abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129575765
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129575861
Er was nog geen nieuwe volgens mij!

Piekie, de eerste keer werd ik ook pats-boem ongesteld. Niets gemerkt, niets gevoeld, behalve inderdaad een dip in productie een paar dagen eerder. Zat ik daar op m'n werk op de wc in totale verbijstering en paniek, want uiteraard al maanden niets bij me :') En natuurlijk had ik nog 5 min tot de volgende meeting...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129576975
Piekie, ik heb ook een paar keer gedipt, maar nog steeds niet ongesteld geweest. Ik vrees echt voor een enorm spektakel...
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:39:27 #4
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129577716
Mineola fijn dat hij weer wil!

KJ, wow! Mooi resultaat :*

Tico -O- . niet leuk. Is het bij een spiraal niet zo dat je geen ibu kunt gebruiken?
pi_129577959
KJ, goed gedaan.

Gulara fijn, dat het zo goed loopt op nachtvoedingen na. Hier ook weer veel nachtvoedingen door doorkomende tandjes. Als ik niet voed kruipt hij ons hele bed door.

Klinkt misschien stom, maar ik ben idd bang om te stoppen met mijn lunchkolfsessie vanwege mijn productie en angst, dat het dan niet meer goed zal gaan met de bv. Niet echt te beredeneren die angst ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129579088
KJ, 8 maanden, wat een mooie periode! Dat heeft 'ie maar mooi meegekregen O+

Mineola *O* voor je drinkende mini!

Ik kom er nu pas achter dat zo'n Medela Symphony een ziekenhuiskolf is, niet echt één die je zelf aanschaft (voor 2000 euro ofzo :+). Huren kan wel maar zo'n 17 euro per week vind ik ook een beetje te gek. Maar een Freestyle is dus net zo goed begrijp ik? Kan die ook zo supersnel en hard zuigen als een Symphony? Dan ga ik die maar eens kopen via marktplaats..
pi_129579589
Tssk, heb je dat niet eens er voor over Lot?! :+

(volgens mij heeft mrien die overigens in V&A staan...)
pi_129579686
Ik heb de pump in style advance van Medela geleend van een buurvrouw (volgens mij heeft Kyara die ook) Superding! Ik ben snel klaar met kolven. Ik kolf normaal gesproken ongeveer 90-100 ml (heb nog verlof en kolf tussendoor om voorraad op te bouwen) en ben dan in dik5 minuten klaar met kolven, in- en uitelkaarhalen en schoonmaken niet meegerekend.

Is dezelfde die Mrien te koop heeft staan
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129579783
Ik heb nog steeds plaatsvervangend spijt dat ik die niet eerder heb gekocht, maar ik ga daar nu niet meer aan beginnen. Maar ja, iets met 'we zien wel waar het schip strandt' en zo....
pi_129579993
Is de Pump in Style de voorloper van de Freestyle?
pi_129580183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:54 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb even google aangeslingerd. De pump in style advanced is in 2011 uit productie genomen, vanwege klachten (geen idee watvoor klachten). De freestyle lijkt inderdaad een soort vervanging te zijn.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129580235
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:25 schreef L0t.. het volgende:

Ik kom er nu pas achter dat zo'n Medela Symphony een ziekenhuiskolf is, niet echt één die je zelf aanschaft (voor 2000 euro ofzo :+). Huren kan wel maar zo'n 17 euro per week vind ik ook een beetje te gek. Maar een Freestyle is dus net zo goed begrijp ik? Kan die ook zo supersnel en hard zuigen als een Symphony? Dan ga ik die maar eens kopen via marktplaats..
Kom hier niet vaak, maar nu ik dit lees toch even reageren..Hier geen ervaring met een ziekenhuiskolf. Maar de Freestyle bevalt prima!

Over dat hard zuigen nog wel een kanttekening. Hier merkte ik na een productiedip dat ik om maar meer opbrengst te krijgen ik de kolf harder ging zetten. Maar toen ik dat eens vergat bleek de opbrengst juist veel hoger te zijnmet een paar tandjes minder zuigkracht van de kolf..
pi_129580674
*O* KJ, wat fijn dat je Luuk 8 maanden hebt kunnen en mogen voeden! Ik hoop dat het een mooie periode is geweest om met een goed gevoel op terug te kijken en een fijne herinnering aan te hebben! Ook super dat het afbouwen zo goed is gegaan!

L0t, bizar dat een kolf zoveel verschil kan maken! Ik begon hier met een avent handkolf, daarna medela symphony gehuurd en toen een avent comfort elektrische kolf aangeschaft. Uit allemaal haal(de) ik evenveel met kolven, in evenveel tijd ook. De LK vertelde al wel dat het vaak veel verschil kan maken, maar ik had dat zelf dus nog niet gemerkt, ik vind het leuk om te lezen dat jij het wel echt merkt(e)!
pi_129580696
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:54 schreef L0t.. het volgende:
Ja :)
pi_129584553
Ik heb de Pisa ook inderdaad en ik vind hem heel fijn. Ik heb de Symphony in het ziekenhuis gebruikt en er later een gehuurd dus ongeveer 2 maanden lang de Symphony gebruikt maar ik heb uit de Pisa altijd hetzelfde gehaald als uit de Symphony.

De Pisa is idd uit de handel genomen omdat sommige apparaten wat veel technische problemen hadden geloof ik. Niet iets wat echt kwaad kon of zo. Maar ik heb ook gelezen dat de Pisa wat zuigkracht betreft meer in de buurt komt van de Symphony dan de Freestyle.

Ik heb in het vorige topic L0t ook al geattendeerd op de Pisa van Mrien in v&a ;)
pi_129588356
180 cc melk in m'n tas geknoeid na een werkdag, boeeee. Stomme aventbekers!

Las hier over dippende productie bij ongesteldheid, ik herken het helaas sinds 2 maanden. 1 week sprokkelen, 1 week weer opbouwen en dan 2 weken normaal en dan begint het weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Olf op 01-08-2013 20:10:56 ]
pi_129589434
Ai, dat is echt niet tof -O-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 20:38:41 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129589626
Dubbel rot Olf -O-

Ik heb al een paar keer een zeurende onderbuik en nare koppijn gehad, maar toch nog niet ongesteld gelukkig! Ben nu al bang voor de dip...
pi_129589666
Ik slik de cerazette dus gelukkig geen dips door menstruatie. Hier is stress meestal de boosdoener.
pi_129590623
Ai Olf, dat is shit...

Nadat mijn baby vanavond zelf (zelf!) aangaf dat hij graag wilde drinken (aan beide kanten!) en hij nu de laatste drie voedingen die ik thuis was live bij me heeft gedronken, durf ik vrij zeker te concluderen dat ik mijn baby terug aan de borst heb!

*O* *O* *O*

Dank voor alle tips en meeleven! O+
pi_129591084
Oooh dat is goed nieuwe Mineola! *O* *O* *O*

pinkt traantje weg
pi_129591104
*O* wat fijn Mineola!

-O- en balen voor Olf... Ik ben daar ook altijd zo bang voor, heb dezelfde bakjes. Controleer echt 3 keer of ze goed dichtzitten. Laatst had ik er één die gewoon aan de onderkant gebarsten was; had ik tijdens het kolven ineens een natte plek op m'n shirt. Gelukkig was het thuis, en kon ik dus gewoon een ander bakje pakken. (En sindsdien heb ik 1 leeg reservebakje op m'n werk neergezet ;) )

Ik slik ook cerazette, dus hoop voorlopig nog niet ongesteld te worden. Overigens dit weekend precies een jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest :)
pi_129591356
Olf, die avent bekers problemen ken ik, had altijd moeite met het deksel er goed op te krijgen. Deed wel een triple check om te zien of ie goed zat Dichtdraaien en even op z'n kant houden en swooshen om te zien of t lekt...

Yihaaa! Goedzo minimineola! *O*

Thanks voor de bijt info :)
Vanmiddag beet ze terwijl ze me strak aankeek, alsof ze het echt expres deed, uitdagen... Ze is ook best uit dr hum. Ik denk nog meer tanden, bijt niet alleen in m'n borst maar eigenlijk alles...

Haha Shandaly, jij ook een triple check! :+
pi_129591638
Olf
-O- vervelend is dat. Ik had eens een vol Avent bakje over mijn bed heen na het kolven.

*O* mineola wat fijn!! :s)

Dipjes met menstruatie.. Voor de 1e menstru na S haar 1e verjaardag leek S ontevreden aan de borst en daarna werd ik ongesteld. En de keren erna werd de productie ook echt minder. Ze drinkt nu 2-3x alleen svonds/snachts nog. Waarvan ze 1x écht goed drinkt. Ik kolf verder niet en leg verder niet extra aan. Laat het haar regelen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 21:32:13 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129591681
mineola wat goed! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:32:26 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_129609288
Mineola wat fijn!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_129611858
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:17 schreef Shandaly het volgende:
*O* wat fijn Mineola!

-O- en balen voor Olf... Ik ben daar ook altijd zo bang voor, heb dezelfde bakjes. Controleer echt 3 keer of ze goed dichtzitten. Laatst had ik er één die gewoon aan de onderkant gebarsten was; had ik tijdens het kolven ineens een natte plek op m'n shirt. Gelukkig was het thuis, en kon ik dus gewoon een ander bakje pakken. (En sindsdien heb ik 1 leeg reservebakje op m'n werk neergezet ;) )

Ik slik ook cerazette, dus hoop voorlopig nog niet ongesteld te worden. Overigens dit weekend precies een jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest :)
Jaloers!!!
26 april een mirena laten zetten en sindsdien ongesteld -O-
pi_129612870
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:39 schreef Logician het volgende:

[..]

Jaloers!!!
26 april een mirena laten zetten en sindsdien ongesteld -O-
Zelfde verhaal met spiraal. :( allebei de meiden duurde het 9 maanden ofzo. Nu moeten we denken om anticonceptie, meteen ongesteld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129614220
Wat goed Minneola *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129614482
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zelfde verhaal met spiraal. :( allebei de meiden duurde het 9 maanden ofzo. Nu moeten we denken om anticonceptie, meteen ongesteld.
Hier de eerste ervaring dus met spiraal, en baal er wel van dat het zo lang duurt..
Maar ach zal wel goed komen, wil nog wel even wachten met een broertje of zusje ;)

Oh en over 4dgn geef ik trouwens alweer 6mnd volledige bv *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2013 14:51:03 ]
pi_129616178
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:50 schreef Logician het volgende:

[..]

Hier de eerste ervaring dus met spiraal, en baal er wel van dat het zo lang duurt..
Maar ach zal wel goed komen, wil nog wel even wachten met een broertje of zusje ;)

Oh en over 4dgn geef ik trouwens alweer 6mnd volledige bv *O*
Nog even wachten? :D
pi_129616337
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nog even wachten? :D
Zei ik dat? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2013 15:39:22 ]
pi_129616610
Ik werd eerst met 14 maanden ongesteld daarna cerazette en sinds 2 maanden geen pil omdat ik er acne van kreeg. Ik heb geen idee of mijn productie dipt ik merk er niks van.

Mineola goed zo <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129617465
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:38 schreef Logician het volgende:

[..]

Zei ik dat? :D
Jij liever dan ik. :D
pi_129618526
snip

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2013 17:04:45 ]
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:38:44 #36
381212 Gulara
From the future
pi_129618593
Oh Mineola, beste nieuws van vandaag! *O*

Uuuhm, gisteren. :@ 8)7
pi_129619439
idd goed nieuws *O*
pi_129619692
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:38 schreef Gulara het volgende:
Oh Mineola, beste nieuws van vandaag! *O*

Uuuhm, gisteren. :@ 8)7
Time flies when you're having fun :7

:D
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:36:58 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129663179
Zo, een dag waarop ik zo'n beetje alleen maar in het openbaar heb gevoed :D

Dagje Schier; eerst op een parkeerplaats onderweg naar de boot wegens overstuur kind, daarna op diverse terrasjes en tenslotte op de terugweg op de boot 8-)

Gelukkig was ik in goed gezelschap; vriendin voedde haar zoontje ook, en dan nog wel een stuk minder discreet dan ik _O- Gewoon hop! tiet er uit en kind aanleggen oO<
pi_129663301
Wat handig en fijn he, dat dat gewoon zo kan O+ En wat leuk dat je vriendin ook voedde!
  zondag 4 augustus 2013 @ 04:52:38 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129671546
Ja dat vind ik ook! Maar wat dat betreft heb ik wel geluk; 3 vriendinnen die borstvoeding (hebben ge)geven _O_

Het heeft me alleen wel eens traantjes opgeleverd dat hier het zwanger worden al zo moeilijk ging, en daarna het voeden ook nog, terwijl dat bij hun allemaal zomaar helemaal goed ging...
:@
pi_129671801
LB, fijn, dat het zo goed ging met het voeden in het openbaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_129672482
Goooooo LB!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_129676922
*O* voor LB!

en fijn dat het nu wel zo goed gaat :*
pi_129683147
Net thuis van familibezoek. Daar wou de kleine man nauwelijks aan de borst drinken, want alles was interessanter. Daarnaast krijgt hij ook tanden. Maar na de complete rit van 1,5 uur in de auto geslapen te hebben, had hij thuis toch bv dorst:
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:56:28 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129684554
O+ mooi Tinu! Blijft geweldig om naar te kijken he O+
pi_129687946
Tinu wat een lieve foto!! ik vind L echt een heerlijk mannetje O+
pi_129688180
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
O+ mooi Tinu! Blijft geweldig om naar te kijken he O+
Ik zou er ook uren naar kunnen kijken. Hij viel ook in slaap dus ik kon in alle rust van het uitzicht genieten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:35:32 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129693231
mooi tinu! heel lief. O+

LB fijn dat het live voeden zo goed gaat!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_129694095
:* LB, je hebt geknokt, voor je prachtige dochter en kijk hoe je er nu toch zomaar bij zit! Met haar aan je borst O+

Tinu, wat een mooie foto O+ En lief dat ie daar alles wilde ontdekken en dan thuis meteen weer de veiligheid opzoekt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')