abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:45:56 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_129505957
Nederlander trekt broekriem strakker

quote:
Foto: ANP KIPPA

AMSTERDAM - Terwijl Rutte oproept meer uit te geven, verwacht ruim tweederde van de Nederlanders voor het komende jaar verder te bezuinigen. Met kleding als populairste bezuinigingspost gevolgd door vakantie, vrije tijd en dagelijkse boodschappen.

Driekwart van de Nederlanders vindt dat zij sinds de crisis minder te besteden heeft. Maar liefst 84 procent van de consumenten verwacht flink op zijn kledinguitgaven te bezuinigen. Het scheelt de consument naar eigen schatting maandelijks gemiddeld 53 euro, zo blijkt uit een recente studie van Verzekeringssite.nl onder 525 deelnemers.

De grootste bezuinigingspost blijken vakantie en vrije tijd te zijn. Daarmee bespaart 73 pocent van de Nederlanders 103 euro per maand.

Op dagelijkse boodschappen wordt door zeven op de tien mensen voor gemiddeld zestig euro bespaard. Voor de rest worden de uitgaven aan abonnementen op kranten en tijdschriften (59 procent), mobiele belkosten (57 procent) en brandstof (53 procent) verlaagd.

Op welke post denk jij het meest te besparen het komende jaar?

Telegraaf
Gegroet,

Beste lezer, als we de media mogen geloven dan zou men zeggen dat we financieel in 'barre tijden' leven. Voor velen is het tot op de dag van vandaag crisis, en dit uit zich in allerhande bezuinigingen, maar 'de soep wordt meestal nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend' zegt men soms ook.

Ondanks de crisis probeert de 'goedlachse' premier Rutte al geruime tijd het volk te bewegen om toch meer uit te gaan geven. Goed, het bezuinigen op spullen, of modieuze kleding, die uiteindelijk toch in de kast blijven liggen lijkt me geen groot probleem. Immers kan men goed leven van wat men zoal heeft, maar als de noodzaak tot vervanging om de hoek komt kijken ontstaat er toch enigzins een probleem. :|W

Afijn, bezuinigen op eten en drinken kunt u beter zoveel mogelijk proberen te mijden. Uw gezondheid is uiterst belangrijk, u kunt proberen op een rij te krijgen hoe u zo goedkoop en gezond mogelijk uw aankopen kunt doen. :Y)
Als men toch bezuinigt, kan het beste worden bezuinigd op voor u wat minder noodzakelijke dingen.
In dezen wordt de volgende vraag gesteld: Op welke post denkt u het meest te besparen het komende jaar?

Indien men een vakantie prefereert naar verre bestemmingen zou dat voor sommigen aanleiding kunnen geven om nog eens flink achter de oren te krabben, en zonodig allereerst een financiële check-up te doen.
Hoewel ikzelf niet op m'n financiën hoef te letten, kan ik u uit eigen ervaring vertellen dat vakantie in eigen stad en omgeving net zo leuk kan zijn als een verre bestemming.

Vaak is het zelfs nóg leuker, maar dat is waarschijnlijk voor menigeen 'n schrale troost. Ik denk toch dat menig landgenoot ondanks de crisis evengoed nog naar het buitenland gaat, en dat is hen van harte gegund.
Welbeschouwd kan men er ook tijdelijk voor kiezen om dichter bij huis vakantie te vieren, en in goed vertrouwen betere financiële tijden af te wachten, het is even niet anders.

Welnu, ik beëindig de OP en wens u een prettige dag.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_129506147
quote:
Op welke post denkt u het meest te besparen het komende jaar?
Crisis is er enkel voor onsuccesvolle mensen
pi_129506181
Grappig dat ik juist meer geld geef aan kleding, vakantie en vrijetijds gebeuren. Maar ik heb dan ook sinds kort mijn allereerste echte baan en woon nog thuis :') Niet echt valide dus.
pi_129506186
Niks hoor. Gewoon weer 2 of 3 weken op wintersport komende winter. :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:56:29 #5
345631 Scjvb
pi_129506323
De crisis wordt de burger veelal aangepraat, in de regel geeft men vrijwel hetzelfde uit als voorheen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:59:14 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129506426
Dit jaar wéér meer uitgeven dan het jaar daarvoor _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:59:56 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129506455
ik bezuinig vooral op hoortoestellen, hoef niet meer zo nodig de nieuwste hippe blauwe.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:00:14 #8
345631 Scjvb
pi_129506473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:51 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Min of meer onder bepaalde omstandigheden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:00:30 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_129506482
Bezuinigen, waarom zou ik? Volgens mij ben ik toch echt niet gekort op mijn salaris. :')
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:01:49 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129506546
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:00 schreef Nobu het volgende:
Bezuinigen, waarom zou ik? Volgens mij ben ik toch echt niet gekort op mijn salaris. :')
Wel een salarisverhoging gekregen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:03:01 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129506601
Het is het beste om op dingen te bezuinigen die je toch eigenlijk niet nodig hebt en die je helemaal niet mist als je ze opzegt.

Wat denk je van kranten en tijdschriften? Bij de meeste mensen verdwijnen die ongelezen in de prullenbak. Terwijl je daar zo 15 tot 20 euro per week aan uitgeeft. Zeg dat dan gewoon op en lees wat meer op internet. Een krant is het nieuws van eergisteren uitgeprint op goedkoop papier!

Een heel makkeljke bezuinging is de 2e auto. Vaak aangehouden "omdat hij toch niet veel kost". Juist een tweede auto is extreem duur. Per kilometer dan! Vaak kun je beter een taxi nemen als je het echt nodig hebt dan een tweede auto hebben staan.

Dingen waar je wel plezier aan ontleent, zoals uit eten etc. kun je dan gewoon blijven doen.
The End Times are wild
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:06:32 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129506790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef Dven het volgende:
Dit jaar wéér meer uitgeven dan het jaar daarvoor _O_
Waarom zou je dat doen? Als je 200 euro meer gaat verdienen, kun je die toch beter sparen dan uitgeven? Dan bouw je best snel nog iets op!
The End Times are wild
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:07:28 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129506846
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Als je 200 euro meer gaat verdienen, kun je die toch beter sparen dan uitgeven? Dan bouw je best snel nog iets op!
Ik heb een hekel aan geld sparen. Rollen rollen rollen :~
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:09:31 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_129506928
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Wel een salarisverhoging gekregen?
Een stuk minder indrukwekkend dan wel geweest is. :'(
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:12:56 #15
345631 Scjvb
pi_129507074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:03 schreef LXIV het volgende:
Het is het beste om op dingen te bezuinigen die je toch eigenlijk niet nodig hebt en die je helemaal niet mist als je ze opzegt.

Wat denk je van kranten en tijdschriften? Bij de meeste mensen verdwijnen die ongelezen in de prullenbak. Terwijl je daar zo 15 tot 20 euro per week aan uitgeeft. Zeg dat dan gewoon op en lees wat meer op internet. Een krant is het nieuws van eergisteren uitgeprint op goedkoop papier!

Een heel makkeljke bezuinging is de 2e auto. Vaak aangehouden "omdat hij toch niet veel kost". Juist een tweede auto is extreem duur. Per kilometer dan! Vaak kun je beter een taxi nemen als je het echt nodig hebt dan een tweede auto hebben staan.

Dingen waar je wel plezier aan ontleent, zoals uit eten etc. kun je dan gewoon blijven doen.
Dat is een goede manier om eventueel te bezuinigen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:15:38 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129507178
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat is een goede manier om eventueel te bezuinigen.
Ik snap die hype met spenderen niet. Hoef echt niet te bezuinigen, maar als ik 200 euro kan pakken door iets af te schaffen waar ik toch nauwelijks plezier van heb dan laat ik dat niet zitten.

Je ziet ook van die gezinnen op TV die dan in de financiele problemen zitten. Hebben vaak best een aardig gezinsinkomen van 5000 euro ofzo. En toch komen ze niet rond. Hebben ze bijvoorbeeld 8 verschillende tijdschriften die ze toch nooit lezen, dubbele verzekeringen en drie auto's.
The End Times are wild
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:20:31 #17
345631 Scjvb
pi_129507399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap die hype met spenderen niet. Hoef echt niet te bezuinigen, maar als ik 200 euro kan pakken door iets af te schaffen waar ik toch nauwelijks plezier van heb dan laat ik dat niet zitten.

Je ziet ook van die gezinnen op TV die dan in de financiele problemen zitten. Hebben vaak best een aardig gezinsinkomen van 5000 euro ofzo. En toch komen ze niet rond. Hebben ze bijvoorbeeld 8 verschillende tijdschriften die ze toch nooit lezen, dubbele verzekeringen en drie auto's.
Sommigen hebben 'een gat in hun hand' en kunnen niet goed met hun geld omgaan, terwijl er zijn die op het minimum zitten maar toch goed rond komen.
pi_129507404
Gisteren een stukje gelezen van een gozer die sparen voor zijn pensioen helemaal niet nodig vind, daar is ie mee gestopt, heeft zijn huis en auto verkocht en gaat nu om de 2 jaar een half jaar op vakantie en daar heeft ie een boek over geschreven...
pi_129508504
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:00 schreef Nobu het volgende:
Maar als alle prijzen zijn gestegen, gaat je koopkracht wel achteruit, dus effectief is het hetzelfde als dat je salaris gekort is en de prijzen hetzelfde gebleven zijn :')
pi_129508509
quote:
Op welke post denk jij het meest te besparen het komende jaar?
Water, gas, stroom, eten, drinken...oh wacht dat doe ik mijn hele studentenleven al

Poor and proud!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:10:21 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_129509322
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Maar als alle prijzen zijn gestegen, gaat je koopkracht wel achteruit, dus effectief is het hetzelfde als dat je salaris gekort is en de prijzen hetzelfde gebleven zijn :')
Op de nullijn zitten, ik ben toch geen ambtenaar. :')
pi_129509546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:20 schreef arjan1212 het volgende:
Gisteren een stukje gelezen van een gozer die sparen voor zijn pensioen helemaal niet nodig vind, daar is ie mee gestopt, heeft zijn huis en auto verkocht en gaat nu om de 2 jaar een half jaar op vakantie en daar heeft ie een boek over geschreven...
Ik denk dat dat voor mijn (en latere) generatie(s) misschien nog wel het beste is, wij gaan immers sowieso geen pensioen meer ontvangen, ook al dragen we pensioenlasten af. Dan geef ik dat geld liever nu al uit ipv dat ik als oudere gedwongen word mijn spaargeld "op te eten"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:17:15 #23
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129509593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:51 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

zei hij
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129509868
Ik heb 80 cent in mijn broekzak. Ik zal eens goed nadenken waaraan ik het zal uitgeven.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:30:48 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129510146
quote:
Op dagelijkse boodschappen wordt door zeven op de tien mensen voor gemiddeld zestig euro bespaard
wat? :?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:31:05 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129510157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:23 schreef gembird het volgende:
Ik heb 80 cent in mijn broekzak. Ik zal eens goed nadenken waaraan ik het zal uitgeven.
een jawbreaker
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:48:01 #27
117098 Hathor
Effe niet
pi_129510824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:23 schreef gembird het volgende:
Ik geloof dat je daar heden ten dage al van naar de hoeren kan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:02:53 #28
345631 Scjvb
pi_129511365
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat? :?
Ja, het is wat.

Als er per sé bezuinigd moet worden kan men eventueel besparen op boodschappen, maar het liefst op een weloverwogen manier zodat de gezondheid er niet onder hoeft te lijden. Beter bespaart men op nodeloze abonnementen, de extra auto of motor met verzekering incluis.

Daarentegen zou men kunnen proberen om minder te besparen op alles wat het leven leuk maakt, zoals uiteten gaan enzovoorts. :Y)

Een kwestie van afwegingen maken.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:04:11 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129511408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ja, het is wat.

Als er per sé bezuinigd moet worden kan men eventueel besparen op boodschappen, maar het liefst op een weloverwogen manier zodat de gezondheid er niet onder hoeft te lijden. Beter bespaart men op nodeloze abonnementen, de extra auto of motor met verzekering incluis. [ afbeelding ]

Daarentegen zou men kunnen proberen om minder te besparen op alles wat het leven leuk maakt, zoals uiteten gaan enzovoorts. :Y)

Een kwestie van afwegingen maken.
meer.. hoe bespaar je 'even' 60 euro op je eten, je eet of je eet niet :')
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:05:08 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_129511444
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:03 schreef LXIV het volgende:

Ik ontleen plezier aan mijn tweede auto. Wat moet ik nou doen, o grote wijze goeroe?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:07:33 #31
345631 Scjvb
pi_129511513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

U hoeft niet per sé op eten te besparen, en het hoeft geen '60 euro' te zijn.

Bespaart iemand wel op eten, dan kan hij/ zij eventueel wat prijsbewuster gaan leven.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:07:41 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129511519
Verzekeringsmaatschappij opbellen en korting vragen. Je krijgt altijd korting als je daarom vraagt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:12:52 #33
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129511715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Lidl ipv Ah
met de fiets gaan ipv de auto of lopend
moet je eens kijken hoe veel dat scheeld

geen echte Cola maar gewoon 3S
En ga zo maar even door dat kan je zelf al 100 euro per maand schelen

ik kan voor 50 euro per week mijn boodschappen binnen hebben
terwijl ik andere hoor zeggen nou 75 per week dat red ik net.

het is maar hoe je het bekijkt en wil leven
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:40:00 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129512556
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:12 schreef RAVW het volgende:

[..]

Lidl ipv Ah
met de fiets gaan ipv de auto of lopend
moet je eens kijken hoe veel dat scheeld

geen echte Cola maar gewoon 3S
En ga zo maar even door dat kan je zelf al 100 euro per maand schelen

ik kan voor 50 euro per week mijn boodschappen binnen hebben
terwijl ik andere hoor zeggen nou 75 per week dat red ik net.

het is maar hoe je het bekijkt en wil leven
het prijsverschil tussen basale producten is in de winkels minimaal
als je met de taxi boodschappen gaat doen ben je niet meer kwijt aan boodschappen, maar aan de taxi..
stel je gaat van cola naar GEEN cola, dan moet je toch even 60 liter cola drinken in een maand :o _O-
50 euro boodschappen heb ik of alleen het fruit/drinken of vlees, voor een reguliere week moet ik toch wel 80+ hebben en dan koop ik niet eens 'extra's' als frisdrank/snoep/koek
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:56:37 #35
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129513127
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:45 schreef Scjvb het volgende:
Nederlander trekt broekriem strakker

[..]

Gegroet,

Beste lezer, als we de media mogen geloven dan zou men zeggen dat we financieel in 'barre tijden' leven. Voor velen is het tot op de dag van vandaag crisis, en dit uit zich in allerhande bezuinigingen, maar 'de soep wordt meestal nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend' zegt men soms ook. [ afbeelding ]

Ondanks de crisis probeert de 'goedlachse' premier Rutte al geruime tijd het volk te bewegen om toch meer uit te gaan geven. Goed, het bezuinigen op spullen, of modieuze kleding, die uiteindelijk toch in de kast blijven liggen lijkt me geen groot probleem. Immers kan men goed leven van wat men zoal heeft, maar als de noodzaak tot vervanging om de hoek komt kijken ontstaat er toch enigzins een probleem. :|W

Afijn, bezuinigen op eten en drinken kunt u beter zoveel mogelijk proberen te mijden. Uw gezondheid is uiterst belangrijk, u kunt proberen op een rij te krijgen hoe u zo goedkoop en gezond mogelijk uw aankopen kunt doen. :Y)
Als men toch bezuinigt, kan het beste worden bezuinigd op voor u wat minder noodzakelijke dingen.
In dezen wordt de volgende vraag gesteld: Op welke post denkt u het meest te besparen het komende jaar?

Indien men een vakantie prefereert naar verre bestemmingen zou dat voor sommigen aanleiding kunnen geven om nog eens flink achter de oren te krabben, en zonodig allereerst een financiële check-up te doen.
Hoewel ikzelf niet op m'n financiën hoef te letten, kan ik u uit eigen ervaring vertellen dat vakantie in eigen stad en omgeving net zo leuk kan zijn als een verre bestemming. [ afbeelding ]

Vaak is het zelfs nóg leuker, maar dat is waarschijnlijk voor menigeen 'n schrale troost. Ik denk toch dat menig landgenoot ondanks de crisis evengoed nog naar het buitenland gaat, en dat is hen van harte gegund.
Welbeschouwd kan men er ook tijdelijk voor kiezen om dichter bij huis vakantie te vieren, en in goed vertrouwen betere financiële tijden af te wachten, het is even niet anders. [ afbeelding ]

Welnu, ik beëindig de OP en wens u een prettige dag.
We kunnen nog wel meer bezuiniging want jullie laten het toch toe.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_129513207
De spaardrift van de Nederlander gaat soms ook te ver. Je hebt zelfs 80 plussers die het geld voor langere tijd in een deposito storten. Dat gaat dan nergens meer over. We mogen best wat meer uitgeven.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:02:05 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129513283
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ontleen plezier aan mijn tweede auto. Wat moet ik nou doen, o grote wijze goeroe?
Als het plezier opweegt tegen de kosten zeg ik gewoon: Houden!
The End Times are wild
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:09:43 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129513529
Ik ben niet persé zuinig maar probeer altijd de hoeveelheid lol per uitgegeven euro (of £, $) te optimaliseren. Daardoor ben ik heel erg op de cent met de goedkoopste verzekeringen, besparen op energie, boodschappen in de aanbieding kopen, etc etc, maar tegelijkertijd geeft ik duizenden euros uit aan hobby's en reizen :).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:12:56 #39
132605 kawotski
Il Dottore
pi_129513623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:56 schreef Scjvb het volgende:
De crisis wordt de burger veelal aangepraat, in de regel geeft men vrijwel hetzelfde uit als voorheen.
Ik geef evenveel uit, maar een steeds groter deel daarvan gaat richting de overheid i.p.v de economie.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_129513715
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:09 schreef SeLang het volgende:
Ik ben niet persé zuinig maar probeer altijd de hoeveelheid lol per uitgegeven euro (of £, $) te optimaliseren. Daardoor ben ik heel erg op de cent met de goedkoopste verzekeringen, besparen op energie, boodschappen in de aanbieding kopen, etc etc, maar tegelijkertijd geeft ik duizenden euros uit aan hobby's en reizen :).
^O^

Uiteindelijk leven we immers niet om van een 40-urige werkweek alleen onze vaste lasten te kunnen betalen, maar om op ons sterfbed moe, maar voldaan te kunnen zeggen "ik heb geleefd"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:47:37 #41
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_129514717
Ben ik zuinig!?

Ja als het aankomt op levensonderhoud en vaste lasten, dan ben ik een absolute krent. Iedere euro die de overheid bij mij extra probeert te halen pak ik op een andere manier wel weer terug :) Besparingen of lastenverzwaringen reken ik ook nooit per maand maar per jaar.

Nee als het aankomt op vakanties, hobbies, uiteten etc. Daarnaast koop ik als ik duurzame goederen koop ook liever een kwalitatief beter product wat langer mee gaat en degelijker is.

Ik kijk bij de aanschaf van een product liever naar de kosten over de verbruiksperiode dan enkel en alleen naar de aanschafprijs.

Geld wat ik bespaar aan vaste lasten heb ik weer extra te besteden voor zaken waar ik ECHT plezier aan beleef. Ik zou een duurdere lease bak kunnen nemen die mij 1200 euro extra per jaar kost. Ik rij liever een kleinere auto en ga een keer extra op vakantie.

Je kan je geld maar 1x uitgeven :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:17:41 #42
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_129521035
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:09 schreef SeLang het volgende:
Mooie visie! Wat voor werk doe je eigenlijk dat je zoveel kan/mag reizen? Of ben je financieel onafhankelijk?
pi_129532564
ik geef minder uit. zeker in deze tijd denk ik wel 2x na voordat ik iets koop. vooral betreft luxe dingen en vakantie zijn er niet meer bij. Wat betreft eten is er niet zo heel veel verandert. Wel dat dingen uitgesteld worden, zoals nieuwe huishoudelijke spullen etc.
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')