abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129658500
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:24 schreef ATON het volgende:

[..]

De 10 geboden zijn pas later aan Mozes gegeven. Adam kende god wel. Lees nog maar eens Genesis.

[..]

Ook dat is niet juist. Als hij van de levensboom had gegeten was hij wel onsterfelijk maar zonder moreel besef gebleven, gezien dit de vrucht was van de boom van kennis. 8-)
Hij kende Hem wel, misschien de duivel ook wel. Maar hij was onschuldig. Hij kende kwaad niet door ervaringskennis. Hij wist niet hoe slecht de duivel was. Vergelijk het met een kind dat geen snoepje van een vreemde aan mag nemen. Dat kind heeft geen idee. Die van mij denken dat ze vergiftigde snoepjes hebben. Het zou ook slecht zijn als ik het ze probeerde uit te leggen hoe het echt zat, dat kunnen ze niet aan. Hij kende God niet echt door ervaring. Hij wist dat Hij alles had gemaakt en aardig was, maar hij kende Hem niet echt. Als hij Gods liefde echt had doorgrond had hij geen behoefte gehad aan die andere vrucht. Ik denk echt dat het de bedoeling was dat hij als God werd, want in Openbaringen staat dat als we vervolmaakt zijn we zullen eten van de levensboom die in het paradijs, de hemel is. God kende ook goed en kwaad, maar Hij was Zelf niet kwaad en Hij zondigde niet. Hij had wel moreel besef. Adam was geworden als een Hunner, maar met het verschil dat hij nou ook half zondig was.
pi_129658625
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:43 schreef BerjanII het volgende:

En? Wat is hier nou het probleem?
Nou, God is heilig, dus als je bij Hem wilt komen moet je ook heilig zijn en dat kunnen we niet, daarom was het offer nodig. Dan kun je zeggen wat overdreven, zo slecht ben ik toch niet= Jij misschien niet, maar er lopen sinds die zondeval ook moordenaars rond. Abel was rechtvaardig, Adam en Eva gingen elkaar niet ineens vermoorden, maar Kain vermoordde wel gelijk zijn broer.
pi_129658770
-

[ Bericht 100% gewijzigd door cobybryant op 04-08-2013 10:50:48 ]
pi_129663925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:19 schreef cobybryant het volgende:
Hij kende Hem wel, misschien de duivel ook wel. Maar hij was onschuldig.
Wat zal het nu wezen ? Kende hij god dan wel ? Waarom schrijft je dan eerst dat ie hem niet kende ? Lees je nooit eens zelf wat je schrijft ?
quote:
Adam was niet perfect, anders had hij niet gezondigd. Hij hield zich niet aan het eerste gebod (God liefhebben met heel je hart ziel en verstand en je naaste als jezelf), omdat hij God niet kende.
quote:
Hij kende kwaad niet door ervaringskennis.
Heeft iemand dat beweerd ??
quote:
Hij wist niet hoe slecht de duivel was.
Er is in Genesis zelfs geen sprake van een duivel. Waar heb je het eigenlijk over ???
quote:
Vergelijk het met een kind dat geen snoepje van een vreemde aan mag nemen. Dat kind heeft geen idee. Die van mij denken dat ze vergiftigde snoepjes hebben. Het zou ook slecht zijn als ik het ze probeerde uit te leggen hoe het echt zat, dat kunnen ze niet aan. Hij kende God niet echt door ervaring. Hij wist dat Hij alles had gemaakt en aardig was, maar hij kende Hem niet echt.
En nu kent hij god weer niet. Wat zal het wezen ? Wel-niet-wel-niet ?
quote:
Als hij Gods liefde echt had doorgrond had hij geen behoefte gehad aan die andere vrucht.
Waar slaat dat nu weer op ? Eigen verhaaltje aan het verzinnen ?
quote:
Ik denk echt dat het de bedoeling was dat hij als God werd, want in Openbaringen staat dat als we vervolmaakt zijn we zullen eten van de levensboom die in het paradijs, de hemel is. God kende ook goed en kwaad, maar Hij was Zelf niet kwaad en Hij zondigde niet. Hij had wel moreel besef. Adam was geworden als een Hunner, maar met het verschil dat hij nou ook half zondig was.
Wie zijn nu weer " een hunner " ? Dan toch meerdere goden ? En hoe kan iemand die de spelregels bepaald deze zelf overtreden ? Wat voor absurde wartaal kraam jij toch uit!! Niet gelezen wat ik hierover heb geschreven ? Mijn link niet geopend ? Dit is in oorsprong een Soemerisch verhaal wat totaal een andere bedoeling heeft dat wat jij hier bij elkaar zit te fantaseren.
pi_129663991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:23 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Nou, God is heilig, dus als je bij Hem wilt komen moet je ook heilig zijn en dat kunnen we niet, daarom was het offer nodig. Dan kun je zeggen wat overdreven, zo slecht ben ik toch niet= Jij misschien niet, maar er lopen sinds die zondeval ook moordenaars rond. Abel was rechtvaardig, Adam en Eva gingen elkaar niet ineens vermoorden, maar Kain vermoordde wel gelijk zijn broer.
De zondeval is een verzinsel van NA christus. In het O.T. is er totaal geen sprake van.
pi_129681538
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:19 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Hij kende Hem wel, misschien de duivel ook wel. Maar hij was onschuldig. Hij kende kwaad niet door ervaringskennis. Hij wist niet hoe slecht de duivel was. Vergelijk het met een kind dat geen snoepje van een vreemde aan mag nemen. Dat kind heeft geen idee. Die van mij denken dat ze vergiftigde snoepjes hebben. Het zou ook slecht zijn als ik het ze probeerde uit te leggen hoe het echt zat, dat kunnen ze niet aan.
De duivel? Wat heeft de duivel precies van doen in het verhaal rond Genesis? Vergeet niet dat het een christelijke gedachte is dat de slang stond voor duivel. In de oudheid daarentegen werd de slang vereert wegens wijsheid, en ook vanwege de onsterfelijkheid (slang met staart in eigen bek).

quote:
Hij kende God niet echt door ervaring. Hij wist dat Hij alles had gemaakt en aardig was, maar hij kende Hem niet echt.
Hij wandelde met God door het paradijs, dus hoezo niet echt door ervaring?

quote:
Als hij Gods liefde echt had doorgrond had hij geen behoefte gehad aan die andere vrucht.
Ja hoor, en waarom denk je dit?

quote:
Ik denk echt dat het de bedoeling was dat hij als God werd, want in Openbaringen staat dat als we vervolmaakt zijn we zullen eten van de levensboom die in het paradijs, de hemel is. God kende ook goed en kwaad, maar Hij was Zelf niet kwaad en Hij zondigde niet. Hij had wel moreel besef. Adam was geworden als een Hunner, maar met het verschil dat hij nou ook half zondig was.
Openbaring is een kabbalistisch boek, die snappen wij niet (meer).
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129681605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:23 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Boeit mij het nou wat jij hier zegt. Je gaat helemaal niet in op de vraag. Maar ik zal die vraag duidelijker stellen: WAAR in het OT lees je iets van erfzonde? Erfzonde is een verzinsel door christenen door onder meer Paulus verkeerd te begrijpen.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129684088
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 16:20 schreef BerjanII het volgende:

[..]

De duivel? Wat heeft de duivel precies van doen in het verhaal rond Genesis? Vergeet niet dat het een christelijke gedachte is dat de slang stond voor duivel. In de oudheid daarentegen werd de slang vereert wegens wijsheid, en ook vanwege de onsterfelijkheid (slang met staart in eigen bek).
Waarom de Judeeërs niet zo tuk waren op de slang:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leviathan_%28mythisch_wezen%29

;)
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:29:15 #59
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129692924
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:53 schreef cobybryant het volgende:
Adam was niet perfect, anders had hij niet gezondigd.
Ai ai. God had het kroonstuk van zijn schepping gemaakt, de mens. Hij zag dat het zeer goed was.

Dus God had een niet-perfecte mens neergezet? Dan zijn we weer bij af.
pi_129697526
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 21:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ai ai. God had het kroonstuk van zijn schepping gemaakt, de mens. Hij zag dat het zeer goed was.

Naar zijn beeld en gelijkenis... dus ook met een hoek af, maar dat was me al jaren duidelijk.
pi_129697854
quote:

[..]

Hahaha. Oeps. Perfect zei Hij niet, nee weet ik veel, ik verzin ook maar wat. Ik dacht alleen hij kende Hem nog maar net, je hebt kennen en kennen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:12:48 #62
399754 schnitzeljansen
The one and only
pi_129698416
Ik vind het geloof een beetje vaag want als ik het even samen vat klinkt het best raar. Want volgens de bijbel geloven wij in iets wat wij niet kunnen horen zie ruiken of voelen en daar praten we dan mee via telepathische krachten en we geloven ook in een zoon (jezus) die een zombie is omdat hij uit de dood is opgestaan en dat is duistere magie en dat mag niet. En we praten dus met jezus alias die zombie zodat we het kwaad in ons kunnen verdrijven die in ons is gekomen omdat een vrouw een vrucht aannam van een pratende slang in een paradijs
pi_129701826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:12 schreef Natural-Cool het volgende:
De Koran laat geen steekjes vallen en houdt zich strikt aan de kern, bij het overbrengen van het verhaal/gebeurtenis. De mensen die het interpreteren laten wel eens ( vaker ) steekjes vallen en/of voegen onzin toe, vooral in de onbeschermde overleveringen.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

alleen zijn de "correcties" fouter dan de originelen, zo is bijvoorbeeld Maria geen onderdeel van de drie-eenheid en ook geen zuster van Aaron, dat was een andere Maria.
Met de drie-eenheid bedoel je toch de Vader, de Zoon en de heilige geest ?
De Koran zegt luid en duidelijk dat God de enige is zonder een gelijke en alles en iedereen aan Hem ondergeschikt is.

Bedoel je dat bij de katholieken er een vierde god is met mede-zeggenschap namelijk moeder God ???

God behoede dat deze het oneens zijn dan breekt me toch de hel los ~O> }) O~) ......... >:O

Welke Maria bedoel je eigenlijk, trouwens Aaron is een naam wat generatie op generatie steeds vaker voorkomt. In mijn omgeving ken ik al enkele Aaron's, wat heb je daarmee willen zeggen ?
pi_129702471
quote:

[..]

De mens bezit een bepaalde eigenschap in de hoogste mate, keuzevrijheid in zijn natuurlijke omgeving.

Wat is er nou mis met het leren en je eigenschappen vervolmaken ( bv : kieskeurig, geduldig zijn ) door begane fouten en jezelf trachten te corrigeren op basis van je ervaring en leermomenten ?

Slaafse gehoorzaamheid hebben mensen Godzijdank niet, bewuste en weloverwogen keuze's kunnen maken en/of zelfs heroverwegingen bedenken heeft zijn rijpingsproces / tijd nodig. ;)
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:25:52 #65
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129730728
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:59 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

De mens bezit een bepaalde eigenschap in de hoogste mate, keuzevrijheid in zijn natuurlijke omgeving.

Wat is er nou mis met het leren en je eigenschappen vervolmaken ( bv : kieskeurig, geduldig zijn ) door begane fouten en jezelf trachten te corrigeren op basis van je ervaring en leermomenten ?

Slaafse gehoorzaamheid hebben mensen Godzijdank niet, bewuste en weloverwogen keuze's kunnen maken en/of zelfs heroverwegingen bedenken heeft zijn rijpingsproces / tijd nodig. ;)
Keuzevrijheid? Hoe kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen om te gaan geloven in een God?

En vrijheid van keuze is ook zeer beperkt he? Helemaal als je gelooft in een almachtige god. Die alles weet. Ook wat je zult gaan doen. Dus dan kun je niets anders dan datgene doen wat die god al weet. Is geen echte vrijheid maar een schijnvrijheid.
pi_129734281
De Babylonische geleerde en hoofd van de academie in het Babylonische Soera Saaidia ben Josef HaGaon in de tiende eeuw zei dat 'de mens het doel is van de schepping'
Op grond van dit inzicht, namelijk dat mensen geschapen zijn 'naar het beeld van G''d' en daarom de hoogste uitdrukkingsvorm van G'ds macht en liefde zijn., concludeerden de joodse leermeesters dat elk mensenleven heilig is. Daarom moeten mensen zich niet alleen bekommeren om de wereld waarin zij leven, maar hebben zij ook de plicht te geven om elkaar.

De joodse traditie leert ons dat elk mensenleven als heilig dient beschouwen te worden. We zijn de beschermers of hoeders van elkaar. Kain bijv vermoorde zijn broer omdat hij niet kon begrijpen dat hij de 'hoeder' of 'beschermer' van zijn broer was.
De Tora vertelt ons dat G'd , toen hij zag wat Kain had gedaan vroeg: 'Waar is jouw broer Hewel? En Kain antwoorde : 'ik weet het niet. Ben ik mijn broeders hoeder?'
Het woord voor 'hoeder' in het Hebreeuws is sjomer wat ook 'beschermer' betekent , of diegene die verantwoordelijk is voor de veiligheid van anderen.

Een beroemde chassidische leraar zei :

'Vergeet niet zorg te dragen voor je eigen ziel en voor het lichaam van een ander en niet voor je eigen lichaam en voor de ziel van een ander'

De boodschap uit de Sidra Beresjit 1:1 - 6:8 is dat wij 'hoeders' van de aarde zijn en voor elkaar.

De hemel behoort tot de Eeuwige, de aarde heeft hij aan ons gegeven.
Zorgen we niet goed voor de aarde (broeikast effect en noem maar op is het onze eigen schuld)Zorgen we niet voor andere mensen (doden we hele bevolkings groepen )dood men niet alleen die mensenmaar vernietigd men het gehele nageslacht.
G'd zei tegen Kain ook : ' jij bent niet alleen verantwoordeijk voor het vermoorden van je broer, maar je hebt ook zijn ongeboren nageslacht vermoord. De stem van het bloed van je broer en van al zijn nakomemlingen schreeuwt tot mij ( uit Midrasj)

Daarom stelt de joodse traditie dat elk mensenleven als Heilig dient beschouwen te worden. We zijn elkaar hoeders en dienen om anderen te bekommeren.

Het is onze plicht elkaar zowel fysiek als spiritueel te beschermen. We hebben de plicht ons te bekommeren om elkaars veiligheid, gezondheid en welzijn. Mensen zijn verantwoordelijk voor elkaar. zo ook met de aarde. Het is allemaal gegeven aan ons. Wij zijn de hoeders.

Bij het verklaren van de zinsnede 'laat de aarde vegetatie voortbrengen ' (1:11) zegt Aderet Ellijahoe uit dat G'd de aarde voorzag van de potentie tot groei. Het is aan de mensheid om te zaaien.
pi_129734748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:19 schreef cobybryant het volgende: Als hij Gods liefde echt had doorgrond had hij geen behoefte gehad aan die andere vrucht.
Of juist wel natuurlijk. En dat mag je opvatten zoals je zelf wil ;)
pi_129735320
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:25 schreef hoatzin het volgende:
Keuzevrijheid? Hoe kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen om te gaan geloven in een God?
Kunnen kiezen betekent vrijheid.

quote:
En vrijheid van keuze is ook zeer beperkt he?
Er zijn oneindig veel keuzemogelijkheden in ieder mensenleven

quote:
Helemaal als je gelooft in een almachtige god. Die alles weet. Ook wat je zult gaan doen. Dus dan kun je niets anders dan datgene doen wat die god al weet.
Door te beseffen dat de vrijheid om bewust te kunnen kiezen meer verantwoordelijkheid met zich brengt is een lichtpuntje om te stoppen met in hetzelfde kringetje te blijven lopen.

quote:
Is geen echte vrijheid maar een schijnvrijheid.
Als je denkt dat je vastzit en dat het haast onmogelijk is dat er ooit nog iets gaat veranderen, onderzoek dan je eigen overtuigingen omtrent de situatie. Bedenk dat het jouw leven is en dat jij het recht hebt om te bepalen hoe jouw leven eruit zal zien.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:30:55 #69
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129744771
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef Natural-Cool het volgende:
Als je denkt dat je vastzit en dat het haast onmogelijk is dat er ooit nog iets gaat veranderen, onderzoek dan je eigen overtuigingen omtrent de situatie. Bedenk dat het jouw leven is en dat jij het recht hebt om te bepalen hoe jouw leven eruit zal zien.
Ik zit niet vast. Maar ik word dan ook niet gehinderd door de wetenschap dat er een almachtige god is die mijn keuzevrijheid beperkt. ;)
pi_129750130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:30 schreef hoatzin het volgende:
Ik zit niet vast.
Ben je gewoon stiekem niet een determinist ?

quote:
0s.gif
Maar ik word dan ook niet gehinderd door de wetenschap dat er een almachtige god is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In je enigma doe je voorkomen alsof ijzeren logica vanzelfsprekend en betekenisvol is.
In een verder onbepaalde en klaarblijkelijk zinloze wereld.

Door het frequent herhalen van een mantra, een woord of korte frase maak je de eigen geest leeg maar of je daarmee nutteloze illusies overboord gooit. Het is iig niet aantrekkelijk om kennis te maken met een door jou ridicuul beschreven en afgewezen God.

quote:
0s.gif
die mijn keuzevrijheid beperkt.
Volgens mij gaat het o.a. erom dat mensen hun geweten volgen en hoe de mens met zijn en andermans vrijheid omgaat. Een goed functionerend geweten betekent dat jezelf herinnert aan wat je eigenlijk al weet over wat je wel of niet moet doen.

Luister maar naar dit liedje, misschien trapt je zielsverwant erin _O- , Tip wel intensief blijven herhalen :s)

dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:29:11 #71
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129760937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef Natural-Cool het volgende:
In je enigma doe je voorkomen alsof ijzeren logica vanzelfsprekend en betekenisvol is.
In een verder onbepaalde en klaarblijkelijk zinloze wereld.
Logica is niet vanzelfsprekend maar ik zie het wel als betekenisvol. Mijn wereldbeeld is er wel op gebaseerd. Of die wereld onbepaald en zinloos is, tsja.... Ik zie er geen "groot plan" achter en zeker niet hetgeen de grote religies mij willen doen geloven.
pi_129762026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:29 schreef hoatzin het volgende:
Logica is niet vanzelfsprekend maar ik zie het wel als betekenisvol. Mijn wereldbeeld is er wel op gebaseerd. Of die wereld onbepaald en zinloos is, tsja..
God heeft twee simpele kernopdrachten gegeven: "doe niet anderen aan wat jij niet wilt dat anderen jou aandoen" en "wie goed doet, goed ontmoet".
Zelfs zonder religie is dit met logica te bevatten. Zo perfect is de in ontwikkeling zijnde wezenlijke natuur van de mens. Elke grote wereldreligie vervat ook deze wijsheden.

quote:
0s.gif Of die wereld onbepaald en zinloos is, tsja....
Het Godsbeeld van een gebiedende, straffende of wrekende God is meer het beeld van de machthebbers, de beheersing van bovenaf structuren, de georganiseerde religies / elite's die een moraal of een wet willen opleggen, en die willen dat de mensen aan hen gebonden blijven, voor hen werken, lijden, vechten, bommen leggen, doodgaan.

quote:
0s.gif Ik zie er geen "groot plan" achter en zeker niet hetgeen de grote religies mij willen doen geloven.
Het is daarentegen God die niets verlangt van de mensen behalve een aantal elementaire fatsoen regels, een aantal basis moraal principe's met de kernconcepten eerlijkheid, rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:33:31 #73
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129763221
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:03 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

God heeft twee simpele kernopdrachten gegeven: "doe niet anderen aan wat jij niet wilt dat anderen jou aandoen" en "wie goed doet, goed ontmoet".
Zelfs zonder religie is dit met logica te bevatten. Zo perfect is de in ontwikkeling zijnde wezenlijke natuur van de mens. Elke grote wereldreligie vervat ook deze wijsheden.
Da's mooi van God, maar dat had de mens zelf ook al uitgevonden.

Wiki: Soortgelijke, negatief of positief geformuleerde, kernspreuken of leerstellingen, met verschillende betekenissen, werden vanaf de 7e-eeuw v.Chr. overgeleverd in religieuze en filosofische teksten uit China, India, Perzië, het oude Egypte en Griekenland.

Daar is dus geen God voor nodig.
quote:
[..]

Het Godsbeeld van een gebiedende, straffende of wrekende God is meer het beeld van de machthebbers, de beheersing van bovenaf structuren, de georganiseerde religies / elite's die een moraal of een wet willen opleggen, en die willen dat de mensen aan hen gebonden blijven, voor hen werken, lijden, vechten, bommen leggen, doodgaan.
ok
quote:
[..]

Het is daarentegen God die niets verlangt van de mensen behalve een aantal elementaire fatsoen regels, een aantal basis moraal principe's met de kernconcepten eerlijkheid, rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid.
Nou da's een aardige god. Een heel andere dan die ik gekend heb, of meende te kennen.
pi_129766987
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:33 schreef hoatzin het volgende:
Nou da's een aardige god. Een heel andere dan die ik gekend heb, of meende te kennen.
Waarom zou God niet aardig zijn? Dan had Hij ons toch niet kunnen scheppen?
Dit is ware religie: omzien naar weduwen en wezen in hun druk.
Romeinen 2:
Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen.
Het enige wat God vraagt is dat je je naaste liefhebt als jezelf, dan heb je namelijk zonder het misschien te weten Hem lief. Dat is het werk der wet.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:42:14 #75
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129768998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:58 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Waarom zou God niet aardig zijn? Dan had Hij ons toch niet kunnen scheppen?
Dit is ware religie: omzien naar weduwen en wezen in hun druk.
Romeinen 2:
Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen.
Het enige wat God vraagt is dat je je naaste liefhebt als jezelf, dan heb je namelijk zonder het misschien te weten Hem lief. Dat is het werk der wet.
Je kent de bijbel blijkbaar. Zeg eens eerlijk, maakt de God van het oude testament op jou een aardige indruk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')