Dit inderdaad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als het jou rust geeft, zou ik ze in huis halen. Ik had ze net in huis en ook niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat je bij voorbaat wat zenuwachtig wordt als je het bij de eerste wel nodig had...
Go E! Goed! En fijn!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zat vandeweek steeds met slappe borsten ondanks een forse dosis domperidon, dus was al chagrijnig, maar ik denk dat E heeft geregeld! Het gaat nu weer beter namelijk![]()
Je kan proberen om net voor je de deur uit moet om nog even te kolven en dan zodra je thuis bent meteen voeden...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:24 schreef Olf het volgende:
Een vraag: over 3 weken begin ik met een stage, 3 dagen per week. Heb het tijdens het gesprek over kolven gehad, en ze waren niet echt dolenthousiast. Ze hebben iig geen aparte ruimte ervoor dus zou echt op de wc worden. Het was al heel moeilijk om een stage voor 3 dagen te regelen, want ze wilden me eigenlijk voor 4 of 5. Dus ik heb het idee dat ik niet zoveel kan eisen.
Daarnaast werk ik nog 1 dag bij mijn bijbaan (daar kolf ik wel), en ben ik dus incl. weekeinde 3 dagen thuis. Dochter is bij begin stage precies 8 maanden. Is het dan al mogelijk om dus 3 dagen per week overdag niet te kolven/voeden, en de rest wel? Weet dat ik het uiteindelijk gewoon moet gaan uitproberen maar bleh, ik zie er tegen op. Zat te denken om anders daar tijdens lunch gewoon allebei de kanten 5 minuten te kolven, misschien helpt dat? Heb voor de rest van begin af aan helemaal geen problemen met productie of iets gehad, behalve als ik ongesteld ben.
Heb wel een stageovereenkomst, gelijkwaardig aan een arbeidsovereenkomst. Weet dus dat ze het in principe verplicht zijn, maar het is dus allemaal al heel moeizaam gegaan op dit te regelen dat ik eigenlijk niet voor 12 stagedagen (daarna is ze 9 maanden) heisa wil gaan schoppen. Hoe stom het ook is. Op zich vind ik het zelf niet erg om niet te kolven waardoor ze op die 3 dagen poedermelk krijgt, maar ben zo bang dat het dan helemaal niet meer lukt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan proberen om net voor je de deur uit moet om nog even te kolven en dan zodra je thuis bent meteen voeden...
Heb je als stage ook een soort arbeidscontract? Een werkgever is namelijk verplicht om je een ruimte te geven tot je kindje 9 maanden is.
valt weinig op te zeggen, misschien lukt het wel..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:04 schreef Olf het volgende:
[..]
Heb wel een stageovereenkomst, gelijkwaardig aan een arbeidsovereenkomst. Weet dus dat ze het in principe verplicht zijn, maar het is dus allemaal al heel moeizaam gegaan op dit te regelen dat ik eigenlijk niet voor 12 stagedagen (daarna is ze 9 maanden) heisa wil gaan schoppen. Hoe stom het ook is. Op zich vind ik het zelf niet erg om niet te kolven waardoor ze op die 3 dagen poedermelk krijgt, maar ben zo bang dat het dan helemaal niet meer lukt.
In Frankrijk wordt bv ook een stuk vreemder behandelt als in NL. Zo is publiek voeden nog ongebruikelijke dan in NL.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:31 schreef Kyara het volgende:
In Frankrijk hebben ze blijkbaar geen donormoedermelkbank. In NL is er een moedermelknetwerk dat in die behoefte voorziet. En dan is er meteen meer controle op de kwaliteit van de melk.
Oh dat wordt nog watquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:28 schreef pessie het volgende:
[..]
In Frankrijk wordt bv ook een stuk vreemder behandelt als in NL. Zo is publiek voeden nog ongebruikelijke dan in NL.
Ik ken eigenlijk maar 1 française die haar kids gevoed heeft en zij is van het bio dynamische type. En zelfs zij stelt dat bv geven na 1 jaar volledig belachelijk en nutteloos is.
Er zijn volgens mij best wat borstvoedende moeders die na 9 maanden stoppen met kolven, omdat dan hun kolfrecht ophoudt. Ik denk dat het rond die termijn zou moeten kunnen. Maar het blijft natuurlijk uitproberen. Ik had rond de 9 maanden echt nog behoorlijk stuwing rond 10.30 / 11 uur, ik had het geen hele dag uitgehouden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:04 schreef Olf het volgende:
[..]
Heb wel een stageovereenkomst, gelijkwaardig aan een arbeidsovereenkomst. Weet dus dat ze het in principe verplicht zijn, maar het is dus allemaal al heel moeizaam gegaan op dit te regelen dat ik eigenlijk niet voor 12 stagedagen (daarna is ze 9 maanden) heisa wil gaan schoppen. Hoe stom het ook is. Op zich vind ik het zelf niet erg om niet te kolven waardoor ze op die 3 dagen poedermelk krijgt, maar ben zo bang dat het dan helemaal niet meer lukt.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh dat wordt nog wat
Maar je ziet het ook terug in supermarkten... Een volledig pad aan alle soorten poedermelk wat je maar wilt... .
Poedermelk met vanillesmaak bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh dat wordt nog wat
Maar je ziet het ook terug in supermarkten... Een volledig pad aan alle soorten poedermelk wat je maar wilt... .
Ja gewoon een heel pad met van alles voor je baby... Het is daar heel normaal..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Poedermelk met vanillesmaak bijvoorbeeld.
Rijstebloem met chocolade smaak, vanaf 6 maanden volgens mij.
Bij 10 weken gepureerde courgette door de flesvoeding doen
Kant en klare pap waar al een groente smaak aan toegevoegd zit.
Moet ik doorgaan?
Phaidra, mijlpaal![]()
Het is wachten op de eerste potjes met gepureerde pizza.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:46 schreef Phaidra het volgende:
Oh myIk vond de potjes babyvoeding in Italië met paardenvlees (vanaf 6 maanden) al best apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |