Ik vind het echt te zwaar om hem met stoel en al te tillen, dus dat doe ik alleen als hij slaapt. Verder doen we hem er gewoon zo in en uit.quote:Op zondag 9 november 2014 20:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja in dat geval snap ik wel dat je over wilt. Wij zitten nu allemaal prima, ik heb twee Easybases voor de maxi cosi's, dus sneller en handiger dan dit ga ik mijn baby's nooit meer in en uit de auto krijgen. Het valt niet op hè dat ik een hekel heb aan kindjes in en uit de auto laden.
Achterwaarts vervoeren ga ik trouwens ook niet doen. Ik vind het veel te duur. En ja natuurlijk gaat het om de veiligheid van mijn kinderen, maar 500+ euro voor een stoeltje gaat me echt te ver. En daarbij komt dat het er heel oncomfortabel uitziet.
Ik vond het juist ideaal zolang hij nog in de MC zat, hop van de base af en naar binnen, niet half in de auto hangend mieren met gordels en dergelijke.quote:Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind het echt te zwaar om hem met stoel en al te tillen, dus dat doe ik alleen als hij slaapt. Verder doen we hem er gewoon zo in en uit.
Wij deden tot een tijdje terug precies hetzelfde. Maar ik kan 'm nu echt niet meer met mc de trap op tillen (3 hoog ) dus ik haal 'm er altijd uit.quote:Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind het echt te zwaar om hem met stoel en al te tillen, dus dat doe ik alleen als hij slaapt. Verder doen we hem er gewoon zo in en uit.
Kan ik me voorstellen ja!quote:Op zondag 9 november 2014 20:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik loop met aan elke arm een cosi naar het kdv elke dag (50 meter ofzo), zwaar is het wel inderdaad, maar wat mij betreft nog niet zwaar genoeg om twee keer te lopen. En ik laat eigenlijk niet graag een kind achter in de auto, hoe dichtbij ik ook ben.
Nee, dat lijkt me idd ook niks! Is een goedkopere opvouwtweelingbuggy niks voor dat tripje? Of bestaan die niet? /offtopicquote:Op zondag 9 november 2014 20:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik loop met aan elke arm een cosi naar het kdv elke dag (50 meter ofzo), zwaar is het wel inderdaad, maar wat mij betreft nog niet zwaar genoeg om twee keer te lopen. En ik laat eigenlijk niet graag een kind achter in de auto, hoe dichtbij ik ook ben.
Ik heb wel een buggy ja, maar die is enorm onhandig en zwaar, want tweelingbuggy. Alles Veel waar "tweeling" voor staat is onhandig. Er zit straks echt niets anders op dan één van de twee in de autostoel te laten, het is niet anders. /offtopicquote:Op zondag 9 november 2014 20:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me idd ook niks! Is een goedkopere opvouwtweelingbuggy niks voor dat tripje? Of bestaan die niet? /offtopic
Vanwaar die smiley erbij? Heb je er ervaring mee dat dat niet blijkt te werken?quote:Op zondag 9 november 2014 20:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, of benen over elkaar, benen opgetrokken etc
Dit dusquote:Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Kimpossible het volgende:
Nou ja, wettelijk verplicht of niet, ik vind het verschil in de op te lopen schade toch wel een serieus dingetje. Nu ben ik daar sowieso misschien wat gevoelig voor, maar het voelt echt alsof ik m'n kind haar veiligheid tekort doe als ik nu tegen beter weten in een voorwaartse groep 1 stoel koop. Het is voor mij gelijk aan je baby onder een dekbed leggen: daar hoeven ze ook niet dood aan te gaan maar het zal je maar gebeuren.
Ik vind het wel errrrrg hatelijk dat die nieuwe stoelen en systemen zo duur zijn. Koop je eerst een isofix systeem voor cabriofix/pebble/pearl in de veronderstelling dat dat lekker lang meegaat en vervolgens mag je eigenlijk wel weer 500 euro neerleggen om de veiligheid van je kind te waarborgen (ipv de 200 die je in je hoofd had). Niet dat je kind, of wiens kind dan ook, dat niet waard is, maar het is nog al een smak geld
Omdat het me simpelweg ongelofelijk oncomfortabel lijkt om een paar uur achter elkaar zo te zitten.quote:Op zondag 9 november 2014 21:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vanwaar die smiley erbij? Heb je er ervaring mee dat dat niet blijkt te werken?
Punt is dat achteruitstoelen misschien onhandige formaten hebben, maar wel veiliger zijn. En dat kinderen meestal geen probleem hebben met weinig beenruimte. Ze zitten in hun spel ook vaak helemaal opgevouwen.
Toen wij van de romer king plus overstapten naar een achteruitstoel wilde onze toen ongeveer 1 meter lange peuter opeens weer graag in de auto zitten. Inmiddels gaat ze richting maat 110 en nog steeds zit ze fijn achteruit. Met haar benen opgevouwen.
In een Peugeot 307.
Ik zit bij lange autoreizen zelf ook altijd met mijn knieën opgetrokken in allerlei houdingen. Maar zelden gewoon recht met voeten op de grond. Mijn peuter achterin vindt zijn benen naar beneden bungelend ook niet zo tof en gooit ze ook altijd op mijn stoel er voor of zet ze lekker in mijn rugquote:Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Omdat het me simpelweg ongelofelijk oncomfortabel lijkt om een paar uur achter elkaar zo te zitten.
Maar fijn dat het voor je peuter lekker zit
Bij ons is in de auto vaak ook een drama, dus ik kan me best voorstellen dat hij het vervelend vindt. Hij wil in de buggy ook liever met z'n gezicht naar voren.quote:
En ik haat het om opgevouwen te zitten en ik word misselijk van achteruit rijden . Mijn man kan niet eens in een kleermakerszit zitten.quote:Op zondag 9 november 2014 21:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zit bij lange autoreizen zelf ook altijd met mijn knieën opgetrokken in allerlei houdingen. Maar zelden gewoon recht met voeten op de grond. Mijn peuter achterin vindt zijn benen naar beneden bungelend ook niet zo tof en gooit ze ook altijd op mijn stoel er voor of zet ze lekker in mijn rug
Ik denk echt dat het oncomfortabele in ons hoofd zit en dat het kinderen helemaal niks uitmaakt.
In een maxi cosi steken de benen ook uit voordat ze over gaan naar een groep 1 stoel en dat vormt ook geen probleem.
Ja maar ik denk dus oprecht dat een volwassen referentiekader niet 1 op 1 van toepassing is op een kind. En je het niet puur op dat het voor jou oncomfortabel oogt opzij moet schuiven als optie.quote:Op zondag 9 november 2014 21:32 schreef GotC het volgende:
[..]
En ik haat het om opgevouwen te zitten en ik word misselijk van achteruit rijden . Mijn man kan niet eens in een kleermakerszit zitten.
Verschillende referentiekaders
Dit, je kunt niet je eigen ongemakken op je kind projecteren.quote:Op zondag 9 november 2014 21:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dus oprecht dat een volwassen referentiekader niet 1 op 1 van toepassing is op een kind. En je het niet puur op dat het voor jou oncomfortabel oogt opzij moet schuiven als optie.
Kinderen hebben ook veel minder last van achteruit rijden dan wij.
Ik heb ook niet gezegd dat dit een/de reden was waarom wij er uiteindelijk niet voor hebben gekozen. Ik vind het een bijkomend nadeel.quote:Op zondag 9 november 2014 21:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dus oprecht dat een volwassen referentiekader niet 1 op 1 van toepassing is op een kind. En je het niet puur op dat het voor jou oncomfortabel oogt opzij moet schuiven als optie.
Kinderen hebben ook veel minder last van achteruit rijden dan wij.
Die van jullie ben ik nog niet eerder tegengekomen.quote:Op zondag 9 november 2014 21:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan ook niet in een fatsoenlijke kleermakerszit zitten. Of met opgetrokken benen. Onze lijven werken anders dan die van die kleintjes. Als ik zie hoe mijn kind opgevouwen op de grond met haar treinen speelt, krijg ik ook plaatsvervangend pijn in mijn hele lijf
Groot verschil tussen onze huidige, de Axkid Minikid, en de Römer is trouwens dat ze in de Römer altijd een beetje met kromme rug moest zitten door de kuipvorm. Voor echte kleintjes is dat volgens mij heerlijk, maar toen ze een beetje lekker ging groeien werd ze daar enorm chagrijnig van.
Kostte trouwens 330 E. En 30 verzendkosten. Best een andere prijs dan 500.
Is ook echt een topding. In Zweden besteld, advies gevraagd op lengte kind en formaat auto. Deze kon iets minder lange kinderen hebben dan sommigen, maar neemt ook wat minder plek in.quote:Op zondag 9 november 2014 22:09 schreef Moppert het volgende:
[..]
Die van jullie ben ik nog niet eerder tegengekomen.
De axxkid ziet er echt veel prettiger en fijner uit om in te zitten dan veel andere stoelen.
Dat zie ik hier ook regelmatig gebeuren, gewoon zo'n simpele zitverhoger. Zelfs op de peuterspeelzaal al Voor incidenteel gebruik ga ik er wel eentje kopen denk ik..quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:55 schreef Kursor het volgende:
Dilemma: kleuter heeft geregeld uitstapjes met school waarbij ouders rijden. Er moet dan een stoelverhoger mee. nu is ze dan wel ruim 4,5jaar en 105cm, maar nog geen 15kg (wel bijna). Ze heeft dus nog een grote groep-1 autostoel. Best een gedoe, zeker in je eentje met baby erbij en parkeren op een stukje lopen van school. Toch zo doen of voor zulke incidentele ritjes wel een stoelverhoger gebruiken? (Is dus niet voor gebruik in eigen auto als ze overgaat naar een volgende stoel).
Mijn oudste kreeg een groep 2 stoel. Voor een zitverhoger vind ik haar nog te klein en te licht ook.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Tijdje geleden al een groep 2/3 stoeltje gekocht voor in de cabrio (prettiger voor hem als hij daarin lekker laag zit), maar in de gewone auto begint de Pearl ook te klein te worden, dus dat wordt een erbij halen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
nee, maar die van ons heeft dat idd ook. En de maxi cosi rodi air ook. Gewoon goed gebruikt, denk ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:
Hoi,
Heeft iemand hier ooit contact opgenomen met Römer over het scheuren van piepschuim? Ik heb namelijk een Römer King TS Plus waarbij een scheur zit in het piepschuim bij het hoofdgedeelte. Het lijkt voor comfort te zijn, maar ik vraag me af of die scheur ook invloed heeft op de veiligheid (en dan wil ik ook graag weten waarom). Ik weet niet of het de moeite waard is om te investeren in een reserveonderdeel want hij is niet zo nieuw meer (2007 of zo).
Ik vraag het eerst hier omdat ik bang ben dat het lang gaat duren voordat ik antwoord krijg via klantenservice mail en het telefoonnummer Duits is.
Wij kochten toen een achteruitstoel voor tot 25 kilo.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Lastig.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tijdje geleden al een groep 2/3 stoeltje gekocht voor in de cabrio (prettiger voor hem als hij daarin lekker laag zit), maar in de gewone auto begint de Pearl ook te klein te worden, dus dat wordt een erbij halen.
Weer zo'n zelfde Römer verwacht ik.
Edit: bij nader inzien denk ik dat het wel een andere gaat worden, maar de ervaring leert dat mijn net 4-jarige (17,5 kg) toch echt te klein is om permanent op een zittingverhoger te zitten.
Bij uitzondering kan het best (vriendje mee in de auto, dus een van beiden op de verhoger, of nog 2 volwassenen achterin, kleuter op verhoger in het midden), maar niet als standaard manier om te vervoeren.
Kosten?quote:Op woensdag 3 december 2014 23:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij kochten toen een achteruitstoel voor tot 25 kilo.
Dat wil ik niet betalen voor 4 auto's. Sorry.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:54 schreef Vanyel het volgende:
330. En 30 verzendkosten vanuit Zweden.
Ik had toch een mail gestuurd naar Römer met de vraag om uitleg, maar de reactie was kortaf 'als het piepschuim stuk is moet het vervangen worden.' Lekker klantvriendelijk ...quote:Op woensdag 3 december 2014 23:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
nee, maar die van ons heeft dat idd ook. En de maxi cosi rodi air ook. Gewoon goed gebruikt, denk ik.
Edit, wij hebben nog een goede tobi staan, van half 2012. Die wilde ik nog een keer op marktplaats gooien binnenkort maar als iemand hier belangstelling heeft kun je me ook pb'en.
Zou ik niet doen. Ik sluit me aan bij wat Laziness hierboven zegt. Zitverhogers zonder rugleuning worden afgeraden omdat die geen zijdelingse bescherming bieden.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
Tweede hands is geen probleem voor zo'n stoeltje?quote:Op donderdag 4 december 2014 01:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik had toch een mail gestuurd naar Römer met de vraag om uitleg, maar de reactie was kortaf 'als het piepschuim stuk is moet het vervangen worden.' Lekker klantvriendelijk ...
Iemand wilde hem overnemen maar is toch afgehaakt hierdoor dus nu twijfel ik of ik zelf dat piepschuim moet gaan kopen om hem vervolgens te koop te zetten of dat ik hem gewoon zo moet verkopen als schadestoel. Ik ga in elk geval even informeren wat het kost om het piepschuim te vervangen.
[..]
Zou ik niet doen. Ik sluit me aan bij wat Laziness hierboven zegt. Zitverhogers zonder rugleuning worden afgeraden omdat die geen zijdelingse bescherming bieden.
Je kunt er dan toch twee kopen en overzetten als dat nodig is? Ze wegen over het algemeen (veel) minder dan groep 1 stoelen.
En beter tweedehands een goed merk dan eentje van de bouwmarkt.
Het liefst van iemand die je kent, om zeker te weten dat de stoel niet betrokken is geweest bij een botsing of op de grond is gevallen (waardoor er onzichtbare beschadigingen kunnen zijn die invloed hebben op de veiligheid).quote:Op donderdag 4 december 2014 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Tweede hands is geen probleem voor zo'n stoeltje?
Zo'n groep 2/3 stoeltje is al een stuk lichter (rond de 7 kg) maar ik ben ook te beroerd om zo'n ding constant van de ene auto in de andere te zetten, en dat terwijl ze vrijwel nooit tegelijk in gebruik zijn, en het eigenlijk al helemaal nooit voorkomt dat de ene auto weg is terwijl ik het autostoeltje in de andere auto nodig heb.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
En tegelijkertijd zou jij gewoon tweedehands stoeltjes kopen.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
Nee, dat zou ik niet, maar als ik voor 4 auto's stoeltjes moest kopen dan zou ik voor de 2 auto's die het minst gebruikt worden kiezen tussen een goedkoop 2/3 stoeltje of een tweedehands 2/3 stoeltje van een goed merk van een bekende, waarvan ik weet dat er geen aanrijding mee geweest is.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:35 schreef avotar het volgende:
[..]
En tegelijkertijd zou jij gewoon tweedehands stoeltjes kopen.
Tja.
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
Hij komt helemaal niet voor in de tests, de website van de fabrikant noemt het stoeltje niet, kondigt de nieuwe producten voor 2013 aan en heeft een download van de folder van 2012 op de homepage staan...quote:Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Ze zijn ideaal. Het slotje van de 3punts gordel is even wat wennen, maar verder zijn ze heel degelijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Lijkt me ook gewoon te breed, zo'n stoel voor een klein kindje.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Zijn die ook in de breedte aanpasbaar (ik heb geen idee)?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:21 schreef avotar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:21 schreef avotar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
Ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Wij hadden voor de ene auto de Pearl en voor de andere auto de Tobi, nou hebben we die Tobi al bijna 2 jaar in de gang staan omdat we toen nog maar 1 auto hadden (de cabrio pas sinds afgelopen zomer, en daarin vond ik hem te hoog zitten in de Tobi), maar hij klimt gewoon in de Pearl, tegenwoordig, maar het is gewoon niet zo klimmer, en hij is dan ook net 4 geworden....quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben.
He effe een andere vraag. Wij hebben de Pearl. Billie weegt 13 kg, 2,5 jaar. Ik denk nog lang niet aan de volgende stoel hoor maar wel overstap naar een tobi. Herkent iemand dat met een Pearl: benen drukken in de voorstoel ( die staat nog net op standje verantwoordelijk voor de passagier).
Klimmen kindjes zelf in de Tobi? Billie klimt niet echt in z'n stoel, de poot van de base staat er een beetje onhandig.
Ik ben gewoon even benieuwd.
die ik heb allebei niet, maar er zit gewoon een 5 punts gordel in.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:44 schreef agter het volgende:
[..]
Zijn die ook in de breedte aanpasbaar (ik heb geen idee)?
Je mening is nu wel duidelijk Leandra.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Je degelijkheid is alleen gebaseerd op eigen bevinding, de meeste mensen hebben liever een stoel die fatsoenlijke testresultaten behaalt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:34 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mening is nu wel duidelijk Leandra.
Verder is het gewoon een hele degelijke stoel.
Zijn voorganger heeft al een een fikse botsing overleefd waarbij moeders aanzienlijk meer schade had dan dochtertje lief. Die had namelijk buiten wat blauwe plekken van de gordeltjes helemaal niets.
Bij autostoeltjes is het echt niet zo dat hoe duurder ze zijn, hoe beter ze zijn.
quote:ANWB Kinderzitjestest
Goedkope zitjes onveilig
De goedkope kinderzitjes worden in Europa vaak onder verschillende merknamen aangeboden via internet of in bulkpartijen via de detailhandel, zoals bijvoorbeeld bij bouwmarkten.
Van de 11 onderzochte kinderzitjes scoorde meer dan de helft een onvoldoende. Vier zitjes scoorden een voldoende en één kinderzitje, de Nania BeOne SP Luxe, scoorde goed.
Enkele van de onderzochte kinderzitjes kunnen ook in Nederland te koop zijn. Door het gebruik van verschillende merknamen is het voor de consument niet te achterhalen of een kinderzitje wel of niet veilig is. Terwijl vijf van de geteste zitjes wel onvoldoende scoorden op het onderdeel veiligheid. Twee zitjes faalden zelfs op het onderdeel ‘frontale botsing’.
Ik zet hem niet weg als geweldig, ik zet hem neer als goed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je degelijkheid is alleen gebaseerd op eigen bevinding, de meeste mensen hebben liever een stoel die fatsoenlijke testresultaten behaalt.
Jij bent degene die constant dat ding als geweldig neer zit te zetten, terwijl je geen testresultaten kunt tonen om die "degelijkheid" te staven, daarbij wijzen tests wel uit dat de goedkope stoelen gewoon beduidend minder scoren qua veiligheid, dus ja.... het doet er wel toe.
En nee, als Lief! een Kids River stoeltje van een Lief! print voorziet en daarom de prijs verdubbelt wordt het inderdaad geen beter stoeltje, maar is het nog steeds dezelfde Kids River rommel met een ander stofje, maar dat wil niet zeggen dat goedkope stoelen net zo goed of beter zijn dan dure stoelen.
[..]
De test van de ANWB beperktquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:44 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik zet hem niet weg als geweldig, ik zet hem neer als goed.
Jij zet hem neer als troep en stelt tegelijk dat jij de mening van de meerderheid vertegenwoordigt.
Dus wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.
Daarbij blijf je met die ANWB test schermen, terwijl die dermate beperkt is in het aantal stoeltjes dat ik hem niet serieus neem.
Maar goed. Ik hoef mijn gelijk niet te halen hier. Ik geef een advies, mede gebaseerd op eigen ervaring. Verder vind ik het wel best.
Exact wat ik wilde zeggen toen ik de post van avotar las .quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Hoezo dat? Cybex Pallas bijvoorbeeld scoort juist goed. Ze testen soms alleen met vangnet (groep 1) maar de Solution scoort ook goed dus dat zal vergelijkbaar zijn met de Pallas zonder vangding. Is dat naïef?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
en daarbij maakt de Consumentenbond ook nog eens specifiek melding van het feit dat de 1/2/3 stoeltjes voor geen enkele leeftijdscategorie werkelijk goed zijn.
Omg compleet off topic maar je usernamequote:Op vrijdag 5 december 2014 20:35 schreef __Isis__ het volgende:
Deze discussie verder gemist, drukke dag op werk. Ik heb nog veel tests e.d. gelezen en kom uiteindelijk uit op een stoel die nog helemaal niet getest is, want nieuw. Toch gekozen voor een 123, omdat ik mijn 3,5 jarige dochter die 100 cm meet en net 15 kg is, echt nog niet in een 2/3 stoel wil zetten en we wel nieuwe stoelen nodig hebben. Zoon is over een paar weken 2 jaar, 92 cm en 14 kg.
Het is de Römer Advansafix geworden. Erg duur, maar hopelijk hebben we er lang plezier van en zijn ze erg veilig. Ik hou jullie op de hoogte.
Je kent het verschil tussen een fabrikant en een importeur neem ik aan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:07 schreef Leandra het volgende:
Het kan best zijn dat je een advies geeft op basis van je eigen ervaring, maar je eigen ervaring is geen uitgebreide veiligheidstest.
Overigens hoor ik graag je mening over het feit dat de stoeltjes niet voorkomen op de site van de fabrikant, en deze al 2 jaar niet meer geüpdate is..... en dat voor een stoel die maar liefst 11 jaar (!!!) gebruikt zou moeten worden.
Behalve wanneer je de instructies goed volgt en het stoeltje goed installeert.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Edit: overigens zou ik de overstap van Pearl naar Tobi (isofix naar gordel) vanuit veiligheidsoogpunt niet doen als het niet echt nodig is.
Bij alle tests komen stoeltjes die met isofix geïnstalleerd zijn beter uit de test, het is simpelweg veiliger omdat het stoeltje dan aan de auto vastzit.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:59 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Behalve wanneer je de instructies goed volgt en het stoeltje goed installeert.
Dan is een stoeltje met gordel niet per definitie onveiliger. Het ligt het aan hoe je het stoeltje installeert.
MC zegt zelf:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:28 schreef Burdie het volgende:
Nog een vraag. De maxi cosi groep 0 stoel is geschikt tot 13 kilo of 75 cm. Betekent dit dat een kind die daar boven valt veiliger reist in een groep 1 stoel, of blijft het advies gelden je baby zo lang mogelijk in de MC te vervoeren?
quote:•
Tijd voor het volgende autostoeltje
Als een kind boven de gewichtsgroep van het autostoeltje komt, is het tijd om een volgend autostoeltje aan te schaffen. Volg onderstaande richtlijnen om, naast het gewicht, om te bepalen of je kind echt toe is aan een grotere stoel.
Bij een baby-autostoeltje, voor een kind tot circa 12 maanden, is het belangrijk dat de bovenkant van het hoofdje niet boven de rand uit komt. Het streven moet zijn ervoor te zorgen dat het hoofdje altijd binnen de beschermende omgeving van de kuip blijft.
Hier net zo. Jaap vindt t wel best in de maxi cosi. Hij heeft ook een graftakkenhekel aan zitten, dus zet m mooi nog niet in de groep 1. Wij gaan van cabriofix straks over naar gewone pearl. Want vroegah had je geen groep 1 achteruit.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 21:46 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is wel de 75cm voorbij maar komt nog lang niet boven de rand uit...
Wij hebben de cabino protector. Te koop bij babydump voor ¤99,-quote:Op zondag 22 februari 2015 20:03 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog ideeen voor de handigste, betaalbaarste optie voor ons autostoeltjes probleem.
2 kids
7 jaar, 1,15m en 18 kilo
3 jaar 85cm en 13,5 kg
We hebben 2 auto's in beide auto's stoeltjes voor beide kids nodig.
Tot voor kort hadden we een deelautoabonnement en een vaste auto. Voor in de deelauto hadden we een hema Groep 0/1 stoel en een stoelverhoger. Ging prima.
In de goede auto een maxi-cosi tobi, en een romer Groep 2/3 stoel.
Nu is sinds kort de jongste echt te klein voor de Hema groep 0/1 stoel, en is van de maxi-cosi tobi een van de gordelspanners onderaan afgebroken.
Dus we moeten nieuwe stoelen, vooral voor de jongste.
Maar om nu voor een (half)jaar, 2 nieuwe groep 1 stoelen a minimaal 150 euro per stuk te kopen gaat me wat ver.
Iemand nog andere handige ideeen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |