quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:35 schreef vencodark het volgende:
Nou, cake kon net al niet slapen dus. Fles wilde hij niet, begon weer te rommelen. Nu ligt hij weer in bed en weer gaat hij niet slapen. Wat moet ik nou doen?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:39 schreef Suikertante het volgende:
Wat goed voelt Venco.
Ik zou (maar iedereen doet weer iets anders):
proberen 10 minuten te laten huilen of zolang als je je geen slechte moeder voelt. Dan troosten terwijl je hem in bed laat liggen. Als dat lukt, als hij rustig is je weer terug trekken. Als dat ook niet werkt, dan optillen en troosten. Als hij rustig is weer wegleggen.
En dan van voor af aan, tenzij hij in slaap valt.
Intussen wel opletten of hij het niet te heet heeft, niet gepoept heeft, krampjes heeft. Dan zou ik hem niet laten liggen natuurlijk
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Venco, dat vind ik lastig om te zeggen... Hoe lang ligt hij nu al in bed? Ik ben zelf wel van het doorzetten als het om slapen gaat, en vaak als ik nèt denk dat het misschien toch niet gaat lukken valt hij in slaap en ben ik blij dat ik door heb gezet.
Ik zou pas boos op jezelf worden als je er niks van zou vinden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:44 schreef vencodark het volgende:
Hij ligt nu bijna een half uur. Ik ga maar kijken en proberen de fles te geven. Voorheen had hij weleens 10 minuten huilen nodig voor hij pas kon drinken.
Pff! Ik word boos op mezelf dat ik dit lastig blijf vinden.
+1quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:19 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb eigenlijk maar 1 standaard oplossing voor alles: tiet. Werkt als een... yep
+1quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:22 schreef Suikertante het volgende:
Ik kreeg toen wel reacties van mensen die het ook eigenlijk niet vonden kunnen om je baby tien minuten te laten huilen.
Vervolgens kreeg ik meerdere DM's en PM's van moeders die daarmee enorm veel succes hadden en binnen een dag een gelukkige baby hadden die lekker doorsliep en vrolijk wakker was.
Ik zeg dat nu omdat ik het bijna niet durfde te proberen. Maar die regelmaat waar ik hem inderdaad best wel in heb geduwd bleek voor hem ook heel goed te werken. Hij werd zelf ook steeds vermoeider van die hazeslaapjes.
Hiermee wil ik niet zeggen dat dat voor alle baby's geldt trouwens! Sommige baby's willen juist graag veel aandacht en weinig slaap en zijn dan op hun best. En als je jezelf er goed bij voelt om zijn ritme aan te houden en daar veel mee bezig te zijn dan werkt dat natuurlijk ook prima.
Dat! Ik vind het heel geruststellend dat ik naar mijn idee zomaar iets doe met hem zonder eerst uitgebreid na te denken en te lezen wat de beste oplossing is (dat gaat nl nogal in tegen mijn normale gedrag) en dan te merken dat het werkt!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat hele babygedoe het best gaan als ik het minst nadenk en heel instinctief reageer. Ik geloof echt dat je als moeder best goed door hebt wat je kind nodig heeft hoor.
Dat werkt dus helaas niet bij Laurenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:19 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb eigenlijk maar 1 standaard oplossing voor alles: tiet. Werkt als een... yep
Dit dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat! Ik vind het heel geruststellend dat ik naar mijn idee zomaar iets doe met hem zonder eerst uitgebreid na te denken en te lezen wat de beste oplossing is (dat gaat nl nogal in tegen mijn normale gedrag) en dan te merken dat het werkt!
Of dat je tips/trucs leest en je realiseert dat je die grotendeels uit je zelf al toepast.
Ik ben echt veel instinctiever geworden sinds ik een kind heb.
Wat leuk om dat van jou te horen! Want volgens mij zijn wij inderdaad hele verschillende moeders!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind dat jij juist zo goed met F. omgaat Suiker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin wel eens het idee had dat je er veel moeite mee had en je had wat andere ideeën dan ik (ook bijvoorbeeld het laten huilen idd). Maar je denkt overal zo goed over na en F. heeft daar zoveel baat bij. Je hebt ook altijd echt goede tips voor andere moeders. Ik vind dat echt knap, goede moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee bedoel je onrustig denk ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef vencodark het volgende:
Ik lees veel herkenning. Dat is fijn. Wat ik ook erg waardeer is dat mensen niet oordelen dat ik hem toch laat huilen, al is dat niet de voorkeur hoor. Het ligt er ook aan hoe lang en op welke manier. Dank.![]()
Hij heeft nu anderhalf flesje op en soesde tijdens het drinken in slaap. Ik heb hem heel rustig naar bed gebracht en hij bleef slapen. Ben benieuwd voor hoe lang.
Ik wil hem zeker niet 'dwingen' te moeten slapen maar ik merk dat hij moe is en 'vervelend' gaat worden.
+1quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind dat jij juist zo goed met F. omgaat Suiker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin wel eens het idee had dat je er veel moeite mee had en je had wat andere ideeën dan ik (ook bijvoorbeeld het laten huilen idd). Maar je denkt overal zo goed over na en F. heeft daar zoveel baat bij. Je hebt ook altijd echt goede tips voor andere moeders. Ik vind dat echt knap, goede moeder.
Misschien dat ik dit dan een beetje mis op dat gebied. Ik twijfel gewoon heel erg en hij wordt niet altijd kalmer als ik hem bij mij houd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat hele babygedoe het best gaan als ik het minst nadenk en heel instinctief reageer. Ik geloof echt dat je als moeder best goed door hebt wat je kind nodig heeft hoor.
Same here. En dat maakt ook dat ik niet onzeker ben omtrent de keuzes die ik maak mbt mijn baby, ik voel dat wij hem geven wat hij nodig heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat! Ik vind het heel geruststellend dat ik naar mijn idee zomaar iets doe met hem zonder eerst uitgebreid na te denken en te lezen wat de beste oplossing is (dat gaat nl nogal in tegen mijn normale gedrag) en dan te merken dat het werkt!
Of dat je tips/trucs leest en je realiseert dat je die grotendeels uit je zelf al toepast.
x 2! Eigenlijk kwam dat op slag toen de oudste werd geboren. Ik ben tot mijn eigen verbazing zelden onzeker over hoe ik het doe als moeder. Ik doe wat ik denk en voel dat goed is en doorgaans werkt dat ook. Niet altijd direct, maar goed, sommige dingen hebben nu eenmaal even tijd nodig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Vandaar de aanhalingstekens.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je onrustig denk ik.
Heel anders, ja!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef pessie het volgende:
Oh ja cantare, zag een foto van je jongste. Anders dan je oudste vind ik
Maar hoe doet een oppas of je partner dat dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:19 schreef L0t.. het volgende:
Misschien had het bij ons ook wel gewerkt hoor! Dat sluit ik zeker niet uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:22 schreef Suikertante het volgende:
Ik kreeg toen wel reacties van mensen die het ook eigenlijk niet vonden kunnen om je baby tien minuten te laten huilen.
Vervolgens kreeg ik meerdere DM's en PM's van moeders die daarmee enorm veel succes hadden en binnen een dag een gelukkige baby hadden die lekker doorsliep en vrolijk wakker was.
Ik zeg dat nu omdat ik het bijna niet durfde te proberen. Maar die regelmaat waar ik hem inderdaad best wel in heb geduwd bleek voor hem ook heel goed te werken. Hij werd zelf ook steeds vermoeider van die hazeslaapjes.
Hiermee wil ik niet zeggen dat dat voor alle baby's geldt trouwens! Sommige baby's willen juist graag veel aandacht en weinig slaap en zijn dan op hun best. En als je jezelf er goed bij voelt om zijn ritme aan te houden en daar veel mee bezig te zijn dan werkt dat natuurlijk ook prima.
Dat precies. En dit:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
x 2! Eigenlijk kwam dat op slag toen de oudste werd geboren. Ik ben tot mijn eigen verbazing zelden onzeker over hoe ik het doe als moeder. Ik doe wat ik denk en voel dat goed is en doorgaans werkt dat ook. Niet altijd direct, maar goed, sommige dingen hebben nu eenmaal even tijd nodig.
ik hoop ook op een succesnummerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Same here. En dat maakt ook dat ik niet onzeker ben omtrent de keuzes die ik maak mbt mijn baby, ik voel dat wij hem geven wat hij nodig heeft.
Bij de oudste ook gedaan en die is geweldig goed gelukt, ons succesnummer
Hier idem.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
x 2! Eigenlijk kwam dat op slag toen de oudste werd geboren. Ik ben tot mijn eigen verbazing zelden onzeker over hoe ik het doe als moeder. Ik doe wat ik denk en voel dat goed is en doorgaans werkt dat ook. Niet altijd direct, maar goed, sommige dingen hebben nu eenmaal even tijd nodig.
Maar het is toch goed dat je dat weet, dat je dat inziet?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien dat ik dit dan een beetje mis op dat gebied. Ik twijfel gewoon heel erg en hij wordt niet altijd kalmer als ik hem bij mij houd.
Maar mannen denken rationeel en vrouwen emotioneel! Niet vergelijken!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef vencodark het volgende:
Grappig maar mijn man weet het ook precies en is totaal niet onzeker. Hij doet wat normaal en logisch is, in zijn woorden.
Maar ik vind het moeilijk dit van hem op te pakken.
Wellicht. Maar wat heb ik er aan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar het is toch goed dat je dat weet, dat je dat inziet?
Maar kan er wel van leren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Maar mannen denken rationeel en vrouwen emotioneel! Niet vergelijken!
Ja, nu is zijn haar vrij donker maar als kind was hij witblond. Zo werd hij geboren. E is iets meer geelblond, maar ik denk dat dat een restantje is van haar eerste haar. Dat was donkerbruin. Ze wordt gaandeweg steeds witter. Zowel pa als E hebben ook een heel blanke huid. Echte ariërs.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef Mineola het volgende:
En Cantare, je tweede is al net zo'n knapperd!Is je man blond?
Je kracht en je zwakte kennen maakt je in alle opzichten een fijner mens om mee om te gaan. Ook voor je kinderen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wellicht. Maar wat heb ik er aan?
Nou ik moet zeggen dat ik me daar van tevoren ook best zorgen om heb gemaakt, maar blijkbaar heeft ze daar gewoon niet zo'n behoefte aan als ik niet in de buurt ben, alsof ze het aanvoelt dat het dan niet kan ofzo? Want eigenlijk gaat het ook hartstikke goed als mijn vriend alleen thuis is en bij de gastouder. Zolang ze maar op tijd haar flesje krijgt. Nou is ze natuurlijk ook pas sinds 2,5e week zonder mij en ze kan nu ook veel makkelijker zichzelf vermaken en zelf in slaap vallen dan in de eerste maanden. Ik weet niet of het toen ook al zo goed gegaan zou zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar hoe doet een oppas of je partner dat dan?
Wordt hij wakker van zichzelf? Als in, maait zich wakker met zijn armen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar kan er wel van leren.
Oh, A is alweer wakker.
Tuurlijk, maar we moeten het toch samen doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:44 schreef Mineola het volgende:
Tuurlijk kan je ervan leren, maar jij bent jij en je man is je man
Dat het voor hem logisch is wil niet zeggen dat het voor jou ook logisch is of ooit gaat zijn.
Dit is eigenlijk precies zoals ik het ook ervaren heb!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef Suikertante het volgende:
Ook al was ik inmiddels al best tevreden met mezelf als moeder, ik vind het toch fijn om jullie reacties te lezen, dankjewel!![]()
En mineola het ligt zéker aan het huiltje. Als het een kramphuiltje is laat ik hem écht niet liggen. Ik kan het überhaupt slecht aanhoren. Maar het ging zo snel beter dat ik wist dat ik in de goede richting dacht.
En L-E en aanhangers () ik was wel jaloers op jullie zelfverzekerdheid. Ik ben de hele zwangerschap heel zeker van mezelf geweest, dat alles wel goed zou komen, was niet bang voor wat er mis kon gaan, tegen de bevalling heb ook niet eens erg op gezien (ik heb het wel goed voorbereid).
Maar toen in de eerste week alWat doet zo'n baby allemaal? Waar slaapt hij? Wanneer is hij wakker? Waarom lijkt hij continu ongelukkig?
Hij sliep of huilde, dat had ik me niet zo voorgesteld. Gelukkig werd hij al gauw rustig en gelukkig. Maar toen werd hij ineens weer hyper en onrustig. Omdat ik wist dat hij ook anders kon zijn wilde ik dat weer terug! En dat was wel een zoektocht.
Ik heb dus niet het gevoel dat het helemaal vanzelf is gegaan, maar het ouder worden van F heeft wel minstens 50 % bijgedragen aan de rust en het geluk nu.
Nee, dat niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Wordt hij wakker van zichzelf? Als in, maait zich wakker met zijn armen.
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar ik merkte (en merk) hier dat het juist beter gaat als ik stellig ben. Als ik dan heb bedacht: 'nu ga je slapen' dan leek ze dat wel aan mij te merken en daardoor op te pikken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien dat ik dit dan een beetje mis op dat gebied. Ik twijfel gewoon heel erg en hij wordt niet altijd kalmer als ik hem bij mij houd.
+1.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik was ook mega-bezorgd of alle oppas mijn kleine lieve baby met zijn gebruiksaanwijzing wel zou snappen (hence enorme manualquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:46 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nou ik moet zeggen dat ik me daar van tevoren ook best zorgen om heb gemaakt, maar blijkbaar heeft ze daar gewoon niet zo'n behoefte aan als ik niet in de buurt ben, alsof ze het aanvoelt dat het dan niet kan ofzo? Want eigenlijk gaat het ook hartstikke goed als mijn vriend alleen thuis is en bij de gastouder. Zolang ze maar op tijd haar flesje krijgt. Nou is ze natuurlijk ook pas sinds 2,5e week zonder mij en ze kan nu ook veel makkelijker zichzelf vermaken en zelf in slaap vallen dan in de eerste maanden. Ik weet niet of het toen ook al zo goed gegaan zou zijn.
Is ook zo, maar jullie gedrag/acties kunnen wel hetzelfde zijn, maar dat wil niet zeggen dat dat voor jullie beiden de meest logische actie is. Zo bedoelde ik het.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar we moeten het toch samen doen.
Dat dusquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:57 schreef Keshet het volgende:
En als je je kind dan eindelijk begrijpt en zijn/haar schema doorhebt, dan gooien ze het zelf weer om.![]()
Wat gisteren werkte hoeft vandaag niet te werken en omgekeerd.
Succes dames.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.27/04/13 <3 A.
Dat van dat troosten was hier zo toenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:21 schreef Suikertante het volgende:
Jeee, wat een leuk jommetje! En inderdaad in het netjes gestoken, gefeliciteerd!!![]()
Hier is Suikeroom een stuk rustiger dan ik, dus die kan hem vaak wel beter troosten.
Spees dank u!
Sinds een week lijkt het wel alsof hij iets meer op mij focust. Dan staat mijn vriend met hem te beppen en dan loop ik langs en dan gaat hij stralend lachen![]()
Gelukkig is mijn vriend niet jaloers aangelegd.
Kesheer?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:47 schreef Keshet het volgende:
Leuk kereltje Flem! En eerlijk, als mijn man mij zou bellen met zo'n noodkreet terwijl er niks aan de hand zou zijn, dan zou ik niet naar huis gaan. Hij moet ook de kans krijgen om zelfvertrouwen te krijgen in de omgang met zijn kind.
Hier is MeneerKeshet (ik kon echt niks beters verzinnen) vaak ook de rustige van de 2 op bepaalde momenten. Op andere momenten ben ik juist weer heel rustig of standvastiger. We vullen elkaar wat dat betreft prima aan.
![]()
En over die voorkeuren, volgens mij is Henkie echt verliefd op me. Als ik voorbijloop vergeet hij de hele wereld en krijgt hij echt zo'n zwijmelende koeienblik in z'n ogen en wurmt hij zich in allerlei bochten om me te kunnen volgen.Zelfs als z'n vader hem op dat moment zat te kietelen ( grootste hobby van beide) dan is hij z'n pa vergeten. Hij wil me ook altijd kussen als ik hem vasthou. Dan pakt hij met die dikke knuistjes 2 plukken haar en dan krijg ik een kopstoot en daarna probeert hij in mijn wangen te bijten. Ondertussen kwijlt hij dan m'n hele gezicht onder. Babylove.
Ik denk dat dat heel goed werkt als je in staat bent de ratio (deels) uit te schakelen. Volgens mij gaan mensen vaak veel lezen over 'hoe het hoort'. En dan nadenken of watzijvanplanzijn wel 'goed' is. En dan start de onzekerheid vaak. Is het ook meteen moeilijk om (bijna) puur instinctief te reageren dan. Maar ben het wel met je eens dus: instinct hurray!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef L-E het volgende:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:50 schreef Cantare het volgende:
E heeft hooguit een minuutje gemopperd en kan nu dus prima slapen zonder speen. Jeeeee
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:54 schreef Gulara het volgende:
En ik voel me een überoermoeder en mijn kind krijst wat af en slaapt zeer regelmatig slecht. Als hij zich voorbeeldig zou gedragen zou ik waarschijnlijk naast m'n schoenen gaan lopen van goddelijke moederheid.![]()
Ik weet wel dat Saar zich Heel Boos maakt als ze haar zin even niet krijgt. Wilde haar vanmiddag een babytoastje/koekje geven (we waren in de winkel). Dus trek dat pak tevoorschijn en ze zag het meteen. Ging blijkbaar niet snel genoeg:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan een baby van ruim 8 maanden al een driftbui hebben?S heeft er vandaag al 2 gehad en bij een peuter zou ik het zo als driftbui typeren maar of dat nou zo jong al kan..? Uit het niets schreeuwen, krijsen, met de handjes slaan, dat soort werk. Er leek beide keren echt niks aan de hand te zijn eigenlijk.
Kaart sowiesoquote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Klote zegik zou een kaart sturen denk ik ja, misschien ook met het aanbod olm op de oudste te passen wanneer zij met de jongste naar het ziekenhuis moeten?
Ze zijn bij de neuroloog terecht gekomen vanwege het dichtgroeien van het schedeltje al. En denk dat toen gewoon het balletje is gaan rollen. Is misschien ook het symptoom van h.e.o.a.? Gecombineerd met het achterlopen enzo.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:56 schreef Olf het volgende:
Wat vreselijk Coco! Waren ze er achter gekomen door de symptomen van achterlopen of kwam het op een andere manier naar voren?
De wattes?!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:02 schreef Suikertante het volgende:
Wat je hebt gemist.. eh de druiven in de kont van Spees-Eend maar verder? Nah.
Haha, grapjas. Ik ben gewoon 11 maanden zwanger geweest hoor.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Weet je heel zeker dat Saar niet van september is ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |