abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 30 juli 2013 @ 15:32:33 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129507884
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 15:35:46 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129507981
in reizigersdienst in ieder geval niet.

Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin dinsdag 30 juli 2013 @ 15:43:52 #103
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129508299
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.

Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
In reizigersdienst kan ik me voorstellen ja.. Al heb ik op Arnhem CS wel eens een fm radiootje horen galmen uit de cabine van een sgmm. Leeg materiaal is al een ander verhaal.. Maar stel nou dat je een aantal uur, transport ofzo, moet kachelen. Als je dan alleen het geluid van het materieel hebt wordt je na een tijdje wel gek denk ik
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_129508694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
Volgens mij gewoon niet. Al zie je wel eens machinisten met oordopjes in.

Hell, ze mogen onder 40 km/h de gsm-r niet eens meer gebruiken.
pi_129508890
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.

Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.

pi_129509310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.

Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.

Op zich klinkt dat saai, maar je dienst in cargo vervoer gaat niet alleen maar rijdend ;)
Ook wagencontroleur en aardig wat rangeerwerk, dus je bent altijd wel lekker bezig.
Ik heb het niet als saai ervaren, al ging ik wel liever over ATB gebied naar Duitsland dan over de Betuweroute.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:16:19 #107
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129513719
quote:
The train driver in last week's crash in Spain was talking on the phone when it derailed, investigators say.

The train was travelling at 192km/h (119mph) at the time, investigators at the Court of Justice of Galicia said.

Francisco Jose Garzon Amo was speaking to members of staff at the state-owned railway company, Renfe, they added.

Crash investigators have opened the train's "black-box" data recorder to find the cause of the crash, which left 79 people dead.

Mr Garzon is suspected of reckless homicide, but he has not yet been formally charged.

He was released from custody in Santiago de Compostela on Sunday, but remains under court supervision.
Bron: BBC News
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129513767
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.

Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
pi_129513836
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R :')

Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:22:40 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129513962
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R :')

Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
En af en toe een sein of bord. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129514016
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En af en toe een sein of bord. ;)
Ook niet geheel onbelangrijk :D
pi_129514074
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Helemaal mee eens hoor!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:34:53 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129514290
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg. :s) *O*
pi_129515122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg. :s) *O*
Ja en +10 extra voor mij erbij :( wat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:02:25 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129515184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja en +10 extra voor mij erbij :( wat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit? :+

edit: die trein rijdt inmiddels met +12 en wordt beperkt tot Roosendaal. Leuk, voor reizigers naar de stations tussen Roosendaal en Vlissingen.... +10 wordt +30. :')

edit 2: te Vlissingen:
quote:
D 19:35 Vlissingen
Intercity platform 4a
Via Bergen op Zoom, Rilland-Bath, Krabbendijke
Additional train
Zo doorzichtig :')
pi_129515221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:

Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit? :+
De aansluiting op de fiets was prima :Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 19:03:53 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129515233
Van de site van het spoorwegmuseum:
quote:
Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus

Op 10 en 11 augustus rijdt de Heimwee Express mede als pendeltrein! Wegens werkzaamheden kan de pendeltrein vanaf Utrecht CS niet naar Utrecht Maliebaan (=Spoorwegmuseum) rijden. Als alternatief gaat de Heimwee Express nu tevens als pendeltrein fungeren. Bezoekers kunnen daardoor vanaf Amersfoort of Bilthoven naar Het Spoorwegmuseum reizen. Hierdoor blijft het museum bereikbaar per trein. Het museum zet de Hondekop (Mat 54) in.

Door deze Heimwee Express ontstaat er ook de mogelijkheid om vanaf Utrecht CS naar Het Spoorwegmuseum te reizen, reizigers kunnen dan in Bilthoven overstappen. Men kan zowel met OV Chipkaart reizen als met een kaartje voor de Heimwee Express.

Het schema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf Utrecht CS kunnen reizgers de trein nemen naar Bilthoven en daar overstappen op de pendeltrein naar Het Spoorwegmuseum:

Ut v. 51 – Bhv a. 01 // Bhv v .08 Utm a. 19
Utm v. 26 – Bhv a 37 // Bhv v. 42 Ut a.50
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:14:08 #118
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129515584
Is er hier een vriendelijke PTA mod die me kan helpen met het wijzigen van mijn e-mailadres? Ik heb zo'n tijdelijk adres gebruikt bij registratie, maar kan m'n e-mailadres daardoor niet wijzigen. Bovendien weet ik mijn wachtwoord niet meer; dit is de enige PC waarop ik ben ingelogd en als ik uit zou loggen, zou ik er dus nooit meer in komen.

Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen. :') Bij voorbaat dank.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:15:59 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129515653
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:

Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen. :') Bij voorbaat dank.
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee. :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:20:32 #120
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129515828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee. :)
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.
pi_129515855
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.
mailtje naar forum@fok.nl sturen
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 19:55:49 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129517047
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
Geen idee waar het ding zit/zat. Ik meen destijds in 2006 gehoord te hebben dat ie er in zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129517508
Was dat tsb verhaal nog enigszins duidelijk? Anderd pas ik t aan op de Wiki.
pi_129517620
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef Bitlord het volgende:
Was dat tsb verhaal nog enigszins duidelijk? Anderd pas ik t aan op de Wiki.
Sorry, ja dat was helemaal duidelijk hoor! Bedankt voor de aanvullende informatie. Dat maakte voor mij het geheel veel duidelijker.
pi_129517957
Ik kwam deze foto net tegen die ik vorig jaar heb gemaakt met de testritten met de ICE op de Hanzelijn bij Kampen Zuid. Door de goedkope camera lijkt het wel op een schilderij, best goed gelukt al zeg ik het zelf :)

  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:16:00 #126
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129520939
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg. :s) *O*
Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:31:25 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129521829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.

Iets wat mij al de nodige keren is overkomen in Breda: ongeveer 30 seconden voor het geplande vertrek van de Fyra naar Amsterdam wordt een goederentrein voorgelaten, waardoor het vertrek van de Fyra met zo'n 3 minuten vertraagd wordt. Vervolgens mag de Fyra achter die goederentrein aan, waardoor de HSL-flyover met +5 wordt bereikt.

Volgens de dienstregeling is de aankomst in Rotterdam x:23, maar in de praktijk is x:20 haalbaar. Omdat het vertrek pas om x:25 gepland staat wordt een kleine vertraging zo ingelopen. Helaas is de (niet officiële) overstap op de intercity richting Schiedam en Den Haag dan niet meer haalbaar (vertrek x:22) :(
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:38:29 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129522239
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.
Wat formuleer je dat netjes.

De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:38:59 #129
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129522265
Is er inmiddels eigenlijk nog wat vernomen van Travelteq met hun HSL plannen? Sinds het persbericht eigenlijk weinig meer van vernomen...

http://www.travelteq.com/train
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:40:34 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129522352
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat formuleer je dat netjes.

De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Ik denk dat dat niet is wat allen bij Prorail speelt maar meer bedrijven waarbij massa verwerking is... Iedereen op zijn eigen eiland..doorwerken...bek houden

* Darkwing_Duck uit eigen ervaring spreekt...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:42:01 #131
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_129522424
quote:
Machinist trein Spanje werd gebeld tijdens ongeluk
De machinist van de ramptrein die vorige week woensdag ontspoorde in Santiago de Compostella, kreeg op het moment van het ongeluk telefonisch aanwijzingen over de route van het Spaanse spoorbedrijf Renfe.
Bron: nu.nl
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:42:28 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129522449
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat formuleer je dat netjes.
Ik kan wel gaan razen en tieren over wat voor prutsers het zijn, maar dat vind ik onterecht en oneerbiedig tegenover de treindienstleiders. Ik ben ook niet van mening dat dat zo is, er zijn veel treindienstleiders die wél alle zeilen bijzetten om het treinverkeer zo optimaal mogelijk te laten lopen.
quote:
De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er inmiddels eigenlijk nog wat vernomen van Travelteq met hun HSL plannen? Sinds het persbericht eigenlijk weinig meer van vernomen...

http://www.travelteq.com/train
Ik verwacht niet dat die trein ooit gaat rijden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:43:03 #133
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129522480
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef V2 het volgende:

[..]

Bron: nu.nl
Ik las het al ja, maar vroeg me af, hangt er in microfoon in de cabine de pilotage die alles opneemt, of was het een dienstgesprek?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:51:23 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129522947
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevant :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:51:24 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129522948
Beeldmateriaal van een zelfstandig rijdende Eurostar Velaro e320:


De video is geschoten nabij het Belgische Ath.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevant :)
Is wel relevant, want ik wil dat weten :Y
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:53:59 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129523105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
Is wel relevant, want ik wil dat weten :Y
Dan zoek je het op he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:06:30 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129523772
In de categorie Nutteloze treintip: Een kapotte Airco in een Voorstadtrein van Parijs herken je aan dit lampje :Y

pi_129523971
Meer mensen die Train Simulator 2013 spelen en problemen ondervinden met de Hamburg - Hannover route? De support van Railsimulator stelt niet veel voor en een refund is praktisch onmogelijk bij Steam.
Het gaat om de free roam in de route. Bij het plaatsen van treinen crashed de game direct.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:09:20 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129523992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In de categorie Nutteloze treintip: Een kapotte Airco in een Voorstadtrein van Parijs herken je aan dit lampje :Y

[ afbeelding ]
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken hadden :@
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:11:55 #140
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129524124
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken hadden :@
1tje is iig om aan te geven dat de deur open staat, de 3e geen idee...

handig ook, als een deur niet helemaal sluit loopt er altijd wel iemand naar toe om hem even dicht te klikken, kan je altijd rekenen op een zwaai of een merci door de luidsprekers van de machinist :P
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:22:58 #141
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129524749
James, een Blauw lampje op een MI 79 betekend wel iets anders, maar dat is dan ook een RER trein: Dan is de treeplank in kwestie in storing...

quote:
Bonsoir.

Sur le MI79, une lumière bleue indique qu’un marche-pied de la voiture correspondante n’a pas obéi à la commande du conducteur,la porte incriminée est alors bloquée, et un panneau "sens intedit" apparait au droit de la porte. La lumière verte, elle, indique la voiture dans laquelle le signal d’alarme a été actionné par un voyageur. La lumière jaune, on l’a déjà dit, s’allume lorsqu’au moins une des portes de la voiture est ouverte. Peut-être est-ce similaire sur les autres automotrices...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 30-07-2013 22:28:03 ]
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:29:27 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129525102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, een Blauw lampje op een MI 79 betekend wel iets anders, maar dat is dan ook een RER trein: Dan is de treeplank in kwestie in storing...
Dank :Y
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik wel een aardig kleurenschema :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:32:55 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129525270
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dank :Y

[..]

Dat vind ik wel een aardig kleurenschema :)
Compromis tussen de SNCF kleuren (Rood) RATP (pisgroen) en de STIF (Beheerder van het OV in de regio, en vooral de geldverdeling, soort translink achtig orgaan wegmaar) . Ik zal even een interieurplaatje zoeken... :P
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:37:04 #144
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129525514
Voila


(op de concept arts zag het er zo uit)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:41:11 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129525749
Licht, ruimtelijk, en goed gebruik van kleur. Niet verkeerd :Y
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:49:15 #146
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_129526207
Even wat anders: te gek voor woorden dat de inzet van Plan V in september weer zal toenemen. Ook zal DDZ op nog meer Sprintertrajecten verschijnen, vaak afgewisseld met Plan V, zoals Tilburg Universiteit - Eindhoven - Weert. Waarom? Dan maak je de reizigers daar weer warm met nieuw materieel wat een paar maanden later weer zal verdwijnen en ze weer terugvallen naar V'tjes of met wat geluk SGMm. Terwijl ze er nu toch al Plan V zijn gewend. Ik zie de tweets naar NS al verschijnen: 'eerst moderne trein nu ineens weer zo'n oude lawaaiige broeikas'. Met een standaardreactie als 'Het materieel wordt zo efficiënt mogelijk ingezet'. Vergelijk het maar zoals op het traject Utrecht - Baarn waar je ook geregeld geklaag hoort over de inzet van Plan V terwijl er eerder met SLT werd gereden.

Zucht, en dat allemaal vanwege dat gedoe rondom toiletten in de trein. Hadden ze die vervolgoptie voor SLT nou gewoon maar geplaatst.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:51:59 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129526356
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:55:21 #148
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129526528
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
DDM-1 en tweedeklas rijtuigen DDAR+29 stuurstanden DDAR. Dit met de ombouw DDZ in het achterhoofd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juli 2013 @ 22:55:25 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129526534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoop
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:01:22 #150
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129526839
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoop
DM'90 kan je niet met goed fatsoen gebruiken. Dat spul is veel te traag om bij krappere rijtijden te gebruiken. Dan kan je net zo goed met VIRM de stopdienst gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')