Hebben we wel outsiders? Zo ja, wie?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef Nazder het volgende:
Volgens Alberda rekent de atletiekunie erop dat er geen medailles worden gehaald door de Nederlandse ploeg. Denk zelf ook dat dat weleens lastig zou kunnen worden.
Alleen de Marathon lopen ze in de middag op de warmste tijd van de dag. De Nederlandse coach was er woest om en was blij dat we in Nederland momenteel zulk warm weer hebben.quote:
En Sintnicolaas. Medaille wordt lastig natuurlijk (net als voor Broersen), maar het is zeker niet onmogelijk.quote:
Starttijd is 15:30 in Moskou, dus het is in de namiddag. Niet ideaal, maar ook niet zo dramatisch als eerder gesteld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alleen de Marathon lopen ze in de middag op de warmste tijd van de dag. De Nederlandse coach was er woest om en was blij dat we in Nederland momenteel zulk warm weer hebben.
Wat is het verschil in temperatuur 14.00 uur en 16.00 uur ? Het parcours schijnt ook niet aantrekkelijk te zijn. Zover mijn minpuntjes.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Starttijd is 15:30 in Moskou, dus het is in de namiddag. Niet ideaal, maar ook niet zo dramatisch als eerder gesteld.
Snelwandelen verdient ook niet beterquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:52 schreef DeeBee het volgende:
Parcours van het snelwandelen is nog erger zo ongeveer, nog kleiner rondje veel vaker.
Dat is eigenlijk spotgoedkoopquote:Op woensdag 31 juli 2013 14:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Starttijd is 15:30 in Moskou, dus het is in de namiddag. Niet ideaal, maar ook niet zo dramatisch als eerder gesteld.
Verder heb ik er mega veel zin in, want ga het hele spektakel live aanschouwen.![]()
[ afbeelding ]
Bij de 'X' kan ik de hele week zitten met m'n passe-partout, prijzen vielen alles mee, 150 euro voor 9 dagen voor alle sessies.
Ondanks wat afzeggingen toch nog steeds wel een heleboel vette onderdelen op het programma, kan niet wachten.
Zonde, ik had me verheugd op een prachtige wedstrijd met die twee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:15 schreef heywoodu het volgende:
Snelwandelaars Borchin en Bakulin zijn er ook al niet bij.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonde, ik had me verheugd op een prachtige wedstrijd met die twee.
Maar zelfs zonder die twee, loopt het bij de andere favorieten nog dun door de broek van de spanning.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonde, ik had me verheugd op een prachtige wedstrijd met die twee.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar zelfs zonder die twee, loopt het bij de andere favorieten nog dun door de broek van de spanning.
quote:(Belga) Belgiė vaardigt vijftien atleten af naar het WK in Moskou (10-18 augustus). Het gaat om elf individuele sporters en een ploeg (4x400 meter mannen), zo maakte de Koninklijke Belgische Atletiekbond (KBAB) vandaag bekend.
Belgiė trekt met vijftien atleten naar WK atletiek in Moskou
Kevin en Jonathan Borlée lopen in Moskou de individuele 400 meter en de estafette. De ploeg bestaat verder uit Dylan Borlée, Will Oyowe, Antoine Gillet en Arnaud Destatte. Andere geselecteerde mannen zijn Pieter-Jan Hannes (1.500 m), Bashir Abdi (10.000 m), Adrien Deghelt (110 m horden) en Thomas Van der Plaetsen (tienkamp). Vijf Belgische atletes gaan naar Moskou. Het vijftal bestaat uit Almensh Belete (5.000 m), Anne Zagré en Sara Aerts (100 m horden), Axelle Dauwens (400 m horden) en Nafissatou Thiam (zevenkamp).
Van de zestien atleten die er vorig jaar bij waren op de Olympische Spelen in Londen, ontbreken er drie door blessures (Hans van Alphen, Svetlana Bolshakova en Michael Bultheel) en zijn er twee gestopt (Tia Hellebaut en Elodie Ouedraogo). "De gemiddelde leeftijd van deze ploeg is naar atletieknormen zeer jong (24 jaar) maar er is heel wat potentieel", meldt de KBAB, die als selectiecriteria een potentiėle top 16-plaats hanteerde.
"De kwaliteit van deze ploeg mag niet afgemeten worden aan eventuele medailles. In een geglobaliseerde sport zoals de onze (er zullen 206 landen deelnemen), blijven medailles uitzonderlijk duur. Op papier is er een kans voor de 4x400."
"De gebroeders Borlée nemen definitief de (estfette)stok over van de vorige generatie waar Kim Gevaert en Tia Hellebaut de vaandeldraagsters waren. Ze worden aangevuld met een paar jonge kuikens die dit kampioenschap zullen gebruiken als voorbereiding voor Rio." (Belga)
Ah ok, als je maar geen finales mistquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:17 schreef DeeBee het volgende:
Dat moet ik nog even zien. Kan het wel met m'n passe-partout, maar wil ook wel wat van Moskou zien, dus dan kan ik wel een paar ochtendsessies met 400 mH vrouwen laten schieten bijv.
En ben nu in St.-Petersburg en ga zat. naar Moskou, dus mis dan ook wat sessies. Maar komt wel goed, ondanks de afwezigen zin in het toernooi!
Broersen werd dit jaar 2e in Götzis met een schitterend nieuw PR van 6345 punten. Schippers werd 3e met 6287 punten. Het PR van Dafne staat van Götzis vorig jaar met 6360 punten. Tsja, ze hebben allebei even veel kans, maar zullen voor een medaille sowieso over de 6400 punten heen moeten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Schippers maakt toch meer kans op de Zevenkamp dan Broersen?
Twee keer in een korte tijd pieken misschien niet, maar het is vaak een kwestie van het goede gevoel vasthouden en doortrekken. Er zit bij allebei nog heel veel rek op dat PR.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:42 schreef TheVulture het volgende:
Oh ok, ik wist niet dat Broersen zich zo had verbeterd... aan de andere kant, vaak lukt het die zevenkampsters niet om twee keer in korte tijd te pieken volgens mij... en dan zou je zeggen dat er voor Schippers nog wat meer ruimte zit op basis van prestaties in het verleden.
Ze zijn beiden toch nog jong ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Twee keer in een korte tijd pieken misschien niet, maar het is vaak een kwestie van het goede gevoel vasthouden en doortrekken. Er zit bij allebei nog heel veel rek op dat PR.
Lekkere carriere zo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:43 schreef heywoodu het volgende:
Even gemist, maar Vlasic dus ook al niet op het WK
Dat zijn dus mooi kuttijden, de finales die steeds allemaal gaan beginnen als we hier gaan etenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:33 schreef borisz het volgende:
Wie de complete timetable wil hebben
http://www.mos2013.ru/en/competition/timetable/
Haal er wel twee uurtjes vanaf ivm Moskoutijd.
Finale 100 meter: 11 augustus 19.50 dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |