abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 00:11:11 #251
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129492199
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Welke grote stad is in meerderheid moslim?
Opvallend dat je dit soort antwoorden wel weet wanneer het je uit komt.

*zie je klacht zo in fb*
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129492223
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

*zie je klacht zo in fb*
Inhoudelijk antwoord op mijn vraag aub.
  † In Memoriam † dinsdag 30 juli 2013 @ 00:12:14 #253
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129492236
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Inhoudelijk antwoord op mijn vraag aub.
Kost je 5 euro.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129492251
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

*zie je klacht zo in fb*
Ik ben ook wel benieuwd en ik weet het écht niet, ik zweer het je.
pi_129492262
Er is dus geen grote stad in Nederland met een moslimmeerderheid. Je bewering klopt dus niet.
pi_129492344
quote:
15s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:15 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat jij je daar niet in herkent, is enerzijds totaal niet verrassend en anderzijds met die ontkenning nog geen feit. Ik gebruikte bewust het woordje tekortkoming, omdat je kennelijk geen kennis hebt genomen van officiële rapporten waarin klip en klaar staat vermeld dat autochtonen en allochtonen in dit land vrijwel volledig langs elkaar heen leven.
Dat is de ongenuanceerde lezing, maar goed, als we even uit gaan van jouw scenario: er leven bevolkingsgroepen compleet langs elkaar heen. Goh, spannend, wat zullen hier veel mensen last van hebben. "Ik zie je wel op je werk of op school maar nog niet thuis." Boo-fucking-hoo.

Maar dat is niet zozeer waar 't 'm in zit, veel meer zit 't 'm in je bekrompen vooroordelen. Zo zou je zeker weten dat wanneer je een moslim of moslima zit, je er een pakket denkbeelden bij krijgen waar we niet op zitten te wachten. :') Als je in zo'n wereld leeft snap ik dat je er niet zo op zit te wachten. De realiteit is echter anders.

quote:
"Waarschuwen heeft geen zin", is zo'n prachtig, absoluut statement waar natuurlijk geen spaan van heel blijft. Waarschuwen kan én zin hebben én effect hebben. Voor gedragsverandering is soms een stok achter de deur nodig.
Klopt, je hebt het niet over iets als je kind van 5 wat niet luistert of die klootzak van verderop die z'n zooi niet opruimt. Daar heeft waarschuwen wellicht zin, maar mensen een symbolische waarschuwing geven om ze erop te wijzen dat ze niet zo extremistisch moeten zijn? Nee, dat gaat echt niet helpen. Maar goed, ik snap überhaupt niet dat je weer het argument "extremisten bestrijden" tevoorschijn haalt, want al eerder erkende je dat dat dan wellicht niet zo zou gaan werken, maar het in ieder geval wel relaxt zou zijn als je die burka's niet meer op straat ziet.

quote:
Ah, dus je blijft je ook 30, 40, 60 jaar ergeren aan je veel te dikke vriendin, die niks doet met jouw opmerkingen? 110 kilo, 150 kilo, 230 kilo...
Voordat ik ze de deur uit bonjour moet het uit de hand gelopen zijn. Dat is nu zeker niet het geval.

quote:
Die heb ik niet meer op m'n netvlies, die discussie. Ik zie ook mogelijkheden, namelijk de mogelijkheid om de islam in Nederland zodanig in te passen dat voor extremiteiten geen ruimte is. Of de mogelijkheid voor salafisten, extremisten, islamisten (of hoe je ze ook wilt noemen) om te vertrekken naar een land waar ze wél in boerka mogen rondlopen.
Dat zal zoden aan de dijk zetten. Nu we hier een boerka-verbod hebben haalt de AIVD opgelucht adem. Langs je heen gegaan? Ze brachten pas een persbericht uit. De opgelegde bezuinigingen krijgen ze makkelijk rond, nu er van de 3.000 extremisten nog maar de helft over is. De andere helft is verhuisd omdat hun vrouw geen boodschappen meer kon doen. De helft die is gebleven vond het wel prima zo, die konden hun vrouw nu dankzij de regering verplicht thuislaten.
pi_129492353
quote:
Het gaat over een zogenaamde moslimmeerderheid of allochtone meerderheid in heel Nederland voor 2100. Niet over Amerika en religie.

Je bewering klopt niet en loopt enorm uit de pas met elke prognose van het CBS.
pi_129492384
Nou ok vóór 2200 dan.
pi_129492413
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:16 schreef NickGrouwen het volgende:
Nou ok vóór 2200 dan.
Dan zijn we al verhuisd naar een andere planeet.
pi_129492429
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:16 schreef NickGrouwen het volgende:
Nou ok vóór 2200 dan.
Dan zijn de allochtonen alweer autochtoon geworden en is de vraag hoe religieus de nakomelingen van de moslims van nu nog zijn. Moskeebezoek neemt gestaag af bijvoorbeeld.
pi_129492485
.

[ Bericht 50% gewijzigd door NickGrouwen op 30-07-2013 00:23:53 ]
pi_129492585
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:18 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Moskeebezoek neemt gestaag af bijvoorbeeld.
Bron? Ik lees namelijk iets heel anders:
http://www.scp.nl/dsresource?objectid=33073&type=org
pi_129492587
kut!
pi_129493087
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:35 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Prima toch?
Idd, mag met ze allemaal gebeuren.
pi_129493151
quote:
Mooi zo; weer eentje minder. w/

Ik zou trouwens graag zien dat we ophielden om zulke mensen aan te duiden als "Nederlander". Iemand die in het bezit is van de Nederlandse nationaliteit is niet automatisch een Nederlander. Juist dit soort Jihad-strijders zijn daarvan het levende dode bewijs.
pi_129493204
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:04 schreef Terminator2000bc het volgende:
Wel grappig dat die moslimgroeperingen zich altijd richten tot west-europese overheden/maatschappijen.

Het fenomeen 'moslims eisen <vul maar in>' komt niet of nauwelijks voor in Rusland, Oost-Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, China, Caribië, India...

Stelling: Gemiddelde west-europeaan roept het over zichzelf af door zich 'modern en tolerant' (lees: verwijfd en introvert) op te stellen. Misschien moeten de west-europese mannen zich hier maar eens als echte mannen gaan gedragen in de maatschappij, op werk, op straat in plaats van verwijfd op een forum je ongenoegen uitspreken.. :')
Dat is onzin, dat komt daar wel degelijk voor. Alleen in Noord-Amerika minder omdat het percentage daar maar 1-2% is en in Zuid-Amerika bijna 0%.

Daarnaast is tolerantie juist goed en een teken van beschaving. Je moet enkel niet tolerant tegenover het intolerante zijn.
pi_129493323
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is onzin, dat komt daar wel degelijk voor. Alleen in Noord-Amerika minder omdat het percentage daar maar 1-2% is en in Zuid-Amerika bijna 0%.

Daarnaast is tolerantie juist goed en een teken van beschaving. Je moet enkel niet tolerant tegenover het intolerante zijn.
Dat dit uberhaupt nog gezegd moet worden, iedereen weet het, niemand doet er iets aan.
pi_129493347
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

6 miljoen in Latijns-Amerika en 8 miljoen in Noord-Amerika. :') Percentages zeggen in deze, als je het over deze aantallen hebt, ook weinig, zelfs jij moet dat kunnen begrijpen.

quote:
De grootste leugen van de afgelopen eeuw. :')

Tolerantie is een jong verschijnsel dat zich nauwelijks bewezen heeft, momenteel zelfs contraproductief lijkt te zijn en vrijwel niks met beschaving te maken heeft. |:(
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129493546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:50 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

6 miljoen in Latijns-Amerika en 8 miljoen in Noord-Amerika. :') Percentages zeggen in deze, als je het over deze aantallen hebt, ook weinig, zelfs jij moet dat kunnen begrijpen.
Noord-Amerika 1,8% en Zuid-Amerika 0,41%. Zo maar wat statistiekjes in plaats van een onderbuik. http://www.muslimpopulation.com/World/

De grootstd problemen met de islam vindt overigens in niet-islamitische Aziatische landen plaats, waar de islam ook al wat langer vertegenwoordigd. Niet in West-Europa. West-Europeanen moeten er hier ook niet zo'n probleem van maken: de moslims komen niet in de minderheid deze eeuw.

Wat men wel moet doen is niet tolerant tegenover het intolerante zijn (de radicale islamitische stomingen komen dichtbij het nazisme in de buurt), immigranten selectief aan de poort selecteren en streng tegen iedereen zijn die op basis van religie, etniciteit, geslacht, geaardheid discrimineert.

En mensen die haaks op de Nederlandse normen en waarden staan mogen best gestimuleerd worden om naar land van herkomst te gaan. Aan "haatbaarden" hebben we niets en werkt enkel polariserend.
pi_129493683
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:50 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Tolerantie is een jong verschijnsel dat zich nauwelijks bewezen heeft, momenteel zelfs contraproductief lijkt te zijn en vrijwel niks met beschaving te maken heeft. |:(
Tolerantie bewijsf zich zeker wel. Kijk maar naar Amerika wat de slimme Duitse en Europese joden heeft opgenomen die zich voor de wetenschap en innovatie hebben ingezet. Redelijk wat multinationals zijn door immigranten opgericht. Tegenwoordig heb je de stroom van hoogopgeleide Aziaten in Amerika die veel innovatieve bedrijven opzetten, bijv in Sillicon Valley.

Anderzijds een beroemd voorbeeld van rijke Hugenoten die Nededland opnam. Punt is dat je immigranten moet selecteren (je moet waarde toevoegen aan het land) en niet elke ongeschoolde binnen halen. Dat deed Nederland wel mbt de gastarbeiders. En denk je dat Nederlanders ooit van hun fouten leren? Welnee, nu trekken massa'a laaggeschoolden Oost-Europeanen naar Nederland. En de Nederlander stemt de volgende keer doodleuk weer op zo'n pro-EU partij.
pi_129493698
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:57 schreef Zienswijze het volgende:
Wat men wel moet doen is niet tolerant tegenover het intolerante zijn (de radicale islamitische stomingen komen dichtbij het nazisme in de buurt), immigranten selectief aan de poort selecteren en streng tegen iedereen zijn die op basis van religie, etniciteit, geslacht, geaardheid discrimineert.

En mensen die haaks op de Nederlandse normen en waarden staan mogen best gestimuleerd worden om naar land van herkomst te gaan. Aan "haatbaarden" hebben we niets en werkt enkel polariserend.
Ben het met je eens, maar het gebeurt niet, maak je geen illusies. We moeten en zullen bewijzen hoe beschaafd en respectvol we kunnen omgaan met extremistische gelovigen. Ook al hebben we daar zelf last van, ook al schaadt het de samenhang in onze samenhang, ook al leiden zelfs de gematigde gelovigen onder de negatieve beeldvorming.

Je mag haatbaarden zelfs al niet eens haatbaarden meer noemen, las ik vandaag ergens. Dat is stigmatiserend. Wat zullen we als alternatief gaan zeggen? "Kansen-volwassenen met overtollige gezichtshaargroei" of iets dergelijks? :?
pi_129493750
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tolerantie bewijsf zich zeker wel. Kijk maar naar Amerika wat de slimme Duitse en Europese joden heeft opgenomen die zich voor de wetenschap en innovatie hebben ingezet. Redelijk wat multinationals zijn door immigranten omgericht. Tegenwoordig heb je de stroom van hoogopgeleide Aziaten in Amerika die veel innovatieve bedrijven opzetten, bijv in Sillicon Valley

Anderzijds een beroemd voorbeeld van rijke Hugenoten die Nededland opnam. Punt is dat je immigranten moet selecteren (je moet waarde toevoegen aan het land) en niet elke ongeschoolde binnen halen. Dat deed Nederland wel mbt de gastarbeiders. En denk je dat Nederlanders ooit van hun fouten leren? Welnee, nu trekken massa'a laaggeschoolden Oost-Europeanen naar Nederland.
Elk West- en Noord-Europees land doet dat nu =p en ook Zuid-Europa
En GB krijgt volgend jaar een lekkere lading Bulgaren en Roemenen aka cheap labour binnen
Maar voor hun is het lekker, die luie Britse jongeren willen geen aardbeien plukken
Fucking chavs
pi_129493802
En Ashkenazi Joden ftw

We hebben meer Ashkenazi Joden nodig

Maar dan geen fucking Rothschild-types

[ Bericht 5% gewijzigd door NickGrouwen op 30-07-2013 01:13:10 ]
pi_129493885
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ben het met je eens, maar het gebeurt niet, maak je geen illusies. We moeten en zullen bewijzen hoe beschaafd en respectvol we kunnen omgaan met extremistische gelovigen. Ook al hebben we daar zelf last van, ook al schaadt het de samenhang in onze samenhang, ook al leiden zelfs de gematigde gelovigen onder de negatieve beeldvorming.

Je mag haatbaarden zelfs al niet eens haatbaarden meer noemen, las ik vandaag ergens. Dat is stigmatiserend. Wat zullen we als alternatief gaan zeggen? "Kansen-volwassenen met overtollige gezichtshaargroei" of iets dergelijks? :?
Prima voorbeeld van doorgeslagen tolerantie... je mag iemand niet beledigen/benadelen/whatever, ook al doen ze zelf niks anders. We moeten met z'n allen af van dat ridicule denkbeeld.
pi_129493932
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom je niet hard tegen religieuze extremisten mag zijn. Ze voegen niets maar dan ook niets aan het land toe. Van mij mogen ze een vertrekpremie krijgen.

En beestjes moet je gewoon bij de naam noemen. Geldt hetzelfde voor die christenfundi's in die inteeltdorpen.
pi_129494064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:04 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Elk West- en Noord-Europees land doet dat nu =p en ook Zuid-Europa
En GB krijgt volgend jaar een lekkere lading Bulgaren en Roemenen aka cheap labour binnen
Maar voor hun is het lekker, die luie Britse jongeren willen geen aardbeien plukken
Fucking chavs
Ja goed, men leert niet van haar fouten. Een immgratiebeleid is niet moeilijk op te stellen. Immigranten die liberale normen en waarden hanteren en (economische) waarde toevoegen aan een land komen binnen. Derest mag terug. Simple as that. Punt is dat we door die EU nu weer dezelfde fout maken, maar dan nu met Oost-Europeanen.

Daarbij is Nederland een seculier land (?) met liberale normen en waarden. Immigranten die eveneens een liberale denkwijze hebben passen hier het best bij. We hebben niets maar dan ook niets aan conservatieve immigranten die qua denkbeelden nog in de MIddeleeuwen zitten (mijn religie is de beste en derest is inferieur). Deze mensen mogen van mij dan ook gestimuleerd worden om te emigreren.
pi_129494443
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja goed, men leert niet van haar fouten. Een immgratiebeleid is niet moeilijk op te stellen. Immigranten die liberale normen en waarden hanteren en (economische) waarde toevoegen aan een land komen binnen. Derest mag terug. Simple as that. Punt is dat we door die EU nu weer dezelfde fout maken, maar dan nu met Oost-Europeanen.

Daarbij is Nederland een seculier land (?) met liberale normen en waarden. Immigranten die eveneens een liberale denkwijze hebben passen hier het best bij. We hebben niets maar dan ook niets aan conservatieve immigranten die qua denkbeelden nog in de MIddeleeuwen zitten (mijn religie is de beste en derest is inferieur). Deze mensen mogen van mij dan ook gestimuleerd worden om te emigreren.
Ik hoop daarom dat de EU zo snel mogelijk ineenklapt. Binnen 5 jaar gaat dat gebeuren. Hoop ik.

Nederland is historisch gezien een christelijk land, is nu misschien wat seculierder aan het worden, maar dat gaat denk ik snel weer over, heb op de vorige pagina een aantal bronnen geplaatst met meer informatie daarover. In de rest van Europa gaat dit ook gebeuren.

In het kort:
- Liberale, atheïstische Europeanen hebben een lachelijk laag geboortecijfer
- Religieuzen hebben een hoog geboortecijfer
- Christendom is minder prominent, Islam komt op
- Massa-immigratie

En wanneer ik dit allemaal zeg, ben ik altijd een racist, een Hitler, anti-Islam, blabla. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat Europa religieuzer gaat worden. Europa gaat hoogstwaarschijnlijk niet de seculiere kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door NickGrouwen op 30-07-2013 01:42:14 ]
pi_129496816
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:59 schreef Bombshell het volgende:
Moslim fundamentalisten zijn nazi's. Tegen homo's tegen joden en alleen hun extreme denkwijze en niks anders is goed. Ze zijn geweldadig en proberen te intimideren.
Voor het eerst dat ik deze vergelijking lees en ik moet zeggen; het klopt nog ook.

En weer een 'Nederlander' dood? Heel vervelend voor hem, echt. Ik drink er zo even een bakje koffie op met een jodenkoek.

[ Bericht 9% gewijzigd door nolamoetblijven op 30-07-2013 09:19:37 ]
pi_129497847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:37 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Ik hoop daarom dat de EU zo snel mogelijk ineenklapt. Binnen 5 jaar gaat dat gebeuren. Hoop ik.

Nederland is historisch gezien een christelijk land, is nu misschien wat seculierder aan het worden, maar dat gaat denk ik snel weer over, heb op de vorige pagina een aantal bronnen geplaatst met meer informatie daarover. In de rest van Europa gaat dit ook gebeuren.

In het kort:
- Massa-immigratie

En wanneer ik dit allemaal zeg, ben ik altijd een racist, een Hitler, anti-Islam, blabla. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat Europa religieuzer gaat worden. Europa gaat hoogstwaarschijnlijk niet de seculiere kant op.
Het gaat erom dat je bewering nergens op sloeg. Een moslimmmeerderheid of allochtone meerderheid in Nederland de komende tijd is verre van realistisch.

Wat betreft het moskeebezoek. Wat ik ervan begreep is dat het jaren gestaag afnam, maar nu weer toeneemt. Het heeft ook te maken de enorme (negatieve) aandacht jegens de islam. Jongeren kunneb zoiets dan gebruiken om zich af te zetten. Ik vermoed dat het uiteindelijk weer afneemt, tenzij de PVV aan de macht komt en moslims gaat vervolgen ofzo.

Hoe dan ook we spreken over honderden jaren vooruit. Het beeld van de moslimsovername die jij schetst klopte voor geen meter. En jammer dat je weer op een cliché manier een slachtofferrol in duikt. Niemand hier heeft je racist of Hitler genoemd. We proberen hier slechts een discussie te voeren op basis van feiten.
pi_129497883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:14 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Voor het eerst dat ik deze vergelijking lees en ik moet zeggen; het klopt nog ook.

En weer een 'Nederlander' dood? Heel vervelend voor hem, echt. Ik drink er zo even een bakje koffie op met een jodenkoek.
Natuurlijk. Het zijn extremisten. Die hebben over de gehele linie veel overeenkomsten. Zo zie je ook dat extreem-rechts in Nederland ageert tegen moslimfundamentalisten maar zelf willen ze ook "Harder straffen" en onschuldige mensen aanvallen op basis van bij welke groep ze zijn ingedeeld.
pi_129497895
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 01:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom je niet hard tegen religieuze extremisten mag zijn. Ze voegen niets maar dan ook niets aan het land toe. Van mij mogen ze een vertrekpremie krijgen.

En beestjes moet je gewoon bij de naam noemen. Geldt hetzelfde voor die christenfundi's in die inteeltdorpen.
Er zijn ook veel extremistische Hindoes en Sikhs.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:23:33 #285
176916 Karrs
2007-2017
pi_129498008
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:14 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je bewering nergens op sloeg. Een moslimmmeerderheid of allochtone meerderheid in Nederland de komende tijd is verre van realistisch.

Wat betreft het moskeebezoek. Wat ik ervan begreep is dat het jaren gestaag afnam, maar nu weer toeneemt. Het heeft ook te maken de enorme (negatieve) aandacht jegens de islam. Jongeren kunneb zoiets dan gebruiken om zich af te zetten. Ik vermoed dat het uiteindelijk weer afneemt, tenzij de PVV aan de macht komt en moslims gaat vervolgen ofzo.

Hoe dan ook we spreken over honderden jaren vooruit. Het beeld van de moslimsovername die jij schetst klopte voor geen meter. En jammer dat je weer op een cliché manier een slachtofferrol in duikt. Niemand hier heeft je racist of Hitler genoemd. We proberen hier slechts een discussie te voeren op basis van feiten.
Om eerlijk te zijn is het Christendom natuurlijk op een soortgelijke manier de dominatie religie geworden. In de vroege middeleeuwen zwierven hier ook vele priesters en monniken rond die in dezelfde minderheid verkeerden als moslims nu, maar zich wel telkens 'de ware religie' noemden en een grote bekeringsdrang kenden. Dit was nog vóór de tijd dat koningen als Karel de Grote het Christendom verspreidden met het zwaard. Heel lang hebben de germaanse godsdienst en de christelijke godsdienst naast elkaar bestaan, waarbij het christendom toch meer en meer zieltjes begon te winnen. (Wat achteraf bezien nog steeds jammer is, omdat de germaanse godsdienst veel leuker was). Uiteindelijk sloeg het Christendom aan bij de heersers, die vervolgens korte metten begonnen te maken met de andere godsdiensten en -stjes.

Wat ik ermee zeggen wil, ja, het kan honderden jaren duren, maar nee, onmogelijk is het niet.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:34:12 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129498197
quote:

[..]

In het kort:
- Massa-immigratie

beetje cry-wolf hoor... lijkt wel alsof je jezelf een slachtofferrol aansmeert
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129498318
Sommige mensen beweren dat we haar moeten laten gaan omdat zij ervoor zorgt dat buitenlandse jongeren door haar naar Syrië gaan.
Maar in Syrië begaan deze jongeren oorlogsmisdaden voor een terroristische organisatie dat niks te doen heeft met het bevrijden van Syrië.

Nee, ik zeg als het bewezen is wat zij heeft gedaan dan moet ze voor minstens 20 jaar de cel in en dan laten verwijderen.
pi_129498908
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het zijn extremisten. Die hebben over de gehele linie veel overeenkomsten
Dit snap ik en ben ik het mee eens.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..] Zo zie je ook dat extreem-rechts in Nederland ageert tegen moslimfundamentalisten maar zelf willen ze ook "Harder straffen" en onschuldige mensen aanvallen op basis van bij welke groep ze zijn ingedeeld.
Dit moet je echt even toelichten want ik snap het niet. Mensen die voor harde straffen zijn, zijn extremist? Vallen die ook onschuldige mensen aan?
Overigens is het volgens mij zo dat extreem rechts tegen alle buitenlanders zijn dus niet alleen tegen extremisten. Het lijkt mij zelfs logisch dat een ieder die zelf geen extremist is, extremisten veroordeeld.
pi_129498940
quote:

[..]

In het kort:
- Massa-immigratie

Je hebt het over gerommel in de marge. Streng religieuzen en fanatieke atheisten zijn een relatief klein percentage van de bevolking dus ook hun geboortecijfer zegt niet zoveel.

Het overgrote deel van de bevolking gelooft in "iets" of associeert zich met een geloof (met name het christendom) maar doen er vervolgens weinig mee. Deze mensen vormen het hart van Nederland en zorgen voor de seculiere samenleving met een christelijk tintje zoals we Nederland nu kennen.

Pas als mensen zich massaal aan het bekeren zijn tot strenge religies zal ik me pas zorgen maken. Maar het geboortecijfer van minderheden hebben op de korte termijn niet zoveel invloed. De stelling "Islam komt op" betwijfel ik ook. Om me heen ken ik niemand die zich bekeert tot de Islam. Alleen op tv zie je er weleens een paar voorbij komen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_129498988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je hebt het over gerommel in de marge. Streng religieuzen en fanatieke atheisten zijn een relatief klein percentage van de bevolking dus ook hun geboortecijfer zegt niet zoveel.

Het overgrote deel van de bevolking gelooft in "iets" of associeert zich met een geloof (met name het christendom) maar doen er vervolgens weinig mee. Deze mensen vormen het hart van Nederland en zorgen voor de seculiere samenleving met een christelijk tintje zoals we Nederland nu kennen.

Pas als mensen zich massaal aan het bekeren zijn tot strenge religies zal ik me pas zorgen maken. Maar het geboortecijfer van minderheden hebben op de korte termijn niet zoveel invloed. De stelling "Islam komt op" betwijfel ik ook. Om me heen ken ik niemand die zich bekeert tot de Islam. Alleen op tv zie je er weleens een paar voorbij komen.
Ik heb er om me heen wel een paar zien bekeren. Laten we zeggen dat ze niet uit een hoge sociale klasse kwamen :')
pi_129499090
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

:X
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:27:25 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129499548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]

:X
ja het is alsof je de definities van verwijten en scheldwoorden laat afhangen van wat je tegenstander zegt...
pi_129499576
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:27 schreef Re het volgende:

[..]

ja het is alsof je de definities van verwijten en scheldwoorden laat afhangen van wat je tegenstander zegt...
Als je zo een discussie instapt, wat verwacht je dan van die discussie?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:30:24 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129499640
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Als je zo een discussie instapt, wat verwacht je dan van die discussie?
dat als je gewoon normaal over een probleem praat je niet in allerlei verwrongen definities elkaar probeert te overtreffen. We zetten elkaar graag weg als overtreffende trap, iets wat niet echt constructief is
pi_129500889
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:14 schreef De_Guidance het volgende:

[..]
En jammer dat je weer op een cliché manier een slachtofferrol in duikt. Niemand hier heeft je racist of Hitler genoemd. We proberen hier slechts een discussie te voeren op basis van feiten.
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, niet hier in deze discussie op fok, ik bedoel in het echte leven. Slachtofferrol, lol

Mij kan het niet veel bommen of (een bepaald deel van) Europa straks islamitisch is, ik ben er zelf dan niet meer. Wel jammer voor mijn dochtertje natuurlijk :'( als dat uiteindelijk gebeurt zal er toch weer een oorlog komen. Gewoon nog een periode voor de geschiedenisboeken. Best spannend eigenlijk =)

quote:
"Blume said: "What I found was the complete lack of a single case of a secular population, community or movement that would just manage to retain replacement level."
quote:
"Most societies or communities that have espoused atheistic beliefs have not survived more than a century."
http://www.scilogs.eu/en/(...)e-full-draft-version

Ik ben erg gefascineerd met Blume's stelling.

Zelfs deze liberal geeft het toe:
http://jaymans.wordpress.(...)ions-for-the-future/

[ Bericht 0% gewijzigd door NickGrouwen op 30-07-2013 12:18:53 ]
pi_129501130
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Er zijn ook veel extremistische Hindoes en Sikhs.
Klopt, maar deze zitten voornamelijk in India zelf en niet in Europa. Daarnaast worden er vanuit die religies natuurlijk minder aanslagen in het westen gepleegd dan dat er aanslagen vanuit de islam zijn gepleegd. Ook zijn dit non-missionaire religies en zijn niet op uit werelddominantie (wat het christendom en de islam wel zijn).

Maar ook voor deze mensen geldt, net als voor alle andere aanhangers van de overige religies: religieuzen die conservatieve denkbeelden aanhangen horen eigenlijk niet in een liberaal land als Nederland thuis. Hierin maak ik uiteraard geen onderscheid; je moet dezelfde regels op een ieder individu toepassen, ongeacht religie en afkomst.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:22:54 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129501406
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:14 schreef Zienswijze het volgende:
religieuzen die conservatieve denkbeelden aanhangen horen eigenlijk niet in een liberaal land als Nederland thuis
mooi, dan kan volendam ook op slot :')
pi_129501570
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn is het Christendom natuurlijk op een soortgelijke manier de dominatie religie geworden. In de vroege middeleeuwen zwierven hier ook vele priesters en monniken rond die in dezelfde minderheid verkeerden als moslims nu, maar zich wel telkens 'de ware religie' noemden en een grote bekeringsdrang kenden. Dit was nog vóór de tijd dat koningen als Karel de Grote het Christendom verspreidden met het zwaard. Heel lang hebben de germaanse godsdienst en de christelijke godsdienst naast elkaar bestaan, waarbij het christendom toch meer en meer zieltjes begon te winnen. (Wat achteraf bezien nog steeds jammer is, omdat de germaanse godsdienst veel leuker was). Uiteindelijk sloeg het Christendom aan bij de heersers, die vervolgens korte metten begonnen te maken met de andere godsdiensten en -stjes.

Wat ik ermee zeggen wil, ja, het kan honderden jaren duren, maar nee, onmogelijk is het niet.
Waarop ik toe wil voegen dat het nogal hypocriet is dat christelijk Nederland tegen de toenemende islam ageert. Het christendom heeft zich na verloop van tijd zelf op een gewelddadige en onderdrukkende wijze door Nederland gespreid - en hierbij de oorspronkelijke Germaanse cultuur kapot gemaakt.

De echte hardcore nationalisten, de neo-nazi's, ageren dan ook veelal niet enkel jegens de islam, maar ook tegenover het christendom. Wat dat betreft zijn ze in elk geval niet zo hypocriet als veel PVV-stemmers. PVV-stemmers zijn hypocriet omdat ze de ene importgodsdienst uit het Midden-Oosten op handen dragen (het christendom) maar de andere importgodsdienst uit het Midden-Oosten afwijzen (de islam).

Tenslotte predik ik enkel tolerantie. Atheïsten, religieuzen: houd je ideologie binnenshuis en tolereer ook gewoon andere ideologieën in de samenleving.
pi_129501659
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

mooi, dan kan volendam ook op slot :')
Liefst wel natuurlijk, maar goed, dat is in de praktijk niet te verwezenlijken. Evenals de Bijbelgordel door Gelderland.

Daarnaast is het ook zeer triest dat we zwaar religieuze partijen als de SGP in de politiek hebben. Maar ja, dat dienen we maar te tolereren vanwege de vrijheid om politieke partijen op te richten.

Neemt niet weg dat christenfundi's idd een flink toontje lager mogen zingen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:41:45 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129501993
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Liefst wel natuurlijk, maar goed, dat is in de praktijk niet te verwezenlijken. Evenals de Bijbelgordel door Gelderland.

Daarnaast is het ook zeer triest dat we zwaar religieuze partijen als de SGP in de politiek hebben. Maar ja, dat dienen we maar te tolereren vanwege de vrijheid om politieke partijen op te richten.

Neemt niet weg dat christenfundi's idd een flink toontje lager mogen zingen.
och, elke restrictie die je wil gaan opleggen om bepaalde stromingen te verbieden leidt raakt natuurlijk de fundamenten en principe van een democratie... als je dat niet wil dan maar een andere staatsvorm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')