abonnement Unibet Coolblue
pi_129328357


Welkom in het topic over de Hogeschool Rotterdam, ofwel de HRO.

Actieve Posters:

Casual-T - Bedrijfseconomie (KZ) - 3e jaar
Siegfried - Communication & Multimedia Design - 3e jaar
Italiaan1987 - Logistiek & Technische vervoerskunde - 1e jaar
Crashcat - Trade Market Azia - ?? jaar
Elocyp - Trade Market Azia - ?? jaar
wlsandman - Technische Bedrijfskunde - 3e jaar
Staaf - Communicatie - ?? jaar
parselmouth - ex-Communication & Multimedia Design - 2e jaar
Chav - V&M - 3e jaar, klasgenoot van Umberella!
Bluecurl - Informatica - 1e jaar
Toeps - ex-Communication & Multimedia Design - 2e jaar
Sensje - Personeel en Arbeid - 1e jaar
Guilin - Financial Service Management - 1e jaar
Dementor - Bedrijfskundige informatica - 2e jaar
Elvi - CMV - 1e jaar
UFO - Communication & Multimedia Design - 2e jaar
Oksel - Technische Bedrijfskunde - ?? jaar
Umberrella - V&M - 3e jaar
Tintaglia - Verpleegkunde - 1e jaar
G-Sas - Kunstacedemie - ?? jaar
Handschoen - Chemische Technologie - 4e jaar
H4Ze - Informatica - 2e jaar
Henkbenzinetank - Communication & Multimedia Design - 1e jaar
http://forum.fok.nl/user/profile/324293 bedrijfskundige informatica- 1e jaar.

Vorige topics
SES / Hogeschool rotterdam

Belangrijke links
Algemene site
Hint (intranet)
Keuzeonderwijs

Let op!
Dit is geen spam slowchat, graag je aan de regels houden! Hou het netjes en rustig, maak er geen wedstrijd van om z.s.m het topic vol te pompen!!

De OP is hier te vinden. Wil je erbij voeg jezelf dan toe in de OP. Iedereen is overigens vrij om de OP in zijn algemeenheid aan te passen (qua links ed).

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php"

!!! Let op, sta je nog NIET in de OP of sta je in de verkeerde categorie??? Dan moet je het ZELF aanpassen, het wijst zich allemaal vanzelf wel :) !!!
Lekker happen
pi_129378574
Ik ben er zojuist attent van dat de boekenlijsten op internet beschikbaar zijn en na het bekijken ervan, viel de kosten reuze mee (500 - 600). Wel viel mij één iets op. Er werd voor zowel periode 1 als periode 2,3 en 4 gevraagd naar een laptop/notebook met office 2013 en een netwerkkaart. Is dat nou echt van belang om te kopen of niet ?

Het betreft trouwens de opleiding BE (1e jaars):



pi_129438400
Marketing heeft ook weer een nieuwe druk hoor, ze kunnen de pot daar. :p
Lekker happen
pi_130280839
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:51 schreef -Spaghetti- het volgende:
Ik ben er zojuist attent van dat de boekenlijsten op internet beschikbaar zijn en na het bekijken ervan, viel de kosten reuze mee (500 - 600). Wel viel mij één iets op. Er werd voor zowel periode 1 als periode 2,3 en 4 gevraagd naar een laptop/notebook met office 2013 en een netwerkkaart. Is dat nou echt van belang om te kopen of niet ?

Het betreft trouwens de opleiding BE (1e jaars):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja het is verplicht.

Ik heb binnenkort zo'n intakegesprek.. wat wordt er gezegd en wat moet ik me bij dit gesprek voorstellen? Wat ik mee moet nemen/:

1. De uitslagen van de startmeter en de intaketoetsen, voor zover je die hebt ontvangen.

2. Kopie cijferlijsten van schoolonderzoeken, niveautoetsen, eindexamencijfers (als je die al hebt), etc.

3. Curriculum Vitae;

4. Een motivatiebrief voor de opleiding. In deze brief beargumenteer je duidelijk waarom jij voor deze opleiding kiest en waarom jij meent dat je over de benodigde capaciteiten beschikt om deze opleiding met succes te kunnen doorlopen.

5. Twee uitgeprinte vacatures, die je op internet of in de krant hebt gevonden, waarop je na de studie zou solliciteren en die aansluiten bij deze opleiding;

6. Een fictieve weekindeling (agenda) waaruit per dag blijkt, hoe jij een fulltime-opleiding (minimaal 40 uur studie per week, inclusief de lessen) combineert met je verdere bezigheden (werk, hobby’ s e.d.).
pi_130331493
Hoe maak ik die fictieve weekindeling? Ik wil die startmeter nu doen, maar de link die in de brief staat werkt niet
Irene is bae <3
pi_130331901
Gewoon een planning van je school, huiswerk, baan, sport en vrienden. Startmeter kan meestal ook op school, voor het gesprek of tijdens de eerste SLC lessen.
pi_130333206
Moet ik perse bij de intro week mee gaan sporten?
pi_130333296
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:20 schreef Myraela het volgende:
Gewoon een planning van je school, huiswerk, baan, sport en vrienden. Startmeter kan meestal ook op school, voor het gesprek of tijdens de eerste SLC lessen.
Oke startmeter laat ik dan nog even zitten. Bij die weekindeling bedoel ik echt per uur?

of zoiets bijv.

Maandag:
00:00 -> 08:00 slapen
08:00 -> 16:00 school
16:00 -> 20:00 werk
20:00 -> 22:00 tv
22:00 -> 24:00 huiswerk
Irene is bae <3
pi_130333316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:55 schreef DefinitionX het volgende:
Moet ik perse bij de intro week mee gaan sporten?
Je moet komen toch anders kan je je propedeuse niet meer halen?
Irene is bae <3
pi_130341269
Ik was gisteren op het gesprek en ik had geen weekindeling meegenomen en daar hebben ze ook niet naar gevraagd.
pi_130345976
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:51 schreef -Spaghetti- het volgende:
Ik ben er zojuist attent van dat de boekenlijsten op internet beschikbaar zijn en na het bekijken ervan, viel de kosten reuze mee (500 - 600). Wel viel mij één iets op. Er werd voor zowel periode 1 als periode 2,3 en 4 gevraagd naar een laptop/notebook met office 2013 en een netwerkkaart. Is dat nou echt van belang om te kopen of niet ?

Het betreft trouwens de opleiding BE (1e jaars):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Koop in godsnaam niet alle boeken. Haal hooguit een paar kernboeken uit het 1e kwartaal. Je hoort wel van de lessen in de 1e week als je ze nodig hebt.
pi_130349045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:59 schreef qwerty-nl het volgende:
Ik was gisteren op het gesprek en ik had geen weekindeling meegenomen en daar hebben ze ook niet naar gevraagd.
Oké dan doe ik het ook niet. Wat vragen ze je zoal?
Irene is bae <3
pi_130361599
Weer Game of Life als startproject dit jaar (voor CMD). _O-
Lekker happen
pi_130366527
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:05 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oké dan doe ik het ook niet. Wat vragen ze je zoal?
Eigenlijk niets bijzonders. Ik vond het zelf een relaxed gesprek.
Er wordt eerst gevraagd om wat over jezelf te vertellen (naam, leeftijd, ouders, broers/zussen, hobby/vrije tijd). Daarna kijken ze even naar je cijfers, cv, motivatiebrief, startmeter, intaketoets en daaruit stellen ze wat vragen.
Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?
Wat zijn jou kwaliteiten?
Waar moeten we aan gaan werken?
Je hebt een mbo diploma.. waarom gaan studeren als je nu eigenlijk kan werken ?

Voor de rest was het meer blablabla om de tijd te vullen.
pi_130367050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:42 schreef qwerty-nl het volgende:

[..]

Eigenlijk niets bijzonders. Ik vond het zelf een relaxed gesprek.
Er wordt eerst gevraagd om wat over jezelf te vertellen (naam, leeftijd, ouders, broers/zussen, hobby/vrije tijd). Daarna kijken ze even naar je cijfers, cv, motivatiebrief, startmeter, intaketoets en daaruit stellen ze wat vragen.
Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?
Wat zijn jou kwaliteiten?
Waar moeten we aan gaan werken?
Je hebt een mbo diploma.. waarom gaan studeren als je nu eigenlijk kan werken ?

Voor de rest was het meer blablabla om de tijd te vullen.
kwaliteiten? :')
dus gewoon improv dus :)
Irene is bae <3
pi_130368424
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:55 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

kwaliteiten? :')
dus gewoon improv dus :)
Jep..
pi_130378801
Lekker is dit heb om 11:45 startgesprek en kom nu al te laat omdat de metro stilstond op een ander station :')
Irene is bae <3
pi_130384233
Ik zit vanaf komend jaar ook op de hogeschool Rotterdam :) een vraag. Komende week heb ik 3 instaptoetsen in mijn introductie week, als ik er 1 zou missen, wat zullen dan de consequenties zijn? Maken op een ander moment, vervangend iets of meteen einde studie?
pi_130384293
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:44 schreef Leontje het volgende:
Ik zit vanaf komend jaar ook op de hogeschool Rotterdam :) een vraag. Komende week heb ik 3 instaptoetsen in mijn introductie week, als ik er 1 zou missen, wat zullen dan de consequenties zijn? Maken op een ander moment, vervangend iets of meteen einde studie?
intaketoetsen?
Irene is bae <3
pi_130384356
Ja iedereen moet een instaptoets Nederlands Engels en rekenen maken in de introductieweek... (bedrijfskunde mer)
pi_130384899
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:47 schreef Leontje het volgende:
Ja iedereen moet een instaptoets Nederlands Engels en rekenen maken in de introductieweek... (bedrijfskunde mer)
die maak je toch allemaal achter elkaar? Ik moest ze gewoon op een dag alle vier achter elkaar maken (nederlands, wiskunde, rekenen en engels)

Er gebeurt niks. Die intaketoetsen zijn een onderdeel van je startgesprek, en als je die niet doet dan loop je 1 studiepunt mis voor SLC en kan je je propedeuse niet in jaar 1 halen.
Irene is bae <3
pi_130390302
En die ene toets eventueel inhalen kan of niet? Ze staan op 1 dag maar onder 1 toets heb ik een belangrijke afspraak
pi_130393090
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:35 schreef Leontje het volgende:
En die ene toets eventueel inhalen kan of niet? Ze staan op 1 dag maar onder 1 toets heb ik een belangrijke afspraak
Dat weet ik niet. Moet je even bellen naar het studenten servicecenter hun kunnen je vast wel helpen
Irene is bae <3
pi_130397978
Pff moet 2 september beginnen met m'n opleiding op de HRO.. Maar er staat op studielink als status nog steeds ''verzoek ingediend''.. Ik heb een week geleden ofzo al contact opgenomen per mail met SSC en de toelatings examen sectie.. (Moest een eco toets maken die ik gehaald heb) En ze zeggen dat ik moet wachten. Is dit normaal? :{
pi_130398225
Bedankt voor de tip ik ga maandag even bellen, en een andere vraag had ik mijn college kaart al moeten hebben eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')