ik was echt een beetje in shock. Ik piepte tegen C "ik ruik mezelf"quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt?Dat kan ik me totaal niet meer herinneren. Doen ze dat echt branden?
![]()
Meh, wou dat Martijn mee had gekeken, maar dat durfde hij niet. Ben echt benieuwd nu
Teruglezen Danic!!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:06 schreef danic het volgende:
[..]Midden in het restaurant! Dat zal je leren om ongezellig te zijn voor je mee-eters!
Oh crap, het gaat zo snel! Heb ik dus ergens overheen gekeken?! Ik ga zoeken of ik het kan vinden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Teruglezen Danic!!!
Nu is dat topic dicht en heb ik de naam dat ik in een restaurant op fok zit!
Hahahahaha!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:07 schreef danic het volgende:
Waar we praten over buiken openbranden, sushi en inwendige armen
Ik ben echt naïef hoor... Waarom doen ze dat op tv altijd met een scalpel dan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:03 schreef Mangostine het volgende:
Weet je wat stinkt? Als ze je buik open branden. Verschroeide huid.
Dat stinkt.![]()
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Mineola en Suiker jullie zijn veel te goedgelovig! Ben alweer 3 kwartier thuis. Ik vind jullie heel leuk, maar ook weer niet zo leuk dat ik jullie in een restaurant ga opzoeken!
Ja we hadden een heel gezellige avond jaquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:09 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hahahahaha!
[..]
Ik ben echt naïef hoor... Waarom doen ze dat op tv altijd met een scalpel dan?
Drie kwartier thuis?! Gezellige avond hadden jullie dan! Maar gelukkig kun je je nu weer op allerbeste fokvrienden richten
Ja, vies he? Heb ook een keer bij een operatie gestaan. Ik vond het naar een hele vieze bbq ruiken. Eerst denk je bijna over je nek/van je stokje te gaan en dan gaat het goed en wen je er enigzins aan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:03 schreef Mangostine het volgende:
Weet je wat stinkt? Als ze je buik open branden. Verschroeide huid.
Dat stinkt.![]()
En dan trek krijgen in bbqquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:11 schreef Enfermera het volgende:
Ja, vies he? Heb ook een keer bij een operatie gestaan. Ik vond het naar een hele vieze bbq ruiken. Eerst denk je bijna over je nek/van je stokje te gaan en dan gaat het goed en wen je er enigzins aan.
de opperlaag zegmaar, snijden ze idd. En dan alles daaronder, vet, weefsel, spier, branden ze laag per laag open.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:09 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hahahahaha!
[..]
Ik ben echt naïef hoor... Waarom doen ze dat op tv altijd met een scalpel dan?
Drie kwartier thuis?! Gezellige avond hadden jullie dan! Maar gelukkig kun je je nu weer op allerbeste fokvrienden richten
Zodra je een kind hebt is je leven voorbijquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja we hadden een heel gezellige avond ja
Ja, dat kan ik me goed voorstellenquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:08 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik was echt een beetje in shock. Ik piepte tegen C "ik ruik mezelf"
Heb wat foto's opgegraven, zal ze zo even plaatsen. Nu ik er zo op terugkijk, denk ik dat het idd stormen zijn geweest. Kind bijna 1, kom ik ook ergens achterquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen.. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat bepalen. Maar in feite zal een wee van 25 minuten hetzelfde zijn als een storm van 10 weeën (althans met mijn boerenverstand)
Ja 2,5 uur hier. Maar dat is veel te lang voor een moeke!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Mineola het volgende:
[..]
Zodra je een kind hebt is je leven voorbij![]()
Bijtijds naar huis en naar bed, want morgenvroeg is je biologische wekkertje er weer!
En dat sushi eten is toch maar 2u max
Ehm, no.quote:
Mn buik was te dik, dat kon ik echt niet zien.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Eerlijk zeggen. Wie heeft er gepoept bij de bevalling?
/puber
Ik niet!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Spees_Eend het volgende:
/puber
ik! Gewoon op de operatietafel! Omdat het kon.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Spees_Eend het volgende:
/puber
Geeeeeeen idee. Als al, dan heb ik het niet meegekregen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Spees_Eend het volgende:
/puber
"Dokter, wacht even hoor, ik moet poepen!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik niet!
Maar dat zou ook wel heel gênant zijn geweest tijdens een keizersnede.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik niet!
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:15 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik! Gewoon op de operatietafel! Omdat het kon.
Ik pis bijna in mijn moeketena manquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik niet!
Ikke!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Spees_Eend het volgende:
/puber
ja nou ik ook, bedanktquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[..]
Ik pis bijna in mijn moeketena man
Het gaat over poep en vleesbranden, weet je hoe belangrijk!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:16 schreef Shandaly het volgende:
Ik had goede hoop bij te kunnen lezen en te reageren, maar ik ben echt kapót... Ik ga mijn meisje maar eens wakker maken voor een slokje mamamelk en daarna heel hard slapen! ("vijf kwartier in een uur" zou mijn vader zeggen)
In de minuut dat ik dit typ 9 11 12 nieuwe posts... mensen! Doet eens rustig!!
Kweenie eigenlijkquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:13 schreef Spees_Eend het volgende:
/puber
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:16 schreef Troeta het volgende:
Ikke!!
Overdag toen ik lekker aan het relaxen was met mijn ruggenprik zat ik lekker sauzijnbroodjes te eten. En die verpleegkundige zat maar, je kan dat beter niet eten hoor, krijg je krampen van en je gaat spugen.
En ik vroeg me af waarom ik nu wel misselijk zou worden en krampen zou krijgen en normaal niet, dus ik had me bedacht dat ze bang was voor een stinkende drol...en heb de volgende ook lekker opgegeten!
ik voel het door de ruggeprik heen hoor! Kan iemand dat operatiehemd ff omhoog houden?quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:15 schreef Enfermera het volgende:
[..]
"Dokter, wacht even hoor, ik moet poepen!"
Goed verhaal!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:16 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ikke!!
Overdag toen ik lekker aan het relaxen was met mijn ruggenprik zat ik lekker sauzijnbroodjes te eten. En die verpleegkundige zat maar, je kan dat beter niet eten hoor, krijg je krampen van en je gaat spugen.
En ik vroeg me af waarom ik nu wel misselijk zou worden en krampen zou krijgen en normaal niet, dus ik had me bedacht dat ze bang was voor een stinkende drol...en heb de volgende ook lekker opgegeten!
02.16. Fieder draaide een stevige drol, geur ondefinieerbaar. Hardnekkig, moeilijk weg te vegen. Vaal van kleur.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:18 schreef Fieder het volgende:
[..]
Kweenie eigenlijkstaat dat ook in t bevallignsverslag? Ik heb van tevoren een klysmaatje gehad dus denk t niet
[..]![]()
![]()
Dude, cola over mijn laptop, omgquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik niet!
WHAHAHAh hou op mn baby wordt wakkerquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
02.16. Fieder draaide een stevige drol, geur ondefinieerbaar. Hardnekkig, moeilijk weg te vegen. Vaal van kleur.
veeg me opquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
02.16. Fieder draaide een stevige drol, geur ondefinieerbaar. Hardnekkig, moeilijk weg te vegen. Vaal van kleur.
Oquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gek wijf!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:18 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik voel het door de ruggeprik heen hoor! Kan iemand dat operatiehemd ff omhoog houden?
Omg dude stop itquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:24 schreef Mangostine het volgende:
Hoe dat dan ook gaat. Staan 4 man tijdens een perswee tussen je benen te kijken.
"Ja, kijk daar komt wat."
"Oh, aan de onderkant ook... Kan iemand effe..."
"Waar is de co?"
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:24 schreef Mangostine het volgende:
Hoe dat dan ook gaat. Staan 4 man tijdens een perswee tussen je benen te kijken.
"Ja, kijk daar komt wat."
"Oh, aan de onderkant ook... Kan iemand effe..."
"Waar is de co?"
Of wegwerpwashandje. Ze hebben genoeg disposable doekjes liggen hoorquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af hoe dat dan praktisch gaat. Gewoon met een billendoekje omdat ze die toch hebben liggen?
Welterusten Shandaly en Danic!
Die drol wordt in een hydrofiel gewikkeld, gewogen en bij mams gelegdquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
Ik vraag me af hoe dat dan praktisch gaat. Gewoon met een billendoekje omdat ze die toch hebben liggen?
waarom vraag je je dat af?quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welterusten!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:24 schreef danic het volgende:
Ik ben zoooooo blij dat ik nu niet op mijn werk zit.
Ik ga mijn bed in, jammer maar helaas! Ik hou mijn hart vast voor wat ik morgen nog moet lezen. En dan als spuit 11 nog te moeten lachen.
iedereen: wat een poepiequote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Die drol wordt in een hydrofiel gewikkeld, gewogen en bij mams gelegd
Spa op m'n scherm...quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef L-E het volgende:
[..]
Die drol wordt in een hydrofiel gewikkeld, gewogen en bij mams gelegd
Jongen, ik heb helemaal gemist dat het jouw verjaardag isquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ga ook weer ff sociaal doen op de laatste uurtjes van mijn verjaardag. Veel plezier nog met de poepverhalen etc. Ik verwacht morgen wel een leuk bijleeskwartiertje te hebben thankyouverymuch!
Ja ik had van jou wel een kaartje in de bus verwacht!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jongen, ik heb helemaal gemist dat het jouw verjaardag is
GEFELICITEERD!![]()
![]()
![]()
x 3
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, hier foto's van mijn weeën(stormen?). Iemand enig idee?dat onderste lijntje is je buikspanning, dus het 2e plaatje lijkt me wel een weeënstorm jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
NJa, m'n gyn zei dat ze wel op een natuurlijke bevalling aansturen, maar als ik echt echt echt een geplande ks wil, krijg ik diequote:
Lekkerquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:33 schreef Mangostine het volgende:
Jongens ik moet naar bed, mijn man ligt klaar.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:33 schreef Mangostine het volgende:
Oh Spees en je zusje, feli de peli idd
Kan ik me bij jou wel iets bij voorstellen. Dat heeft je voorkeur ook?quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:32 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
NJa, m'n gyn zei dat ze wel op een natuurlijke bevalling aansturen, maar als ik echt echt echt een geplande ks wil, krijg ik die
Ha, dan heb ik dus meerdere stormen gehadquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef Mangostine het volgende:
dat onderste lijntje is je buikspanning, dus het 2e plaatje lijkt me wel een weeënstorm ja
Die vind ik zo raar alleen. Is dat nu echt één lange wee? Ben benieuwd of dat in mijn verslag valt terug te lezenquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:32 schreef Fieder het volgende:
Die bovenste ziet er ook niet echt fijn uit Coco
Klopt hoor. Gezond zwanger zou die complicatie er niet geweest zijn. Maar goed, gezond zwanger zou er geen ks geweest zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:38 schreef Spirit82 het volgende:
LE, bij jou snap ik het ook helemaal, maar dat had ook met je hellp enzo te maken toch? Of zouden die risico's er ook zijn als je gezond zwanger een ks zou ondergaan?
jij weet het verschil tussen vaginaalbevallen en een ks is het echt zo anders?quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef L-E het volgende:
[..]
Klopt hoor. Gezond zwanger zou die complicatie er niet geweest zijn. Maar goed, gezond zwanger zou er geen ks geweest zijn.
Ik vond herstellen na de ks best.. eh. heftig. Ben ik zo'n mietje?
Je fysieke uitgangssituatie (zeg maar) was sowieso al slechter, natuurlijk. Dan zal de herstelperiode ook zwaarder zijn. Denk ik.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef L-E het volgende:
[..]
Klopt hoor. Gezond zwanger zou die complicatie er niet geweest zijn. Maar goed, gezond zwanger zou er geen ks geweest zijn.
Ja, was echt heel anders. Ik kan de vergelijking eigenlijk niet goed maken, omdat de eerste was: gezonde zw.schap & makkelijke vaginale bevalling, en de tweede: ziekzijn & zware ks. Was ik bij de tweede vaginaal bevallen, had dat vast ook langer geduurd dan de eerste. En was de eerste een ks, zou dat vast sneller gegaan zijn. Enzo.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:42 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
jij weet het verschil tussen vaginaalbevallen en een ks is het echt zo anders?
Vergeet ook niet dat jezelf echt heel ziek was en je daarvan ook moest herstellen. Je lichaam kan nu eenmaal niet op meerder plekken goed herstellen dus dan duurt het altijd langer.
Ja dat verbaast mij ook dat mensen daar van uitgaan. Ik zou het niet kunnen zelf. Ik ben juist blij dat ik morgen drie volle weken lekker kan genieten van mijn meisjequote:Op woensdag 31 juli 2013 15:06 schreef Mangostine het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Als ik zeg dat ik me verheug op onze vakantie, in september, een week naar Griekenland. Dan zeggen echt superveel mensen, oh en gaat M dan mee?
Wat, denk je echt dat ik een week naar de zon vertrek en mijn kind hier achterlaat?
Ik vind het leuk om terug te lezen. En probeer overal op te reageren.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:16 schreef Mangostine het volgende:
[..]
een soort roulatiesysteem?
Omen, wat vind jij er eigenlijk zelf van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die had ik gezien en volgens mij zelf voorquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:20 schreef Mineola het volgende:
Oh, speaking of, ik wijs hier trouwens nog even op. Graag een reactie als je dat nog niet had gedaan!Gewoon omdat het een mega mijlpaal is, in mijn leven dan.
[..]gedaan. Die telt namelijk echt
Waar staat QFT voor?quote:
Jeetje Gulara. Tandjes. Snel. En ik wil foto zien
Sparkling fijn dat ze goed gedronken heeft en zielig voor de prikjes
Becky wat schrikken. Hoe is het nu met je meisje
Kyara EHBK lijkt me wel interessant en handig. Leuk dat je dat gaat doen
Danc wat een schatje is jouw baby
Spees-eend lief van je vriend. En ik ben nog aan het bijlezen. En jij bent alweer terug van het uit eten. Haha
Belle duimende kindjes zijn
Bedankt voor de tips met gels voor tandjes. Heb ze genoteerd. Mocht Riley tandjes krijgen weet ik wat ik moet halen. Maar beter wacht ze daarmee totdat we terug zijn van vakantie
Jeetje Troeta dat Mex een brief van de deurwaarder kreeg. Niet normaal. Enige voordeel is dat je het van zijn zakgeld kan inhouden
Die bevallingsverhalen. Mooo en ontroerend. En sommige echt heftig. En sommige dingen heb ik me nooit afgevraagd of zelfs beseft (dat ze dus met de hele hand naar binnen gaan)
Nog een keer bevallen zou ik graag doen als het zoals deze bevalling ging. De weeënstorm was even naar. Maar als ik lees dat het bij sommigen zo lang duurt heb ik liever een vlotte bevalling. Alleen het uitdrijven moet ik wat sneller doem de volgende keer
Belle ik wil ook jouw bevalverhaal wel lezenHaha. Geweldigquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb trouwens geen idee of ik gepoept heb. Ik was te druk bezig met drie keer persen op 1 wee (lukte me gewoon bijna niet) om daar op te lettenHaha. Ik zie hem nu voor me in alleen een tijgerprint onderbroek. Soms slaat mijn fantasie teveel op holquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:33 schreef Mangostine het volgende:
Zo. Alles bijgelezen. Voortaan iets minder posten
Nu nog even jompelen voor Riley. Die heeft vandaag twee keer omgedraaid op haar rug terug. En nog steeds per ongeluk. Ze is zelf ook verbaasd als het haar lukt. Meeste keren ligt ze me haar arm omhoog te zwaaien en komt ze niet verder. Zie je haar echt lijken van Wtf doe ik fout (inclusief klaaghuitlje want boos op zichzelf)
Eigenlijk moet ik nog twee kinderen: nog een keer een ks en nog een keer vaginaal bevallen. Om het helemaal goed in kaart te kunnen brengen he.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je fysieke uitgangssituatie (zeg maar) was sowieso al slechter, natuurlijk. Dan zal de herstelperiode ook zwaarder zijn. Denk ik.
Ik voel nu nog regelmatig het litteken van de ks. Maar dat heb ik met al mijn grotere littekens wel. En hij wordt nu natuurlijk opgerektquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:45 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, was echt heel anders. Ik kan de vergelijking eigenlijk niet goed maken, omdat de eerste was: gezonde zw.schap & makkelijke vaginale bevalling, en de tweede: ziekzijn & zware ks. Was ik bij de tweede vaginaal bevallen, had dat vast ook langer geduurd dan de eerste. En was de eerste een ks, zou dat vast sneller gegaan zijn. Enzo.
Pijn aan een ks-wond deed wel meer zeer dan de vaginale hechtingen.
dan wel eerst vaginaal en dan ks want andersom mag niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik nog twee kinderen: nog een keer een ks en nog een keer vaginaal bevallen. Om het helemaal goed in kaart te kunnen brengen he.
Ik ook hoor! Als ik nog eens moest bevallen, dan 10 keer liever vaginaal. Misschien scheelde het wel dat ik na de ks al een kleintje had rondlopen, dat maakte het natuurlijk wel pittiger.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef L-E het volgende:
Doe 's even niet zo maf, huilen omdat je mensen mist. Dat is dus echt niet nodig he! Hup, stoppen met huilen, nu! Jij bent juist een van de meest attente en liefste posters hier.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:45 schreef Omentielvo het volgende:
Nu nog even jompelen voor Riley. Die heeft vandaag twee keer omgedraaid op haar rug terug. En nog steeds per ongeluk. Ze is zelf ook verbaasd als het haar lukt. Meeste keren ligt ze me haar arm omhoog te zwaaien en komt ze niet verder. Zie je haar echt lijken van Wtf doe ik fout (inclusief klaaghuitlje want boos op zichzelf)
Oh ja, nooit bij stilgestaan dat dat litteken weer wordt opgerektquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik voel nu nog regelmatig het litteken van de ks. Maar dat heb ik met al mijn grotere littekens wel. En hij wordt nu natuurlijk opgerekt
Minimaal twee iddquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik nog twee kinderen: nog een keer een ks en nog een keer vaginaal bevallen. Om het helemaal goed in kaart te kunnen brengen he.
Met een eendebek? Hmmz, dat klinkt niet zo comfortabel, nee. Ik vond het "wegduwen van een randje" bij 9 cm het ergst. Ik was best zen, maar toen heb ik wel een poging gedaan de vk te schoppen en geroepen 'wat doe je?!'quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:18 schreef Kyara het volgende:
Mijn internet doet het weer.... Vluchtig bijgelezen en ik sluit me aan bij Omen
Ik blijf erbij dat ik van die stomme, slechtgeheelde knip meer last heb (gehad) dn van het herstel van de ks.
En het meest pijnlijke vond ik het kijken naar de ontsluiting met een eendebek ding, met hand kon niet ivm geboren vliezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stom hè!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 05:44 schreef Omentielvo het volgende:
Dank jullie wel.![]()
Gulara wat een nacht![]()
Venco niet fijn. Stomme borsten ( dit meen ik niet echt hoor). Viel hij snel weer in slaap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poe Gulara zwaar weer evenhopelijk snel weer wat goede weken. Lekker lunchen! Wij gaan vanavond uit eten
![]()
Ik ga 2 dagen met L bij mn moeder slapen. Bij haar is het lekker koel, L had zo'n last van de warmte afgelopen dagen. En mijn man gaat ons huis aanpakken dus dan is het praktischer als L er niet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:33 schreef Mangostine het volgende:
Waren de vliezen al geborenquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:18 schreef Kyara het volgende:
Ik blijf erbij dat ik van die stomme, slechtgeheelde knip meer last heb (gehad) dn van het herstel van de ks.
En het meest pijnlijke vond ik het kijken naar de ontsluiting met een eendebek ding, met hand kon niet ivm geboren vliezen.
Mijnes!quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:59 schreef Cantare het volgende:
Zijn er hier trouwens meer kinderen die niet van buik naar rug gerold hebben? Emmaatje weigert het. Ze kan nu gelukkig van buik naar zit, daarvoor was ze gedoemd om op haar buik te blijven liggen als ze daar eenmaal was terechtgekomen.
Ik ook inderdaad. Toen de baby ineens met zijn bolletje begon te zakken (het laatste stukje, meest nare gevoel van de bevallingquote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik wel! Niks in de gaten gehad .. werd heel discreet weg gehaald. En mijn vent maar zeuren achteraf hoe erg dat wel niet stonk haha.
Welkom, leuk!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:38 schreef Flemish_Chick het volgende:
Hallo iedereen![]()
In navolging van Olf die gisteren heel stoer uit de lurkstand ging, heb ik vandaag ook al mijn moed bijeen geraapt en een profiel aangemaakt. Ik las al mee in Z&G sinds ik 15 weken zwanger was en ben na de geboorte van mijn zoontje ook hier beginnen meelezen.
Net zoals Olf voel ik me een beetje een creepdat ik alles van jullie zit mee te lezen en het leek me wel leuk om mee te posten.
Even kort voorstellen, zoals jullie kunnen afleiden uit mijn Username ben ik Belgische (pest mij aub niet)en ik ben op 27 april bevallen van mijn zoontje A.
Ik heb al heel veel aan dit forum gehad omdat er in mijn naaste omgeving niet echt veel kindjes zijn en ik zou niet weten wat ik al gedaan zou hebben zonder jullie tips en advies.
Ik hoop hier te kunnen meeposten want het is hier altijd zo gezellig
Dat was dus mijn eendebekverhaal van gister, maar ik heb er niks van gemerkt/onthouden, dat het pijn deed. Ik zal wel zijn afgeleid door diequote:Op woensdag 31 juli 2013 23:18 schreef Kyara het volgende:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi Vlaamse![]()
Ik kom hier maar even vertellen (bij de dreumesjes is het zo stil!) dat ik nu naar het KDV ga omdat mijn kind gaat trakteren![]()
Babies zijn zo leuk! Hier zijn we nog lang niet aan rollen toe, maar het ontdekken van de ledematen gaat gepaard met dezelfde hilarische gezichtsuitdrukkingen. Tofquote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
En Riley rolt![]()
Priceless, zo'n verbaasd en boos koppie, van wat gebeurde er nou?!
Als jij het ok vindt? Waarom dan toch willen vergelijken?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:44 schreef L-E het volgende:
Nu we het er toch over hebben: hoe vaak komen jullie babies 's nachts nog? L. is nu 3,5 maand en als het een goede nacht is komt hij 4 a 5 keer. Ik vind dat niet veel, ook niet vervelend, maar als ik mensen om me heen moet geloven is het wel erg veel.
Zodat ik het mijn baby in kan peperen dat hij abnormaal is!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als jij het ok vindt? Waarom dan toch willen vergelijken?
ls je hier blijft posten dan blijft het zo stil hequote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi Vlaamse![]()
Ik kom hier maar even vertellen (bij de dreumesjes is het zo stil!) dat ik nu naar het KDV ga omdat mijn kind gaat trakteren![]()
ik had geen weeën. Sowieso is het dan al heel anders als iemand ineens in je gaat wroeten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:48 schreef Mineola het volgende:
Dat was dus mijn eendebekverhaal van gister, maar ik heb er niks van gemerkt/onthouden, dat het pijn deed. Ik zal wel zijn afgeleid door die beenweeen of zo? T is niet dat ik dat regelmatig meegemaakt hebt of zo waardoor ik er aan gewend ben.
Bram kwam vrij snel maar 1x per nacht en nu slaapt hij van 7 tot 6.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Zodat ik het mijn baby in kan peperen dat hij abnormaal is!
Nee, gewoon belangstelling.
Met 3,5 maand was 4-5 keer per nacht bij ons een slechte nacht, maar ook weer geen uitzondering. Volgens mij was 2-3 x de standaard toen en 4-5 kwam er soms tussendoor. Best heavy vond ik dat eigenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Zodat ik het mijn baby in kan peperen dat hij abnormaal is!
Nee, gewoon belangstelling.
A is net zo oud en komt meestal tussen 22:00 en 05:00 1 keer (rond 5 uur dus).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:44 schreef L-E het volgende:
Nu we het er toch over hebben: hoe vaak komen jullie babies 's nachts nog? L. is nu 3,5 maand en als het een goede nacht is komt hij 4 a 5 keer. Ik vind dat niet veel, ook niet vervelend, maar als ik mensen om me heen moet geloven is het wel erg veel.
Ik ben niet zo thuis in de fv, maar ook bij fv kun je voeden op verzoek toch? Kan de oppas hem niet gewoon voeden als hij honger heeft?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
A is net zo oud en komt meestal tussen 22:00 en 05:00 1 keer (rond 5 uur dus).
Maar laatst kwam hij ook ineens om 2:30 en later om 5:00 weer.
Maar overdag is er nu met fv geen pijl op te trekken. Geen ritme dus en volgende week wordt er voor het eerst opgepast. Wat doe ik fout?
Ja he? Veel mensen die maand die later waren uitgerekend volgens mij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Fout?Je hebt een kleine baby, die letten nog niet zo op de klok
April is wel goed vertegenwoordigd in de wiki zeg!
Tuurlijk, zolang je niet boven een liter komt per dag..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in de fv, maar ook bij fv kun je voeden op verzoek toch? Kan de oppas hem niet gewoon voeden als hij honger heeft?
Natuurlijk wel maar hij qua slapen heeft hij geen ritme enzo. Had ik er even bij moeten vertellen en we maken ook weleens flesjes voor niks.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in de fv, maar ook bij fv kun je voeden op verzoek toch? Kan de oppas hem niet gewoon voeden als hij honger heeft?
Dat heeft hier na de bv ook wel eventjes geduurd. Best wel wat flesjes te groot of voor niets gemaakt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar hij qua slapen heeft hij geen ritme enzo. Had ik er even bij moeten vertellen en we maken ook weleens flesjes voor niks.
Dacht dat ze meer ritme kregen bij fv. Vandaar.
Volgens mij heeft dat niet zoveel met fv te maken, op een gegeven moment worden ze gewoon ouder en dan hebben ze meer ritme dan die hele kleintjes..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar hij qua slapen heeft hij geen ritme enzo. Had ik er even bij moeten vertellen en we maken ook weleens flesjes voor niks.
Vind je het vervelend dat hij bij een oppas is terwijl je geen duidelijk ritme mee kunt geven?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die leren ook je kindje kennen. Bram zit momenteel met max 4 babies op de groep. Het is rustig, nu zeker want vakantie... Vaak is hij alleen.. Hij wordt ook echt helemaal blij van de leidsters op de groep, en de leidsters van hem.. Ze kennen Bram ook gewoon, de eerste tekenen dat hij moe is, of honger heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Vind je het vervelend dat hij bij een oppas is terwijl je geen duidelijk ritme mee kunt geven?
Ik vraag me wel af hoe ik dat ga doen als er vanaf september wordt opgepast: voor mij is het heel duidelijk wanneer hij huilt van de honger, of de vermoeidheid. Wanneer ik hem bij me moet houden omdat hij geborgenheid wil, of juist in zijn wieg moet leggen omdat hij overprikkeld is. Wanneer hij krampjes heeft of een boer moet laten. Hoe leg je dat uit aan iemand anders?
Het zal vast wel loslopen iddquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:43 schreef LadyBlack het volgende:
LE en venco, ik denk dat een oppas ook gauw genoeg in de gaten heeft wat je kindje wil. Misschien niet zo instinctief als jij dus het zal allicht een paar keer huilen zijn... maar ze komen er ook achter, en je kunt natuurlijk wat tips meegeven. Ik vertel mijn moeder regelmatig wat ik heb 'ontdekt', of hoe ik haar stil / in slaap heb gekregen
Oh ja, dat ookquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:43 schreef LadyBlack het volgende:
LE en venco, ik denk dat een oppas ook gauw genoeg in de gaten heeft wat je kindje wil. Misschien niet zo instinctief als jij dus het zal allicht een paar keer huilen zijn... maar ze komen er ook achter, en je kunt natuurlijk wat tips meegeven. Ik vertel mijn moeder regelmatig wat ik heb 'ontdekt', of hoe ik haar stil / in slaap heb gekregen
Nou als oppas vond ik dat wel fijn hoor, een beetje houvastquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Het zal vast wel loslopen idd
Ik kan natuurlijk ook het eea op papier zetten. Of is dat heel betweterig?
Wij leggen bram in bed bij de eerste tekenen... Bij mopperen op schoot is het hop naar boven. Als hij daar nog gaat mopperen wilt J er soms nog wel eens bij gaan liggen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:39 schreef vencodark het volgende:
Ook iets nieuws trouwens: A gaat soms huilen bij liggen dus ik pak hem op. Drinken wilt hij niet echt maar op schoot zitten wel. Toch blijft hij mopperen. Hij zit nu wel stil maar hij klaagt echt. En dan soest hij ineens in, in mijn armen.
Had ik hem niet beter gelijk in bed moeten leggen ipv op schoot houden?
Nee idd, opa en oma komen hier oppassen een dag per week.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou als oppas vond ik dat wel fijn hoor, een beetje houvast
L gaat niet naar een kinderdagverblijf toch? Dan vind ik het een ander verhaal namelijk (eigenlijk gek)
dat heb ik idd ook wel. Ik ging ook uit van een kdv.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou als oppas vond ik dat wel fijn hoor, een beetje houvast
L gaat niet naar een kinderdagverblijf toch? Dan vind ik het een ander verhaal namelijk (eigenlijk gek)
ooooh, die zou ik gewoon een paar dagen mee laten draaien. En een wen dagje dat ze het alleen doen. En een hele lijst met instructiesquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee idd, opa en oma komen hier oppassen een dag per week.
Nou, een briefje met tips, voor die tijd veel mee laten kijken, en zeker een vaste oppas heeft je kind dan ook zo doorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee idd, opa en oma komen hier oppassen een dag per week.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:12 schreef Mangostine het volgende:
[..]
de opperlaag zegmaar, snijden ze idd. En dan alles daaronder, vet, weefsel, spier, branden ze laag per laag open.
Ja dat is hier ook mijn ervaring.. Maar goed, daar heb ik dan ook een 3e kind voor om dat eindelijk door te hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:59 schreef Kyara het volgende:
Waarschijnlijk ben je dan net te laat met in bed leggen Venco. Het liefst leg ik een -ogenschijnlijk- klaarwakker baby/dreumes in bed. Die geven geen kik meet en slapen meteen. Als ze te moe zijn is het toch wat meer protest.
Wat Spees zegt, signalen bekijken zodat je er op tijd bij bent.
WTF????!!!???quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:12 schreef Mangostine het volgende:
[..]
de opperlaag zegmaar, snijden ze idd. En dan alles daaronder, vet, weefsel, spier, branden ze laag per laag open.
We hebben dit weekend een familieweekendje, kunnen ze idd L. alvast wat leren kennen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
ooooh, die zou ik gewoon een paar dagen mee laten draaien. En een wen dagje dat ze het alleen doen. En een hele lijst met instructies
Gaat dit over een ks? Ik heb foto's waarbij ze gewoon met scalpels aan de gang zijn hoor.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
WTF????!!!???
HEBBEN ZE DAT OOK BIJ MIJ GEDAAN??????????????
*flip*
ik vond het ook vrij confronterend hoor, maar ik lag daar ook onvoorbereid.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:00 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]Dat wist ik niet! Ik heb er helemaal niets van gemerkt of geroken!
En nu ga ik verder lezen
Bedenk je dat je hem níet helpt door al die toestanden uit te halen, hoe goedbedoeld ook. Hij raakt er alleen maar meer geprikkeld van en komt nog lastiger in slaap.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:02 schreef vencodark het volgende:
Ja, die signalen denk ik soms wel te kennen en soms niet.
Maar mensen...hij slaapt! Om 9:45 in bed gelegd en weggegaan. 5 minuten stevig protest en daarna zakte het dus al af. Alleen een beetje mauwen en nu stilte.
Mijn man zal trots zijn want hij kan dit veel beter dan ik. Ik ga hem proberen te troosten, melk aanbieden, bij mij laten slapen, rondtillen totdat hij in mijn armen slaapt etc. Dan zijn we gauw anderhalf uur verder.
ieuw....quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Gaat dit over een ks? Ik heb foto's waarbij ze gewoon met scalpels aan de gang zijn hoor.
jij zegt dat zo vaak dat ik jou nu associeer met een schildpadquote:
Goed he dat dat zo werkt. Ik was echt blij toen ik daar achter kwamquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Bedenk je dat je hem níet helpt door al die toestanden uit te halen, hoe goedbedoeld ook. Hij raakt er alleen maar meer geprikkeld van en komt nog lastiger in slaap.
Een uitgeruste baby slaapt het best
Schildpad omdat Finding Nemo?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:09 schreef Mangostine het volgende:
[..]
jij zegt dat zo vaak dat ik jou nu associeer met een schildpad![]()
Ik heb überhaupt geen graphic images van mijn ks.
Maar staan is dan ook supertof, gelijk heeft-ie!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Goed he dat dat zo werkt. Ik was echt blij toen ik daar achter kwam
Vanochtend heb ik hem geheel out of character wel even uit bed gehaald toen hij al 55 minuten (in eerste instantie wel netjes bij de eerste signalen naar bed) in bed lag. Of ja lag... hij ging constant staan. Hij kan dat nu dus, en het lijkt wel alsof hij die behoefte dan niet kan bedwingen ofzo. In het begin vond hij het heel grappig (ik ook) maar na de 4e of 5e keer was hij zo moe en zó overstuur dat niks meer hielp. Heb hem toen toch even naar beneden gehaald en een rondje met hem gelopen. Toen hij weer rustig was teruggelegd en hij sliep in 2 minuten.
8!!!!!! tanden? daar is 'seriously' pas op zijn plek!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:12 schreef Keshet het volgende:
Spees, seriously? Kan hij staan? Wat cool!
Mijn baby heeft 8 tandenen de volgende 2 staan op het punt van doorbreken. Hij heeft er best veel last van. Schijfjes komkommer uit de koelkast wegknagen is z'n grote hobby dan ook op dit moment!
Vind ik ookquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar staan is dan ook supertof, gelijk heeft-ie!
Lijkt me een vrij heftige periode die achter jullie ligt. Ik herken het van Jen die nooit wilde slapen en baat had bij een zeer strak ritme..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:14 schreef .Sparkling. het volgende:
Mijn god, mensen! Ik moest een eeuwigheid bijlezen om jullie bij te kunnen houden. Zo kan ik nooit op iedereen reageren.
Maar het allerbelangrijkste voor nu: Omen! Diep respect voor jou megapost iedere keer!![]()
Venco, het blijft onderzoeken wat werkt he? Wat LE zegt is ook onze ervaring. Kies 1 tactiek uit en blijf daar bij, steeds wisselen maakt je baby heel erg in de war. Of in ieder geval, Eva kan daar heel slecht tegen.
Ondertussen doen we het zo: wakker - uitbakeren - uit bed halen - verschonen - fles op haar kamer geven - beneden op de bank knuffelen - in de box tot ze moe wordt - inbakeren - kus en knuffel - in bed leggen.
En dan gaat ze slapen, bijna altijd behoorlijk snel. Al moest ze in het begin best lang huilen en bleef ik er naar toe lopen. Haar niet laten huilen hebben we geprobeerd, op haar kamer blijven tot ze in slaap valt (blijft ze kijken waar wij zijn en huilen), in onze armen in slaap laten vallen (keihard krijsen zo gauw ik haar weg ging leggen) en bij alles bleef ze oververmoeid omdat ze te weinig sliep. Nu probeer ik het maar zo na een gesprek met een pedagogisch medewerker van het ziekenhuis en dat lijkt heel langzaam beter te gaan.
Ik zie die arts al:"ho stop, we wachten even, mevrouw moet eerst nog even de folder doornemen". En dat jij die dan leest, teruggeeft en het startsein geeft voor de branderquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:04 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik vond het ook vrij confronterend hoor, maar ik lag daar ook onvoorbereid.
De verpleegkundige vroeg vooraf, weet je een beetje hoe een ks in zijn werk gaat? Maar ik had heul geen tijd gehad om de patientenfolder door te lezen![]()
Klopt, is heel vermoeiend. Ze is ook meteen van slag als er iets anders gaat dan normaal, zoals ergens op visite gaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij heftige periode die achter jullie ligt. Ik herken het van Jen die nooit wilde slapen en baat had bij een zeer strak ritme..
Jenny heeft het nog steeds, de dag wordt in de ochtend doorgenomen wat we gaan doen. En dat gaan we dan ook doen. Ik vertel haar ook niet de avond van tevoren als we iets anders gaan doen dan anders, dan is het te spannend.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:21 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Klopt, is heel vermoeiend. Ze is ook meteen van slag als er iets anders gaat dan normaal, zoals ergens op visite gaan.
Wat ik ook heel moeilijk vind is het commentaar van mensen erop. Dan zijn mijn schoonouders op visite bijvoorbeeld en dan ligt Eva in de box en begint ze heel druk te doen. Ik weet dat ze dan richting bed moet en soms is dat al na 10 minuten spelen. Dan krijg ik altijd commentaar van: Nu al? ze speelt nog zo lekker en ze kijkt zo alert om zich heen, die is nog helemaal niet moe!
Gelukkig weet jij inmiddels dat het wel goed lijkt te helpen. Commentaar is wel vervelend maar snappen ze het dan niet als je uitlegt waar jullie vandaan komen en hoe het nieuwe schema werkt?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:21 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Klopt, is heel vermoeiend. Ze is ook meteen van slag als er iets anders gaat dan normaal, zoals ergens op visite gaan.
Wat ik ook heel moeilijk vind is het commentaar van mensen erop. Dan zijn mijn schoonouders op visite bijvoorbeeld en dan ligt Eva in de box en begint ze heel druk te doen. Ik weet dat ze dan richting bed moet en soms is dat al na 10 minuten spelen. Dan krijg ik altijd commentaar van: Nu al? ze speelt nog zo lekker en ze kijkt zo alert om zich heen, die is nog helemaal niet moe!
Zo trof ik hem nu dus aan, druifquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik hoor hem nu wakker worden door de babyfoon. Benieuwd hoe ik hem nu aan ga treffen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedje en box staan hier trouwens op zijn laagst nu, Mineola. S is zo sterk en ik dacht als hij één keer zijn zwaartepunt verkeerd legt... Maar volgens mij kwam hij wel ietsjes verder dan zijn kin.
Dat lijkt me ook heel zwaar. Dan kunnen jullie eigenlijk nooit spontaan beslissen om iets leuks te gaan doen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jenny heeft het nog steeds, de dag wordt in de ochtend doorgenomen wat we gaan doen. En dat gaan we dan ook doen. Ik vertel haar ook niet de avond van tevoren als we iets anders gaan doen dan anders, dan is het te spannend.
mja, en daar is ook zo weinig tegenin te brengen... Ik deed dan meestal onverstoord mijn ding, en als kind sliep zei ik, zo hij slaapt, zie je, mommy knows best.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:21 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja, en zo is het ook echt. Maar ongevraagd advies hoort gewoon bij oudere generaties ofzo?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
mja, en daar is ook zo weinig tegenin te brengen... Ik deed dan meestal onverstoord mijn ding, en als kind sliep zei ik, zo hij slaapt, zie je, mommy knows best.
De meeste mensen wel, mijn vader een klein beetje maar die vindt het vooral heel zielig en mijn schoonouders begrijpen het niet nee. Maar goed, ik zie inderdaad iedere week meer rust in Eva komen en dat ze ondertussen al flessen van 125 cc drinkt af en toe en zichzelf weer in slaap kan helpen als ze even wakker wordt tussendoor. Daar doen we het voorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij inmiddels dat het wel goed lijkt te helpen. Commentaar is wel vervelend maar snappen ze het dan niet als je uitlegt waar jullie vandaan komen en hoe het nieuwe schema werkt?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
mja, en daar is ook zo weinig tegenin te brengen... Ik deed dan meestal onverstoord mijn ding, en als kind sliep zei ik, zo hij slaapt, zie je, mommy knows best.
Leuke dingen bedenken we van tevoren ja. En we hebben vaak wel gaten in de dag waar ruimte is. Dan zeg ik gewoon, dan weet ik nog niet wat we gaan doen. Als ik maar wel van tevoren aankondig..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:25 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel zwaar. Dan kunnen jullie eigenlijk nooit spontaan beslissen om iets leuks te gaan doen?
Hebben je andere 2 daar geen last van?
Heftig... We zijn nieet anders gewent dan dat Jen Jen is, ze is kind 1 dus voor ons is het normaal. We zien nu pas bij Leyla en Bram dat het ook anders kan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:30 schreef .Sparkling. het volgende:
Spees, kijk hem staan!Je grote zoon!
Heftig hoor, tico..
Ja, dat bedacht ik me dus eigenlijk net pas toen ik de foto maakte.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:26 schreef Mangostine het volgende:
Spees, tijd om de mobile buiten grijpbereik te hangen
Ik weet niet, het is een standaard IKEA bedje. Zijn die licht? Ik bedoelde dat hij zich vaak aan zijn armen omhoog probeert te trekken, ook als hij al staat. Nog verder zeg maar. En hoewel zijn hele gewicht me nog wat veel lijkt voor hem om omhoog te werken, zul je net zien dat het hem dan een keer een stukje lukt en zijn zwaartepunt dan boven de rand van het bedje komt te liggen. Dus dat hij dan zo voorover kukelt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:34 schreef Mineola het volgende:
Spees, jullie bedje lijkt me vrij licht ook, of niet? Die van ons is vrij massief, dus kantelen kan hij niet. Of bedoelde je dat niet?
En ik zeg ook vaak druif tegen hem
Mijn baby maakt echt een lelijke neus als hij drama maaktquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:41 schreef L-E het volgende:
Okee, ik was net te laat met mijn baby in bed leggen. Drama.
SPOILER: Wat betreft je ritme:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keshet dat zijn écht veel tanden!!![]()
Tico het lijkt mij best lastig, maar het klinkt altijd alsof jullie alles prima op een rijtje hebben. Met drie kinderen met totaal verschillende behoeftes. Vind het knap!
Van het ijsje, denk dat de meeste kinderen drama schoppen als het beloofde ijsje niet komt
Spark ook al lees ik nog wel eens wanhopige berichten van je, ik heb toch het idee dat het langzaam beter gaat met jullie.
Gedver dat openbranden van je buik vind ik ook behoorlijk beeldend
Danic, alles goed?
Omen vakantieeee! Of nog niet?Ik weet het ineens niet meer.
Fieder wat heerlijk dat je de koelte in gaat, maar die man van jou is niet goed bij z'n hoofd. Heeft hij wel gezien hoe warm het wordt?SPOILER: Over inwendige hechtingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enf ik vind het gezellig dat je er weer bentEn uiteraard heb ik na het keurig nette toiletpoepen wel even lekker anderhalve liter bloed door de kamer gesproeid
(oh my dat klinkt wel erg smerig
)
Tot hoe laat moet je vandaag?
Twinkle jij stinkerd
Troeta wat een fantastisch filmpje, dat voetje!! Wat een gezellig klimgeitjeIk zie F dit al helemaal doen met z'n kleine peddeltjes! Oooh wat gaan er nog veel leuke dingen komen!
Vlaamse kip, welkom! A is maar 12 dagen jonger dan mijn F en Nin van bellelena (maar dat is een meisje, pff).
Wat grappig zeg die lurkers, realiseer me dat nooit zo terwijl mijn vriendinnen ook vertellen dat ze alle fora afspeuren maar nooit meeposten!
En wat Mineola zegt: lurkers, maak u kenbaar!![]()
Tante hoe was het trakteren, was ze even de prinses van de klas?
L-E ik speel vals want ik geef alleen fv, maar de allereerste nacht was het 23:30 - 3:00 - 6:30 en op een gegeven moment ging 3:30 eruit. Nu proberen we binnenkort 23:30 ook te laten vallen. Maar in jouw geval zou ik ook gewoon trots zijn dat jullie er samen zo goed doorheen komen en dat je kunt bieden wat nodig is!
En hier ontdekt F inderdaad ook steeds meer ledematen, als ik zijn voetje omhoog houd probeert hij hem te pakken en hij kijkt intussen ook naar zijn handjes.
Kyara dat leek me zó pittig, elke twee uur twee stuks baby voeden! Maar goed, je weet nu wel hoe stoer ik je vind.Ik vroeg het laatst al maar volgens mij had je het niet gezien (of ik heb je antwoord gemist), jij vertelde iets over omrollen en dat dat nog helemaal niet gezond is als ze nog te jong zijn, dat het dan vluchtgedrag kan zijn. Maar hoe zat dat ook alweer? Als ik met F omrol-spelletjes doe kan dat dan kwaad? Hij vindt het namelijk geweldig.
Als F gaat slapen aait hij trouwens zijn eigen achterhoofd, zo met z'n priegelvingertjes door die kleine rode haartjes, daar word ik een beetje week van
![]()
Zo, het lijkt me duidelijk dat dit mijn post van de week is. Ik ga nu zeven dagen egoposten en alleen op de laatste posts reageren![]()
Ja, daar ben je wel ff mee zoet geweest dat geloof ikquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef Suikertante het volgende:
Ja. Dat is als je op 3 pagina's reageert. Laat staan als je 's avonds een keer komt bijlezen!
Dit doe ik niet meer, mijn halve ochtend is weg
En niet zo snaveltje, kijk maar even in de spoiler voor venco.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:47 schreef Suikertante het volgende:
Pas op!! Straks verslikt ze zich in die kist!!
Doet ze toch iets om te compenseren dat ze al kan lopen, fietsen en jeu des boulenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:47 schreef becky27 het volgende:
Dit de heeeeele dag! En willen overstappen van een kistje naar een stoel![]()
Tis dat ze nog geen tanden heeft anders was ze allang er minstens 1 door de lip gevallen.
Weet ik niet, het doet licht aan op een fotoquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik weet niet, het is een standaard IKEA bedje. Zijn die licht? Ik bedoelde dat hij zich vaak aan zijn armen omhoog probeert te trekken, ook als hij al staat. Nog verder zeg maar. En hoewel zijn hele gewicht me nog wat veel lijkt voor hem om omhoog te werken, zul je net zien dat het hem dan een keer een stukje lukt en zijn zwaartepunt dan boven de rand van het bedje komt te liggen. Dus dat hij dan zo voorover kukelt.
Sparkling wat fijn dat ze is aangekomen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen bedje en commode trouwens, kast niet
Spark,![]()
![]()
voor je aanpak en de grote flessen, en mega-jeej voor het aankomen!
Becky, je kleine!Ze loopt echt gelijk aan mijn jochie! Op de tanden na dan. Gelukkig
![]()
Dat eerste deed ik laatst ook ja! Dat lijkt toch wel te werken. Vond het vd week zo lief: hij kon niet kalmeren dus ging in het donker in de slaapkamer zitten. Legde hem bij me, klopte op zij rug en zong voor hem. Hij was binnen no time kalm. Wist niet wat me overkwam!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:38 schreef .Sparkling. het volgende:
Mineola, sinds we haar fles op haar slaapkamer geven drinkt ze soms 125. We zijn het gaan proberen omdat daar veel minder prikkels zijn dan beneden in de woonkamer en is ze ook minder snel afgeleid. Er zitten nog steeds flessen tussen van 60 tot 70 cc, vooral als ze heel onrustig geslapen heeft.
Eergisteren bij de kinderarts was ze in ieder geval ietsje aangekomen, 4730 gram! Ze is nu ongeveer 800 gram aangekomen sinds haar geboorte en 8 cm groter geworden
Jij hebt gekeken? Hoe stoer!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:52 schreef becky27 het volgende:
Oh en ik heb de hele keizersnede meegekeken en ik heb geen branders gezien. Wel een paar man die met grof geweld mijn buik openrukte (iets met sterkte buikspieren en zo)
Ik heb tijdens een van mijn stages een sectio bijgewoond en daar werd inderdaad gewoon met scalpels gewerkt. Niks niet branden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Gaat dit over een ks? Ik heb foto's waarbij ze gewoon met scalpels aan de gang zijn hoor.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:43 schreef Suikertante het volgende:
Gulara dat lijkt me érg vermoeiend. Hoe gaat ie nu, ging Pi mee lunchen of was 't even een uitje zonder baby?
venco met je betontieten
SPOILER: Wat betreft je ritme:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keshet dat zijn écht veel tanden!!![]()
Tico het lijkt mij best lastig, maar het klinkt altijd alsof jullie alles prima op een rijtje hebben. Met drie kinderen met totaal verschillende behoeftes. Vind het knap!
Van het ijsje, denk dat de meeste kinderen drama schoppen als het beloofde ijsje niet komt
Spark ook al lees ik nog wel eens wanhopige berichten van je, ik heb toch het idee dat het langzaam beter gaat met jullie.
Gedver dat openbranden van je buik vind ik ook behoorlijk beeldend
Danic, alles goed?
Omen vakantieeee! Of nog niet?Ik weet het ineens niet meer.
Fieder wat heerlijk dat je de koelte in gaat, maar die man van jou is niet goed bij z'n hoofd. Heeft hij wel gezien hoe warm het wordt?Wat zij hierboven zegt.SPOILER: Over inwendige hechtingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enf ik vind het gezellig dat je er weer bentEn uiteraard heb ik na het keurig nette toiletpoepen wel even lekker anderhalve liter bloed door de kamer gesproeid
(oh my dat klinkt wel erg smerig
)
Tot hoe laat moet je vandaag?
Twinkle jij stinkerd
Troeta wat een fantastisch filmpje, dat voetje!! Wat een gezellig klimgeitjeIk zie F dit al helemaal doen met z'n kleine peddeltjes! Oooh wat gaan er nog veel leuke dingen komen!
Vlaamse kip, welkom! A is maar 12 dagen jonger dan mijn F en Nin van bellelena (maar dat is een meisje, pff).
Wat grappig zeg die lurkers, realiseer me dat nooit zo terwijl mijn vriendinnen ook vertellen dat ze alle fora afspeuren maar nooit meeposten!
En wat Mineola zegt: lurkers, maak u kenbaar!![]()
Tante hoe was het trakteren, was ze even de prinses van de klas?
L-E ik speel vals want ik geef alleen fv, maar de allereerste nacht was het 23:30 - 3:00 - 6:30 en op een gegeven moment ging 3:30 eruit. Nu proberen we binnenkort 23:30 ook te laten vallen. Maar in jouw geval zou ik ook gewoon trots zijn dat jullie er samen zo goed doorheen komen en dat je kunt bieden wat nodig is!
En hier ontdekt F inderdaad ook steeds meer ledematen, als ik zijn voetje omhoog houd probeert hij hem te pakken en hij kijkt intussen ook naar zijn handjes.
Kyara dat leek me zó pittig, elke twee uur twee stuks baby voeden! Maar goed, je weet nu wel hoe stoer ik je vind.Ik vroeg het laatst al maar volgens mij had je het niet gezien (of ik heb je antwoord gemist), jij vertelde iets over omrollen en dat dat nog helemaal niet gezond is als ze nog te jong zijn, dat het dan vluchtgedrag kan zijn. Maar hoe zat dat ook alweer? Als ik met F omrol-spelletjes doe kan dat dan kwaad? Hij vindt het namelijk geweldig.
Als F gaat slapen aait hij trouwens zijn eigen achterhoofd, zo met z'n priegelvingertjes door die kleine rode haartjes, daar word ik een beetje week van
![]()
Zo, het lijkt me duidelijk dat dit mijn post van de week is. Ik ga nu zeven dagen egoposten en alleen op de laatste posts reageren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.over snacht's wakker zijn, ze komt meestal 1x in de nacht zo rond half 3
eerst plukte ik haar altijd uit bed en voede ik haar bij ons in bed en sliepen we zo verder.
maar dan werd ze daarna nog wel meerdere keren wakker.
nu voed ik haar en leg ik haar terug in haar eigen bed en komt ze ergens tussen 6 en 7 weer de normale tijd eigenlijk.SPOILER: over poepenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ga weer m'n best doen om mee te posten heb nu nog even lekker vakantie
Ik vind Nin's duimfoto's zo lief!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef bellelena het volgende:
Suiker, Nin doet ook met d'r vingertjes zo aan d'r haar frummelen als ze slaapt/duimtIk deed dat zelf ook vroeger, ik vind het zo ontzettend lief!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik haal m zo weer weg... J houdt er niet zo van, maar dat bekkie van Bram <3.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Precies dat...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef Gulara het volgende:
Ik zou het doen venco. Wie weet?![]()
Flemish_chick, ik heb ook lang meegelurkt voordat ik me registreerde (voor m'n zwangerschap). Het zorgt er wel voor dat ik niet heel open ben. Alles wat ik hier zeg mag iedereen weten (hoewel ik het niet iedereen vertel) en ik ben voorzichtig met foto's.
En welkom! Meepraten is veel leuker hoor!
Suiker is gewoon van het voordringenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:21 schreef Flemish_Chick het volgende:
Suiker, ja, ik weet nog heel goed in Z&G dat jij later uitgerekend was dan mij en dat je dan eerder beviel, vond ik zooo niet eerlijkWilde zo graag mijn baby zien
Ja klopt, de oudste heeft meer mijn kleur (bruin dus). E.mma is duidelijk een kind van haar vader...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:44 schreef Gulara het volgende:
Ze is heel blond Cantare! Je andere dochter heeft donkerder haar toch (zag ik in het draagdoekentopic toch?) Wat een beauty!
Ik ging het even voor je googlen en kwam toen tot de ontdekking dat Spees_Eend daar onderzoek naar heeft gedaan enkele jaren geleden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:54 schreef Flemish_Chick het volgende:
Piekie, heeft dat niet iets te maken met het feit dat in juli/augustus veel mensen verlof hebben en het niet echt denderend weer was? Wordt er dan niet wat meer 'geklust' zeg maar denk je?
Serieus? Grote vraagtekens hier momenteel hoe ze dat dan in godsnaam onderzocht heeft?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ik ging het even voor je googlen en kwam toen tot de ontdekking dat Spees_Eend daar onderzoek naar heeft gedaan enkele jaren geleden.
Ik was trouwens 5 mei uitgerekend.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:50 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Suiker is gewoon van het voordringenik was twee weken eerder uitgerekend, piept ze toch gewoon voor
![]()
![]()
![]()
Trouwens bizar hoeveel aprilbaby's er hier zijn!
voor de megaposts van omen en suiker!
Whut?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ik ging het even voor je googlen en kwam toen tot de ontdekking dat Spees_Eend daar onderzoek naar heeft gedaan enkele jaren geleden.
J. komt ook nog zo'n 3-4 keer per nacht. Op dagen dat ik vrij ben vind ik dat geen probleem. Maar nu heb ik bijvoorbeeld 4 vroege diensten achter elkaar en moet dan om half 6 al opstaan, als ik dan 's nachts ook nog zo vaak wakker word om te voeden vind ik dat wel zwaar eerlijk gezegd. Ik doe daar verder niets mee om te proberen haar minder te laten drinken 's nachts want ik wil in principe gewoon haar ritme aanhouden en ik ga er vanuit dat ze vanzelf wel aangeeft als ze er geen behoefte meer aan heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:44 schreef L-E het volgende:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef vencodark het volgende:
Nou, baby kan écht de slaap niet vatten. Dan maar weer eruit vissen.![]()
Mijn man zei toen nog tegen zijn moeder: Ik denk dat ik haar zwanger gemaakt heb vd week. Ik weet het zeker.Zijn moeder dacht het ook.
![]()
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:14 schreef Gulara het volgende:
[..]
Voilà!
[ afbeelding ]
En ja ik kijk afentoe op de allerhande site.
Is helemaal niks mis mee hoor. Het ging er toen om dat het rollen van buik naar rug een soort escape is om niet op de buik te willen liggen of dat de armspieren aan 1 kan sterker zijn daardoor e omrollen ( als ze steeds 1 kant oprollen zeg maar). Is niet erg maar het is dus nietquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:43 schreef Suikertante het volgende:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Disclaimer: ik neem aan dat iedereen wel weer hoe je aan een baby kunt duwen en trekken zonder dat er beentjes uit de kom raken en zo....
Ik werk in principe 28-32 uur nu. Heb een onregelmatig rooster en het kan de ene week 5 dagen zijn en de andere week 3 bijvoorbeeld. Heb daar ook avonddiensten tussen gelukkig dus dan kan ik wel wat langer slapen en overdag meer met J. doenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:15 schreef Gulara het volgende:
Jeetje L0t dat zijn ook lange dagen. Hoeveel dagen werk je? Kan me voorstellen dat je haar mist.
Google: 'in welke maand zijn de meeste mensen jarig' geeft jou als eerste hit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk om de kindjes van Cantare en RA eens te zien!
Lot, wat lijkt me dat pittig zeg met een vroege dienst. Laat staan 4 vroege diensten...
[..]! Daar heb ik geen enkele herinnering meer van
Duidelijk. Hoewel ik flexibel werken altijd zelf wel fijn vind is het natuurlijk extra lastig als je sommige weken J. zo weinig ziet. Maar vanaf december meer J-tijd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:25 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik werk in principe 28-32 uur nu. Heb een onregelmatig rooster en het kan de ene week 5 dagen zijn en de andere week 3 bijvoorbeeld. Heb daar ook avonddiensten tussen gelukkig dus dan kan ik wel wat langer slapen en overdag meer met J. doen. Het is dus niet elke week zo gelukkig.
Vanaf december ga ik 24 uur werken.
Ik vind het ook wel frappant jaquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:26 schreef Gulara het volgende:
[..]
Google: 'in welke maand zijn de meeste mensen jarig' geeft jou als eerste hit.
Maar wel frappant dat als ik zoiets vreemds Google dat jij dan komt boven drijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lot, jij zal wel naar december uitkijken!
Ik zal wel een filmpje maken vanmiddagquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]kan dat ook zónder dat ledematen uit de kom raken?
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel frappant jaNou heb ik wel meer vreemds in mijn posthistorie. Zeg maar uit de tijd dat ik een username had aangemaakt om samen met een vriendin en/of Flappe debiele topics aan te maken.
Druiven in je kont proppen? Wil ik dit überhaupt weten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lot, jij zal wel naar december uitkijken!
is een beproefde techniek om de bevalling op te wekken. Zoiets als op een ananashart zitten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
Druiven in je kont proppen? Wil ik dit überhaupt weten?
Ik ben zo trots op het beeld dat ik online van mezelf kan creëren!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef Suikertante het volgende:
Speeseend ik zie nu jou voor me terwijl je met in één hand een babybeentje, met de ander druiven in het rond zwaait! Ik probeer het beeld van stap 2 te vermijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |