Dat is het eerste project geweest waar ik in heb geïnvesteerd (Cafetaria Weiweer). Super leuk! Daar doe je het natuurlijk voor, dit soort ondernemers kansen te bieden.quote:
Hoe ik mijn inleg verdeel: 21 projecten, 17% A, 18% B, 20% C, 45% E. Het streven is A 30%, B 20%, C 15% en E 35%. C zit vol en E zo goed als vol, wat ik nog wil inleggen verdeel ik over A en B. Dat kan wel even duren gezien het aanbod. De looptijd vind ik minder interessant omdat ik het geld toch opnieuw inleg en het rendement daarmee al oploopt. Maar statistisch (in hoeveelheid geld, niet in aantal projecten): 55% 60 mndn, 25% 48 mndn en 20% 36 mndn.quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:58 schreef troepjepdat het volgende:
Bedragen zijn wmb minder interessant omdat iedereen iets anders te besteden heeft. Het is vooral belangrijk dat je een voor jou verstandig bedrag investeert. Ik vind zelf interessanter hoe mensen hun inleg verdelen, zowel wat looptijd als risicoclassificatie* betreft, en wat ze als rente halen. (*Ik vind de risicoclassificatie die gehanteerd wordt bepaald niet zaligmakend, maar toch)
Ik volg het pas net en kijk daarom nu vooral naar de looptijd in combinatie met het verhaal. Ik heb bij de eerste projecten een relatief hoog bedrag besteed bij projecten waarbij de looptijd kort is. Daarna heb ik de bedragen kleiner gemaakt. Ik wil een bepaald bedrag hiervoor gebruiken en ben nog bezig om dat volledig te besteden. Hierdoor komt er maandelijks een bepaald bedrag terug wat ik opnieuw wil besteden over dan interessante projecten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:58 schreef troepjepdat het volgende:
Bedragen zijn wmb minder interessant omdat iedereen iets anders te besteden heeft. Het is vooral belangrijk dat je een voor jou verstandig bedrag investeert. Ik vind zelf interessanter hoe mensen hun inleg verdelen, zowel wat looptijd als risicoclassificatie* betreft, en wat ze als rente halen. (*Ik vind de risicoclassificatie die gehanteerd wordt bepaald niet zaligmakend, maar toch)
Valt weinig over te zeggen. Soms binnen een dag. soms duurt het een maand. Waar die vertragingen vandaan komen weet ik ook niet.quote:Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Distortion het volgende:
Hoe lang duurt het meestal voordat de getekende schuldbekentenis binnen is nadat het project gesloten is?
Dat kan idd wel even duren maar daar hoef je je niet druk om te maken nee. Ik was geloof ik 3 maanden onderweg toen ik m'n allereerste betaling kreeg.quote:
Wat ook nog wel interessant is, is het relatief lage bedrag wat de totale lening behelst. Maakt de kans ook groter op totae terugbetaling.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef µ het volgende:
Pèpè en Coco - Opstart onderneming - 4669
Classificatie: E
Kredietbedrag: ¤ 10.000
Rente per jaar: 9,0%
Looptijd: 36 maanden
Relatief korte looptijd, relatief hoge rente.
Dit lijkt me nou juist een hele goede. Als ik nog budget over had had ik het gedaan. Neem je echt alleen dingen waar je verstand van hebt?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat ook nog wel interessant is, is het relatief lage bedrag wat de totale lening behelst. Maakt de kans ook groter op totae terugbetaling.
Ik laat hem echter aan mij voorbijgaan, te weinig kennis van de horeca markt in Sneek
Nee, maar ik heb weinig vertrouwen in luxe horeca in het hoge Noorden. Dan is die Irish Pub in Den Haag een stuk saferquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dit lijkt me nou juist een hele goede. Als ik nog budget over had had ik het gedaan. Neem je echt alleen dingen waar je verstand van hebt?
In Friesland doet niemand aan drinken?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb weinig vertrouwen in luxe horeca in het hoge Noorden. Dan is die Irish Pub in Den Haag een stuk safer
Maar 10.000 heb je toch wel zelf lijkt me?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef µ het volgende:
Pèpè en Coco - Opstart onderneming - 4669
Kredietbedrag: ¤ 10.000
Rente per jaar: 9,0%
Looptijd: 36 maanden
Relatief korte looptijd, relatief hoge rente.
Hij heeft 18.5k op een andere manier verkregen:quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar 10.000 heb je toch wel zelf lijkt me?
Maargoed was wel een mooie andere ja.
300k omzet volgend jaar is pittig moet ik zeggen.quote:65 procent is reeds gedekt . de laatste 10.000 wil ik via deze weg verkrijgen.
Maar als ik de website bekijk heeft hij ook een vestiging in Heerenveen. Ik neem daarom aan dat die 300k een totaal is over beiden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:29 schreef µ het volgende:
300k omzet volgend jaar is pittig moet ik zeggen.
quote:Op woensdag 18 september 2013 10:39 schreef mark_dabomb het volgende:
Het idee is natuurlijk geweldig en voor veel 'investeerder' mooi om met kleine bedragen leuke rentes te kunnen vangen.
Ik vind alleen af en toe de beschrijving/plannen dramatisch slecht geschreven en de interessante projecten zijn zeer snel volgeboekt.
Ik overweeg wat geld in te leggen op:
Raaijmakers vleeskuikens
Leendoel:Onroerend goed / verbouwing
Project:4214 Zakelijk
Classificatie:E
8% 42 maanden
TRNSPRNT door de Huschka Groep
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Project:4584 Zakelijk
Classificatie:C
8% 60 maanden
Iemand nog tips?
Je kunt denk ik al met al weinig zeggen over die projecten, daarom goed spreiden en kleine bedragen aanhouden en eventueel een kaarsje branden in de kerk.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:39 schreef mark_dabomb het volgende:
Het idee is natuurlijk geweldig en voor veel 'investeerder' mooi om met kleine bedragen leuke rentes te kunnen vangen.
Ik vind alleen af en toe de beschrijving/plannen dramatisch slecht geschreven en de interessante projecten zijn zeer snel volgeboekt.
Ik overweeg wat geld in te leggen op:
Raaijmakers vleeskuikens
Leendoel:Onroerend goed / verbouwing
Project:4214 Zakelijk
Classificatie:E
8% 42 maanden
TRNSPRNT door de Huschka Groep
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Project:4584 Zakelijk
Classificatie:C
8% 60 maanden
Iemand nog tips?
Leuke looptijd, goede rente, solide markt. De markt voor thuisplezier zal de komende tijd nog wel toenemen. Nuttige besteding van het geld in vindbaarheid op internet. Geen vreemd geld in het bedrijf. Waarom zou je het niet doen?quote:Op donderdag 19 september 2013 14:00 schreef µ het volgende:
Unlimited: webshops in erotische artikelen - Financiering werkkapitaal - 3812
Kredietbedrag:¤ 40.000
Rente per jaar:8,0%
Looptijd: 48 maanden
Investeren in dildo's iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |