grote zwemlanden actief op zoek gaan naar fysieke afwijkingen bij mensen (die ze een voordeel geven bij het zwemmen) om nog sneller te gaan zwemmen?
dat bedoelde ik inderdaad. Op de BBC is nu trouwens een overzicht van alle finales tot nu toe te zien.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zoals de Phelps armen die 8cm langer zijn dan zijn lichaamslengte? Ik zie China er wel voor aan, doen ze nu al geloof ik
En de mannen 50 vrijquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:18 schreef DeeBee het volgende:
Anyway, vanavond wel een schitterend programma zeg.![]()
Women's Butterfly 50m Final
Men's Freestyle 50m Final
Women's Backstroke 200m Final
Women's Breaststroke 50m Semi-finals
Men's Butterfly 100m Final
Women's Freestyle 50m Semi-Finals
Men's Backstroke 50m Semi-Finals
Women's Freestyle 800m Finals
Minimaal 1 WR denk ik (vrouwen 800 meter vrij), maar vooral de mannen 100 vlinder wordt echt spektakel, net als die 50 meters bij de vrouwen allemaal.
Deze is nog beter:quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:30 schreef wimderon het volgende:
Ik vraag me af hoe snel Lochte zou kunnen zonder de 15 meter-grens![]()
Iemand die er veel meer verstand van heeft dan jijquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:25 schreef Szura het volgende:
Wie is die koekenbakker commentator bij het waterpolo op ES?
Wat doet dat er toe? José Been kent bij het wielrennen ook 20.000 nutteloze feitjes maar is een waardeloze commentator.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Iemand die er veel meer verstand van heeft dan jij
Hans Klopperquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:25 schreef Szura het volgende:
Wie is die koekenbakker commentator bij het waterpolo op ES?
Dorpsidiootquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? José Been kent bij het wielrennen ook 20.000 nutteloze feitjes maar is een waardeloze commentator.
Dat ze niet verzuipen ofzo?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:24 schreef DeLuna het volgende:
Die 15m grens is er vanwege de veiligheid.
Ja, die regel was er eerst niet en toen gingen ze echt veel te ver, met nare gevolgen van dien, ook in de trainingen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |