abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juli 2013 @ 08:15:49 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_129459881
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  maandag 29 juli 2013 @ 08:16:38 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_129459886
Hopelijk ben ik snel zwanger, mag ik me negen maanden niet druk maken om bierkilo's :6
disclaimer
pi_129459887
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:14 schreef LadyOracle het volgende:
Qua dieet gisteren niet de beste dag, maar wel lekker!
O: 2 biologische boterammen met plantenmargarine en een plakje pure chocola, zelfgemaakte fruitsalade, 2 medjouldadels
L: 2 pitabroodjes, 1 met vegan kaas, komkommer, tomaat, olijven, en 1 met een halve avocado en ook wat rauwkost, 1 medjouldadel
T: kokoscaramelpopcorn bij de film
D: uit eten, met amuse van gemarineerde biet en knolselderij, voorgerecht van o.a. courgette en zeekraal in doperwtensoep, tussengerecht van bataatpuree met rooktempeh, amandelen en kleine paddenstoeltjes, hoofdgerecht van noedels met zwarte sesam, knolselderijpuree en o.a. zure komkommer, nagerecht van meloen met een soort kersengranita.

Beweging: naar de bioscoop en het restaurant fietsen ;-)
Alhoewel het diner er prachtig uitziet ben ik vooral benieuwd naar de kokoscaramelpopcorn :o Hebben ze daar nog meer smaakjes?

En het is idd KUT, SQ!!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129459958
Ik vergat trouwens het wijnarrangement. ;-)
Pathe had ongeveer tien smaken popcorn! Ben dus alleen vergeten te kijken of er boter in zat, bedenk ik me nu. Bij dingen die ik zelf nooit met dierlijke dingen zou maken vergeet ik soms dat andere mensen die juist zo veel mogelijk ergens in proppen. Hoop maar gewoon suiker en kokos. :')

Ze hadden ook kaas, chili, rood fruit, aardbei, witte chocola, zeezout en de rest heb ik niet onthouden.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_129459985
Je kan er vanuit gaan dat er boter wordt gebruikt bij het maken van popcorn met smaakjes in een bioscoop :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 29 juli 2013 @ 08:32:38 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_129460031
Je doet het net klinken alsof de rest van de wereld een soort dierhatende massa is die zo veel mogelijk dieren probeert te pakken bij de voedselbereiding :D :')
disclaimer
pi_129460089
Het valt inderdaad moeilijk te verkroppen, Stormqueen. Iedereen heeft gewoon merkbaar resultaat nodig.

Gaat je gewicht globaal nog wel omlaag, of sta je nu per saldo stil?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 juli 2013 @ 08:41:14 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_129460118
Ik sta aardig stil. Heb een beetje het gevoel alsof ik gewoon drie maanden in complete flow moet blijven om weer richting mijn doel te geraken. Dus echt, niet, niks buiten de lijntjes. In theorie mogelijk, in de praktijk een marteling :')
disclaimer
pi_129460234
Stom SQ -O-
Doe je ook nog steeds zo veel wandelen?
  maandag 29 juli 2013 @ 08:52:12 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_129460255
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:50 schreef Sarabi het volgende:
Stom SQ -O-
Doe je ook nog steeds zo veel wandelen?
vorige week niet, wegens plakweer, maar normaliter toch wel rond de 30k per week.
disclaimer
pi_129460275
Hmm misschien heeft het sowieso ook met het warme weer te maken? Vocht vasthouden ofzo.
Maar goed nog steeds stom.
  maandag 29 juli 2013 @ 08:55:08 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_129460293
Ja, zal zeker meespelen hoor, al is die drie kilo na een avond stappen altijd al zo geweest.

Misschien probeert mijn lichaam te hinten dat het te oud wordt voor die onzin :+
disclaimer
pi_129460307
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:32 schreef Stormqueen het volgende:
Je doet het net klinken alsof de rest van de wereld een soort dierhatende massa is die zo veel mogelijk dieren probeert te pakken bij de voedselbereiding :D :')
Nou ja, ik krijg vaak de indruk dat veel mensen eten zonder dierlijke producten niet als echt eten zien, en verder dat ze het normaal vinden dat het bijna overal in zit, terwijl voor mij het idee van schildluizenafscheiding, bottenprut of koeienmoedermelk in mijn eten redelijk misselijkmakend is (die eerste twee at ik allang niet meer, ook voor ik vega werd vond ik dat smerig). Maar omdat ik het zelf inmiddels zo gewend ben en veel vega/ns ken en samenwoon met iemand die gewoon vegan mee eet, vergeet ik gewoon soms helemaal dat ik op moet letten als ik ergens ben waar ik normaal niet kom en ben ik soort van verrast, 'oh ja, dit eten andere mensen, wat raaaaaaar', zeg maar.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_129460340
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:53 schreef Sarabi het volgende:
Hmm misschien heeft het sowieso ook met het warme weer te maken? Vocht vasthouden ofzo.
Maar goed nog steeds stom.
Bij mij zit er ook een hoop vocht aan. Er zit twee kilo bij en mn vetpercentage is een stuk gedaald. Warm weer + weer beginnen met hardlopen. Wel frustrerend inderdaad, ook als je het kan verklaren.
pi_129460369
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:57 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Bij mij zit er ook een hoop vocht aan. Er zit twee kilo bij en mn vetpercentage is een stuk gedaald. Warm weer + weer beginnen met hardlopen. Wel frustrerend inderdaad, ook als je het kan verklaren.
Hoe veel is je vetpercentage gedaald en waar laat je dat meten?
  maandag 29 juli 2013 @ 09:00:24 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_129460386
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:56 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Nou ja, ik krijg vaak de indruk dat veel mensen eten zonder dierlijke producten niet als echt eten zien, en verder dat ze het normaal vinden dat het bijna overal in zit, terwijl voor mij het idee van schildluizenafscheiding, bottenprut of koeienmoedermelk in mijn eten redelijk misselijkmakend is (die eerste twee at ik allang niet meer, ook voor ik vega werd vond ik dat smerig). Maar omdat ik het zelf inmiddels zo gewend ben en veel vega/ns ken en samenwoon met iemand die gewoon vegan mee eet, vergeet ik gewoon soms helemaal dat ik op moet letten als ik ergens ben waar ik normaal niet kom en ben ik soort van verrast, 'oh ja, dit eten andere mensen, wat raaaaaaar', zeg maar.
hehehe, maar je weet wel dat het niet heel vreemd is, toch? Ik bedoel, ik ben helemaal niet zo dat er dierlijke zaken in mijn eten moet zitten,denk dat 95% van de mensen daar juist niet heel bewust mee bezig is :D
disclaimer
pi_129460401
Die schommelingen van 3 kilo gaan natuurlijk nergens over, maar als je over de linie niet afvalt, dan is dat gewoon kut. Ik weet ook niet hoe het precies zit met je netto intake. Als je elke dag keurig een flink aantal kcal onder je onderhoudsniveau zit en je vult dat tekort compleet aan door je uitspattingen, dan is het wel logisch dat je netto niet afvalt. Die extreme schommelingen gaan dan nog steeds nergens over, maar dan is de algehele trend wel te begrijpen. Heb je enig idee hoe het op dat front zit?

Het kan moreel misschien wel goed voor je te zijn om een verandering door te voeren? Een andere vorm van beweging (erbij) zoeken bijvoorbeeld, wat aanpassingen maken in je eetpatroon, je uitspattingen anders vormgeven, wat dan ook. Maar het zou me ook niets verbazen als je perspectief verandert doordat je bijvoorbeeld je centimeters bij gaat houden en ziet dat je wel degelijk vooruitgang boekt.
pi_129460434
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hehehe, maar je weet wel dat het niet heel vreemd is, toch? Ik bedoel, ik ben helemaal niet zo dat er dierlijke zaken in mijn eten moet zitten,denk dat 95% van de mensen daar juist niet heel bewust mee bezig is :D
Ik ben er heel bewust niet mee bezig. :+

Nah, ik let wel op de dierlijke vetten die ik binnenkrijg en probeer zoveel mogelijk alternatieven te zoeken, maar dat is niet vanwege dierenleed. Verder mijd ik sowieso zoveel mogelijk door bedrijven geprepareerde voeding, behalve dan die in goede restaurants. Waar sprake is van massaproductie wordt geheid troep gebruikt.
pi_129460445
quote:
0,1% van de Nederlanders is veganist.
4,5% geeft aan vegetariër te zijn.

Goeie gok *O*
pi_129460550
SQ, wat stom! Ik snap je frustratie, zou ook pissig worden. Kom op, je eet minder én drinkt minder én beweegt meer dan 90% van de mensen, waarom ben je dan nog te zwaar!
  Moderator maandag 29 juli 2013 @ 09:15:01 #21
5428 crew  miss_sly
pi_129460564
Jullie waren uit MyAt verdwenen!
Ik wilde het topic opzoeken en vragen of niemand iets aan eten had gedaan afgelopen weekend, en toen bleek het vol. En het topic erna ook :o

Moeite waard om het nog na te lezen, of kan ik zo weer instappen? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129460565
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe veel is je vetpercentage gedaald en waar laat je dat meten?
Gewoon op mijn eigen weegschaal. Die is normaal heel stabiel, iedere dag hetzelfde percentage. En er is opeens ruim een procent af.

quote:

[..]

Ik weet dat andere mensen het niet vreemd vinden, maar ik vind het zelf echt raar. Behalve met vlees zijn mensen er vaak idd niet bewust mee bezig. Maar daarom ligt ook 95% van de supermarkt vol met dingen met dierlijke producten. Van brood tot snoep.

Ik viel pas echt van mijn stoel van verbazing toen ik iemand een kind een zakje gemalen botten met bewerkte suiker en schildluizenafscheiding zag geven (mijn perceptie). Twee seconden later komt dan de maatschappelijke correctie in mijn hoofd, "oh ja, Haribosnoep wordt juist voor kinderen gemaakt". Maar voor mij persóónlijk voelt het niet als eten en is het net zoiets als een kind een buttplug met glijmiddel geven, bizar en obsceen, en iets waar je als volwassene zelf maar voor moet kiezen (of juist niet). Een paar jaar geleden at ik zelf nog vlees en snoep nog veel langer, maar ik snap er echt niks meer van nu. :-p

Maar goed, dat terzijde. Ik wil er geen discussie over, maar probeer uit te leggen hoe ik het ervaar. Daarom vergeet ik dus ingrediënten te checken van de popcorn, omdat ik gewoon vergeet dat dat moet. :-p
pi_129460617
SQ het klinkt echt ontzettend frustrerend :o :X
  Moderator maandag 29 juli 2013 @ 09:32:04 #24
5428 crew  miss_sly
pi_129460791
SQ, stom, die kilo's van een dagje buiten de lijntjes eten.

L-S, ik lees nu van je dagje Efteling en het pannenkoekenhuis. Tof is het, he? :D Ik ben Efteling-fan, dus ik vind het allemaal tof daar O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129460843
Goedemorgen.

Gisteren was top.
Qua eten:
1 boterham met smeerkaas, half roggebrood met kaas. 4 meergranen bollen, 1 krentenbol, kop koffie, veul water, wijn, 2 cocktails, stukjes worst, baconburger, boterham met ei, rode bessen, appel.

En dan 6 uur lang door de dierentuin struinen. Mijn OV-karma was kut dus de terugweg (en de heenweg) duurde geen 2 uur maar ruim 3. Meh.

Wel een superdag gehad!

Lijstje voor vandaag:
O: 2 brood
T: Fruit
L: Salade
T: fruit.
D: Rijst met groente en gerookte makreel. :9
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: