Gewoon in dit topic posten dan spammen wij die ijscokar wel verder.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:15 schreef Mushox het volgende:
Ik meld mij. Verkoop zo nu en dan ijs met een brombakfiets. Oldskool shait. Foto kan geregeld worden!
Op precies zo'n bakfiets rij ik ook nog wel eens rond ;Dquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Sig had zijn eigen feestje?
De IJscoman![]()
[ afbeelding ]
Als ik dat belletje hoorde deed mijn hart altijd een sprongetje van vreugde![]()
Maaaaaa, mag ik een ijsje![]()
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dan begint het net warm te worden nadat de ijssalons zijn opengegaan en gaat iedereen ijs kopen. En dat neemt dan weer (ondanks de hitte) de maanden erna af, want dan is de nieuwigheid er weer af.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch schijnt het meeste ijs in mei verkocht te worden (vertelde een fabrikant mij eens).
Ik werk zelf voor een ijsmaker, ambachtelijk ijs. Deze uitspraak berust op geen enkele waarheid. Zeker hoe wisselvallig de zomers in NL zijn. Meeste ijs wordt verkocht in de bouwvak vakantie met goed weer. Anders ligt het er maar net aan welke periode een beetje zonnig is. Zon en weinig wind is de perfecte combi.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dan begint het net warm te worden nadat de ijssalons zijn opengegaan en gaat iedereen ijs kopen. En dat neemt dan weer (ondanks de hitte) de maanden erna af, want dan is de nieuwigheid er weer af.
Here you go! Boschma's IJs uit het fabuleuze Steenwijk!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:16 schreef sig000 het volgende:
[..]
Gewoon in dit topic posten dan spammen wij die ijscokar wel verder.
Ik zei ook niet dat dit de waarheid was. Dat was wat ik dacht als reden voor de uitspraak van Tarado dat de meeste ijs in mei verkocht werd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:17 schreef Mushox het volgende:
[..]
Ik werk zelf voor een ijsmaker, ambachtelijk ijs. Deze uitspraak berust op geen enkele waarheid. Zeker hoe wisselvallig de zomers in NL zijn. Meeste ijs wordt verkocht in de bouwvak vakantie met goed weer. Anders ligt het er maar net aan welke periode een beetje zonnig is. Zon en weinig wind is de perfecte combi.
Ik bedoelde het ook niet alsof ik de betweter uit wilde hangenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat dit de waarheid was. Dat was wat ik dacht als reden voor de uitspraak van Tarado dat de meeste ijs in mei verkocht werd.
Dat zeker. Gisteren twee gehad en vandaag vast ook wel weer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:24 schreef Mushox het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet alsof ik de betweter uit wilde hangen. Enfin, IJs met dit weer is goed te doen.
Prachtig ding, ik zou alleen de hoorntjes nog opstapelen zoals vroegerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Mushox het volgende:
[..]
Here you go! Boschma's IJs uit het fabuleuze Steenwijk!![]()
Note: dit is niet de brombakfiets. Mocht je daar een foto van willen, kan het ook![]()
[ afbeelding ]
Dat is ook wat ik normaal doe, alleen bij deze foto stond ik er net. Of ging ik net weg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Prachtig ding, ik zou alleen de hoorntjes nog opstapelen zoals vroeger
Dan is het goedquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef Mushox het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik normaal doe, alleen bij deze foto stond ik er net. Of ging ik net weg.
Koel!!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Mushox het volgende:
[..]
Note: dit is niet de brombakfiets. Mocht je daar een foto van willen, kan het ook![]()
[ afbeelding ]
Gisteren zag ik nog zo een ouderwetse, zo een bakfiets ijscoman in Westerpark de straten door tingelen.quote:
Welke stad?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef Mushox het volgende:
[..]
Op precies zo'n bakfiets rij ik ook nog wel eens rond ;D
owwquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef Mushox het volgende:
[..]
Op precies zo'n bakfiets rij ik ook nog wel eens rond ;D
Het lekkerste IJs verkopen ze Banketbakkerij van der Linde, Nieuwendijk Amsterdamquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch schijnt het meeste ijs in mei verkocht te worden (vertelde een fabrikant mij eens).
Maar van jou wil ik ook wel eens een ijsje proberen hoor, waar sta je dan met die kar?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef Mushox het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik normaal doe, alleen bij deze foto stond ik er net. Of ging ik net weg.
Met dank aan Disana, wiens hersencellen nog iets beter werken als de mijne....ik bedoelde het platformtheater, aan het Boterdiep!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:19 schreef drakin het volgende:
Maar muziektheater in Groningen? Geen idee, je had natuurlijk ook toen al RKZ, maar ben er volgens mij nog nooit bij een concert geweest.
ow,,,,,,Steenwijkquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Mushox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat er helaas wel degelijk veranderd is, is dat ze geen gebakken kroketten meer verkopen, alleen nog maar ongebakken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het lekkerste IJs verkopen ze Banketbakkerij van der Linde, Nieuwendijk Amsterdam![]()
Banketbakkerij Van der Linde,
sinds 1937 op de Nieuwendijk
Gebak, kroketten, koffie en IJS.
Volgens mij is er daar sinds die tijd NIKS veranderdIk heb het een keer gevraagd of
dit precies hetzelfde recept IJs was als dat ze vroeger verkochten en die man zei JA![]()
Vin ik toch wel mooi![]()
[ afbeelding ]
Dat geeft niet want ik eet toch geen kroketten meerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat er helaas wel degelijk veranderd is is dat ze geen gebakken kroketten mer verkopen, alleen nog maar ongebakken.
Een kroketje ter plekke opeuzelen kan dus helaas niet meer...
Uiteraard, mergpijpjes, ijs, kaaskroketten, vleeskroketten, truffels, heb de hele tent al een stuk of tig keer gehad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat geeft niet want ik eet toch geen kroketten meermaar heb je dat slagroomgebak wel eens
geprobeerd of de truffelsdie zijn Lekker!!!!!!!
slecht maar lekker
Onze karren staan in! Jawel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow,,,,,,Steenwijkda's dan weer jammer
Christus, nog net niet het buitenland...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:19 schreef Mushox het volgende:
[..]
Onze karren staan in! Jawel.
o Giethoorn
o Steenwijk
o Wateren
o Blokzijl
o Havelte
o Zuidveen
o De Bult
o Frederiksoord
o Drieweg sluis
o Scheerbrug
o en nog wel wat meer plaatsen.
De vloot bestaat uit 2 antieke bakfietsen, 8 antieke brombakfietsen. Eerder waren er ook nog mini-pickups. Maar die werden te vaak in de prak gereden.![]()
Kom echt eens langs als je ergens 'Boschma's IJs' ziet staan. Klinkt misschien als een verkoop praatje, maar het is echt volgens recept wat 100 jaar geleden precies hetzelfde was! En lekker dat het is. ;D
KAAS kroketten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Uiteraard, mergpijpjes, ijs, kaaskroketten, vleeskroketten, truffels, heb de hele tent al een stuk of tig keer gehad.
Maar die kaaskroketten, ongevenaard...
ja maar, ja maar... ik zit in Amsterdamquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:19 schreef Mushox het volgende:
[..]
Onze karren staan in! Jawel.
o Giethoorn
o Steenwijk
o Wateren
o Blokzijl
o Havelte
o Zuidveen
o De Bult
o Frederiksoord
o Drieweg sluis
o Scheerbrug
o en nog wel wat meer plaatsen.
De vloot bestaat uit 2 antieke bakfietsen, 8 antieke brombakfietsen. Eerder waren er ook nog mini-pickups. Maar die werden te vaak in de prak gereden.![]()
Kom echt eens langs als je ergens 'Boschma's IJs' ziet staan. Klinkt misschien als een verkoop praatje, maar het is echt volgens recept wat 100 jaar geleden precies hetzelfde was! En lekker dat het is. ;D
Het beste van Van der Linden ken je niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
KAAS kroketten?die eet ik dan weer wél! Nooit opgevallen eigenlijk
ga ik volgende
keer eens even testen dan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |