abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129468247
Hoe komt het toch dat één van de meest gehoorde klacht is: "ik ben te dik of te zwaar", maar dat tegelijkertijd maar weinig mensen het echt voor elkaar krijgen om goed af te vallen, en in de praktijk gewoon dik blijft.
Je zou denken, je klaagt over je gewicht, je weet wat je moet doen om dat te veranderen, en toch lukt weinigen dit maar.

Wat maakt het zo moeilijk. De makkelijke toegang tot slecht eten? Maar dan nog zou je zeggen, ja maar je wilt toch afvallen...
Hoe komt dat toch?
pi_129468280
Gebrek aan discipline. Afvallen kost wilskracht en doorzettingsvermogen. Dat en je ziet niet direct resultaat.
pi_129468370
weinig invloed van anderen, zeker wanneer je alleen woont en zelf de boodschappen doet.
pi_129468439
omdat we oh zo graag de smoeltjes vol willen blijven proppen als de parasieten dat we zijn vanaf de geboorte.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:07:24 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129468652
Omdat diegene in het begin wat resultaat boeken, maar later toch in hetzelfde patroon terugvallen. Afvallen lijkt makkelijk, maar op dat gewicht blijven is moeilijk.
pi_129468685
Ik denk dat ze het dan toch niet echt willen. Ik ben zelf ook echt dik geweest (120 kilo met een lengte van 2.02). Paar slappe pogingen gedaan, maar blijkbaar vond ik het toen niet zo boeiend. Nu 96 kilo en meer spiermassa ook dan toen.

Heeft gewoon echt te maken met of je het echt wil.
pi_129468779
Omdat nederland een welvaarts land is met voedsel in overvloed. De meeste mensen kunnen het simpelweg niet handelen.
Doe het voor de mensheid:$:$
  maandag 29 juli 2013 @ 14:11:00 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129468783
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_129468812
Omdat die mensen blijkbaar dik willen blijven, of gewoon een gebrek hebben aan algemene kennis en gaan 'afvallen' door bijvoorbeeld voornamelijk fruit te eten.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik denk dat ze het dan toch niet echt willen. Ik ben zelf ook echt dik geweest (120 kilo met een lengte van 2.02). Paar slappe pogingen gedaan, maar blijkbaar vond ik het toen niet zo boeiend. Nu 96 kilo en meer spiermassa ook dan toen.

Heeft gewoon echt te maken met of je het echt wil.
Precies. Al is het als man een tik makkelijker, geloof ik.
pi_129468856
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Nee, gewoon met echt willen of alleen maar zeggen dat je het wil.
pi_129468928
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:16:55 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129468995
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:

[..]

Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
Er zijn zat mensen die troost-vreten hoor dat komt juist steeds vaker voor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_129469009
TS is 16, toen hadden we allemaal een wasbordje
pi_129469051
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:57 schreef muhahaha het volgende:
Gebrek aan discipline.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:22:09 #15
16245 CarOnline
met lange O
pi_129469203
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:

[..]

Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.
Dus gewoon 'een kwestie van doen' ligt een stukje lastiger.
Zeker als je een troost-eter bent.
Screw them.
We're going home.
pi_129469226
Er zijn genoeg mensen die het willen maar de motivatie niet kunnen behouden omdat ze geen resultaat zien. Daarvoor is het belangrijk iets te vinden wat je leuk vind om te doen, dan houd je het ook beter vol. Ik ben nu 25 kilo kwijtgeraakt door iedere dag groepslessen te doen zoals Body Combat, Zumba en Body Jam maar met fietsen, rennen, crosstrainen e.d. kwam ik gewoon niet verder.
pi_129469409
Het is als afkicken heb ik wel eens gehoord. Het roer moet drastisch om en dat voor de rest van je leven en dat is voor veel mensen niet vol te houden. Ik heb 't zelf ondervonden. 10 jaar geleden in 6 maanden van 123 kilo naar 96 kilo maar dan denk je op gewicht te blijven maar dan zitten er zo weer een aantal kilo's aan. Als je besluit af te vallen, heb je levenslang.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:31:51 #18
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_129469559
Mensen (en volgens mij alle dieren) zijn geprogrammeerd om zo veel mogelijk energie binnen te krijgen (eten) en zo weinig mogelijk te verliezen (sporten).
En wil nou net het geval dat de mens in de westerse wereld slecht 10 stappen naar zijn auto hoeft te zetten om voor een week aan voedsel te bemachtigen.

Daarnaast kan eten, net zoals drinken en roken E.d., geestelijk verslavend zijn en een manier om van negatieve gevoelens af te komen.

Komt nog een bij dat de mens op een bepaald niveau zijn eigen denkwijze en manier van leven positief wilt zien en als de manier waarop het hoort. Hierdoor ziet een dik persoon zijn gewicht minder snel als iets negatiefs dan zijn medemens. (Ook te vergelijken met verslaafden die hun eigen gedragen altijd proberen goed te praten)

Overigens ben ik zelf eerder te mager dan te dik hoor :p
hoihallo
pi_129469679
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.
Dus gewoon 'een kwestie van doen' ligt een stukje lastiger.
Zeker als je een troost-eter bent.
Naw. Sowieso is afvallen niet lastig.
pi_129469708
Het is toch zomertijd. Over een halfjaartje komen ze weer terug vlak na oud en nieuw :')
pi_129469726
Soms spelen er andere factoren mee die afvallen lastiger maken. In mijn persoonlijke geval: het gebruik van medicatie. Ik eet normaal, sport 2 x in de week en toch val ik niet af. Gelukkig kom ik ook niet meer verder aan. Bovendien is het lastig gemotiveerd te blijven als je geen resultaat ziet.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:39:50 #22
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129469761
Afvallen is niet mogelijk. Heb eens in een week 2 x 20 minuten gefietst maar viel niks af.
Toen maar weer gaan gamen en fokken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_129469799
Volgens mij is het na een bepaalde leeftijd ook lastiger gewicht kwijt te raken dan wanneer je nog tiener/twintiger bent.
pi_129470717
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:38 schreef Jan-Peter. het volgende:
Soms spelen er andere factoren mee die afvallen lastiger maken. In mijn persoonlijke geval: het gebruik van medicatie. Ik eet normaal, sport 2 x in de week en toch val ik niet af. Gelukkig kom ik ook niet meer verder aan. Bovendien is het lastig gemotiveerd te blijven als je geen resultaat ziet.
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')