De wereld op zijn kop natuurlijk dat dat als "inkomstenderving" gezien wordt. Alsof je een veroordeelde winkeldief ook jarenlang gaat compenseren voor "inkomstenderving".quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:31 schreef greavy het volgende:
De vervoerders krijgen echter vanuit de overheid dit jaar en in 2015 en 2016 de inkomstenderving van circa 1,2 miljoen euro vergoed.
Spuit 11quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:35 schreef greavy het volgende:
Het Spoorwegmuseum komt met de volgende mededeling:
Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus
Dezelfde redenatie als NS had met de SLT: de meerderheid van de reizigers hoeft niet naar de WC dus is er geen probleem.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:31 schreef greavy het volgende:
Wel het dubbel opstaptarief. Dat zou voor het overgrote deel reizigers opgelost moeten zijn (volgens de commissie Meijdam).
Maar je kan er wel vaker voordeel van hebben dan bedoeld. Ook bij een overstap NS -> NS (dus een "via"-reis of als je <35 minuten na aankomst weer met de trein gaat reizen) krijg je die korting berekend, wat niet is als je met papieren tickets reist.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dezelfde redenatie als NS had met de SLT: de meerderheid van de reizigers hoeft niet naar de WC dus is er geen probleem.
Ondertussen is dat "dubbel opstaptarief" (die foutieve naamgeving blijkt erg hardnekkig) helemaal niet opgelost. Het enige dat ze gewijzigd hebben is dat je nu 86 cent compensatie per overstap krijgt, voor een deel van de reizen is dat voldoende voor een ander deel dus niet.
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van hoeveel je zones je reist.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog een hele schappelijke cap ook, 7 pond geloof ik
Dan is het NS dus gelukt om jou voor de gek te houden. Ze hebben de papieren via-kaartjes expres duurder gemaakt zodat het nu lijkt of je met de chipkaart voordelig uit bent, terwijl dat eigenlijk niet zo is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar je kan er wel vaker voordeel van hebben dan bedoeld. Ook bij een overstap NS -> NS (dus een "via"-reis of als je <35 minuten na aankomst weer met de trein gaat reizen) krijg je die korting berekend, wat niet is als je met papieren tickets reist.
Ik moet soms ergens kort zijn om vervolgens door of terug te reizen, in dat geval bespaar je wel degelijk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan is het NS dus gelukt om jou voor de gek te houden. Ze hebben de papieren via-kaartjes expres duurder gemaakt zodat het nu lijkt of je met de chipkaart voordelig uit bent, terwijl dat eigenlijk niet zo is.
Dat gebeurd daar standaardquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Wat doe je als je 2 rijtuigen en een werkwagentje moet transporteren over een diesellijn, en je hebt even geen dieselloc beschikbaar?
Juist, dan zet je gewoon een motorwagen die normaal in de reizigersdienst rijdt, in![]()
[ afbeelding ]
Da's inderdaad wat zorgelijk ja...quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Je gaat je afvragen hoe de andere "gecertificeerde" treinstellen er aan toe zijn
en sowieso hoe erg de procedures rammelen. Hoe makkelijk is het om een typetoelating voor een loc of een treinstel te krijgen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Je gaat je afvragen hoe de andere "gecertificeerde" treinstellen er aan toe zijn
ik mag hopen van niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Zoals wij dus al zeiden: "Knibbel knabbel knuisje, wie tekent bij het kruisje?"
De regels worden door NS en ProFail bepaald. ILT controleert. Dat is geen geheim.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee. De keuring door ILT blijkt slechts een papieren procedure te zijn. Een Notified Body doet eigenlijk de feitelijke keuring. Lloyds keurde een Kreupeltrein goed. Wat zijn mogelijke oplossing om dit rare proces in de toekomst te verbeteren? Voor Beter OV noemt enkele mogelijkheden, maar zit feitelijk met dan handen in het haar. Praat mee:
http://www.voorbeterov.nl
Bijdragen zeer welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |