Uhh... Dat denk ik danquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh, wat sneu voor jullie chi...![]()
Een stadium III hernia, als ik het goed begrijp? Ik hoop dat het snel beter wordt met rust en medicijnen!
Dat is inderdaad een bijzondere plek, zo laag in de rug... Maar zo te lezen, zit er al wat verbetering in en hopelijk komt het helemaal goed.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:55 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Uhh... Dat denk ik danHet kwam erop neer dat hij waarschijnlijk een klap heeft gehad en dat de wervels weer op hun plek zijn geschoten, maar het ruggemerg wel schade heeft, of zo. Daarom was er niks te zien op de MRI.
Ja echt megasneu, ook op zo'n a-typische plek, tussen de twee wervels vóór zijn staart. Maar zelf lijkt hij er sinds eergisteren minder last van te hebben. Hij wil opeens rennen en spelen (Wat natuurlijk niet mag. Maar dan doen we de benchdeur open en dan schiet hij eruit), dus ik heb het idee dat hij zich ook al beter voelt, en dat vind ik ook wel belangrijk.
Ik heb om 1 uur een afspraak bij de DA. Hij eet goed dus ik neem aan dat de sonde eruit mag.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
LOL![]()
Maar krijgt Harry nog zijn sonde-voeding?
Prettige vakantiequote:Op maandag 19 augustus 2013 16:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Even een mededeling: ik ben van 29 augustus tot 23 september op vakantie(internetvrij
). Dus heb je nog een (dringende) vraag, graag vóór 29 augustus posten.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag m.b.t voederen. Tegenwoordig lees je dat men eenden en ganzen niet moet voederen daar dit vaak gebeurd met brood. Wat als iemand bijvoorbeeld krentenbollen of stukken cake geeft (gewoon wat nog goed is dus)
Het geven van (wit) brood is inderdaad niet goed. Een klein beetje meergranen brood zonder zout mag wel. Het bijvoeren in de periode tussen april en oktober is sowieso niet nodig. Het bijvoeren zorgt voor te grote populatie ganzen/eenden en dus veel overlast. Bovendien gaat het overtollige voer rotten in het water, wat schadelijk is voor de vogels en andere waterdieren. Als je toch wil bijvoeren, dan is het beste om een speciaal eendenvoer te kopen of een universieel vogelvoer, bijv. Beaphar Sivo Start.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag m.b.t voederen. Tegenwoordig lees je dat men eenden en ganzen niet moet voederen daar dit vaak gebeurd met brood. Wat als iemand bijvoorbeeld krentenbollen of stukken cake geeft (gewoon wat nog goed is dus)
Vraag 1: heb je toevallig een foto? Katten met witte vacht hebben in de zon snel last van de verbrande neus en oren, dus eigenlijk is het verstandig om de oren en het puntje van de neus in te smeren met (kinder) zonnebrandcreme. Maar als ik het goed begrijp, is het een schildpadpoes en niet een volledig witte kat?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:05 schreef Heaven7 het volgende:
Vraagje over ons schildpaddenpoesje, ze heeft soms wel eens een zwart korstje in haar neus die je wel weg kan krabbelen maar wat lastig, het doet haar geen pijn want ik mag krabbelen wat ik wil, tevens heeft ze tegelijkertijd met het zwarte in haar neusje wel eens een donkerder gekleurde plek op haar neus die altijd roze en compleet witte vacht is, soms lijkt dat dus te gaan verkleuren naar donkerder, het zijn geen wondjes (op haar neus tenminste) en soms verdwijnt het ook weer. Heb allerlei enge dingen over huidkanker gelezen maar als ik plaatjes google lijkt het daar niet op, ze heeft het ook alleen bij haar neus, nergens anders. Wat zou dit kunnen zijn en is het reden naar de dierenarts te gaan?
Een andere vraag over onze kater die nu 3 is en een blaasgruispatient, al sinds jaar en dag spuugt hij af en toe. Hij lijkt verder kerngezond, is speels en zit goed in zijn vacht. Soms zijn het haarballen, soms is het compleet onverteerd eten. Ik heb ook het idee dat hij soms te gulzig eet, zelfs zonder te kauwen. Hij krijgt Royal Canin urinairy SO. Soms spuugt ie 3 keer per week en soms een maand niet. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Wow bedankt voor je snelle reactiequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Vraag 1: heb je toevallig een foto? Katten met witte vacht hebben in de zon snel last van de verbrande neus en oren, dus eigenlijk is het verstandig om de oren en het puntje van de neus in te smeren met (kinder) zonnebrandcreme. Maar als ik het goed begrijp, is het een schildpadpoes en niet een volledig witte kat?
Vraag 2: Is het begonnen sinds je overgestapt bent naar dit voer? Hoe vaak wordt hij ontwormd? Is het een langharige kat?
Ik bedoel eigenlijk een foto van dat korstjequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:26 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Wow bedankt voor je snelle reactieHet is een schildpadje of lapje met een witte neus idd die niet buiten komt. Zo ziet ze er ongeveer uit maar dan met een wit snoetje: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tortoiseshellcat.jpg
En onze kater krijgt dit voer al sinds het vastgesteld is van zijn gruis zo'n 2 jaar geleden denk ik.. Ook dit is een binnenkat, ontwormen heb ik voor het laatst een jaar geleden gedaan, hij is niet langharig nee maar allebei de katten zijn wel non stop in de rui zon beetje.
Ah sorryquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk een foto van dat korstje![]()
Wat betreft het braken: in eerste instantie toch even ontwormen, ondanks dat hij niet buiten komt. Het advies is in principe minimaal 4 x per jaar, ook bij de katten die niet buiten komen. Of eerst de ontlasting laten onderzoeken en dan indien nodig ontwormen.
Maar ik zie ook dat hij soms de haarballen uitbraakt.... Je zou eventueel een middel kunnen geven dat de haarballen kan helpen voorkomen, bijvoorbeeld een Maltpasta, of iets met psyllium, zoals Beaphar Darmreiniger. En het stimuleren van het drinken is superbelangrijk, zeker omdat hij de blaasproblemen heeft (gehad). Ik heb al wat tips gegeven over het stimuleren van het drinken bij de katten (een waterfonteintje kopen, ed).
Ik zou mij geen zorgen maken, dat zijn waarschijnlijk inderdaad wat verkleurde snotjes, die verder geen kwaad kunnen. Als de kat gaat niezen of andere klachten vertonen, dan toch even een afspraak maken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:58 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Ah sorryUhm nee foto heb ik niet, het zag eruit als een zwart snotje, zeg 2 tot 3 mm lang, ik dacht dat het los zat maar toen ik het wilde wegpulken bleek het vast te zitte maar last heeft ze er niet van. Het zat echt in der neusgat en er zaten wat kleinere zwarte minisnotjes dingetjes omheen die ik makkelijker weg kon krabben, het was niet heel hard.
Ontworming check hoewel ik zelf niet denk dat hij wormen heeft.
Bedankt voor je adviezen!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zou mij geen zorgen maken, dat zijn waarschijnlijk inderdaad wat verkleurde snotjes, die verder geen kwaad kunnen. Als de kat gaat niezen of andere klachten vertonen, dan toch even een afspraak maken.
Ik denk eigenlijk dat dat de sproetjes zijn. Die komen op, maar verdwijnen soms weer.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:20 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Bedankt voor je adviezen!
En geven die snotjes dan ook af elders op der vachtje op haar neus? Het lijkt erop alsof de haartjes zelf nog wel wit zijn maar de huid eronder wat donkerder gekleurd is af en toe maar dat verdwijnt dus ook weer..
Hoef ik me over het overgeven ook geen zorgen te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft er helemaal geen last van, dus ik wil het niet afplakken of zo, moet ik dit ontsmetten ondanks dat het niet bloedt? Ik probeer hem zo vaak mogelijk een shirtje aan te doen om te voorkomen dat ie met spelen met de andere honden nog meer schade oploopt.
Nog tips?
[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 20-08-2013 16:45:00 ]Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Jullie hebben natuurlijk een hele speciale katquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:29 schreef Dagonet het volgende:
Mijn kat gaat vrijdag naar een kattenpension voor de vakantie, hij is daar eerder geweest, dat gaat prima, maar het vervoer er naartoe en weer naar huis is altijd een drama. Zodra hij z'n reisbak ziet (een grote kennel cab, eigenlijk voor een kleine hond) dan stresst hij al en zodra het deurtje achter hem dicht gaat dan sproeit hij, of hij plast, dat kan ook, het is iig een bende in dat ding en hij wordt er ook zo vies van.
Is er iets tegen die stress te doen?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook nog wel een vraagje.
Ik heb een oud hondje, meneer is van 24-1-1998.
Hij heeft al jaren een slecht hart en kan niet meer onder narcose. Het is een chinese naakthond.
Nou heeft ie ook al jaren een lelijke ouderdomswrat op zijn flank.
Ding is ongeveer zo groot als een bruine boon?
Groeit wel een beetje maar niet heel erg hard, en hij kan toch niet meer onder zeil dus tja.
Maar nu heeft ie hem laatst opengehaald, en ik zie hem net in de zon liggen er mee, het ziet me er toch nasty uit![]()
Het is droog, bloed niet, ziet er denk ik wat heviger uit door de zon.
Op deze foto zie je de wrat goed zitten, op zijn rechterflank.
[ afbeelding ]
Foto van hoe hij er nu uitziet onder een spoiler:Het ontsmetten hoeft in principe niet. Eventueel kan je een honingzalf of een calendulazalf gebruiken om de genezing te bevorderen. De definitieve oplossing is helaas toch dat ding weg te laten halen. Soms kan een dierenarts een gesteelde wrat met een locale verdoving weghalen. Dat hangt vanaf waar het zit, hoe groot het is en of je hond het toelaat. Helaas lukt het met een locale anesthesie soms niet om een wrat ruim weg te halen en kan het terugkomen. Overigens kan je van de buitenkant niet zien of het inderdaad een wrat is (een goedaardig gezwel) of toch iets anders. Alleen een pathologisch onderzoek van het bultje kan de uitkomst bieden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft er helemaal geen last van, dus ik wil het niet afplakken of zo, moet ik dit ontsmetten ondanks dat het niet bloed? Ik probeer hem zo vaak mogelijk een shirtje aan te doen om te voorkomen dat ie met spelen met de andere honden nog meer schade oploopt.
Nog tips?
Bij de da kiepert ie om van de stress, dus als t ff niet hoeft ga ik niet met hem.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:50 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het ontsmetten hoeft in principe niet. Eventueel kan je een honingzalf of een calendulazalf gebruiken om de genezing te bevorderen. De definitieve oplossing is helaas toch dat ding weg te laten halen. Soms kan een dierenarts een gesteelde wrat met een locale verdoving weghalen. Dat hangt vanaf waar het zit, hoe groot het is en of je hond het toelaat. Helaas lukt het met een locale anesthesie soms niet om een wrat ruim weg te halen en kan het terugkomen. Overigens kan je van de buitenkant niet zien of het inderdaad een wrat is (een goedaardig gezwel) of toch iets anders. Alleen een pathologisch onderzoek van het bultje kan de uitkomst bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |