Het hoeft niet zozeer een taboe te zijn maar ik denk dat de discussies niet te lang moeten doorlopen en dat er op een gegeven moment ook een punt achter gezet moet worden. Ik ben het ook regelmatig niet eens met VBOV maar daar hoeft niet zozeer een dogmatische discussie over gevoerd te worden en daarnaast denk ik wel dat de inzet van de personen achter VBOV wel goed bedoeld is. Maar overal spelen verschillen van inzichten een rol en die hoeven niet zozeer op de spits gedreven te worden denk ik. Belangrijk is dan wel dat iedereen snapt dat die verschillen er kunnen zijn en dat niet iedereen het met iedereen eens hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het speelt niet alleen hier, laatst op Skyscrapercity ben ik zelf eens in een soort flamewar geraakt met iemand die om een of andere reden een of ander groot probleem met MVBOV heeft. Ik vermoed dat het om dezelfde persoon gaat, en het lijkt me onzin om een heel gespreksonderwerp (dat nota bene vaak de landelijke media haalt!) taboe te verklaren omdat één user zo nodig moet trollen.
Dank jequote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ben ik met je oneens. Das wel belangrijk, want ik de top 500 staan kan je doen met posts die door niemand gewaardeerd worden, of met posts die wel een goede bijdrage leveren.
Ik moet er vaak hartelijk om lachen, dus ik wil je van de gelegenheid gebruik maken om je hiermee te feliciteren
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dank jeIk post heus weleens onzin idd, maar er zijn er zat die daar veel erger in zijn dan ik
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat de NS mogelijk de Spoorwegwet en de ARBO-wet heeft overtreden vind ik persoonlijk best heftig.
Dat ze hier al eerder voor waren gewaarschuwd is ook geen kleinigheid.
Ik wist het niet, vind het wel interessantquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Igen het volgende:
Ik dacht altijd dat deze Oost-Duitse dubbeldekwagons:
[ afbeelding ]
een soort kwalitatief minderwaardige (geen gebogen ramen etc.) Oostblokkopie waren van deze:
[ afbeelding ]
Maar dat is dus niet waar. De DB had voor de Wende eigenlijk helemaal geen dubbeldekwagons. Het onderste plaatje is dus gewoon een doorontwikkeling van de DDR-dubbeldekwagens.
Was ik nou zo dom of is dit een interessant wetenswaardigheidje?
Gelukkig, dat doet me goedquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik kan je droge opmerkingen vaak wel waarderen. Zo nu en dan moet ik erg hard lachen.
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:10 schreef _JdM_ het volgende:
Stroe, Rotterdam (over spoor 11 heen), Delft (verlenging alleen)
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deventer (voor wie snel is, de verbouwing is inmiddels begonnen)
Spuit 11quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rijssen spoor 1 (of is dat ondertussen verwijderd of vervangen door een echt perron?)
Deventer spoor 2 (maar ze zijn heel hard aan het werk aan een echt perron aan spoor 1)
helemaal weg krijg je het nooit, maar er rijden in Nederland treinen rond die structurele problemen met de airco hebben. DDZ staat met dit weer bijvoorbeeld met bosjes langs de kant en in de excuus-Benelux naar Brussel komt het vaak voor dat in een deel van de trein de airco niet werkt. Overstromende toiletten zijn daar ook een probleem, veroorzaakt door gebrekkig onderhoud.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:29 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat het geval tijdens normaal bedrijf? Hoe vaak is dat het geval buiten normaal bedrijf? Als beiden in 1 jaar op mn vingers na te tellen zijn, zou ik dat niet heftig willen noemen. Het is heftig als het een structureel probleem betreft, alsin, de kans dat je als individu een dergelijke situatie gaat meemaken in een jaar is groot. Uitzonderingsgevallen kunnen altijd voorkomen, en ik denk dat het zeer onwenselijk is om te proberen dat geheel weg te managen.
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:13 schreef J.B. het volgende:
Lelijkste stations ter wereld aldus The Guardian:
http://m.guardian.co.uk/a(...)ion-ugly-train-world
Nee precies, maar dat staat er ook niet. Er staat:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur.
quote:New York's Penn station – and other ugly train terminals around the world
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:22 schreef _serial_ het volgende:
Treinreiziger kopt met dat ETCS niet was geactiveerd in de trein
http://www.treinreiziger.(...)ptrein_spanje-145485
Als je 4 km voor de bocht 80 km/h zou rijden dan zou je tussen Hilversum en Bussum ook niet harder gaan rijden dan 80 km/h. Het stukje 130 km/h is daar ook maar 6 kilometer.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:47 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Tja, leuke kop... Maar ook treinen die daar wel met ETCS rijden zullen echt nog niet 4km voor die bocht al afgeremd worden naar 80km/u.
Ik vind Brussel-Centraal ook een mooi station, ik snap ook niet dat die in die lijst staat. Hadden Brussel-Zuid en/of -Noord erin gestaan had ik het logisch gevonden, wat een rotzooi is het daar....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Brussel Centraal als een van de lelijkste stations ter wereld?
Vijf jaar geleden allicht wel, maar er is intussen gerenoveerd. Een paar plaatjes:
[ afbeelding ]
Van buiten
[ afbeelding ]
Stationshal
[ afbeelding ]
Stationsnaambordje op het perron
Als je dat bij de top 10 lelijkste ter wereld zet, dan heb je gewoon geen kaas gegeten van architectuur.
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef bork het volgende:
Maken we toch ons eigen lijstje![]()
Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations:
Breda en Den Haag CS.
Verder is Wuppertal Hbf verschrikkelijk en Warszawa Centralna is goed lelijk, vies en donker.
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergstequote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:16 schreef bork het volgende:
Maken we toch ons eigen lijstje![]()
Voor Nederland mag wat mij betreft wel op die lijst van lelijke stations:
Breda en Den Haag CS.
Eens, zeker als je kijkt naar hoe goed het station is uitgebouwd in relatie tot de functie in het netwerk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amsterdam Zuid/WTC is voor mij de ergste
Amstel, hartstikke mooie details, in de hal tegels met afbeelding van oude treinquote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:45 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voor mij: Venlo, Amsterdam Amstel (Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ik daar alleen kom als het pokkeweer is.), Heerlen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |