abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2013 @ 22:16:18 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129486903
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 juli 2013 @ 22:36:18 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129487716
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.

Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...
Klopt maar ik vind net als de modjes dat we dat niet en publique is dat goed Frans? moeten doen, dat moeten we onderling regelen en dat kan ook best volgens mij wanneer iedereen zich professioneel en volwassen gedraagt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 29 juli 2013 @ 22:41:59 #78
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129487958
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
:Y :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129488969
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
pi_129489035
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64 :'). Ik zou het nu juist zien als historisch materieel, tevens ben je in de winter verzekerd van een goede dienstregeling :P.
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe ;).
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juli 2013 @ 23:10:37 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129489368
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
thanks. Was het IC 2127 of 2133 die ontspoorde?

Op de overzichtsfoto kun je duidelijk zien hoe de situatie ter plekke in twintig jaar tijd behoorlijk veranderd is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129489543
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

wouw :P Dat is wel erg lang :P
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn :')
Was je eigenlijk al ergens aangenomen? Volg het topic niet zo veel meer dus kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen ;)
pi_129489646
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door GekkeHaan op 29-07-2013 23:31:33 ]
pi_129490131
Elke week in het postvakje van de machinist. Plotselinge TSB's werden door de perronopzichter aan de machinist van élke trein uitgedeeld.
pi_129490793
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Peter het volgende:

[..]

4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe ;).
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond ;). Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller ;).
  maandag 29 juli 2013 @ 23:54:25 #86
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129491508
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 00:15:38 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129492349
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:41 schreef bork het volgende:

[..]

:Y :Y
Dankjulliewel... :)
pi_129492547
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond ;). Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller ;).
Dat is waar, de Plan V remmend of optrekkend was aan de IJssel nog te horen..
dag
pi_129492658
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Die LAE-borden was ik even vergeten. Ik denk echter dat je er van uit mag gaan dat die er wel stonden aangezien de machinist die er twee dagen ervoor ontspoorde de snelheidsbeperkende borden wel gezien heeft (Verklaard ook gelijk waarom de machinist geen aanwijzing gekregen heeft). Maar het lijkt mij dus aannemelijk dat de beperking bekend was ondanks dat deze kort van kracht was. Die 60km/u mocht inderdaad pas op de morgen van het ongeluk, maar de dag daarvoor was dat tenslotte nog 30 km/u. In zo'n geval had die snelheidsbeperking toch in de TSB dagpublicatie van die dag moeten staan? Had ie wel de helft van het maximaal toegestane gereden,maar beter te langzaam dan te snel. Uitgaande van het feit dat de meester van de trein ook daadwerkelijk kennis genomen zou hebben van de inhoud van de TSB dagpublicatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door GekkeHaan op 30-07-2013 00:33:37 ]
pi_129495029
Aan de hand van jullie opmerkingen heb ik het artikel wat uitgebreid.

Aan het begin van de week van het ongeluk, ontvingen de machinisten rijdend op het baanvak een lijst met snelheidsbeperkingen, in dit geval ATSB-49. Uit deze informatie kon de machinist halen dat deze 90 km/u (60 voor goederentreinen) diende te rijden tussen kilometerpunt 19,7 en 20,5. Na de eerste ontsporing van de internationale trein kwam er een update van ATSB-49, te weten ATSB-49-1. Tussen kilometerpunt 19,7 en 20,4 gold 60 km/u. Daarnaast gold van 20,4 tot 20,9 een extra snelheidsbeperking wegens herstelwerkzaamheden van het voorgaande ongeval van 30 km/u. Deze extra snelheidsbeperking werd door de perronopzichter uitgereikt aan de machinist.

De machinist had volgens zijn eigen verklaring, die niet te ontkrachten was, geen weet van het bestaan van de update ATSB-49-1 en ging dus alleen uit van de beperkingen uit ATSB-49 en de extra snelheidsbeperking uitgereikt door de perronopzichter. Hierdoor reed de machinist rond de 80 km/u op de plaats van het ongeluk. Hij dacht hier nog 90 km/u te mogen rijden, maar dit was eigenlijk dus 60 km/u. Wel stond de machinist op het punt verder af te remmen voor de snelheidsbeperking van 30 km/u vanaf kilometerpunt 20,4. Het correct aangepast L- en A-bord bij de snelheidsbeperking tot 60 km/u had hij wel gezien, maar vanuit de hoge cabine van de Koploper kon hij de snelheidsbordjes niet zien; hij ging er vanuit dat hierop 90 stond.
pi_129495646
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.

Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:30:00 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129497064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 03:23 schreef Bitlord het volgende:
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.

Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
Ja, en Bastogne Sud. Maken officieel nog altijd deel uit van het Belgische spoornet, maar idd al 20 jaar verbust vanaf Libramont. Het spoor ligt er nog wel geloof ik (iig in 2009 nog) maar er waren plannen om er een toeristisch fietspad van te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:34:47 #93
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129498208
Heb ik weer, in de trein richting Enschede in het 'verkeerde' stel gestapt. Achterste blijft namelijk zowaar in Deventer staan.. Moet ik alsnog een soort overstap maken met al me zooi, plus nog een busreis van drienerloo naar Enschede.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:40:48 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129498339
En toch staat het op de trein zelf voordat je instapt. Als er geen storing is dan..
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:48:01 #95
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129498516
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
En dan hadden we ook nog Canada...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129499408


Chicago. bron
pi_129499513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
Vet plaatje eah, moet gelijk aan The Matrix denken "There's a phone at Wells and Lake", toevallig gisteren gekeken :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:46:50 #98
155103 Reanimation
Golden State!
pi_129500215
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
Geweldige Stad _O_ ook erg leuk om zo met de metro's downtown door te gaan!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:01:24 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129502610
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
Geweldige foto! Filmpje van die kruising:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 13:24:52 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129503317
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:22 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Chicago. bron
knap krap boogje :)
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')