abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:19:44 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577161
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:20:11 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:16 schreef Fripsel het volgende:
hoe meer ik mezelf weg voel glijden. Want ik moet mezelf gewoon wegcijferen voor hem en ik heb dat heel lang gekund maar het lukt me gewoon niet zo goed meer,
Misschien een drastisch idee.. maar is het dan nog wel logisch dat jullie bij elkaar zijn? Als het zoveel van je vergt?
Je moet jezelf niet verliezen enkel om een relatie te houden met iemand.
pi_129577207
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien een drastisch idee.. maar is het dan nog wel logisch dat jullie bij elkaar zijn? Als het zoveel van je vergt?
Je moet jezelf niet verliezen enkel om een relatie te houden met iemand.
Zoiets als in voor en tegenspoed geloof ik. Ik hou van hem, en ik wil echt de rest van mijn leven met hem delen. En wat hij heeft is niet onoverkomelijk, het kost alleen tijd, uiteindelijk zal het beter worden.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:22:58 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577249
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:21 schreef Fripsel het volgende:
Zoiets als in voor en tegenspoed geloof ik. Ik hou van hem, en ik wil echt de rest van mijn leven met hem delen. En wat hij heeft is niet onoverkomelijk, het kost alleen tijd, uiteindelijk zal het beter worden.
En dan gaat het beter met hem, maar ondertussen lig jij steeds dieper in de goot?
pi_129577253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:21 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Goeie instelling wel :) (iets wat tegenwoordig steeds minder vanzelfsprekend lijkt)
Ik ben zelf niet zo dol op die opgevers zeg maar :P

Zolang zijn intenties maar goed zijn uiteraard ;)
pi_129577277
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dan gaat het beter met hem, maar ondertussen lig jij steeds dieper in de goot?
Ja dat zal dan ook gefixed moeten worden.. maar ik weet niet zo goed meer hoe. Gewoon doorgaan en hopen dat het vanzelf beter wordt denk ik. Alleen soms moet ik gewoon even mijn hart luchten.
pi_129577325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:24 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dat zal dan ook gefixed moeten worden.. maar ik weet niet zo goed meer hoe. Gewoon doorgaan en hopen dat het vanzelf beter wordt denk ik. Alleen soms moet ik gewoon even mijn hart luchten.
Wat je nu doet kan wel riskant zijn. Want wat nou als het alleen maar bergafwaards gaat vanaf nu? Wat dan?
pi_129577346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat je nu doet kan wel riskant zijn. Want wat nou als het alleen maar bergafwaards gaat vanaf nu? Wat dan?
Als ik dat wist zou ik ervoor zorgen dat het niet gebeurde, maar voor mijn gevoel kan ik niet heel veel meer nu.
pi_129577395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als ik dat wist zou ik ervoor zorgen dat het niet gebeurde, maar voor mijn gevoel kan ik niet heel veel meer nu.
Zelfs als je het van tevoren weet, kan het nog zo zijn dat je niet in staat bent die neergang te beinvloeden. Magoed, nu gaat het allemaal een ietsje theoretische kant op! :)

Iets wat je zou kunnen overwegen is om dit met je huisarts te bespreken?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:30:17 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577460
Sowieso dit met iemand bespreken.. vrienden / vriendinnen/ familielid iets? Iemand waarbij je nu wel terecht kan als het lastig is bij je vriend. Waar je dus wel datgene kan behalen wat je nu mist?
pi_129577468
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelfs als je het van tevoren weet, kan het nog zo zijn dat je niet in staat bent die neergang te beinvloeden. Magoed, nu gaat het allemaal een ietsje theoretische kant op! :)

Iets wat je zou kunnen overwegen is om dit met je huisarts te bespreken?
Ik ben niet zo weg van mijn nieuwe huisarts. Ik ben er een keer geweest vanwege knieklachten die al sinds mijn jeugd spelen, en toen hij mijn knie aan het onderzoeken was vroeg hij 'heb je er wel echt last van', en adviseerde hij om maar gewoon met mijn sport te stoppen. Ik was zo boos op die vent, gewoon weer iemand die mijn gevoelens ontkent. Ik roep het over mezelf af ofzo. ;(
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:32:32 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577518
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben niet zo weg van mijn nieuwe huisarts. Ik ben er een keer geweest vanwege knieklachten die al sinds mijn jeugd spelen, en toen hij mijn knie aan het onderzoeken was vroeg hij 'heb je er wel echt last van', en adviseerde hij om maar gewoon met mijn sport te stoppen. Ik was zo boos op die vent, gewoon weer iemand die mijn gevoelens ontkent. Ik roep het over mezelf af ofzo. ;(
Weer opzoek naar nieuwe huisarts zou ik zeggen.
pi_129577527
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso dit met iemand bespreken.. vrienden / vriendinnen/ familielid iets? Iemand waarbij je nu wel terecht kan als het lastig is bij je vriend. Waar je dus wel datgene kan behalen wat je nu mist?
Ik heb het er wel eens met mijn twee beste vriendinnen over gehad, maar ik wil niet hun beeld van mijn vriend verder verpesten, omdat hij er ook niks aan kan doen. De enige waar ik wel eens mee praat is mijn fysiotherapeut.. Waar ik vanavond weer naar toe ga, maarja hij is daar eigenlijk ook niet echt voor bedoeld. En mijn ouders die namen het juist voor mijn vriend op toen ik er tegen hen over begon. Als ik het zo neerzet begin ik mezelf steeds sneuer te vinden. :')
pi_129577561
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Klinkt meer als een slechte huisarts?

Zelf had ik ook al jaren last van mijn knieën en hij verwees me door naar een podoloog (heette geloof ik zo). Nu heb ik zooltjes en m'n knieklachten zijn zo goed als weg! ^O^
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:35:00 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb het er wel eens met mijn twee beste vriendinnen over gehad, maar ik wil niet hun beeld van mijn vriend verder verpesten, omdat hij er ook niks aan kan doen. De enige waar ik wel eens mee praat is mijn fysiotherapeut.. Waar ik vanavond weer naar toe ga, maarja hij is daar eigenlijk ook niet echt voor bedoeld. En mijn ouders die namen het juist voor mijn vriend op toen ik er tegen hen over begon. Als ik het zo neerzet begin ik mezelf steeds sneuer te vinden. :')
Voor mijn gevoel (wat ik nu zoal lees) mis je meer dn enkel zaken mbt je vriend. Dus het gaat dan niet om het klagen over je vriend. Maar om je eigen gemis.. wat je nu bij je vriend probeert te halen. Maar misschien ook wel bij jezelf kan oplossen.

Of zoals Gray zou zeggen (iets in die trant dan :') ) "waarom dingen zoeken bij een ander, als je het bij jezelf ook kan vinden"
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:35:30 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577605
Gewoon zelf eens naar een podoloog heengaan. Kijken of een doorverwijzing echt noodzakelijk is. Is bij fysio ook neit altijd meer het geval
pi_129577665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt meer als een slechte huisarts?

Zelf had ik ook al jaren last van mijn knieën en hij verwees me door naar een podoloog (heette geloof ik zo). Nu heb ik zooltjes en m'n knieklachten zijn zo goed als weg! ^O^
Mijn knie is ook een verhaal opzich. Mijn lichaam, is opzich een verhaal opzich. :+ Mijn knie heeft altijd al zeer gedaan, ben op mijn 12e begonnen met een bezoek aan de huisarts. Die stuurde me door naar de fysiotherapeut met de verkeerde diagnose. Daar kreeg ik oefeningen, nou ik heb echt zitten gillen van de pijn.. Zij vond dat ik moest worden doorgestuurd naar een reumatoloog (reuma zit in de familie), brief geschreven aan de huisarts. Naar de reumatoloog. Niks noembaars gevonden, weer door naar een andere fysiotherapeut. Scans laten maken en de hele reutemeteut. Nooit iets gevonden. Tot hij vorig jaar weer op begon te spelen en ik er weer mee naar de huisarts ging, en hoe die man me toen behandelde.. er knapte gewoon echt iets. Gelukkig had ik mijn fysiotherapeut die me wel wilde helpen, de eerste in 7 jaar. Ben nu ruim een jaar aan het trainen en het gaat nu wel goed. Wel nog andere lichamelijke klachten, maar die 'horen bij mij'. Maar het vertrouwen in mezelf en in me knie is wel een beetje weg ondertussen..
pi_129577731
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel (wat ik nu zoal lees) mis je meer dn enkel zaken mbt je vriend. Dus het gaat dan niet om het klagen over je vriend. Maar om je eigen gemis.. wat je nu bij je vriend probeert te halen. Maar misschien ook wel bij jezelf kan oplossen.

Of zoals Gray zou zeggen (iets in die trant dan :') ) "waarom dingen zoeken bij een ander, als je het bij jezelf ook kan vinden"
Daar heb je helemaal gelijk in, maar wat zeg ik dan 'ja ik vind mezelf zo sneu, niemand zegt ooit dat ik het goed doe'. Niemand zal die bevestiging heel vaak krijgen denk ik, het is meer hoe je ermee omgaat. Ik kan dat gevoel alleen niet uitzetten. Het frustrerende is, ik weet dat ik mezelf aanstel, eigenlijk heb ik niks om over te klagen, ik heb een goede jeugd gehad, studeer, heb een leuk huisje, een vriend. En toch ben ik ongelukkig.. voor mijn gevoel heb ik er eigenlijk geen reden toe en ik weet dan ook gewoon echt niet wat ik tegen mijn omgeving moet zeggen, omdat ik dan toch weer te horen ga krijgen 'dat ik het toch zo goed heb'..
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:42:08 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar wat zeg ik dan 'ja ik vind mezelf zo sneu, niemand zegt ooit dat ik het goed doe'. Niemand zal die bevestiging heel vaak krijgen denk ik, het is meer hoe je ermee omgaat. Ik kan dat gevoel alleen niet uitzetten. Het frustrerende is, ik weet dat ik mezelf aanstel, eigenlijk heb ik niks om over te klagen, ik heb een goede jeugd gehad, studeer, heb een leuk huisje, een vriend. En toch ben ik ongelukkig.. voor mijn gevoel heb ik er eigenlijk geen reden toe en ik weet dan ook gewoon echt niet wat ik tegen mijn omgeving moet zeggen, omdat ik dan toch weer te horen ga krijgen 'dat ik het toch zo goed heb'..
Nouja de vraag is "waarom heb je die bevestiging zo hard nodig van een ander" waarom kan je het niet bij jezelf vinden? Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen van je vinden?

Het uiteindelijke geluk zal je bij jezelf moeten kunnen vinden. Gelukkig zijn, ook als je helemaal alleen bent.

Geen idee hoe je het allemaal moet doen hoor. Zelf ben ik er ook niet toe in staat. Maar het is misschien wel iets waarover je kan nadenken
pi_129577822
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja de vraag is "waarom heb je die bevestiging zo hard nodig van een ander" waarom kan je het niet bij jezelf vinden? Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen van je vinden?
Waarom dat niet kan, is een hele goeie vraag. Ik denk dat heel veel mensen met dit soort problemen zitten, maar een kant en klare oplossing lijkt er niet te zijn...
pi_129577823
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het uiteindelijke geluk zal je bij jezelf moeten kunnen vinden. Gelukkig zijn, ook als je helemaal alleen bent.

Geen idee hoe je het allemaal moet doen hoor. Zelf ben ik er ook niet toe in staat. Maar het is misschien wel iets waarover je kan nadenken
Je hebt wel echt een sterk punt, maar hoe.. Het enige wat ik kan doen is hopen dat ik ergens het antwoord een keer tegen ga komen geloof ik. Ik weet nu gewoon niks concreets wat ik kan doen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:48:56 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129577982
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Je hebt wel echt een sterk punt, maar hoe.. Het enige wat ik kan doen is hopen dat ik ergens het antwoord een keer tegen ga komen geloof ik. Ik weet nu gewoon niks concreets wat ik kan doen.
Geen idee hoe :+

Er is wel heel veel over te lezen volgens mij. Sommigen bereiken bv veel met mediteren, dingen opschrijven.. verwachtingen bijstellen. Dat soort dingen allemaal.
pi_129578141
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee hoe :+

Er is wel heel veel over te lezen volgens mij. Sommigen bereiken bv veel met mediteren, dingen opschrijven.. verwachtingen bijstellen. Dat soort dingen allemaal.
Lijkt er op dat je het antwoord zelf niet echt helemaal weet :+
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:54:51 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129578155
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

Lijkt er op dat je het antwoord zelf niet echt helemaal weet :+
Klopt.. dat zei ik dan ook he ;)
pi_129578195
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:54 schreef Cue_ het volgende: