abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129599071
quote:
De voormalige Duitse bondskanselier Helmut Kohl (CDU) wilde in 1982 van de helft van de Turken in Duitsland af. Dat blijkt uit tot nu toe geheime documenten die het Duitse blad Der Spiegel heeft ingezien.

Het gaat om notulen van een gesprek dat Kohl op 28 oktober 1982 voerde met de Britse premier Margaret Thatcher. Er waren destijds ongeveer 1,5 miljoen Turken in Duitsland.

Kohl betoogde dat Duitsland geen problemen had met Portugezen, Italianen en 'zelfs' Zuidoost Aziaten "want die integreren zo goed." "Maar de Turken komen uit een andere cultuur", ging Kohl verder.

Als voorbeeld van het op elkaar botsen van culturen noemde de kanselier gedwongen huwelijken en zwartwerk bij de Turken. Daarom diende elke tweede Turk Duitsland te verlaten. Degenen die bleven moesten Duits leren, aldus Kohl.

In 1983 besloot het kabinet-Kohl Turken die vrijwillig vertrokken 10.500 mark mee te geven. Daarnaast kregen ze hun opgebouwde pensioenrechten mee. Van die regeling maakten zo'n honderdduizend Turken gebruik.

Er wonen nu naar schatting zo'n vijf miljoen Turken in Duitsland. Helmut Kohl was kanselier tussen 1982 en 1998. Daarna trok hij zich terug uit de politiek.
Duitsland wilde Turken deporteren

Interessant dat in de jaren 80 men al met de integratieproblematiek kampte en daar oplossingen trachtte voor te vinden. Helaas is het probleem uit de klauwen gelopen met turken in Duisland op allerlei gebieden.

De verhalen én statistieken in Nederland kennen wij allemaal wel, met de staatsgreep in Rotterdam als het topje van de ijsberg.

Stel, Helmut Kohl had zijn plannen door laten gaan. Hoe zou Duitsland er nu uitgezien hebben.

[ Bericht 16% gewijzigd door Terminator2000bc op 02-08-2013 01:06:11 ]
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129599169
Jaartal Aantal turken in Duitsland

1878 41
1893 198
1917 2,046
1925 1,164
1933 585
1938 3,310
1945 79

Nu 5.000.000
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129599174
Hij wilde niet deporteren maar vrijwillige terugkeer stimuleren. Tevens heeft Kohl nu een Turkse schoondochter.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:57:30 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129599177
Dat was eigenlijk gewoon Wilders 1.0.
pi_129599180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
Jaartal Aantal turken in Duitsland

1878 41
1893 198
1917 2,046
1925 1,164
1933 585
1938 3,310
1945 79

Nu 5.000.000
Turken schrijf je met hoofdletter.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_129599237
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:57 schreef kwiwi het volgende:
Dat was eigenlijk gewoon Wilders 1.0.
Nou ja, dat weet ik niet. Wilders is nogal irrationeel met vingertje wijzen terwijl Helmut Kohl gedegen onderzoek liet uitvoeren naar verschillende bevolkingsgroepen, Italianen, Portugezen maar ook Zuid-Oost Aziaten waren blijkbaar geen ongewenste burgers. Helaas profileerden/profileren turken zich anders.
pi_129599251
Wat zou er gebeuren als iemand een topic met de tiel 'Joden deporteren' of 'Homo's deporteren' zou openen?
pi_129599274
Vraag het aan de fok!redactie die het originele nieuwsbericht op de FP plaatste.

Nog iets te melden over de integratieproblematiek met de turken in Duitsland?
pi_129599284
Die vrijwillige terugkeer stimuleren past toch ook prima binnen die tijdsgeest? Allochtonen waren toen nog gastarbeiders. En gasten zijn tijdelijk en gaan na een bepaalde periode weer naar huis. Deporteren is dus een beetje een zware bewoording.
pi_129599313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:52 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Duitsland wilde Turken deporteren

Interessant dat in de jaren 80 men al met de integratieproblematiek kampte en daar oplossingen trachtte voor te vinden. Helaas is het probleem uit de klauwen gelopen met turken in Duisland op allerlei gebieden, zo ook op het gebied van criminaliteit.

[ afbeelding ]

http://de.wikipedia.org/wiki/Ausl%C3%A4nderkriminalit%C3%A4t

Zo zijn zij verantwoordelijk voor 33% van alle delicten in Berlijn bijvoorbeeld terwijl zij maar 5% (Bron) van de bevolking daar uitmaken.

De verhalen én statistieken in Nederland kennen wij allemaal wel, met de staatsgreep in Rotterdam als het topje van de ijsberg.

Stel, Helmut Kohl had zijn plannen door laten gaan. Hoe zou Duitsland er nu uitgezien hebben.
Je trekt totaal verkeerde conclusies. Het cirkeldiagram gaat over criminelen met een MIGRANTEN achtergrond. Duitsers zijn daar niet in meegenomen. Bovendien os het aantal Turken in Berlein hoger dan in het wikipedia artikel. Arabieren vormen 2% van de bevolking terwijl ze 46% van de migranten criminaliteit veroorzaken. Zou je je artikel willen aanpassen?
pi_129599314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:00 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Nou ja, dat weet ik niet. Wilders is nogal irrationeel met vingertje wijzen terwijl Helmut Kohl gedegen onderzoek liet uitvoeren naar verschillende bevolkingsgroepen, Italianen, Portugezen maar ook Zuid-Oost Aziaten waren blijkbaar geen ongewenste burgers. Helaas profileerden/profileren turken zich anders.
Wat voor onderzoeken? Hij stelde in 1982 dat Turken een andere cultuur hebben en daarom moeilijk te assimileren zijn. Daarom wilde hij terugkeer stimuleren.

Nu heeft hij een Turkse schoondochter en wonen er 5 miljoen Turken in Duitsland. Zij zijn, helaas voor jou, ook gewone burgers met rechten en ze gaan ook niet meer gedeporteerd worden.
pi_129599349
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je trekt totaal verkeerde conclusies. Het cirkeldiagram gaat over criminelen met een MIGRANTEN achtergrond. Duitsers zijn daar niet in meegenomen. Bovendien os het aantal Turken in Berlein hoger dan in het wikipedia artikel. Arabieren vormen 2% van de bevolking terwijl ze 46% van de migranten criminaliteit veroorzaken. Zou je je artikel willen aanpassen?
Uhh, stom. Doe ik zeker.
pi_129599356
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je trekt totaal verkeerde conclusies. Het cirkeldiagram gaat over criminelen met een MIGRANTEN achtergrond. Duitsers zijn daar niet in meegenomen. Bovendien os het aantal Turken in Berlein hoger dan in het wikipedia artikel. Arabieren vormen 2% van de bevolking terwijl ze 46% van de migranten criminaliteit veroorzaken.
Hij is een racist. Meneer denkt dat Turken (ook cognitief) inferieure mensen en schrijft dat ook bewust zonder hoofdletter. Heeft hij ook zelf aangegeven.

Blijkbaar is openlijke racisme voor de moderatie hier echter geen reden meer voor een ban. Zorgwekkend.
pi_129599369
Hey Helmut ! Vielen Dank fur die 10.500 d-mark. Ich wolte sowiso zuruck nach der Turkey wann ich 56 jahre alt was. Gruss Got , Hassan.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:07:00 #15
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_129599371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:00 schreef De_Coulance het volgende:
Wat zou er gebeuren als iemand een topic met de tiel 'Joden deporteren' of 'Homo's deporteren' zou openen?
Dat is het totaal irrelevant omdat het echt totaal, maar dan ook totaal iets anders is.
pi_129599392
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:07 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dat is het totaal irrelevant omdat het echt totaal, maar dan ook totaal iets anders is.
Dus het is minder erg om Turken te deporteren dan Joden? Eigen schuld van de Turken ofzo?
pi_129599452
Je kan zelfs de conclusie trekken dat Turken minder crimineel zijn dan de gemiddelde migrant. Ze vormen meer dan de helft van het totale aantal migranten in Berlijn terwijl ze maar 33% van de totale migranten criminaliteit veroorzaken.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:11:45 #18
306109 francoisdublanc
pi_129599462
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:07 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dus het is minder erg om Turken te deporteren dan Joden? Eigen schuld van de Turken ofzo?
Nee, maar de Turken hebben een hele andere achtergrond dan de Joden die hier zijn en al helemaal niks met de homoseksuelen. :') De turken waren gastarbeiders die te gast waren.
pi_129599485
Het aantal Turken in Duitsland is overigens 3 miljoen.
pi_129599514
Kunnen we trouwens de term "deportatie" uit de discussie halen? Aangezien het ging om het (financieel) stimuleren van de vrijwillige terugkeer van gastarbeiders wordt er door deze woordkeuze een bepaalde tendens gecreëerd waardoor fatsoenlijke discussie niet goed mogelijk is.
pi_129599529
Laten we ook niet vergeten dat Koerden gemiddeld crimineler zijn en ook veel meer aan eerwraak doen, en die worden meegenomen bij de cijfers van de Turken.
pi_129599545
Geef de Koerden dan hun eigen land, ben je ook van dat gezeur af.
pi_129599555
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:11 schreef polderturk het volgende:
Je kan zelfs de conclusie trekken dat Turken minder crimineel zijn dan de gemiddelde migrant. Ze vormen meer dan de helft van het totale aantal migranten in Berlijn terwijl ze maar 33% van de totale migranten criminaliteit veroorzaken.
68% van de Berlijnse criminelen zijn allochtoon. 33% daarvan is dus 22,6%. 22,6 % van alle misdrijven in Berlijn worden gepleegd door turken terwijl zij maar 5% van de bevolking uitmaken.

Dat turken minder crimineel zijn dan arabieren wil hun disproportioneel aandeel in criminaliteit toch niet goedpraten?

http://frontpagemag.com/2(...)nals-are-immigrants/
pi_129599563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:15 schreef arjan1212 het volgende:
Geef de Koerden dan hun eigen land, ben je ook van dat gezeur af.
Daar ben ik het volledig mee eens.
pi_129599565
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:11 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nee, maar de Turken hebben een hele andere achtergrond dan de Joden die hier zijn en al helemaal niks met de homoseksuelen. :') De turken waren gastarbeiders die te gast waren.
Het gaat erom dat deporteren fout is. Als jij Turken deporteren minder erg vind dan Joden deporteren dan zegt dat veel over jou.

Turken zijn hier niet meer te gast, net zoals dat de Joden hier niet meer te gast zijn.
pi_129599583
Deporteren die handel, gewoon lekker in je eigen land lopen zeiken en niet de hand bijten die je vreten geeft.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_129599593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:17 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
Deporteren die handel, gewoon lekker in je eigen land lopen zeiken en niet de hand bijten die je vreten geeft.
Deporteer jezelf maar.
pi_129599604
Waar moet ie naartoe ?
pi_129599609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:17 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
Graag beschaafd houden en eventueel cijfers voor je claims tevoorschijn toveren. :)
pi_129599638
Kom je vandaag weer met leuke foto's enzo ?
pi_129599644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:17 schreef arjan1212 het volgende:
Waar moet ie naartoe ?
Weg.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:19:21 #32
306109 francoisdublanc
pi_129599649
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:16 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Het gaat erom dat deporteren fout is. Als jij Turken deporteren minder erg vind dan Joden deporteren dan zegt dat veel over jou.

Turken zijn hier niet meer te gast, net zoals dat de Joden hier niet meer te gast zijn.
Echt, hoe kan je dingen verdraaien in een post.

1. Het gaat niet over deporteren, alleen terug gaan naar het land van herkomst doormiddel van een beloning.

2. De Joden hadden geen keus en werden vermoord. Dat is dus sowieso erger.

3. Toen wel, het waren gastarbeiders.
pi_129599650
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:16 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Wat een gelul.
pi_129599651
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:17 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Deporteer jezelf maar.
make me zou ik zeggen....suc6 :)
do you have the guts to smell my nuts?
pi_129599675
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Jij denkt dat Turken nog steeds te gast zijn en wil mij deporteren?
pi_129599677
Tvp
pi_129599688
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef OnderBroekenPoep het volgende:

[..]

make me zou ik zeggen....suc6 :)
Jij eerst bij mij.
pi_129599700
Zozo, 't is me het niveautje wel weer hier.
pi_129599706
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:15 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

68% van de Berlijnse criminelen zijn allochtoon. 33% daarvan is dus 22,6%. 22,6 % van alle misdrijven in Berlijn worden gepleegd door turken terwijl zij maar 5% van de bevolking uitmaken.

Dat turken minder crimineel zijn dan arabieren wil hun disproportioneel aandeel in criminaliteit toch niet goedpraten?

http://frontpagemag.com/2(...)nals-are-immigrants/
Je bedoelt dat 68% van de criminelen een migranten achtergrond heeft. Bovendien is het percentage Turken in Berlijn hoger dan het percentage in het artikel. Het percentage ligt dichter bij 8%. Als we naar Nederland kijken dan zien we dat Turken gemiddeld 3x crimineler zijn dan autochtonen terwijl andere allochtone groepen 7 of 8 x crimineler zijn. Daarbij wil ik vermelden dat Koerden ook in de statistieken van de Turken worden meegenomen terwijl Koerden meer vertegenwoordigd zijn in criminaliteit.
pi_129599719
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:19 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Echt, hoe kan je dingen verdraaien in een post.

1. Het gaat niet over deporteren, alleen terug gaan naar het land van herkomst doormiddel van een beloning.

2. De Joden hadden geen keus en werden vermoord. Dat is dus sowieso erger.

3. Toen wel, het waren gastarbeiders.
Ik probeer TS uit te leggen dat het niet om deporteren gaat. In plaats van mij daarin te ondersteunen val je mij aan. Vind je het gek dat je dan zo'n reactie krijgt?
pi_129599747
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:20 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Jij denkt dat Turken nog steeds te gast zijn en wil mij deporteren?
Als ze niet toeteren als Oranje verliest zijn het prima gasten.

En waarom zou ik jou willen deporteren, Guido? Hoe kom je daar ineens bij?
pi_129599752
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je bedoelt dat 68% van de criminelen een migranten achtergrond heeft. Bovendien is het percentage Turken in Berlijn hoger dan het percentage in het artikel. Het percentage ligt dichter bij 8%. Als we naar Nederland kijken dan zien we dat Turken gemiddeld 3x crimineler zijn dan autochtonen terwijl andere allochtone groepen 7 of 8 x crimineler zijn. Daarbij wil ik vermelden dat Koerden ook in de statistieken van de Turken worden meegenomen terwijl Koerden meer vertegenwoordigd zijn in criminaliteit.
ik dacht dat het bij turken 2 x was ? Welke groep is dan 8 x zo crimineel, albaniers ofzo ?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:23:35 #43
306109 francoisdublanc
pi_129599762
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:21 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ik probeer TS uit te leggen dat het niet om deporteren gaat. In plaats van mij daarin te ondersteunen val je mij aan. Vind je het gek dat je dan zo'n reactie krijgt?
Jij gooit alles op een hoop. :') Volgens mij snapt TS wel dat het niet echt over deporteren gaat, toch TS?
pi_129599785
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als ze niet toeteren als Oranje verliest zijn het prima gasten.

En waarom zou ik jou willen deporteren, Guido? Hoe kom je daar ineens bij?
Het gaat om een TS die een beeld schetst dat Turken deporteren geweldig zou zijn.

Jij kiest er echter voor om te reageren op een post waarin ik stel dat het deporteren van Joden niet erger is dan deporteren van anderen. Je reageert dus niet op het verwerpelijke van TS.

Dat vind ik veelzeggend.
pi_129599801
Het artikel suggereert dat kohl tegen maggie gezegd zou hebben dat ie wilde dat 50% van de turken zou vertrekken en het werd 5% ..
pi_129599802
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:23 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Jij gooit alles op een hoop. :') Volgens mij snapt TS wel dat het niet echt over deporteren gaat, toch TS?
Ik heb de geheime documenten niet helemaal ingezien en kan slechts uitgaan van wat er in het nieuwsartikel staat.

Overigens wordt deportatie van turken, geboren en getogen in Duitsland, nog altijd als een optie opengehouden. Het laatste geval stamt uit eind 2009.

quote:
The court decided that the man could be deported to Turkey, with the judge noting that he spoke broken Turkish and saying he was not ‘integrated’ into German society.
http://www.thelocal.de/national/20091121-23423.html
pi_129599851
hier heb je de bron.

http://www.spiegel.de/pol(...)werden-a-914318.html

ik ga dit even lezen.
pi_129600032
Overigens is "niet-integreerbaar" een term die de nazi's over Joden gebruikten.
  Admin vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:43:05 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_129600171
Ja dit wordt niks, maak maar een ander topic
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')