quote:‘OK, houd dit stil, we lopen niet om gemiddeld te zijn, we moeten slim zijn in deze sport, momenten kiezen, een of twee keer per jaar. Denk je echt dat Mo Farah (de regerend Olym pisch kampioen op de 10.000 meter, red.) het redt op pizza en spaghetti?’
Waarvan aktequote:PERSBERICHT
Moskou, 13 augustus 2013
Statement
De Atletiekunie heeft kennis genomen van een artikel over Adrienne Herzog in Vrij Nederland. In onderhavig geval past de Atletiekunie altijd hoor en wederhoor toe.
Daarnaast is de filosofie van de Atletiekunie: schone sport.
Nu dus.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:24 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen in Nieuwsuur een item over Herzog.
want die moet hangen van jouw?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:35 schreef marcodej het volgende:
Nu dus. Hopelijk zit Van Langen er weer.
Hij kreeg ze van iemand 'in zijn schoot geworpen'. Wil niet zeggen van wie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik val er net in... maar gaf hij nou aan hoe hij in eerste instantie aan die mails kwam?
Nee, ik hoopte dat ze zouden vragen of ze nog steeds vond dat doping in atletiek niet structureel was.quote:
Hypocriet gelul idd. Doping is structureel in elke sport. Punt. Ben blij dat het gezeik op het wielrennen nu een beetje over is en men ook naar andere sporten kijkt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, ik hoopte dat ze zouden vragen of ze nog steeds vond dat doping in atletiek niet structureel was.
Structureel? Dit verhaal van Herzog komt bijzonder amateuristisch overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hypocriet gelul idd. Doping is structureel in elke sport. Punt. Ben blij dat het gezeik op het wielrennen nu een beetje over is en men ook naar andere sporten kijkt.
Als iedereen het amateuristisch doet is het alsnog structureel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Structureel? Dit verhaal van Herzog komt bijzonder amateuristisch over
Uiteraard. Dan is het structureel onstructueel. Hoe Herzog dat doet met allerlei louche handelaren komt natuurlijk armzalig overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als iedereen het amateuristisch doet is het alsnog structureel.
Bij Pascua dus. Die werd gepakt en toen moest ze op eigen houtje op zoek.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Uiteraard. Dan is het structureel onstructueel. Hoe Herzog dat doet met allerlei louche handelaren komt natuurlijk armzalig overIk neem wel aan dat er bij betere trainingsgroepen wel betere begeleiding is op dit gebied. Herzog stelt ook niet veel voor natuurlijk.
http://www.tsn.ca/curling/story/?id=426863quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
In welke topsport wordt niet de helft betrapt of er mee in verband gebracht?
Curling misschien. Ijshockey hoor ik weinig over, maar kan aan mij liggen.
Iemand het emailadres van Angel Herediaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het toch wel een erg mooie scoop... ik ga er vanuit dat VN dit dubbel heeft gechecked voor ze het publiceerden want die kunnen zich geen canard veroorloven
Ok, ik heb veel gemist.quote:
Nu weten we hoe Powell tegen de lamp liep, die is genaaid door Usainquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Iemand het emailadres van Angel HerediaDan achterhaal ik even het recept van Bolt
Idd. Heb The Secret Race gelezen. Dat kwam nogal wat professioneler overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Uiteraard. Dan is het structureel onstructueel. Hoe Herzog dat doet met allerlei louche handelaren komt natuurlijk armzalig overIk neem wel aan dat er bij betere trainingsgroepen wel betere begeleiding is op dit gebied. Herzog stelt ook niet veel voor natuurlijk.
Misschien vond hij het leuker om af te sluiten met 'Ik ben Gay'quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nu weten we hoe Powell tegen de lamp liep, die is genaaid door Usain![]()
"Hoi Angel, ik wil graag 24 ampullen met E. groetjes Asafa"
Ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Herzog was toch vroeger het vriendinnetje van Vroemen?
Ja, al ging de hulp van Vroemen nog door nadat de relatie al verbroken was volgens het artikel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Friendzonequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, al ging de hulp van Vroemen nog door nadat de relatie al verbroken was volgens het artikel.
Verkeerd topicquote:
Ja en ze ruilde hem in voor Liefersquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dankzij Vroemen kwamen rabobankers ook bij Matschiner uitquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja en ze ruilde hem in voor Liefers
Je kan de hele Armstrong Case ook wegzetten als amateuristisch. Een fietsenhandelaar uit Nice op een motor zetten, wat mailen met het zoontje van een dopingdokter en naalden in een cola-blikje wegstoppen en het vuil in mikken. Zo gaat het nou eenmaal, zodra je gedetailleerde logs en dokters gaat gebruiken ben je helemaal in no-time de lul.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Structureel? Dit verhaal van Herzog komt bijzonder amateuristisch over
Ferrari en Conconi konden dat ook alleen maar doen omdat hen wegens hun wetenschappelijke werk toch behoorlijk wat tijd een behoorlijke hand boven het hoofd is gehouden in Italië natuurlijk. En omdat ze de UCI omkochten ...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:58 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Ferrari nog het dichtst bij een professionele werkwijze kwam. Als je al ziet hoe de een na grootste dopingdokter Fuentes werkte...
Wel een aardige vraag: waar heeft Herzog haar dope van betaald? Van haar A-status?
Telekom met de connectie met de universiteit van Freiburg was volgens mij ook wel redelijk professioneel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:58 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Ferrari nog het dichtst bij een professionele werkwijze kwam. Als je al ziet hoe de een na grootste dopingdokter Fuentes werkte...
Uit die hele Mantova Case zou toch ook naar voren komen dat er ook een financieel deel was waar van alles geregeld kon worden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ferrari en Conconi konden dat ook alleen maar doen omdat hen wegens hun wetenschappelijke werk toch behoorlijk wat tijd een behoorlijke hand boven het hoofd is gehouden in Italië natuurlijk. En omdat ze de UCI omkochten ...
Dat vroeg ik mij ook af, zijn toch flinke bedragen als je dat zo leest. Lijkt mij niet dat je dat alleen van je A-status kan betalen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:58 schreef marcodej het volgende:
Wel een aardige vraag: waar heeft Herzog haar dope van betaald? Van haar A-status?
Misschien zoals Verona van der Leurquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af, zijn toch flinke bedragen als je dat zo leest. Lijkt mij niet dat je dat alleen van je A-status kan betalen.
Uiteindelijk was Festina misschien nog wel de professioneelste van allemaal ... Alleen was wijlen dokter Rijckaert misschien nog net daarom nog net iets voorzichtiger dan z'n collega's.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Telekom met de connectie met de universiteit van Freiburg was volgens mij ook wel redelijk professioneel.
Dopingdokter zijn is 1, maar dan ook nog door nalatigheid gezond van mensen direct in gevaar brengen is nog wel een stap erger. Fuentes was er een in die laatste categorie.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteindelijk was Festina misschien nog wel de professioneelste van allemaal ... Alleen was wijlen dokter Rijckaert misschien nog net daarom nog net iets voorzichtiger dan z'n collega's.
Ha, volgens Jefke was Rijckaert de reden waarom Virenque nog leeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteindelijk was Festina misschien nog wel de professioneelste van allemaal ... Alleen was wijlen dokter Rijckaert misschien nog net daarom nog net iets voorzichtiger dan z'n collega's.
Dat is uiteindelijk wel wat uit het Festina-proces en de getuigenissen van oa Willy Voet bleek: Dr Rijckaert was op en top professioneel. Zo danig professioneel dat hij binnen z'n rol van dopingdokter toch nog altijd vooral met de gezondheid van z'n "cliënten" was begaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dopingdokter zijn is 1, maar dan ook nog door nalatigheid gezond van mensen direct in gevaar brengen is nog wel een stap erger. Fuentes was er een in die laatste categorie.
Dat bedoel ik ook. We zijn het eensquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk wel wat uit het Festina-proces en de getuigenissen van oa Willy Voet bleek: Dr Rijckaert was op en top professioneel. Zo danig professioneel dat hij binnen z'n rol van dopingdokter toch nog altijd vooral met de gezondheid van z'n "cliënten" was begaan.
Op dat vlak is het wielrennen er wel sowieso op achteruit gegaan. De combinatie van ploegarts/dopingdokter die bij de wedstrijden zelf meereist en z'n behandelingen voortzet en de renners continu onderzoekt is nu eigenlijk bijna onbestaande geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |