abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:37:33 #1
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129348358

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 26-07-2013 17:16:16 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129348450
Shit, tinypic ligt er uit en de andere site is m niet.
Probeer het morgen nog eens, nu voetjes omhoog doen, moe van de zeelucht. :O
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_129348550
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wát een loopje weer! :D *O* Super tof. Lekker rustig aan gedaan en het eigenlijk niet zozeer als een race gezien, maar vooral gewoon genoten.

Was 'n lekker klein loopje weer, renner of 70 gok ik zo, en het was O+ heerlijk weer O+, al was het wel een beetje te warm. Veel horrorverhalen gehoord over dit kleine loopje van maar 4.5km, en ze bleken stiekem wel wat waar te zijn: de eerste 2/3 is OK, daarna is het één grote klim :%
Tot 1/3 was wel gewoon prima lopen, tot aan 2/3 was O+ genieten O+ door het bos over kleine paadjes en bruggetjes, en springen over boomstronken en ga zo maar door, súper! Naar boven, naar beneden, naar boven, naar beneden... O+

En ja, dan dat laatste stuk, wat een roteind _O- paar keer even gelopen, maar al met al nog in een 26.59 binnen, 6.06 min/km, heel wat voor een 'gewoon rustig trainingsloopje' :P Daarna nog even teruggelopen en het laatste stukje nog een keer gedaan met Wolve *;

En achteraf prijsuitreiking, en daarna chip butties *O* :9 al waren het dit keer gewoon boterhammen met patat :P en daarna het (blijkbaar) traditionele gooien met zakjes chips en chocolade. Alsof het Sinterklaas was _O_ :D :9 dus ook nog lekker een zakje chips en een chocolaatje op, en nu zo douchen en nog even wat te eten fixen.

Oh, en volgens m'n garmin dus 220m gestegen en geklommen in die 4.5km :% al is de grafiek wat raar :')

http://www.endomondo.com/workouts/221404797/881511

Tof weer :9
Heb niet voor niets zo'n heel epos getikt :{w
Ja doei.
pi_129348573
Ah, chill, ik kan dus als "Dictator Generaal President Hats" niet rennen. Fijn is dat :')
  Moderator donderdag 25 juli 2013 @ 22:44:19 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_129348720
No running for Kim Jong-Hats :N
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:45:45 #6
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129348785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:44 schreef Guppyfriend het volgende:
:D Die is leuk!!

Nee Hats, jij laat je rennen.

SPOILER: of zo..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129348932
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Lekker moblo. Ik kon niet harder dan gemiddeld 9,5 ofzo. Waardeloos.
Ah, je had gewoon je dag niet! Volgende keer kan alleen maar beter gaan!
Ja doei.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:52:16 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129349064
Zo, dat was me het loopje wel...

Eerst lekker bultaf. Maarja, wat je naar beneden loopt, moet je ook weer omhoog lopen... :%

Snelle mensen onderweg vandaag. Ik liep van de meet af aan al achterop. En om niet helemaal alleen te raken (ok, er was een "bezem-marshal" die er achteraan hobbelde), heb ik toch een beetje aangezet. Zodoende heb ik een groepje achteraan bij weten te houden.

En toen kwamen de heuvels. Steeds weer een stukje omhoog, dan even wat vlakker of zelfs een stukje naar beneden, en dan meteen weer de volgende heuvel. En als je denkt dat je niet meer kan, gaat het ineens verticaal omhoog (gevoelsmatig dan). Een hele gemene heuvel een kort stukje voor het einde. Toch best wel wat stukjes ge(snel)wandeld bultup, en zo toch nog een paar mensen ingehaald.

Het allerlaatste stukje ging haast niet meer. Mijn eindsprint ging met een supersnelle 10 km/u, meer zat er niet in. Maar het doel is bereikt, ik ben niet laatste geworden! Sterker nog, ik heb er 4 achter me weten te houden! *O*

Maar ik moest er wel diep voor gaan. Na de finish duurde het zeker een minuut voor ik weer normaal volledig adem kon halen. Nog nooit zo'n zware 4,5km gelopen. En op de lange afdaling zelfs nog PR's weten te zetten op de cooper en de mijl! *O*

Dit gaan mijn benen wel voelen, maar het was een prachtig mooi loopje, en ik doe de volgende keer weer gewoon mee! *O*

http://www.endomondo.com/workouts/221410588/10882483
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_129349068
Niet gelopen vanavond, moest ff een kameraad helpen.

SPOILER
Daarom geen tijd gehad, maar goed, daarvoor in plaats wel van werk naar huis gefietst. Zo'n kleine 18km, en dat doe ik normaal nooit. Nadeel, nu moet ik morgen weer terug op de fiets want mijn auto staat nu nog op het werk, heb ik iig nog wat beweging gehad. Doen ik morgenavond maar weer een hardloop poging.
pi_129349101
Die hoge veluwe trail lijkt mij ook een hele mooie om te lopen.
pi_129349170
Goed bezig, Wolve000 en Motorbloempje!
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:54:37 #12
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129349173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef BroesWillems het volgende:
Niet gelopen vanavond, moest ff een kameraad helpen.

SPOILER
Daarom geen tijd gehad, maar goed, daarvoor in plaats wel van werk naar huis gefietst. Zo'n kleine 18km, en dat doe ik normaal nooit. Nadeel, nu moet ik morgen weer terug op de fiets want mijn auto staat nu nog op het werk, heb ik iig nog wat beweging gehad. Doen ik morgenavond maar weer een hardloop poging.
SPOILER
pi_129349283
Het stomme is, ik zit nog maar 2 dagen in dit topic en voel me nu al schuldig als ik niet gelopen heb. :')
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:59:42 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129349391
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef BroesWillems het volgende:
Het stomme is, ik zit nog maar 2 dagen in dit topic en voel me nu al schuldig als ik niet gelopen heb. :')
Als je nou miept om regen ofzo krijg je de volle laag, nu heb je een goede reden! Top van jullie ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_129349449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:44 schreef Guppyfriend het volgende:
:D Zondag weer hoor :P

Mooie loopjes MoBlo en Wolve! Ziet er zwaar uit!
pi_129349557
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ben heel benieuwd. Vorig jaar de HM daar gelopen, dat was geen trail, maar ook al erg mooi.

Als ik de marathon ga lopen, maak ik van de hoge veluwe trail een trainingsloopje. Met trailrunnen is je snelheid toch minder van belang.

Misschien ook nog een trail in Lochem doen, half september. Iets van 30 km. :)
pi_129349591
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wilde daar eigenlijk ook gaan lopen, de 10k, maar toen zag ik dat de dag ervoor de Kustmarathon Zeeland is. En ja, die is heilig. Dus geen Veluwetrain voor mij.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_129349602
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:03 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd. Vorig jaar de HM daar gelopen, dat was geen trail, maar ook al erg mooi.

Als ik de marathon ga lopen, maak ik van de hoge veluwe trail een trainingsloopje. Met trailrunnen is je snelheid toch minder van belang.

Misschien ook nog een trail in Lochem doen, half september. Iets van 30 km. :)
Trailen vind ikzelf wel iets zwaarder dan gewoon op de weg lopen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:11:10 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129349870
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Voor wie niet?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_129350017
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Om dezelfde snelheid te lopen is trailen een stuk zwaarder. Toch maakt de afwisseling, heuvel op en af, het dragelijker dan kilometers lang hetzelfde tempo lopen op asfalt. Zeker mentaal.

Maar voor alsnog heb ik nooit verder dan 25k gelopen, dus ik moet het eerst allemaal nog maar zien gebeuren. Lekker rustig m'n marathonschema volgende de komende weken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:25:00 #21
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_129350449
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:14 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Om dezelfde snelheid te lopen is trailen een stuk zwaarder. Toch maakt de afwisseling, heuvel op en af, het dragelijker dan kilometers lang hetzelfde tempo lopen op asfalt. Zeker mentaal.

ben ik niet helemaal met je eens,mentaal ja, fysiek nee...
vooral als er echte heuvels (en geen hollandse hobbeltjes ;) ) aan te pas komen vraagt trailen veel meer van je lichaam (zowel omhoog als naar beneden) en moet je goed opletten dat je tijdens een loop je herstelmomenten optimaal benut.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_129350520
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef BroesWillems het volgende:
Herkenbaar, haha. Vind mezelf sinds dit topic een 'mieper' als ik niet ga wegens welke weersomstandigheid dan ook. Maar goede reden inderdaad, dat vanzelfsprekend voor.
pi_129350583
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:14 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Maar voor alsnog heb ik nooit verder dan 25k gelopen, dus ik moet het eerst allemaal nog maar zien gebeuren. Lekker rustig m'n marathonschema volgende de komende weken.
Je doet ook mee met de endomondo groep?
pi_129350754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ben ik niet helemaal met je eens,mentaal ja, fysiek nee...
vooral als er echte heuvels (en geen hollandse hobbeltjes ;) ) aan te pas komen vraagt trailen veel meer van je lichaam (zowel omhoog als naar beneden) en moet je goed opletten dat je tijdens een loop je herstelmomenten optimaal benut.
Hey niet zo over m'n hollandse hobbeltjes hè?! o|O Beste bulten hier op de Posbank hoor :)

Juist doordat je wat herstelmomenten heb, ervaar ik een trail als "makkelijker". Het kilometers lang asfalt lopen in hetzelfde tempo trekt m'n lichaam minder goed.
pi_129350809
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je doet ook mee met de endomondo groep?
Zit nu nog op runkeeper (en garmin connect), maar aangezien hier iedereen op endomdo zit overweeg ik om over te stappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')