Godverdomme zeg, als je dacht dat je het allemaal had gezienquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:21 schreef sturmpie het volgende:
In koele lucht zit meer zuurstof dan in warme lucht. Hoe hoger je gaat, hoe ijler de lucht.
Op normaal nivo met koel klimaat heb je de meeste zuurstof. En kan een mens het beste functioneren/denken.
Het is een feit als je naar de wereld kijkt, de ontwikkelingslanden zich allemaal rond de evenaar bevinden. Daar waar het warm is, is minder zuurstof aanwezig, en dit beperkt de vooruitgang.
De meest welvarendste rijkste landen hebben het koelste klimaat, zie scandinavie, Denemarken, Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, etc...
Op de noord en zuidpool is het ook koel/koud maar daar kan een mens niet leven, er is geen landbouw mogelijk. Beschaving is alleen mogelijk als men de bronnen/grondstoffen en genoeg zuurstof heeft.
Daarom is het in de warmere landen en rond de evenaar zo'n zootje, door tekort aan zuurstof.
of niiiiiiiiii
dat je mijn topic met een serieuze intentie tot ONZ verwijst? ik had het misschien beter onder CULtuur gezet.quote:
er zijn altijd uitzonderingen op de regel, in dit geval de olierijke landen uitgezondertquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:30 schreef Buffell het volgende:
Dubai en Qatar liggen ook rond 'die gebieden' die jij dan noemt, maar daar heeft welvaart niks met zuurstof te maken hoor, slechts met olie.
ts dus ookquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er zijn altijd uitzonderingen op de regel, in dit geval de olierijke landen uitgezondert
dat heeft met grondstoffen te makenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef Ambicioso het volgende:
Nee dit slaat nergens op.
De eerste welvaart was in het midden-oosten (met minder zuurstof).
Het is gewoon hoe het is gelopen in het verleden.
pfff....geneeskunde komt daar deels vandaan..niks met gs te makenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:24 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat heeft met grondstoffen te maken
ze behouden is een ander verhaal
daar waren de meeste mensenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:26 schreef darkmond het volgende:
[..]
pfff....geneeskunde komt daar deels vandaan..niks met gs te maken
ja...en hoe kwam het dat er zoveel mensen waren? Juist ja...doordat ze niet iemands hand afhakten bij een ontsteking zoals hier....ga de geschiedenis na en leer watquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
daar waren de meeste mensen
grootste bevolking
meeste proefkonijnen -> geneeskunde
en waar is de welvaart vandaag ?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef Ambicioso het volgende:
Nee dit slaat nergens op.
De eerste welvaart was in het midden-oosten (met minder zuurstof).
Het is gewoon hoe het is gelopen in het verleden.
en vandaag lopen de westerse landen voor opquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:25 schreef darkmond het volgende:
Jij kent de geschiedenis niet he? De Europese landen waren juist de landen die achter liepen op andere landen in warme klimaten in bv het midden-oosten
Elk volk en elke cultuur heeft zn tijd....ik snap niet waar je naartoe wilt dus leg 't me uitquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en waar is de welvaart vandaag ?
[..]
en vandaag lopen de westerse landen voor op
met oog op de geschiedenis ja,quote:
De grote vooruitgang in het midden-oosten heeft NIKS te maken met zuurstof...het is algemeen bekend dat door de komt van mohammed er veel beter ging...vooral geneeskunde en andere wetenschappen...als je me niet gelooft>zoek 't gerust opquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
met oog op de geschiedenis ja,
maar in het heden en met oog op de toekomst,
lijkt het erop,
dat de landen/mensen die in een zuurstofrijke omgeving zich hebben weten voort te planten, zich mondiaal hebben bemoeid en er als beste zijn uitgekomen. door handelsgeest? intelligentie?
intelligentie die afhankelijk is van zuurstof, als hersens zuurstof te kort komen, is men tot minder in staat, kan men minder bevatten/begrijpen en is men dom vergeleken met de goedbedeelden mbt zuurstofopname.
je kan, op de lange termijn stellen, dat de zuurstofrijke gebieden, in staat zijn geweest, zich de wereld toe te eigenen, zonder oorlog te voeren. en dat is intelligentie. overmacht qua denken, de tegenpartij weten te overmeesteren op papier en taal, en zo in de handel te heersen. een levensecht schaakspel, de slimste wint.
mohamed had de grootste mond, en is in de geschiedenisboeken belandt, net zoals jezusquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
De grote vooruitgang in het midden-oosten heeft NIKS te maken met zuurstof...het is algemeen bekend dat door de komt van mohammed er veel beter ging...vooral geneeskunde en andere wetenschappen...als je me niet gelooft>zoek 't gerust op
is al heel lang geledenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:50 schreef darkmond het volgende:
De grote vooruitgang in het midden-oosten
Ik bedoelde de eerste vormen van beschaving zoals we dat nu kennen.quote:
okquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:25 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ik bedoelde de eerste vormen van beschaving zoals we dat nu kennen.
Beetje fout geformuleerd geef ik toe.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ok
de landen met een hoger zuurstofgehalte hebben tot nu toe het beste gepresteerd qua welvaart
hoe kouder de lucht, hoe meer zuurstof per liter lucht. dat betekent dat je minder moet ademen om aan je dosis zuurstof te komen vergeleken met de warmere gebieden op aarde.
En dat is zeker ook meteen de reden voor de hoge mate van beschaving en ontwikkeling op de noordpool, Antartica, Groenland en Ijsland.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:56 schreef Peunage het volgende:
Was er in de middeleeuwen weinig/minder zuurstof in Europa?
dat heb ik al eerder vermeld, daar is geen leven/landbouw mogelijkquote:Op woensdag 31 juli 2013 01:49 schreef Peunage het volgende:
En dat is zeker ook meteen de reden voor de hoge mate van beschaving en ontwikkeling op de noordpool, Antartica, Groenland en Ijsland.
westerse beschaving begint bij de stoommachinequote:Op woensdag 31 juli 2013 00:25 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ik bedoelde de eerste vormen van beschaving zoals we dat nu kennen.
Beetje fout geformuleerd geef ik toe.
Dude.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:50 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat heb ik al eerder vermeld, er is daar geen landbouw mogelijk
al is het wel interessant om de eskimo nader te bekijken, hoe inventief deze is in zijn leefwijze
die gebieden barsten van de zuurstof vergeleken met bijv. de sahara, of andere hete gebieden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:49 schreef Peunage het volgende:
En dat is zeker ook meteen de reden voor de hoge mate van beschaving en ontwikkeling op de noordpool, Antartica, Groenland en Ijsland.
leuk dat je steeds naar de geschiedenis verwijst, het gaat om het nu, de dag vandaag. zoals het er nu voorstaat. blijken de landen die de beste zuurstofvoorziening hebben, het welvarendste.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dude.
Soemerië, Babylonië, het Oude Egypte, Akkadië, allemaal zeer oude beschavingen in het Midden-Oosten, terwijl zij bezig waren met allerlei soorten wetenschappen liepen de Europeanen rond in berenvellen.
Wat recenter, de verschillende grote Islamitische rijken(ummayaden, Abassiden, Fatamiden etc). En nog recenter, het Ottomaanse rijk. Grote beschavingen komen en gaan, dat heeft niks te maken met zuurstofgehalte. Bovendien zijn mensen enigszins aangepast op dit soort verschillen.
Nee, dat heeft er geen zak mee te maken. Ten eerste overdrijf jij met het effect wat warmte op zuurstof heeft. De aanwezigheid van zuurstof heeft meer te maken met planten(boven en onder water), en de hoogte van land.quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
leuk dat je steeds naar de geschiedenis verwijst, het gaat om het nu, de dag vandaag. zoals het er nu voorstaat. blijken de landen die de beste zuurstofvoorziening hebben, het welvarendste.
en dat heeft te maken met intelligentie, en intelligentie is alleen mogelijk als er genoeg zuurstof is. bij te kort aan zuurstof stopt intelligentie/leven. als je stikt ga je dood.
die produceren zuurstofquote:Op woensdag 31 juli 2013 02:23 schreef Peunage het volgende:
Nee, dat heeft er geen zak mee te maken. Ten eerste overdrijf jij met het effect wat warmte op zuurstof heeft. De aanwezigheid van zuurstof heeft meer te maken met planten(boven en onder water), en de hoogte van land.
Precies, omdat het daar zo koud is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 02:27 schreef sturmpie het volgende:
het amazone gebied noemt men de longen van de wereld
Tis maar wat je gelooft van wat er over hem werd gezegd...je moet ook kijken wie en en welke boeken het voorkomt dat hij zulke dingen deed...de meeste (islamitische) boeken die zulke info over hem geven zijn gebaseerd op verhalen van mekkanen die in die tijd geen vriendjes waren met hem en zelfs vijandenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:53 schreef smegmanus het volgende:
Euh, ik weet niet wat jullie ervan vinden maar die Mohammed was wel een beetje een mietje hoor, beetje aan z'n lul krabben en dikke vadsige zandvrouwtjes neuken.
Allah stinkt ook naar currypoeder heb ik gehoord.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:27 schreef darkmond het volgende:
[..]
Tis maar wat je gelooft van wat er over hem werd gezegd...je moet ook kijken wie en en welke boeken het voorkomt dat hij zulke dingen deed...de meeste (islamitische) boeken die zulke info over hem geven zijn gebaseerd op verhalen van mekkanen die in die tijd geen vriendjes waren met hem en zelfs vijanden
Zuurstof heeft niet zo'n grote invloed als jij beweerdquote:Op woensdag 31 juli 2013 01:53 schreef sturmpie het volgende:
[..]
westerse beschaving begint bij de stoommachine
vooruitgang is een kwestie van geluk (gebied, grondstoffen) en grotendeels intelligentie
zuurstof is dé factor, geen zuurstof, geen leven
de rest kan je er zelf bij bedenken neem ik aan
hoe meer je hebt, hoe meer kans, blablabla
Jupquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:24 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Allah stinkt ook naar currypoeder heb ik gehoord.
het is wel interessant om eens over na te denkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:25 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Zuurstof heeft niet zo'n grote invloed als jij beweerd
Godsamme, jij bent nooit geïntroduceerd tot de wetenschap of wel?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het is wel interessant om eens over na te denken
we weten allemaal dat zuurstof de belangrijkste bron van leven is, 5 seconden zonder adem en je begint te stikken, en dat houd je niet lang vol. geen zuurstof is geen leven.
dan kun je stellen, dat als de één meer zuurstof krijgt, en een ander minder, dat gevolgen heeft voor de ontwikkeling.
je kan het vergelijken met planten, neem 2 planten, geef plant 1 voldoende water en lucht, en plant 2 minder. plant 1 zal zeker beter tot ontwikkeling komen
een beetje havo natuur- en scheikundequote:Op woensdag 31 juli 2013 16:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Godsamme, jij bent nooit geïntroduceerd tot de wetenschap of wel?
En geschiedenis heb je gewoon overgeslagen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een beetje havo natuur- en scheikunde
laten we het op autodidact/wiki houden
heb geen vwo/uni opleiding iig
ik vind geen feiten die mijn stelling kunnen tegenspreken, omdat het allemaal te weerleggen is op locatie. waar het kouder is, gaat de vooruitgang in beschaving in het begin misschien trager, doordat men meer tijd besteed aan het verzekeren van voedsel, kleding, onderdak. vergeleken met de warmere gebieden waar genoeg voedsel kan groeien het hele jaar door, waar men de tijd heeft gevonden om achterover te leunen en de zin van het leven te overdenken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
En geschiedenis heb je gewoon overgeslagen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |