quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:35 schreef vencodark het volgende:
Nou, cake kon net al niet slapen dus. Fles wilde hij niet, begon weer te rommelen. Nu ligt hij weer in bed en weer gaat hij niet slapen. Wat moet ik nou doen?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:39 schreef Suikertante het volgende:
Wat goed voelt Venco.
Ik zou (maar iedereen doet weer iets anders):
proberen 10 minuten te laten huilen of zolang als je je geen slechte moeder voelt. Dan troosten terwijl je hem in bed laat liggen. Als dat lukt, als hij rustig is je weer terug trekken. Als dat ook niet werkt, dan optillen en troosten. Als hij rustig is weer wegleggen.
En dan van voor af aan, tenzij hij in slaap valt.
Intussen wel opletten of hij het niet te heet heeft, niet gepoept heeft, krampjes heeft. Dan zou ik hem niet laten liggen natuurlijk
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Venco, dat vind ik lastig om te zeggen... Hoe lang ligt hij nu al in bed? Ik ben zelf wel van het doorzetten als het om slapen gaat, en vaak als ik nèt denk dat het misschien toch niet gaat lukken valt hij in slaap en ben ik blij dat ik door heb gezet.
Ik zou pas boos op jezelf worden als je er niks van zou vinden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:44 schreef vencodark het volgende:
Hij ligt nu bijna een half uur. Ik ga maar kijken en proberen de fles te geven. Voorheen had hij weleens 10 minuten huilen nodig voor hij pas kon drinken.
Pff! Ik word boos op mezelf dat ik dit lastig blijf vinden.
+1quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:19 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb eigenlijk maar 1 standaard oplossing voor alles: tiet. Werkt als een... yep
+1quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:22 schreef Suikertante het volgende:
Ik kreeg toen wel reacties van mensen die het ook eigenlijk niet vonden kunnen om je baby tien minuten te laten huilen.
Vervolgens kreeg ik meerdere DM's en PM's van moeders die daarmee enorm veel succes hadden en binnen een dag een gelukkige baby hadden die lekker doorsliep en vrolijk wakker was.
Ik zeg dat nu omdat ik het bijna niet durfde te proberen. Maar die regelmaat waar ik hem inderdaad best wel in heb geduwd bleek voor hem ook heel goed te werken. Hij werd zelf ook steeds vermoeider van die hazeslaapjes.
Hiermee wil ik niet zeggen dat dat voor alle baby's geldt trouwens! Sommige baby's willen juist graag veel aandacht en weinig slaap en zijn dan op hun best. En als je jezelf er goed bij voelt om zijn ritme aan te houden en daar veel mee bezig te zijn dan werkt dat natuurlijk ook prima.
Dat! Ik vind het heel geruststellend dat ik naar mijn idee zomaar iets doe met hem zonder eerst uitgebreid na te denken en te lezen wat de beste oplossing is (dat gaat nl nogal in tegen mijn normale gedrag) en dan te merken dat het werkt!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat hele babygedoe het best gaan als ik het minst nadenk en heel instinctief reageer. Ik geloof echt dat je als moeder best goed door hebt wat je kind nodig heeft hoor.
Dat werkt dus helaas niet bij Laurenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:19 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb eigenlijk maar 1 standaard oplossing voor alles: tiet. Werkt als een... yep
Dit dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat! Ik vind het heel geruststellend dat ik naar mijn idee zomaar iets doe met hem zonder eerst uitgebreid na te denken en te lezen wat de beste oplossing is (dat gaat nl nogal in tegen mijn normale gedrag) en dan te merken dat het werkt!
Of dat je tips/trucs leest en je realiseert dat je die grotendeels uit je zelf al toepast.
Ik ben echt veel instinctiever geworden sinds ik een kind heb.
Wat leuk om dat van jou te horen! Want volgens mij zijn wij inderdaad hele verschillende moeders!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind dat jij juist zo goed met F. omgaat Suiker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin wel eens het idee had dat je er veel moeite mee had en je had wat andere ideeën dan ik (ook bijvoorbeeld het laten huilen idd). Maar je denkt overal zo goed over na en F. heeft daar zoveel baat bij. Je hebt ook altijd echt goede tips voor andere moeders. Ik vind dat echt knap, goede moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee bedoel je onrustig denk ik.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef vencodark het volgende:
Ik lees veel herkenning. Dat is fijn. Wat ik ook erg waardeer is dat mensen niet oordelen dat ik hem toch laat huilen, al is dat niet de voorkeur hoor. Het ligt er ook aan hoe lang en op welke manier. Dank.![]()
Hij heeft nu anderhalf flesje op en soesde tijdens het drinken in slaap. Ik heb hem heel rustig naar bed gebracht en hij bleef slapen. Ben benieuwd voor hoe lang.
Ik wil hem zeker niet 'dwingen' te moeten slapen maar ik merk dat hij moe is en 'vervelend' gaat worden.
+1quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef L0t.. het volgende:
Ik vind dat jij juist zo goed met F. omgaat Suiker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin wel eens het idee had dat je er veel moeite mee had en je had wat andere ideeën dan ik (ook bijvoorbeeld het laten huilen idd). Maar je denkt overal zo goed over na en F. heeft daar zoveel baat bij. Je hebt ook altijd echt goede tips voor andere moeders. Ik vind dat echt knap, goede moeder.
Misschien dat ik dit dan een beetje mis op dat gebied. Ik twijfel gewoon heel erg en hij wordt niet altijd kalmer als ik hem bij mij houd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat hele babygedoe het best gaan als ik het minst nadenk en heel instinctief reageer. Ik geloof echt dat je als moeder best goed door hebt wat je kind nodig heeft hoor.
Same here. En dat maakt ook dat ik niet onzeker ben omtrent de keuzes die ik maak mbt mijn baby, ik voel dat wij hem geven wat hij nodig heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat! Ik vind het heel geruststellend dat ik naar mijn idee zomaar iets doe met hem zonder eerst uitgebreid na te denken en te lezen wat de beste oplossing is (dat gaat nl nogal in tegen mijn normale gedrag) en dan te merken dat het werkt!
Of dat je tips/trucs leest en je realiseert dat je die grotendeels uit je zelf al toepast.
x 2! Eigenlijk kwam dat op slag toen de oudste werd geboren. Ik ben tot mijn eigen verbazing zelden onzeker over hoe ik het doe als moeder. Ik doe wat ik denk en voel dat goed is en doorgaans werkt dat ook. Niet altijd direct, maar goed, sommige dingen hebben nu eenmaal even tijd nodig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Vandaar de aanhalingstekens.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je onrustig denk ik.
Heel anders, ja!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:28 schreef pessie het volgende:
Oh ja cantare, zag een foto van je jongste. Anders dan je oudste vind ik
Maar hoe doet een oppas of je partner dat dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:19 schreef L0t.. het volgende:
Misschien had het bij ons ook wel gewerkt hoor! Dat sluit ik zeker niet uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:22 schreef Suikertante het volgende:
Ik kreeg toen wel reacties van mensen die het ook eigenlijk niet vonden kunnen om je baby tien minuten te laten huilen.
Vervolgens kreeg ik meerdere DM's en PM's van moeders die daarmee enorm veel succes hadden en binnen een dag een gelukkige baby hadden die lekker doorsliep en vrolijk wakker was.
Ik zeg dat nu omdat ik het bijna niet durfde te proberen. Maar die regelmaat waar ik hem inderdaad best wel in heb geduwd bleek voor hem ook heel goed te werken. Hij werd zelf ook steeds vermoeider van die hazeslaapjes.
Hiermee wil ik niet zeggen dat dat voor alle baby's geldt trouwens! Sommige baby's willen juist graag veel aandacht en weinig slaap en zijn dan op hun best. En als je jezelf er goed bij voelt om zijn ritme aan te houden en daar veel mee bezig te zijn dan werkt dat natuurlijk ook prima.
Dat precies. En dit:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
x 2! Eigenlijk kwam dat op slag toen de oudste werd geboren. Ik ben tot mijn eigen verbazing zelden onzeker over hoe ik het doe als moeder. Ik doe wat ik denk en voel dat goed is en doorgaans werkt dat ook. Niet altijd direct, maar goed, sommige dingen hebben nu eenmaal even tijd nodig.
ik hoop ook op een succesnummerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Same here. En dat maakt ook dat ik niet onzeker ben omtrent de keuzes die ik maak mbt mijn baby, ik voel dat wij hem geven wat hij nodig heeft.
Bij de oudste ook gedaan en die is geweldig goed gelukt, ons succesnummer
Hier idem.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef Cantare het volgende:
[..]
x 2! Eigenlijk kwam dat op slag toen de oudste werd geboren. Ik ben tot mijn eigen verbazing zelden onzeker over hoe ik het doe als moeder. Ik doe wat ik denk en voel dat goed is en doorgaans werkt dat ook. Niet altijd direct, maar goed, sommige dingen hebben nu eenmaal even tijd nodig.
Maar het is toch goed dat je dat weet, dat je dat inziet?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien dat ik dit dan een beetje mis op dat gebied. Ik twijfel gewoon heel erg en hij wordt niet altijd kalmer als ik hem bij mij houd.
Maar mannen denken rationeel en vrouwen emotioneel! Niet vergelijken!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef vencodark het volgende:
Grappig maar mijn man weet het ook precies en is totaal niet onzeker. Hij doet wat normaal en logisch is, in zijn woorden.
Maar ik vind het moeilijk dit van hem op te pakken.
Wellicht. Maar wat heb ik er aan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:39 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar het is toch goed dat je dat weet, dat je dat inziet?
Maar kan er wel van leren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Maar mannen denken rationeel en vrouwen emotioneel! Niet vergelijken!
Ja, nu is zijn haar vrij donker maar als kind was hij witblond. Zo werd hij geboren. E is iets meer geelblond, maar ik denk dat dat een restantje is van haar eerste haar. Dat was donkerbruin. Ze wordt gaandeweg steeds witter. Zowel pa als E hebben ook een heel blanke huid. Echte ariërs.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef Mineola het volgende:
En Cantare, je tweede is al net zo'n knapperd!Is je man blond?
Je kracht en je zwakte kennen maakt je in alle opzichten een fijner mens om mee om te gaan. Ook voor je kinderen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wellicht. Maar wat heb ik er aan?
Nou ik moet zeggen dat ik me daar van tevoren ook best zorgen om heb gemaakt, maar blijkbaar heeft ze daar gewoon niet zo'n behoefte aan als ik niet in de buurt ben, alsof ze het aanvoelt dat het dan niet kan ofzo? Want eigenlijk gaat het ook hartstikke goed als mijn vriend alleen thuis is en bij de gastouder. Zolang ze maar op tijd haar flesje krijgt. Nou is ze natuurlijk ook pas sinds 2,5e week zonder mij en ze kan nu ook veel makkelijker zichzelf vermaken en zelf in slaap vallen dan in de eerste maanden. Ik weet niet of het toen ook al zo goed gegaan zou zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar hoe doet een oppas of je partner dat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |