Duitsland wilde Turken deporterenquote:De voormalige Duitse bondskanselier Helmut Kohl (CDU) wilde in 1982 van de helft van de Turken in Duitsland af. Dat blijkt uit tot nu toe geheime documenten die het Duitse blad Der Spiegel heeft ingezien.
Het gaat om notulen van een gesprek dat Kohl op 28 oktober 1982 voerde met de Britse premier Margaret Thatcher. Er waren destijds ongeveer 1,5 miljoen Turken in Duitsland.
Kohl betoogde dat Duitsland geen problemen had met Portugezen, Italianen en 'zelfs' Zuidoost Aziaten "want die integreren zo goed." "Maar de Turken komen uit een andere cultuur", ging Kohl verder.
Als voorbeeld van het op elkaar botsen van culturen noemde de kanselier gedwongen huwelijken en zwartwerk bij de Turken. Daarom diende elke tweede Turk Duitsland te verlaten. Degenen die bleven moesten Duits leren, aldus Kohl.
In 1983 besloot het kabinet-Kohl Turken die vrijwillig vertrokken 10.500 mark mee te geven. Daarnaast kregen ze hun opgebouwde pensioenrechten mee. Van die regeling maakten zo'n honderdduizend Turken gebruik.
Er wonen nu naar schatting zo'n vijf miljoen Turken in Duitsland. Helmut Kohl was kanselier tussen 1982 en 1998. Daarna trok hij zich terug uit de politiek.
Turken schrijf je met hoofdletter.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
Jaartal Aantal turken in Duitsland
1878 41
1893 198
1917 2,046
1925 1,164
1933 585
1938 3,310
1945 79
Nu 5.000.000
Nou ja, dat weet ik niet. Wilders is nogal irrationeel met vingertje wijzen terwijl Helmut Kohl gedegen onderzoek liet uitvoeren naar verschillende bevolkingsgroepen, Italianen, Portugezen maar ook Zuid-Oost Aziaten waren blijkbaar geen ongewenste burgers. Helaas profileerden/profileren turken zich anders.quote:
Je trekt totaal verkeerde conclusies. Het cirkeldiagram gaat over criminelen met een MIGRANTEN achtergrond. Duitsers zijn daar niet in meegenomen. Bovendien os het aantal Turken in Berlein hoger dan in het wikipedia artikel. Arabieren vormen 2% van de bevolking terwijl ze 46% van de migranten criminaliteit veroorzaken. Zou je je artikel willen aanpassen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:52 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Duitsland wilde Turken deporteren
Interessant dat in de jaren 80 men al met de integratieproblematiek kampte en daar oplossingen trachtte voor te vinden. Helaas is het probleem uit de klauwen gelopen met turken in Duisland op allerlei gebieden, zo ook op het gebied van criminaliteit.
[ afbeelding ]
http://de.wikipedia.org/wiki/Ausl%C3%A4nderkriminalit%C3%A4t
Zo zijn zij verantwoordelijk voor 33% van alle delicten in Berlijn bijvoorbeeld terwijl zij maar 5% (Bron) van de bevolking daar uitmaken.
De verhalen én statistieken in Nederland kennen wij allemaal wel, met de staatsgreep in Rotterdam als het topje van de ijsberg.
Stel, Helmut Kohl had zijn plannen door laten gaan. Hoe zou Duitsland er nu uitgezien hebben.
Wat voor onderzoeken? Hij stelde in 1982 dat Turken een andere cultuur hebben en daarom moeilijk te assimileren zijn. Daarom wilde hij terugkeer stimuleren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:00 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Nou ja, dat weet ik niet. Wilders is nogal irrationeel met vingertje wijzen terwijl Helmut Kohl gedegen onderzoek liet uitvoeren naar verschillende bevolkingsgroepen, Italianen, Portugezen maar ook Zuid-Oost Aziaten waren blijkbaar geen ongewenste burgers. Helaas profileerden/profileren turken zich anders.
Uhh, stom. Doe ik zeker.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je trekt totaal verkeerde conclusies. Het cirkeldiagram gaat over criminelen met een MIGRANTEN achtergrond. Duitsers zijn daar niet in meegenomen. Bovendien os het aantal Turken in Berlein hoger dan in het wikipedia artikel. Arabieren vormen 2% van de bevolking terwijl ze 46% van de migranten criminaliteit veroorzaken. Zou je je artikel willen aanpassen?
Hij is een racist. Meneer denkt dat Turken (ook cognitief) inferieure mensen en schrijft dat ook bewust zonder hoofdletter. Heeft hij ook zelf aangegeven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je trekt totaal verkeerde conclusies. Het cirkeldiagram gaat over criminelen met een MIGRANTEN achtergrond. Duitsers zijn daar niet in meegenomen. Bovendien os het aantal Turken in Berlein hoger dan in het wikipedia artikel. Arabieren vormen 2% van de bevolking terwijl ze 46% van de migranten criminaliteit veroorzaken.
Dat is het totaal irrelevant omdat het echt totaal, maar dan ook totaal iets anders is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:00 schreef De_Coulance het volgende:
Wat zou er gebeuren als iemand een topic met de tiel 'Joden deporteren' of 'Homo's deporteren' zou openen?
Dus het is minder erg om Turken te deporteren dan Joden? Eigen schuld van de Turken ofzo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:07 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat is het totaal irrelevant omdat het echt totaal, maar dan ook totaal iets anders is.
Nee, maar de Turken hebben een hele andere achtergrond dan de Joden die hier zijn en al helemaal niks met de homoseksuelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:07 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dus het is minder erg om Turken te deporteren dan Joden? Eigen schuld van de Turken ofzo?
68% van de Berlijnse criminelen zijn allochtoon. 33% daarvan is dus 22,6%. 22,6 % van alle misdrijven in Berlijn worden gepleegd door turken terwijl zij maar 5% van de bevolking uitmaken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:11 schreef polderturk het volgende:
Je kan zelfs de conclusie trekken dat Turken minder crimineel zijn dan de gemiddelde migrant. Ze vormen meer dan de helft van het totale aantal migranten in Berlijn terwijl ze maar 33% van de totale migranten criminaliteit veroorzaken.
Daar ben ik het volledig mee eens.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:15 schreef arjan1212 het volgende:
Geef de Koerden dan hun eigen land, ben je ook van dat gezeur af.
Het gaat erom dat deporteren fout is. Als jij Turken deporteren minder erg vind dan Joden deporteren dan zegt dat veel over jou.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:11 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee, maar de Turken hebben een hele andere achtergrond dan de Joden die hier zijn en al helemaal niks met de homoseksuelen.De turken waren gastarbeiders die te gast waren.
Deporteer jezelf maar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:17 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
Deporteren die handel, gewoon lekker in je eigen land lopen zeiken en niet de hand bijten die je vreten geeft.
Graag beschaafd houden en eventueel cijfers voor je claims tevoorschijn toveren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:17 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
Deporteren die handel, gewoon lekker in je eigen land lopen zeiken en niet de hand bijten die je vreten geeft.
Weg.quote:
Echt, hoe kan je dingen verdraaien in een post.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:16 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het gaat erom dat deporteren fout is. Als jij Turken deporteren minder erg vind dan Joden deporteren dan zegt dat veel over jou.
Turken zijn hier niet meer te gast, net zoals dat de Joden hier niet meer te gast zijn.
Wat een gelul.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:16 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Turken zijn hier niet meer te gast, net zoals dat de Joden hier niet meer te gast zijn.
Jij denkt dat Turken nog steeds te gast zijn en wil mij deporteren?quote:
Jij eerst bij mij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
make me zou ik zeggen....suc6
Je bedoelt dat 68% van de criminelen een migranten achtergrond heeft. Bovendien is het percentage Turken in Berlijn hoger dan het percentage in het artikel. Het percentage ligt dichter bij 8%. Als we naar Nederland kijken dan zien we dat Turken gemiddeld 3x crimineler zijn dan autochtonen terwijl andere allochtone groepen 7 of 8 x crimineler zijn. Daarbij wil ik vermelden dat Koerden ook in de statistieken van de Turken worden meegenomen terwijl Koerden meer vertegenwoordigd zijn in criminaliteit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
68% van de Berlijnse criminelen zijn allochtoon. 33% daarvan is dus 22,6%. 22,6 % van alle misdrijven in Berlijn worden gepleegd door turken terwijl zij maar 5% van de bevolking uitmaken.
Dat turken minder crimineel zijn dan arabieren wil hun disproportioneel aandeel in criminaliteit toch niet goedpraten?
http://frontpagemag.com/2(...)nals-are-immigrants/
Ik probeer TS uit te leggen dat het niet om deporteren gaat. In plaats van mij daarin te ondersteunen val je mij aan. Vind je het gek dat je dan zo'n reactie krijgt?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Echt, hoe kan je dingen verdraaien in een post.
1. Het gaat niet over deporteren, alleen terug gaan naar het land van herkomst doormiddel van een beloning.
2. De Joden hadden geen keus en werden vermoord. Dat is dus sowieso erger.
3. Toen wel, het waren gastarbeiders.
Als ze niet toeteren als Oranje verliest zijn het prima gasten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:20 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Jij denkt dat Turken nog steeds te gast zijn en wil mij deporteren?
ik dacht dat het bij turken 2 x was ? Welke groep is dan 8 x zo crimineel, albaniers ofzo ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je bedoelt dat 68% van de criminelen een migranten achtergrond heeft. Bovendien is het percentage Turken in Berlijn hoger dan het percentage in het artikel. Het percentage ligt dichter bij 8%. Als we naar Nederland kijken dan zien we dat Turken gemiddeld 3x crimineler zijn dan autochtonen terwijl andere allochtone groepen 7 of 8 x crimineler zijn. Daarbij wil ik vermelden dat Koerden ook in de statistieken van de Turken worden meegenomen terwijl Koerden meer vertegenwoordigd zijn in criminaliteit.
Jij gooit alles op een hoop.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:21 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ik probeer TS uit te leggen dat het niet om deporteren gaat. In plaats van mij daarin te ondersteunen val je mij aan. Vind je het gek dat je dan zo'n reactie krijgt?
Het gaat om een TS die een beeld schetst dat Turken deporteren geweldig zou zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als ze niet toeteren als Oranje verliest zijn het prima gasten.
En waarom zou ik jou willen deporteren, Guido? Hoe kom je daar ineens bij?
Ik heb de geheime documenten niet helemaal ingezien en kan slechts uitgaan van wat er in het nieuwsartikel staat.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:23 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jij gooit alles op een hoop.Volgens mij snapt TS wel dat het niet echt over deporteren gaat, toch TS?
http://www.thelocal.de/national/20091121-23423.htmlquote:The court decided that the man could be deported to Turkey, with the judge noting that he spoke broken Turkish and saying he was not ‘integrated’ into German society.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |