Precies. Al is het als man een tik makkelijker, geloof ik.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik denk dat ze het dan toch niet echt willen. Ik ben zelf ook echt dik geweest (120 kilo met een lengte van 2.02). Paar slappe pogingen gedaan, maar blijkbaar vond ik het toen niet zo boeiend. Nu 96 kilo en meer spiermassa ook dan toen.
Heeft gewoon echt te maken met of je het echt wil.
Nee, gewoon met echt willen of alleen maar zeggen dat je het wil.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat geldt niet alleen voor afvallen maar ook voor andere verslavingen, roken, drugs, drank ect heeft allemaal met discipline te maken.
Er zijn zat mensen die troost-vreten hoor dat komt juist steeds vaker voor.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:
[..]
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:15 schreef Xetran het volgende:
[..]
Niet helemaal. In sigaretten zit natuurlijk nicotine en je drinkt/blowt doorgaans om een depressie te onderdrukken. Dan zit je al wel met twee problemen. Afvallen is vaak een kwestie van doen, er is maar een klein deel dat eet om iets te kunnen verwerken.
Naw. Sowieso is afvallen niet lastig.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Suiker is net zo verslavend als alcohol en nicotine.
Dus gewoon 'een kwestie van doen' ligt een stukje lastiger.
Zeker als je een troost-eter bent.
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:38 schreef Jan-Peter. het volgende:
Soms spelen er andere factoren mee die afvallen lastiger maken. In mijn persoonlijke geval: het gebruik van medicatie. Ik eet normaal, sport 2 x in de week en toch val ik niet af. Gelukkig kom ik ook niet meer verder aan. Bovendien is het lastig gemotiveerd te blijven als je geen resultaat ziet.
Extreem gezond? Gewoon iets minder.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten.
Variatie. Dát is het sleutelwoord!quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef Ashira het volgende:
Er zijn genoeg mensen die het willen maar de motivatie niet kunnen behouden omdat ze geen resultaat zien. Daarvoor is het belangrijk iets te vinden wat je leuk vind om te doen, dan houd je het ook beter vol. Ik ben nu 25 kilo kwijtgeraakt door iedere dag groepslessen te doen zoals Body Combat, Zumba en Body Jam maar met fietsen, rennen, crosstrainen e.d. kwam ik gewoon niet verder.
Ik krijg binnenkort andere medicatie erbij die het probleem van aankomen zouden moeten tegengaan. Qua eten ben ik niet van plan het te verminderen. Ik krijg nu zo'n 1700 kcal per dag binnen. Minder dan dat vind ik echt te weinig. Ik ga ook niet de hele dag met honger lopen. Overigens vind ik mijn overgewicht niet heel storend. Dat zou pas het geval zijn als ik het erger werd. Maar het lijkt nu behoorlijk gestabiliseerd te zijnquote:Op maandag 29 juli 2013 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan ga je 3x in de week sporten en ipv normaal extreem gezond eten. Het blijft een kwestie van echt willen, ook als je er door omstandigheden wat meer moeite voor moet doen.
Dat verschilt gewoon echt van mens tot mens. Voor sommige mensen is juist helemaal toeleggen op één ding het beste, voor anderen weer verschillende dingen inderdaad.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:17 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Variatie. Dát is het sleutelwoord!
Niet alleen maar gaan hardlopen, of alleen maar gaan fietsen.
Doe verschillende dingen zodat het leuk blijft.
Ik varieer tussen fietsen, zwemmen, skaten, hardlopen en wandelen. En doe iedere dag buikspieroefeningen.
Bovendien zijn ze ook gewoon flauwekul. Qua inhoud bevat het precies wat normale producten bevatten. Zoals die zakken chips, toen ik nog in de supermarkt werkte verbaasde ik echt aan de hoeveelheid mensen die bleef volhouden dat dat goed voor je zou zijn.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:31 schreef Buffell het volgende:
De meeste mensen vallen niet af omdat ze volgens kuldieten willen afvallen. Al die 'afvalprogramma's' zijn vette bullshit en zijn erop gericht om mensen geld af te troggelen. Kijk maar hoe belachelijk duur die dieetrepen enzo in de supermarkt zijn.
heeft niets te maken met tegenstrijdigehid; minder eten = afvallen, ez as thatquote:Op maandag 29 juli 2013 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Het is moeilijk omdat mensen tegenstrijdige berichten horen over afvallen en dieeten en te weinig echt praktische informatie. Mensen willen zich vast kunne houden aam een dieet. Atkins, sonja bakker, paleo... koolhydraten zijn de boosdoener, onee toch vetten, of zijn het de zuivelproducten? En dan zijn crashdieeten ook nog eens moeilijk vol te houden.
Mensen met een beetje verstand gaan zich inlezen en stellen zelf een plan van aanpak op.
Precies. Gewoon een appel of een kiwi kopen in plaats van zo'n fucking Atkins mueslireepje van 15.99 per 5 gram.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:59 schreef Xetran het volgende:
[..]
Bovendien zijn ze ook gewoon flauwekul. Qua inhoud bevat het precies wat normale producten bevatten. Zoals die zakken chips, toen ik nog in de supermarkt werkte verbaasde ik echt aan de hoeveelheid mensen die bleef volhouden dat dat goed voor je zou zijn.
Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Buffell het volgende:
[..]
Precies. Gewoon een appel of een kiwi kopen in plaats van zo'n fucking Atkins mueslireepje van 15.99 per 5 gram.
Ben ik het met je eens. Sterker nog, ik zou mensen aanraden om gewoon de eerste twee weken op een fors tekort te zitten. Alleen maar water drinken iedere dag, groentes/fruit en het liefst ook zoveel mogelijk voedsel met eiwitten (magere yoghurt/kwark/melk/kipfilet/vis etc.) zodat je lichaam je spieren niet hoeft af te breken en 3/4 keer per week krachttraining + cardio doen. Dan leer je eten meer te waarderen, je bent af van die eeuwige hunkering naar suiker/vet en het geeft je een platform om van te starten.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja, of wijs zijn en gewoon geen van beide. Als je jezelf twee weken niet meer vol gooit met rommel en suikers dan heb je daar ook niet meer zo'n behoefte aan.
Meeste diëten zijn natuurlijk zo dat je wat dagen rantsoeneert en dan wat mag 'genieten'. Moet natuurlijk ook, anders verkoop je je boeken niet. Maar zo leer je natuurlijk geen discipline als je niet eens je chocoladereep weg kan leggen.
fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. denk dat jezelf uithongeren die drang naar kfc alleen maar sterker maakt bij die fatties. verder heb je wel gelijk ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:07 schreef Kiid het volgende:
Ben ik het met je eens. Sterker nog, ik zou mensen aanraden om gewoon de eerste twee weken op een fors tekort te zitten. Alleen maar water drinken iedere dag, groentes/fruit en het liefst ook zoveel mogelijk voedsel met eiwitten (magere yoghurt/kwark/melk/kipfilet/vis etc.) zodat je lichaam je spieren niet hoeft af te breken en 3/4 keer per week krachttraining + cardio doen.
Nee. Je spieren leveren geen energie aan je lichaam, alleen bouwstoffen. Als je die bouwstoffen levert aan je lichaam, heeft je lichaam geen reden om je spieren aan te spreken (of je minimaliseert het dramatisch). Je lichaam haalt kcal uit je maag en uit je vet reserve, maar niet uit je spieren. Je lichaam zal misschien wat aanspreken, maar dat is te verwaarlozen tegenover al dat vet.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
fors tekort = spierafbraak, hoeveel eiwitten je ook eet. gewoon een klein tekort van 300 kcal per dag hanteren en er niet te veel bij nadenken, het moet een gewoonte worden en geen strijd. maar dan moet je wel eerst weten wat die gewoonte inhoudt. verder heb je wel gelijk ja.
Komt omdat je dan in die 1000 kcal niet de voedingsstoffen neemt waar je van verzadigd raakt, simpel zat. Pizza is lekkere trek en geen 'honger' en dan komt die mentaliteitskwestie weer om de hoek kijken. Kies je ervoor om die pizza te laten staan en dat je 800 kcal dichter bij je doel bent, of ga je hem toch eten want 'oh, wat is het afvallen toch moeilijk meid'.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
als ik 1000 kcal per dag eet heb ik meer zin in een pizza dan als ik onmerkbaar minder dan ik nodig heb eet. en wat valt er op te geven als je nergens bewust mee bezig bent? als je het voorstelt als "over 1 jaar heb je het gewicht dat je altijd al wilde hebben, voor de rest van je leven", willen mensen het wel. want als ze niks doen gebeurt het nooit. maar dikzakken willen NU resultaat, net als dat ze NU een friet speciaal met een bak ijs als toetje willen.
Voor gedragsverandering is er doorgaans een concreter plan nodig dan 'minder eten'.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
heeft niets te maken met tegenstrijdigehid; minder eten = afvallen, ez as that
het zijn gewoon luie dikke zwijnen en hun omgeving ook, als 1 gaat afvallen zullen ze er allemaal over zeuren 'want je ziet er zo gezond uit (en dat heb je het over een wijf van 85 kilo)'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |