abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129358429
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_129358452
Nog even mijn vraag erin:
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:20 schreef Mineola het volgende:
Vlekjes?! Vermoed je iets of warmte?

Bv poep mag idd vaak en alle kleuren, dacht ik. Pas als het echt waterdun is is het niet goed.

kwisted, beterschap. Balen, griep met dit weer...

Damian drie maanden al!

Mijn kind lijkt melk tegenwoordig voor baby's te vinden en niet meer voor hem. Nou kan ik me voorstellen dat hij met deze warmte weinig behoefte aan iets warms te drinken, maar hij drinkt mij te weinig aan de borst om overdag melkloos door het leven te kunnen gaan. Ook omdat andere dingen als water, thee of aangelengd sap er niet zo denderend in gaan. Yoghurt eet hij wel prima maar wil ik niet dagelijks geven eigenlijk.

We hebben al koudere melk en in een tuitbeker al geprobeerd. Pap ervan maken en met lepel lijkt vooralsog het beste effect te hebben. Iemand nog andere tips?
Het gaat me met name om de dagen dat ik niet thuis ben, anders regel ik het zelf wel met extra aanleggen. En dus om de melk, vocht krijgt hij wel genoeg binnen.
pi_129358684
Ik heb geen idee Mineola. Maar waarom perse de melk? Als je zegt dat hij toch al wel genoeg vocht binnenkrijgt? Misschien is het volgende week als de hittegolf voorbij is wel weer gewoon en heb je je zorgen gemaakt om niets...

(oi! Mijn eerste keer nieuw topic maken! *O*)
pi_129358902
Echt vet kei handig, de babywikidingeslijst joh! Kan je gewoon opzoeken hoe oud de desbetreffende baby is als iemand een vraag stelt! O+

Mineola: in de vriezer en er ijsjes van maken, zodat hij daaraan kan sabbelen? In mijn ervaring is warm weer altijd reden om te gaan klooien met eten/drinken, trok hier altijd vanzelf weer bij. Ben je overigens niet erg mee geholpen als de hittegolf nog twee lange maanden aan houdt :+
pi_129358927
Oh, en die vlekjes van L. zijn gek. Het zijn er maar vijf namelijk, en hij is niet ziek. Wellicht onderdeel van het eczeem of de mogelijke allergie?
pi_129358946
Bij de jumbo verkopen ze melk met een smaakje. Weet t merk even niet uit mijn hoofd. Dat zijn van die losse pakjes opvolgmelk. Maar dan dus met een smaakje en je kunt ze prima koud drinken (volgens mij is dat zelfs lekkerder).

Ik neem die wel eens mee voor onderweg, hoef je geen fles warm te maken enzo. Misschien is het ook wel heel handig met dit warme weer.
pi_129358961
Die vlekjes zijn misschien warmte-uitslag? Saar heeft nu ineens ook af en toe vlekjes.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:47:03 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129358966
Ik denk dat Mineola moedermelk bedoelt dus dan gaat het niet zozeer om het vocht maar ook om de andere voedingsstoffen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:47:22 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129358971
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:34 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb geen idee Mineola. Maar waarom perse de melk? Als je zegt dat hij toch al wel genoeg vocht binnenkrijgt? Misschien is het volgende week als de hittegolf voorbij is wel weer gewoon en heb je je zorgen gemaakt om niets...

(oi! Mijn eerste keer nieuw topic maken! *O*)
Ik melk zit wel een heleboel wat in thee en water niet zit, dus als hij dat langere tijd weigert dan zou ik ook wel een oplossing zoeken. De ijsjes vind ik wel een goed idee!

LE, gek van die vlekjes... Gezien jouw verhaal zou ik ook snel aan allergie denken maar vlekjes kan zoveel zijn...
pi_129358990
Het speelt al een paar weken Shandaly, het gaat wisselend. Ene dag tikt hij opeens 210 ml weg, volgende dag kom ik thuis en wilde hij helemaal niks. Qua hoeveelheid vocht zit hij denk ik net op het randje, maar omdat hij andere dingen dus niet denderend drinkt zou ik het - zeker met dit weer - wel prettig vinden als er overdag gewoon een fles van >150 ml in gaat. En dan t liefste melk omdat hij voor mijn gevoel die voedingsstoffen daarin nog nodig heeft. Alleen 's ochtends en 's avonds melk lijkt me zo weinig :@ Maar misschien is dat wel normaal? Hij is negen maanden, trouwens.

Volgens bv.com zou hij nu ongeveer een halve liter melk moet drinken, maar ik schat dat hij daar de meeste dagen niet aan komt. Je kan per live voeding 100 ml rekenen, maar dat durf ik niet als hij minder dan 5 minuten drinkt.

IJsje maken kan ik ook wel eens proberen ja!

Coco, ik geef nog borstvoeding, dus ik wil liever niet aan de opvolgmelk-met-smaakje :@ Hoewel het wel handig klinkt!
pi_129359041
Och, verdorie, niet aan de bv gedacht. Kun je bv niet mengen met iets van sap? Of is dit vloeken in de kerk? :D :+
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:51:24 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129359074
Ophange aan de hoogste boom jonguh die coco.
pi_129359136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Ophange aan de hoogste boom jonguh die coco.
Pfff. Dan maak je voortaan je eigen wiki's maar aan. Trut.
pi_129359176
*pakt popcorn*

Coco, aanlengen lijkt me heel smerig, eigenlijk. Bv is zelf al zoetig. En hij drinkt alleen slokjes van aangelengd sap.
pi_129359207
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:55 schreef Mineola het volgende:
*pakt popcorn*

Coco, aanlengen lijkt me heel smerig, eigenlijk. Bv is zelf al zoetig. En hij drinkt alleen slokjes van aangelengd sap.
Ik vond het ook al niet bijzonder smakelijk klinken tijdens het schrijven xD
pi_129359305
Vind alweer popcorn in de huidplooien ;)
pi_129359310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:55 schreef Mineola het volgende:
*pakt popcorn*
Tis echt komkommertijd he?
pi_129359382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Tis echt komkommertijd he?
wat wil je daarmee zeggen? Vind je Mineola dik ofzo?
pi_129359426
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:04 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Nou idd! Ik werd gister ook al lekker stevig genoemd door je! o|O
pi_129359439
quote:

[..]

Ik vind het ook wat lullig. "Je kunt beter komkommers eten Min, want al dat popcorn vreten maakt je moddervet".

Zoiets zeg je toch niet, Suiker!?!
pi_129359466
Ik hou wél meer van komkommer dan van popcorn! Alleen het gooit wat lekkerder met popcorn :+
pi_129359500
Ik vind het ook weinig subtiel.
pi_129359528
Euh :o
Ik bedoel natuurlijk dat euh :@
Dat ze lekker juicy is! :9 Verfrissend op de zwoele zomerdag!
(ik moet nu weg, dus ik kom niet verder dan dit, tabé!)
pi_129359531
Oja, warmteuitslag klinkt wel heel logisch. Ik vroeg L. net hoe hij zich voelt, hij deed 'ehhh' en grijnste weer naar de gordijnen. Ik maak me dus niet zo druk.
pi_129359532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:01 schreef Loj het volgende:
Vind alweer popcorn in de huidplooien ;)
+ komkommer
pi_129359548
Jaja, maakt ze zich weer snel uit de voeten. Alsof ze een leven heeft :{w
pi_129359575
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:10 schreef L-E het volgende:
Oja, warmteuitslag klinkt wel heel logisch. Ik vroeg L. net hoe hij zich voelt, hij deed 'ehhh' en grijnste weer naar de gordijnen. Ik maak me dus niet zo druk.
LOL, wel flauw dat hij niet verder kwam dan 'ehhh' zeg! En die gordijnen zijn wel een blijvertje denk ik!
pi_129359586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:10 schreef L-E het volgende:
Gordijnen zijn hier ook magisch! O+
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:14:43 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129359606
quote:

[..]

En ondertussen mij een DM sturen dat je Coco's baby op een jongen vindt lijken!
pi_129359619
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:11 schreef Mangostine het volgende:
Jaja, maakt ze zich weer snel uit de voeten. Alsof ze een leven heeft :{w
Alsof iemand van ons hier nog een leven heeft :D Iedereen weet dat dat ophoudt zodra je werpt :{w

Wij hebben geen gordijnen. Dus geen idee of ze dat leuk zou vinden. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')