Precies. Al is het als man een tik makkelijker, geloof ik.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik denk dat ze het dan toch niet echt willen. Ik ben zelf ook echt dik geweest (120 kilo met een lengte van 2.02). Paar slappe pogingen gedaan, maar blijkbaar vond ik het toen niet zo boeiend. Nu 96 kilo en meer spiermassa ook dan toen.
Heeft gewoon echt te maken met of je het echt wil.
Nee, gewoon met echt willen of alleen maar zeggen dat je het wil.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Er zijn zat mensen die troost-vreten hoor dat komt juist steeds vaker voor.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:
[..]
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:
[..]
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
Naw. Sowieso is afvallen niet lastig.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.
Dus gewoon 'een kwestie van doen' ligt een stukje lastiger.
Zeker als je een troost-eter bent.
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:38 schreef Jan-Peter. het volgende:
Soms spelen er andere factoren mee die afvallen lastiger maken. In mijn persoonlijke geval: het gebruik van medicatie. Ik eet normaal, sport 2 x in de week en toch val ik niet af. Gelukkig kom ik ook niet meer verder aan. Bovendien is het lastig gemotiveerd te blijven als je geen resultaat ziet.
Extreem gezond? Gewoon iets minder.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten.
Variatie. Dát is het sleutelwoord!quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef Ashira het volgende:
Er zijn genoeg mensen die het willen maar de motivatie niet kunnen behouden omdat ze geen resultaat zien. Daarvoor is het belangrijk iets te vinden wat je leuk vind om te doen, dan houd je het ook beter vol. Ik ben nu 25 kilo kwijtgeraakt door iedere dag groepslessen te doen zoals Body Combat, Zumba en Body Jam maar met fietsen, rennen, crosstrainen e.d. kwam ik gewoon niet verder.
Ik krijg binnenkort andere medicatie erbij die het probleem van aankomen zouden moeten tegengaan. Qua eten ben ik niet van plan het te verminderen. Ik krijg nu zo'n 1700 kcal per dag binnen. Minder dan dat vind ik echt te weinig. Ik ga ook niet de hele dag met honger lopen. Overigens vind ik mijn overgewicht niet heel storend. Dat zou pas het geval zijn als ik het erger werd. Maar het lijkt nu behoorlijk gestabiliseerd te zijnquote:Op maandag 29 juli 2013 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.
Dat verschilt gewoon echt van mens tot mens. Voor sommige mensen is juist helemaal toeleggen op één ding het beste, voor anderen weer verschillende dingen inderdaad.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:17 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Variatie. Dát is het sleutelwoord!
Niet alleen maar gaan hardlopen, of alleen maar gaan fietsen.
Doe verschillende dingen zodat het leuk blijft.
Ik varieer tussen fietsen, zwemmen, skaten, hardlopen en wandelen. En doe iedere dag buikspieroefeningen.
Bovendien zijn ze ook gewoon flauwekul. Qua inhoud bevat het precies wat normale producten bevatten. Zoals die zakken chips, toen ik nog in de supermarkt werkte verbaasde ik echt aan de hoeveelheid mensen die bleef volhouden dat dat goed voor je zou zijn.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:31 schreef Buffell het volgende:
De meeste mensen vallen niet af omdat ze volgens kuldieten willen afvallen. Al die 'afvalprogramma's' zijn vette bullshit en zijn erop gericht om mensen geld af te troggelen. Kijk maar hoe belachelijk duur die dieetrepen enzo in de supermarkt zijn.
heeft niets te maken met tegenstrijdigehid; minder eten = afvallen, ez as thatquote:Op maandag 29 juli 2013 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Het is moeilijk omdat mensen tegenstrijdige berichten horen over afvallen en dieeten en te weinig echt praktische informatie. Mensen willen zich vast kunne houden aam een dieet. Atkins, sonja bakker, paleo... koolhydraten zijn de boosdoener, onee toch vetten, of zijn het de zuivelproducten? En dan zijn crashdieeten ook nog eens moeilijk vol te houden.
Mensen met een beetje verstand gaan zich inlezen en stellen zelf een plan van aanpak op.
Precies. Gewoon een appel of een kiwi kopen in plaats van zo'n fucking Atkins mueslireepje van 15.99 per 5 gram.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:59 schreef Xetran het volgende:
[..]
Bovendien zijn ze ook gewoon flauwekul. Qua inhoud bevat het precies wat normale producten bevatten. Zoals die zakken chips, toen ik nog in de supermarkt werkte verbaasde ik echt aan de hoeveelheid mensen die bleef volhouden dat dat goed voor je zou zijn.
Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Buffell het volgende:
[..]
Precies. Gewoon een appel of een kiwi kopen in plaats van zo'n fucking Atkins mueslireepje van 15.99 per 5 gram.
Ben ik het met je eens. Sterker nog, ik zou mensen aanraden om gewoon de eerste twee weken op een fors tekort te zitten. Alleen maar water drinken iedere dag, groentes/fruit en het liefst ook zoveel mogelijk voedsel met eiwitten (magere yoghurt/kwark/melk/kipfilet/vis etc.) zodat je lichaam je spieren niet hoeft af te breken en 3/4 keer per week krachttraining + cardio doen. Dan leer je eten meer te waarderen, je bent af van die eeuwige hunkering naar suiker/vet en het geeft je een platform om van te starten.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.
Meeste diëten zijn natuurlijk zo dat je wat dagen rantsoeneert en dan wat mag 'genieten'. Moet natuurlijk ook, anders verkoop je je boeken niet. Maar zo leer je natuurlijk geen discipline als je niet eens je chocoladereep weg kan leggen.
fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. denk dat jezelf uithongeren die drang naar kfc alleen maar sterker maakt bij die fatties. verder heb je wel gelijk ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:07 schreef Kiid het volgende:
Ben ik het met je eens. Sterker nog, ik zou mensen aanraden om gewoon de eerste twee weken op een fors tekort te zitten. Alleen maar water drinken iedere dag, groentes/fruit en het liefst ook zoveel mogelijk voedsel met eiwitten (magere yoghurt/kwark/melk/kipfilet/vis etc.) zodat je lichaam je spieren niet hoeft af te breken en 3/4 keer per week krachttraining + cardio doen.
Nee. Je spieren leveren geen energie aan je lichaam, alleen bouwstoffen. Als je die bouwstoffen levert aan je lichaam, heeft je lichaam geen reden om je spieren aan te spreken (of je minimaliseert het dramatisch). Je lichaam haalt kcal uit je maag en uit je vet reserve, maar niet uit je spieren. Je lichaam zal misschien wat aanspreken, maar dat is te verwaarlozen tegenover al dat vet.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. verder heb je wel gelijk ja.
Komt omdat je dan in die 1000 kcal niet de voedingsstoffen neemt waar je van verzadigd raakt, simpel zat. Pizza is lekkere trek en geen 'honger' en dan komt die mentaliteitskwestie weer om de hoek kijken. Kies je ervoor om die pizza te laten staan en dat je 800 kcal dichter bij je doel bent, of ga je hem toch eten want 'oh, wat is het afvallen toch moeilijk meid'.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
als ik 1000 kcal per dag eet heb ik meer zin in een pizza dan als ik onmerkbaar minder dan ik nodig heb eet. en wat valt er op te geven als je nergens bewust mee bezig bent? als je het voorstelt als "over 1 jaar heb je het gewicht dat je altijd al wilde hebben, voor de rest van je leven", willen mensen het wel. want als ze niks doen gebeurt het nooit. maar dikzakken willen NU resultaat, net als dat ze NU een friet speciaal met een bak ijs als toetje willen.
Voor gedragsverandering is er doorgaans een concreter plan nodig dan 'minder eten'.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
heeft niets te maken met tegenstrijdigehid; minder eten = afvallen, ez as that
het zijn gewoon luie dikke zwijnen en hun omgeving ook, als 1 gaat afvallen zullen ze er allemaal over zeuren 'want je ziet er zo gezond uit (en dat heb je het over een wijf van 85 kilo)'
Hier gaat het dus al. Jij wijst naar de suikers. Met donkere chocola is weinig mis trouwens, maar zoals met alles met mate, want het is niet caloriearm.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.
Meeste diëten zijn natuurlijk zo dat je wat dagen rantsoeneert en dan wat mag 'genieten'. Moet natuurlijk ook, anders verkoop je je boeken niet. Maar zo leer je natuurlijk geen discipline als je niet eens je chocoladereep weg kan leggen.
Spieren ga je sowieso verliezen, maar met een fors tekort zal het waarschijnlijk meer zijn ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. denk dat jezelf uithongeren die drang naar kfc alleen maar sterker maakt bij die fatties. verder heb je wel gelijk ja.
nee het is simpeler:quote:Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voor gedragsverandering is er doorgaans een concreter plan nodig dan 'minder eten'.
Moet zeggen dat het afvallen mij niet op die manier ontmoedigd is, op een incident na waarbij iemand niet snapte waarom ik het nodig vond.
Bro sciencequote:Op maandag 29 juli 2013 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Spieren ga je sowieso verliezen, maar met een fors tekort zal het waarschijnlijk meer zijn ja.
ja echt nietquote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Sound.Cloud het volgende:
sommige maaltijdsalades van de Albert Heijn zitten meer calorieën dan in een pizza.
eat dan gewoon cocaoboter ipv die hartaanvalrepenquote:Op maandag 29 juli 2013 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hier gaat het dus al. Jij wijst naar de suikers. Met donkere chocola is weinig mis trouwens, maar zoals met alles met mate, want het is niet caloriearm.
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
eat dan gewoon cocaoboter ipv die hartaanvalrepen
afvallen is anders dan gezond eten idd, maar tafelsuiker heb je dan ook niks aan dus dat kan je uit gezondheidsoverwegingen het beste weg laten en vervangen met iets wat wel voedingswaarde heeft. maar ja, ook met veel suiker kan je prima afvallen.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hier gaat het dus al. Jij wijst naar de suikers. Met donkere chocola is weinig mis trouwens, maar zoals met alles met mate, want het is niet caloriearm.
meer eten, simpel. net zo simpel als dat mensen met overgewicht minder moeten eten. nee, jij kan niet zoveel eten als je wil zonder aan te komen.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb juist moeite om op gewicht te blijven, zou best 5 kilo zwaarder willen zijn
Echt wel.quote:
Nog afvallen als je 60 kg weegtquote:Op maandag 29 juli 2013 22:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Het enige wat ik doe is minder eten, bij het avondeten niet 2 of zelfs 3 keer opscheppen. En gezonder eten. Iets minder vaak naar de Mac. Minder snoepen.
Ik hoefde er niet eens bij te sporten en viel zo 7 kilo af. Van 60 naar 53. Ik pas iig alweer bijna in maatje 164. En nu met sporten hoop ik er nog iets meer af te krijgen. Moeilijk? Nee hoor.
Ik heb gisteravond door omstandigheden geen avondeten op en merkte wel dat ik meer zin kreeg in snaaien. Maar heb het bij een kinderzakje snoepjes gehouden (stuk of 6 snoepjes). En vroeg naar bed gegaan.
een halve kilo kaas en een lege pizza dusquote:Op maandag 29 juli 2013 22:56 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Echt wel.
Pizza Dr Oetker Mozzarella 355 gr = 824 kcal
Maaltijdsalade AH Geitenkaas 450 gr = 922,5 kcal
Ja maar eet je ze niet beiden volledig op dan? Dus het kan inderdaad anders zijn als je niet goed oplet.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een halve kilo kaas en een lege pizza dus
1207kcal voor een normale pizzaquote:Op maandag 29 juli 2013 22:59 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Ja maar eet je ze niet beiden volledig op dan? Dus het kan inderdaad anders zijn als je niet goed oplet.
http://www.oetker.nl/prod(...)izionale-mozzarella/quote:Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
1207kcal voor een normale pizza
en iets meer dan 820 voor die bak, waar haal jij die cijfers vandaan?
oh een website voor labiele dikkertjes, nee dan vertrouw ik liever de informatie van de producentquote:
Wtf jij bent er trots op dat je in een kindermaat past?quote:Op maandag 29 juli 2013 22:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Het enige wat ik doe is minder eten, bij het avondeten niet 2 of zelfs 3 keer opscheppen. En gezonder eten. Iets minder vaak naar de Mac. Minder snoepen.
Ik hoefde er niet eens bij te sporten en viel zo 7 kilo af. Van 60 naar 53. Ik pas iig alweer bijna in maatje 164. En nu met sporten hoop ik er nog iets meer af te krijgen. Moeilijk? Nee hoor.
Ik heb gisteravond door omstandigheden geen avondeten op en merkte wel dat ik meer zin kreeg in snaaien. Maar heb het bij een kinderzakje snoepjes gehouden (stuk of 6 snoepjes). En vroeg naar bed gegaan.
beter dan vrouwen die 'more to love' hebbenquote:Op maandag 29 juli 2013 23:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wtf jij bent er trots op dat je in een kindermaat past?
Kijk dan nog maar eens goed als je voor het schap staat bij de appie. De dressing is zoals hierboven gezegd echt bijna frituurvet.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh een website voor labiele dikkertjes, nee dan vertrouw ik liever de informatie van de producent
Ja, maar de periode tussen avondeten en slapen is zo lang. Daartussen wil je toch nog wel wat eten en snoepen.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gewoon normaal eten. Brood met beleg en stuk fruit voor ontbijt en lunch en aardappel vlees en groente als avondeten.
Is dat geen goed diëet
ik heb het gewoon thuis liggenquote:Op maandag 29 juli 2013 23:12 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Kijk dan nog maar eens goed als je voor het schap staat bij de appie. De dressing is zoals hierboven gezegd echt bijna frituurvet.
Niet dat ik pizza's vreet, maar er worden teveel suikers, vetten en zouten gebruikt in al die kant-en-klaar troep.
Nog een boterhamquote:Op maandag 29 juli 2013 23:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, maar de periode tussen avondeten en slapen is zo lang. Daartussen wil je toch nog wel wat eten en snoepen.
Je at nooit snoep?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nog een boterham
Dat zei elke moeder zo'n beetje toch. IK HEB HONGER!! "Dan eet je maar een boterham!"
wewewew hoe veel weeg je?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, maar de periode tussen avondeten en slapen is zo lang. Daartussen wil je toch nog wel wat eten en snoepen.
De snoep lag in 'de doos' ergens waar ik en mijn zus er niet bij konden. We kregen een 'doosding' als we iets goeds hadden gedaan en soms zomaarquote:
Nee de salade is misschien gezonder als je 'm zelf maakt, maar gezien de hoeveelheid calorieën en vooral het zoutgehalte kan je de kant-en-klaar maaltijdsalades maar beter links laten liggen. En de pizza mag gelijk de vuilnisbak in.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik heb het gewoon thuis liggen
dat kaas vet is, ontken ik niet, maar de stelling dat een bakje sla meer cal bevat dan een pizza, nee daar doe ik niet aan mee
en dan mag je natuurlijk de goedkoopste magerste pizza opzoeken en vergelijken met de vetste kaas (natuurlijk wat olijven druipend van de olie, wat sesam erbij etcetc) om dan te stellen dat sla slechter is dan pizza, alleen omdat je doelgroep bestaat uit labiele dikke viva lezers die graag in droom willen blijven dat ze geen afslankproducten moeten kopen (want die zijn slecht en eigenlijk zijn ze heel mooi en gezond)
dat is zondequote:Op maandag 29 juli 2013 23:19 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Nee de salade is misschien gezonder als je 'm zelf maakt, maar gezien de hoeveelheid calorieën en vooral het zoutgehalte kan je de kant-en-klaar maaltijdsalades maar beter links laten liggen. En de pizza mag gelijk de vuilnisbak in.
Ik heb geen overgewicht, hoor.quote:
Oh, ik moest altijd wel vragen of ik iets lekkers mocht, maar vaak mocht het wel. Toen kon ik dat ook nog goed hebben.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De snoep lag in 'de doos' ergens waar ik en mijn zus er niet bij konden. We kregen een 'doosding' als we iets goeds hadden gedaan en soms zomaar
bepaal jij dat of ik?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik heb geen overgewicht, hoor.
[..]
Oh, ik moest altijd wel vragen of ik iets lekkers mocht, maar vaak mocht het wel. Toen kon ik dat ook nog goed hebben.
Jij wel, maar de gemiddelde dikke dame heeft er meer dan genoeg aan. En trouwens hoe minder fabriekszooi, hoe beter voor je lijf.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is zonde
met die cal kan ik net half uurtje trainen
dan nemen ze in de ochtend een halve en in de avond de rest, hebben ze neits meer nodigquote:Op maandag 29 juli 2013 23:23 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Jij wel, maar de gemiddelde dikke dame heeft er meer dan genoeg aan. En trouwens hoe minder fabriekszooi, hoe beter voor je lijf.
Dat het bij jou zo makkelijk gaat, betekent niet dat het voor iedereen zo werkt. Ik schep nooit twee keer op, kom nooit bij de mac, snoep nauwelijks meer, doe alles op de fiets en sport, maar om 7 kilo af te vallen mag ik wel 7 maanden uittrekken en daar moet ik nog wel iets meer voor doen (laten).quote:Op maandag 29 juli 2013 22:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Dik zijn zit echt niet in drinken bij borrel of het nemen van een stuk taart op een verjaardag.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:20 schreef LadyOracle het volgende:
En het is vervelend met sociale dingen, zoals niet drinken op een borrel, geen verjaardagstaart, etc.
Voor mij wel. Dat zijn de extraatjes, aan de basis ligt het niet... Ik eet overdag gewoon brood/fruit/konijnenvoer en 's avonds een maaltijd van meestal rond de 450/500 kcal. Dan zit mijn dag wel ongeveer vol.quote:[img]htli 2013 01:23[/url] schreef Kowloon het volgende:[/b]
[..]
Dik zijn zit echt niet in drinken bij borrel of het nemen van een stuk taart op een verjaardag.
Echt, aan de basis ligt het wel, om het simpele feit dat borrels en verjaardagen meestal slechts incidenteel voor komen. Er zijn gewoon veel meer gewone dagen dan incidentele dagen qua dieet dus wil je afvallen dan zul je aan de basis moeten gaan sleutelen omdat dat de hoofdmoot van je energie-inname vormt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:29 schreef LadyOracle het volgende:
Voor mij wel. Dat zijn de extraatjes, aan de basis ligt het niet... Ik eet overdag gewoon brood/fruit/konijnenvoer en 's avonds een maaltijd van meestal rond de 450/500 kcal. Dan zit mijn dag wel ongeveer vol.
Nee, maar die zakjes zijn exact hetzelfde als de normale merken maar dan rebranded. Daar ging het om.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met die sausjes kom je een aardig eind in de goede richting, though.quote:
Avondeten overslaan is nooit goed. Het beste kan je sowieso vaak eten, maar dan kleine porties.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ja, mozarellaquote:Op maandag 29 juli 2013 23:12 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Kijk dan nog maar eens goed als je voor het schap staat bij de appie. De dressing is zoals hierboven gezegd echt bijna frituurvet.
Niet dat ik pizza's vreet, maar er worden teveel suikers, vetten en zouten gebruikt in al die kant-en-klaar troep.
Misschien heb ik gewoon meer vrienden dan jij. ;-) Heeft te maken met mijn (vrijwilligers)werk. Borrels ongeveer twee per maand, verjaardagen op kantoor, afscheidsdiners, eten met andere vrijwilligers, en dan nog mijn eigen sociaal leven... Soms heb ik wel vier dingen in een week.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Echt, aan de basis ligt het wel, om het simpele feit dat borrels en verjaardagen meestal slechts incidenteel voor komen. Er zijn gewoon veel meer gewone dagen dan incidentele dagen qua dieet dus wil je afvallen dan zul je aan de basis moeten gaan sleutelen omdat dat de hoofdmoot van je energie-inname vormt.
meer avondeten nemen. de meeste vrouwen nemen een miniportie, tja dan heb je na 1 uur weer honger ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik kan met mijn lengte nou eenmaal niet anders. Een damesmaat is veel te lang voor mij.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wtf jij bent er trots op dat je in een kindermaat past?
Ok dan vind ik het al iets begrijpelijkerquote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:58 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik kan met mijn lengte nou eenmaal niet anders. Een damesmaat is veel te lang voor mij.
En mij boeit het niks hoor, dat ik kinderkleding draag.
Het is iig goedkoper dan dameskleding!
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Huh? Hoe klein ben je dan? Ik ben 1.58 meter en rond de 50 kilo (soms iets eronder, soms iets erboven) en draag gewoon kleding voor volwassenen maat 34/36/XS/S.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik kan met mijn lengte nou eenmaal niet anders. Een damesmaat is veel te lang voor mij.
En mij boeit het niks hoor, dat ik kinderkleding draag.
Lees de laatste 2 regels nog eens.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
[..]
Huh? Hoe klein ben je dan? Ik ben 1.58 meter en rond de 50 kilo (soms iets eronder, soms iets erboven) en draag gewoon kleding voor volwassenen maat 34/36/XS/S.
Over welke heb je het precies? In welke post staat jouw lengte?quote:
Dan kan je beter nog een portie nemen na een uur of twee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
meer avondeten nemen. de meeste vrouwen nemen een miniportie, tja dan heb je na 1 uur weer honger ja.
quote:Op maandag 29 juli 2013 13:57 schreef muhahaha het volgende:
Gebrek aan discipline. Afvallen kost wilskracht en doorzettingsvermogen. Dat en je ziet niet direct resultaat.
De beste antwoorden die gelijk de vraag in de TT & OP vervullen.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
omdat we oh zo graag de smoeltjes vol willen blijven proppen als de parasieten dat we zijn vanaf de geboorte.
Maar is de basis dan wel je basis? Dat denk ik dan niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 07:45 schreef LadyOracle het volgende:
Misschien heb ik gewoon meer vrienden dan jij. ;-) Heeft te maken met mijn (vrijwilligers)werk. Borrels ongeveer twee per maand, verjaardagen op kantoor, afscheidsdiners, eten met andere vrijwilligers, en dan nog mijn eigen sociaal leven... Soms heb ik wel vier dingen in een week.
Mijn basis komt niet boven de 2100 uit, meestal rond de 1800.
Jawel, maar dat betekent wel dat ik me die avonden een beetje in moet houden. Vier keer in de week drank of hapjes is geen goed idee. Maar dat vind ik soms best jammer. ;-)quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar is de basis dan wel je basis? Dat denk ik dan niet.
Zo zo, jij hebt je woordje wel klaar staan waarom je te zwaar bent zie ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:25 schreef Muisraket het volgende:
Ja, het gaat voor een groot deel om doorzettingsvermogen. Maar lang niet alleen! Denk inderdaad aan gebrek aan kennis over een gezonde leefstijl en gezond afvallen, sociale factoren (bijvoorbeeld kinderen die altijd friet willen eten, eet- en drinkgewoonten van vrienden bij feestjes, sociale druk), medicatie, stofwisseling, emotionele factoren (eten als troost gebruiken bijvoorbeeld), financiële factoren (gezond eten is doorgaans duurder dan een frietje), het lastig vinden om beweegmomenten in te plannen in een druk leven (bijvoorbeeld een gezin met pasgeboren kinderen) etcetera.
Afvallen is voor sommige mensen door dit soort factoren gewoon echt lastiger.
Ik ben slank. Ik word door sommige onwetende vrouwen zelfs 'dun' genoemd, dus je argument klopt niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:35 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zo zo, jij hebt je woordje wel klaar staan waarom je te zwaar bent zie ik.
Dan weet je niet waar je over lult omdat je slank bent.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:54 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Ik ben slank. Ik word door sommige onwetende vrouwen zelfs 'dun' genoemd, dus je argument klopt niet.
Het is ook zeker geen excuus om dik te zijn, maar het zijn ook geen smoesjes. Het zijn echte dingen die afvallen lastiger kunnen maken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:01 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dan weet je niet waar je over lult omdat je slank bent.
Alles wat je opnoemt zijn smoesjes. Alles. Je kent toch wel de uitdrukking: 'no pain, no gain'? Sommige factoren kunnen het moeilijker maken, maar dat is geen excuus waarom je dik kan/mag zijn.
picsquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:54 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Ik ben slank. Ik word door sommige onwetende vrouwen zelfs 'dun' genoemd, dus je argument klopt niet.
Sorry, ik ga ff terug lezen!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Jammer dat Brummetje_ nog niet heeft gereageerd op mijn vraag over haar lengte, maar ontopic:
Mijn lengte is iig 1.50 en weeg 51 kilo. Ik weet niet welke beenlengte ik heb.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Over welke heb je het precies? In welke post staat jouw lengte?
quote:En mij boeit het niks hoor, dat ik kinderkleding draag.
Maar met 1.50 meter en 51 kilo ben je waarschijnlijk niet echt superslank, dus dan verbaast het me dat je in die smalle kindermaatjes (maat 164) past.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:44 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Oh, dat bedoelde ik eigenlijk niet.
Mijn lengte is iig 1.50 en weeg 51 kilo. Ik weet niet welke beenlengte ik heb.
Maar doelde op:
[..]
Dat zijn het wel. Het zijn gewoon excuses waarom het 'lastiger' is. Geen van die dingen verplichten je om iedere avond lui op de bank te hangen met een zak doritos. Niet te spreken over alle fast food die ze in hun mik gooien met al dat transvet van dien.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:16 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Het is ook zeker geen excuus om dik te zijn, maar het zijn ook geen smoesjes. Het zijn echte dingen die afvallen lastiger kunnen maken.
En je hoeft iets niet persoonlijk mee te maken om te weten waar je het over hebt.
Ik ben toch van mening dat een pasgeboren kind (of zelfs gewoon het hebben van jonge kinderen) weldegelijk een argument is om (veel) minder te sporten dan je wellicht zou willen,quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dat zijn het wel. Het zijn gewoon excuses waarom het 'lastiger' is. Geen van die dingen verplichten je om iedere avond lui op de bank te hangen met een zak doritos. Niet te spreken over alle fast food die ze in hun mik gooien met al dat transvet van dien.
Denk je dat een ieder die veel afvalt sociale verplichtingen heeft? Nee...dus alles wat je opnoemt zijn niet meer dan smoesjes die dikkerdjes gebruiken om hun verwaarlozing goed te praten.
Mensen met kleine kinderen zijn sowieso al constant in beweging, omdat je dan amper tijd hebt om te niksen. Dus nee, ik vind het hebben van kinderen geen argument om dik te worden. Eerder juist om af te vallen!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:49 schreef Accordtje het volgende:
Ik ben toch van mening dat een pasgeboren kind (of zelfs gewoon het hebben van jonge kinderen) weldegelijk een argument is om (veel) minder te sporten dan je wellicht zou willen,
En toch heb ik hier een kinderbroek - gekregen van een oppaskind (meisje) van m'n moeder - met maat 164 waar ik in pas. Plus nog 2 jongensshirtjes, korte mouwen: 164, en lange mouwen: 158/164. (Ja ik draag ook jongenskleding.) En ik heb een flinke B-cup.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar met 1.50 meter en 51 kilo ben je waarschijnlijk niet echt superslank, dus dan verbaast het me dat je in die smalle kindermaatjes (maat 164) past.
Ík pas er niet in met mijn 1.58 meter en 50 kilo (en ik ben dus waarschijnlijk slanker dan jij), want die kindermaatjes zijn niet gemaakt op bijvoorbeeldtieten
.
Sowieso zijn kleine damesmaten (34/36/XS/S) vaak goedkoop in de uitverkoop omdat ze overblijven. Deze week nog een ontzettend mooie Benetton jurk gekocht voor slechts 16 euro!
Het lijkt me eerlijk gezegd geen gezicht. Maar goed, ageplayers mogen ook een plekje op deze wereld hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:09 schreef Brummetje_ het volgende:
En toch heb ik hier een kinderbroek - gekregen van een oppaskind van m'n moeder - met maat 164 waar ik in pas. Plus nog 2 jongensshirtjes, korte mouwen: 164, en lange mouwen: 158/164. (Ja ik draag ook jongenskleding.) En ik heb een flinke B-cup.
Ik ben ab-so-luut géén ageplayer!quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het lijkt me eerlijk gezegd geen gezicht. Maar goed, ageplayers mogen ook een plekje op deze wereld hebben.
Geef mij mijn mooie vrouwelijke Benetton jurk maar!
Ik zeg ook zeker niet dat het een argument is om dik te worden, maar ik vind het zeker wel een legitiem argument om minder tijd aan sporten te kunnen besteden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:55 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mensen met kleine kinderen zijn sowieso al constant in beweging, omdat je dan amper tijd hebt om te niksen. Dus nee, ik vind het hebben van kinderen geen argument om dik te worden. Eerder juist om af te vallen!
En wat als iemand van kinds af aan al molliger/dik is? Tijdens de opvoeding al altijd teveel heeft gegeten?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:00 schreef WRH het volgende:
ik geloof absoluut dat het op sommige momenten of in sommige situaties meer moeite kost om af te vallen, maar die mensen die dat als excuus aangrijpen zijn simpelweg te laat, ze hadden al veel eerder moeten ingrijpen.
ik snap nooit dat mensen met weet ik hoeveel kilo op dieet moeten, je bent er toch zelf bij als je al die kilo's er aan eet? dat gaat echt niet vanzelf.
ik ben al mijn hele leven slank, ik heb dan ook gewoon een gezonde levensstijl. natuurlijk geniet ik ook wel eens van een gebakje, koekje of chipje, maar niet dagelijks en zeker niet meerdere keren per dag.
als ik in december een week vrij heb gehad en genoten heb van een paar uitgebreide kerstdiners en 3 dagen chocolade kerstkransjes heeft dat bij mij dezelfde reactie als bij ieder ander persoon op deze planeet: ik weeg meer.
alleen doe ik er direct iets aan en zorg ik ervoor dat het niet verder gaat. waarom wachten tot die ene kilo er 5 of 10 of 40 worden?
met gewoon gezond leven WORDT je niet slank, je BLIJFT het.
de meeste mensen die moeite hebben met dieet zijn gewoon al te laat en daarvan willen de meesten wel slank zijn maar niet slank worden, oftewel, het kost wat moeite en daar hebben ze geen trek in, dus komen de excuusjes uit de kast over tijd tekort en over druk druk druk en over culinaire verleidingen.
maar 1 x chips in de week is helemaal niet moeilijk weg te werken, een jaar lang chips elke dag wel.
Andersom begrijpen mensen die veel eten jou waarschijnlijk weer niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:28 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind niet eten makkelijker dan wel eten, ik begrijp slecht hoe dit omgekeerd zou kunnen zijn.
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:32 schreef WRH het volgende:
oh Luxuria, ik bedoelde niet met jij, jij![]()
ik bedoelde gewoon in zijn algemeenheid.
Dat ben ik ook wel gedeeltelijk met je eens (al heb ik nog geen kinderen zelf), maar ik kan begrijpen dat het een dusdanige impact heeft op je leven dat er een hoop meer stress en andere situaties zich voor zullen doen. Maar als we nou even eerlijk zijn met elkaar, uiteindelijk gaat het nog altijd om kcal in vs. kcal out en sporten is een klein gedeelte van het afval proces (wel belangrijk, maar wat je in je mond stopt is doorslaggevend).quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:49 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik ben toch van mening dat een pasgeboren kind (of zelfs gewoon het hebben van jonge kinderen) weldegelijk een argument is om (veel) minder te sporten dan je wellicht zou willen,
Zelf sport ik nu 4 á 5 keer per week en ben dan al snel 2,5 tot 3 uur per keer kwijt. Die tijd kost het gewoon. Als ik kinderen heb en ik zeg 4 á 5 keer per week nadat ik van werk kom: "ik ga gelijk weer sporten, tot over een uur of 3" dan wordt dat toch echt niet in dank afgenomen.
Neemt niet weg dat je wel wat kan blijven sporten en op je voeding kan blijven letten. Dan zou je in principe wel op gewicht kunnen blijven, maar om echt kilo's af te vallen wordt naar mijn idee dan best wel wat lastiger ja. Je kan in zo'n geval niet alleen aan jezelf denken en maar gaan en staan waar je wilt, je hebt dan een gezin om rekening mee te houden.
Wellicht eten ze dan te weinig..quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:29 schreef APK het volgende:
En toch ken ik mensen die nauwelijks eten, keihard werken en toch aankomen.
Is dat dan een reden om je zorgen te maken over een bepaalde aandoening?
Dat klopt dan toch niet met dingen die eerder in dit topic gepost zijn?quote:
Misschien eten die mensen rond hun verbruik met hun normale voeding, maar wanneer ze dan fastfood nemen/chips/snoep etc. etc. komen ze boven hun verbrande kcal totaal en komen ze geleidelijk aan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:29 schreef APK het volgende:
juist dan is het makkelijker, alles zelf in controle en tot in de puntjes af te stellen.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:59 schreef Michael-reader het volgende:
weinig invloed van anderen, zeker wanneer je alleen woont en zelf de boodschappen doet.
Ik kan je wel zeker vertellen dat het zo is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:52 schreef Kiid het volgende:
[..]
Misschien eten die mensen rond hun verbruik met hun normale voeding, maar wanneer ze dan fastfood nemen/chips/snoep etc. etc. komen ze boven hun verbrande kcal totaal en komen ze geleidelijk aan.
Sommige mensen ontkennen het voor zichzelf, anderen denken dat ze 'morgen' gaan beginnen met afvallen, net als veel mensen die 'morgen' stoppen met roken. (Ik vind rokers die commentaar hebben op dikke mensenquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:31 schreef WRH het volgende:
natuurlijk hebben de meesten een probleem met het eraf houden, althans, dat hoor je overal.
maar wat slanke mensen zoals ik niet begrijpen is waarom mensen het zover laten komen voor ze ingrijpen.
tuurlijk, er bestaan mollige en dikke kinderen maar op een dag zijn die dikke kinderen volwassen en zelf verantwoordelijk voor wat ze in hun mond proppen en of ze bewegen of niet.
dan kun je niet meer beschuldigend naar je moeder of je oma wijzen of naar 'zware botten' onzin, dan moet je zelf aan de bak.
en ja, wil je een gezond mens zijn, zul je je hele leven gezond moeten leven dus.
tuurlijk zijn er veel verleidingen maar als je daar zo af en toe aan toegeeft is er niets aan de hand en grijp je gewoon weer in.
als ik een dag te veel of te slecht gegeten heb let ik er de dag erna extra op. (of week of weet ik veel)
dikke mensen doen dat niet, die lijken wel te denken dat het dan toch niets meer uitmaakt en schrikken zich vervolgens te pletter als ze zichzelf jaren later op een foto zien die de avond ervoor gemaakt is en herkennen zichzelf nauwelijks omdat ze dan opeens 40 kilo te zwaar zijn, tja, waar heb je dan gezeten met je gedachten?
Maar niet iedereen begrijpt dat je van gezonde dingen ook dik kan worden of dat een verstandige keuze klavertje niet per se betekent dat het mager is, of dat in vetarme koekjes nog wel suiker zit waar je dik van wordt. Niet iedereen is slim of goed opgeleid en mensen weten steeds minder over de voedsel.quote:zijn er werkelijk mensen die niet weten dat je van dagelijks chips, frituur, cola, pizza of een koekje dik wordt? kom op, dat weet toch elke debiel?
Soms is dat zo, maar zeker als je van jongs af aan te dik bent kun je niet vergelijken. Je bent nooit dunner en fitter geweest en als je alles kunt verder, wat moet je dan merken?quote:je hoeft echt geen gezondheidsfreak te zijn om gewoon 5 dagen in de week weg te blijven van de dingen die echt slecht zijn.
ik kan echt niet begrijpen hoe mensen die dik zijn zich voelen, hoe het kan dat zij dat wel ok vinden, want het voelt niet ok. ja ik ben een korte periode na een operatie en lang liggen zwaarder geweest en ik voelde mij echt niet goed, sneller moe, vaker hoofdpijn, lamlendig, duf en suf en ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die dat jarenlang, dag in dag uit voor zichzelf acceptabel vinden en dan roepen dat afvallen moeilijk is, dan denk ik bij mijzelf; dat leven zoals jij je voelt, dat is pas een opgave, dus doe er iets aan.
Doe jij alles in je leven goed? Maak je altijd de juiste keuze? Stel je nooit iets uit?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:15 schreef GJonline het volgende:
Dik zijn is een keuze, afvallen en slank blijven ook.
Kies maar
Ja zo lust ik er nog wel een. Je probeert het een beetje goed te praten voor jezelf.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:52 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Doe jij alles in je leven goed? Maak je altijd de juiste keuze? Stel je nooit iets uit?
Als het antwoord nee is, dan is de vraag waarom niet waar de OP over gaat, waarom je het soms moeilijk vindt om de goede keuze te maken.
Dat is toch de vraag niet?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:00 schreef GJonline het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een. Je probeert het een beetje goed te praten voor jezelf.
Het kan ook andersom. Ik heb een collega gehad die 120 + woog en op het werk over de gehele dag maar 4 boterhammen at. Sloeg gebak altijd af en zo. En dan thuis vol gas gaan bunkeren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:05 schreef WRH het volgende:
wat ik op zich wel grappig vond om vorige week op het werk mee te maken:
het was dus enorm warm en we zaten met een groep van circa 15 man een hele dag in sessie. airco deed het prima (ik had het dus koud) maar de organisatie was vriendelijk en deelde voor de 3de keer die week ijsjes uit. op zich een grappig idee maar waarom nou 3x in 1 week maar goed.
dan blijft nog steeds eigen keuze.
13 personen pakten een ijsje, een paar zelfs meerdere want dan was het pak maar op.
de enige die niet pakten waren ik en 1 ander persoon, je raad het al, de enige 2 slanke mensen in de groep.
je wil niet weten hoeveel moeite de anderen deden om ons over te halen om toch vooral ook zo'n lekker ijsje te nemen.
zie hier hoe het werkt, die mensen varieren van buikje dat waarschijnlijk beter te zien is zonder kleding, tot echt vette pensen.
dan toch dat kudde gedrag en als een soort pavlov reactie reageren op het voor je neus krijgen van een ijsje. je kunt ook nee zeggen.
zowel ik als de andere persoon reageerden met nee, geen dieet maar gewoon nee, ik hoef niet perse nu een lading suiker, geen behoefte aan.
maar we werden heel raar aangekeken. ik snap dus dat het moeilijk gemaakt wordt maar het zijn de 'dikkerds' die elkaar dat aandoen en je hebt dan evengoed de kans om zelf nee te zeggen, toch?
Deels herkenbaar. Wij kregen ook ijs, en ik hoefde ook niet (ben overigens de dikste op kantoor). Maar ik merk wel dat ik dan meer trek heb, gewoon omdat mensen steeds eten onder je neus houden. Ik ben al blij als ik niet aan eten denk, flikker dan op met dat ijs. Verder is bij ons bijna iedereen te dik, 80% of zo. Voor 8 uur per dag op je reet zitten zijn mensen gewoon niet gemaakt... Dat los je met een uurtje per week sporten niet op.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:05 schreef WRH het volgende:
wat ik op zich wel grappig vond om vorige week op het werk mee te maken:
het was dus enorm warm en we zaten met een groezitten circa 15 man een hele dag in sessie. airco deed het prima (ik had het dus koud) maar de organisatie was vriendelijk en deelde voor de 3de keer die week ijsjes uit. op zich een grappig idee maar waarom nou 3x in 1 week maar goed.
dan blijft nog steeds eigen keuze.
13 personen pakten een ijsje, een paar zelfs meerdere want dan was het pak maar op.
de enige die niet pakten waren ik en 1 ander persoon, je raad het al, de enige 2 slanke mensen in de groep.
je wil niet weten hoeveel moeite de anderen deden om ons over te halen om toch vooral ook zo'n lekker ijsje te nemen.
zie hier hoe het werkt, die mensen varieren van buikje dat waarschijnlijk beter te zien is zonder kleding, tot echt vette pensen.
dan toch dat kudde gedrag en als een soort pavlov reactie reageren op het voor je neus krijgen van een ijsje. je kunt ook nee zeggen.
zowel ik als de andere persoon reageerden met nee, geen dieet maar gewoon nee, ik hoef niet perse nu een lading suiker, geen behoefte aan.
maar we werden heel raar aangekeken. ik snap dus dat het moeilijk gemaakt wordt maar het zijn de 'dikkerds' die elkaar dat aandoen en je hebt dan evengoed de kans om zelf nee te zeggen, toch?
Dan nog. Zelfs als je in een rolstoel zit is er geen enkele reden om 120 kilo te wegen. Het is toch voor 90% een kwestie van voeding.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:51 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik snap ook niet waarom iemand van 1.65 (bijv) het zover laat komen dat die 120 kilo weegt (afgezien van niet kunnen sporten/medicatie).
Tenzij het een aandoening is waarbij de wetten van de thermodynamica gebroken worden zal het in de praktijk wel meevallen met dat 'nauwelijks eten'.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:29 schreef APK het volgende:
Dik zijn is zeker niet altijd een keuze!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:15 schreef GJonline het volgende:
Dik zijn is een keuze, afvallen en slank blijven ook.
Kies maar
Krijg je daar honger van?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:42 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dik zijn is zeker niet altijd een keuze!
Ken je Prednison?
Als je dat voor langere tijd moet slikken en je kunt tijdens die periode niet sporten, door omstandigheden, dan kom je (flink) aan. Niet slikken is geen optie.
Prednison is een onverklaarbare aandoening waarbij een onbeheersbare drang naar vettigheid en zoetigheid hebben en daardoor flink aankomenquote:
Hahahah, grappig! Prednison is een paardemiddel dat veel geslikt wordt bij verschillende auto-imuumziektes om je auto-imuumsysteem plat te leggen zodat je blijft leven... Het is geen keuze om het niet te slikken. Sommige van de bijwerkingen van dit schijtmiddel hebben zelfs hun eigen naam gekregen. Aangezien nogal wat platligt (o.a. dus ook deel van je stofwisseling/hormonenstelsel) krijg je inderdaad dus last van aankomen soms i.c.m. extreme hongergevoelens. Bovenop de aandoening die je al hebt dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:49 schreef Kiid het volgende:
[..]
Prednison is een onverklaarbare aandoening waarbij een onbeheersbare drang naar vettigheid en zoetigheid hebben en daardoor flink aankomen
Ja. Is niet de ernstigste bijwerking, maar wel klote als je hem een week of 8 of meer moet slikken, zeker i.c.m. een tragere stofwisseling.quote:
Nee dude, want als je doodziek in het ziekenhuis ligt kun je niet ff zeggen, oh nee, doe me maar niet die Prednison ik stik wel, want anders kom ik aan! Blowen is een keuze, levensreddende medicatie niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:01 schreef GJonline het volgende:
Is dat niet een beetje hetzelfde als met blowen? Dat je dan een vreetkick krijgt, alles op eet en dan zeggen; ja komt door het blowen
Jawel je kunt ook te weinig eten, dan gaat het lichaam juist vet vasthouden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:37 schreef APK het volgende:
[..]
Dat klopt dan toch niet met dingen die eerder in dit topic gepost zijn?
Volgens Google kom je van prednison 1 à 2 kg aan (vocht)quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef kahlie het volgende:
[..]
Nee dude, want als je doodziek in het ziekenhuis ligt kun je niet ff zeggen, oh nee, doe me maar niet die Prednison ik stik wel, want anders kom ik aan! Blowen is een keuze, levensreddende medicatie niet.![]()
Trouwens, levensreddende medicatie proberen te weigeren in het ziekenhuis gaat meestal ook niet lukken.. dan douwen ze het gewoon door je infuus heen.
Zat mensen gekend die het nodig hadden en als je het lang moet slikken zwel je echt op als een waterballon. Het is idd vocht, maar bij een lange kuur veel meer dan een kilo of twee. Dat laatste is meer als je het krijgt tegen longontsteking of zo.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:17 schreef GJonline het volgende:
[..]
Volgens Google kom je van prednison 1 à 2 kg aan (vocht)
Laten we zeggen 5 kilo dan. Restant van het overgewicht komt toch gewoon van te veel eten?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:27 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Zat mensen gekend die het nodig hadden en als je het lang moet slikken zwel je echt op als een waterballon. Het is idd vocht, maar bij een lange kuur veel meer dan een kilo of twee. Dat laatste is meer als je het krijgt tegen longontsteking of zo.
Volgens mij valt dat nog tegen. Ik ken veel mensen met ziektes die invloed hebben op je mogelijkheden om te sporten. Volgens mij is het zinniger om mensen te helpen desondanks te bewegen en te zorgen dat ze gezond kunnen eten dan figuren als hier die alleen maar "smoesjes, dikzak, je wilt niet" roepen. En dan moet je dus ook niet bezuinigen op bv voetzorg voor mensen met diabetes of verwarmd zwemmen voor reumapatiënten, maar ja, pesten is veel makkelijker en goedkoper (tenminste op korte termijn).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:40 schreef WRH het volgende:
ik zat mij al af te vragen hoe lang het zou duren voor de reacties kwamen met 'ziekte, schildklierafwijking, medicijngebruik' etc etc.
als je even strikt kijkt naar het aantal mensen in NL met overgewicht en dan naar de mensen die serieus iets mankeren dan kunnen we toch wel stellen dat dat de uitzonderingen zijn he.
de meeste dikkerds zijn dat echt nog altijd omdat ze meer eten dan verbranden, dus enige optie is ofwel minder (anders) eten ofwel meer verbranden. sorry, meer smaken zijn er niet.
Het is nogal makkelijk oordelen als je nooit medicijnen hebt gehad waar je honger van krijgt. In theorie hoef je niet te eten als je wakker wordt van de honger, je kan ook wakkerliggen. (Ook gezond en goed voor de arbeidsproductiviteit). Je kan ook een wortel eten. Het kan allemaal wel, maar feit blijft dat het makkelijker is om niet te eten als je geen honger hebt dan wanneer je wel honger hebt, en dat het makkelijker is om voldoende te bewegen als je niet in een rolstoel zit. Daar ging het topic over, waarom vinden mensen het soms mmoeilijk (en niet 'waarom kan het niet' of 'waarom moeten ze er niks aan doen').quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:41 schreef GJonline het volgende:
[..]
Laten we zeggen 5 kilo dan. Restant van het overgewicht komt toch gewoon van te veel eten?
Onzin natuurlijk. Je lichaam heeft vet en je maaginhoud als bron van kcal, als jouw verbruik ligt op 2000 kcal dan heeft je lichaam 2000 kcal nodig ongeacht of je die 2000 kcal nou eet of niet. Daarbij kan je je lichaam ook stimuleren tot vet verbranding door een combinatie van KT + interval cardio training.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jawel je kunt ook te weinig eten, dan gaat het lichaam juist vet vasthouden.
Honger? Honger? Je bedoelt dat je trek krijgt. En dat zal ongetwijfeld, maar er is een verschil tussen honger hebben en trek hebben. Honger heb je als je twee weken niet te vreten krijgt. Trek is niets. Je geeft er zelf aan toe, dus je hoeft je medicijnen daar niet de schuld van te geven.quote:Het is nogal makkelijk oordelen als je nooit medicijnen hebt gehad waar je honger van krijgt.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef Kiid het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Je lichaam heeft vet en je maaginhoud als bron van kcal, als jouw verbruik ligt op 2000 kcal dan heeft je lichaam 2000 kcal nodig ongeacht of je die 2000 kcal nou eet of niet. Daarbij kan je je lichaam ook stimuleren tot vet verbranding door een combinatie van KT + interval cardio training.
Dat zijn allemaal fabeltjes die ervoor zorgen dat je niet stopt met eten en vervolgens doorslaat in anorexia. Net als dat je dan ook heel veel spier verliest, want je lichaam slaat natuurlijk vet op als energie voorraad en valt dan de spieren aan als het een tekort heeft. En zo zijn er nog wel meer broodje aap verhalen. Ontbijten is er ook zo'n 1 om je 'metabolisme' op gang te houden. Net alsof eten dat gaat verhogen, dan zou iedereen een hoge metabolisme hebben. Dat verhoog je alleen met sporten en niet met eten. En het maakt niet uit of je 2000 kcal eet in een halfuur of verspreid over 24 uur.
Dat is allemaal Libelle wijsheid die mensen elkaar allemaal wijsmaken, maar uiteindelijk gewoon nergens op slaat.
[..]
Honger? Honger? Je bedoelt dat je trek krijgt. En dat zal ongetwijfeld, maar er is een verschil tussen honger hebben en trek hebben. Honger heb je als je twee weken niet te vreten krijgt. Trek is niets. Je geeft er zelf aan toe, dus je hoeft je medicijnen daar niet de schuld van te geven.
Mwah ik val meer vet af als ik 1500kcal eet dan als ik 1000kcal eet, beiden met sporten. Dat heb ik gewoon aan mijn eigen lichaam gemerkt en zo zijn er meer mensen die niet weten waarom ze niet afvallen terwijl ze weinig eten. Ze krijgen tips om meer te eten en wat gebeurt er? Ze gaan wel afvallen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef Kiid het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Je lichaam heeft vet en je maaginhoud als bron van kcal, als jouw verbruik ligt op 2000 kcal dan heeft je lichaam 2000 kcal nodig ongeacht of je die 2000 kcal nou eet of niet. Daarbij kan je je lichaam ook stimuleren tot vet verbranding door een combinatie van KT + interval cardio training.
Dat zijn allemaal fabeltjes die ervoor zorgen dat je niet stopt met eten en vervolgens doorslaat in anorexia. Net als dat je dan ook heel veel spier verliest, want je lichaam slaat natuurlijk vet op als energie voorraad en valt dan de spieren aan als het een tekort heeft. En zo zijn er nog wel meer broodje aap verhalen. Ontbijten is er ook zo'n 1 om je 'metabolisme' op gang te houden. Net alsof eten dat gaat verhogen, dan zou iedereen een hoge metabolisme hebben. Dat verhoog je alleen met sporten en niet met eten. En het maakt niet uit of je 2000 kcal eet in een halfuur of verspreid over 24 uur.
Dat is allemaal Libelle wijsheid die mensen elkaar allemaal wijsmaken, maar uiteindelijk gewoon nergens op slaat.
[..]
Honger? Honger? Je bedoelt dat je trek krijgt. En dat zal ongetwijfeld, maar er is een verschil tussen honger hebben en trek hebben. Honger heb je als je twee weken niet te vreten krijgt. Trek is niets. Je geeft er zelf aan toe, dus je hoeft je medicijnen daar niet de schuld van te geven.
Nee niet echt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jawel je kunt ook te weinig eten, dan gaat het lichaam juist vet vasthouden.
Mensen die vinden dat je hier geen honger kan/mag hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef Kiid het volgende:
[..]
Voer jij altijd zo je discussies? Overigens vind ik dat best hoor aangezien er geen medicijnen bestaan waar je 20 kilo van aankomt. Maar de waarheid moet vast vervelend zijn. Blijf maar lekker kluiven op die kippenpootjes en geef je medicijnen daar maar de schuld van, meidquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Trek is niets, daarom word je er wakker van met een rommelende maag.
Sorry hoor, maar mensen als jij gun ik echt een ziekte met medicijnen waar je 20 kilo van aankomt. Zielepoot.
Die zijn er wel. Heb het gezien bij iemand anders, waar ik mee in een huis leefde. Medicijnen begonnen, 20 kilo erbij. Medicijnen gestopt, 20 kilo eraf. Verder eet ik geen lijken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:20 schreef Kiid het volgende:
[..]
Voer jij altijd zo je discussies? Overigens vind ik dat best hoor aangezien er geen medicijnen bestaan waar je 20 kilo van aankomt. Maar de waarheid moet vast vervelend zijn. Blijf maar lekker kluiven op die kippenpootjes en geef je medicijnen daar maar de schuld van, meid
Je komt niet aan van medicijnen. Je komt aan wanneer je meer kcal eet dan je lichaam nodig heeft. Naar mijn weten bestaan er geen medicijnen met 2000+ kcal erinquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:22 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Die zijn er wel. Heb het gezien bij iemand anders, waar ik mee in een huis leefde. Medicijnen begonnen, 20 kilo erbij. Medicijnen gestopt, 20 kilo eraf. Verder eet ik geen lijken.
Nee, voor zover ik weet ook niet. Maar wel dingen waardoor je lichaam minder gaat verbranden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef Kiid het volgende:
[..]
Je komt niet aan van medicijnen. Je komt aan wanneer je meer kcal eet dan je lichaam nodig heeft. Naar mijn weten bestaan er geen medicijnen met 2000+ kcal erin
Dan nog komen ze niet aan door de schildklierproblemen. Dan eten ze meer dan wat hun lichaam nodig heeft en komen ze aan. Als je weet dat je die problemen hebt dan moet je minder eten en datgene wat je eet moet gezond zijn. Het lijkt heel ingewikkeld allemaal, maar het kan best simpel zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet ook niet. Maar wel dingen waardoor je lichaam minder gaat verbranden.
Moet je eens praten met mensen met schildklierproblemen bijvoorbeeld.
Tjah maar als je lichaam nauwelijks verbrand uit zichzelf dan eet je na 2 boterhammen al ''teveel''quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:35 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dan nog komen ze niet aan door de schildklierproblemen. Dan eten ze meer dan wat hun lichaam nodig heeft en komen ze aan. Als je weet dat je die problemen hebt dan moet je minder eten en datgene wat je eet moet gezond zijn. Het lijkt heel ingewikkeld allemaal, maar het kan best simpel zijn.
Zo ernstig is het ook weer niet. En dan kun je natuurlijk ook meer gaan bewegen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah maar als je lichaam nauwelijks verbrand uit zichzelf dan eet je na 2 boterhammen al ''teveel''
En heb je gewoon tekort energie de hele dag, schiet ook niet op... Ook niet gezond.
Tis een hyperbool dat moge duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo ernstig is het ook weer niet. En dan kun je natuurlijk ook meer gaan bewegen.
Het lijkt mij heeeeeeeeeel sterk dat er lichamen bestaan waar je met 150 kcal al aan een overschot zit. Daarbij als je pakweg een kcal of 500 minder binnen mag krijgen dan kan je dat ook compenseren door te sporten. Of kan dat ook niet als je medicijnen slikt?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah maar als je lichaam nauwelijks verbrand uit zichzelf dan eet je na 2 boterhammen al ''teveel''
En heb je gewoon tekort energie de hele dag, schiet ook niet op... Ook niet gezond.
Ik snap dat het een hyperbool is, maar vatte het op als dat je denkt dat iemand met schildklierproblemen echt heel veel minder mag eten. Dat valt volgens mij best mee, vooral als je erbij sport.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis een hyperbool dat moge duidelijk zijn.
Puur om te illustreren dat het daadwerkelijk moeilijker is voor sommigen.
Ik ben niet achterlijk. Ik snap ook wel dat je dat niet letterlijk bedoelt, maar ik denk niet dat het zoveel scheelt. Daarbij zou je eventueel ook wel kunnen overleven met 1500 kcal. Je moet eens weten hoeveel je kan eten waar je rond de 1500 zit, maar daar hebben die huismoeders schijt aan. Gewoon lekker pizza, chippies (want anders is het zo ongezellig), patat en het liefst ook allemaal in 1 week. Nee, dan is het niet zo gek dat je dik wordt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef kingtoppie het volgende:
Ennn alles wordt weer letterlijk genomen.
In een pizza?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:49 schreef kingtoppie het volgende:
Valt ook reuze mee hoeveel kcal er in die dingen zit,.
Klopt, maar als je maar 1500 kcal mag en je eet een pizza dan zit je al op de helft. En dan heb je de rest van de dag niks gegeten/gedronken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:49 schreef kingtoppie het volgende:
Valt ook reuze mee hoeveel kcal er in die dingen zit,.
Dus even kijken of ik het goed begrijp:quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:35 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dan nog komen ze niet aan door de schildklierproblemen. Dan eten ze meer dan wat hun lichaam nodig heeft en komen ze aan. Als je weet dat je die problemen hebt dan moet je minder eten en datgene wat je eet moet gezond zijn. Het lijkt heel ingewikkeld allemaal, maar het kan best simpel zijn.
Iemand met een trage schildklier zonder goed werkende medicijnen (dat gaat niet altijd gelijk goed) kan inderdaad aankomen op een boterham als ontbijt en normaal avondeten. En nee, door het ziek zijn kun je dan ook niet sporten, want je krijgt geen lucht en je benen zetten op.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:41 schreef Kiid het volgende:
[..]
Het lijkt mij heeeeeeeeeel sterk dat er lichamen bestaan waar je met 150 kcal al aan een overschot zit. Daarbij als je pakweg een kcal of 500 minder binnen mag krijgen dan kan je dat ook compenseren door te sporten. Of kan dat ook niet als je medicijnen slikt?
Er zijn ongetwijfeld omstandigheden die het afvallen moeilijker kunnen maken, maar dat betekent nog niet dat dat een goede reden is waarom je te dik zou zijn.
Dat vind ik dus onzin, of het moet toevallig voor dit geval anders zijn. Maar ik ken iemand met erg oedeem in de benen, schildklierproblemen, artritis en lichte astma. Ze kan echter wel sporten zoals fietsen, iets wat niet te belastend is voor de gewrichten. Wat ik probeer te zeggen is dat er altijd wel een manier is als je de wil er maar voor hebt...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:09 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Iemand met een trage schildklier zonder goed werkende medicijnen (dat gaat niet altijd gelijk goed) kan inderdaad aankomen op een boterham als ontbijt en normaal avondeten. En nee, door het ziek zijn kun je dan ook niet sporten, want je krijgt geen lucht en je benen zetten op.
Keyword was 'goed werkende medicijnen'. In de instelfase van een schildklierprobleem kun je behoorlijk aankomen, want de medicatie kan pas na 6-8 weken gecheckt worden. Het duurt namelijk even voordat het op peil is en je moet kijken wat je lichaam dan doet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onzin, of het moet toevallig voor dit geval anders zijn. Maar ik ken iemand met erg oedeem in de benen, schildklierproblemen, artritis en lichte astma. Ze kan echter wel sporten zoals fietsen, iets wat niet te belastend is voor de gewrichten. Wat ik probeer te zeggen is dat er altijd wel een manier is als je de wil er maar voor hebt...
Eens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:32 schreef kahlie het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat de minderheid van de mensen die moeite hebben met afvallen een medische achtergrond hebben (slecht ingestelde schildklier, slecht ingestelde diabetes, longproblemen, reuma etc.).
De meerderheid die ik zie heeft vooral moeite met afvallen vanwege emotionele problemen (troost, stress etc.) of mentale problemen (depressiviteit, angstklachten) en gewoon gedragspatronen van 20 jaar of meer die zich niet 1,2,3 laten corrigeren.
dat maakt het juist makkelijker, of bedoel je dat ook?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:59 schreef Michael-reader het volgende:
weinig invloed van anderen, zeker wanneer je alleen woont en zelf de boodschappen doet.
Voor de een wel, omdat je zelf je porties kan maken en gezonder eet dan als je rekening moet houden met anderen. Voor de ander is het een hel, want vanwege eenzaamheid wordt er elke avond een gebakje gekocht en er is niemand die je tegenhoudt. Plus dat sommige dingen niet in 1-persoonsporties te verkrijgen zijn en dus eten mensen dan maar het familiepak :Squote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat maakt het juist makkelijker, of bedoel je dat ook?
onzin. Ik woon sinds vijf maanden ook alleen. In het begin compenseerde ik de eenzaamheid met eten (doen veel mensen als partner een paar dagen weg is), maar ook aan alleen zijn wen je weer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:35 schreef kahlie het volgende:
[..]
Voor de een wel, omdat je zelf je porties kan maken en gezonder eet dan als je rekening moet houden met anderen. Voor de ander is het een hel, want vanwege eenzaamheid wordt er elke avond een gebakje gekocht en er is niemand die je tegenhoudt. Plus dat sommige dingen niet in 1-persoonsporties te verkrijgen zijn en dus eten mensen dan maar het familiepak :S
bij bestelpizza's zo 1200 kcal of soms nog meer hoor. niet dat dat me tegenhoudtquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja valt reuze mee volgens mij? 500 kcal oid.
Fijn dat jij er geen last meer van hebt, maar het topic ging over waarom mensen afvallen moeilijk vinden en ik gaf in mijn reactie aan dat het voor de een makkelijker is om alleen te wonen en voor de ander juist moeilijker als het gaat om je eetgedrag.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:39 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
onzin. Ik woon sinds vijf maanden ook alleen. In het begin compenseerde ik de eenzaamheid met eten (doen veel mensen als partner een paar dagen weg is), maar ook aan alleen zijn wen je weer.
Verder vries ik dingen in en gebruik ik ingrediënten die niet op komen in een andere maaltijd. Aanpakjes en zakjes doe ik ook niet
is zo, maar ook als je een ziekte hebt waardoor je bijvoorbeeld minder kan bewegen is het je eigen schuld. dan heb je ook gewoon minder energie nodig, en dus minder eten. gewoon aanpassen aan je levensstijl.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:32 schreef kahlie het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat de minderheid van de mensen die moeite hebben met afvallen een medische achtergrond hebben (slecht ingestelde schildklier, slecht ingestelde diabetes, longproblemen, reuma etc.).
De meerderheid die ik zie heeft vooral moeite met afvallen vanwege emotionele problemen (troost, stress etc.) of mentale problemen (depressiviteit, angstklachten) en gewoon gedragspatronen van 20 jaar of meer die zich niet 1,2,3 laten corrigeren.
Bij mannen zie je het minder. Mijn partner was flink te zwaar en als je mensen vroeg om zijn gewicht te schatten waren ze stelselmatig een kilo of 10-15 te laag in de schatting.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:52 schreef GJonline het volgende:
Waarom hebben vrouwen vaker overgewicht dan mannen? Is daar ook een reden voor?
Ja, want als je binnen 6 maanden in een electrische rolstoel terecht komt (Parkison), dan denk je ook als eerst aan dat je minder moet gaan eten.... Het is niet zo zwart wit. Natuurlijk hoor je je eetpatroon aan te passen maar voor mensen die een heftige ziekte krijgen met bijpassende problemen komt dat meestal pas *na* het acceptatieproces op gang. En als je dan al 10-15kg te zwaar bent, dan heb je dat er dus niet meer zo snel af als een gezond persoon.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
is zo, maar ook als je een ziekte hebt waardoor je bijvoorbeeld minder kan bewegen is het je eigen schuld. dan heb je ook gewoon minder energie nodig, en dus minder eten. gewoon aanpassen aan je levensstijl.
maar dat zijn ook excuses. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar de eerste stap naar verandering is onderkennen dat alles om de stap niet te zetten een excuus is. Als we verdrietig zijn, eten we als troost een zak chips leeg. Als we iets te vieren hebben, gaan we uit eten. Waarom al dat soort dingen koppelen aan eten? Je kunt jezelf toch ook op andere manieren troosten en belonen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:52 schreef kahlie het volgende:
[..]
Fijn dat jij er geen last meer van hebt, maar het topic ging over waarom mensen afvallen moeilijk vinden en ik gaf in mijn reactie aan dat het voor de een makkelijker is om alleen te wonen en voor de ander juist moeilijker als het gaat om je eetgedrag.
Maar het ging niet over wat excuses waren en wat niet. Ik doe het zelf niet, maar zie wel wat er gebeuren en dat roepen "dan doe je dat maar niet' niet helpt. Dat je die mensen moet begeleiden met het emotionele probleem en het omzetten naar gezond gedrag.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:02 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
maar dat zijn ook excuses. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar de eerste stap naar verandering is onderkennen dat alles om de stap niet te zetten een excuus is. Als we verdrietig zijn, eten we als troost een zak chips leeg. Als we iets te vieren hebben, gaan we uit eten. Waarom al dat soort dingen koppelen aan eten? Je kunt jezelf toch ook op andere manieren troosten en belonen?
Hey, als jij denkt dat je mensen die te zwaar zijn kan helpen door te roepen dat het allemaal excuses zijn en dat ze maar gewoon normaal moeten doen veel succes.quote:
Mannen sporten ook vaker dan vrouwen, voetballen bv. Ik lees hier ook vaak dat wandelen en zo als sporten wordt gezien. Terwijl als ik 45 minuten sport bijna dood ga. Daar zit ook een verschil in.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef kahlie het volgende:
[..]
Bij mannen zie je het minder. Mijn partner was flink te zwaar en als je mensen vroeg om zijn gewicht te schatten waren ze stelselmatig een kilo of 10-15 te laag in de schatting.
Daarnaast hebben vrouwen het lastiger met afvallen omdat zij meerdere manieren hebben waarbij de stofwisseling verstoort wordt (zwangerschap, menopauze o.a.) en het lichaam die klap op moet vangen. 5kg te zwaar en afvallen is makkelijker dan 10kg te zwaar en afvallen en is weer makkelijker dan 15kg te zwaar... etc.
Ja, dat is waar. Vooral irritant dat vrouwen geen gewichtstraining durven te doen, want ze denken dat ze daar brede schouders enzo van krijgen. Dat is absoluut niet waar. Fitnessen op z'n vrouws is ook meestal erg laag in intensiteit. Daar kun je ook van afvallen, maar dan moet je het langer doen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:15 schreef GJonline het volgende:
[..]
Mannen sporten ook vaker dan vrouwen, voetballen bv. Ik lees hier ook vaak dat wandelen en zo als sporten wordt gezien. Terwijl als ik 45 minuten sport bijna dood ga. Daar zit ook een verschil in.
Je zit hier wel alles voor excuses uit te maken, maar zo te zien zit je zelf ook in de dieetclub mee te posten dus ben je zelf ook niet de dunste.quote:
dat zeg ik toch ook, dat ik weet dat het niet makkelijk is. Het weten en het doen zijn twee verschillende dingen, maar je ervan bewust zijn dat je excuses gebruikt is wel de eerste stap.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je zit hier wel alles voor excuses uit te maken, maar zo te zien zit je zelf ook in de dieetclub mee te posten dus ben je zelf ook niet de dunste.
hey als jij niet wilt lezen, maar alleen maar je eigen riedeltje wilt afdraaien: ook veel succesquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hey, als jij denkt dat je mensen die te zwaar zijn kan helpen door te roepen dat het allemaal excuses zijn en dat ze maar gewoon normaal moeten doen veel succes.
Ik vind dat veel mensen prima weten dat ze excuses gebruiken, maar dat je juist moet weten *waarom* die excuses gebruikt worden. Onderliggend is er een reden en als je die oplost, valt het excuus en het gedrag weg. Anders moet je puur op wilskracht afvallen en dat zie ik dus weinig mensen succesvol (lange termijn) doen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:25 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook, dat ik weet dat het niet makkelijk is. Het weten en het doen zijn twee verschillende dingen, maar je ervan bewust zijn dat je excuses gebruikt is wel de eerste stap.
Daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:25 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook, dat ik weet dat het niet makkelijk is. Het weten en het doen zijn twee verschillende dingen, maar je ervan bewust zijn dat je excuses gebruikt is wel de eerste stap.
Dit is inderdaad wel uitzonderlijk voor de meeste dikke mensen. Maar helaas kan ik er ook over meepraten. Mijn schildklier was te snel en werd met hoog tempo afgeremt om erachter te komen dat ik niet zoals verwacht reageerde op de medicijnen. Dit instellen heeft me 2,5 jaar van mijn leven gekost en inderdaad zit er in het hele verhaal meer dan 20 kilo verschil en twee keer radioactief jodium. Eigenlijk begrijp ik niet waarom ze zeggen dat je waarschijnlijk wel een beetje zal aankomen en je wat moe kan worden. Want echt niets kan je voorbereiden op het feit dat je al je energie word ontnomen en je werkelijk lijkt aan te komen van lucht terwijl je lichaam nog denkt dat het pure honger heeft.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:26 schreef kahlie het volgende:
[..]
Keyword was 'goed werkende medicijnen'. In de instelfase van een schildklierprobleem kun je behoorlijk aankomen, want de medicatie kan pas na 6-8 weken gecheckt worden. Het duurt namelijk even voordat het op peil is en je moet kijken wat je lichaam dan doet.
Dus je eet al minder (want je weet dat je minder verbrand) en je sport ff niet, want je hebt ernstige vermoeidheidsklachten en je krijgt versneld spierpijn en het wordt je afgeraden door je arts, maar na 6-8 weken blijk je toch meer medicatie te gaan moeten slikken.
Instelfase duurt gemiddeld een jaar, waarin precies weten hoeveel je moet eten (omdat je ook te hoog uit kan komen) behoorlijk lastig kan zijn. Daarbij komen sommige mensen er pas achter nadat ze al behoorlijk wat aangekomen zijn, want dat je schildklier minder gaat werken is erg moeilijk te herkennen. Hij houdt er namelijk niet gelijk mee op...
Fijn dat je kennis kan sporten nu ze goed ingesteld is. Dat is voor de meeste die goed ingesteld zijn ook wel weggelegd, maar de periode daarvoor, dat is wat anders, afhankelijk van de heftigheid van je schildklierziekte.
En in de periode daarna, waar je mogelijk 20kg bent aangekomen duurt het wel ff voordat je weer op een gezond gewicht zit. Zeker omdat mensen die gezond zijn hun metabolisme kunnen versnellen, maar iemand met een schildkllierprobleem niet of nauwelijks want de schildklier is *juist* verantwoordelijk hiervoor en die doet het dus niet goed.
Dus eigenlijk had je niet aan de medicijnen moeten beginnen? Beter een iets te snel werkende schildklier dan een te langzaam werkende schildklier.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:13 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Mijn schildklier was te snel.
Tegenwoordig slik ik dus nu Thyrax omdat mijn schildklier uiteindelijk dus te langzaam is geworden.
Als je een hartslag hebt van 110 in rust, tremors, een gigantisch hoge bloeddruk, een struma en een beginnend uitpuilend oog door een schildklierprobleempje is dit echt geen optie. Mijn huisarts belde mij om 8 uur 's avonds dat ik zo snel mogelijk een afspraak moest maken bij een internist. Denk je nu nog dat het maar een simpel beetje te snel was?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:45 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk had je niet aan de medicijnen moeten beginnen? Beter een iets te snel werkende schildklier dan een te langzaam werkende schildklier.
volgens mij is juist die wilskracht nodig om blijvend af te vallen...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:27 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik vind dat veel mensen prima weten dat ze excuses gebruiken, maar dat je juist moet weten *waarom* die excuses gebruikt worden. Onderliggend is er een reden en als je die oplost, valt het excuus en het gedrag weg. Anders moet je puur op wilskracht afvallen en dat zie ik dus weinig mensen succesvol (lange termijn) doen.
Whut? De grote kledingmaten blijven juist al-tijd over. Ik vind dat zo hinderlijk. Toen ik 14 was heb ik daar samen met een vriendin zelfs een 'anti-hyves' over gemaakt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Sowieso zijn kleine damesmaten (34/36/XS/S) vaak goedkoop in de uitverkoop omdat ze overblijven. Deze week nog een ontzettend mooie Benetton jurk gekocht voor slechts 16 euro!
Dan koop ik mijn kleding blijkbaar bij ouwe-vrouwen-winkels.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:36 schreef _klauoon het volgende:
Whut? De grote kledingmaten blijven juist al-tijd over. Ik vind dat zo hinderlijk. Toen ik 14 was heb ik daar samen met een vriendin zelfs een 'anti-hyves' over gemaakt.Omdat maat 40 (en groter) altijd overblijven. Maar ik bedenk mij, dat als je bij de moeder-winkels (oude vrouwen winkels) gaat shoppen, de kleinere maten natuurlijk overblijven omdat oudere vrouwen meestal wat dikker zijn.
Dat denk ik wel, maar ik koop niet bij kinderwinkels. Meer 'tienerwinkels', de wat hippere winkels, zeg maar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dan koop ik mijn kleding blijkbaar bij ouwe-vrouwen-winkels.
Ik koop mijn kleding inderdaad niet bij kinderwinkels, dat klopt.
Misschien dat de grote maten inderdaad óók overblijven, heb ik nooit zo op gelet, omdat ik nooit een grote maat gehad heb.
Mijn meeste kleding is van H&M, Miss Sixty, Only, Vero Moda, Freesoul, Pepe Jeans. Ik weet niet of jij dat onder ouwe-vrouwen-kleding schaart.
Dat kan. Als je blijvend wil opletten op wat je eet, als je blijvend wil blijven nadenken over voldoende sporten en blijvend een gevecht maakt wat je moet winnen of als je slecht een klein beetje nodig hebt om weer terug te gaan naar een goed gewicht.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
volgens mij is juist die wilskracht nodig om blijvend af te vallen...
Mja, ik denk dat wij gewoon een andere definitie van wilskracht hebben dan. Naar mijn idee begin je namelijk met de wil om te veranderen, om je eet- en beweegbaren aan te passen en zodoende af te vallen. Als die er niet is, houdt het al heel snel op... En ik ben iets minder zweverig aangelegd misschienquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dat kan. Als je blijvend wil opletten op wat je eet, als je blijvend wil blijven nadenken over voldoende sporten en blijvend een gevecht maakt wat je moet winnen of als je slecht een klein beetje nodig hebt om weer terug te gaan naar een goed gewicht.
Het is ook mogelijk om af te vallen op het veranderen van het gedragspatroon en het natuurlijker maken om beter voor jezelf te zorgen, gezondere keuzes te maken omdat je dat wil en dus vanuit een gevoel van rust gaat naar een gezonder, gelukkiger lijf. Dan ga je ook aan de slag met waarom je jezelf hebt verwaarloosd, waarom je niet goed om kan gaan met bepaalde emoties of met stress etc. etc. Dan is het ook een innerlijke reis om niet alleen af te vallen, maar juist ook meer eigen liefde te creeren.
Of het tweede pad wat voor je is, hangt af van waarom je te zwaar bent en hoe lang je te zwaar bent geweest. Iemand met een gezondeetpatroon die een zwieber heeft gemaakt omhoog vanwege zwangerschap of ziekte, komt vaak wel weer naar beneden met pad 1. Iemand die jaren problemen heeft gehad met zichzelf komt er makkelijker met pad 2. Of mensen kiezen pad 3, een operatie.
Dat zijn mensen die eten een hogere prioriteit geven dan het afvallen. Die proberen het eventjes, maar dan vallen ze weer terug in het oude patroon. Iedereen kan afvallen, alleen niet iedereen heeft dezelfde mentaliteit/wilskracht om er daadwerkelijk wat aan te doen. Het scheelt ook wel of je 10 kilo moet afvallen of 50, maar als je het uberhaupt ooit zover hebt laten komen dat je 50+ kilo te zwaar bent dan heb je het in je binnenkamer ook niet helemaal op een rijtje.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:39 schreef _klauoon het volgende:
Volgens mij kunnen sommige mensen ook echt niet afvallen, maagverkleiningen e.d worden toch niet voor niets uitgevoerd?
dat strookt niet met mijn ervaringen. Ik zie juist vaak maat S en XS nog in de sale. Vandaag ook weer. Leuke shirtjes van Clockhouse bij c&a. De leukste kleuren waren er alleen nog in S en XS.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:52 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar ik koop niet bij kinderwinkels. Meer 'tienerwinkels', de wat hippere winkels, zeg maar.
Het is vaak hetzelfde in de sale. Ik wil dat ene leuke jurkje/rokje/shirtje afgeprijsd en er zijn alleen nog maar maten voor dikkere mensen, begrijp ik ook wel, want geen enkel dik persoon met zelfrespect en gevoel voor stijl gaat in zulke (strakke) kledingstukken lopen, denk ik. Maar heel veel mensen hebben daar last van.
Soms. H&M zie ik ook vaak gebeuren dat alleen de grote maten nog aanwezig zijn, trouwens.
Wat een gelul. Misschien moet je je eens gaan verdiepen in het menselijk lichaam voordat je met die onzin statements komt. Je komt aan als je meer kcal binnenkrijgt dan je lichaam nodig heeft. En ik weet 100% zeker dat dat niet is van een boterham 's ochtends en wat aardappelen en groentes in de avond. Je zal wel gewoon teveel gesnoept hebben en te vaak vet te hebben gegeten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:09 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Iemand met een trage schildklier zonder goed werkende medicijnen (dat gaat niet altijd gelijk goed) kan inderdaad aankomen op een boterham als ontbijt en normaal avondeten. En nee, door het ziek zijn kun je dan ook niet sporten, want je krijgt geen lucht en je benen zetten op.
Hier vandaag ook een keileuk jurkje gekocht, maat S. ¤27,50.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Daar noem je een winkel waar - ik denk - meer moeders en oudere vrouwen shoppen. Bij winkels waar ik vaak kom (Bershka, River island, mango, Zara) blijven vaak de grotere maten over, altijd al zo geweest. Dat zag ik zelfs in bijvoorbeeld Londen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat strookt niet met mijn ervaringen. Ik zie juist vaak maat S en XS nog in de sale. Vandaag ook weer. Leuke shirtjes van Clockhouse bij c&a. De leukste kleuren waren er alleen nog in S en XS.
Dat is toch juist een reden om af te vallen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:29 schreef Panzermaus het volgende:
Geen discipline, te bang wat anderen van ze denken, etc. Afvallen zelf is niets meer dan minder eten dan je lichaam nodig heeft. Maakt niet uit wat voor eten dat is.
Dat zou het zeker mogen zijn. Toch zie je dat veel mensen terughoudend zijn met het structureel aanpakken van hun sport & eetpatroon, omdat ze niet de aandacht van anderen op zich willen vestigen. "Je moet vooral blijven genieten" is dan een veelgehoorde strijdleus.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch juist een reden om af te vallen?
Misschien doelt hij op het feit dat sommige dikke mensen bang zijn voor wat fitte mensen in sportschool van ze vinden, en dat ze daar niet naar sportschool gaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch juist een reden om af te vallen?
Daar kan ik inkomen, al is sportschool niet nodig om af te vallen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doelt hij op het feit dat sommige dikke mensen bang zijn voor wat fitte mensen in sportschool van ze vinden, en dat ze daar niet naar sportschool gaan.
Klinkt simpel, het probleem is wel om te bepalen hoeveel je lichaam nodig heeft, en daar niet te veel onder te gaan zitten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:29 schreef Panzermaus het volgende:
. Afvallen zelf is niets meer dan minder eten dan je lichaam nodig heeft. Maakt niet uit wat voor eten dat is.
Dat kun je gewoon op gevoel doen. Begin met te weinig eten en voer dat op tot het punt dat je nog steeds afvalt, maar niet compleet futloos wordt. Maximaal een week om daar inzicht in te krijgen, en dan ben je op weg.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Klinkt simpel, het probleem is wel om te bepalen hoeveel je lichaam nodig heeft, en daar niet te veel onder te gaan zitten.
Op gevoel doen klinkt makkelijk, maar neemt wel risico's met zich mee. Als je te weinig eet, of de verkeerde macro's heb je groot risico dat je naast vet ook veel spier verliest. Hier kan je stofwisseling ernstig door ontregeld raken waardoor je niet verder afvalt, of zelfs weer bijkomt, jo-jo,quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon op gevoel doen. Begin met te weinig eten en voer dat op tot het punt dat je nog steeds afvalt, maar niet compleet futloos wordt. Maximaal een week om daar inzicht in te krijgen, en dan ben je op weg.
Het is niet dat je in een week tijd zoveel spiermassa kunt verliezen, zeker niet als je nog genoeg vetreserves hebt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Op gevoel doen klinkt makkelijk, maar neemt wel risico's met zich mee. Als je te weinig eet, of de verkeerde macro's heb je groot risico dat je naast vet ook veel spier verliest. Hier kan je stofwisseling ernstig door ontregeld raken waardoor je niet verder afvalt, of zelfs weer bijkomt, jo-jo,
Ben wat het laatste betreft helemaal met je eens. Wat het op gevoel doen betreft... dat vind ik ook logisch, maar het probleem van deze tijd en het stelselmatig overeten zoals mensen nu vaak doen, levert nu juist op dat dat gevoel helemaal in de war is. Mensen weten op gevoel niet wat genoeg, veel of weinig eten is, en wat gezonde keuzes zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon op gevoel doen. Begin met te weinig eten en voer dat op tot het punt dat je nog steeds afvalt, maar niet compleet futloos wordt. Maximaal een week om daar inzicht in te krijgen, en dan ben je op weg.
Richtlijnen van voedingscentra zijn meestal waardeloos, weegschaal en zeker de spiegel zijn heilig.
zondigen is niet erg, als je het maar bewust doet. Daar moest ik ook zo om lachenquote:[b]Op zaterdag 3 augustus 2013 18:52 schreef Panzermaus het volgende:[/. "Je moet vooral blijven genieten" is dan een veelgehoorde strijdleus.
Bewust als in, met mate? Wat is daar grappig aan?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:50 schreef GJonline het volgende:
[..]
zondigen is niet erg, als je het maar bewust doet. Daar moest ik ook zo om lachen
Volgens mij bedoelen ze wat anders..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bewust als in, met mate? Wat is daar grappig aan?
Wat dan?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:54 schreef GJonline het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze wat anders..
Dat klopt, maar als je veel te veel afvalt in de eerste week zullen veel mensen dit toch wel prima vinden omdat het dan lekker snel gaat. Daar schuilt het gevaar in denk ik.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet dat je in een week tijd zoveel spiermassa kunt verliezen, zeker niet als je nog genoeg vetreserves hebt.
Melk, veel melk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
Terechte klacht. Aankomen is veel moeilijker
Mannen in NL hebben meer overgewicht.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:52 schreef GJonline het volgende:
Waarom hebben vrouwen vaker overgewicht dan mannen? Is daar ook een reden voor?
Niet alleen in Nederlandquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Mannen in NL hebben meer overgewicht.
Hoe dan?!
Nee, anderen kunnen je wellicht motiveren om te gaan afvallen. Wanneer je dan afvalt laat je ook aan anderen zien dat je genoeg doorzettingsvermogen hebt, wat de doorslag kan zijn om serieus te gaan afvallen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat maakt het juist makkelijker, of bedoel je dat ook?
Echt?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:35 schreef kahlie het volgende:
Voor de een wel, omdat je zelf je porties kan maken en gezonder eet dan als je rekening moet houden met anderen. Voor de ander is het een hel, want vanwege eenzaamheid wordt er elke avond een gebakje gekocht en er is niemand die je tegenhoudt.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:15 schreef GJonline het volgende:
Mannen sporten ook vaker dan vrouwen, voetballen bv. Ik lees hier ook vaak dat wandelen en zo als sporten wordt gezien. Terwijl als ik 45 minuten sport bijna dood ga. Daar zit ook een verschil in.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hier vandaag ook een keileuk jurkje gekocht, maat S. ¤27,50.
En laatst een short, maat XS.
Gewoonten zijn moeilijk te veranderen, zowel gewoonten van dingen doen als dingen niet doen (zoals sporten).quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:36 schreef turbofokker het volgende:
Maar het blijft toch eigenlijk bijzonder. Heel veel mensen hebben een probleem waar ze mee zitten (overgewicht), en ál die mensen weten precies wat ze moeten doen om dit probleem op te lossen. En toch lukt het niet. Ik denk ook dat het te maken heeft dat we er maar alles aan doen om zo weinig mogelijk te bewegen. Alles is afstand bedienbaar, met 1 apparaat kan alles, supermarkten zitten in de buurt en we gaan allemaal met de auto (want da's zo makkelijk), eten is in overvloed toegankelijk. We hoeven er de deur niet eens voor uit (thuisbezorgd.nl) en in landen in NL eten we gewoon wanneer we ons vervelen, niet als we honger hebben.
Ho ho, niet iedereen ziet zijn of haar overgewicht als probleem. Genoeg mensen die dik tevreden zijn met zichzelf...quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:36 schreef turbofokker het volgende:
Maar het blijft toch eigenlijk bijzonder. Heel veel mensen hebben een probleem waar ze mee zitten (overgewicht), en ál die mensen weten precies wat ze moeten doen om dit probleem op te lossen. En toch lukt het niet. Ik denk ook dat het te maken heeft dat we er maar alles aan doen om zo weinig mogelijk te bewegen. Alles is afstand bedienbaar, met 1 apparaat kan alles, supermarkten zitten in de buurt en we gaan allemaal met de auto (want da's zo makkelijk), eten is in overvloed toegankelijk. We hoeven er de deur niet eens voor uit (thuisbezorgd.nl) en in landen in NL eten we gewoon wanneer we ons vervelen, niet als we honger hebben.
40 is toch niet groot? Ik draag ook 40 qua broeken, maar als ik mezelf terugzie op foto's of beelden vind ik mezelf echt niet breed. En maatje 36 zou ik nooit passen omdat m'n heupen vrij breed zijn (en dat is echt alleen maar vel over bot dus er kan ook niks afquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:36 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Whut? De grote kledingmaten blijven juist al-tijd over. Ik vind dat zo hinderlijk. Toen ik 14 was heb ik daar samen met een vriendin zelfs een 'anti-hyves' over gemaakt.Omdat maat 40 (en groter) altijd overblijven. Maar ik bedenk mij, dat als je bij de moeder-winkels (oude vrouwen winkels) gaat shoppen, de kleinere maten natuurlijk overblijven omdat oudere vrouwen meestal wat dikker zijn.
Mij lijkt 40 wel groot, maar ligt misschien ook aan je bouw. Een vriendin van mij heeft dat ook in broeken maar die heeft een hele dikke kont. Van boven is ze normaal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:37 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
40 is toch niet groot? Ik draag ook 40 qua broeken, maar als ik mezelf terugzie op foto's of beelden vind ik mezelf echt niet breed. En maatje 36 zou ik nooit passen omdat m'n heupen vrij breed zijn (en dat is echt alleen maar vel over bot dus er kan ook niks af)
Hm. Ik heb wel een aardig aanwezige kont, maar dat komt omdat-ie gespierd is geraakt van 't sporten. Dus jaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:41 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Mij lijkt 40 wel groot, maar ligt misschien ook aan je bouw. Een vriendin van mij heeft dat ook in broeken maar die heeft een hele dikke kont. Van boven is ze normaal.
Ik heb zelf maat 38 en ik vind dat ik teveel vetrollen heb.
Achja zolang het vooral spier is en minder vet is het goedquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:48 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Hm. Ik heb wel een aardig aanwezige kont, maar dat komt omdat-ie gespierd is geraakt van 't sporten. Dus jamijn bovenbenen zijn er ook wat breder van geworden.
Even wat bro science 1 on 1 informatie: je lichaam heeft twee plekken om energie vandaan te halen. Dat is je maag (wat je eet) en je vetreserves. Je lichaam zal je spieren dus niet aan hoeven te spreken wanneer je weinig kcal (energie) krijgt. Het zit er dan vooral in het feit dat je niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt om je spieren te onderhouden en dan zal je lichaam het afbreken en dat gaat echt niet zo snel dat je hele kilo's aan spier meteen kwijt raakt. Dus je kan wel laag in kcal zitten, maar dan moet je wel zorgen dat je dieet hoog in eiwitten etc. zit. Dan minimaliseer je het in ieder geval heel erg en zal het hoofdzakelijk vet zijn dat je verbrandt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Op gevoel doen klinkt makkelijk, maar neemt wel risico's met zich mee. Als je te weinig eet, of de verkeerde macro's heb je groot risico dat je naast vet ook veel spier verliest. Hier kan je stofwisseling ernstig door ontregeld raken waardoor je niet verder afvalt, of zelfs weer bijkomt, jo-jo,
Hoe komt het dan de bodybuilders bij een cut altijd wel iets spiermassa verliezen ook al gaan ze niet heel diep onder onderhoud en blijven ze hoog in eiwitten?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:21 schreef Kiid het volgende:
en te spreken wanneer je weinig kcal (energie) krijgt. Het zit er dan vooral in het feit dat je niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt om je spieren te onderhouden en dan zal je lichaam het afbreken en dat gaat echt niet zo snel dat je hele kilo's aan spier meteen kwijt raakt. Dus je kan wel laag in kcal zitten, maar dan moet je wel zorgen dat je dieet hoog in eiwitten etc. zit. Dan minimaliseer je het in ieder geval heel erg en zal het hoofdzakelijk vet zijn dat je
Je zegt het daar al goed. Je zal ongetwijfeld wel iets verliezen, maar dat is echt niet zo extreem als al die afvallende huismoeders willen beweren. Daarbij is het wel zo dat ze bij een cut over het algemeen een tekort van 3/500 aanhouden, dus dan is het niet zo dat ze weinig eten. Dan zullen ze nog zo rond de 2000/2500 kcal zitten (gezien de activiteiten en spiermassa) en daarnaast weten ze precies wat hun lichaam nodig heeft aan vetten/eiwitten/carbs etc. Het verschil tussen bodybuilders en mensen die gewoon willen afvallen is dat bodybuilders vaak wel het discipline hebben om weken/maanden lang achter elkaar goed en gezond te eten met relatief weinig voedsel wat afwijkt van hun dieet terwijl de meeste 'normale' mensen al geen 2 weken door kunnen zonder hun patatje mayoquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe komt het dan de bodybuilders bij een cut altijd wel iets spiermassa verliezen ook al gaan ze niet heel diep onder onderhoud en blijven ze hoog in eiwitten?
Is dit dan omdat die sowieso al een laag vet% hebben?
Dat 'jo-jo' effect zit echt tussen de oren. Zoals ik al eerder zei hebben bodybuilders of in ieder geval mensen die daarmee bezig zijn over het algemeen een veel sterkere/betere doorzettingsvermorgen dan die huismoeders die willen afvallen. Zij kunnen maanden lang (jaren lang) zich aan een dieet houden met misschien 1/2 keer in de maand een keer een cheat maaltijd (waarna het ook meteen over is).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:36 schreef Ludd het volgende:
Maar als je niet te veel spieren verliest, waar komt het jojo effect volgens jou dan vandaan? Ik ken mensen die binnen zeer korte tijd zeer veel afgevallen zijn, maar daarna toch weer snel aangekomen zijn ondanks dat ze redelijk bleven bewegen en niet meer dan onderhoud aten.
Althans, waarschijnlijk aten ze dan boven onderhoud, maar dat betekent dat onderhoud lager / dat de stofwisseling dus sterk vertraagd was. En waar kan stofwisseling van vertragen behalve door afname van spiermassa?
Hm, wat ik zelf demotiverend vond aan sporten was dat ik toen ik een half jaar drie keer per week in de sportschool was ( 5 tot 8 uur per week - kracht, cardio en wat yogadingesen - dat deed ik dan als uurtje na iets anders bij wijze van cooling down, en daarnaast stond ik dan thuis nog af en toe op zo'n stepapparaat), ik echt geen gram afviel. Mijn lichaam veranderde wel van vorm, maar in eerste instantie zat er in een week 4 kilo aan door vocht (dat schijnt normaal te zijn als je vanuit het niets veel gaat sporten - toch is het niet leuk als je op de weegschaal gaat staan en na voor je gevoel een week hard gewerkt te hebben er zoveel bij te zien) en uiteindelijk viel ik verder niets af in kilo's of centimeters, en eindigde ik na een half jaar op +2 kilo. Ik was wel veel sterker en had meer uithoudingsvermogen en had geen hangpens en flubberarmen meer, maar toch voelt het alsof je er niks af krijgt omdat het nergens meetbaar is en dat zuigt gewoon. Je wil gewoon een keihard resultaat kunnen meten. Als ik achteraf de foto's zie uit die periode valt me veel meer op dat ik er anders uit zag, maar omdat die verandering van je lichaam langzaam gaat en je jezelf iedere dag in de spiegel ziet, zie je het op het moment zelf veel minder.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:24 schreef Kiid het volgende:
[..]
Dat 'jo-jo' effect zit echt tussen de oren. Zoals ik al eerder zei hebben bodybuilders of in ieder geval mensen die daarmee bezig zijn over het algemeen een veel sterkere/betere doorzettingsvermorgen dan die huismoeders die willen afvallen. Zij kunnen maanden lang (jaren lang) zich aan een dieet houden met misschien 1/2 keer in de maand een keer een cheat maaltijd (waarna het ook meteen over is).
Het verschil met de huismoedertjes is dat die cheat maaltijden (dagen?!!!!) veel frequenter in de maand voorkomen. Dan eten ze zich een hele dag kapot nadat ze een paar kilo zijn verloren, gaan ze staan op de weegschaal de volgende dag en is er wel een gedeelte aangekomen. En dan raken ze hun motivatie weer kwijt en zo langzaam maar zeker vallen ze meer terug in de oude gewoonte en komt het 'jo-jo effect' tevoorschijn. Dan gaan ze maandag weer volop beginnen, maar dat houden ze een paar dagen vol en dan wijken ze er weer van af. En zo gaat dat door.
Je moet overigens spieren niet overschatten. Een kilo spier verbruikt geloof ik iets van 10-15 kcal extra op een dag. Dat is dus bijna te verwaarlozen als je gewoon wat wilt afvallen. Je metabolisme kan je het best verhogen met KT (krachttraining) met daarop direct opvolgend een interval cardio training. Alleen hoeveel van die mensen doen dat 3/4 keer per week consequent voor een aantal maanden? Ook dat sporten geven ze snel op.
Wat mij altijd zo verbaast aan die mensen is dat ze vaak een dieet volgen 'omdat ze geen discipline hebben'. En dan denk ik, wtf, als je twee maanden op een appel en een eierkoek kan leven, hoe kan het dan dat je niet de discipline hebt om de pot Nutella niet leeg te lepelen zonder boekje? Alsof een hongerdieet volgen geen discipline vereist.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef Kerol het volgende:
Als je weet hoeveel calorieën er in iets zitten en je weet met welk aantal calorieën je lichaam 'gezond' afvalt(0,5kg pw max) dan weet je al genoeg. Er zijn zoveel mensen die dit niet weten, ze worden beïnvloed door die zinloze kut dieëten als Sonja Bakker en Paleo e.d. Shakes. Dat helpt voor geen meter, dat zijn crashdieëten. Je moet verstandig zijn en langzaam afvallen, maar ook dit is erg lastig voor de dikke medemens. Zij willen direct resultaat, en ja dat kan niet.
Toewijding, discipline en kennis is alles wat je nodig hebt. Alleen die heeft haast niemand is me helaas opgevallen.
Waarom pin je je zo vast op je gewicht? Volgens mij zegt je gewicht op z'n tijd helemaal niet meer hoor. Als ik bijvoorbeeld even kijk naar mezelf.. Voordat ik ging sporten woog ik 58 kg omdat ik enige jaren gewoon totaal niets meer aan sport had gedaan. Daardoor voelde ik me niet zo lekker meer in mijn vel (daarvoor had ik extreem ondergewicht dus ik voelde me 'dik' in vergelijking).. Toen ging ik sporten, en vanaf dec. vorig jaar vrij zwaar (gewichtheffen en een beetje cardio). Nu weeg ik 62 kg, maar ik ben geen grammetje vet aangekomen, alleen spieren en m'n lichaam zit gewoon goed, strak in z'n vel. Dus in wezen ben ik - net als jij - aangekomen maar dat hoeft toch niet slecht te zijn. 70 kg met 20% lichaamsvet is nog altijd beter dan 70kg met dezelfde lengte en dan bijv. 40% lichaamsvet. Gewicht zegt op een gegeven moment gewoon niet veel meer.. Dan moet je echt je vetpercentage gaan meten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:37 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hm, wat ik zelf demotiverend vond aan sporten was dat ik toen ik een half jaar drie keer per week in de sportschool was ( 5 tot 8 uur per week - kracht, cardio en wat yogadingesen - dat deed ik dan als uurtje na iets anders bij wijze van cooling down, en daarnaast stond ik dan thuis nog af en toe op zo'n stepapparaat), ik echt geen gram afviel. Mijn lichaam veranderde wel van vorm, maar in eerste instantie zat er in een week 4 kilo aan door vocht (dat schijnt normaal te zijn als je vanuit het niets veel gaat sporten - toch is het niet leuk als je op de weegschaal gaat staan en na voor je gevoel een week hard gewerkt te hebben er zoveel bij te zien) en uiteindelijk viel ik verder niets af in kilo's of centimeters, en eindigde ik na een half jaar op +2 kilo. Ik was wel veel sterker en had meer uithoudingsvermogen en had geen hangpens en flubberarmen meer, maar toch voelt het alsof je er niks af krijgt omdat het nergens meetbaar is en dat zuigt gewoon. Je wil gewoon een keihard resultaat kunnen meten. Als ik achteraf de foto's zie uit die periode valt me veel meer op dat ik er anders uit zag, maar omdat die verandering van je lichaam langzaam gaat en je jezelf iedere dag in de spiegel ziet, zie je het op het moment zelf veel minder.
Uiteindelijk moest ik stoppen vanwege een blessure (door een enkelblessure van de trap gelazerd en toen mijn rug ernstig bezeerd). Maar daarna heb ik nooit meer gedacht dat heel veel sporten echt de oplossing was om af te vallen. Ik doe het nu vooral omdat het gezonder is en ik weer de conditie van een vaatdoek had en dat ik er hopelijk wat minder drillerig uit ga zien, maar ik verwacht er echt geen wonderen (meer) van.
Spieren wegen zwaarder dan vet. Je zag je lichaam veranderen (waarschijnlijk strakker worden). Dat lijkt mij een goede zaak. Of je deed de verkeerde dingen om af te vallen? (Geen verstand van.)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:37 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hm, wat ik zelf demotiverend vond aan sporten was dat ik toen ik een half jaar drie keer per week in de sportschool was ( 5 tot 8 uur per week - kracht, cardio en wat yogadingesen - dat deed ik dan als uurtje na iets anders bij wijze van cooling down, en daarnaast stond ik dan thuis nog af en toe op zo'n stepapparaat), ik echt geen gram afviel. Mijn lichaam veranderde wel van vorm, maar in eerste instantie zat er in een week 4 kilo aan door vocht (dat schijnt normaal te zijn als je vanuit het niets veel gaat sporten - toch is het niet leuk als je op de weegschaal gaat staan en na voor je gevoel een week hard gewerkt te hebben er zoveel bij te zien) en uiteindelijk viel ik verder niets af in kilo's of centimeters, en eindigde ik na een half jaar op +2 kilo. Ik was wel veel sterker en had meer uithoudingsvermogen en had geen hangpens en flubberarmen meer, maar toch voelt het alsof je er niks af krijgt omdat het nergens meetbaar is en dat zuigt gewoon. Je wil gewoon een keihard resultaat kunnen meten. Als ik achteraf de foto's zie uit die periode valt me veel meer op dat ik er anders uit zag, maar omdat die verandering van je lichaam langzaam gaat en je jezelf iedere dag in de spiegel ziet, zie je het op het moment zelf veel minder.
Uiteindelijk moest ik stoppen vanwege een blessure (door een enkelblessure van de trap gelazerd en toen mijn rug ernstig bezeerd). Maar daarna heb ik nooit meer gedacht dat heel veel sporten echt de oplossing was om af te vallen. Ik doe het nu vooral omdat het gezonder is en ik weer de conditie van een vaatdoek had en dat ik er hopelijk wat minder drillerig uit ga zien, maar ik verwacht er echt geen wonderen (meer) van.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:20 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Spieren wegen zwaarder dan vet.
Een hongerdieet vereist een ander soort discipline dan wanneer je 300 kcal onder je verbruik zit. Met een honger dieet heb je veel sneller resultaat waardoor je constant gemotiveerd kan blijven. Daarbij is het voor sommige mensen makkelijker om iets compleet te ontzeggen dan iedere keer een beetje of te matigen. Toen ik 16 was had ik ook 20 kilo overgewicht en ik had ook een 'crash dieet' gedaan. Ik at maandenlang geen fastfood/snoep/koek/ijs/chips etc, dronk alleen maar water en zat qua verbruik rond de 1000 kcal per dag. Uiteindelijk toen zelfs 25-30 kilo afgevallen, maar dat vond ik achteraf te licht. Inmiddels ben ik 22 en weeg ik al 4/5 jaar rond 78/80 kilo bij 1.83 en fitness ik veel om een laag vetpercentage te behouden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:42 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Wat mij altijd zo verbaast aan die mensen is dat ze vaak een dieet volgen 'omdat ze geen discipline hebben'. En dan denk ik, wtf, als je twee maanden op een appel en een eierkoek kan leven, hoe kan het dan dat je niet de discipline hebt om de pot Nutella niet leeg te lepelen zonder boekje? Alsof een hongerdieet volgen geen discipline vereist.
Nou ja, een crashdieet is geen oplossing voor veel mensen omdat je niet anders om leert gaan met voeding. Verder vind ik het zelf nogal eng, maar ik heb lang een verstoorde relatie met eten gehad. Ik vond mezelf te dik toen ik 63 woog en uiteindelijk is er bijna 30 kilo bij gekomen doordat alles enigszins ontspoorde. En voor veel mensen zit er meer achter dan gewoon zomaar te veel eten. Een crashdieet is dan van het ene in het andere ongezonde patroon, met het risico dat je daarna weer in je oude ritme valt. Ik eet nu gezond, maar afvallen doe ik daar niet mee. Nu vind ik gezond eten en controle hebben over mijn eten ipv andersom veel belangrijker dan mijn gewicht. Ik wil de kilo's er wel af, maar dan maar heel langzaam.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:13 schreef Kiid het volgende:
[..]
Een hongerdieet vereist een ander soort discipline dan wanneer je 300 kcal onder je verbruik zit. Met een honger dieet heb je veel sneller resultaat waardoor je constant gemotiveerd kan blijven. Daarbij is het voor sommige mensen makkelijker om iets compleet te ontzeggen dan iedere keer een beetje of te matigen. Toen ik 16 was had ik ook 20 kilo overgewicht en ik had ook een 'crash dieet' gedaan. Ik at maandenlang geen fastfood/snoep/koek/ijs/chips etc, dronk alleen maar water en zat qua verbruik rond de 1000 kcal per dag. Uiteindelijk toen zelfs 25-30 kilo afgevallen, maar dat vond ik achteraf te licht. Inmiddels ben ik 22 en weeg ik al 4/5 jaar rond 78/80 kilo bij 1.83 en fitness ik veel om een laag vetpercentage te behouden.
De meeste zijn hier ook wel een beetje hypocriet erin. Als je zegt dat je een crash-dieet volgt of gaat volgen dan lijkt de gehele wereld op je neer te kijken omdat het ongezond is. En het is ongezond, maar te dik zijn en/of teveel slecht eten is ook ongezond. Maar daar schijnen de meeste mensen dan weer wat minder moeite mee te hebben.
Het ligt er denk ik ook wel aan hoeveel je moet afvallen. Als je 5 kilo kwijt moet dan kan je dat makkelijk bereiken met een gewoon dieet aangezien je dan relatief weer snel op het normale gewicht zit. Maar wat als je tientallen kilo's kwijt moet? Dat is dan moeilijker om vol te houden. Tenminste, dat vind ik dan en aangezien 90% faalt in een dieet velen met mij.
Dat klopt. Het is ook niet weggelegd voor de meeste mensen, maar ik gaf alleen aan waarom sommige er toch voor kiezen (en waarom ik ervoor koos). Er is altijd een risico dat je in het oude ritme valt, of je nou 'normaal' afvalt of een crash-dieet volgt. Nu ben ik inmiddels wat ouder en wijzer en kijk ik iets anders aan tegen voeding, maar ik blijf er nog wel bij dat sommige wel baat zouden hebben als ze eens consequent voor een aantal weken suikers/fastfood etc. zichzelf ontzeggen. De eerste weken zijn moeilijk, maar wanneer je daar doorheen bent ben je die hele behoefte naar die troep echt volledig kwijt. Maar de meeste raken daarvan al in de stress, hebben niet het doorzettingsvermogen om het vol te houden of gaan er al meteen vanuit dat je daarvan MOET/GAAT binge eten. Mentaliteit speelt een grote rol in het afvallen en bij veel mensen is dat niet genoeg om echt blijvend af te vallen. Ik raad het niemand aan overigens om een crash-dieet te volgen, laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:34 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nou ja, een crashdieet is geen oplossing voor veel mensen omdat je niet anders om leert gaan met voeding. Verder vind ik het zelf nogal eng, maar ik heb lang een verstoorde relatie met eten gehad. Ik vond mezelf te dik toen ik 63 woog en uiteindelijk is er bijna 30 kilo bij gekomen doordat alles enigszins ontspoorde. En voor veel mensen zit er meer achter dan gewoon zomaar te veel eten. Een crashdieet is dan van het ene in het andere ongezonde patroon, met het risico dat je daarna weer in je oude ritme valt. Ik eet nu gezond, maar afvallen doe ik daar niet mee. Nu vind ik gezond eten en controle hebben over mijn eten ipv andersom veel belangrijker dan mijn gewicht. Ik wil de kilo's er wel af, maar dan maar heel langzaam.
Het is wel scheef dat we tegen anderen kunnen zeggen dat ze te weinig eten, maar niet dat ze eens wat gezonder moeten lunchen of minder snoepen. Dat zou in de huidige maatschappij beter andersom kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |