abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juli 2013 @ 15:53:28 #176
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435172
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:50 schreef ems. het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy

Enjoy

Verder is humanisme ook geen autoriteit. Dus ja.
Ja, het wel een autoriteit, want iedereen moet daar aan zich houden en Gods wetten zijn niet geldig namelijk het is dus degelijk autoriteit.
pi_129435191
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:51 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Democratie moet kan je alleen bepalen als je geen Christen bent, want dat is niet wat de Bijbel leert en zelfs tegenspreekt.
Hangt ervanaf hoe je de bijbel leest.
quote:
Als mensen zelf autoriteit willen zijn en over andere Mensen regeren om wetten op hun te leggen waar God duidelijk verbied maak je een eigen God naar je eigen lust van Macht. Dat heet Humanisme en dat is maar een deel ervan wat dat inhoud.
Altijd al geweten dat god een beetje een anarchist was.
Conscience do cost.
  zondag 28 juli 2013 @ 15:55:27 #178
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435237
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Erasmus was allerminst een duistere geest. Hij was geniaal. En hij was waarschijnlijk ook een beter gelovige dan jij, met veel meer kennis van de Bijbel en religie.
Je moet ook de Bijbelse contexten lezen wat God zegt wat wel en niet mag ;)

Leg mij eens dan uit waarom hij een betere gelovige is dan mij? Want je zit nu alleen maar een mantra te ontketenen hard opzeggen zodat iedereen het geloofd, daar win je geen argument mee vriend.
pi_129435275
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:48 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Ik ben met je eens, dat heet King James de nieuwe vertaling dat klopt ben met je eens, ook een duistere geest inspireert.

Nogmaals, Christenen en Joden zijn geen Humanisme daar vallen alleen Atheïsme/Agnosten/Evolutionisten /Darwinisme om zo even te verwoorden. Joden en Christenen vallen daar niet onder omdat zij Humanisme niet als autoriteit zien alleen God.
We hebben het hier over de originele king james uit 1611 die is gebaseerd op de eerste volledige Griekse tekst uitgegeven in 1516.
  zondag 28 juli 2013 @ 15:56:36 #180
16305 Jappie
parttime reverend
pi_129435276
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach... ik kon erop hopen. -O-

Kennelijk zijn atheisten meer geinteresseerd in de details van de levensbeschouwingen van anderen dan gelovigen dat zijn. :{
Feitelijk kun je nu dus eigenlijk wel concluderen dat je op dat gebied relatief naief bent, wat bij mij uiteraard direct de vervolg conclusie rechtvaardigt dat deze naivieteit zich niet uitsluitend beperkt tot het verkeerd inschatten van sociale beweegredenen van anderen. :7
pi_129435309
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:55 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]
daar win je geen argument mee vriend.
Christelijke aspecten proberen te betrekken op iets wat totaal los staat van bijgeloof ook niet, broer. Humanisme gelijk stellen aan atheïsme gaat ook nergens over.
Conscience do cost.
  zondag 28 juli 2013 @ 15:57:57 #182
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435325
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:53 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

vertaald door manuscript?
Een manuscript is slechts een met de handgemaakt kopie van een ander manuscript of een origineel handschrift.
En geen van de manuscripten in 100% in overeenstemming met elkaar
er is geen oud grieks manuscript waar Jezus zegt dat "hij die zonder zonde is werp de eerste steen"
op 1 manuscript na dat toevalig is gevonden net nadat erasmus de eerste versie van de "ontvangen tekst" had vervaardigd en mensen verontwaardigd waren dat dat stuk tekst ontbrak.

Er is geen origineel meer van de teksten uit de bijbel en alle bijbel vertalingen van het NT zijn gebaseerd op een samengestelde tekst van oude manuscripten en/of het vulgaat van de katholieke kerk

[..]

Manuscript zijn geschreven in het Hebreeuws door Gods inspiratie aan profeten en apostelen.
Katholiek leer is een inspiratie van de duivel, je weet dat de Katholieke Kerk trachtte om alle oude en originele vertalingen uit te roeien zoals de King James zodat alleen hun vertalingen kunnen geven?
  zondag 28 juli 2013 @ 15:58:02 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129435328
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:55 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Je moet ook de Bijbelse contexten lezen wat God zegt wat wel en niet mag ;)

Leg mij eens dan uit waarom hij een betere gelovige is dan mij? Want je zit nu alleen maar een mantra te ontketenen hard opzeggen zodat iedereen het geloofd, daar win je geen argument mee vriend.
Hij is een betere gelovige omdat hij
1) veel meer kennis heeft van de Bijbel (en dus de 'Bijbelse contexten') dan jij.
2) hij veel meer zinnige dingen geschreven heeft over religie dan jij (en ook nog eens in begrijpelijke taal).
3) hij 500 jaar later nog steeds geëerd wordt als een van de grootste humanisten, theologen en classici, terwijl jij in jouw eigen tijd al belachelijk gemaakt wordt en spoedig vergeten zult worden.
  zondag 28 juli 2013 @ 15:59:42 #184
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435378
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehh.... humanisme, atheisme en democratie zijn drie totaal verschillende dingen. Ik snap dat het voor jouw versimpelde wereldbeeld makkelijk is om te doen alsof die hetzelfde zijn, maar je kunt daarmee niet verder van de werkelijkheid zitten.
Atheïsme is een onderdeel van Humanisme en democratie valt onder hun geloof van doen.
Over zie je nieuwe wetten komen en steeds meer Gods wetten worden verwijderd door Humanisme.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:00:08 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129435397
quote:
6s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:56 schreef Jappie het volgende:

[..]

Feitelijk kun je nu dus eigenlijk wel concluderen dat je op dat gebied relatief naief bent, wat bij mij uiteraard direct de vervolg conclusie rechtvaardigt dat deze naivieteit zich niet uitsluitend beperkt tot het verkeerd inschatten van sociale beweegredenen van anderen. :7
Nou ja, dat ik in de tijd dat ik mij begeef in deze en soortgelijke fora nog nooit enige interesse heb gezien van de kant van gelovigen voor de levensbeschouwingen van anderen was mij niet ontgaan hoor. (Dat geldt trouwens net zoveel voor interesse in de levensbeschouwingen van atheisten als in de levensbeschouwingen van aanhangers van andere religies.)

Maar ik vind dat wel heel jammer. Zeker van gelovigen die zaken zoals 'heb uw medemens lief' prediken vind ik dat zowel verrassend als teleurstellend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 28-07-2013 16:11:30 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129435418
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:59 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Atheïsme is een onderdeel van Humanisme en democratie valt onder hun geloof van doen.
Nee.
quote:
Over zie je nieuwe wetten komen en steeds meer Gods wetten worden verwijderd door Humanisme.
Ook niet. Wel eerlijk blijven hm?
Conscience do cost.
pi_129435428
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:40 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

King James vertaling zijn vertaalt door Manuscript door christenen zelf of Joden dat zijn mensen die geloven in God en dat God hun autoriteit zijn.

Humanisme ziet geen God als hun autoriteit., daarom doen zij ook vertalingen uitgeven maar verhullen veel dingen zoals identiteit van het kwade geest en wie het is en voorkomen dat Jezus God in vlees is dat is allemaal gefilterd uit de nieuwe vertalingen die door juist Humanistische mensen.
Probeer eens Nederlands te spellen man, er is geen doorkomen aan.

Verder maakt het voor vertalen niks uit of iemand gelovig is of niet (wel in bepaalde interpretaties maar over het algemeen maken niet gelovige mensen goede vertalingen van de bijbel).
Jij bent zo'n typische complottist die meent dat iedereen tegen hen is, en door de boze geest beïnvloed wordt behalve de eigen groep.

Dat Jezus god in vlees is, is juist een aanname die men erbij geschreven heeft, en die in de oudere manuscripten niet voorkomt. Net zoals bijvoorbeeld het verhaal van de ongelovige Thomas een verzinsel is om mensen die Thomas volgden voor blok te zetten.
Dat soort dingen moet je ook begrijpen, wil je echt begrijpen. Alles klakkeloos aannemen wat nu in de bijbel staat is niet het slimst om te doen.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  zondag 28 juli 2013 @ 16:02:08 #188
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435463
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Hangt ervanaf hoe je de bijbel leest.

[..]

Altijd al geweten dat god een beetje een anarchist was.
Het ligt eraan welke vertaling je hebt, de Bijbel is heel duidelijk en overzichtelijk snap niet waarom jij zo'n antwoord op geeft :?

Pak een eens de Bijbel van de King James vertaling (origineel) en een NIV vertaling de nieuwe vertaling leg ze eens naast elkaar en leest ze beide eens.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:02:38 #189
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435475
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

We hebben het hier over de originele king james uit 1611 die is gebaseerd op de eerste volledige Griekse tekst uitgegeven in 1516.
Nee, we hebben over de latere versie van de vervalste King James versie.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:04:24 #190
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435522
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Christelijke aspecten proberen te betrekken op iets wat totaal los staat van bijgeloof ook niet, broer. Humanisme gelijk stellen aan atheïsme gaat ook nergens over.
Christenen geloven niet in bijgeloof.

Atheïsme is een deel van Humanisme, ik heb dat al vaker uitgelegd en beargumenteerd en dat is waarom ik mijn kritiek hebt op Atheïsme dat zij hun religie niet willen toegeven waar zij in geloven en waar zij voor staan en dat is niet eerlijk.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:04:43 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129435533
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:02 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Het ligt eraan welke vertaling je hebt, de Bijbel is heel duidelijk en overzichtelijk snap niet waarom jij zo'n antwoord op geeft :?

Pak een eens de Bijbel van de King James vertaling (origineel) en een NIV vertaling de nieuwe vertaling leg ze eens naast elkaar en leest ze beide eens.
Leg er dan het Griekse 'origineel' eens langs, en vergelijk het nog eens. Dan zul je zien dat die KJV van jou soms ook kant noch wal raakt.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:07:16 #192
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129435591
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Leg er dan het Griekse 'origineel' eens langs, en vergelijk het nog eens. Dan zul je zien dat die KJV van jou soms ook kant noch wal raakt.
Moet je natuurlijk wel eerst even klassiek grieks leren. O-)

De Here laat ons wel moeite doen om de Waarheid te achterhalen zeg. :{
  zondag 28 juli 2013 @ 16:07:28 #193
397682 Hollander1000
The Last Of Us
pi_129435598
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hij is een betere gelovige omdat hij
1) veel meer kennis heeft van de Bijbel (en dus de 'Bijbelse contexten') dan jij.
2) hij veel meer zinnige dingen geschreven heeft over religie dan jij (en ook nog eens in begrijpelijke taal).
3) hij 500 jaar later nog steeds geëerd wordt als een van de grootste humanisten, theologen en classici, terwijl jij in jouw eigen tijd al belachelijk gemaakt wordt en spoedig vergeten zult worden.
1)Waarom ontmaskert ik hem dan?
2)Ik ben ook duidelijk, alleen jij wilt het niet erkennen.
3) Dat is geen argument, maar een mantra daar bewijs je niets mee.

Er is geen betere gelovige, de leer van Jezus is gelijk aan iedereen wat hij doet is hoogmoedigheid dat is iets wat satan graag wilde hoger dan God zijn.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:08:23 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129435621
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet je natuurlijk wel eerst even klassiek grieks leren. O-)

De Here laat ons wel moeite doen om de Waarheid te achterhalen zeg. :{
Tja, als je zo graag Dé Waarheid wilt weten als Hollander dat wil, moet je er wel iets voor doen. Best ook nog even Hebreeuws leren zodat het 'originele' Oude Testament ook leesbaar wordt.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:08:38 #195
16305 Jappie
parttime reverend
pi_129435628
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, dat ik in de tijd dat ik mij begeef in deze en soortgelijke fora nog nooit enige interesse heb gezien van de kant van gelovigen voor de levensbeschouwingen van anderen was mij niet ontgaan hoor. (Dat geldt trouwens net zoveel voor interesse in de levensbeschouwingen van atheisten als in de levensbeschouwingen van aanhangers van andere religies trouwens.)

Maar ik vind dat wel heel jammer. Zeker van gelovigen die zaken zoals 'heb uw medemens lief' prediken vind ik dat zowel verrassend als teleurstellend.
Ik mis de begeleidende smilies. -O-
  zondag 28 juli 2013 @ 16:09:29 #196
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129435642
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:02 schreef Hollander1000 het volgende:

Leg mij eens uit, waarom zouden we de Bijbel uberhaupt moeten lezen? Wat geeft de Bijbel autoriteit ten aanzien van wat dan ook?

Wat mij betreft is het een interessant boekje in cultuur-historische zin, maar niet meer dan dat.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:10:38 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129435676
quote:
15s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:08 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik mis de begeleidende smilies. -O-
Ok, 1tje dan..... *;
  zondag 28 juli 2013 @ 16:11:27 #198
390547 Brabke
er is meer...
pi_129435701
-Spijtig dat de bijbel teksten zo 'verouderd' zijn, en helemaal niet in overeenstemming zijn met onze huidige wetenschappen en kennis .
-Misschien blijven sommige van die teksten interessant voor hun morele waarden, die ze promoveren
( ook sprookjes kunnen dat ) ; maar voor het echte 'geloof' zelf zijn ze voorbij gestreefd .
-Ook de Kerk zal daarmee rekening dienen te houden, vooral als ze zou willen, dat ook de meer erudiete jongeren verder naar de kerk blijven gaan .
-En ook al hebben we nu een paus die Fransiscus heet; dan nog moet de Kerk verder gaan en meer zijn dan een 'sociale instelling', die het met recht en reden trouwens heeft voor de armen in de wereld ; maar ook andere instellingen kunnen sociaal gericht zijn en werken ; terwijl de Kerk zelf in de eerste plaats het 'geloof ' in het transcendente en absolute moet vooropstellen .
pi_129435728
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:57 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

Manuscript zijn geschreven in het Hebreeuws door Gods inspiratie aan profeten en apostelen.
Katholiek leer is een inspiratie van de duivel, je weet dat de Katholieke Kerk trachtte om alle oude en originele vertalingen uit te roeien zoals de King James zodat alleen hun vertalingen kunnen geven?
Manuscript betekend enkel dat het gaat om een met de hand gekopieerde tekst, bijna iedere tekst van voor de boekdrukkunst is een manuscript
De "apostelen" schreven in het Grieks of Aramees
Een originele tekst die door bijvoorbeeld "Marcus" is geschreven heet een handschrift.
Het vulgaat is gebruikt bij de samenstelling van het Griekse NT waar KJV 1611 op is gebaseerd om bepaalde gaten op te kunnen vullen omdat de manuscripten onvolledig waren.
King James heeft de instructie gegeven dat vertaling in lijn zou zijn met de denkbeelden van de anglicaanse kerk met koning James aan het hoofd, het was vanaf dat punt onmogelijk voor de papen om hier iets tegen in te brengen aangezien James kerkvorst was van de Engelse kerk net als de huidige koningin dat nu is.

De KJV is dus onder andere geschreven om de macht van de huidige koningin van Engeland te legitimeren.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:12:47 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129435731
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:07 schreef Hollander1000 het volgende:

[..]

1)Waarom ontmaskert ik hem dan?
2)Ik ben ook duidelijk, alleen jij wilt het niet erkennen.
3) Dat is geen argument, maar een mantra daar bewijs je niets mee.

Er is geen betere gelovige, de leer van Jezus is gelijk aan iedereen wat hij doet is hoogmoedigheid dat is iets wat satan graag wilde hoger dan God zijn.
Erasmus zelf wilde niet beter zijn dan anderen. Sommige wetenschappers stellen zelfs dat zijn bescheidenheid en vroomheid hem kapot hebben gemaakt. Het zijn anderen die hem eren, omdat hij gewoon zo'n intelligente en integere man was.

Jij daarentegen, komt met uitspraken als 'ik heb Erasmus ontmaskerd'. Dát noem ik pas hoogmoed. :Y

Maar goed, je hebt nog niets gedaan om hem te ontmaskeren behalve zeggen dat hij een humanist was en daarom een duistere geest. Waar blijkt dat dan uit? Uit het feit dat hij zich toegelegd heeft op het herstellen van het Griekse origineel van het Oude Testament? Uit het feit dat hij zijn leven aan God heeft gewijd? Uit het feit dat hij zijn hele leven lang religieuze traktaten heeft geschreven die nog steeds door theologen uit vrijwel alle stromingen geroemd worden als bijzonder accuraat en inzichtrijk? Uit het feit dat hij teksten heeft geschreven die kinderen de juiste christelijke mores moesten bijbrengen?

Nou, zeg het eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')