Zaterdag op zondag volgens mij.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:41 schreef L-E het volgende:
Wanneer was de eerste spuit gezet? Die longrijpers maken echt zo een wereld van verschil, ik hoop dat ze maximaal hun werk kunnen doen.
33+3quote:Op maandag 29 juli 2013 15:05 schreef Kyara het volgende:
Dan is de 1e spuit iig helemaal ingewerkt.
Volgens mij is KD nu 33+4 toch?
Ik heb er wel vrede mee hoor. We hebben alles gedaan wat we konden om het te laten draaien. Ik had graag de bijbehorende risico's vermeden, maar helaas. Een stuitbevalling is nu voor mij de beste optie en dan is het nog 50% kans op een keizersnede.quote:
OUD / Het Grote Ultieme Officiële Fok!kindertjes topic #2quote:Op maandag 29 juli 2013 16:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hoeveel officiele FOK! baby`s zijn er nu in omloop?
Lang niet geüpdate ook!quote:Op maandag 29 juli 2013 17:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
OUD / Het Grote Ultieme Officiële Fok!kindertjes topic #2
En dan missen er nog wel een boel.
Dat staat nog niet in de OP!quote:Op maandag 29 juli 2013 17:56 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Lang niet geüpdate ook!
Wij krijgen er ook eentje
Dat water denk ik er wel bijquote:Op maandag 29 juli 2013 18:44 schreef Cwen het volgende:
Ik zal morgen ff foto erin gooien. Of wil je 'm met water zien
?
Wij wonen te ver (30 km) af van het ZH, dus thuisbevallingen zijn bij ons in de regio uitgesloten.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef GotC het volgende:
Oooh ik ben ook nieuwsgierig Cwen!
KP, misschien heb ik het gemist, maar waarom moet je in het ziekenhuis bevallen?
Stom is dat he want dan duurt het ook echt heel lang voor je bij het ziekenhuis komt.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:00 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Wij wonen te ver (30 km) af van het ZH, dus thuisbevallingen zijn bij ons in de regio uitgesloten.Stom!
Heb je daar niet altijd zelf het laatste woord in? Ik las laatst een artikel over vrouwen die bewust kiezen voor een thuisbevalling zonder verloskundige erbij. Zou mijn keuze ook niet zijn hoor, maar het is jouw bevalling toch?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:00 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Wij wonen te ver (30 km) af van het ZH, dus thuisbevallingen zijn bij ons in de regio uitgesloten.Stom!
Mag jij niet langer plassen?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh stom KP! Het lijkt me vervelend dat je door zo'n reden de keus simpelweg niet hebt. Aan de andere kant... veiligheid boven alles.
Hier zijn vandaag de MvM bussen gearriveerd. Ze stinken nog net zo als 4 jaar geleden.![]()
Het aftellen van de 10 weken piesen is begonnen.
quote:Op maandag 29 juli 2013 20:01 schreef Mabawa. het volgende:
Ja tot daar. Ineens! Eergisteren, toen ik mijn buik van alle kanten in de spiegel bekeek, was het alleen nog onder mijn navel. Nu lig ik op de bank en zie ik ineens een heel lichte streep ontstaan tot de beugel van mn beha ongeveer.Maar nog dunnetjes hoor.
Over een maand zit t tot mn neus!
Ik houd er ook van, net als die donshaartjes op zwangere buikenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:10 schreef Limone het volgende:
[..]Ik zie het voor me.
Ik vind 'm wel cute eigenlijk, hoewel hij niet zo lang hoeft te blijven ná de bevalling..
Ik vind het ook niet zo erg. Maar zoals Limone zegt, als het maar niet al te lang pp blijft!!quote:Op maandag 29 juli 2013 20:11 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik houd er ook van, net als die donshaartjes op zwangere buiken
(Alleen hoef ik die zelf niet NU al te hebben)
Nee, het was vol!quote:Op maandag 29 juli 2013 20:09 schreef zandsculptuur het volgende:
Bij ons verhuist het ziekenhuis van 10 minuten rijden naar 25 minuten rijden, langer in de spits
Suiker, ben jij in het Geboortehuis in Utrecht bevallen?
Op Schier word je direct op de veerboot gezet, het zkh in Dokkum heeft zelfs geen vk afdeling meer dus dan moet je nog best een end.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:14 schreef Sull het volgende:
KP, das ook niet leuk! Ik kies uit eigen vrije wil voor een ziekenhuis 20 km (25 minuten rijden) verderop ipv het ziekenhuis in mijn woonplaats en daar doet niemand moeilijk over... En de mensen op de eilanden mogen toch ook thuis bevallen (toch?).
Ik heb tot nog toe alleen maar van eilanders gehoord die daarvoor naar het vasteland gingen.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:14 schreef Sull het volgende:
KP, das ook niet leuk! Ik kies uit eigen vrije wil voor een ziekenhuis 20 km (25 minuten rijden) verderop ipv het ziekenhuis in mijn woonplaats en daar doet niemand moeilijk over... En de mensen op de eilanden mogen toch ook thuis bevallen (toch?).
Die zwarte haren heb ik ook. Die trekt vriendje er uit met een pincet.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:16 schreef Limone het volgende:
Ja, ik wou dat ik schattige donshaartjes had!![]()
Ik heb alleen dikke zwarte haren, niets schattigs aan. Mijn snor heb ik daarentegen al tijdje niet meer hoeven harsen!
Dat durf ik nietquote:Op maandag 29 juli 2013 20:28 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Die zwarte haren heb ik ook. Die trekt vriendje er uit met een pincet.
Ik ga naar Dirksland ( Van Weel Bethesda) .. Als er geen file staat tenminste hahahaquote:Op maandag 29 juli 2013 20:31 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dat durf ik niet![]()
Enne ga je naar het 'nieuwe' ziekenhuis? Ik ben in de oude versie geboren![]()
Tis net als wenkbrauwen epileren. Na 5 haren trekken slaat het doodquote:Op maandag 29 juli 2013 20:34 schreef Spewey het volgende:
Dit keer geen linea negra, wel een zwarte navelbaard, dat was wel even shocking vond ik![]()
Geen dikke haren maar wel 1.5 cm lang, dus die ga ik ook te lijf met een pincet
Ah ik dacht maasstad (iemand van hier ging daar toch heen?)quote:Op maandag 29 juli 2013 20:35 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ga naar Dirksland ( Van Weel Bethesda) .. Als er geen file staat tenminste hahaha
Welk ziekenhuis ben jij geboren dan?
Oooh op die fiets! Ja, die is niet meer. Maasstad is ook een mooi ziekenhuisquote:Op maandag 29 juli 2013 20:41 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ah ik dacht maasstad (iemand van hier ging daar toch heen?)
Ik ben in Clara geboren.
Ah stom ik dacht dat je in Rdam(-zuid) woondequote:Op maandag 29 juli 2013 20:44 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oooh op die fiets! Ja, die is niet meer. Maasstad is ook een mooi ziekenhuisIk woon in Hellevoetsluis, zit precies op de scheidingslijn voor ziekenhuis. Dirksland of Spijkenisse.
Echte liefde NTB!quote:Op maandag 29 juli 2013 20:28 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Die zwarte haren heb ik ook. Die trekt vriendje er uit met een pincet.
Same here. Al ben ik een beetje misluktquote:Op maandag 29 juli 2013 21:04 schreef Limone het volgende:
[..]
Echte liefde NTB!![]()
Navelbaard![]()
![]()
Ik ben best wel behaard. Ergens stroomt er nog Zuid-Europees bastaard bloed door mijn aderen..Hence de snor (die ik nu dus niet heb!! Ja?!)
Spontane overbeharing rond de navelquote:Op maandag 29 juli 2013 21:06 schreef DJMomo het volgende:
WTF is een navelbaard?
Enne, mijn haar lijkt de laatste tijd meer op een overleden vogelnest. Droog en pluizig. Niets aan
veiligste keuzequote:Op maandag 29 juli 2013 20:54 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ah stom ik dacht dat je in Rdam(-zuid) woondeMaar ik realiseer me nu dat dat wss Purple is
Ik zou ook voor Dirksland gaan als ik tussen die 2 moest kiezen.
leuk he die genenpoel???quote:Op maandag 29 juli 2013 21:11 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Same here. Al ben ik een beetje misluktMn moeder lijkt wel turks zo donker en ik dus niet... Maar wel de zwarte lichaamsbeharing.
(ook geen snor gelukkig)
Volgens mij is de verlosafdeling van het ruwaard inmiddels gesloten. Dus dan zou het Dirksland worden of Ikazia op Rotterdam Zuid.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:44 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oooh op die fiets! Ja, die is niet meer. Maasstad is ook een mooi ziekenhuisIk woon in Hellevoetsluis, zit precies op de scheidingslijn voor ziekenhuis. Dirksland of Spijkenisse.
Van wat ik op fotootjes voorbij heb zien schieten is ze niet rood...quote:Op maandag 29 juli 2013 21:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
leuk he die genenpoel???
Mijn vader zei op vakantie nog rooie tegen Ean. Hij blijft volhouden dat ze rood wordt. Ik blijf volhouden dat ze rood lijkt omdat ze zo weinig haar heeft.
Ik ben benieuwd hoe 2.0 eruit ziet. Wij kunnen zo ongeveer alles krijgen qua haarkleur en oogkleur. En van witte huid tot vrij donkere huid.
Nee, nog steeds open. Maar met het risico dat er geen ok beschikbaar is en je dus naar rotterdam moet. Vriendin is net als ik de 16e uitgerekend en zit helemaal in de rats dat ze uiteindelijk toch naar Rotterdam moet.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:20 schreef danic het volgende:
[..]
Volgens mij is de verlosafdeling van het ruwaard inmiddels gesloten. Dus dan zou het Dirksland worden of Ikazia op Rotterdam Zuid.
hier ook echt een mix van alle kleuren ogen en haar. Ik had ook spierwit haar vroegerquote:Op maandag 29 juli 2013 21:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind het echt een verrassing. Ik riep toen ik Ean zag ow ze is niet rood(dit klinkt niet leuk maar schoonzus is echt oranje en dat vind ik niet zo'n mooie kleur
)
Vriend bruin haar +bruine ogen (vroegee blond)
Ik donderblond haar+ blauw/groen/grijze ogen (vroeger blond+blauwe ogen)
Oma bruin haar+bruine ogen
opa zwart haar+blauwe ogen (donkere huid)
Oma bruin haar+bruine ogen
Opa bruin haar+blauwe ogen
Oh oké. In jouw situatie zou ik ook voor Dirksland kiezen hoor. Jij zit er al weer dichterbij dan ik.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Nee, nog steeds open. Maar met het risico dat er geen ok beschikbaar is en je dus naar rotterdam moet. Vriendin is net als ik de 16e uitgerekend en zit helemaal in de rats dat ze uiteindelijk toch naar Rotterdam moet.
Vriendinnetje van mij van vroeger, haar vader was écht heel heel heel diep donker zwart. Haar moeder kaaskop wit. Haar broer is echt een halfbloedje en zij was blank. geen kroeshaar of andere kenmerken. Ze trouwde met een blanke man en hun kindje is een halfbloedje gewordenquote:Op maandag 29 juli 2013 21:28 schreef Mabawa. het volgende:
Ik vind ean ook niet rood ogen. Tenminste dat dacht ik. Foto??![]()
Ik ben ook zo benieuwd hoe ons ventje eruit ziet. Hoe donker dan vooral. Met een bijna zwarte vader en halfbloedmoeder kan het ook echt alle kanten op.
Dan was je écht net op tijdquote:Op maandag 29 juli 2013 21:32 schreef danic het volgende:
[..]
Oh oké. In jouw situatie zou ik ook voor Dirksland kiezen hoor. Jij zit er al weer dichterbij dan ik.
Ik ben allang blij dat ik 29-3 ben bevallen want alle veranderingen begonnen per 01-04.
Een oudjequote:Op maandag 29 juli 2013 21:28 schreef Mabawa. het volgende:
Ik vind ean ook niet rood ogen. Tenminste dat dacht ik. Foto??![]()
Ik ben ook zo benieuwd hoe ons ventje eruit ziet. Hoe donker dan vooral. Met een bijna zwarte vader en halfbloedmoeder kan het ook echt alle kanten op.
Is er bij je vriend in de familie ooit een mix geweest met blank?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:35 schreef Mabawa. het volgende:
Hahaha ja ik ken veel van dat soort verhalen. Ondanks dat in theorie donker dominant is, kan ons ventje toch nog blank met lichte ogen zijn. Ik wil m nu zien!! Ik rammel om mijn eigen kind zeg maar
Niks van. Ean is niet rood! En je vader heeft idd een prachtige bos haarquote:Op maandag 29 juli 2013 21:36 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Een
ik heb ruzie met mijn laptop
ik ben jaloers op de haren van mijn vader.
quote:Op maandag 29 juli 2013 21:56 schreef Spewey het volgende:
Hier 2 keer blond ( bij geboorte donkerbruin) 1 keer met blauwe ogen en 1 keer met grijze ogen.
Ik heb al een half uur een kontje vastwas heel druk aan schuiven en ligt nu dus helemaal rustig tegen m'n hand aan met z'n billen *zwijmel*
Aaahwquote:Op maandag 29 juli 2013 21:56 schreef Spewey het volgende:
Hier 2 keer blond ( bij geboorte donkerbruin) 1 keer met blauwe ogen en 1 keer met grijze ogen.
Ik heb al een half uur een kontje vastwas heel druk aan schuiven en ligt nu dus helemaal rustig tegen m'n hand aan met z'n billen *zwijmel*
blond komt van rood af volgens mij dus het kan wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als de onze rood haar hebben dan heeft onze gyn een kunstje gedaan in plaats van mijn man.
Ik verwacht hier net als bij onze dochter gewoon blond haar blauwgroene ogen en een heeel wit huidje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb ik een deel van je familie op vakantie gezienquote:Op maandag 29 juli 2013 22:38 schreef GotC het volgende:
Ik ben ook érg benieuwd naar hoe Bob eruit komt te zien![]()
Ik ben namelijk half Schots (doorzichtige huid, licht haar, groene ogen), mijn ouders hebben blauwe ogen.
Yur daarentegen is een halve pinda (lichtgetint) met dik donkerbruin haar, bruine ogen.
Ik hoop op zijn huidskleur, zijn haar en mijn ogen
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja dat insmeren is hier ook een dingetje. L. zou anders levend verbranden.
Suusz spannend!
Ik heb nog een echo foto. De tweede baby is een beetje zoek, want ze waren niet samen op de foto te zetten. Even onder spoiler want weet niet hoe groot hij is omdat ik mobiel zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmmm, jouw tussenschot is echt een heeeeeel stuk dikker dan op mijn echofoto.
ow dat zou ook kunnen dan denk ik.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:50 schreef lily het volgende:
Volgens mij zegt dat nog niks. Alleen dat een dik tussenschot de kans op complicaties kleiner maakt.
En een tweeling, NIKKI, wat superleuk zeg!
Dik tussenschot kan duiden op twee-eiig idd. Allebei aparte vruchtzkken en placenta. En dat zorgt idd voor minder kan op complicaties.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:50 schreef lily het volgende:
Volgens mij zegt dat nog niks. Alleen dat een dik tussenschot de kans op complicaties kleiner maakt.
En een tweeling, NIKKI, wat superleuk zeg!
Grappig, ik ken de auteurquote:Op maandag 29 juli 2013 23:04 schreef Kyara het volgende:
Nikki, deze is echt aan te raden en volgens mij heb ik em dubbel. Pm me anders FF.
http://www.bol.com/nl/p/het-tweelingenboek/1001004002766691/
Dat heb ik hier ook! Behalve dan dat mijn haar juist helemaal niet meewerkt. Snel vet ook. Bleh.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:41 schreef zandsculptuur het volgende:
Al mijn haar groeit als een gek sinds ik zwanger ben. Mijn oksels kan ik om de dag wel scheren, om over de rest maar te zwijgen.
Maar mijn buik heeft dons, en mijn hoofdhaar zit fantastisch, ik krijg prachtige krullen van de hormonen.
quote:Zo, even een update vanaf hier, niet teveel want ik zit al buiten mijn bundel dankzij de slecht werkende wifi hier..
Ik lig vanaf zaterdag aan de weeënremmers en heb 2 longrijpspuiten gehad voor de baby, weeën zijn veel te vroeg want de baby mag eigenlijk pas vanaf eind augustus komen (37 wk) uitgerekende datum is 13 sep) nu ben ik pas 33+4 maarrr! Ze zit nog binnen en de longrijpers hebben eind vandaag effect (na 48 uur) en dan stoppen ze ook met de remmers.
Zo raar, je lichaam wil je baby eruit werken, dus gisteren moest manus hier stel op sprong komen, wang ik lag te bevallen, en hop, een uur later kicken de remmers er weer in en niets aan het handje. Alleen maar goed, maar op een gegeven moment denk je ook wel ' nu is t goed, we zijn er klaar voor '
Achteraf blij dat t gestopt is..
Vanavond begint het moment van de waarheid iig, zullen de weeënremmers alles stoppen, of gaat mn lichaam los als de medicatie klaar is... T'is dus twilightzone hier. Maar komt goed!
Fijn Spewey!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:02 schreef Spewey het volgende:
Even jompelen voor Pino, omtrek van z'n hoofd zit weer binnen de curve, weliswaar precies op de bovenste lijn maar niet meer in het rood![]()
Z'n buik en bovenbeen lopen nog steeds bijna 3 weken voor en ik zat aardig goed met m'n gok op 2600 gram, hij wordt nu geschat op 2580 gram.
Vandaag 32 weken, nog 6 weken max. te gaan (en ik vind het steeds minder erg)
Oef, dat is inderdaad te hoog, na 1.5 uur moet ik onder de 7 zitten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:17 schreef Jipster het volgende:
[..]
Fijn Spewey!![]()
Ik moet maandag voor controle en ben benieuwd uitslag suikertest.. ik heb gisteren dagcurve geprikt en 2x zat ik 2 uur na de lunch/diner nog boven de 8.. Ben benieuwd of dat te hoog is.
Succes Kd!!
Ja heb ik gehad, maar nog geen uitslag gehad, die zou ik pas krijgen bij volgende afspraak, en afgelopen keer stond ik binnen 3min weer buiten, beduusd e=we verder nergens over gepraat hebben en dus ook zelf vergeten ernaar te vragen..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:34 schreef Spewey het volgende:
[..]
Oef, dat is inderdaad te hoog, na 1.5 uur moet ik onder de 7 zitten.
Ik ga heel hard duimen dat dit gewoon eenmalig gestoorde suikerwaardes zijn.
(niet dat ranzige drankje op nuchtere maag gehad? toen zat ik na een uur op 13.9 en mocht ik meteen door naar de diabetespoli)
Dat is een koolhydratenbom ja, daar piek ik ondanks insuline nog enorm op. Dus dat is nu helemaal van het menu geschrapt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:58 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ja heb ik gehad, maar nog geen uitslag gehad, die zou ik pas krijgen bij volgende afspraak, en afgelopen keer stond ik binnen 3min weer buiten, beduusd e=we verder nergens over gepraat hebben en dus ook zelf vergeten ernaar te vragen..
En Cwen, ik had wel pasta gegeten, dat is wel calorierijk wrs..
Zoetige lucht is hier standaard indicatie voor blaasontsteking, maar kan per persoon natuurlijk anders zijn!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:40 schreef martine1984 het volgende:
De laatste nachten als ik op sta om te plassen loop ik wankelend naar het toilet. Bots tegen de muren op. Lijk wel zwaar bezopen. Ben wel goed wakker. Urine stinkt, beetje zoetige lucht. Iemand die dit herkent? overdag geen last van het wankelen wel blijft de urine gek ruiken.
Pasta houdt de boel idd lang hoog, net als bijv ontbijtgranen. Je kunt het evt telefonich nog even navragen, als het je niet lekker zit? Of even een dagje minder koolhydraten en dan kijken of het verschilt?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:58 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ja heb ik gehad, maar nog geen uitslag gehad, die zou ik pas krijgen bij volgende afspraak, en afgelopen keer stond ik binnen 3min weer buiten, beduusd e=we verder nergens over gepraat hebben en dus ook zelf vergeten ernaar te vragen..
En Cwen, ik had wel pasta gegeten, dat is wel calorierijk wrs..
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:10 schreef mignonne het volgende:
Haha Martine, lastig, maar wel herkenbaar dat dronken gevoel
ik loop 's nachts als mn telefoon gaat doorgaans standaard eerst tegen mn deur aan, dan tegen de deurpost aan de andere kant, op de weg terug naar de kledingkast tegen dezelfde deurpostom daarna doodleuk de kastdeur tegen mn eigen hoofd open te trekken.
Als ik ooit bij iemand aan zn bed sta en je spot een enorme blauwe plek, bij deze![]()
![]()
Maar als het voor jou anders dan anders is, even bespreken, urine wegbrengen is zo gebeurd. Zoetige geur hoeft niets te betekenen en je wankele gevoel zou ook goed kunnen komen omdat je uit een diepe slaap wakker wordt of omdat je bloeddruk wat lager is dan je gewend bent, maar even wat dingen uitslapen kan geen kwaad.
Dat kan ik me helemaal voorstellen ja! Wanneer mag je weer voor ene echo?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ah Sull bedankt, daar had ik nog niet aan gedacht. En ik weiger te googelen (want hoop onzin en enge dingen). Misschien vorige keer geen last omdat het één kindje was en nu wel omdat het er twee zijn.
Ik moet echt iets meer proberen 'relaxed' te zijn, maar om het minste of geringste schiet ik weer in de stress. Ik zou het liefst elke dag een echo doen om mijn gemoedstoestand enigszins op peil te houden.
Weird zijn sommige dromen zeker ja. Eergisteren had ik gedroomd dat ik nog iets af moest maken op t werk en dat ik te laat was, waardoor m'n vriend maar zelf met m'n ouders naar de echo-afspraak waren gegaan. Om me vervolgens heel enthousiast een filmpje te laten zien op de smartphone van de echo van onze babyquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:05 schreef Spewey het volgende:
Spannend Kim! Nog 4 nachtjes vol met weirdo babydromen
Leek mij ook zo'n fijne manier van bevallen, Cwen, heel benieuwd naar je ervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb even een recente foto van Ean genomen m.b.t. de discussie over haar haarkleur.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:09 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Weird zijn sommige dromen zeker ja. Eergisteren had ik gedroomd dat ik nog iets af moest maken op t werk en dat ik te laat was, waardoor m'n vriend maar zelf met m'n ouders naar de echo-afspraak waren gegaan. Om me vervolgens heel enthousiast een filmpje te laten zien op de smartphone van de echo van onze baby![]()
1 positief aspect: we hadden een hartslag! Hahaha
Over dat gaan liggen bij vliezen breken heb ik bij de vlos toch nog even doorgevraagd. Schijnen erg veel verschillende meningen over te zijn. Zij gaf aan dat recent onderzoek had uitgewezen dat je niet *direct* hoeft te gaan liggen (ik zag mezelf namelijk al in het gangpad van de AH liggen).. Je kan best nog rustig naar huis rijden. Met als motivatie dat als het mis is, je toch altijd te laat zult zijn en de navelstreng al 'naar buiten kan worden gespoeld' bij het breken van de vliezen zelf. Als ik het goed onthouden heb..Andere verloskundige bij ons in de praktijk hanteert echter nog wel dat je echt direct plat moet,,..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:50 schreef Kimpossible het volgende:
Laatste loodjes voor laiv. Wel spannend hoor, zeker omdat beeb nog niet ingedaald is. Dat direct gaan liggen vind ik toch wel een ding..
Nog niet helemaal hoor, meer de klussenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:57 schreef Limone het volgende:
Oh wat lekker dat bad, Cwen! En wat een geavanceerd systeemIk ben heel benieuwd naar je verhaal, nu al!
Wat fijn dat het kamertje al helemaal af is, Mabawa. Hier zijn we nog laaaaaang niet zo ver
ooooh ok! Ik dacht alquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:12 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nog niet helemaal hoor, meer de klussenBedacht net tijdens het opruimen weer iets nieuws dus ben benieuwd of ik dat ook echt ga doen nog. Maar goed nu nog bedje, gordijnen en en en en....
Ik kreeg te horen direct gaan liggen, ook al sta je midden in de AH. En inderdaad met de reden dat de navelstreng gelijk meezakt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:56 schreef Suusz het volgende:
Wat een gaaf bad Cwen. lijkt me inderdaad heel ontspannend. En klinkt als een ideaal systeem zo!
Ik zie de ondersteek ook al staan.. Ik wist eerst niet wat het was toen ik het overal op de lijst zag staan. Dacht een of ander onderlaken ofzo.. Maar heb hem nu ook (ergens waar ik hem niet dagelijks zie) staan hier in huis.. .
[..]
Over dat gaan liggen bij vliezen breken heb ik bij de vlos toch nog even doorgevraagd. Schijnen erg veel verschillende meningen over te zijn. Zij gaf aan dat recent onderzoek had uitgewezen dat je niet *direct* hoeft te gaan liggen (ik zag mezelf namelijk al in het gangpad van de AH liggen).. Je kan best nog rustig naar huis rijden. Met als motivatie dat als het mis is, je toch altijd te laat zult zijn en de navelstreng al 'naar buiten kan worden gespoeld' bij het breken van de vliezen zelf. Als ik het goed onthouden heb..Andere verloskundige bij ons in de praktijk hanteert echter nog wel dat je echt direct plat moet,,..
Ben ben benieuwd wat jullie hebben gehoord? En ben ook wel benieuwd wat Mignonne/wupwup/andere deskundigen hanteren?
Maar je hoort heel vaak dat 2e, 3e, 4e, 5e en verdere kindjes pas indalen tijdens de bevalling. Eigenlijk moet je dan dus altijd gaan liggen als de vliezen breken?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:18 schreef WupWup het volgende:
Op het moment dat de vliezen breken, daalt het onderste deel in. Als de navelstreng voor het hoofd zit, is het al gebeurd idd. Zaak is dus om direct te bellen.
Even een vraagjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:18 schreef WupWup het volgende:
Op het moment dat de vliezen breken, daalt het onderste deel in. Als de navelstreng voor het hoofd zit, is het al gebeurd idd. Zaak is dus om direct te bellen.
Hilzillah, wij hadden het idee een beetje omdat het vorige week gewoon onrustig was in mijn buik. En de verloskundige had dat idee ook een beetje. Maar nu het alweer een paar dagen rustig is ga ik mij er steeds meer op richten dat het ook wel gewoon tot 42 weken kan duren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:38 schreef Hilzillah het volgende:
Ik denk dat ik er gewoon knetterhard overheen gelezen heb, maar waarom denk je dat het eerder komt Laiv?![]()
Sorry als ik nu iets heel stoms vraag![]()
Ooh op die fiets!! Van dat gaan liggen als het nog niet helemaal ingedaald is heb ik wel gehoord maar eigenlijk helemaal niet meer bij nagedacht. Olli is ook nog niet helemaal ingedaald...quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Hilzillah, wij hadden het idee een beetje omdat het vorige week gewoon onrustig was in mijn buik. En de verloskundige had dat idee ook een beetje. Maar nu het alweer een paar dagen rustig is ga ik mij er steeds meer op richten dat het ook wel gewoon tot 42 weken kan duren.
Sull, het is je gelukt!
En ik vroeg mij ook al af hoe het met KD gaat.
Het hoeft niet helemaalingedaald te zijn, als het maar duidelijk is dat er geen navelstreng meer tussen kan piepenquote:Op woensdag 31 juli 2013 07:45 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ooh op die fiets!! Van dat gaan liggen als het nog niet helemaal ingedaald is heb ik wel gehoord maar eigenlijk helemaal niet meer bij nagedacht. Olli is ook nog niet helemaal ingedaald...
Ik zie mezelf dan wel weer liggen in de AH tussen de Aerepols en de zakken chips
Yay Sul! 37 weken
Ik zal bij de volgende afspraak eens vragen waar de streng nu ongeveer zit. Want daar is voor zover ik weet nog nooit naar gekeken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:50 schreef Sull het volgende:
[..]
Het hoeft niet helemaalingedaald te zijn, als het maar duidelijk is dat er geen navelstreng meer tussen kan piepen
ik "droomde" dat er een kat in de slaapkamer was. maar dat kon niet deur was dicht en vriend had ze eruit gezet. en toen liep er iets over mij heen waarop luid protest kwam vanuit mijn buik. en ik dacht echt wtf loopt er over nij heen???. Dat zette het op het janken toch een verstekeling in de slaapkamer.quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:58 schreef Sull het volgende:
FR, dat klinkt wel heel apart, wat " droomde" je dan?
Hebben jullie dat ook al, dat mensen in paniek raken wanneer ze je niet kunnen bereiken? Ik vind het zelf nog wat vroeg, maar maandag was manlief in paniek en gister mijn vriendinnetje. Is het nou zo gek dat je soms je telefoon niet opneemt en soms gewoon een hele avond offline bent
quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:07 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ik "droomde" dat er een kat in de slaapkamer was. maar dat kon niet deur was dicht en vriend had ze eruit gezet. en toen liep er iets over mij heen waarop luid protest kwam vanuit mijn buik. en ik dacht echt wtf loopt er over nij heen???. Dat zette het op het janken toch een verstekeling in de slapkamer.
Ik heb dat soms minuut ofzo..maar dan merk ik ook dat ze zich aan het draaien is ofzo. heb jij dat constant? rotgevoel!quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:06 schreef GotC het volgende:
Pfuh, heb tegenwoordig echt last van een sneller kloppend hart incl wat benauwdheid. Denk dat Bob gewoon wat hoger ligt? Het zakt meestal rond de middag wel weer af..
Ik zeg juist dat liggen niet zinnig isquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je hoort heel vaak dat 2e, 3e, 4e, 5e en verdere kindjes pas indalen tijdens de bevalling. Eigenlijk moet je dan dus altijd gaan liggen als de vliezen breken?
Ja voelt niet prettig he? Heb het gek genoeg elke ochtend nadat ik naar de tram ben gelopen en in de tram ga zitten tot ongeveer het middaguur. En kan nou niet echt zeggen dat het stukje wandelen zó intensief isquote:Op woensdag 31 juli 2013 08:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ik heb dat soms minuut ofzo..maar dan merk ik ook dat ze zich aan het draaien is ofzo. heb jij dat constant? rotgevoel!
Sull LLM !
kwam eigenllijk kijken of er al nieuws was van KD
wat gek dat je het altijd hebt na het lopen. Mischien vindt de kleine dat gewoon niet fijn en zoekt ie het hogeropquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja voelt niet prettig he? Heb het gek genoeg elke ochtend nadat ik naar de tram ben gelopen en in de tram ga zitten tot ongeveer het middaguur. En kan nou niet echt zeggen dat het stukje wandelen zó intensief is
Dat heb ik ook wel hoor. Ik ben zo benieuwd naar hoe het allemaal gaat, of pukkie op mijn zoontje zal lijken, hoe hij het gaat vinden en alles.. Ik heb er echt zin in!quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
wat gek dat je het altijd hebt na het lopen. Mischien vindt de kleine dat gewoon niet fijn en zoekt ie het hogerop
ow en verheugen jullie je ook soms ineens zoooo erg op de baby
ja ja natuurlijk verheugd iedereen zich op de baby, logisch..maar soms heb ik van die dagdroom momentjes en dan zie ik het al helemaal voor me en kan ik zo dom verliefd voor me uit zitten staren![]()
Eventjes wel, maar ik voel me nu alweer naar. Gisteren was ik ook al niet lekker..quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:14 schreef klaprooss het volgende:
Ik was ook benieuwd naar KD!
Maar ook een jompel voor sull!gefeliciteerd!
Het getsie KP, luchte het wel op?
Hier vannacht een droom over een miskraam brr! Snel vergeten!
Ja! Heel Erg! Ik kan niet wachten. Heb daardoor (nu nog) super veel zin in de bevalling, want dan zie ik dit trappelbeestje.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
wat gek dat je het altijd hebt na het lopen. Mischien vindt de kleine dat gewoon niet fijn en zoekt ie het hogerop
ow en verheugen jullie je ook soms ineens zoooo erg op de baby
ja ja natuurlijk verheugd iedereen zich op de baby, logisch..maar soms heb ik van die dagdroom momentjes en dan zie ik het al helemaal voor me en kan ik zo dom verliefd voor me uit zitten staren![]()
Ohjee ik heb nog niet over de bevalling gedroomd...quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja! Heel Erg! Ik kan niet wachten. Heb daardoor (nu nog) super veel zin in de bevalling, want dan zie ik dit trappelbeestje.Maar ja.. toch nog minstens 15 weken wachten..
Ik las in de 'wij' dat dromen over de bevalling helpt bij de verwerking ná de bevalling. Omdat je al voor de bevalling bezig bent geweest met de verwerking..
Om zo'n kleine hummel op de blote borst van je vent te zien liggen.. *zwijmel*quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:43 schreef zandsculptuur het volgende:
Jaaaa klaprooss, daar ben ik ook zo benieuwd naar, hoe mijn man van gewoon een leuke vent naar een papa zal transformeren
quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Om zo'n kleine hummel op de blote borst van je vent te zien liggen.. *zwijmel*
Ja, ik probeer wel goed te eten. Yoghurtdrink en watermeloen kotst prima, merkte ik vanochtend. Of misschien hielp het dat ik echt net klaar was met ontbijten. Ik zit nu aan van die toastjes creamcracker gevallen. Die vind ik heel fijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:40 schreef klaprooss het volgende:
Bubseltje ik zou de VK van dienst bellen. Balie's kunnen nog wel eens niet luisteren vind ik.
KP he vervelend, eet je wel elke keer een beetje. Ook al heb je geen trek? Als ik niet om de anderhalf a twee uur niet iets eet ben ik zo misselijk. Nu valt het mee.. En je hebt iig iets om te kotsen.
Wizzy balen, kan je geen buikband dragen ofzo? Geen verstand van hoor maar misschien verligt het wat?
Ik verheug me ook op de baby! En het duurt nog zo lang haha. Ik ben vooral erg benieuwd hoe vriend met de baby zou omgaan!
Mijn vent durft net aan z'n nichtje van 6 weken vast te houden, hij zegt ook dat hij alle 'nieuwe' dingen zoals luiers verschonen en flesje geven wil bewaren voor z'n zoonquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:48 schreef NoBoNo het volgende:
Hebben jullie kerels nog niet kunnen oefenen met neefjes en nichtjes dan?
Heb al veel afkortingen van jullie dames weten ontcijferen, maar LLM ben ik nog niet achter.
Hahahahaha ja dat is wel waar ja! Okay het is wel een beetje anders dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef Limone het volgende:
Ik zou het ook een beetje raar vinden als wij op babybezoek gingen en mijn vent trekt z'n shirt uit om daarna het kind op z'n blote borst te leggen.
ja?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef Limone het volgende:
Ik zou het ook een beetje raar vinden als wij op babybezoek gingen en mijn vent trekt z'n shirt uit om daarna het kind op z'n blote borst te leggen.
O rly?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef Limone het volgende:
Zaterdagquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:52 schreef klaprooss het volgende:
Gelukkig KP, hopelijk voel je je vandaag wat beter!
Wanneer mag je nou voor de echo?
Ja, ik weet ook niet waar ik bij was met mijn gedachtenquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:02 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat liggen niet zinnig is
Wow idd zeg!quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:19 schreef Suusz het volgende:
Ok. Vandaag de mijlpaal der mijlpalen, 40 weken!
quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef Limone het volgende:
Aaaah! Dan duurt het niet lang meer!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:19 schreef Suusz het volgende:
Ok. Vandaag de mijlpaal der mijlpalen, 40 weken!
Yup, vandaag gaat het dus allemaal gebeurenquote:
Ik heb het boek gelezen en video'tjes en mp3's gezien en beluisterd. Video'tjes ook echt maar 1 keer bekeken want ik merk dat ik een beetje kriebelig word van die vrouw die in beeld isquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:26 schreef Cwen het volgende:
Yay, Suusz!
Heb je al kunnen oefenen met de HypnoBirthing?
Dat ís ook stomquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Suusz de datum der datums.
Hoewel, dan leef je daar dus 9 maanden naartoe, en kan het maar zo gewoon een dag worden als alle andere. Dat lijkt me dus zo stom he
.
Succes met je wee-opwekkende activiteiten.
Ja, hou er ook wel heel erg rekening mee dat het ook gewoon nog twee weken kan duren hoor.. Familie en vrienden willen ook elke dag een update.. Schoonfamilie wilde vandaag zelfs een middagje waar ze 1,5 uur voor moeten rijden gaan afzeggen omdat het vandaag wel eens zou kunnen gebeurenquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Hoewel, dan leef je daar dus 9 maanden naartoe, en kan het maar zo gewoon een dag worden als alle andere. Dat lijkt me dus zo stom he
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |