abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129468247
Hoe komt het toch dat één van de meest gehoorde klacht is: "ik ben te dik of te zwaar", maar dat tegelijkertijd maar weinig mensen het echt voor elkaar krijgen om goed af te vallen, en in de praktijk gewoon dik blijft.
Je zou denken, je klaagt over je gewicht, je weet wat je moet doen om dat te veranderen, en toch lukt weinigen dit maar.

Wat maakt het zo moeilijk. De makkelijke toegang tot slecht eten? Maar dan nog zou je zeggen, ja maar je wilt toch afvallen...
Hoe komt dat toch?
pi_129468280
Gebrek aan discipline. Afvallen kost wilskracht en doorzettingsvermogen. Dat en je ziet niet direct resultaat.
pi_129468370
weinig invloed van anderen, zeker wanneer je alleen woont en zelf de boodschappen doet.
pi_129468439
omdat we oh zo graag de smoeltjes vol willen blijven proppen als de parasieten dat we zijn vanaf de geboorte.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:07:24 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129468652
Omdat diegene in het begin wat resultaat boeken, maar later toch in hetzelfde patroon terugvallen. Afvallen lijkt makkelijk, maar op dat gewicht blijven is moeilijk.
pi_129468685
Ik denk dat ze het dan toch niet echt willen. Ik ben zelf ook echt dik geweest (120 kilo met een lengte van 2.02). Paar slappe pogingen gedaan, maar blijkbaar vond ik het toen niet zo boeiend. Nu 96 kilo en meer spiermassa ook dan toen.

Heeft gewoon echt te maken met of je het echt wil.
pi_129468779
Omdat nederland een welvaarts land is met voedsel in overvloed. De meeste mensen kunnen het simpelweg niet handelen.
Doe het voor de mensheid:$:$
  maandag 29 juli 2013 @ 14:11:00 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129468783
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_129468812
Omdat die mensen blijkbaar dik willen blijven, of gewoon een gebrek hebben aan algemene kennis en gaan 'afvallen' door bijvoorbeeld voornamelijk fruit te eten.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik denk dat ze het dan toch niet echt willen. Ik ben zelf ook echt dik geweest (120 kilo met een lengte van 2.02). Paar slappe pogingen gedaan, maar blijkbaar vond ik het toen niet zo boeiend. Nu 96 kilo en meer spiermassa ook dan toen.

Heeft gewoon echt te maken met of je het echt wil.
Precies. Al is het als man een tik makkelijker, geloof ik.
pi_129468856
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Nee, gewoon met echt willen of alleen maar zeggen dat je het wil.
pi_129468928
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:16:55 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_129468995
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:

[..]

Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
Er zijn zat mensen die troost-vreten hoor dat komt juist steeds vaker voor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_129469009
TS is 16, toen hadden we allemaal een wasbordje
pi_129469051
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:57 schreef muhahaha het volgende:
Gebrek aan discipline.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:22:09 #15
16245 CarOnline
met lange O
pi_129469203
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:

[..]

Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.
Dus gewoon 'een kwestie van doen' ligt een stukje lastiger.
Zeker als je een troost-eter bent.
Screw them.
We're going home.
pi_129469226
Er zijn genoeg mensen die het willen maar de motivatie niet kunnen behouden omdat ze geen resultaat zien. Daarvoor is het belangrijk iets te vinden wat je leuk vind om te doen, dan houd je het ook beter vol. Ik ben nu 25 kilo kwijtgeraakt door iedere dag groepslessen te doen zoals Body Combat, Zumba en Body Jam maar met fietsen, rennen, crosstrainen e.d. kwam ik gewoon niet verder.
pi_129469409
Het is als afkicken heb ik wel eens gehoord. Het roer moet drastisch om en dat voor de rest van je leven en dat is voor veel mensen niet vol te houden. Ik heb 't zelf ondervonden. 10 jaar geleden in 6 maanden van 123 kilo naar 96 kilo maar dan denk je op gewicht te blijven maar dan zitten er zo weer een aantal kilo's aan. Als je besluit af te vallen, heb je levenslang.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:31:51 #18
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_129469559
Mensen (en volgens mij alle dieren) zijn geprogrammeerd om zo veel mogelijk energie binnen te krijgen (eten) en zo weinig mogelijk te verliezen (sporten).
En wil nou net het geval dat de mens in de westerse wereld slecht 10 stappen naar zijn auto hoeft te zetten om voor een week aan voedsel te bemachtigen.

Daarnaast kan eten, net zoals drinken en roken E.d., geestelijk verslavend zijn en een manier om van negatieve gevoelens af te komen.

Komt nog een bij dat de mens op een bepaald niveau zijn eigen denkwijze en manier van leven positief wilt zien en als de manier waarop het hoort. Hierdoor ziet een dik persoon zijn gewicht minder snel als iets negatiefs dan zijn medemens. (Ook te vergelijken met verslaafden die hun eigen gedragen altijd proberen goed te praten)

Overigens ben ik zelf eerder te mager dan te dik hoor :p
hoihallo
pi_129469679
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.
Dus gewoon 'een kwestie van doen' ligt een stukje lastiger.
Zeker als je een troost-eter bent.
Naw. Sowieso is afvallen niet lastig.
pi_129469708
Het is toch zomertijd. Over een halfjaartje komen ze weer terug vlak na oud en nieuw :')
pi_129469726
Soms spelen er andere factoren mee die afvallen lastiger maken. In mijn persoonlijke geval: het gebruik van medicatie. Ik eet normaal, sport 2 x in de week en toch val ik niet af. Gelukkig kom ik ook niet meer verder aan. Bovendien is het lastig gemotiveerd te blijven als je geen resultaat ziet.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:39:50 #22
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_129469761
Afvallen is niet mogelijk. Heb eens in een week 2 x 20 minuten gefietst maar viel niks af.
Toen maar weer gaan gamen en fokken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_129469799
Volgens mij is het na een bepaalde leeftijd ook lastiger gewicht kwijt te raken dan wanneer je nog tiener/twintiger bent.
pi_129470717
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:38 schreef Jan-Peter. het volgende:
Soms spelen er andere factoren mee die afvallen lastiger maken. In mijn persoonlijke geval: het gebruik van medicatie. Ik eet normaal, sport 2 x in de week en toch val ik niet af. Gelukkig kom ik ook niet meer verder aan. Bovendien is het lastig gemotiveerd te blijven als je geen resultaat ziet.
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.
pi_129470831
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten.
Extreem gezond? Gewoon iets minder.
pi_129470839
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef Ashira het volgende:
Er zijn genoeg mensen die het willen maar de motivatie niet kunnen behouden omdat ze geen resultaat zien. Daarvoor is het belangrijk iets te vinden wat je leuk vind om te doen, dan houd je het ook beter vol. Ik ben nu 25 kilo kwijtgeraakt door iedere dag groepslessen te doen zoals Body Combat, Zumba en Body Jam maar met fietsen, rennen, crosstrainen e.d. kwam ik gewoon niet verder.
Variatie. Dát is het sleutelwoord!

Niet alleen maar gaan hardlopen, of alleen maar gaan fietsen.
Doe verschillende dingen zodat het leuk blijft.

Ik varieer tussen fietsen, zwemmen, skaten, hardlopen en wandelen. En doe iedere dag buikspieroefeningen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_129470856
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.
Ik krijg binnenkort andere medicatie erbij die het probleem van aankomen zouden moeten tegengaan. Qua eten ben ik niet van plan het te verminderen. Ik krijg nu zo'n 1700 kcal per dag binnen. Minder dan dat vind ik echt te weinig. Ik ga ook niet de hele dag met honger lopen. Overigens vind ik mijn overgewicht niet heel storend. Dat zou pas het geval zijn als ik het erger werd. Maar het lijkt nu behoorlijk gestabiliseerd te zijn :)
pi_129470874
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:17 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Variatie. Dát is het sleutelwoord!

Niet alleen maar gaan hardlopen, of alleen maar gaan fietsen.
Doe verschillende dingen zodat het leuk blijft.

Ik varieer tussen fietsen, zwemmen, skaten, hardlopen en wandelen. En doe iedere dag buikspieroefeningen.
Dat verschilt gewoon echt van mens tot mens. Voor sommige mensen is juist helemaal toeleggen op één ding het beste, voor anderen weer verschillende dingen inderdaad.
pi_129471724
Men schuift gewoon puur uit gemak te veel eten naar binnen. Porties zijn al snel te groot in vergelijking met de activiteiten die mensen dagelijks verrichten.
pi_129472578
Het is moeilijk omdat mensen tegenstrijdige berichten horen over afvallen en dieeten en te weinig echt praktische informatie. Mensen willen zich vast kunne houden aam een dieet. Atkins, sonja bakker, paleo... koolhydraten zijn de boosdoener, onee toch vetten, of zijn het de zuivelproducten? En dan zijn crashdieeten ook nog eens moeilijk vol te houden.

Mensen met een beetje verstand gaan zich inlezen en stellen zelf een plan van aanpak op.
pi_129473015
Het ontbreekt de mensen aan discipline en doorzettingsvermogen. Lui, lui en lui.
En ja, ook ik ben dik geweest. Mij ontbrak (en ontbreekt) het echter niet aan het bovenstaande.
pi_129475724
Sommige mensen hebben het zover laten komen dat ze niet meer kunnen sporten, omdat ze te dik zijn. Voor veel anderen geldt dat ze er veel over klagen maar geen prioriteit geven aan het afvallen (vaak wordt de 'gezelligheid' van ongezond eten en alcohol belangrijker gevonden dan het verliezen van gewicht).
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129477003
De meeste mensen vallen niet af omdat ze volgens kuldieten willen afvallen. Al die 'afvalprogramma's' zijn vette bullshit en zijn erop gericht om mensen geld af te troggelen. Kijk maar hoe belachelijk duur die dieetrepen enzo in de supermarkt zijn.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
  maandag 29 juli 2013 @ 18:55:26 #35
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_129477756
Diëten is tijdelijk. Afvallen is het veranderen van je levensstijl.
pi_129477892
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:31 schreef Buffell het volgende:
De meeste mensen vallen niet af omdat ze volgens kuldieten willen afvallen. Al die 'afvalprogramma's' zijn vette bullshit en zijn erop gericht om mensen geld af te troggelen. Kijk maar hoe belachelijk duur die dieetrepen enzo in de supermarkt zijn.
Bovendien zijn ze ook gewoon flauwekul. Qua inhoud bevat het precies wat normale producten bevatten. Zoals die zakken chips, toen ik nog in de supermarkt werkte verbaasde ik echt aan de hoeveelheid mensen die bleef volhouden dat dat goed voor je zou zijn.
  maandag 29 juli 2013 @ 19:03:28 #37
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129478001
omdat er bijna niemand het lef heeft om een ander echt dik en lelijk te noemen..
  maandag 29 juli 2013 @ 19:05:17 #38
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129478061
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Het is moeilijk omdat mensen tegenstrijdige berichten horen over afvallen en dieeten en te weinig echt praktische informatie. Mensen willen zich vast kunne houden aam een dieet. Atkins, sonja bakker, paleo... koolhydraten zijn de boosdoener, onee toch vetten, of zijn het de zuivelproducten? En dan zijn crashdieeten ook nog eens moeilijk vol te houden.

Mensen met een beetje verstand gaan zich inlezen en stellen zelf een plan van aanpak op.
heeft niets te maken met tegenstrijdigehid; minder eten = afvallen, ez as that

het zijn gewoon luie dikke zwijnen en hun omgeving ook, als 1 gaat afvallen zullen ze er allemaal over zeuren 'want je ziet er zo gezond uit (en dat heb je het over een wijf van 85 kilo :') )'
pi_129478340
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:59 schreef Xetran het volgende:

[..]

Bovendien zijn ze ook gewoon flauwekul. Qua inhoud bevat het precies wat normale producten bevatten. Zoals die zakken chips, toen ik nog in de supermarkt werkte verbaasde ik echt aan de hoeveelheid mensen die bleef volhouden dat dat goed voor je zou zijn.
Precies. Gewoon een appel of een kiwi kopen in plaats van zo'n fucking Atkins mueslireepje van 15.99 per 5 gram.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
pi_129478376
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Buffell het volgende:

[..]

Precies. Gewoon een appel of een kiwi kopen in plaats van zo'n fucking Atkins mueslireepje van 15.99 per 5 gram.
Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.

Meeste diëten zijn natuurlijk zo dat je wat dagen rantsoeneert en dan wat mag 'genieten'. Moet natuurlijk ook, anders verkoop je je boeken niet. Maar zo leer je natuurlijk geen discipline als je niet eens je chocoladereep weg kan leggen. :P
pi_129478474
Ik ben van maat 42 naar maat 38 (al is dat in sommige winkels ook al een maatje 32...) gegaan zonder te diëten. Alleen maar door gezond te eten, alle kant en klare dingen weg te laten en al het tarwe door spelt te vervangen.
Het heeft me geen enkele moeite gekost. Dus nee, ik kan niet zeggen dat het moeilijk is.
pi_129480359
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Xetran het volgende:

[..]

Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.

Meeste diëten zijn natuurlijk zo dat je wat dagen rantsoeneert en dan wat mag 'genieten'. Moet natuurlijk ook, anders verkoop je je boeken niet. Maar zo leer je natuurlijk geen discipline als je niet eens je chocoladereep weg kan leggen. :P
Ben ik het met je eens. Sterker nog, ik zou mensen aanraden om gewoon de eerste twee weken op een fors tekort te zitten. Alleen maar water drinken iedere dag, groentes/fruit en het liefst ook zoveel mogelijk voedsel met eiwitten (magere yoghurt/kwark/melk/kipfilet/vis etc.) zodat je lichaam je spieren niet hoeft af te breken en 3/4 keer per week krachttraining + cardio doen. Dan leer je eten meer te waarderen, je bent af van die eeuwige hunkering naar suiker/vet en het geeft je een platform om van te starten.

Maar het gaat al fout dat de meeste allemaal internet artikeltjes erbij pakken en dat altijd voor waar aannemen. Dat je minimaal 6 keer moet eten om je stofwisseling hoog te houden, dat je MOET ontbijten, dat een cheat dag in een week niet erg is, dat je maximaal 3 pond mag afvallen per week en God mag weten wat nog meer voorkomt in de Libelle. Een crash dieet is zoooo slecht voor je, maar ondertussen zich wel vol stoppen met transvet en suiker. Want dat is zo gezond. 6 maaltijden verhoogd je stofwisseling niet en ontbijt ook niet, maar KT + cardio doen dat wel. Maar ja, dat is inspanning dus houden we het liever bij wat in de Libelle staat.

Maar realiteit is dat 90% gewoon het doorzettingsvermogen van een vergiet heeft. Afvallen is heel simpel, ook de opzet van afvallen is heel simpel: kcal in vs. kcal out, maar de helft begint met afvallen en de 3e dag snaaien ze weer de voorraadkast leeg omdat het hun ontbreekt aan de echte wil om af te vallen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_129481015
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:07 schreef Kiid het volgende:
Ben ik het met je eens. Sterker nog, ik zou mensen aanraden om gewoon de eerste twee weken op een fors tekort te zitten. Alleen maar water drinken iedere dag, groentes/fruit en het liefst ook zoveel mogelijk voedsel met eiwitten (magere yoghurt/kwark/melk/kipfilet/vis etc.) zodat je lichaam je spieren niet hoeft af te breken en 3/4 keer per week krachttraining + cardio doen.
fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. denk dat jezelf uithongeren die drang naar kfc alleen maar sterker maakt bij die fatties. verder heb je wel gelijk ja.
pi_129481471
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. verder heb je wel gelijk ja.
Nee. Je spieren leveren geen energie aan je lichaam, alleen bouwstoffen. Als je die bouwstoffen levert aan je lichaam, heeft je lichaam geen reden om je spieren aan te spreken (of je minimaliseert het dramatisch). Je lichaam haalt kcal uit je maag en uit je vet reserve, maar niet uit je spieren. Je lichaam zal misschien wat aanspreken, maar dat is te verwaarlozen tegenover al dat vet.

En dat zijn mooie strijdtermen inderdaad. Het moet een gewoonte worden, geen strijd. Een te kort van 300 kcal is juist de reden waarom mensen altijd dik blijven. In een ideale wereld is dat goed, maar in de realiteit niet. Als je misschien 200/300 gram afvalt op 30+ kilo overgewicht dan kan ik je nu alvast vertellen dat je over 2/3 weken het alweer hebt opgegeven.

En dan niet te vergeten dat je met zo'n tekort dus 2100 kcal overhoudt aan het einde van de week. De meeste mensen eten gedurende zo'n dieet graag nog wel eens een pizza of patat en voor je het weet heb je slechts een tekort van 1000 kcal in een week. Dan ben je 7 weken bezig voor een kilo vet G
Dag knapste man van FOK!
pi_129483503
als ik 1000 kcal per dag eet heb ik meer zin in een pizza dan als ik onmerkbaar minder dan ik nodig heb eet. en wat valt er op te geven als je nergens bewust mee bezig bent? als je het voorstelt als "over 1 jaar heb je het gewicht dat je altijd al wilde hebben, voor de rest van je leven", willen mensen het wel. want als ze niks doen gebeurt het nooit. maar dikzakken willen NU resultaat, net als dat ze NU een friet speciaal met een bak ijs als toetje willen.
pi_129485703
Ik had hier helemaal geen moeite mee. Vanwege omstandigheden heb ik 4 maanden thuis moeten zitten en kon het huis eigenlijk niet uit komen. Door het hangen en geen beweging was ik aangekomen tot 90 kilo. Daarna gaan lijnen en in 4 maanden tijd afgevallen tot 72 kilo.
pi_129486552
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
als ik 1000 kcal per dag eet heb ik meer zin in een pizza dan als ik onmerkbaar minder dan ik nodig heb eet. en wat valt er op te geven als je nergens bewust mee bezig bent? als je het voorstelt als "over 1 jaar heb je het gewicht dat je altijd al wilde hebben, voor de rest van je leven", willen mensen het wel. want als ze niks doen gebeurt het nooit. maar dikzakken willen NU resultaat, net als dat ze NU een friet speciaal met een bak ijs als toetje willen.
Komt omdat je dan in die 1000 kcal niet de voedingsstoffen neemt waar je van verzadigd raakt, simpel zat. Pizza is lekkere trek en geen 'honger' en dan komt die mentaliteitskwestie weer om de hoek kijken. Kies je ervoor om die pizza te laten staan en dat je 800 kcal dichter bij je doel bent, of ga je hem toch eten want 'oh, wat is het afvallen toch moeilijk meid'.

Eet het gewoon niet. Helemaal niet. Ik geef je nu op een briefje dat als jij 2/3 weken geen fastfood eet en geen suikers dat je er niet meer naar hunkert.
Dag knapste man van FOK!
  maandag 29 juli 2013 @ 22:16:58 #48
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_129486927
Ben zelf 15 kilo afgevallen in 6 maanden. Meer sporten, minder drinken en minder slecht eten.

Het heeft er ook mee te maken dat mensen niet weten hoeveel ze eigenlijk binnen krijgen. In sommige maaltijdsalades van de Albert Heijn zitten meer calorieën dan in een pizza. Dan denken mensen: "huh, het is toch salade?!". Het aantal calorieën wordt structureel onderschat, en wat je verbrandt bij het sporten wordt overschat. Voor een fles wijn en een pizza moet je een behoorlijke tijd joggen.

Ik houd zelf nu alles bij via de site van het voedingscentrum. Gaat dan vooral om een indicatie van het aantal kcal. Voor elk product hebben ze dat erin in staan, en het telt netjes op. Staat ook veel informatie over de voedingsstoffen die je binnenkrijgt, voor de maaltijden die je registreert.
  maandag 29 juli 2013 @ 22:25:19 #49
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_129487315
Afvallen is voor veel mensen een langzaam proces waar langdurige aandacht en wilskracht voor nodig is. Het levert pas op lange termijn een bevredigend resultaat op.
Voedsel kan op zeer korte termijn voor bevrediging zorgen. Mensen zijn van nature eerder geneigd voor bevrediging op korte termijn te gaan, dan voor geluk op de lange termijn. Daarom kost blijvend afvallen hen moeite.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_129487759
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

heeft niets te maken met tegenstrijdigehid; minder eten = afvallen, ez as that

het zijn gewoon luie dikke zwijnen en hun omgeving ook, als 1 gaat afvallen zullen ze er allemaal over zeuren 'want je ziet er zo gezond uit (en dat heb je het over een wijf van 85 kilo :') )'
Voor gedragsverandering is er doorgaans een concreter plan nodig dan 'minder eten'.

Moet zeggen dat het afvallen mij niet op die manier ontmoedigd is, op een incident na waarbij iemand niet snapte waarom ik het nodig vond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')