abonnement Unibet Coolblue
pi_129931802
Nee, ik moest het nu doen van hem.. nja kijk wel wat er gebeurt.
pi_129933427
Stokken duren toch ook twee jaar?! Met bloeien!
Dus gaat de vorst eroverheen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stokroos
pi_130023303
Rondje tuin gedaan :

Hibiscus staat hevig te bloeien mét allerlei hommels/bijtjes/vlinders die er op af komen O+



Allerlei kleuren Oost Indische Kersch :



En er hingen nu allemaal zaaddoosjes aan *O*



Gele zonnehoedjes :



Sering bloeit voor 3e keer :D



De tuinpolitie O+

pi_130024262
Leuke foto's! Wat zijn je oik's mooi O+
Ik heb ze veel te laat gezaaid, ze komen nu pas op. Maar hopen op een lange nazomer...
Zal straks ook eens wat foto's uploaden.

O, nog over oik's, zijn die giftig voor kippen? Ik zou graag de afscheiding van de ren ermee laten begroeien namelijk.
pi_130032551
Wij hebben beestjes in onze frambozenstruik. Tenminste uit heel wat blaadjes zijn kleine hapjes. Iemand enig idee wat voor beestjes dat doen en hoe ik daar vanaf kan komen?
pi_130034606
Net terug van vakantie, dus totaal niet bijgelezen,maar ik zag een prachtige hibiscus en oostindische kers voorbijkomen.

Vandaag even de 'schade' in de tuin van 3 weken geen onderhoud nagekeken, en dat riep een paar vragen op: mijn bieslook staat nogal te bloeien. Ziet er leuk uit, maar volgens mij komt het de eetbaarheid niet ten goede. Bloemen eruit knippen, of laten zitten?

Een paar blaadjes van mijn perenboom hebben gele vlekken. Enig idee wat dat is?


In een onkruidachtig iets zitten nogal wat rupsen. Zijn deze schadelijk of juist niet? (Foto is niet geweldig, het zijn geel-zwarte rupsen van 4-5 cm lang).



Verder is mijn lupine nu wel echt helemaal uitgebloeid, en ziet hij er niet echt fraai meer uit, moet / kan ik die wegsnoeien, of moet ik hem laten afsterven?

En laatste vraag, waar ik al langer mee zat, ik heb dit voorjaar een hosta geplant, die best wat doet, maar eigenlijk te dicht bij een hortensia staat (lees: voor driekwart onder de hortensia, die een stuk groter was dan vorig jaar). Ik heb ruimte om de hosta te verplaatsen, maar hoe pak ik dat aan, en wanneer kan ik dat het best doen?

Edit: toch nog een vraag. Op vakantie in Frankrijk zag ik deze bloemen, iemand enig idee wat het is (de paars/zwarte dus)?

pi_130034904
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:33 schreef Bleie het volgende:
Net terug van vakantie, dus totaal niet bijgelezen,maar ik zag een prachtige hibiscus en oostindische kers voorbijkomen.

Vandaag even de 'schade' in de tuin van 3 weken geen onderhoud nagekeken, en dat riep een paar vragen op: mijn bieslook staat nogal te bloeien. Ziet er leuk uit, maar volgens mij komt het de eetbaarheid niet ten goede. Bloemen eruit knippen, of laten zitten?

Een paar blaadjes van mijn perenboom hebben gele vlekken. Enig idee wat dat is?
[ afbeelding ]

In een onkruidachtig iets zitten nogal wat rupsen. Zijn deze schadelijk of juist niet? (Foto is niet geweldig, het zijn geel-zwarte rupsen van 4-5 cm lang).

[ afbeelding ]

Verder is mijn lupine nu wel echt helemaal uitgebloeid, en ziet hij er niet echt fraai meer uit, moet / kan ik die wegsnoeien, of moet ik hem laten afsterven?

En laatste vraag, waar ik al langer mee zat, ik heb dit voorjaar een hosta geplant, die best wat doet, maar eigenlijk te dicht bij een hortensia staat (lees: voor driekwart onder de hortensia, die een stuk groter was dan vorig jaar). Ik heb ruimte om de hosta te verplaatsen, maar hoe pak ik dat aan, en wanneer kan ik dat het best doen?

Edit: toch nog een vraag. Op vakantie in Frankrijk zag ik deze bloemen, iemand enig idee wat het is (de paars/zwarte dus)?

[ afbeelding ]
Dat ziet eruit als perenroest. Geen idee of dat iets heel ergs is, zou je moeten googlen.

Ik zou m´n vlinderboek moeten raadplegen om te kijken van welke vlinder die rupsen zijn. Lijkt me iets koolwitje-achtigs zo op het eerste gezicht.

Van lupine heb ik geen verstand ;)

Hosta heb ik ooit midden in de zomer verplant, ging gewoon goed. Wortels vochtig gehouden en veel water gegeven na het verpoten. Wortels stonken wel naar kots, herinner ik me nog. Rare geur. :r

Die laatste is volgens mij een zwarte petunia. Apart, heel mooi!
pi_130034958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:52 schreef Stansfield het volgende:
Wij hebben beestjes in onze frambozenstruik. Tenminste uit heel wat blaadjes zijn kleine hapjes. Iemand enig idee wat voor beestjes dat doen en hoe ik daar vanaf kan komen?
Foto?
Slakjes eten volgens mij meestal vanaf de rand van het blad, als er gaatjes in de bladen zitten is het wat anders.
pi_130035177
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:34 schreef AnneX het volgende:
Stokken duren toch ook twee jaar?! Met bloeien!
Dus gaat de vorst eroverheen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stokroos
Ja dat snap ik, maar het gaat nu om het ontkiemen ;)

Mooi die zwarte petunia. Zag hem van de week ook ergens in een hanging basket tussen allerlei felle kleurtjes. geweldig!
pi_130035293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Foto?
Slakjes eten volgens mij meestal vanaf de rand van het blad, als er gaatjes in de bladen zitten is het wat anders.
Beetje te donker nu al. Ik had wel het vermoeden dat het slakjes waren aangezien we daar een tijdje geleden wel wat sporen van hadden gezien op de stenen ervoor.

Morgenvroeg maak ik wel even een foto.
pi_130037520
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:39 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat ziet eruit als perenroest. Geen idee of dat iets heel ergs is, zou je moeten googlen.

Ik zou m´n vlinderboek moeten raadplegen om te kijken van welke vlinder die rupsen zijn. Lijkt me iets koolwitje-achtigs zo op het eerste gezicht.

Van lupine heb ik geen verstand ;)

Hosta heb ik ooit midden in de zomer verplant, ging gewoon goed. Wortels vochtig gehouden en veel water gegeven na het verpoten. Wortels stonken wel naar kots, herinner ik me nog. Rare geur. :r

Die laatste is volgens mij een zwarte petunia. Apart, heel mooi!
Dank je! Het lijkt erop dat perenroest niet heel erg is, maar dat je er bijna niet van afkomt.
pi_130047470
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:33 schreef Bleie het volgende:

Vandaag even de 'schade' in de tuin van 3 weken geen onderhoud nagekeken, en dat riep een paar vragen op: mijn bieslook staat nogal te bloeien. Ziet er leuk uit, maar volgens mij komt het de eetbaarheid niet ten goede. Bloemen eruit knippen, of laten zitten?

In een onkruidachtig iets zitten nogal wat rupsen. Zijn deze schadelijk of juist niet? (Foto is niet geweldig, het zijn geel-zwarte rupsen van 4-5 cm lang).

Verder is mijn lupine nu wel echt helemaal uitgebloeid, en ziet hij er niet echt fraai meer uit, moet / kan ik die wegsnoeien, of moet ik hem laten afsterven?

Door de bloemen in de bieslook te laten zitten, zaait hij zichzelf uit. Ik laat daarom gewoon zitten.

Het lijken de rupsen van het koolwitje. Wat wil je met de plant? Mag hij aangegeten worden, dan vooral laten zitten. Het gaat niet goed met de vlinderpopulatie in Nederland dus een beetje hulp kunnen ze wel gebruiken. Anders proberen te verplaatsen naar een plant waar ze wel aan mogn zitten.

Lupine moet in het najaar op 10 cm boven de grond worden gesnoeid. Dat zou je nu al kunnen doen, al ben je dan wel erg vroeg.
Voor volgend jaar de tip om de bloemen na de bloei onmiddelijk weg te halen. Je krijgt dan in augustus nieuwe bloemen waardoor je er langer plezier van hebt.
Als je zaad van je lupine wil hebben moet je hoe dan ook wachten tot de zaaddozen droog zijn.
pi_130048251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:14 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Door de bloemen in de bieslook te laten zitten, zaait hij zichzelf uit. Ik laat daarom gewoon zitten.

Het lijken de rupsen van het koolwitje. Wat wil je met de plant? Mag hij aangegeten worden, dan vooral laten zitten. Het gaat niet goed met de vlinderpopulatie in Nederland dus een beetje hulp kunnen ze wel gebruiken. Anders proberen te verplaatsen naar een plant waar ze wel aan mogn zitten.

Lupine moet in het najaar op 10 cm boven de grond worden gesnoeid. Dat zou je nu al kunnen doen, al ben je dan wel erg vroeg.
Voor volgend jaar de tip om de bloemen na de bloei onmiddelijk weg te halen. Je krijgt dan in augustus nieuwe bloemen waardoor je er langer plezier van hebt.
Als je zaad van je lupine wil hebben moet je hoe dan ook wachten tot de zaaddozen droog zijn.
Dank, ik laat de rupsen gewoon zitten dan, plant is toch onkruid. En ik heb de bloemen van de lupine steeds weggeknipt, maar dat heeft niet geleid tot een tweede bloei, wel tot een steeds groter wordende plant.
pi_130135206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Foto?
Slakjes eten volgens mij meestal vanaf de rand van het blad, als er gaatjes in de bladen zitten is het wat anders.
Duurt even maar hier is dan de foto.



Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en wat ik daar tegen kan doen?
pi_130135337
Ikke niet helaas -O-

Zojuist besloten dat ik aankomend weekend het oude bankje ga slopen.
Hij stort echt in elkaar en op die plek staat er al flink wat bodembedekker in de vorm van de lievevrouwebedstro.
Ik plant dan de SolariumX, de lavendel en de ooievaarsbek die nu óp het bankje staan (en goed in de zon) op die plek *O*
Allemaal vaste planten dus het moet gaan lukken dacht ik zo.

Heb nog wel een vraag over de lavendel, die zit nu in een pot, doet het hardstikke goed enorme lange tentakels met bloemen... moet ik die na de bloei helemaal afknippen met tentakels en al?
pi_130136411
Lavendel doe ik 1/3 knippen ná de bloei en 1/3 ná de winter..
Het maakt volllere struiken en minder dor verhouten van de stengels....
zegt men. :?

Gister zag ik dat het weleens kan gebeuren.
Alleen zaten er nog zoveel hommels en koolwitjes in en rondom.
Ach, het steekt niet op een week, tóch !

Ben benieuwd of solariumX het in de volle grond doet?
Het bouwvallige bankje staat wél schilderachtig als decor van de potten
w/

En de eerste uitgebloeide armtierige zomerbloeier is gedropt in de kliko w/
pi_130136683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:51 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Duurt even maar hier is dan de foto.

[ afbeelding ]

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en wat ik daar tegen kan doen?
Dat ziet er niet uit als slakjes.
Zit er geen rupsje van het een of ander in je plant?
Misschien kun je aan de onderkant van de blaadjes of in de bladokseltjes iets zien zitten.

Als ik ongedierte heb dat het echt te bont maakt (ik ben niet zo moeilijk over het algemeen, luizen in m'n rozen bijv. laat ik meestal gewoon zitten of spuit ik weg met een harde straal water) gebruik ik spul van Ecostyle.
pi_130141563
Ik ga morgen wel even naar de intratuin. Spuit ik er wel wat spul op dan moet dat wel goed komen.
pi_130142594
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:28 schreef AnneX het volgende:
Lavendel doe ik 1/3 knippen ná de bloei en 1/3 ná de winter..
Het maakt volllere struiken en minder dor verhouten van de stengels....
zegt men. :?

Gister zag ik dat het weleens kan gebeuren.
Alleen zaten er nog zoveel hommels en koolwitjes in en rondom.
Ach, het steekt niet op een week, tóch !

Ben benieuwd of solariumX het in de volle grond doet?
Het bouwvallige bankje staat wél schilderachtig als decor van de potten
w/

En de eerste uitgebloeide armtierige zomerbloeier is gedropt in de kliko w/
Hier ook 2 weggedaan.
De Zinnia's worden struiken :o Met steeds maar nieuwe knoppen.
Ik ga flink diep graven voor de planten die nu in potten staan, lekkere koemest erbij en veul water.
Moet lukken hoor *O*

En 2X 1/3e knippen @lavendel. ^O^
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:25:50 #120
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_130150678
Dor hout in een Lavendel krijg je als je de uitgebloeide bloemen er niet uit knipt. Na de bloei de bloemstengels er uit knippen is volgens mij al voldoende.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_130151608
Ah en ja, Xeb heeft altijd gelijk, AnneX ^O^
pi_130151763
Ik had vandaag 8 vlinders tegelijk in mijn dropplant (agastache), zeven kleine vossen en een dagpauwoog. *O*
Heb er wel foto's van gemaakt maar camera ligt niet hier.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:03:41 #123
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_130152503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:48 schreef Gwywen het volgende:
Ik had vandaag 8 vlinders tegelijk in mijn dropplant (agastache), zeven kleine vossen en een dagpauwoog. *O*
Heb er wel foto's van gemaakt maar camera ligt niet hier.
Ik ben benieuwd! Heb ook een Agastache in mijn tuin, maar da's nog maar een jonkie. Bovendien ben ik in België. :P
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_130158121
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:45 schreef Bluezz het volgende:
Ah en ja, Xeb heeft altijd gelijk, AnneX ^O^
Tja, het zal...http://www.bastin.nl/snoeien_lavendel.html

En grote tuin en veel vlinders , Gwyn. *O*
Voor de huizen ligt ook een verzameling van moestuinen en bloemtuinen
( en veeel grind), een half voetbalveld ? ongeveer.
Daar zie ik wat meer ...vnl koolwitjes.
pi_130161704
quote:
Ah goeie link.
Ik ga gewoon knpperdeknp en als ie het niet meer doet heb ik een prachtig groen plastic uitvaartcentrum in de tuin staan *)
pi_130169744
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:28 schreef AnneX het volgende:

Ben benieuwd of solariumX het in de volle grond doet?
Het bouwvallige bankje staat wél schilderachtig als decor van de potten
w/

Huisgenoot g kan ook al geen afstand doen van het bankje. Hier en daar wat steviger gemaakt en vlg jaar maar weer een verfkwassie over heen dan :D
pi_130177105
Even een vraag tussedoor nu lees ik heel veel dat de hedera wespen aantrekt maar welke snel klimmende plant moet ik dan nemen
Toplaag bodem is wat modder en rest zand

Heb een hek van oude pallets gemaakt en wil hem zo kind veilig maken ivm dat er nu op geklommen
kan wworden vandaar de klimplant
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56:04 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130177652
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:42 schreef asfalthooligan het volgende:
Even een vraag tussedoor nu lees ik heel veel dat de hedera wespen aantrekt maar welke snel klimmende plant moet ik dan nemen
Toplaag bodem is wat modder en rest zand

Heb een hek van oude pallets gemaakt en wil hem zo kind veilig maken ivm dat er nu op geklommen
kan wworden vandaar de klimplant
ik snappum niet zo geloof ik :@ wie kan er nu op klimmen? die plant of het kind?
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:59:08 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130177795
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Huisgenoot g kan ook al geen afstand doen van het bankje. Hier en daar wat steviger gemaakt en vlg jaar maar weer een verfkwassie over heen dan :D
foto van het bankje ? O-)
pi_130179063
Omdat het pallets zijn kan de kleine meid in de toekomst erover heen klimmen en vervolgens in het water mish belanden
vandaar dat ik het hek wil laten begroeien met een klimplant
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:47:11 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_130179886
Ik heb een vrij grote hedera maar in mijn tuin nog geen enkele wesp gezien. In tegenstelling tot op mijn werk waar het stikt van hazelaars en vuilnisbakken.
Resistance is futile.
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:50:37 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130180034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:27 schreef asfalthooligan het volgende:
Omdat het pallets zijn kan de kleine meid in de toekomst erover heen klimmen en vervolgens in het water mish belanden
vandaar dat ik het hek wil laten begroeien met een klimplant
heb je ze dan horizontaal bevestigd?
pi_130180505
kon niet anders ivm 9 meter lengte en maar 8 pallets
Mijn idee was dan om iets snel groeiends erin te planten

Een normaal hek kwam bij mij op veel te veel geld uit
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:15:24 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130181062
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:01 schreef asfalthooligan het volgende:
kon niet anders ivm 9 meter lengte en maar 8 pallets
Mijn idee was dan om iets snel groeiends erin te planten

Een normaal hek kwam bij mij op veel te veel geld uit
misschien heb je hier ook wat aan: :)

http://www.infotalia.com/(...)n_detail.asp?id=2895
pi_130182137
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:59 schreef lady-wrb het volgende:

foto van het bankje ? O-)
In dit topic! ;)

Maar hier is ie eerder dit jaar :

  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 10:16:06 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130189676
tof!

ik hou van tuinbankjes. mijn kippen hadden hun eigen bank. (zo'n schommelbank)
ze zaten er graag op in het zonnetje O+
het ding was uiteindelijk zo doorgerot dat ik het niet meer vertrouwde en nu ligt hij in stukjes klaar voor de stort.

ik zal ook een fotootje zoeken van mijn kippen op de schommelbank O+
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 19:34:21 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130209738
Leuk!! O+
Ook met die tuinposters erachter!

Ik heb het bankje vanmiddag even een flinke laag groene verf gegeven (beetje gemorst met spuiten) *)
pi_130210739
Het lijkt weer wat _O-
pi_130212569
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:25 schreef AnneX het volgende:
Het lijkt weer wat _O-
Welja :D
Niets zo veranderlijk als een Bloes O-)
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2013 @ 21:20:07 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130213824
en als je die bloempot weghaalt zie je waar die gestaan heeft? :P
pi_130214051
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:20 schreef lady-wrb het volgende:
en als je die bloempot weghaalt zie je waar die gestaan heeft? :P
Ssst dat ga ik nog doen, het was even een ingeving en had eigenlijk geen tijd _O-
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:23:32 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130214055
grote stappen gauw thuis
pi_130214651
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:23 schreef kaasplankje het volgende:
grote stappen gauw thuis
My middle name ~:)
Komt goed.
Ergens in mn vakantie ga ik het wel ff afmaken w/
pi_130217370
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:03 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Heb ook een Agastache in mijn tuin, maar da's nog maar een jonkie. Bovendien ben ik in België. :P
De mijne is ook nog jong, in mei gekocht en geplant, maar reusachtig geworden, goede grond blijkbaar.
Foto's!

Beetje van onderaf gefotografeerd, lijkt hij nog hoger :P

Hier vanaf de andere kant, kun je de vlinders goed zien:
  maandag 19 augustus 2013 @ 09:07:14 #146
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_130226872
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

De mijne is ook nog jong, in mei gekocht en geplant, maar reusachtig geworden, goede grond blijkbaar.
Foto's!
[ afbeelding ]
Beetje van onderaf gefotografeerd, lijkt hij nog hoger :P

Hier vanaf de andere kant, kun je de vlinders goed zien:
[ afbeelding ]
Gaaf! Ziet er erg mooi uit! Die tweede foto zou je zó op een canvasdoek kunnen zetten.

De mijne is wat minder groot, en leek al uitgebloeid toen ik naar België ging. Gekocht en geplant in juni.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_130227193
DIE VLINDERS!!! _O_ O+ _O_ O+ _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:01 schreef asfalthooligan het volgende:
kon niet anders ivm 9 meter lengte en maar 8 pallets
Mijn idee was dan om iets snel groeiends erin te planten

Een normaal hek kwam bij mij op veel te veel geld uit
Is het een idee om er eerst een soort kippengaas tegenaan te maken en daar een klimplant voor?
Dan kan ze ook niet op de planken van die pallets gaan staan om te klimmen. :)
pi_130264184
De buitenkant gaat sowieso nog in de beits



Aan de binnenkant is ook nog een idee ja ik zat al aan wilgenmat te denken ,maar is te duur



(en nee het stond nog niet vast ,was proef opstelling
Hier moet nog 9 meter plank op de bovenkant + net verhuist dus de tuin is nog redelijk kaal

[ Bericht 7% gewijzigd door asfalthooligan op 20-08-2013 08:42:58 ]
pi_130265267
Is het niet makkelijker om ergens nog 2 pallets te regelen en de latten verticaal te plaatsen? scheelt je weer kosten van het gaas en wachten totdat de planten groot genoeg zijn.Zelfs met begroeiing is dit een mooi trappetje.
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:01:34 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130265659
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:43 schreef loecje het volgende:
Is het niet makkelijker om ergens nog 2 pallets te regelen en de latten verticaal te plaatsen? scheelt je weer kosten van het gaas en wachten totdat de planten groot genoeg zijn.Zelfs met begroeiing is dit een mooi trappetje.
ja dit is vragen om moeilijkheden. sowieso, mag dit zomaar? ik kan me voorstellen dat je buren het geen echt fraai gezicht vinden :{
is je verhuurder niet verplicht een fatsoenlijk hek te leveren? je bovenburen hebben toch ook een balkonhek?

[ Bericht 2% gewijzigd door lady-wrb op 20-08-2013 12:52:14 ]
pi_130272864
pallets worden tegenwoordig overal voor gebruikt. net als sloophout en steigerhout.
kan mooi zijn als je het netjes verwerkt, als alles een kleurtje krijgt lijkt het ook al anders denk ik. maar veiligheid lijkt me in dit geval toch het belangrijkste.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:04:38 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130273247
Ik verzamel paarse bloemen/planten :P als ze giftig zijn (zoals de monnikskap, ridderspoor en vingerhoedskruid is dat een pre :P )

Niet op de foto te zien, omdat niet meer in bloei: ridderspoor, salvia, vlinderstruik
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130273471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:36 schreef asfalthooligan het volgende:
De buitenkant gaat sowieso nog in de beits

[ link | afbeelding ]

Aan de binnenkant is ook nog een idee ja ik zat al aan wilgenmat te denken ,maar is te duur

[ link | afbeelding ]

(en nee het stond nog niet vast ,was proef opstelling
Hier moet nog 9 meter plank op de bovenkant + net verhuist dus de tuin is nog redelijk kaal
Ooooh wat woon jij leuk aan het water! O+
Bij ons is helemaal geen water in de buurt... ;(

@Semtex, wat leuk, je bloemen op kleur sorteren! Heb ik toevallig van de week in mijn blog ook over geschreven (zie link hieronder), over roze bloemen in mijn geval.
Ik zal eens voor je nadenken of ik nog meer paarse bloemen kan verzinnen voor je verzameling. :)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:58:19 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130274988
Ik heb hier in de buurt een heel groot tuincentrum die alles op alfabet heeft staan, dus dat is makkelijk zoeken :D Al denk ik dat voor de meeste de bloeiperiode alweer is afgelopen.
Lief voor het meedenken O+

Deze heb ik ook al staan, maar bloeit nu niet:


(Tibouchina)

Ridderspoor:


(..?)-distel


En deze heb ik in het tuincentrum gezien, maar ben zijn naam vergeten:


En ik zou nog wel een wisteria willen:


Het is ook lastig met de giftige bloemen, omdat ik die gescheiden moet houden van het eetbare deel van mijn tuin.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:00:57 #155
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_130281079
Instagram, Instaweather, Instashit. ;(

Die je niet weet en gezien hebt in 't tuincentrum is een Convolvulus sepium - Haagwinde.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:41:29 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130282233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:53 schreef loecje het volgende:
pallets worden tegenwoordig overal voor gebruikt. net als sloophout en steigerhout.
kan mooi zijn als je het netjes verwerkt, als alles een kleurtje krijgt lijkt het ook al anders denk ik. maar veiligheid lijkt me in dit geval toch het belangrijkste.
nah als je me een beetje volgt, weet je dat ik een bloedhekel heb aan steigerhout en andere sloophouten objecten :D

en dat pallethout is over een jaar verrot al dan niet gebeitst en ik neem aan dat er ook geen roestvrijstalen schroeven ingaan, maar spaanplaatschroeven .
die heb ik hier en daar ook in mijn balkonhek (toen de rvs op waren en ik geen zin had om nieuwe te halen) en die zijn na een jaar compleet doorgeroest (daar stond ik zelf van te kijken. ik had dat niet zo snel verwacht)

ik zou het gewoon bij de woningbouw/verhuurder aankaarten. of had je dat al geprobeerd?

[ Bericht 3% gewijzigd door lady-wrb op 20-08-2013 18:46:46 ]
pi_130282315
Paarsch O+

Eerst dacht ik dat Asfalthooligan dat hele huis had :@
En ik vind die pallets afschuwelijk lelijk :@
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:50:12 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130282533
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:44 schreef Bluezz het volgende:
Paarsch O+

Eerst dacht ik dat Asfalthooligan dat hele huis had :@
En ik vind die pallets afschuwelijk lelijk :@
zoals ze nu staan is het ook net een onderdeel van het timmerdorp :D
maar wie weet hoe netjes het wordt als ze recht staan.
zet ze nou gewoon vertikaal ah, horizontaal is ten eerste niet veilig en ten tweede niet mooi.
dan wacht je nog even op meer pallets. je kind loopt nu toch nog niet en anders zet je dr maar met box en al buiten.
pi_130284577
Haha dat zelfgezaaide dekamarktzaadje wat Zinnia heet wordt een struik *O*

Van :



Naar :

  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:51:04 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130284829
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:00 schreef Xebber het volgende:
Instagram, Instaweather, Instashit. ;(

Die je niet weet en gezien hebt in 't tuincentrum is een Convolvulus sepium - Haagwinde.
Thanks :P En vanwaar je aversie tegen IG?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130291018
Oké, even mijn plantencollectie doorgespit op de kleur "paars", want daar zit vast wel wat tussen wat voor jou ook interessant is, Semtex, al neigen sommige misschien te veel naar roze of blauw.
Heb je even? :P

* Kattensnor (Cleome)
* Allium "Purple Sensation"
* Agastache (Dropplant)
* Tulpen
* Heliotroop
* Vlasleeuwebekje
* Clematis "Jackmanii"
* Lavendel
* Akelei
* Heide
* Viooltjes
* Scabiosa (Duifkruid)
* Salvia "Ostfriesland"
* Petunia's/Surfinia's
* Buddleja (Vlinderstruik)
* Slangekruid
* Rhodondendron
* Geranium (Ooievaarsbek)
* Spaanse Margriet
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:25:19 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_130294019
Mijn vlinderstruik is ordinair paars trouwens! :')

So much for Weyeriana bicolor. Wat te doen met uitgebloeide toppen? Laat je die zitten? Want het staat zo gruwelijk lelijk :') . En daar mijn pompoen er zo'n beetje overheen groeit kan ik niet wachten om mijn vlinderstruik te verplaatsen.
Resistance is futile.
pi_130294335
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:25 schreef Seven. het volgende:
Mijn vlinderstruik is ordinair paars trouwens! :')

So much for Weyeriana bicolor. Wat te doen met uitgebloeide toppen? Laat je die zitten? Want het staat zo gruwelijk lelijk :') . En daar mijn pompoen er zo'n beetje overheen groeit kan ik niet wachten om mijn vlinderstruik te verplaatsen.
Is besmettelijk dit jaar hier, vlinderstruiken die een andere kleur hebben dan op het kaartje staat. :P
Uitgebloeide toppen laat ik voorlopig zitten, nadat ik ergens gelezen heb dat vlinderstruiken zich gemakkelijk uitzaaien. Ik wil er best een paar bij namelijk. :)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:32:38 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_130294476
Mijn tuin is te klein voor nog een vlinderstruik. Morgen maar eens wat toppen eruit snoeien dan.

Kun je vlinderstruiken niet stekken?
Resistance is futile.
pi_130295323
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:32 schreef Seven. het volgende:
Mijn tuin is te klein voor nog een vlinderstruik. Morgen maar eens wat toppen eruit snoeien dan.

Kun je vlinderstruiken niet stekken?
Volgens mij kun je alles stekken.
Ik heb althans van heel wat planten stekken meegenomen uit m'n oude tuin.
M'n moeder heeft laatst een afgebroken takje van een petunia in het water gezet en daar kwamen zelfs worteltjes aan.

Ik heb vanmiddag nog een rode zonnehoed en een hortensia erbij gekocht, alles was 40% korting bij het tuincentrum, ze moeten er blijkbaar van af, zo aan het eind van de zomer.
Ik heb ook een enorme lijst gemaakt met dingen die ik volgend jaar anders wil aanpakken. Dit was mijn eerste jaar in deze tuin en je zou kunnen zeggen dat ik een paar beginnersfoutjes heb gemaakt.
Voornamelijk in het genre "hoe groot wordt een plant uiteindelijk", sommige vaste planten staan veel te dicht op elkaar. Andere blijken verschrikkelijke kleurcombinaties te vormen omdat ik er niet op had gerekend dat ze tegelijk bloeiden.
Aan de andere kant zijn er ook onverwacht mooie combi's gegroeid, daar ga ik lekker niks aan veranderen. ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:42:39 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130298208
Appie verkocht een blauwe Hortensia, die staat nu in mijn voortuin O+ Dankbare planten :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:43:25 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130298246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:37 schreef Gwywen het volgende:
Oké, even mijn plantencollectie doorgespit op de kleur "paars", want daar zit vast wel wat tussen wat voor jou ook interessant is, Semtex, al neigen sommige misschien te veel naar roze of blauw.
Heb je even? :P

* Kattensnor (Cleome)
* Allium "Purple Sensation"
* Agastache (Dropplant)
* Tulpen
* Heliotroop
* Vlasleeuwebekje
* Clematis "Jackmanii"
* Lavendel
* Akelei
* Heide
* Viooltjes
* Scabiosa (Duifkruid)
* Salvia "Ostfriesland"
* Petunia's/Surfinia's
* Buddleja (Vlinderstruik)
* Slangekruid
* Rhodondendron
* Geranium (Ooievaarsbek)
* Spaanse Margriet
Jee, super O+ ! bedankt zeg!

Ik was trouwens mijn paarse passiebloem nog vergeten :P en Salvia en lavendel heb ik er inderdaad ook tussenstaan..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130299672
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:42 schreef SEMTEX het volgende:
Appie verkocht een blauwe Hortensia, die staat nu in mijn voortuin O+ Dankbare planten :P
Die had ik ook, helaas is ie nu ook roze :(
pi_130299744
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Volgens mij kun je alles stekken.
Ik heb althans van heel wat planten stekken meegenomen uit m'n oude tuin.
M'n moeder heeft laatst een afgebroken takje van een petunia in het water gezet en daar kwamen zelfs worteltjes aan.

Ik heb vanmiddag nog een rode zonnehoed en een hortensia erbij gekocht, alles was 40% korting bij het tuincentrum, ze moeten er blijkbaar van af, zo aan het eind van de zomer.
Ik heb ook een enorme lijst gemaakt met dingen die ik volgend jaar anders wil aanpakken. Dit was mijn eerste jaar in deze tuin en je zou kunnen zeggen dat ik een paar beginnersfoutjes heb gemaakt.
Voornamelijk in het genre "hoe groot wordt een plant uiteindelijk", sommige vaste planten staan veel te dicht op elkaar. Andere blijken verschrikkelijke kleurcombinaties te vormen omdat ik er niet op had gerekend dat ze tegelijk bloeiden.
Aan de andere kant zijn er ook onverwacht mooie combi's gegroeid, daar ga ik lekker niks aan veranderen. ;)
Leuk is dat toch?
Gewoon een beetje 'aanrommelen' noem ik dat en als iets niet naar mijn zin is of het simpel weg niet doet, verzet ik de plant gewoon. En doet ie het dan nog niet dan kiep ik hem gewoon in het groene plastic uitvaartcentrum en probeer wat anders. *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130306024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 00:18 schreef Bluezz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hah, dat valt wel mee hoor. :D Ik probeer nogal veel en kijk dan achteraf of het resultaat mij bevalt.
Wat me dit jaar niet beviel is dat het nogal een allegaartje geworden is. Ik had gezaaid op lege plekken, en daardoor zag het er nogal rommelig uit of kwamen planten in de verdrukking. Je ziet ook goed het verschil tussen eenjarigen die het van één enkele zomer moeten hebben en overal bovenuit probeerden te groeien (tot de eerste de beste regenbui ze plat gooide) en de vaste planten, die denken, als het dit jaar niet lukt is er vorig jaar weer een kans.
Ik wil volgend jaar meer groepjes maken, de vaste planten die ik nu in groepen bij elkaar heb gezet komen het best tot hun recht, of het moet een mooie solitair zijn zoals mijn Salvia "Turkestania", met enorme grijze harige bladeren en 80 cm hoge zachtpaarse bloemaren.
Ook wil ik meer op bladvorm en -kleur gaan letten, dat is nooit mijn sterkste kant geweest, ik let altijd alleen maar op de bloemetjes :@
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:48:55 #171
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_130306315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 00:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Die had ik ook, helaas is ie nu ook roze :(
Hortensia's worden anders van kleur door een te lage zuurtegraad. Hortensiamest er bij gooien dus. Begin september is daar een geschikte periode voor.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:13:58 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130310189
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:48 schreef Xebber het volgende:

[..]

Hortensia's worden anders van kleur door een te lage zuurtegraad. Hortensiamest er bij gooien dus. Begin september is daar een geschikte periode voor.
Kan turf ook? Naar mijn weten is dat ook vrij zuur?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:37:55 #173
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_130312738
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kan turf ook? Naar mijn weten is dat ook vrij zuur?
Ik had het fout :@. Je moet in 't voorjaar bemesten. Logisch eigenlijk, want dan profiteert de plant er direct van.

Turfmolm kan je in april rondom de wortelkluit mengen, eventueel met een handje koemestkorrels.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:38:39 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130312759
quote:
11s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:37 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik had het fout :@. Je moet in 't voorjaar bemesten. Logisch eigenlijk, want dan profiteert de plant er direct van.

Turfmolm kan je in april rondom de wortelkluit mengen, eventueel met een handje koemestkorrels.
Nice :) Thanks. Turf is ook goed voor de vruchtenboompjes die ik heb staan namelijk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130325836
Maar nu ie al flamingoroze is, kan ie toch niet meer veranderen in blauw :?
pi_130326032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Maar nu ie al flamingoroze is, kan ie toch niet meer veranderen in blauw :?
In deze bloei misschien niet meer? Hoewel hortensia's erom bekend staan in de bloei continu van kleur te verschieten.
Ik merk wel dat de mijne ook allemaal roze beginnen te worden, het zal wel kalkgrond hier zijn, hoewel de rhodondendrons en coniferen het juist hartstikke goed doen hier, dat is dan ook wel weer gek. Maar goed, ik heb óók deze hortens in m'n tuin staan, die kan niet kiezen, geloof ik 8)7 :


O, bij m'n rijtje paarse bloemen vergat ik nog kattenkruid en verbena bonariensis te vermelden!
pi_130326108
Misschien dat jullie me kunnen helpen met tips?

Heb een yucca in huis staan, maar een van de drie bladstammen is geknakt. Denk dat hij van binnen te droog is geworden door een combinatie van te weinig water door vakantie en wat warme dagen en omdat de plant zelf al dik 2 meter was, terwijl het stammetje op 55cm zit.

Heeft hier iemand ervaring mee? Wat kan ik het beste doen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130327638
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:21 schreef Gwywen het volgende:

[..]

In deze bloei misschien niet meer? Hoewel hortensia's erom bekend staan in de bloei continu van kleur te verschieten.
Ik merk wel dat de mijne ook allemaal roze beginnen te worden, het zal wel kalkgrond hier zijn, hoewel de rhodondendrons en coniferen het juist hartstikke goed doen hier, dat is dan ook wel weer gek. Maar goed, ik heb óók deze hortens in m'n tuin staan, die kan niet kiezen, geloof ik 8)7 :
[ afbeelding ]

O, bij m'n rijtje paarse bloemen vergat ik nog kattenkruid en verbena bonariensis te vermelden!
Haha hij kannie kiezen :D
Zo zag die blauwe van mij er dus het jaar nadat ik hem in de tuin had gezet er ook uit... om het jaar daarná totaal roze te kleuren.
pi_130328604
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Haha hij kannie kiezen :D
Zo zag die blauwe van mij er dus het jaar nadat ik hem in de tuin had gezet er ook uit... om het jaar daarná totaal roze te kleuren.
met de juiste ph verkleurt hij volgend jaar gewoon weer naar blauw ;)
pi_130328822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:11 schreef loecje het volgende:

[..]

met de juiste ph verkleurt hij volgend jaar gewoon weer naar blauw ;)
Ik wil eigenlijk niet ros en ook niet blauw, ik wil die tusseninkleur, dat vind ik zo typisch hortensia. O+
We hebben een paar weken geleden ALLE coniferen en heideplanten uit de voortuin weggehaald en vervangen door hortensia's *O*
pi_130329286
dan de ph tussen roze en blauw houden, niet te zuur maken dus.
pi_130329803
Ze worden toch blauw van roest?? Is me ooit verteld..
pi_130330350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:23 schreef Red_85 het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen met tips?

Heb een yucca in huis staan, maar een van de drie bladstammen is geknakt. Denk dat hij van binnen te droog is geworden door een combinatie van te weinig water door vakantie en wat warme dagen en omdat de plant zelf al dik 2 meter was, terwijl het stammetje op 55cm zit.

Heeft hier iemand ervaring mee? Wat kan ik het beste doen?
Dan zou ik hem gewoon afzagen!?
pi_130330443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Ze worden toch blauw van roest?? Is me ooit verteld..
Vroeger "moest" je er dan een wat roestige spijkers of stuivers bij leggen.
Tegenswoordig zijn er allerlei soorten mest voor.

Gewoon bij de spar een witte gekocht en die heeft een fantastisch gedaan en na 3 maanden verkleurt hij/zij naar oudrose w/
pi_130331333
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Ze worden toch blauw van roest?? Is me ooit verteld..
Heb er toevallig gisteren een paar verroeste spijkers bij gegooid die ik vond in een asbak die nooit gebruikt wordt omdat ik me dat ook vaag kon herinneren *O*
  woensdag 21 augustus 2013 @ 23:11:45 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_130331540
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:23 schreef Red_85 het volgende:
Misschien dat jullie me kunnen helpen met tips?

Heb een yucca in huis staan, maar een van de drie bladstammen is geknakt. Denk dat hij van binnen te droog is geworden door een combinatie van te weinig water door vakantie en wat warme dagen en omdat de plant zelf al dik 2 meter was, terwijl het stammetje op 55cm zit.

Heeft hier iemand ervaring mee? Wat kan ik het beste doen?
Te weinig water zal het niet aan liggen, yucca is meen ik toch een plant die van droogte en hitte houdt. In de natuur komt deze voor in woestijnachtige gebieden, zou in theorie maandenlang zonder water moeten kunnen. Ik denk dat ie gewoon te zwaar geworden is, misschien wel door teveel water.
Resistance is futile.
pi_130372885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Maar nu ie al flamingoroze is, kan ie toch niet meer veranderen in blauw :?
Het je het al geprobreerd met iets wat roesten kan erbij?
Ik heb vorig jaar een blauwige gekocht bij AH. Die werd snel roze dus blikje erbij en nu is hij weer gemêleerd.

Het werkt alleen als de grond een stof bevat die het roestwater opnemen kan. Maar als je de plant blau gekocht hebt, dan heeft hij dat dus al in de meegeleverde grond.
pi_130386807
We zullen zien :)

Ik heb zojuist een boeketje geplukt uit eigen tuin, en door de sering en de lavendel ruikt het heerlijk O+
pi_130388942
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:05 schreef Bluezz het volgende:
We zullen zien :)

Ik heb zojuist een boeketje geplukt uit eigen tuin, en door de sering en de lavendel ruikt het heerlijk O+
[ afbeelding ]
Kleine glazen vaasjes O+
Met bloemetjes uit eigen tuin erin O+
pi_130399773
Het is 0.75 ltr dus niet heul klein :D
pi_130405039
O, dat komt dan zeker doordat je hem een beetje van bovenaf hebt gefotografeerd.
Ik heb een heleboel kleine glazen vaasjes en die hang ik soms aan een lint in de bomen of zo, met wat bloemetjes uit de tuin erin. O+
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:40:05 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130413093
Heb vandaag deze gekocht:

Een sophora 'little baby', grappig Japans plantje. Ik zet hem buiten en zodra het te koud wordt (hij houdt tot -10), gaat-ie mee naar binnen:


En een shadowplant (Dottie shadow)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:40:31 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130413103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:50 schreef Gwywen het volgende:
O, dat komt dan zeker doordat je hem een beetje van bovenaf hebt gefotografeerd.
Ik heb een heleboel kleine glazen vaasjes en die hang ik soms aan een lint in de bomen of zo, met wat bloemetjes uit de tuin erin. O+
[ afbeelding ]
Wat cute! O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:44:41 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130445882
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:46 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dan zou ik hem gewoon afzagen!?
Geknakte knop heb ik afgezaagt nu. Onderste bladen eraf gehaald en met een beetje wortelhormoon aan de onderkant, in een andere pot gezet. Het is een week nu, maar de bladen zijn nog donkergroen en de speer is nog steving. Verre van dood dus, even kijken of het wil.

quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Te weinig water zal het niet aan liggen, yucca is meen ik toch een plant die van droogte en hitte houdt. In de natuur komt deze voor in woestijnachtige gebieden, zou in theorie maandenlang zonder water moeten kunnen. Ik denk dat ie gewoon te zwaar geworden is, misschien wel door teveel water.
Klopt en voelde ook bij het afzagen dat het hout van binnen nog vochtig was, terwijl de buitenkanten juist droog aanvoelde.

Maargoed, ik heb hem nu ook in een veel grotere pot gezet. De hoofdstam iets dieper en iets scheef om het 'top zware' van de bladen te compenseren. De andere bladenstam die dreigde te knakken heb ik vastgezet aan de afgezaagde bladenstam.
Overige speren zijn stevig, de hoofdstam staat stevig, hoop dat het goed blijft nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130446140
Zo mooi als mijn tuin er altijd bij staat, zo kwijnend staan de kamerplanten er bij mij altijd bij. Ik heb maar deels groene vingers, volgens mij. Op de een of andere manier gaan kamerplantjes bij mij altijd dood, zelfs vetplanten. Ik heb alleen maar een paar van die onverwoestbare klimopjes en een niet kapot te krijgen vogelnestvaren voor de ramen staan.
Laatst een paar hortensia's in de woonkamer voor het raam gezet, gingen langzaam dood, ook al gaf ik ze geregeld water en zorgde ik net zo consequent voor ze als voor hun zusjes buiten. Na een paar maanden kon ik het niet meer aanzien, plantte ze in de tuin en nu zag ze weer helemaal tot leven komen. :)

Mijn dochter wilde graag de naam weten van deze bloemen, ze zaten in het gemengd bloemenzaad en daar stonden geen namen bij.
pi_130447795
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:51 schreef Gwywen het volgende:
Zo mooi als mijn tuin er altijd bij staat, zo kwijnend staan de kamerplanten er bij mij altijd bij. Ik heb maar deels groene vingers, volgens mij. Op de een of andere manier gaan kamerplantjes bij mij altijd dood, zelfs vetplanten. Ik heb alleen maar een paar van die onverwoestbare klimopjes en een niet kapot te krijgen vogelnestvaren voor de ramen staan.
Laatst een paar hortensia's in de woonkamer voor het raam gezet, gingen langzaam dood, ook al gaf ik ze geregeld water en zorgde ik net zo consequent voor ze als voor hun zusjes buiten. Na een paar maanden kon ik het niet meer aanzien, plantte ze in de tuin en nu zag ze weer helemaal tot leven komen. :)

Mijn dochter wilde graag de naam weten van deze bloemen, ze zaten in het gemengd bloemenzaad en daar stonden geen namen bij.
[ afbeelding ]
Layia platyglossa
https://www.google.nl/sea(...)QsAQ&biw=954&bih=557
pi_130450354
quote:
Wow, wat een naam, schud je dat zomaar uit je mouw?
Bedankt iig :)
pi_130451882
Ik heb maar 1 kamerplant staan, een vetplant _O-
Oh en beneden in de tuinkamer staat een cactus >:O
pi_130461017
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:02 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wow, wat een naam, schud je dat zomaar uit je mouw?
Bedankt iig :)
Nee, ik heb dit voorjaar een zakje met zulk zaad gekregen (was geen succes vanwege de langdurige natte kou). Ik moest dus het zakje opzoeken en de naam overtypen en voor de zekerheid nog een blik op Google/afbeeldingen werpen.
Graag gedaan ;-)
pi_130461314
Oh ik heb nog een vraag voor bomenkenners.
Deze boom staat al heel lang in Haarlem, ik dacht eigenlijk dat ie dood was.. maar ze doen daar vanalles in het Kenaupark, maar laten deze staan..... :?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')