abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:28:40 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129397772
Open er een topic over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:31:35 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_129397819
8)7
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:42:37 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_129398077
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:20 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vandaar: is trouwens wel typerend zoals de onderdrukking van vrouwen (zowel de manier waarop, als de mate waarin) zo vaak over het hoofd gezien wordt. Je zou bijna denken dat hier een bewuste mentaliteit achter schuilt.
In Afrika en de mensen die er vandaan komen is vrouwen als minderwaardig en bezit zien wel de normale mentaliteit ja. :Y Niet voor niks dat b.v. vrouwen besnijdenis daar nog steeds zo hardnekkig woekert.
En in landen als Indonesië waar nu de islam heerst is vrouwen ondrukken uiteraard ook de normaalste zaak van de wereld. Die kunnen ook gedwongen worden uitgehuwelijkt of verkocht worden voor een tijdelijk huwelijk. Waarna men op de betreffende vrouw neerkijkt want ze is eik als hoer verkocht nietwaar ? Ook al is het binnen de islam legaal om dit te doen.

Maar laten we proberen om weer OT te gaan :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_129398630
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die etc. mag je lezen als x*bet. :Y
Nee. Ik bedoel met zes betovergrootouders zit je in 1413. :P
pi_129399477
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onderdrukking komt niet alleen van buiten, en het gaat niet alleen om een verandering van staatsrecht, maar vooral om de wil om wat op te bouwen
Tja, wat is je punt precies? Ontkennen dat de Transatlantische slavenhandel, in combinatie met de manier waarop Nederland/Frankrijk/Engeland in de Cariben huis hielden extreem schadelijk is?

Mensen uit Afrika verschepen naar een continent, en dan vervolgens vrijwel de gehele bevolking generaties lang als slaaf (en ongeschoold) houden is natuurlijk desastreus voor de ontwikkeling van een volk/"land"/cultuur/arbeidsethos/politieke attitudes/etc.. De onderdrukking van de zwarte bevolking in de Americas was natuurlijk een stuk totalitairder en langduriger dan welke onderdrukking van binnen- of buitenlandse mogendheden in Europa dan ook.

Ik ben totaal niet voor het betalen van schadevergoedingen, en voel mij als individu (en ondanks het hebben van een duidelijk VOC-gelieerde achternaam) totaal niet verantwoordelijk voor de chaos in die regio op de wereld, maar ik vind het wel enigszins naïef om het effect van de slavernij en slavenhandel op die Cariben te marginaliseren.
pi_129400053
Laat ze lekker huilie huilie doen, ze krijgen geen cent, en als ze grote bek opzetten kom ik persoonlijk de voorraad nootmuskaat halen, net zoals mijn grootvaders deden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:12:34 #107
45206 Pietverdriet
pi_129400368
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:39 schreef Fides het volgende:

[..]

Tja, wat is je punt precies? Ontkennen dat de Transatlantische slavenhandel, in combinatie met de manier waarop Nederland/Frankrijk/Engeland in de Cariben huis hielden extreem schadelijk is?

Mensen uit Afrika verschepen naar een continent, en dan vervolgens vrijwel de gehele bevolking generaties lang als slaaf (en ongeschoold) houden is natuurlijk desastreus voor de ontwikkeling van een volk/"land"/cultuur/arbeidsethos/politieke attitudes/etc.. De onderdrukking van de zwarte bevolking in de Americas was natuurlijk een stuk totalitairder en langduriger dan welke onderdrukking van binnen- of buitenlandse mogendheden in Europa dan ook.

Ik ben totaal niet voor het betalen van schadevergoedingen, en voel mij als individu (en ondanks het hebben van een duidelijk VOC-gelieerde achternaam) totaal niet verantwoordelijk voor de chaos in die regio op de wereld, maar ik vind het wel enigszins naïef om het effect van de slavernij en slavenhandel op die Cariben te marginaliseren.
Waar zeg ik dat soort onzin?
pi_129400540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 02:51 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Daar verschillen dus de meningen over. Ik vind dat als er nooit geboet is voor een misdaad, iemand uiteindelijk toch moet boeten.

Kan iedereen dus iedereen gaan aanklagen. Hoe worden we daar precies beter van?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:22:02 #109
45206 Pietverdriet
pi_129400644
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kan iedereen dus iedereen gaan aanklagen. Hoe worden we daar precies beter van?
Advocatuur wrijft zich in de handen
pi_129400729
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Advocatuur wrijft zich in de handen
Ik eis te worden uitgenodigd op de bunga bunga feesten van Berlusconi vanwege het leed dat de Romeinen over ons uitgestort hebben in het verleden. En ook de helft van zijn vermogen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_129401263
De vergelijking met Duitsland en Japan gaat natuurlijk niet op. Duitsland en Japan waren reeds geindustrialiseerde naties met een goed opgeleide bevolking. De Cariben hebben nooit grote industrie gehad en de bevolking werd opzettelijk ongeschoold gehouden.

Daarnaast snap ik niet waarom men zo tegen de Duitsers opkijkt, alsof men hier een soort minderwaardigheidscomplex heeft. De stelling dat Duitsland het rijkste land van Europa is, is niet waar. Nederland, Noorwegen, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, IJsland, Belgie, Engeland, Oostenrijk zijn rijker dan Duitsland (PPP per capita).

Neemt niet weg dat de mensen in de Cariben moeten stoppen met zeuren en zelf eens moeten gaan werken. Zeker geen schadevergoeding dus, anders kunnen we wel aan de gang blijven gaan. Handel tussen de Cariben en Nederland is een veel betere oplossing.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:56:43 #112
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_129401763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:24 schreef LXIV het volgende:
Waarom? Omdat zij destijds niet zijn gaan janken en klagen, maar omdat de overlevenden de handen uit de mouwen gestoken hebben, doorgezet hebben, hard gewerkt hebben, niet corrupt waren, hun gezinnen intakt lieten
En miljoenen dollars ontvingen in het kader van de Marshallhulp.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:22:05 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129404389
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:56 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En miljoenen dollars ontvingen in het kader van de Marshallhulp.
Ik denk dat alle ontwikkelingshulp die gestuurd is de Marshallhulp ruim overtroffen heeft. Suriname kreeg ook een aardig pakket geld mee bij de onafhankelijkheid. Plus een met Nederlands geld opgebouwde infrastructuur, bestuursapparaat, et cetera.
The End Times are wild
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:24:13 #114
45206 Pietverdriet
pi_129404445
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:41 schreef Zienswijze het volgende:
De vergelijking met Duitsland en Japan gaat natuurlijk niet op.
Japan was tot 1854 een feodaal keizerrijk zonder industrie, 50 jaar later versloeg het de wereldmacht Rusland en bracht haar vloot tot zinken,
pi_129405121
Nooit geweten dat negers ook zo joods konden zijn 8-)
Conscience do cost.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:54:57 #116
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_129405261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat alle ontwikkelingshulp die gestuurd is de Marshallhulp ruim overtroffen heeft. Suriname kreeg ook een aardig pakket geld mee bij de onafhankelijkheid. Plus een met Nederlands geld opgebouwde infrastructuur, bestuursapparaat, et cetera.
Dat is goed mogelijk, maar de vraag is of het goed terecht is gekomen (altijd een groot euvel) en het doet geen recht aan het verschil tussen Suriname en Duitsland.
Niet voor niets ging het in West-Duitsland veel beter dan in Oost-Duitsland, waar de Sovjets draconische herstelbetalingen oplegden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_129405463
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:54 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, maar de vraag is of het goed terecht is gekomen (altijd een groot euvel) en het doet geen recht aan het verschil tussen Suriname en Duitsland.
Niet voor niets ging het in West-Duitsland veel beter dan in Oost-Duitsland, waar de Sovjets draconische herstelbetalingen oplegden.
En anno 2013 zijn er alsnog regelingen om Oost-Duitsland er financieel bovenop te krijgen, o.a. via de solidariteitsheffing op de vennootschapsbelasting. Ben het dus zeker met je eens dat de situatie in Cariben en Duitsland totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
pi_129405502
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Japan was tot 1854 een feodaal keizerrijk zonder industrie, 50 jaar later versloeg het de wereldmacht Rusland en bracht haar vloot tot zinken,
Dat doet niets af aan de stelling dat Japan voor de WO2 al een geïndustrialiseerde natie was en het herstel na de WO2 dus sneller verliep.

Hoe Japan eind 19e eeuw zich van een agrarische samenleving tot een industrieland ontwikkelde, was uiteraard knap, maar dat is een andere discussie op zich.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:57:57 #119
45206 Pietverdriet
pi_129406653
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan de stelling dat Japan voor de WO2 al een geïndustrialiseerde natie was en het herstel na de WO2 dus sneller verliep.

Hoe Japan eind 19e eeuw zich van een agrarische samenleving tot een industrieland ontwikkelde, was uiteraard knap, maar dat is een andere discussie op zich.
Neuh, dat is gewoon niet toe willen geven dat je het mis hebt.
pi_129407694
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 27-07-2013 18:21:25 ]
pi_129412620
Uit gratis geld is nog nooit een bloeiende economie ontstaan.
pi_129421677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

In Afrika en de mensen die er vandaan komen is vrouwen als minderwaardig en bezit zien wel de normale mentaliteit ja. :Y Niet voor niks dat b.v. vrouwen besnijdenis daar nog steeds zo hardnekkig woekert.
Zet het aantal gekozen vrouwelijke (voormalig) staatshoofden of gekozen regeringsleiders in het Caribisch gebied en Latijns Amerika eens af tegen die in de kolonisatoren (UK. NL, ESP, PORT, FRA, alleen Thatcher en in FRA en PORT voor heel even een vrouw a/d macht) en het zal je verbazen waar vrouwen door de bevolking serieuzer genomen worden.
Zoals je weet is er in Nederland nog nooit eens een serieuze vrouwelijke MP kandidaat geweest.....
In bijna heel Zuid-Amerika en de Cariben (uit mijn hoofd sowieso: Brazilië, Argentinië, Trinidad, Jamaica, Peru, Haïti, Sint Maarten, Ned. Antillen, Bermuda) is dit al wel zo geweest. Als er ergens vrouwen minder capabel gezien wordt om leiding te geven is dit wel in de Westerse samenleving. Heck, zelfs debiele landen als Pakistan, Bangladesh, Mali, Senegal en dat soort landen hebben al een gekozen vrouwelijk staatshoofd/gekozen vrouwelijk regeringsleider gehad.
  zondag 28 juli 2013 @ 01:03:15 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129421886
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:57 schreef Fides het volgende:

[..]

Zet het aantal gekozen vrouwelijke (voormalig) staatshoofden of gekozen regeringsleiders in het Caribisch gebied en Latijns Amerika eens af tegen die in de kolonisatoren (UK. NL, ESP, PORT, FRA, alleen Thatcher en in FRA en PORT voor heel even een vrouw a/d macht) en het zal je verbazen waar vrouwen door de bevolking serieuzer genomen worden.
Zoals je weet is er in Nederland nog nooit eens een serieuze vrouwelijke MP kandidaat geweest.....
In bijna heel Zuid-Amerika en de Cariben (uit mijn hoofd sowieso: Brazilië, Argentinië, Trinidad, Jamaica, Peru, Haïti, Sint Maarten, Ned. Antillen, Bermuda) is dit al wel zo geweest. Als er ergens vrouwen minder capabel gezien wordt om leiding te geven is dit wel in de Westerse samenleving. Heck, zelfs debiele landen als Pakistan, Bangladesh, Mali, Senegal en dat soort landen hebben al een gekozen vrouwelijk staatshoofd/gekozen vrouwelijk regeringsleider gehad.
En. Hoe gaat het in dat soort landen en hoe gaat het bij ons?

I rest my case
The End Times are wild
pi_129422109
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:57 schreef Fides het volgende:

[..]

We hebben Merkel ook nog..
pi_129424623
Dat geld word natuurlijk nooit betaald al zou het in vergelijking met de steun die de Joodse staat wel krijgt wel gerechtvaardigd zijn.
Overigens ben ik zelf helemaal tegen dit soort eisen, de Caribische landen gaan economisch steeds beter draaien en ik ben ook van mening dat ze dat geld niet nodig hebben.
Maar ja vragen kan natuurlijk altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')