abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:31:16 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_129596399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:28 schreef static het volgende:
Volgens mij kom je in de problemen met drivers.
Valt wel mee Windows 8 drivers werken ook op Windows 7 en v.v.
So we just called him Fred
pi_129597220
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:28 schreef static het volgende:

[..]

Volgens mij kom je in de problemen met drivers.
Neehoor, windows 7 & 8 drivers zijn 99,99% van de tijd hetzelfde.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:01:11 #28
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129597494
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Neehoor, windows 7 & 8 drivers zijn 99,99% van de tijd hetzelfde.
Mooi. Ga binnenkort een nieuwe laptop kopen - uiteraard alleen maar met W8 te krijgen - dus heb een tijdje geleden een W7 pakket gekocht (wat niet echt makkelijk was).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129597814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:01 schreef static het volgende:

[..]

Mooi. Ga binnenkort een nieuwe laptop kopen - uiteraard alleen maar met W8 te krijgen - dus heb een tijdje geleden een W7 pakket gekocht (wat niet echt makkelijk was).
Wat is daar moeilijk aan dan?

http://tweakers.net/categ(...)jpJVtJKpubmFUmxtbS0A
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:28:54 #30
15080 static
pi_129598391
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:11 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat is daar moeilijk aan dan?

http://tweakers.net/categ(...)jpJVtJKpubmFUmxtbS0A
Totdat je daadwerkelijk gaat bestellen (Engelse versie), dan is het opeens niet meer op voorraad en niet meer te krijgen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129598515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:28 schreef static het volgende:

[..]

Totdat je daadwerkelijk gaat bestellen (Engelse versie), dan is het opeens niet meer op voorraad en niet meer te krijgen.
Had dan ultimate nl genomen daarbij kan je de taal veranderen ;)
pi_129600430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:28 schreef static het volgende:

[..]

toch iets beter je best doen dan:
http://afuture.nl/productview.php?productID=213246

gewoon leverbaar..
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 02:03:03 #33
15080 static
pi_129600549
Bestel nou maar eens.
pi_129600669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 02:03 schreef static het volgende:
Bestel nou maar eens.
dan issie geheid gewoon leverbaar, als je een voorraad verschil van 227 stuks zou opbouwen zouden daar allang enorm veel klachten over zijn geweest...
en daadwerkelijk bestellen doe ik niet, ik heb hier al 2 FPP windows 7 ultimate liggen
bij een voorraadverschil van enkele producten (<5) kan ik mij het nog voorstellen...
maar ik weet van afuture dat ze dagelijk de voorraad bij werken (iig de leverancier voorraad status)
pi_129612348
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:32 schreef Copthorne het volgende:
Wellicht ga ik over niet zo heel lang een nieuwe laptop aanschaffen.

Wanneer gaat Windows 9 ongeveer uitkomen? Windows 8, daar wil ik niet aan en ik mag toch hopen dat Windows 9 weer een normale Windows versie wordt?
Wat is dit voor non vraag? Omdat het jou niet bevalt ,om wat voor reden ook,verwacht jij binnen de kortste keren een nieuwe versie als OS terwijl de huidige niet eens een jaar oud is? :')

En houd er maar rekening mee dat Windows verder het pad ingaat zoals Windows 8 en die ouderwetse interface die wij al kennen sedert Windows 95 tot Windows 7 verleden tijd is.
pi_129648955
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dit voor non vraag? Omdat het jou niet bevalt ,om wat voor reden ook,verwacht jij binnen de kortste keren een nieuwe versie als OS terwijl de huidige niet eens een jaar oud is? :')

En houd er maar rekening mee dat Windows verder het pad ingaat zoals Windows 8 en die ouderwetse interface die wij al kennen sedert Windows 95 tot Windows 7 verleden tijd is.
Jou bevalt het wel, begrijp ik?
Copthorne 2.0
pi_129650710
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Windows 95 was instabiele troep. Windows 2000, dát was een bazenversie.
over instabiel gesproken :')
pi_129651198
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:44 schreef Tijn het volgende:
Windows 95 was instabiele troep. Windows 2000, dát was een bazenversie.
Meh, liever Windows 7 dan. Beetje dom en zonde van MS om de Metro/Modern interface zo geforceerd door onze strotten heen te rammen; dit hadden ze veul eleganter kunnen doen als ze van Redmond eventjes met een schuin oog naar de implementatie van Virtuawin voor virtuele desktops hadden gekeken. Oh well, het is niet dat Metro nou zo'n heel groot issue meer is nu we alternatieve shells als classicshell tot onze beschikking hebben, en met de Windows Blue upgrade krijg je al niet meer zo vaak als voorheen Metro voor je neus geschoteld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:29 schreef Copthorne het volgende:
Zie hierboven. Ik ga iig niet een OS downgraden als ik beef heb met de interface, want de interface is... maar een interface... en niet de complete kernel+userland van een OS. In den begindagen van ViesBah had een downgrade naar XP(64) nog wel zin gehad, omdat a.) het drivermodel bij de overgang van XP (NT5.1) naar Vista (NT6.0) flink op de schop is gegaan en b.) de hardware vaak niet krachtig genoeg was om Vista soepeltjes te draaien. Dat zijn geen issues die bij de overgang van Win7 naar Win8 spelen, want de mayor version van de kernel (NT6) en het drivermodel is nagenoeg gelijk gebleven. Dus zijn verreweg de meeste problemen met Win8 te ondervangen door een alternatieve shell en/of een startknop/+menu app extra te installeren. Als dat al genoeg reden is om een OS lekker links te laten liggen, dan ga je in de *nix-wereld al helemaal flippen, want daar is het naar je hand zetten en tweaken van het OS gewoonweg de norm.
pi_129651464
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:54 schreef VanishedEntity het volgende:
Oh well, het is niet dat Metro nou zo'n heel groot issue meer is nu we alternatieve shells als classicshell tot onze beschikking hebben, en met de Windows Blue upgrade krijg je al niet meer zo vaak als voorheen Metro voor je neus geschoteld.
Voor jou en mij niet. Voor het bedrijfsleven blijft het catastrofaal.

En ze hadden nog een kans met 8.1, maar nee.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_129651532
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:03 schreef SeculasStatius het volgende:
Voor jou en mij niet. Voor het bedrijfsleven blijft het catastrofaal.

En ze hadden nog een kans met 8.1, maar nee.
Mja, de meeste bedrijven zijn waarschijnlijk net klaar met hun migratietraject van XP naar Win7, dus die zullen niet op steltensprong nog eens naar Win8 overgaan.
pi_129651571
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:29 schreef Copthorne het volgende:

Bevallen is een groot woord als je zoals zovelen gewend bent de oude interface.
Maar gaandeweg kom ik er steeds meer over te weten en het bevalt verder prima als OS.
pi_129651662
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:06 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Mja, de meeste bedrijven zijn waarschijnlijk net klaar met hun migratietraject van XP naar Win7, dus die zullen niet op steltensprong nog eens naar Win8 overgaan.
Klopt. Maar ken ook een (zeer) grote onderneming die op Win2K was gestandaardiseerd, XP overgeslagen, Vista uitgerold, 7 overgeslagen....

Ik wens ze succes.

Op de lange termijn is het zorgelijker. Als MS de error of it's ways niet ziet, is het einde MS tijdperk en welkom...ja, wie eigenlijk?

Aan de andere kant is de desktop zo dood als een pier, alleen weet die het zelf nog niet helemaal. Dus MS moet wat. Blijven volharden in een krimpend marktaandeel is ook maar zo zo.
pi_129651968
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:10 schreef SeculasStatius het volgende:
Klopt. Maar ken ook een (zeer) grote onderneming die op Win2K was gestandaardiseerd, XP overgeslagen, Vista uitgerold, 7 overgeslagen....

Ik wens ze succes.

Op de lange termijn is het zorgelijker. Als MS de error of it's ways niet ziet, is het einde MS tijdperk en welkom...ja, wie eigenlijk?

Aan de andere kant is de desktop zo dood als een pier, alleen weet die het zelf nog niet helemaal. Dus MS moet wat. Blijven volharden in een krimpend marktaandeel is ook maar zo zo.
Ik denk dat dat wel zal meevallen; ja die desktopmarkt gaat krimpen, zoveel is wel duidelijk, maar al die portables zullen nooit en te nimmer geschikt worden voor content creatie. Daarvoor blijven desktops en workstations gewoon king of the hill, want content creatie vereist gewoon machines die het betere number crunching kunnen doen (ga jij maar eens op je ARM64 A15 quad core powered tablet of smartphone video encoding of app compilatie doen). Bovendien blijven daarvoor keyboard en muis input daarvoor het beste geschikt, al zal een touch enabled beeldscherm heus wel daar ook als aanvulling zn meerwaarde hebben.

Voor de portable omgeving is Win8+Metro juist uitermate geschikt, maar dan moet MS ook wel zo goochem zijn om het .NET/C# platform voor portable en desktop systemen gelijk te trekken. Anders blijf je als devvert nog steeds met met het punt zitten dat je een app twee keer moet ontwikkelen.
pi_129652536
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:22 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel zal meevallen; ja die desktopmarkt gaat krimpen, zoveel is wel duidelijk, maar al die portables zullen nooit en te nimmer geschikt worden voor content creatie. Daarvoor blijven desktops en workstations gewoon king of the hill, want content creatie vereist gewoon machines die het betere number crunching kunnen doen (ga jij maar eens op je ARM64 A15 quad core powered tablet of smartphone video encoding of app compilatie doen). Bovendien blijven daarvoor keyboard en muis input daarvoor het beste geschikt, al zal een touch enabled beeldscherm heus wel daar ook als aanvulling zn meerwaarde hebben.
Klopt.

Als ik zeg: het is over, betekent dat niet: ze verkopen er 0 meer, dan betekent dat: op het totaalplaatje geen significant getal meer.

Maar dan zit je op een niet prettige plek. Namelijk: Desktop doen we niets meer aan, we houden het stabiel, wordt een sterfhuis. Voordeel zou wel zijn dat ze de boat niet zo hard rocken.

Of (waar we nu zitten): MS probeert wanhopig z'n reet in het tablet gebeuren te draaien en offeren en passant hun corporate desktop markt op.

quote:
Voor de portable omgeving is Win8+Metro juist uitermate geschikt, maar dan moet MS ook wel zo goochem zijn om het .NET/C# platform voor portable en desktop systemen gelijk te trekken. Anders blijf je als devvert nog steeds met met het punt zitten dat je een app twee keer moet ontwikkelen.
Alsof MS tablets falen vanwege .net/c# ipv het bekende: wij zijn nu eenmaal MS, een matig marketing bedrijf wat ook nog redelijk kan coden en qua marketing volledig voorbij gestreeft wordt door partijen als Apple en Samsung en weetikveelwie nogmeer.

Je hebt zeker wel een punt, maar dat is niet de kern. MS is zo allejezus losgekoppeld van de realiteit, dat is onvoorstelbaar. Ander geweldig voorbeeld daarvan is het al bijna doodgeboren kindje genaamd de XBox One.
pi_129655753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:41 schreef SeculasStatius het volgende:
Klopt.

Als ik zeg: het is over, betekent dat niet: ze verkopen er 0 meer, dan betekent dat: op het totaalplaatje geen significant getal meer.

Maar dan zit je op een niet prettige plek. Namelijk: Desktop doen we niets meer aan, we houden het stabiel, wordt een sterfhuis. Voordeel zou wel zijn dat ze de boat niet zo hard rocken.

Of (waar we nu zitten): MS probeert wanhopig z'n reet in het tablet gebeuren te draaien en offeren en passant hun corporate desktop markt op.
Nah, I don't think so. Als we even naar Windows 8 en Windows Phone 8 kijken, dan zien we dat de kernel gelijk is getrokken (NT6.2+), dus verbeteringen die in het mobiele MS OS worden aangebracht komen ook in de desktop/workstation/server versie terecht en omgekeerd, behoudens drivers voor peripherials in desktop etc rigs, maar de verantwoordlijkheid voor de driverontwikkeling daarvoor ligt in eerste aanleg bij de third parties (Creative do yer fucking homework :r ). Dus in de basis zal het onderhoud aan het desktop OS niet bepaald aan verval onderhevig zijn.

quote:
Alsof MS tablets falen vanwege .net/c# ipv het bekende: wij zijn nu eenmaal MS, een matig marketing bedrijf wat ook nog redelijk kan coden en qua marketing volledig voorbij gestreeft wordt door partijen als Apple en Samsung en weetikveelwie nogmeer.
Niet teveel overdrijven; zo klinkt het meer als een banale anti-MS rant uit de foss hippie droidfan danwel appel scientology trollen kliek dan als gefundeerde kritiek aan het adres van Redmond. Dat C# voorbeeld haalde ik idd aan om aan te geven wat voor slag fouten in dezen nogal eens maakt, maar dat MS links en rechts ingehaald wordt? Nope, dat stadium zijn we al voorbij; in het mobiele segment staan ze hoe langer hoe steviger op een derde plaats. Zoals door velen al eerder gezegd is; met WP8 is in principe weinig mis, behalve dat MS vergeleken met Android en iOS erg laat met WP8 kwam aanzetten. Maar dat is geen goed argument om WP8 de grond in te praten met al eerder als drogreden bewezen dooddoeners "dr zijn helegaar geen apps voohooor dus MS kan maar beter inpakken", "ze hebbûh heul geen marktaandeel", want exact datzelfde werd over Android gezegd toen het net opkwam. En we hebben allemaal gezien hoe die voorspellingen hebben uitgepakt.

quote:
Je hebt zeker wel een punt, maar dat is niet de kern. MS is zo allejezus losgekoppeld van de realiteit, dat is onvoorstelbaar. Ander geweldig voorbeeld daarvan is het al bijna doodgeboren kindje genaamd de XBox One.
Doodgeboren? In welke opzicht? Als je bedoelt hardware: Nintendo heeft bewezen dat je met mindere HW nog steeds een prima en winstgevend game platform op kan zetten, en de grootste brainfarts mbt Xbox One (always on DRM, indie games lockout) hebben ze alweer teruggedraaid, dus luisteren naar hun fanbase kunnen ze wel.
pi_129658140
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Nah, I don't think so. Als we even naar Windows 8 en Windows Phone 8 kijken, dan zien we dat de kernel gelijk is getrokken (NT6.2+), dus verbeteringen die in het mobiele MS OS worden aangebracht komen ook in de desktop/workstation/server versie terecht en omgekeerd, behoudens drivers voor peripherials in desktop etc rigs, maar de verantwoordlijkheid voor de driverontwikkeling daarvoor ligt in eerste aanleg bij de third parties (Creative do yer fucking homework :r ). Dus in de basis zal het onderhoud aan het desktop OS niet bepaald aan verval onderhevig zijn.
Verval alsin: niet innoveren.

En niet innoveren op het gebied van de shell, (die heet explorer bij windows) is stilstand. En stilstand is achteruitgang. Verval. Niet 'drivers' en 'kernels'. En de innovaties vanaf win95 tot aan 7 noem ik voor gemak ook stilstand. Ja, er veranderd wel wat, maar ook weer niet schokkend veel.

Innovatie is oa. TIFKAM. Maar zo radicaal innoveren heeft dus een prijs (je grootste klant, corporate land van je vervreemden).

quote:
Niet teveel overdrijven; zo klinkt het meer als een banale anti-MS rant uit de foss hippie droidfan danwel appel scientology trollen kliek dan als gefundeerde kritiek aan het adres van Redmond. Dat C# voorbeeld haalde ik idd aan om aan te geven wat voor slag fouten in dezen nogal eens maakt, maar dat MS links en rechts ingehaald wordt? Nope, dat stadium zijn we al voorbij; in het mobiele segment staan ze hoe langer hoe steviger op een derde plaats. Zoals door velen al eerder gezegd is; met WP8 is in principe weinig mis, behalve dat MS vergeleken met Android en iOS erg laat met WP8 kwam aanzetten. Maar dat is geen goed argument om WP8 de grond in te praten met al eerder als drogreden bewezen dooddoeners "dr zijn helegaar geen apps voohooor dus MS kan maar beter inpakken", "ze hebbûh heul geen marktaandeel", want exact datzelfde werd over Android gezegd toen het net opkwam. En we hebben allemaal gezien hoe die voorspellingen hebben uitgepakt.
Win 8 Pho =! Win 8.

Dat win 8 op touch werkt betekent niet: het werkt op de desktop ook.

quote:
Doodgeboren? In welke opzicht? Als je bedoelt hardware: Nintendo heeft bewezen dat je met mindere HW nog steeds een prima en winstgevend game platform op kan zetten, en de grootste brainfarts mbt Xbox One (always on DRM, indie games lockout) hebben ze alweer teruggedraaid, dus luisteren naar hun fanbase kunnen ze wel.
Echt luisteren is anticiperen op dat je met iets niet wegkomt en het daarom laten. Ipv bijkans compleet afgemaakt te worden in de pers en dan langzaam al je slechte punten op moeten eten.

En ze zagen het blijkbaar totaal niet aankomen, dat ze bij de E3 gewoon met de grond gelijk gemaakt zouden gaan worden door Sony -> Compleet los van de realiteit. (En het is natuurlijk NIET ZO dat MS 'echt geen idee had', hé? Hun hebben echt hun XBone wel aan selected customer panels voorgelegd, hebben toen echt wel negatieve feedback gehad, maar dachten om de een of andere vage reden: we komen er wel mee weg. )

MS heeft uit het niets een flink gedeelte van de taart van de console business op kunnen vegen. En ze verneuken het gigantisch, gooien het zomaar te grabbel.

Leuk dat jij je focust op hardware, probeer je voor te stellen dat 'de gemiddelde consument' dat soort spul totaal niet interesseert. Die consument leest: "Zinkend schip!" en koopt een PS4, die ook nog eens goedkoper is.
pi_129665054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:07 schreef SeculasStatius het volgende:
Verval als in: niet innoveren.

En niet innoveren op het gebied van de shell, (die heet explorer bij windows) is stilstand. En stilstand is achteruitgang. Verval. Niet 'drivers' en 'kernels'. En de innovaties vanaf win95 tot aan 7 noem ik voor gemak ook stilstand. Ja, er veranderd wel wat, maar ook weer niet schokkend veel.

Innovatie is oa. TIFKAM. Maar zo radicaal innoveren heeft dus een prijs (je grootste klant, corporate land van je vervreemden).
Je moet jezelf niet blindstaren op al die "innovaties"aan de interface, dat komt 9 v/d 10 keer neer op nog meer eye candy inbakken. Kijk maar naar hoe slecht Unity van Canonical/Ubuntu is ontvangen; het paradigma van keyboard+mouse input en GUI's is de afgelopen 15-20 nauwelijks veranderd, hooguit bijgeschaafd. Het echte werk zit-em in kernel+drivers en API functionaliteit. Win95 met Win7/8 vergelijken is als linux kernel 1.x met versie 3.10; een wereld van verschil.

quote:
Win 8 Pho =! Win 8.

Dat win 8 op touch werkt betekent niet: het werkt op de desktop ook.
Nou, het enige verschil ts. WP8 en Win8 is dat je op de eerste de klassieke desktop niet meer tot je beschikking hebt. Win8 heeft zowel TIFKAM als de klassieke desktop, die eigenlijk ook een TIFKAM app is, aan boord. Vandaar mn eerdere opmerking over betere mogelijkheden voor implementaties v/d 2 interfaces (switchen a la VirtuaWin) voor Win8, en ontwikkeling van Win8 en WP8 die in de praktijk synchroon loopt vanwege de gedeelde kernel.

quote:
Echt luisteren is anticiperen op dat je met iets niet wegkomt en het daarom laten. Ipv bijkans compleet afgemaakt te worden in de pers en dan langzaam al je slechte punten op moeten eten.

En ze zagen het blijkbaar totaal niet aankomen, dat ze bij de E3 gewoon met de grond gelijk gemaakt zouden gaan worden door Sony -> Compleet los van de realiteit. (En het is natuurlijk NIET ZO dat MS 'echt geen idee had', hé? Hun hebben echt hun XBone wel aan selected customer panels voorgelegd, hebben toen echt wel negatieve feedback gehad, maar dachten om de een of andere vage reden: we komen er wel mee weg. )
Ehrm, een nieuwe console met een nieuwe set spelregels op de markt zetten en dan op basis van customer feedback bepaalde zaken terugdraaien, dat _ís_ luisteren. Dat ze dat eerder hadden kunnen doen adhv de selected customer panels is idd wel |:( .
quote:
MS heeft uit het niets een flink gedeelte van de taart van de console business op kunnen vegen. En ze verneuken het gigantisch, gooien het zomaar te grabbel.

Leuk dat jij je focust op hardware, probeer je voor te stellen dat 'de gemiddelde consument' dat soort spul totaal niet interesseert. Die consument leest: "Zinkend schip!" en koopt een PS4, die ook nog eens goedkoper is.
Mss moet je dan toch je leesvaardigheid eens bij gaan schaven, want met mn voorbeeld van Nintendo en diens HW-matig minder capabele Wii (U) leg ik juist niet de nadruk op de hardware. Spelaanbod en extra's als media hub functionaliteit en mogelijkheid tot indie/homebrew stuff draaien is vandaag de dag net zo belangrijk zo niet belangrijker geworden voor de consument. Bovendien is het nog maar de vraag hoe diep Sony met die price race tot the bottom wil gaan.
pi_129666652
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:22 schreef VanishedEntity het volgende:

Het echte werk zit-em in kernel+drivers en API functionaliteit.
Dat interesseert consumenten niks. Leuk dat dat voor jou een factor van belang is, voor de meesten is dat niet zo. Bottomline is: MS kan niet erkennen dat hun tablet avonturen over zijn. Want dan fixeren ze zich op een krimpend marktaandeel, die van de desktop. Dus ze moeten wat. Innoveren. Maar dan maar TIFKAM op de desktop neerdonderen is fataal.

quote:
Nou, het enige verschil ts. WP8 en Win8 is dat je op de eerste de klassieke desktop niet meer tot je beschikking hebt. Win8 heeft zowel TIFKAM als de klassieke desktop, die eigenlijk ook een TIFKAM app is, aan boord.
Het verschil lijkt mij dat je een telefoon met touch bedient, wat prima werkt met win8, en een desktop met muis+ toetsenbord, wat niet goed genoeg werkt met win 8.

Het gaat niet om de techniek.

quote:
Mss moet je dan toch je leesvaardigheid eens bij gaan schaven, want met mn voorbeeld van Nintendo en diens HW-matig minder capabele Wii (U) leg ik juist niet de nadruk op de hardware.
Jij kwam er mee, niet ik. ;)

quote:
Spelaanbod en extra's als media hub functionaliteit en mogelijkheid tot indie/homebrew stuff draaien is vandaag de dag net zo belangrijk zo niet belangrijker geworden voor de consument. Bovendien is het nog maar de vraag hoe diep Sony met die price race tot the bottom wil gaan.
Media hub vind ik al zeer discutabel. Moderne TV's kunnen die zooi uit zichzelf al. Hebben youtube apps, doen DLNA. Heb je helemaal niks extra's voor nodig. En kan jouw TV dat niet, vind je het wel boeiend, en heb je niet al een popcorn hour ofzo (TV kan het niet, hebt niet al iets los daarvoor, maar het boeit je wel, hoe klein is die markt...?), dan mag MS aanbod concurreren met de PS4, die het ook allemaal kan, en 100 eu goedkoper is. En homebrew heeft niemand in de aanbieding, noch MS, noch Sony, laat staan dat 'de consument' weet wat het is.

En die race to the bottom heb ik niks van vernomen. Elke PS generatie is Sony's business model dat de machine eerst met een overzienbaar verlies de deur uit gaat, om dat via via terug te verdienen.

Deze generatie zal zelfs relatief goedkoop zijn. Want voor het eerst doen ze het met off the shelf parts, ipv dat ze peperdure componenten zelf ontwikkelen.
pi_129669378
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:59 schreef SeculasStatius het volgende:
Dat interesseert consumenten niks. Leuk dat dat voor jou een factor van belang is, voor de meesten is dat niet zo. Bottomline is: MS kan niet erkennen dat hun tablet avonturen over zijn. Want dan fixeren ze zich op een krimpend marktaandeel, die van de desktop. Dus ze moeten wat. Innoveren. Maar dan maar TIFKAM op de desktop neerdonderen is fataal.
Juist wel. Want al die nieuwe/verbeterde API's maken het wel mogelijk dat allerlei nieuwe en verbeterde hardware ondersteund wordt. Een heel duidelijk voorbeeld is USB; als er geen verbeteringen in de USB stack doorgevoerd zouden worden, zouden we allemaal nog met USB1 transfersnelheden zitten te kutten. Probeer dat maar eens aan de consument te verkopen omdat jij meer waarde hebt toegekend aan eye candy :') .

En de mobiele avonturen van MS over? Juist niet, hun aandeel in de mobiele markt is eerder langzaam aan aan het steigen. En hun aandeel in traditionele markten zal wel rond hetzelfde peil blijven hangen; het is die markt zelf die kleiner zal worden.

quote:
Het verschil lijkt mij dat je een telefoon met touch bedient, wat prima werkt met win8, en een desktop met muis+ toetsenbord, wat niet goed genoeg werkt met win 8.

Het gaat niet om de techniek.
Oh, geef je nu dus weer wel toe dat Win8 en WP8 grotendeels hetzelfde zijn? Dat is nl. precies het argument waarmee ik telkens jouw verhaaltje van "Innoveren aan WP8 == Win8 ontwikkeling verwaarlozen en de traditionele/corporate userbase wegjagen" van tafel veeg. Ze delen dezelfde kernel, dus wat er in de kernel verbeterd wordt (voor het mobiele platform belangrijk: power management!!) komt in beide takken van het OS terecht, en die interface is maar een klein doch visueel zeer duidelijk aanwezig onderdeel van het OS. Het is géén verhaal van òf òf; het is het verhaal dat MS het èn èn gedeelte in Win8 slecht geïmplementeerd heeft en dat ze dat met de 8.1 upgrade met o.a. Boot straight to Desktop deels rechttrekken. En voor wie dat nog niet voldoende is kan Classicshell soelaas bieden. Maar mn punt is dat MS dit in1 keer goed had kunnen doen door TIFKAM en KD als virtuele desktops a la VirtuaWin te implementeren (hint hint: Redmond are you reading along?)

quote:
Jij kwam er mee, niet ik. ;)
Jij stelt in post #46 dat ik me focus op hardware, wat ik weerleg met mn voorbeeld van Nintendo die met de HW-matig minder capable Wii (U) toch een prima gameplatform op wist te zetten. Daarmee geef ik juist aan dat de HW toch niet zo doorslaggevend als vaak gedacht is en dat het succes van een console tov van de concurrentie binnen dezelfde generatie vooral door andere zaken bepaald wordt.

quote:
Media hub vind ik al zeer discutabel. Moderne TV's kunnen die zooi uit zichzelf al. Hebben youtube apps, doen DLNA. Heb je helemaal niks extra's voor nodig. En kan jouw TV dat niet, vind je het wel boeiend, en heb je niet al een popcorn hour ofzo (TV kan het niet, hebt niet al iets los daarvoor, maar het boeit je wel, hoe klein is die markt...?), dan mag MS aanbod concurreren met de PS4, die het ook allemaal kan, en 100 eu goedkoper is. En homebrew heeft niemand in de aanbieding, noch MS, noch Sony, laat staan dat 'de consument' weet wat het is.
De consument weet al wat "apps" voor smartphones zijn; in hoeverre verschilt dat van homebrew? Eigenlijk, geen yota :z ...

quote:
En die race to the bottom heb ik niks van vernomen. Elke PS generatie is Sony's business model dat de machine eerst met een overzienbaar verlies de deur uit gaat, om dat via via terug te verdienen.

Deze generatie zal zelfs relatief goedkoop zijn. Want voor het eerst doen ze het met off the shelf parts, ipv dat ze peperdure componenten zelf ontwikkelen.
Die race to the bottom heeft er wel voor gezorgd dat PSnummerzoveel games voor een hogere prijs in de markt zijn gezet dan had gebeurd als Sony per vekochte PSnummerzoveel break-even of hogere prijzen had gerekend. Linksom of rechtsom betaal jij die PSnummerzoveel voor Sony toch wel hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door VanishedEntity op 04-08-2013 02:28:36 ]
pi_129669827
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 02:16 schreef VanishedEntity het volgende:

Probeer dat maar eens aan de consument te verkopen omdat jij meer waarde hebt toegekend aan eye candy :') .
Die eye candy is waarom the number 1 customer afhaakt?

quote:
Oh, geef je nu dus weer wel toe dat Win8 en WP8 grotendeels hetzelfde zijn? Dat is nl. precies het argument waarmee ik telkens jouw verhaaltje van "Innoveren aan WP8 == Win8 ontwikkeling verwaarlozen en de traditionele/corporate userbase wegjagen" van tafel veeg. Ze delen dezelfde kernel,
:')

Dat mensen effectief teveel moeite hebben met de interface, en de nummer 1 klant daarom afhaakt, dat 'is niet zo, want de kernel'?

Gast, je snapt er echt geen reet van, sorry.

Nog een keer: het gaat niet om de techniek. Snap je dat?

Who cares wat voor synergie jij ziet (en die er heus wel kan zijn, dat is het niet), je hebt er geen moer aan als je bedrijf down te drain gaat omdat je nummer 1 klant je laat vallen.

En je nummer 1 klant, geeft geen reet om 'de kernel'. Die geeft om dat ook de maximaal niet in IT geinteresseerde medewerker heel snel met zijn nieuw ingespoelde PC kan gaan werken. De rest zal hem worst wezen.

quote:
Jij stelt in post #46 dat ik me focus op hardware,
Wie begon er over? Zoek even terug, wie er over hardware begon.

quote:
De consument weet al wat "apps" voor smartphones zijn; in hoeverre verschilt dat van homebrew? Eigenlijk, geen yota :z ...
Homebrew is je eigen zooi kunnen draaien, dat kan op geen enkele console.

:z

quote:
Die race to the bottom heeft er wel voor gezorgd dat PSnummerzoveel games voor een hogere prijs in de markt zijn gezet dan had gebeurd als Sony per vekochte PSnummerzoveel break-even of hogere prijzen had gerekend. Linksom of rechtsom betaal jij die PSnummerzoveel voor Sony toch wel hoor.
Prijs verschil tussen PC, PS3/4, Xbox x is hooguit 5 eu. Ik zie geen problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')