quote:Op woensdag 16 december 2009 01:25 schreef starla het volgende:
[..]
lol![]()
Het grappige is, dat heel veel mensen denken dat fasciculaties het eerste symptoom is bij ALS, maar dat is eigenlijk spierzwakte. Zo lang je geen spierzwakte hebt, heb je geen ALS.
quote:Op woensdag 16 december 2009 01:31 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, dat is echt onjuist. Het is hoogstwaarschijnlijk helemaal NIETS, met een moeilijk woord: idiopatisch.
Fasciculaties komen 90% van de gevallen 'gewoon' voor, zonder enigerlei oorzaak, waaronder stress.
LOL ik dacht dat die borden om AIDS gingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:07 schreef Deetch het volgende:
Ik zie de nieuwe posters al voor me op het station
"ik ben djakkaa3033, ik ben inmiddels overleden"
1e zin:quote:Spiertrekkingen in linkerduim.
quote:Gister om een uur of 4 kreeg ik opeens steeds spiertrekkingen in mijn rechterduim
Linker is verkeerd, wel scherp trouwens dat ej dat opviel!quote:
Bij mij is het vdermoeidheid. Zit je ook achter een bureau ofzo? Of gebruik je je hand op een zelfde repetatieve manier? Dan kan het daar ook nog aan liggen. Soort van RSI.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:16 schreef djakkaa3033 het volgende:
[..]
Linker is verkeerd, wel scherp trouwens dat ej dat opviel!
Ik heb het alleen rechts gehad, en een aantal weken geleden ook ff op een anderen plek.
(bij mijn linkerborst zei toen nog voor de lol tegen mijn moeder dat ik een hartaanval kreeg)
maar ik hoop verder dat alles goed zit, ik ga zo even naar het kruidvat even kijken of mensen daar ooit van spiertrillingen hebben gehoord, en een eventueel kalmte middel
Ja. ik gebruik mijn rechterhand en duim veel met de conputer muis.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Bij mij is het vdermoeidheid. Zit je ook achter een bureau ofzo? Of gebruik je je hand op een zelfde repetatieve manier? Dan kan het daar ook nog aan liggen. Soort van RSI.
Mijn oogleden gaan stuiptrekken als ik erg weinig slaap krijg bijvoorbeeld. Doe je niets aan, behalve dan slapen.
shit bro, doe eens minder hypochondriac zijn... ik heb 2x per dag wel ergens een trillend spiertje 10 minute lang.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:27 schreef djakkaa3033 het volgende:
[..]
Ja. ik gebruik mijn rechterhand en duim veel met de conputer muis.
Ik sta vaak om 11 uur op in de ochtend, en computer soms tot 2 uur snachts.
Daarbuiten sport of fiets ik natuurlijk wel eens, maar het grootste gedeelte van de dag, ben ik vaak dingen aan het lezen op internet.
Dar kan het ook wel zijn inderdaad!!
En ben iniedergeval blij dat het snachts weg is die stuiptrekkingen.
Bedankt voor je bericht!
Dit dus idd...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:31 schreef Magistic het volgende:
Je hebt een ernstige vorm van Hypochondrie.
Daar zou ik mij meer druk om maken.
Nee, ga naar een huisarts en geef aan dat je hypochondrie hebt!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:33 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik zie net op wikipedia dat ALS begint met heftige spierzwakte.
Nou dat heb ik nooit gehad, daarbij komt het vaak voor biij oude mensen en in een stad als Amsterdam hebben hooguit 30 mensen de ziekte.
(Amsterdam 800.000 inwoners, ( 3 inwoners hebben het per 100.000 inwoners.)
Dan kom je niet verder als 30.
Dus ik maak me geen zorgen en probeer te ontspannen.
Inderdaad, als ik je TS zo lees heb je serieus professionele hulp nodig.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:35 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Nee, ga naar een huisarts en geef aan dat je hypochondrie hebt!
Misschien komt dat ook wel omdat ik door de spierpijn moeilijker kan opdrukken maar mijn spieren voelen ook echt zwak vandaag.. word gek van de angst ga maar ff buiten ontspannen ff met de waterbus naar Dordrecht fijne middag!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:53 schreef Dven het volgende:
Van 30 keer opdrukken naar 5.. Sure![]()
Misschien toch iets vaker achter je pc'tje rukken.
Hier gaat het mis.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:01 schreef djakkaa3033 het volgende:
Dus ben ik op internet gaan zoeken.
En toen stond er dat het de dodelijke spierziekte A L S kan zijn...
Dan heb je ook tintelingen / spiertrekkigen in je handen )
De spierziekte is zeldzaam, 2 op de 100.000 inwoners heeft het.
Zoetermeer heeft zegmaar 122.000 inwoners dus misschien hebben 3 of 4 mensen het hier...
En het komt het meeste voor tussen de 50 en 70 jaar dacht ik.
En ik ben 20...
Toch ging ik doorlezen, en ik zag hele enge verhalen, en toen heb ik gewoon de hele nacht van angst staan ijsberen door de kamer en gehuild.. .
Nu voel ik opeens ook kramp in verschillende spieren, zoals dat ook een symtoon van ALS is, maar voor ik op internet dat allemaal had gelezen had ik geen spierkrampen.
Dus het is een grote kans dat dit eerder van de spanning en zenuwen komt en psygisch is,
Dit ja, je zoekt bijv. naar buikpijn en je komt uit op een zeldzame vorm van kanker.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:57 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hier gaat het mis.
Wat je ook voelt, als je op internet gaat zoeken, vind je uiteindelijk een dodelijke ziekte bij je symptomen.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:10 schreef Baksteenfietsschepijs het volgende:
[..]
Dit ja, je zoekt bijv. naar buikpijn en je komt uit op een zeldzame vorm van kanker.
Ik ben net terug van de dokter geweest.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:09 schreef starla het volgende:
BTW, ben je er echt zo bang voor dat het je leven gaat beheersen, vraag een verwijzing naar een neuroloog. Die doet een EMG en als die normaal is, heb je geen ALS. Klaar.
En dan naar een psycholoog.
Hahaha, inderdaadquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:25 schreef dotKoen het volgende:
![]()
De arme mensen van het ALS Centrum...
Ik heb precies wat ik heb met mijn keel op een forum zien staan, en die vrouw had dus moeite met slikken en het ''klikken' in de keel, zei had een wervel die versleten was en naar binnen stak (kunnen ze in een scan zien).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Hahaha, inderdaad![]()
Psychosomatisch logopedist voor de 'slikklachten' en een goeie psycholoog moet je hebben, kun je ook zonder verwijzing heen. Laat die ALS mensen met van het ALS centrum gewoon lekker met rust.
Ik heb al veel mensen met ALS verpleegd en geen van allen heeft een 'tak'geluidquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:59 schreef djakkaa3033 het volgende:
[..]
Ik ben net terug van de dokter geweest.
Maar het lijkt net alsof hij totaal niet ziet waarmee ik zit, hij kijkt in z'n computerbestand en staat al te lachen, want de laatste keer had ik ook heel veel pijn aan m'n linkerbal, ik dacht dat ik balkanker had, maar later ging de pijn gewoon weer over en was het dus gelukkig niets.
En een keer naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik aids had, (ik was naar een prostituee geweest en een dag later had ik een rood gezicht koorts, etc.
Toen uiteindelijk ook niet doorverwezen of een soa test gekregen, dat heb ik later bij de GGD gedaan. Waarbij ik na een aantal maanden me wel kon laten testen op hiv.
Gelukkig geen ziektes, en ik ben toen ook vergoed verstopt met het bezoeken van een prostituee.
Als ik op mijn briefje kijk van de huisarts zie ik dat ik dit jaar al 6 keer eerder bij de dokter ben gegaan, wat er toe leid dat hij je totaal niet meer serieus neemt..
Wat heel vervelend is, en hij zei ook nog
''We zitten nu eenmaal niet helemaal goed in elkaar, je komt steeds met dingetjes aan waarvan ik het niet kan verklaren, dat ''tak'' geluid wat je in je strottenhoofd (ofzo) hoort, heeft niks te maken met het niet kunnen slikken, want dat ene is een botje wat op elkaar schuift, heeft niks te maken met of je kan slikken of niet.
''Misschien heb je steeds te hard staan slikken?''
Maar misschien hebben heeft dat ''botten op elkaar schuiven'' wel te maken met de keelspier?
Want die gaat moeilijker werken als je ALS hebt.
Wat ik nu ga doen is een anderen huisarts zoeken, daar ben ik al een tijd mee bezig, alleen sommige huisartsen willen alleen klanten uit hun eigen postcode gebied..
En anderen zitten vol, dus tot heden niet gelukt een anderen te zoeken.
En volgens het ALS centrum Utrecht kan ik alleen op doorverwijzing langskomen, en mag ik niet zomaar komen, dus ik heb gewoon iemand nodig die me wilt doorverwijzen, maar de huisarts weigerd dit.
En het klote is ook nog dat ik vanaf 13 september 2 weken in Ardennen ben, dus ik had het liefst dat ik onderzocht werd voor de vakantie, want anders verpest ik ook de vakantie voor m'n moeder omdat ik simpelweg zo ontzettend gespannen ben door al dit gedoe.
Maar oke, ik ga het ALS centrum maar weer een mailtje sturen met de reactie wat de dotker zei, en ik hoop of het ALS centrum dan aan mij willen uitleggen of mensen die ALS hebben ook zo'n ''tak'' geluid horen in hun keel.
Zoniet, en het is bij hun totaal onbekend is, dan weet ik iniedergeval dat het geen extra symtoom van ALS boven op de spiertrekkingen en zware armen.
Ook slik ik tegenwoordig een of anderen vitamine van De tuinen (drogisterij) die het spiertrekkingen moeten verminderen, dus ik ben benieuwd, en ik hou jullie op de hoogte.
Iig bedankt voor de reacties, want ik heb nu ook ruzie met mijn vriendin, omdat ik vond dat ze me te weinig hierin steunde, en mij irriteerde het me dat ze vooral over zichzelf wilt praten.
''Ik moet naar de dokter''
''ooh ik ook binnenkort weer''
Ipv dat ze zegt, ''ah wat erg, ik hoop echt dat het goedkomt''
begint ze gelijk over zichzelf.
Maar oke, zij heeft een drukke opleiding en baan, en ik zit altijd met een wajong uitkering thuis door psygische problemen, ik heb ook veel minder omhanden dan haar.. Ik heb behalve haar bijna niets.. dus dan ga je ook sneller irritaties krijgen, als de een het druk heb en de ander niet.
Als er weer een nieuwtje is laat ik het jullie weten.
De dokter hoorde dat ''tak'' geluid trouwens ook, dus het is niet psygisch.
Wat ik ook had gelezen op een ALS site ''Dokters krijgen gemiddeld maar 1 keer in hun werkperiode iemand met ALS binnen'' , ''Hierdoor kan het zijn dat een huisarts de klachten niet herkent''
En de dokter merkte het ''tak'' geluid bij het slikken inderdaad op, maar had het nog nooit eerder gehad..
Dat is nu het punt waar ik het meest bang voor ben, enige wat hij weet is dat het botjes zijn die over elkaar schuiven.
a) je bent een trollquote:hij kijkt in z'n computerbestand en staat al te lachen, want de laatste keer had ik ook heel veel pijn aan m'n linkerbal, ik dacht dat ik balkanker had, maar later ging de pijn gewoon weer over en was het dus gelukkig niets.
En een keer naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik aids had, (ik was naar een prostituee geweest en een dag later had ik een rood gezicht koorts, etc.
Toen uiteindelijk ook niet doorverwezen of een soa test gekregen, dat heb ik later bij de GGD gedaan. Waarbij ik na een aantal maanden me wel kon laten testen op hiv
Hoi Yvonne,quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb al veel mensen met ALS verpleegd en geen van allen heeft een 'tak'geluidEn als je met ALS moeite met je keel en slikken gaat krijgen, loop je allang niet meer rond, zit je in een speciale stoel en heb je allang moeite met spreken.
En verder:
[..]
a) je bent een troll
b) weet je vriendin al dat je naar de hoeren bent geweest?
c) als je geen troll bent laat je doorverwijzen naar een psych, e spoort niet met je gehypochonder.
Dít is ALS en nou verder kappen met zeurenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:42 schreef djakkaa3033 het volgende:
[..]
Hoi Yvonne,
Ik snap de onduidelijkheden die je aangeeft goed, ik ik heb met het meisje een relatie gehad van 7 maanden wat jaren geleden, en we zijn uit elkaar maar nog wel goede vrienden gebleven eerst niet, maar toen we al een tijdje geen relatie hadden toen hebben we weer contact opgenomen, en doen vaak nog leuke dingen samen.
Soms zegt ze woorden als ''hee snoepje'' of dat soort woorden, maar een echte relatie is het niet meer dus wat betreft prostituee's ben ik redelijk vrij erin.
Bedankt trouwens voor de rest van het berichtje, ALS komt ook het meeste voor bij oudere mensen, en ik weet dat het eigenlijk geen goede zaak is dat ik hier op het forum zo paniekerig doe, want mensen die echt deze ziekte hebben, en ik straks niet.. ja.. dat is ook niet echt respectvol.
Wat betreft het slikken is dat heel verschillend had ik gelezen, bij sommige mensen begint ALS met moeite met slikken bij ong. 1/3 van de ALS patienten.
Maar waarschijnlijk heb ik het gewoon niet, het zou ook wel erg bjizonder zijn als je het met 20 jaar al zou krijgen, dus wat dat betreft ga ik het loslaten, en iig. geen mensen met mijn kwalen meer lastig vallen, en proberen wat leuks van de vakantie te maken straks.
Ik heb ook geen krachtverlies verder, ik kan mezelf nog net zo vaak als vroeger opdrukken, wel heb ik zware armen (maar dat zijn ook periode's dat het zware gevoel weg is), en spiertrekkingen, en moeite met slikken (iig, dat je je botjes steeds hoort knakken).
Maar ik ga er even geen aandacht aan besteden, en als ik echt noemenswaardig nieuws heb, dat het bijvoorbeeld is vastgesteld dat ik wat heb, dan pas zou ik wel weer een update plaatsen.
Ah wat rot.. niet te geloven inderdaad, en er is niks aan te doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:46 schreef yvonne het volgende:
Het kan me niet schelen eik met welke cijfers het ALS centrum komt, bij toeval verpleeg(de) ik jonge mensen.
Ik vind het de kutste ziekte die er is, dat en pancreaskanker.
Als je denkt dat je écht ziek bent ga je naar een arts en ga je de deur niet uit voor je duidelijk antwoord hebt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:56 schreef djakkaa3033 het volgende:
[..]
Ah wat rot.. niet te geloven inderdaad, en er is niks aan te doen.
Ik heb het ook over het latere stadium, dan weet je pas wat klachten met slikken en praten écht zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:53 schreef dotKoen het volgende:
TS heeft hierin overigens wel gelijk hoor, ongeveer 20% van de patienten met ALS presenteert met klachten in spreken of slikken.
Bedankt voor het advies, ik ga een anderen dokter zoeken en hoop dat ik voor mijn vakantie nog terecht kan bij de huisarts.. Al moeten de onderzoeken bij de neuroloog pas na de weken vakantie dan gebeuren.. Maar goed. Het moet maar zo.. iig bedankt voor het advies.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als je denkt dat je écht ziek bent ga je naar een arts en ga je de deur niet uit voor je duidelijk antwoord hebt.
En deze verplicht kijken, anders ban ik jequote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:00 schreef djakkaa3033 het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, ik ga een anderen dokter zoeken en hoop dat ik voor mijn vakantie nog terecht kan bij de huisarts.. Al moeten de onderzoeken bij de neuroloog pas na de weken vakantie dan gebeuren.. Maar goed. Het moet maar zo.. iig bedankt voor het advies.
Dit, ts. Dit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:41 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
OMG, dit topic. TS, waarom ga je steeds niet in op aansporingen om naar een psycholoog te gaan? Heeft je huisarts, naast dat ie moest lachen om je dossier (lekker onprofessioneel) nooit met je gesproken over een doorverwijzing naar een psycholoog? Of heeft hij dat wel gedaan maar doe jij er niks mee?
Je lijkt serieus ziek. Maar dan ziek in je hoofd. En nee, geen hersentumor. Dit beheerst je hele leven en dalijk stoot je de enige 2 mensen die je in je leven lijkt te hebben ook nog af.
GA NAAR EEN PSYCHOLOOG.
Gast, negeer je het psychische aspect nou echt volledig?quote:Op maandag 2 september 2013 15:21 schreef djakkaa3033 het volgende:
Vanochtend gebeld naar de dokter, omdat ik namelijk nauwelijks droog voedsel meer naar binnen krijg.
Eet al 2 dagen tomaten creme soep, omdat het eten in m'n keel blijft hangen![]()
De klachten worden steeds erger.Ik kreeg de assistent aan de lijn en die wou me niet naar de dokter doorverwijzen omdat ik al 2 keer voor deze klachten naar de dokter ben geweest.
Toen heeft m'n moeder gebeld, en toen kon het opeens wel.
Ben er net vandaan.
De dokter zei tegen me, ''ik hoop dat het geen ALS is want daar kunnen we niks aan doen en is dodelijk''...
Hij heeft een mail naar de neuroloog verzonden over mijn klachten en de oproep dat ik 'n paar weken op vakantie ben en ik dan niet oproepbaar ben, en krijg binnenkort een brief van de neuro wanneer ik langs kan komen voor onderzoeken en een EMG scan (ofzo).
Om ALS uit te sluiten, wat hopelijk ook gebeurd....
Ik ben zo bang, ik huil al twee nachten en ben helemaal in paniek en ben al 4 kilo afgevallen, ook heb ik het idee dat ik steeds slechter m'n spieren kan bewegen in mn hand.. Met whatsappen krijg ik opeens dat ik niet meer zo snel kan typen en daarom bel ik nu via skype veel vaker als whatsapp.
Ik hoop echt echt echt dat ik geen ALS heb.
Zoetermeer telt 120.000 inwoners, waarvan ong. 60.000 allochtonen...
Heel Nederland kent 16,5 miljoen inwoners waarvan er 1500 ALS hebben...
Dit houd ik altijd in perceptief, en misschien hebben maar 400 jongeren ALS in Nederland..
Dat probeer ik me steeds te bedenken, en dat er van de 20.000 mensen 1 iemand ALS heeft in Nederland en dan vooral ouderen...
Ik ben 20 en wil nog zoveel doen, als er iemand van het leven houd ben ik het.
Als ik nu 60 was dan kon ik ermee leven, maar ik ben pas aan het begin van m'n leven..
pff ik ben benieuwd of ik nog voor m'n vakantie word opgeroepen door de neuro..
Het is een zeldzame ziekte die zelden bij jongeren voorkomt, dit hou ik altijd in gedachte om te proberen niet in paniek te schieten ondanks m'n klachten en hopen dat ik snel terecht kan liefste voor de vakantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |